CNC/fleroperatör sökes till kundföretag i Järvsö

Dina arbetsuppgifter Vi söker en duktig CNC-operatör (fleroperatör: svarvning och fräsning) som är redo för nya utmaningar hos vår samarbetspartner i Järvsö! Vi vill att du har ett brinnande tekniskt intresse, att du är duktig på programmering, att du är social och gillar att ha roligt på jobbet! Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker bör ha följande utbildning/erfarenhet: Du skall självständigt kunna rigga och köra en cnc-maskin (företaget använder sig av olika maskiner) Ritningsläsning, mätning och hantera manuella svarvar och fräsar Arbetstid: Heltid Till denna tjänst rekryterar vi fortlöpande så skicka in din ansökan redan i dag. Information och kontakt Wikan Personal ansvarar för denna rekrytering till vår samarbetspartner. I denna rekrytering har vi valt att informera vilket företag du kommer att jobba hos, vid en första intervju hos. Tanken är att du ska övergå till kundföretag efter en viss tid som anställd hos Wikan. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta endera Catrine Pehrsson via epost, [email protected] eller ring på 0278- 52 33 12, eller Magnus Jonsson via e-post, [email protected] eller ring på 0278-523311 Vänta inte med att söka tjänsten då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

14 mars 2024
Sista ansökan:
13 april 2024
Ungdomshandledare

Beskrivning Vill du vara med och bidra till en meningsfull vardag för ungdomar i Ljusdal?  Vi söker nu en ungdomshandledare till vårt stödboende för unga. Stödboendet ligger i en hyresfastighet i närheten av Slottegymnasiet, Ljusdal. Stödboendet är eget boende med individanpassat stöd för barn och unga i åldern 16-20 år. Boendet har 16 platser, där alla ungdomar har en egen lägenhet i en och samma hyresfastighet. Personal arbetar och håller till i en lägenhet i samma hus. Målgrupp för stödboendet kan vara: - Barn och unga som tidigare varit placerad för social problematik - Barn och unga som lever i en konfliktfylld eller på annat sätt otillfredsställande hemsituation - Barn och unga som varit placerad i familjehem - Barn och unga som har kommit till Sverige som kvotflyktingar Insatsen syftar till att barnet/den unge efter tiden i stödboendet ska kunna: - Klara sin dagliga livsföring - Fungera i skola eller annan sysselsättning - Hantera sin ekonomi - Ha ett socialt nätverk - Ha en meningsfull fritid Arbetsuppgifter De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: - Vara ett professionellt vuxenstöd i ungdomarnas vardag på boendet och vara delaktig i deras dagliga omsorg. - Uppmuntra ungdomarna till att skapa ett bra socialt nätverk, motivera till utbildning samt hjälpa dem finna en meningsfull och aktiv, prosocial fritid. - Fungera som ett stöd i ungdomarnas studier och utveckling i såväl frågor om hur samhället fungerar men också arbeta mot en självständighet och vara i alla frågor med ungdomen som utvecklar den . - Vara ett stöd kring ungdomens kontakt med familj. -Vara kontaktperson till flera ungdomar, föra dokumentation samt att tillsammans med vårdnadshavare, god man/ SFV och socialsekreterare upprätta och följa upp genomförandeplaner. - Ha en god kontakt med ungdomen, liksom med skolpersonal och andra för ungdomen viktiga personer/funktioner. - Ansvarsområden fördelas på samtlig personal utifrån tidigare erfarenhet och intressen. Man skapar rutiner och samordnar i samråd med kollegor och ungdomar. Vi finns tillgängliga för ungdomarna på alla dygnets timmar så arbete på kvällar, helger och beredskap natt ingår.  Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för socialt arbete och framför allt ungdomar, men som också minst har en 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning mot socialt arbete, socialpedagogik eller beteendevetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig För att lyckas i arbetet behöver du vara bra på att bygga och bibehålla relationer. Du behöver kunna ta egna initiativ och lätt kunna ställa om till nya omständigheter. God lösningsförmåga och kapacitet att leda dig själv och andra är också egenskaper som arbetsgivaren ser som viktiga. Arbetet kräver också en god empatisk förmåga. Erfarenhet och personlig lämplighet tas i stort beaktande. Tidigare erfarenheter av att arbeta med ungdomar och god samarbetsförmåga är meriterande. Övrigt B-körkort krävs     I Ljusdals kommun tror vi att det finns ett liv för alla. Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. Vi har nära till fritiden, till varandra och till en enkel vardag. Redan bosatta, hemvändare och många som tagit steget och flyttat till vår kommun vittnar om livskvalitet, mer tid att njuta och vara den du är. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare.  Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

14 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
Språkstödjare/Studiehandledare

Beskrivning Som Språkstödjare och Studiehandledare spelar du en mycket viktig roll i vår mångkulturella organisation då språket är nyckeln till att våra elever ska lyckas i kommande studier, yrkes-, och samhällsliv. För tjänsten krävs samarbetsförmåga, ett coachande förhållningssätt och ett stort intresse av att arbeta i en mångkulturell miljö så vi ser gärna att du har bred språklig bakgrund själv.  Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av stöd i studieteknik, studieplanering, eller riktat språkstöd utifrån behov. Uppdraget handlar till stor del om att förbereda, motivera och coacha språksvaga elever före, under och efter ordinarie lektionstid.  Kvalifikationer Vi söker i första hand en språkstödjare med goda kunskaper i svenska språket samt med arabiska, somaliska, turkiska eller tigrinja som modersmål Du bör ha kännedom om utbildningssystemet och förmåga att kunna planera handledningen tillsammans med ansvarig lärare. Du bör har erfarenhet från arbete med målgruppen samt vara digital då vi arbetar med flexibla och individuella upplägg för våra elever.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.         I Ljusdals kommun tror vi att det finns ett liv för alla. Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. Vi har nära till fritiden, till varandra och till en enkel vardag. Redan bosatta, hemvändare och många som tagit steget och flyttat till vår kommun vittnar om livskvalitet, mer tid att njuta och vara den du är. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare.  Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

13 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Farmaceut till Kronans Apotek i Ljusdal

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Ljusdal Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek i Ljusdal. Apoteket är beläget mitt i centrum med närhet till butiker, tågstation och busshållsplats, Tandläkare och Hälsocentral. Den typiska kunden hos oss är både receptkunden och egenvårdskunden som kommer för att handla produkter i vår fina egenvård, gammal som ung, stamkund som turist. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 6 farmaceuter, 3 apotekstekniker samt 2 egenvårdsrådgivare som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09:30-18:00 på vardagar, 10:00-15:00 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på omfattning heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Inger Magnusson med team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Tf Apotekschef Elin Hjelm på tel. 070-1852290. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Säljare 50% till Synoptik Ljusdal

Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik i Ljusdal! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. För oss är det viktigt att du som medarbetare hos oss även känner igen dig i dom: ❤ Vi vinner tillsammans ⭐ Vi brinner för service ↗ Vi äger vår framgång ♻ Vi gör hållbara affärer Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin  Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge. Sök tjänsten redan idag! Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen. Tjänsten är ett sommarvikariat på 50% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt enstaka timmar för att i juni kliva på rollen på 50%. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Carina Boström på 0651-711512. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

12 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Skåpbilschaufför Ljusdal, Sommarvikariat

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige.   Du & Vi & Jobbet Som skåpbilschaufför hos PostNord är du oersättlig. Du hittar vägen och ditt jobb är en resa mot klimatneutrala godstransporter. Transporter är ett måste för att nå hela Sverige och vi tar ansvar från söder till norr, från landsbygd till storstad. Vi arbetar målmedvetet för att minska vår miljöbelastning och du kommer att vara en viktig del av detta genom att bland annat att utbildas i sparsam körning. Tillsammans jobbar vi för att bli fossilfria år 2030. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 75%. Anställningen startar 22 och pågår fram till och med vecka 32. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid - förmiddag och eftermiddag, måndag till fredag.  Kontoret ligger på Postplan 14.                                                                                                                            Vad du kommer att göra - Lastning, hämtning och distribution av paket med en liten del brevbäring  - Möta våra kunder, där de är. Oavsett om de är ombud, privat- eller företagskunder.   Vem du är - Nyfiken och självgående: En stor del av jobbet gör du ensam, men lagandan är viktig. - Tålmodig & trygg: Livet på väg är en blandning av lugn och stress. Du håller balansen. - Ordningsam: Smart packning (tänk pussel) förberedelser och leverans är nyckelord. Liksom ordning och punktlighet. Våra kunder ska kunna räkna med att du och deras försändelser kommer i tid. - Har god fysik: Ja, du är stillasittande under färd, men behöver kunna ta i vid hämtning och lämning. För detta behöver du ha en god styrka och rörlighet. - Anpassningsbar: Oplanerade saker kräver flexibilitet. - Serviceinriktad: Kundrelationer behöver rätt attityd och känsla. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vad du tar med dig - Gymnasieexamen - B-körkort samt vana av att köra bil - Svenska i tal och skrift - God kundservice- och kommunikationsförmåga - Positiv attityd och en förmåga att hitta lösningar   Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på http://www.postnord.se.   Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.   Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” här i annonsen och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp under "övriga filer" och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen.  Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på mailto:[email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.  Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/om-oss/karriar/fragor-och-svar/facklig-kontakt

11 mars 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Vikarierande behandlingsassistenter (sommar- och timvik) till Lillälvsgå...

Nu söker vi behandlingsassistenter för sommar- och timvikariat till Lillälvsgården i Järvsö. Om Lillälvsgården Lillälvsgårdens HVB vänder sig till personer som har psykisk funktionsnedsättning och/eller samsjuklighet i form av missbruk. Här bor 19 personer, män och kvinnor, från 18 år och uppåt. Gården ligger vackert belägen vid Ljusnan och där har vi bland annat snickeri, målarrum, kök för att öva matlagning och en träningslokal. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Om rollen I rollen som behandlingsassistent utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor, motivera till alkohol- och drogfrihet och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, natt, helg samt sovande jour. Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor, är ansvarskännande och har personlig mognad. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Förmånsportal med rabatter och erbjudanden - Ledarskapsutbildade chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter - Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Allmän visstidsanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-03-31 För mer information kontakta: Jimmy Andersson, 070-601 64 49 alt. [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se/) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Personlig assistent sökes till 29-årig kvinna i Järvsö!

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vår kund är en 29-årig kvinna som har en neurologisk sjukdom vilket gör att hon behöver hjälp med alla vardagliga sysslor, du som assistent kommer att vara hennes händer, fötter och stötta upp i kommunikation. Kunden ståtränar och har dagligen stretchövningar som ska utföras, men lyft och andra hjälpmedel finns på plats och inga manuella förflyttningar förekommer. Kunden har assistans dygnet runt och har dubbelassistans mellan kl.07:00-19:00. Några av kundens intressen är musik och att kolla på sport på tv och det är även viktigt för kunden att du som assitent har respekt för henne och även för hennes hem. Vi söker dig som är intresserad av att jobba dag, kväll och helg ca 80-90% där tiderna är förlagda kl:07-19, 07-15 eller 16-22. Vi söker även timvikarier som kan arbeta extra vid behov.  Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dag, kväll och helg ca 80-90%. Vi tillämpar anställningsformen "Så länge uppdraget varar", samt timanställning. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse. Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. Vi ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten, men personlig lämplighet är viktigast. För denna tjänst krävs det att du har: - Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - B-körkort och tillgång till egen bil - Rökfri - God fysik och klarar av förflyttningar Det är även meriterande om du har: - Erfarenhet av en liknande roll En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.  Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.  Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

7 mars 2024
Sista ansökan:
12 april 2024
Kundrådgivare till Hälsinglands Sparbank - Järvsö

Nu söker vi en kundrådgivare mot privatmarknaden till vårt kontor i Järvsö Vill du jobba på en lokal bank där närheten och relationerna till kunderna alltid är i fokus och tillsammans med kollegor i ett team som drivs utav ett högt engagemang, som gillar att göra goda affärer och att ha roligt tillsammans?  Då kan det vara dig vi söker!   Om tjänsten Att arbeta i vår bank innebär att du möter våra kunder lokalt och nära där du gör skillnad genom att skapa ett mervärde genom bankens olika tjänster och produkter. Din roll är relationsskapande och förtroendeingivande och innebär att du är ett viktigt ansikte utåt för banken. Som kundrådgivare privat hanterar du våra privata kunders bankärenden som i första hand handlar om rådgivning inom bolån, sparande, pension, trygghet och sakförsäkringar men även annat som rör kundens vardagsekonomi. I rollen arbetar du med främst bokade kundmöten både fysiska möten som digitala men även med våra kunders spontana ärenden till kontoret. Som kundrådgivare arbetar du med fokus på att identifiera kundens behov och skapa långsiktiga kundrelationer. Du kommer att möta såväl våra befintliga kunder  som att jobba aktivt med att välkomna in nya kunder till banken. På vårt kontor i Järvsö arbetar idag en kontorschef, tre rådgivare mot privatmarknaden och tre rådgivare mot vår företagsmarknad. Kontoret har helt nyrenoverade lokaler och här blir du en del i ett team som tillsammans arbetar för att utveckla kontorets affärer, hjälper varandra i vardagen och har en god gemenskap.  Vi söker dig som Är engagerad som person med ett stort intresse för privatekonomi, rådgivning och kundmöten. I din vardag trivs du när du får träffa människor och skapa förtroende. Du har en god digitaliseringskompentens och kan förmedla samt informera om tjänster och produkter pedagogiskt. Med engagemang och en öppen, positiv attityd har du lätt för att skapa relationer med både kunder och kollegor. Du tycker om att proaktivt arbeta mot mål såväl självständigt som i team och delar gärna med dig utav din kompetens till andra.  Vi slår på stort när det kommer till Samhällsengagemang! Som medarbetare hos oss får du inte bara vara delaktig i vårt arbete, utan du blir en kraft i det som vi övertygat kallar för samhällsnytta Tillsammans. Vi är inte här för att vara en vanlig arbetsplats - Vi är här för att göra skillnad på riktigt!  Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet inom kundrådgivning och gärna inom bank, det är meriterande om du innehar licenser via Swedsec för rådgivning och bolån samt försäkringsförmedling IDD. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan till oss, intervjuer kommer att ske löpande.  Om oss Hälsinglands Sparbank är en fristående lokal och nära bank med ca 100 anställda och vi finns på 6 orter i 4 kommuner. Vi har inga aktieägare utan ger tillbaka utav vår vinst till samhället i form av sponsring, bidrag, projekt samt satsningar inom näringslivet. Vi har sedan år 2000 gett tillbaka över 140 miljoner kronor till utveckling och livskraft i vår bygd. Vi driver vår bank efter Sparbanksidén och med ett stort intresse och engagemang för våra kunder. Tillsammans utvecklar vi vår bank och vår målsättning är en hållbar och trygg ekonomisk framtid för våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats med ett positivt och omtänksamt arbetsklimat där vi hjälper varandra, har roligt tillsammans och utvecklas tillsammans utifrån våra ledord engagerad, nära och öppen. För oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och har en fungerande balans mellan jobb och privatliv. Tillsammans med oss blir du även en del utav en organisation som dagligen arbetar för bygdens bästa och dess fortsatta utveckling. Tillsammans gör vi skillnad.

7 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Farmaceut till Kronans Apotek i Ljusdal

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Ljusdal Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek i Ljusdal. Apoteket är beläget mitt i centrum med närhet till butiker, tågstation och busshållsplats, Tandläkare och Hälsocentral. Den typiska kunden hos oss är både receptkunden och egenvårdskunden som kommer för att handla produkter i vår fina egenvård, gammal som ung, stamkund som turist. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 6 farmaceuter, 3 apotekstekniker samt 2 egenvårdsrådgivare som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09:30-18:00 på vardagar, 10:00-15:00 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på omfattning heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Inger Magnusson med team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Tf Apotekschef Elin Hjelm på tel. 070-1852290 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

6 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024