CE-Chaufför / Lastbilsväxlare. Start inom kort.

Om jobbet Då en av våra chaufförer fått plötsliga förhinder inför kommande säsong söker vi nu efter en erfaren lastbilschaufför till sommarens beläggningsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att du ska vara personen som är sista pusselbiten i vårt team behöver du ha en positiv attityd, ha hög arbetsmoral, tycka om att jobba hårt och ha god kompetens. Vi söker dig som är stresstålig, självgående, social och serviceinriktad. Vi utgår från att du är ordningsam och tar hand om lastbil och dina övriga arbetsredskap. Anställningen som erbjuds är en projektanställning med start v.17 och slut preliminärt i oktober. Veckorna förläggs standard Mån-tors med förbehåll för ändringar vid högre arbetsbelastning. Övertid förekommer. Kvalifikationer: CE körkort med giltiga YKB (yrkeskompetensbevis) Erfarenhet av lastbilsförararbete, gärna av beläggning eller körning av grustransport Du har god vana av koppla på/av trailer Bra kunskaper om trafikregler och säkerhetsföreskrifter för tunga fordon. Förmåga att arbeta självständigt och i team. God kommunikationsförmåga med kunder och kollegor. Meriterande: Arbete på väg Personliga egenskaper: Pålitlig och ansvarsfull med positiv inställning. Flexibel och anpassningsbar för olika arbetskrav och scheman. Bra problemlösningsförmåga och hanterar tryck väl. Säkerhetsmedveten med uppmärksamhet på detaljer. Vi erbjuder: Möjlighet att vara del av ett team med hög kompetens och hög jobbnöjdhet. Utmanande arbete med möjlighet att utvecklas som lastbilsförare. Om oss: Gustaf Asplund Entreprenad AB har många års erfarenhet inom branschen. Vi inriktar oss framför allt på beläggning och markarbeten. Vi bidrar till samhällsutvecklingen och skapar förutsättningar för tillväxt. Vårt område sträcker sig i majoritet från Hälsingland till Gotland men andra orter förekommer. Företaget har en stark sammanhållning och består idag av 7 sammansvetsade individer. Vi söker nu en ytterligare person till vårt team att komplettera oss under sommarens beläggningsarbete. Ansökan skickas till [email protected] Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan omgående vid intresse. Vi ser fram emot din ansökan! Kontaktperson: Lilith Norman Tele: 076-052 20 24

11 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Undersköterska till Järvsö Din hälsocentral

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Järvsö Din hälsocentral har cirka 4 300 listade patienter och tillhör verksamhetsområde Ljusdal. I verksamhetsområdet ingår Ljusdals och Färila-Los hälsocentraler. I Ljusdal finns även en dygnet runt öppen familjeläkarjour, närvårdsavdelning samt dagsjukvård som viktiga samarbetspartners. Vår styrka är att vi är måna om att det ska vara en god och välkomnande arbetsmiljö för alla. ARBETSUPPGIFTER Hos oss arbetar vi engagerat för en god arbetsmiljö och starka samarbeten mellan kollegor. Arbetet som undersköterska innefattas av stor flexibilitet med omväxlande samt stimulerande arbetsuppgifter och sker tillsammans med övriga yrkeskategorier för våra gemensamma patienters bästa. Du kommer att arbeta i team tillsammans med en engagerad och trygg arbetsgrupp bestående av distriktssköterskor, läkare, mottagningssköterskor, BVC samt diabetessköterska och medicinska sekreterare. Som undersköterska hos oss kommer du att arbeta med exempelvis • planerad mottagning • akutbesök • labbprovtagning • hembesök • samverkan med andra samhällsaktörer. Hos oss får du • en positiv och utvecklande arbetsplats med stor patientfokus • en individuell introduktion med stöd av mentor och som är anpassad efter dina tidigare erfarenheter • goda möjligheter till kontinuerlig kompetensutveckling • vara del av en engagerad och trygg arbetsgrupp där vår styrka ligger i det goda och nära samarbetet med samtliga kollegor • ett självständigt arbete med möjlighet att vara med och påverka samt utveckla verksamheten. Som arbetsgivare är vi mån om dig som arbetstagare och vi arbetar därför aktivt med riktade friskvårdsinsatser för att främja en hälsosam livsstil och ett hållbart arbetsliv. Läs mer om dina förmåner här! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner KVALIFIKATIONER Vi söker dig som ser till och agerar utifrån verksamhetens bästa och som är öppen för och intresserad av hälsocentralens utveckling framåt. Vi värdesätter din förmåga att se utanför boxen, tänka i nya banor och finna nya lösningar. Arbetet kräver att du är lyhörd samt har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra och kan arbeta såväl självständigt som teambaserat. Du är uppmärksam, stabil och visar vilja och förmåga att hjälpa andra. Som undersköterska hos oss ska du • vara utbildad undersköterska eller inneha utbildning som motsvarar titeln omvårdnadsassistent/undersköterska • ha B-körkort. Erfarenhet av arbete inom primärvård ses som meriterande. Den 1 juli 2023 blir undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att man kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset från och med den 1 juli 2023. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta i vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. I Region Gävleborg innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara Omvårdnadsassistent tills att ditt bevis lämnas in. Löpande urval och intervjuer. Provanställning kan komma att tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

9 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Förskollärare 5 tjänster

Beskrivning Vi söker fem förskollärare till en av Ljusdals kommunala förskolor som vill berika oss med sina kvalifikationer. Här har vi tre förskollärartjänster på varje avdelning, hög kvalitet, här arbetar pedagogerna mycket med språk och delaktighet.  Arbetsuppgifter Som förskollärare har du en ledande roll där du planerar arbetet, genomför uppföljningar samt analyserar för att förbättra och utveckla verksamheten tillsammans med arbetslaget. Du ska arbeta aktivt för att skapa en stimulerande och utvecklande miljö där barnen står i centrum. Du ansvarar tillsammans med dina kollegor så att verksamheten utmanar barnen till aktivitet, lärande och ansvarstagande allt enligt läroplanens intentioner. Du har förmåga att arbeta såväl enskilt som i grupp och har intresse för att arbeta med alla åldersgrupper. Du har goda It-kunskaper, kan dokumentera och vi ser gärna att du har kunskap i pedagogisk dokumentation. Kvalifikationer Förskollärarexamen alternativt lärarexamen med behörighet att  undervisa i förskolan samt förskollärarlegitimation. Vi söker medarbetare som sätter barn och föräldrar i fokus, har god kommunikationsförmåga samt upprätthåller en god service. Meriterande är att du har grundläggande datakunskaper samt att du är väl förtrogen med styrdokumenten och har förmåga att omsätta dem i praktiken.     I Ljusdals kommun tror vi att det finns ett liv för alla. Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. Vi har nära till fritiden, till varandra och till en enkel vardag. Redan bosatta, hemvändare och många som tagit steget och flyttat till vår kommun vittnar om livskvalitet, mer tid att njuta och vara den du är. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare.  Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

9 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Lärare åk 6-9 Hem- och konsumentkunskap

Beskrivning Vi söker dig som vill arbeta med ungdomar på högstadiet och som har ett stort intresse för sitt/sina ämnen. Du har förmågan att prioritera, är lösningsfokuserad och tar egna initiativ. Vi sätter stort värde i god samarbetsförmåga och en positiv inställning. Du har ett genuint intresse för elevernas utveckling och lärande, ser möjligheter, är flexibel och vågar prova nya arbetssätt. Vi driver ett engagerat elevhälsoarbete där stödfunktioner som specialpedagog, speciallärare, SvA-lärare, kurator, socialpedagog, SYV och skolsköterska har ett nära samarbete med övriga pedagoger. Arbetsuppgifter Undervisning i Hem och konsumentkunskap i kombination med annat ämne samt eventuellt delat mentorskap i klass Kvalifikationer Lärarutbildning och legitimation för undervisning i de högre åldrarna     I Ljusdals kommun tror vi att det finns ett liv för alla. Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. Vi har nära till fritiden, till varandra och till en enkel vardag. Redan bosatta, hemvändare och många som tagit steget och flyttat till vår kommun vittnar om livskvalitet, mer tid att njuta och vara den du är. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare.  Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

9 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Personlig assistent sökes till 29-årig kvinna i Järvsö!

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vår kund är en 29-årig kvinna som har en neurologisk sjukdom vilket gör att hon behöver hjälp med alla vardagliga sysslor, du som assistent kommer att vara hennes händer, fötter och stötta upp i kommunikation. Kunden ståtränar och har dagligen stretchövningar som ska utföras, men lyft och andra hjälpmedel finns på plats och inga manuella förflyttningar förekommer. Kunden har assistans dygnet runt och har dubbelassistans mellan kl.07:00-19:00. Några av kundens intressen är musik och att kolla på sport på tv och det är även viktigt för kunden att du som assitent har respekt för henne och även för hennes hem. Vi söker dig som är intresserad av att jobba natt på ca 83% där tiderna är förlagda kl:21.30-07.00, aktiv tid. Vi söker även vikarier till sommaren som kan arbeta extra vid behov och shemarad.  Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Natt på ca 83%. Vi tillämpar anställningsformen "Så länge uppdraget varar", samt timanställning. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse. Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. Vi ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten, men personlig lämplighet är viktigast. För denna tjänst krävs det att du har: - Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift  - B-körkort och tillgång till egen bil  - Rökfri  - God fysik och klarar av förflyttningar  Det är även meriterande om du har: - Erfarenhet av en liknande roll En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.  Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.  Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
SÄLJARE TILL JYSK LJUSDAL, SEMESTERVIKARIAT DELTID

Är du peppad på försäljning? Och vill du erbjuda JYSK Sveriges bästa kundservice tillsammans med ditt team? Gillar du variation och en fartfylld miljö? 💪 Då kan du vara den säljare vi söker! 🙋 VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: En tidsbegränsad anställning på deltid, 50% Möjligheter till egen utveckling och ansvar – vår ambition är att rekrytera våra tillsvidareanställda från de bästa semestervikarierna Semester enligt gällande kollektivavtal Avtalspension ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group ‎ Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats ‎ Ett flexibelt arbetsschema VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Du ansvarar för försäljning i butiken: du erbjuder våra kunder toppservice med ett leende! Säkerställa en butik som är 100% välfylld med våra produkter Du kavlar gärna upp ärmarna och hjälper till med att ta emot, packa upp och leverera in varorna, både på lagret och i butiken Ha den spännande möjligheten att få ditt eget ansvarsområde i butiken Möt en av våra säljare och lär dig mer om hur JYSK är som arbetsgivare här. VAD DU SKA BIDRA MED Du är utåtriktad, tar initiativ och ger våra kunder den bästa kundupplevelsen de kan tänka sig Du har en smittande entusiasm och tycker om att prata med kunder Du är en bra kollega för ditt team – tillsammans gör ni det lilla extra för att uppnå fantastiska resultat Du älskar variationen och är flexibel: både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider Du uppskattar ledighet mitt i veckan så att du kan vara redo för våra kunder under helgerna på jobbet REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Rekryteringsprocessen innehåller alltid intervjuer. I nästa steg kommer du få ett mail från oss och vår samarbetspartner HireVue där vi ber dig att genomföra en videointervju genom att svara på fyra frågor. Efter det kommer du att få genomföra två tester som du gör genom att spela två olika spel. Vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet! OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 000 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. För mer information, besök vår karriärsida.

8 april 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Revisionsmedarbetare

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker revisionsmedarbetare till vårt kontor i Ljusdal med start under hösten 2024 Är du redo för ett nytt steg i din karriär inom revision? Vill du få möjligheten att arbeta på en mindre byrå med närhet till kunder och påskrivande revisorer? Har du som mål att bli auktoriserad revisor? Då är detta rätt tjänst för dig. Du blir en viktig del i att bygga och utveckla vårt företag för framtiden. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en prestigelös organisation med stora möjligheter att påverka och utvecklas. Om du vill arbeta med revision är det bara du själv som sätter gränserna för din karriär. Framför allt erbjuder vi en arbetsplats där vi har roligt tillsammans! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av revision av små och medelstora företag i en mängd olika branscher. Du kommer arbeta både självständigt och i team tillsammans med engagerade kollegor. Vi söker dig som har en examen inom ekonomi från högskola eller universitet med inriktning mot redovisning och revision. Du är nyexaminerad eller i början av din karriär med några års erfarenhet av arbete med redovisning eller revision. Vi ser att du är en ansvarsfull person som fullföljer arbetsuppgifter och klarar av att arbeta mot deadlines. Du är nyfiken och utåtriktad och tar för dig på arbetsplatsen. Du förstår vikten av att skapa förtroendegivande relationer med kunder och trivs att arbeta både självständigt och i team. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Leveranstekniker till Fränsta/Ljusdal

För att möta kommande behov av maskinleveranser utökar vi nu vår verksamhet med en leveranstekniker i området kring Fränsta/Ljusdal.Som leveranstekniker kommer du att ha en viktig roll vid leveransen av våra skogsmaskiner till våra kunder. Här får du möjlighet att dela med dig av dina kunskaper och bidra till våra kunders framgångar i deras arbete. Ditt nya jobbSom leveranstekniker ansvarar du för att gå igenom och iordningsställa våra skogsmaskiner inför leverans till kund. Du går igenom maskinen tillsammans med kund, både teoretiskt och praktiskt, vid leverans. Detta sker både vid våra verkstäder och hos kund. I arbetet ingår även att planera och utföra årlig optimering av maskinerna med serviceavtal. I jobbet ingår även att utföra demokörningar i samarbete med säljaren i området. Du arbetar även med service av maskinerna, vilket kan innebära allt från förebyggande underhåll till reparationer och akuta insatser som utförs på plats hos kunden eller på vår anläggning. Tillsammans med resten av teamet bidrar du till att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder för att skapa värde tillsammans. Resor och övernattningar är vanligt förekommande i arbetet. Du utgår antingen från hemmet eller från någon av våra anläggningar i Fränsta eller Ljusdal. Vem är du?Du som söker tjänsten har stor erfarenhet av att köra och hantera skogsmaskiner samt har god pedagogisk förmåga och kan anpassa instruktioner efter individuella inlärningsbehov. Vi ser även att du är tekniskt intresserad och har kunskap inom områden som el, hydraulik och mekanik. Som person är du samarbetsorienterad, serviceinriktad och flexibel. Du har god förmåga att bygga förtroende hos både kunder och medarbetare. Då tjänsten innebär stort eget ansvar är du även självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har även god datorvana samt goda kunskaper i svenska och gärna engelska, i tal och skrift. Körkort typ B är ett krav. Meriterande är om du har certifikat för A/C kategori V, Heta arbeten, Körkort BE. Vad erbjuder vi? Som medarbetare på Komatsu Forest är du del av något större. Du blir en del av de stora innovationer och framsteg som hjälper till att forma skogsmaskinsbranschen. Genom vår globala organisation får du stora möjligheter att utveckla dig och din karriär samtidigt som du tillsammans med dina kollegor är med och bidrar till en värld som är hållbar, inkluderande och tar socialt ansvar. Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Boendestödjare till Nytida Öjebo i Järvsö och Ljusdal

Nu söker vi sjuk och semestervikarier vikarier somboendestödjare till vårt team på Nytida Öjebo i Järvsö / Ljusdalmed stora möjligheter till tillsvidareanställning. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad!I Nytida Öjebo ingår Öjebo och Freskapelles gruppbostäder samt Trogens dagverksamhet. På Öjebo gruppbostad bor 6 personer i egna lägenheter. På Freskapelles bor 4 personer. Öjebo -och Freskapelles ligger vägg i vägg i centrala Järvsö. Trogens dagverkamhet är en daglig verksamhet som finns i Ämbarbo Ljusdal. Som boendestödjare arbetar du både i gruppbostäderna och i den dagliga verksamheten, du följer kunden för dagen. Vi behöver ny personal för både dag, kväll och natt jobb med sovande jour. Vår målgrupp är personer med Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Vi arbetar med låg affektivt bemötande -och en stor del i vårt arbete är att identifiera hjälpbehov samt utforma den pedagogiska design som varje kund har behov av, för att bli så självständig som möjligt i sitt dagliga liv. Om rollen: I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov, förutsättningar och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, samt var tredje helg. Arbetar man som vikarie på natten ingår både vaken natt ochsovande jour. Vi har även behov av boendestödjare som har djurvana, då vi har en stallgrupp och ett hunddagis på vår dagliga verksamhet. Vi behöver även personal med kunskap och intresse för autism och intellektuell funktionsnedsättning. Körkort är ett krav då vår dagverksamhet ligger i Ljusdal och några av våra kunder åker till den i verksamhetens bil eller buss. Vi har chefer som arbetar nära dig dagligen och det finns möjlighet med utvecklingsmöjlighet inom företaget. Din erfarenhet och kunskapDu som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning.Du har godakunskaper i svenska i både tal och skrift, goddatorvana och erfarenhet av dokumentation.Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen.I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du haren positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Dutrivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Du ska även kunna arbeta självständigt och ta ansvar hela vägen fram. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av vårt ramverk för pedagogik där vi lever och arbetar för våra värderingar - ansvar och roller, tillgänglighet, bemötande, motivation, samarbete, reflektion och analys. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Vikariat, sjuk och semestervikarie med goda möjligheter till tillsvidare anställning.Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: snarast Sista ansökningsdag: 20240512, vi utför intervjuer löpandeFör mer information kontakta: Verksamhetschef Erika Lindqvist Gustafsson 070-1665828, [email protected] Gruppchef Johanna Eklund, 072-5260544, [email protected] Facklig kontakt: Kommunal,www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

5 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024