Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Linköping. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Vi söker en Byggledare Järnväg till uppdrag hos Trafikverket med stationering i Luleå. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Uppdraget som resurskonsult innebär att som byggledare stötta ett eller flera projekts genomförande i produktionsskedet. Det är byggledarens uppgift att bidra till att olika typer av investeringsprojekt startas, genomförs, följs upp och avslutas utifrån beslutad omfattning och inom beslutad tids- och kostnadsram. Produktionerna som bedrivs är främst åt Malmbanan, men även andra projekt kan vara aktuella. Trafikverkets styrande föreskrifter och standarder ska tillämpas. Stödjande dokument såsom handböcker ska användas som vägledning för de olika projektskedena. Uppdraget består av följande: Konsultuppdrag gällande byggledare järnväg åt enhet IVnvj1, VO Investering Norra regionen. Uppdrag åt andra enheter kan även förekomma. Arbetsuppgifter • Tillsammans med projektledare tillse och säkerställa att tilldelad entreprenad genomförs i överensstämmelse med kontrakt, ritningar och andra handlingar • Följa upp tidplan, nedlagda kostnader och övriga beställningar samt bistå med att prognostisera entreprenadens slutkostnad • Följa upp byggmetoden och detaljerade byggplaner • Medverka vid kontakt med myndigheter, projektörer och fastighetsägare • Hantera avvikelser i produktion • Följa upp och dokumentera ändrings- och tilläggsarbeten samt mängdavvikelser, enligt för projektet gällande rutiner • Delta i bygg- och ekonomimöten • Delta i projektets och entreprenadens kvalitet- och miljöarbete • Tillse att entreprenörens egenkontroll med avseende på kvalitet, miljö, säkerhet och arbetsmiljö genomförs enligt överenskomna planer • Samordna med andra teknikgrenar och angränsande entreprenader • Bevaka att erforderliga myndighetstillstånd följs • Medverka vid sammanställning av slutdokumentation av projektet • Kontrollera och följa upp att ställda krav uppfyllts • Följa upp kontroller i utförandefasen • Utföra uppdraget i samverkan och under ledning av beställarens projektledare • I samråd med beställaren, fördela, genomföra och följa upp projektarbetet i enlighet med styrande dokument • Tillsammans med projektorganisationen och centrala stödresurser initiera, bereda och ansvara för genomförande och uppföljning av projektet avseende tid, kostnad, innehåll, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö • Upprätta erforderliga tidplaner för projektet i samverkan med övriga projektledningsresurser, upprätta kalkyler och budgetar enligt framställda rutiner för projektet • Bistå med teknisk rådgivning Krav (OBS, obligatoriska) Konsulten ska ha minst 6 års arbetserfarenhet av entreprenadarbeten såsom projektledare, byggledare, platschef, arbetschef, produktionschef eller liknande inom infrastruktur med inriktning mot järnvägsarbeten som Trafikverket kan anse vara likvärdigt Två av dessa sex år kan vara kopplade till erfarenhet av bygghandlingsprojektering av järnväg Arbetserfarenheten får inte vara äldre än 12 år Konsulten ska ha kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom produktion av järnväg Konsulten ska ha utbildning som SoS-ledare enligt TDOK 2020:0222 och SoS-planerare enligt TDOK 2020:0223 Utbildningarnas giltighetstid får maximalt ha passerat med 6 månader före sista anbudsdag Uppdaterade utbildningar måste annars,vara genomförda senast 1 augusti 2025 Om högre utbildning genomförts gäller kraven på samma sätt enligt ovan Konsulten ska kunna uttrycka sig väl på svenska språket, både i tal och skrift Konsulten ska inneha ett giltigt B-körkort Konsulten ska ha dokumenterad utbildning för att kunna fungera som beställarens byggarbetsmiljösamordnare, BAS-P och BAS-U Meriterande För beställaren är det ett mervärde om konsulten har god kommunikationsförmåga som innebär förmedling av budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar sin kommunikation till mottagaren För beställaren är det ett mervärde att konsulten tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare För beställaren är det ett mervärde att konsulten planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Miljöservice Boden AB vill erbjuda dig som ny hos oss en trevlig, rolig och öppen arbetsplats. Vi har flera års erfarenhet i branschen med nya utmaningar varje dag där du utvecklas såväl yrkesmässigt som person. Vi är alltid tillgängliga och håller en professionell dialog med kunder och leverantörer. Vår vision är att hålla bäst service i branschen med fokus på säkerheten och arbetsmiljö! Vi söker nu dig som är lösningsorienterad med ett stort engagemang till uppgiften. Som person är du flexibel, samarbetsvillig, ansvarsfull och positiv. Dina främsta arbetsuppgifter består av, byggstäd men det kan också variera med andra typer av servicearbeten eftersom vi inte tackar nej till ett jobb. Om detta känns intressant ska du söka dig till oss!
Är du en drivande och självgående person med erfarenhet av uppsökande försäljning? Vi söker nu en auktionsmäklare som vill vara med på en spännande resa och bidra till företagets expansion i Norrland. Med frihet under ansvar och möjlighet att påverka både din egen arbetsvardag och företagets framtid, kommer du att spela en viktig roll i att etablera och utveckla Blintos nätverk i Norrbotten! Urvalet sker löpande, skicka in din ansökan idag. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Blintos räkning en auktionsmäklare. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Blinto. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Blintos önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds Frihet under eget ansvar Inflytande och möjlighet att bidra till företagets utveckling En dynamisk arbetsmiljö i tillväxt och expansion, präglad av hög energi och stark framåtanda. Arbetsuppgifter Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in Blintos tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Du kommer främst att arbeta mot företag, men storleken på bolag och typer av branscher kan variera. De produkter som i första hand auktioneras på Blinto.se är entreprenadmaskiner, nyttofordon och verktyg. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Arbetsuppgifterna innefattar Du kommer resa runt i Norrbotten till kunder med både inbokade och spontana kundbesök. Ansvarig för objektdokumentation – text, foto och film. Du kommer även att skapa annonser för de objekt du säljer. Jobba självständigt och med kontoret under auktionen för att säkerställa en optimal upplevelse för både säljare och budgivare. Förhandla vid behov för att säkerställa en affär när reservationspriset inte nås. Följ med kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Vi söker dig som Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Blinto. Vidare ser vi att du tidigare har jobbat med någon form av försäljning där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontana besök och genom ditt befintliga nätverk. Det är också meriterande om du har arbetat med uppsökande försäljning i din tidigare roll. För att passa i rollen som auktionsmäklare ser vi att du är affärsmässig, självgående och ansvarstagande, med förmågan att organisera och planera ditt eget arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta självständigt men förstår också vikten av samarbete, både med kunder och kollegor. Du är kommunikativ och relationsskapande och har lätt för att bygga långsiktiga relationer med både säljare och budgivare. Du motiveras även av möjligheten att själv påverka din inkomst. Krav för tjänsten B-körkort Flytande svenska i både tal och skrift START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Alma Jonsson, [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]. #blinto #professionalsnord #auktionsmäklare #säljare
På vår Hälsocentral får du engagerade och kompetenta kollegor som stöttar varandra och ser till varandras styrkor. Vi jobbar hårt för att vara ledande vad gäller bästa arbetsmiljö och har fina resultat i våra medarbetarundersökningar! Tillsammans arbetar vi för att ge den bästa hälso- och sjukvård vi kan till våra patienter. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med ett genuint intresse för primärvård. Det är meriterande om du är vidareutbildad till distriktssköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefonrådgivning, gärna via TeleQ, samt att du har arbetat i journalsystemen Cosmic. Tidigare erfarenhet av arbete inom primärvård är också önskvärd. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är empatisk, stabil och har ett gott omdöme. Du har förmågan att samarbeta och kommunicera tydligt med både kollegor och andra vårdgivare. Det här får du arbeta med Vi söker dig som vill stärka vårt kompetenta skötersketeam. På vår hälsocentral har vi ett stort antal listade patienter i alla åldersgrupper. Du får möjlighet till varierande arbetsuppgifter som bland annat innefattar mottagningsarbete, telefonrådgivning, chatt och arbete på vår lättakut. Arbetet på en hälsocentral präglas av möten med unika individer genom hela livet. I din roll ingår det att möta patienter i alla åldrar med olika hälsorelaterade problem, samt att självständigt främja hälsa och lindra lidande. Hällans hälsocentral har ett stort geografiskt upptagningsområde, som gränsar mot grannkommuner i norr och väster. I dag har vi cirka 10 650 listade patienter på hälsocentralen. Vi är cirka 50 medarbetare och representerar flera olika yrkeskategorier. Det här erbjuder vi dig - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid under perioden 2025-08-18 till och med 2026-03-31,´eller enligt överenskommelse om tillträde. Arbetstiden är förlagd till vardagar kl 08.00-17.00. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Hej, Nu söker vi några röjare till maskinell röjning med röjsåg på privatägd mark i Luleå Kommun. Du kommer ingå i ett team om 1-4 röjare var erat huvudsakliga uppdrag är att röja skog som är i tiden för att glesas ut för bättre tillväxt, samt skog som behöver förrensas inför en maskinell avverkning. Jobbet är förlagt på dagtid mån-fre. Du som söker bör ha en god grundfysik då jobbet är fysiskt krävande och vi är ute i alla väderslag, regn som värme. Meriterande om du har kunskap om skogsbruket och använt dig utav röjsåg tidigare. B-körkort är ett krav för jobbet. Vänligen bifoga ditt Cv via mail och skriv några rader om dig själv. Urval sker löpande.
Vill du vara med och skapa yrkesstolthet, arbetsglädje och framtidstro? Hos Astar utbildar vi vuxna – på ett vuxet sätt. Vi är stolta över vårt uppdrag och söker nu dig som delar våra värderingar och vill göra skillnad. Om oss Astar är en ledande aktör inom vuxenutbildning, både kommunalt och arbetsmarknadsinsatser. Vår vision är att bidra till en stark och livskraftig arbetsmarknad. Vi erbjuder inte bara utbildning och jobb – vi skapar stolta yrkesmän och kvinnor som får en möjlighet att uppleva glädjen i att ha ett arbete och att sprida arbetsglädje själva. Våra värderingar Yrkesstolthet – Vi är kunniga, erfarna och arbetar nära arbetsmarknaden. Vi använder resurser klokt och med respekt. Envishet – Vi ger aldrig upp – varken på våra elever eller på oss själva. Vi tror på utveckling genom ansvar och höga förväntningar. Arbetsglädje – Vi bygger goda relationer, är nyfikna, entusiastiska och välkomnande. Tillsammans skapar vi en arbetsplats att trivas på. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa i både teoretiska och praktiska moment inom elteknik och energisystem. I tjänster ingår även anskaffning av APL platser och handling av elever under deras arbetsplatsförlagda lärande (APL). Du kommer också att utveckla och anpassa undervisningsmaterial för att möta elevernas behov och säkerställa att undervisningen följer gällande regler och föreskrifter både från branschen och skolverket. Men du gör inte detta ensam utan ingår i ett team, både i Luleå och med kollegor i Sverige, tillsammans skapar vi en utbildning att vara stolta över. Vi söker dig som Har B -auktorisation och/eller AI-auktorisation som elektriker Har goda kunskaper i svenska och förmågan att kommunicera, inspirera och motivera. Har examen som yrkeslärare eller tidigare erfarenhet från utbildning Om du inte undervisat tidigare hjälper vi dig till rätta i rollen. Så länge du har nyfikenhet och viljan så har vi har vägen. Krav för tjänsten Minst 3 års erfarenhet från yrket som elektriker Vi erbjuder En arbetsplats där du får växa och utvecklas. Ett team som stöttar varandra och firar framgångar tillsammans. Möjligheten att påverka människors liv på riktigt. Vill du vara med och göra skillnad - Ansök idag och bli en del av Astar! Kontaktperson Fredrik Eklund Rektor/Enhetschef 070-603 33 15
Är du en flitig ekonom se hit !! NS MASKIN & TRANSPORT AB växer och idag är vi 25 anställda med maskiner och arbetare runt om i hela Sverige Vi söker en ekonomiassistent Tjänsten omfattar heltid 100% och ger möjlighet till dig att arbeta delvis hemifrån och lägga upp dina arbetstider efter dina egna behov. Är du duktig på ekonomi? Isåfall vill vi att du skickar ditt cv till oss och berättar vem du är vad du kan och dina erfarenheter med referenser Ansökan skickas till : [email protected] Märk din ansökan med ekonomiassistent Vid frågor kan du ringa 📞 0720116596 Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är Spec ssk/Leg ssk för uppdrag i Sunderby Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som spec ssk/leg ssk med erfarenhet Period:v36-framåt Uppdraget passar dig som önskar flexibelt upplägg, allt från några dagar till längre perioder. Kvalifikationer: Vi söker dig som är spec ssk/leg ssk som har erfarenhet från akuten. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter på akuten. Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
SSEA söker en driven och affärsmässig platschef som vill utveckla team! Just nu har vi ett superintressant projekt i Gällivare där vi kommer jobba med Multiaktivitetshuset. Om företaget SSEA är en rikstäckande byggentreprenör som kombinerar det lilla företagets flexibilitet, nyfikenhet och närhet till kund med storbolagets kompetens, erfarenhet och leveranssäkerhet. Vi genomför byggprojekt i partnering/samverkan för kunder både i privat och offentlig sektor över hela Sverige.Vår vision är att bli Sveriges ledande samverkansentreprenör. Vår samverkansmodell har tre byggstenar; affär, kultur och struktur. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners utreder och utvecklar vi möjligheten till kundens planerade investering och arbetar för att ge största möjliga värde.Vår företagskultur grundar sig i fyra värdeord; ärlighet, nyfikenhet, engagerade och inkluderande. Vi jobbar målmedvetet med arbetsmiljö- och hållbarhetsfrågor för att hela tiden förbättra förutsättningarna för både människa och miljö. Om tjänsten Som platschef på SSEA kommer du att ansvara för den dagliga driften på byggplatsen där du ansvar för att leda, planera och följa upp arbetet på plats. Du kommer att ha ett nära samarbete med beställare, underentreprenörer och andra intressenter. Du kommer också att säkerställa att arbetet utförs enligt gällande lagar, regler och kvalitetskrav.Platschefen bygger projektteamet av arbetsledare, projektingenjörer, inköpare och underentreprenörer. Som platschef arbetar du i nära samarbete med projektchef. Stationeringsort är Luleå och geografin är projekt i Norr- och Västerbotten. I den här rollen kommer du ha möjlighet att påverka olika beslut då företaget har en platt organisation i ett medelstort företag som hanterar en rad spännande projekt av varierande storlek och komplexitet. Din profil Vi söker dig med högskoleutbildning inom bygg- och anläggning, med kunskap inom entreprenadjuridik. Du har 5-6 års erfarenhet från liknande roll i större byggprojekt och är van vid att hantera större kontrakt och avtal.Som ledare är du en trygg ambassadör för våra värderingar och har ett strukturerat arbetssätt där säkerhet och ordning är centrala delar. Du är affärsmässig och har en stark förmåga att arbeta i och utveckla ditt team. Erfarenhet av projekt i storleksklassen >100 miljoner är meriterande. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, liksom B-körkort. Din ansökan Ansökan: Sista ansökningsdag är måndag 11 augusti 2025. Intervjuer och urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighetstester kan förekomma.Kontakt för frågor: I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund (070-549 94 82, [email protected]) för mer information. Om oss Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer