Safety Officer – Projektanställning 8 månader Plats: Luleå Industrimontage, Betongvägen 13, Luleå Omfattning: Heltid Start: Omgående eller enligt överenskommelse Luleå Industrimontage (LIMAB) är ett gediget och välrenommerat företag med kunder i processindustri (Stål/Cellulosa/Gruva) Affären är internationell och då med en internationell leverantörsportfölj och en i huvudsak nordisk kundbas. Vi söker nu en engagerad och noggrann Safety Officer till ett av våra pågående projekt. Tjänsten är en projektanställning på 8 månader med möjlighet till förlängning beroende på projektets utveckling. Om rollen: Som Safety Officer är du en nyckelperson för att säkerställa att arbetsmiljö- och säkerhetsregler följs på plats. Du arbetar nära projektledare, entreprenörer och personal för att främja en säker och trygg arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Dagliga säkerhetsronder och uppföljning av avvikelser Riskbedömningar och säkerhetsanalyser Genomföra introduktioner och säkerhetsutbildningar Rapportering av incidenter och tillbud Samarbeta med projektteamet för att utveckla och följa upp säkerhetsrutiner Kvalifikationer: Erfarenhet av arbetsmiljöarbete, gärna inom bygg-, industri- eller energisektorn Erfarenhet av stål-koksverksindustri är meriterande Relevant utbildning inom arbetsmiljö/säkerhet (t.ex. BAM, SAM eller motsvarande) God kunskap om svensk arbetsmiljölagstiftning Flytande svenska i tal och skrift, god engelska är meriterande Förmåga att arbeta självständigt och driva frågor framåt Vi erbjuder: Ett spännande projekt i en dynamisk arbetsmiljö Möjlighet att bidra till en säker och hållbar arbetsplats Konkurrenskraftig lön och goda villkor enligt kollektivavtal Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 2025-06-18. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Projektledare [email protected] 070 – 656 55 09.
Kvinnojouren Iris söker en anställd Är du driven och engagerad i att sprida kunskap och förebygga våld? Vill du bidra till att fler kvinnor och tjejer i Luleå och Norrbotten får det stöd de behöver? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som vill arbeta med vår utåtriktade verksamhet. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Arbetsuppgifterna består av att öka Kvinnojouren Iris synlighet och sprida kunskap om mäns våld mot kvinnor genom att bland annat anordna utåtriktade aktiviteter och uppdatera vår hemsida och våra sociala kanaler. Som anställd hos oss kommer du dels att skapa nya nätverk och utveckla samverkan med lämpliga organisationer, dels fortsätta det redan befintliga samarbetet. Uppdraget innefattar också att erbjuda direkt stöd till kvinnor, tjejer och barn genom samtal på plats eller via telefon och digitala kanaler. I arbetet ingår vissa administrativa uppgifter samt att vid behov bidra till den dagliga verksamheten på boendet. Vi söker dig som: ● Har ett starkt engagemang för feministiska värderingar och kvinnojoursrörelsen. ● Är en god kommunikatör med förmåga att engagera och informera olika målgrupper. ● Är strukturerad, ansvarsfull och drivande. ● Har förmåga att arbeta både självständigt och i team med övriga anställda och ideella jourkvinnor. Alla anställda inom Kvinnojouren Iris förväntas arbeta ur ett feministiskt perspektiv och i enlighet med organisationens värderingar, riktlinjer och stadgar. Vi förväntar oss att du samarbetar med andra anställda och deltar i handledning samt årliga utvärderingar. Arbetstid: Arbetstiden är 38 timmar/vecka. Fackförbund är Unionen. Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. Känner du att detta är någonting för dig? Tveka inte att söka! Skicka ett personligt brev samt CV till: [email protected] Sista datum för ansökan är 1 augusti. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vice ordförande Jonna Lindberg på telefon 070-8268717. Varmt välkommen med din ansökan!
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Råneå. Vi söker både dig som vill arbeta framförallt dag- och kvällstid på fasta rader på varierande tjänstgöringsgrad. En del av förmiddagen arbetar man två stycken assistenter tillsammans med vår kund. Uppdraget är under uppbyggnad så det är inte helt klart vilka exakta tjänstgöringsgrader som kommer erbjudas. Arbetstiderna är följande: Kl 07:00-17:00 Kl 12:00-21:00 Kl 21:00-07:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 55-årsåldern med ett omfattande omvårdnadsbehov. Vår kund behöver din hjälp som assistent i alla moment i sin vardag. Arbetsuppgifterna inkluderar: Hjälp vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Det är en fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil för att enkelt kunna ta sig till arbetsplatsen, bussarna matchar inte alltid arbetstiderna. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg B körkort och tillgång till bil Sysselsättningsgrad: Varierande Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen Skolan i Luleå en nationell förebild Våra ledstjärnor är; - Engagemang och arbetsglädje - Ansvar, analys och resultat - Kompetens I centrala stan finns Luleå Gymnasieskola som är ett campusområde som samlar de flesta kommunala gymnasieutbildningarna med cirka 2 400 elever. Eleverna i Luleå Gymnasieskola skall ges förutsättningar för ett livslångt lärande genom att fokusera på kunskaper, delaktighet, ansvarstagande och ledarskap så att de förbereds för arbetslivet och som samhällsmedborgare i övrigt. Kontakterna med näringslivet är många och i de lokala styrgrupperna samverkar näringslivet med gymnasieskolan för att skapa goda förutsättningar för eleverna att vara väl förberedda för tiden efter gymnasieutbildningen. I gymnasieskolan finns även lärlingsutbildningar, spetsutbildningar i matematik samt nationellt godkända idrottsutbildningar och riksbasketgymnasium. Vi söker nu en gymnasielärare till en lärstudio inom Luleå gymnasieskola. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som gymnasielärare till en lärstudio inom Luleå gymnasieskola arbetar du pedagogiskt, didaktiskt och socialt nära elever som på olika sätt behöver hjälp, stöd och uppmuntran för att nå olika mål. Tjänsten är placerad i huset Lärkan inom vilka gymnasieprogrammen Estetiska programmet, Barn- och fritidsprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet, Hotell- och turismprogrammet samt IM-språk inryms. Arbetet som gymnasielärare i Lärkans studio omfattar pedagogiska, didaktiska och administrativa sysslor. Pedagogiskt och didaktiskt kan det handla om att hjälpa elever att göra planeringslistor, hjälpa elever att förstå och dela upp uppgifter, arbeta med tankekartor, tidsplanering, uppmuntran samt ren ämnesdidaktik i olika ämnen med mera. Administrativt kan det handla om att ansvara för studions dagliga drift, omprovslistor, omprovstillfällen, in- och utskrivningar av elever i studion, uppföljningar av elever, delta under EHT-möten samt besöksstatistik med mera. Arbetet kräver mycket god samverkansförmåga med elever, lärare, rektorer och annan personal inom huset. KVALIFIKATIONER Du är behörig gymnasielärare och önskvärda behörigheter är särskilt matematik och gärna i kombination med något annat ämne. Pedagogiskt får du gärna vara intresserad av specialpedagogik. Du ska besitta en hög social kompetens för att kunna samspela med olika personligheter och kunna samarbeta med elever och övrig personal inom huset. Planerings- och organisationsförmåga samt effektivitet är viktiga förmågor att besitta då arbetet ofta innebär att kunna hantera många aktiviteter samtidigt. Vi ser även att du är intresserad av utvecklings- och förbättringsarbeten kopplat till både lärstudion och studion som en del av husets övriga pedagogiska, didaktisk och administrativa verksamheter. Som person är du noggrann, har förmågorna att strukturera och organisera samt är initiativrik och flexibel. Du har en förmåga att skapa goda relationer med elever och personal. Du tycker om utmaningar och kan både självständigt och i samverkan med andra lösa uppkomna problem. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om du blir aktuell för tjänsten kommer du behöva visa ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Tillträde 2025-08-13 eller enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att genomföras löpande. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Vill du också bidra till psykiatrins utveckling för att ge norrbottningarna den bästa tänkbara vården inom psykiatrin? Då är det dig vi söker, välkommen med din ansökan! Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i det vanligaste förekommande Microsoft Office programmen. Meriterande är tidigare erfarenhet av psykiatriskt arbete och erfarenhet av journalsystemet Cosmic och VAS. Meriterande är också om du har kunskaper och behärskar något av minoritetsspråken. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att trivas i denna roll är du flexibel, du är trygg och stabil och har god självinsikt och kan anpassa dig till olika situationer. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och är initiativtagande. Vi ser att du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt Det här får du arbeta med Vid mottagningsenheten arbetar sjuksköterskor och undersköterskor, och är uppdelad i olika sektioner. Man arbetar med läkemedeladministrering och uppföljning samt ECT. I huvudsak arbetar man främst vid en sektion men arbete vid alla sektioner kan förekomma. Det här erbjuder vi dig - Kontinuerlig kompetensutveckling - Tillgång till erfarna och kompetenta kollegor - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Psykiatriska behandlingssektionen är en allmänpsykiatrisk öppenvårdsmottagning med upptagningsområde Piteå Älvdalen. Här finns engagerade, hjälpsamma och omtänksamma medarbetare med patienternas bästa i fokus. Hos oss finns olika yrkeskategorier såsom psykologer, läkare, sjuksköterskor, socionomer, kuratorer, beteendevetare, skötare, fysioterapeut och rehab koordinator. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad psykolog med svensk legitimation och med psykologprogrammet 300 högskolepoäng eller motsvarande samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Meriterande är om du har specialistutbildning, vidareutbildning inom evidensbaserade behandlingsinriktningar och/eller neuropsykiatriska utredningar och DBT kompetens. Du behärskar även något av minoritetsspråken eller andra språk. Det är också meriterande om du har erfarenhet av journalföring, erfarenhet av bedömning och behandling inom psykiatri samt erfarenhet av neuropsykiatriska utredningar. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du stabil, kvalitetsmedveten och initiativtagande. Du agerar, uttalar dig och tar beslut på ett hänsynsfullt och genomtänkt sätt. Du har en problemlösande förmåga samt strukturerad då du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Det här får du arbeta med Som psykolog på behandlingssektionen får du arbeta med utredning, diagnostik och bedömning samt psykologisk behandling, både individuella kontakter och gruppbehandling. Distansbehandling förekommer också. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med andra psykologer samt övriga yrkeskategorier. Intern och extern samverkan är en viktig del av arbetet på vår klinik. Som psykolog kommer du att spela en viktig roll i arbetet med att utveckla både vår verksamhet och vårt utbud av insatser och behandlingar för våra medborgare Det här erbjuder vi dig - Kontinuerlig kompetensutveckling - Stora möjligheter att utifrån verksamhetens behov och eget intresse bidra till utvecklingen av både verksamheten i stort och enhetens behandlingsutbud - Professionell handledning - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidare anställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Verksamhetsutveckling – för en skola i rörelse! Vill du kombinera ditt ledarskap med att arbeta nära verksamheten och bidra med din pedagogiska kompetens i det dagliga arbetet? Då kan det här vara rätt roll för dig. Vi söker en verksamhetsnära utvecklare med hjärtat i fritids och förskola Vill du vara med och driva utveckling i en skola där din närvaro i verksamheten gör skillnad varje dag? Vi söker dig som vill kombinera pedagogiskt arbete med ett strategiskt uppdrag, en operativ och verksamhetsnära utvecklare som med engagemang och kompetens vill stärka både fritidshemmet och förskolans utveckling, och samtidigt bidra som ledningsstöd för hela vår F–9-verksamhet. Hos oss på Innovitaskolan i Luleå får du arbeta i en familjär och inkluderande miljö, där alla elever och kollegor är en del av gemenskapen. Vi tror att god utveckling sker bäst när den leds inifrån, därför söker vi en pedagog som vill vara aktiv i vardagen, nära både barn, elever och kollegor, och som samtidigt kan driva processer, stötta medarbetare och bidra med helhetsperspektiv i skolans ledningsarbete. I denna roll kombinerar du praktiskt arbete i barngrupp eller klassrum med pedagogisk utveckling, kollegial handledning och planeringsstöd. Du kommer att vara en nyckelperson i att forma en röd tråd mellan våra yngsta barns omsorg och skolans lärande, och får möjlighet att påverka både innehåll och struktur i det dagliga arbetet. Vi söker dig som: – Är utbildad pedagog med erfarenhet från förskola, fritidshem eller F–3 – Har ett utvecklingsinriktat arbetssätt och trivs i en kombinerad roll – Är trygg i dig själv, tydlig i din kommunikation och har lätt för att samarbeta – Har intresse för ledarskap och verksamhetsutveckling – Vill vara en närvarande vuxen i barngrupperna, samtidigt som du har blick för helheten Hos oss får du chansen att göra verklig skillnad – i nuet och för framtiden. Hos oss är du viktig. Vi erbjuder dig: Innovitaskolan är en del av AcadeMedia, vilket innebär att du får tillgång till ett starkt professionellt nätverk, kompetensutveckling via AcadeMedia Academy samt trygga och konkurrenskraftiga anställningsvillkor. Vi erbjuder: • Kollektivavtal • Friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning • Möjlighet till löneväxling • En dynamisk arbetsplats där dina idéer tas på allvar • Fantastiska kollegor som brinner för barns lärande och trygghet Om tjänsten: • Tillsvidareanställning (100%), med inledande provanställning i 6 månader • Semestertjänst • Tillträde: Enligt överenskommelse, augusti 2025 • Placeringsort: Luleå Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Bifoga lärar-/förskollärarlegitimation samt meritförteckning. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan! Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Paulina Lindström på 076-090 42 09 eller [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Som blivande trafikingenjör är du en person med stort intresse för samhällsutveckling, trafikfrågor och lagstiftning. Du bidrar till att skapa en god och säker trafikmiljö med trafikanterna i fokus. Trafikingenjör, specialiststöd med inriktning arbete på väg Arbetsuppgifter Som trafikingenjör med inriktning specialiststöd kommer du att arbeta med att stödja Trafikverkets vägprojekt med kompetens utifrån trafiklagstiftning, nationella riktlinjer samt Trafikverkets egna krav och råd. Ditt arbete ska resultera i ett framkomligt, trafiksäkert och effektivt nyttjande av transportsystemet. Arbetet spänner över ett brett område inom trafikfrågor med fokus på att hantera krav och kravställning rörande arbete på väg i både små och stora projekt. Du kommer arbeta med frågor rörande bland annat tillfälliga trafik- och skyddsanordningar samt trafiksäkerhet och framkomlighet under byggtid. Du är också en viktig del av väghållningsmyndigheten Trafikverket Norra regionen och hanterar myndighetsärenden som åligger en väghållare. I detta arbete ingår kontakt med externa parter så som upphandlade entreprenörer, branschföreträdare och privatpersoner. Du arbetar i ett team bestående av flera trafikingenjörer och arbetsuppgifterna varierar beroende på aktuella projekt och inkomna ärenden. Inom enheten är vi 14 trafikingenjörer placerade i Luleå, Umeå, Östersund och Sundsvall. På enheten har vi en mycket god sammanhållning och ett tätt samarbete med varandra i våra ärenden. Övrig information Placeringsort: Luleå. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vad händer härnäst? Vi har en något längre ansökningstid på grund av sommarperioden. Vi ser fram emot din ansökan! Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade med start v 35. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen så krävs det att du har förmåga att självständigt se vad som behöver göras och är duktig på att planera, strukturera och driva ditt arbete framåt. Ditt arbete kommer att innebära många kontakter såväl inom Trafikverket som med externa parter, så god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt är viktigt. Du har god samarbetsförmåga och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter, samt delar med dig av den information som behövs för att organisationen ska nå önskade resultat. Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning minst 180hp (120p) inom relevant område, exempelvis väg- och vattenbyggnad, samhällsplanering, byggteknik alternativt annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdigt aktuell och för tjänsten relevant erfarenhet från arbete med trafikrelaterade frågor i en projekt- eller myndighetsmiljö, såsom trafikplanering, projektering, Arbete på väg och entreprenader goda kunskaper i svenska i tal och skrift körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet av att kommunicera med externa parter såsom myndigheter, kommuner, allmänhet eller liknande i din yrkesroll kunskap inom svensk trafiklagstiftning såsom Väglagen, Trafikförordningen samt Vägmärkesförordningen yrkeserfarenhet av väganläggningsentreprenader och/eller vägunderhållsarbete grundläggande kunskap i entreprenadjuridik Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med över fem års erfarenhet av utveckling i Java. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration. Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, någon av de stora molnplattformarna (ex. AWS, Azure, eller GCP) eller klientramverk (ex. JavaScript/TypeScript, Angular eller React). Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden. Om Softhouse Inom Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll - där du drivit och väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta. Utöver det ser vi också att du: Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling. Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov. Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt utval sker löpande, skicka in din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer