Division Regionstöd har ett samlat ansvar för service inom Region Norrbotten. Vi bedriver ett systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete i alla processer för att uppnå hög kvalitet i våra tjänster. Våra övergripande mål är att underlätta för våra kunder att nå sina mål och att utveckla kloka lösningar för en effektiv verksamhet med fokus på patienten. Vi ska fungera som kompetenscentrum inom våra ansvarsområden och ge god service genom att verka för hög kvalitet, effektivitet, tillgänglighet, en väl fungerande samverkan och självständig utveckling. Ledorden helhetssyn, samverkan och flexibilitet ska genomsyra all vår verksamhet och vägleda oss i hur vi levererar tjänster till våra kunder så att kundens krav och förväntningar uppfylls. Nu söker Länsservice en lagerarbetare till Materialenheten i Boden. Vi sökerVi söker dig som är intresserad av att jobba med lagerarbete i materialprocessen. Gymnasieutbildning är ett krav. Goda datakunskaper i Windows och MS Office är en förutsättning för att klara arbetet. Det är meriterande om du har truckbehörighet A1-A4 samt B2. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person är du engagerad, positiv och utåtriktad med en stark vilja att utvecklas inom yrket. Då materialverksamheten har ett teaminriktat arbetssätt kommer god samarbetsförmåga och flexibiltet att värderas högt. Det här får du arbeta med Arbetsrotation är en förutsättning för en flexibel organisation, därför förväntas du lära dig samt arbeta med flera områden inom processen och logistik. Dokumentation och revidering av rutiner är naturliga uppgifter för alla medarbetare. Avvikelserapportering sker rutinmässigt för att fånga upp behov av förbättringar. Som lagerarbetare är du direkt underställd enhetschef. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Beskrivning Vi söker en sjukhuspräst till Norrbottens länssjukhus i Sunderbyn. Som sjukhuspräst blir du en trygg närvaro för vårdpersonal, patienter och anhöriga i livets mest sårbara stunder. Arbetet består av enskilda samtal, besök på vårdavdelningar, vid sjukdom och olyckor samt andakter och gudstjänster i Stillhetens rum, Sjukhuskyrkans andaktsrum. Tjänsten innebär även beredskap dygnet runt som delas med kollegor i arbetslaget och Nederluleå församlings beredskapspool. Arbetsuppgifter Vi söker dig som: - Är prästvigd inom Svenska kyrkan. - Har erfarenhet av själavårdande arbete, gärna inom institutionssjälavård, och har vana av att möta människor i kris. - Har genomgått utbildningen Sjukhuskyrkans grundutbildning eller har en fördjupad själavårdsutbildning. Kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du har några års erfarenhet av vanligt församlingsarbete. Du är trygg i att vara kyrka på en annan arena, och i att den arenan ibland ställer andra krav än församlingen. Vi söker dig som är prestigelös och ödmjuk inför uppgiften där livet ställs på sin spets, att du i svåra situationer möter alla med samma respekt, värme och närvaro. Kunskap i något av våra minoritetsspråk är meriterande. Om Sjukhuskyrkan Sjukhuskyrkan är en del av Nederluleå församling och har en väl förankrad verksamhet med starkt förtroende från både sjukhusledning och personal. Att bära de goda relationerna vidare är viktigt. Vi arbetar ekumeniskt och i nära samverkan med vårdpersonal, patienter och anhöriga. Vid behov förmedlar vi kontakt med företrädare för andra religioner och samfund. Sjukhuskyrkan är också en naturlig resurs i delar av vårdens utbildningar, projekt och utvecklingsarbete. Vårt arbetslag består av två präster och en diakon anställda av Nederluleå församling, en diakonal resurs på halvtid för frikyrkorna. Du kan läsa mer om Sjukhuskyrkan på Sunderby sjukhus här: https://www.svenskakyrkan.se/lulea/sjukhuskyrkan Vill du vara en del av ett meningsfullt och viktigt arbete där du får vara med och förmedla hopp, tröst och närvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan!
Scandic Luleå är ett trevligt och välkomnande hotell endast tio mål från polcirkeln med en kortare bilresa till Luleå centrum och härliga strövområden . Här kan våra gäster njuta av norrbottniska läckerheter i restaurangen och se norrskenet dansandes över himlen. Våra gäster är det absolut viktigaste för oss och att vi levererar service till dem på en mycket hög nivå är vårt främsta fokus. Det gör vi genom att ha en stark servicekultur och ett hotell i toppklass men den allra viktigaste biten är de som ska gör det otroliga arbete för vi ska nå dit- våra medarbetare! Nu söker vi en Kitchen assistant (Köksbiträde) till Scandic Luleå. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Din främsta roll är att supportera driften inom våra mat- och dryckesavdelningar med diverse operativa uppgifter så att medarbetarna som är närmast gästen kan ha sitt fulla fokus på att ge service i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Platsen omfattar dagtid/kvällstid under vardagar och helger. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Startdatum efter överenskommelse. ** ** Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Vad roligt att du är intresserad av att arbeta med oss på Porsöskolan! Välkommen till vår skola, där vi värdesätter trygghet, engagemang och gemenskap! Vi är en F-6 skola i centrum av stadsdelen Porsön. Vi har en unik närmiljö med närhet till universitetet, Teknikens Hus och naturens lugn. Vi är stolta över att ha en kulturell mångfald och vi arbetar ofta med teman och projekt kopplade till just mångfald. Porsöskolans vision är att lyfta varje elev så att de bär med sig en tro på sig själva och på framtiden. Vi arbetar intensivt med allas lika värde och att varje elev ska känna en trygghet och tillhörighet hos oss. Hos oss arbetar personal som brinner för att göra skillnad i elevernas pedagogiska utveckling. Att arbeta kollegialt och dela med sig av våra kunskaper och hjälpa varandra är viktigt för oss som arbetar på Porsöskolan. Vi är en skola där både elever och personal känner sig välkomna och sedda och vi tror på att bygga starka relationer och främja en kultur av ömsesidig respekt. Skolan har en mycket hög andel behöriga lärare som har lång erfarenhet, inte minst av läs- och skrivinlärning, och ett starkt fokus på pedagogisk utveckling. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu två specialpedagoger, den ena arbetar inom f-3 och den andra inom åk 4-6. Tillsammans med dina kolleger har du ett stort utrymme att utforma den bästa studiemiljön för eleverna som behöver särskilt stöd. I tjänsten ligger att tillsammans med specialpedagog och skolledning organisera för skolans elevhälsa och ditt arbete där men också att via bra kommunikation med skolans lärare, elever och vårdnadshavare skapa förutsättningar för den bästa undervisningen för varje elev. Du kommer att arbeta med att utreda och stödja elever i behov av särskilt stöd både genom pedagogiska kartläggningar och genom konkret undervisning och genom anpassningar i klassrummet. Du kommer att arbeta nära rektor, elevhälsoteam och lärare för att utveckla skolans elevhälsoarbete. En viktig del av uppdraget är också att vara ett stöd till kollegor i arbetet med extra anpassningar och åtgärdsprogram. KVALIFIKATIONER Vi söker efter dig som har: • Specialpedagogexamen. • Erfarenhet av att möta elever med olika behov av särskilt stöd. • Kunskap om hur man följer upp skolans resultat och insatser för att möta alla elever med stöd och stimulans. • Lätt för att kommunicera i både tal och skrift. • Erfarenhet av arbete som specialpedagog och speciallärare är meriterande men inget krav för tjänsten. För att lyckas i rollen är det viktigt att du: • Har ett strukturerat arbetssätt och kan arbeta självständigt samt ta egna initiativ. • Är bekväm med att skapa relationer och samarbeta med elever, kollegor och vårdnadshavare. • Ser möjligheter, har en positiv vilja att utveckla verksamheten och vill bidra till en trygg och tillgänglig lärmiljö för alla elever. • Har ett starkt engagemang och brinner för att skapa inkluderande och tillgängliga lärmiljöer för alla elever. • Trivs med att samarbeta och leda möten med vårdnadshavare och kollegor. • Tycker om att undervisa elever i både stora och små grupper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om du blir aktuell för tjänsten kommer du behöva visa ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Hos Combitech får du möjligheten att göra en verklig skillnad i människors liv, för verksamheter och för samhället. Vi söker nu erfarna Java-utvecklare till vårt team i Luleå, där du får arbeta med spännande projekt i det digitaliserade samhällets absoluta framkant. Med varierande branscher och uppdrag erbjuds du stora möjligheter att växa och utvecklas hos oss. Är du en utflyttad norrbottning som längtar hem, eller är du kanske någon som vill upptäcka allt som Luleå har att erbjuda? Välkommen till Combitech! Din roll som javautvecklare Som konsult hos Combitech blir du en viktig del av vårt engagerade team, där vi tillsammans hjälper våra kunder att övervinna utmaningar och utveckla framtidens lösningar. Du kommer att arbeta med programmering och problemlösning på uppdrag hos våra kunder, och ditt arbete kommer att inkludera både vidareutveckling av befintliga system samt nyutveckling, implementering och konfigurering av system och verktyg. Rollen är dynamisk och erbjuder varierade arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. I jobbet ingår även att identifiera kundbehov, implementera lösningar och lösa tekniska problem tillsammans med ditt team. Vi söker en erfaren och senior Javautvecklare som är redo för nya utmaningar. Du känner kanske att du har mycket att bidra med och är sugen på att arbeta som konsult eller vill vara experten i dina uppdrag. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens och erfarenhet för att göra verklig skillnad i spännande projekt. Våra kunder sträcker sig från försvaret och försvarsindustrin till myndigheter och privata företag. Uppdragens natur kan variera över tid beroende på tillgängliga projekt och dina egna preferenser, och vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för dig. På vårt växande kontor i Luleå erbjuder vi en arbetsplats där vi skapar en varm och öppen kultur. Vi anordnar roliga och givande sociala aktiviteter eftersom vi anser att de mjuka aspekterna är nyckeln till trivsel och framgång. En viktig del av din karriär är att hålla jämna steg med den snabba tekniska utvecklingen. Därför prioriterar vi på Combitech din kompetensutveckling. Du har möjlighet att delta i olika typer av kurser och liknande aktiviteter som matchar din utvecklingsplan. Vi erbjuder också något vi kallar för kursvecka 1-2 gånger per år, där du får chansen att gå kurser som utvecklar dig både som konsult och medarbetare, samt att träffa andra Combitechare. Vem är du? Vi söker dig med en gedigen teknisk bakgrund och minst fem års arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling. Du har en utbildningsbakgrund inom IT, data- och systemvetenskap eller ett liknande område, från högskola eller universitet. För oss på Combitech är personliga egenskaper av yttersta vikt. Vi tror att du är en positiv och nyfiken person som bidrar till ett gott arbetsklimat och stark teamkänsla. Du inspireras av att arbeta i team där ni tillsammans når gemensamma mål och utvecklar varandra. Vi tror också att du trivs med utmaningar, har en prestigelös inställning och tar egna initiativ. Du lockas av möjligheten att arbeta inom olika teknikområden och branscher. Hos oss får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling, samt trygghet och balans i livet. Då tjänsten kan innebära arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med eventuell registerkontroll. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Har du några funderingar? Tveka inte att höra av dig! Kontaktperson: Jörgen Överhem, kontorschef Luleå, [email protected]. Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Är du vass på att handlägga ärenden och vill bidra till att Norrbotten får energieffektivare bostäder och att länets äldre får bostäder utformade efter deras behov? Drivs du av att medverka till en god samhällsutveckling och trivs med att arbeta noggrant och självständigt, men samtidigt i nära samarbete med dina kollegor? Då kan du vare den vi söker! Som medarbetare hos oss är du en del av ett större sammanhang där du får möjlighet att bidra till en hållbar samhällsutveckling både i Norrbotten, nationellt och internationellt. Du kommer att tillhöra enheten för samhällsplanering och kulturmiljö. Vi ansvarar tillsammans för för samordningen av statliga intressen, riksintressen och allmänna intressen enligt miljöbalken samt plan och bygglagen, tillsyn inom plan- och byggområdet, samråd och prövning av beslut om kommunala översikts- och detaljplaner samt statliga stöd inom bostads- och energisektorn. I uppgifterna ingår också att arbeta för att vårt kulturarv och våra kulturmiljöer vårdas, bevaras och utvecklas. Vi behöver nu förstärkning i gruppen som arbetar med energi- och bostadsstöd. Om jobbet Du kommer att arbeta med handläggning av statliga stöd och bidrag i Norrbotten. Just nu ligger fokus på hantering av aktuella ansökningar inom energieffektivisering och bostadsbyggande samt uppföljning av beslutade ärenden. Konkret innebär arbetet att du utifrån inkomna ansökningar granskar och utreder om kraven för att få bidrag uppfylls, föredrar och skriver beslut i ärenden. Arbetet innebär många externa kontakter med sökande, både privatpersoner och företrädare för exempelvis fastighetsbolag. En viktig del i ditt arbete är även att informera och ge råd och stöd i frågor som rör bidragen du handlägger. Vidare kommer du att delta i arbetet med att utveckla och kvalitetssäkra rutiner för handläggningen. Att följa upp och göra tillsyn av beslutade stöd enligt nationella och EU-regler kommer även det att vara en del i ditt arbete Du kommer att arbeta nära kollegor som också arbetar med handläggning av stöd i en mindre arbetsgrupp och med en nationell samordning som stöd i arbetet. Arbetet är i ständig utveckling och utifrån vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid. Du behöver därför kunna hantera förändringar. Det ger dig samtidigt möjligheter att utvecklas och både bredda och fördjupa din kompetens hos oss. Om dig Vi söker dig som har: - akademisk utbildning med för tjänsten relevant inriktning såsom samhälle, ekonomi, juridik, eller en teknisk utbildning inom bygg eller energi, eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig, - erfarenhet av handläggning inom offentlig sektor, - god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, - vana av att arbeta med datorn som arbetsredskap och i digitala system för ärendehantering. Som person är du lyhörd, flexibel och har god förmåga att arbeta självständigt på ett strukturerat sätt. Vidare har du en god förmåga att prioritera och att granska kritiskt. Du är lösningsinriktad och bidrar till att utveckla verksamheten och arbetsrutinerna. Vi ser det som meriterande om du har: - erfarenhet av arbete med tillsyn, - kunskaper inom ekonomisk redovisning och bokföring, - erfarenhet av ärendesystemen Bofinc och Platina. För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad till och med 2025-12-31. Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov. Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap. Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vi jobbar tillsammans för att skapa samhällsnytta var dag och säkerställer att nationella mål och beslut för genomslag i länet. Vi tror på var och ens förmåga att självständigt driva sitt dagliga arbete, där du som medarbetare får rätt förutsättningar till arbetslivsbalans. Vi erbjuder dig: • Goda utvecklingsmöjligheter • Individanpassade anställningsvillkor • Hälsofrämjande aktiviteter och en hållbar arbetsmiljö • Flexibla arbetstider, extra semesterdagar och möjlighet till distansarbete Vi tror på kraften i att arbeta för något större, vikten av att ha plats för livet och att alla våra medarbetare ska känna sig delaktiga i vår kunskapsrymd. Övrigt Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du ha ett omväxlande arbete? Kollegor med lång erfarenhet? Möjlighet till kompetensutveckling? Jobba med en patient i taget? Då är du välkommen till oss på endoskopienheten! Hos oss är din kunskap och erfarenhet viktigt! Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det bör ha minst ett års erfarenhet som sjuksköterska, gärna inom endoskopisk verksamhet. För arbete hos oss krävs god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift. Vi kommer även lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är självgående, ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du anpassar dig till varierande situationer och trivs i en föränderlig miljö, där patienten alltid kommer först. Du är empatisk och har god samarbetsförmåga då du värderar och ser nyttan av att arbeta tillsammans med andra. Det här får du arbeta med Gillar du omväxling på jobbet? Vi har både planerad och akut verksamhet vilket gör att ingen dag är den andra lik. Den patientnära vården bedrivs i team där ni i tillsammans med patienten genomför undersökningen. Här har du en viktig roll där du ansvarar för en personcentrerad omvårdnad. I vårt team ingår endoskoperande sjuksköterskor, kirurger, gastroenterologer och sjuksköterskor. Vi är en arbetsgrupp som värdesätter teamarbete och tycker det är viktigt att skratta och ha roligt tillsammans. Hos oss är kompetensutveckling viktigt då vår verksamhet utvecklas både utifrån ett medicintekniskt perspektiv men också utifrån vad vi utreda och åtgärda på endoskopiskväg. Läs mer om vårt arbete här: https://www.norrbotten.se/sv/region-norrbottens-nyhetsarkiv/bakom-kulisserna-pa-endoskopimottagningen/ Ett citat från enhetschef Anna Engman: "Jag ser fram emot att välkomna en ny medarbetare hos oss på Endoskopimottagningen. Hos oss ser vi möjligheter och jobbar tillsammans för att ge patienten den bästa vården. Mitt ledarskap är stöttande och coachande och ser alltid till att använda medarbetarens kompentens och potential på bästa sätt för att skapa en framgångsrik och välfungerande verksamhet. Jag arbetar även aktivt för en god arbetsmiljö med en sund balans mellan arbete och fritid där vi har kul tillsammans på jobbet." Låter det intressant? Sök redan idag! Det här erbjuder vi dig - En lång och grundläggande introduktion med erfarna kollegor - Kompetensutveckling inom området samt utbildning inom avancerad medicinteknisk utrustning - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Kollegor som alltid finns där om du behöver råd och stöd i ditt arbete - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenAnställningen är ett vikariat på heltid under perioden 25 augusti 2025 till och med 25 augusti 2026. Arbetstiden är förlagd till dagtid och helgfria vardagar. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
First Camp i Luleå är vår nordligaste destination vackert belägen vid Luleälvens strandkant. Här är jobbmiljön på topp i både receptionen, butiken och städet. På destinationen ligger även äventyrsbadet Arcusbadet som lockar många glada gäster och lokalbor till vår arbetsplats. Tillsammans gör vi det enkelt för våra gäster att njuta av sin vistelse. Vaktmästare till First Camp Är du händig, flexibel och redo att göra skillnad för både kollegor och gäster? Vi söker en Vaktmästare som brinner för att hålla våra lokaler och utomhusmiljöer i toppskick. Om du gillar att hugga i där det behövs och snabbt kan omvandla problem till positiva lösningar, då kan du vara den vi söker! Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja, vilket såklart förutsätter att våra gräsmattor är välklippta, att alla lampor lyser och att vi hela tiden månar om både helhet och detaljer. Våra destinationer hade förfallit utan våra vaktmästare, en oerhört viktig roll på varje destination! Vad innebär rollen? Som Vaktmästare på First Camp ansvarar du för det dagliga underhållet på destinationen, vilket innebär allt från gräsklippning och byte av lampor till snickeriarbeten och fastighetsskötsel. Du hanterar också felanmälningar från gäster, där din servicekänsla och förmåga att snabbt rycka in gör stor skillnad. Med en positiv och lösningsfokuserad attityd skapar du trygghet och trivsel för alla som vistas hos oss. I grunden omfattar dina arbetsuppgifter allmänna vaktmästerisysslor, men vi förväntar oss även att du är flexibel och kan stötta andra områden när det behövs. Vi arbetar alltid med gästernas behov i centrum, och som en del av vårt team bidrar du till att möta och lösa vardagens utmaningar. Vem söker vi? Vi vill att du har tidigare erfarenhet av vaktmästeri eller fastighetsskötsel. Du är händig, trivs med fysiskt arbete och uppskattar omväxlande arbetsdagar. Med ett öga för detaljer och en förmåga att snabbt anpassa dig till nya situationer, har du lätt för att skapa en överblick och prioritera arbetsuppgifter. Du ser lösningar där andra ser problem och är alltid redo att leverera det där lilla extra för våra gäster. Som person är du positiv och hjälpsam, gillar att bjuda på dig själv och uppskattar en god teamkänsla. Om du har en utbildning inom relevant område är det meriterande. Vi förväntar oss att du kan kommunicera flytande på svenska för att hantera instruktioner och bemöta gästerna på ett trevligt och professionellt sätt. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Det här behöver du: - Flytande svenska samt god engelska. - God datavana - Minst 1 års erfarenhet som vaktmästare/fastighetsskötsel. - B-Körkort - Hjullastarkort är meriterande Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig med ett stort kundfokus och god servicekänsla oavsett om det är en kollega eller extern kund. Du tycker om att arbeta lösningsorienterat, flexibelt och du prioriterar efter behov. Vidare tror vi att du kommunicerar lätt och samarbetar med de i din omgivning. Arbetstiderna inkluderar tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Lönetyp: Fast månadslön Anställningsvillkor: Heltid, start enligt överenskommelse och tillsvidare.Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Nu söker vi en engagerad utbildningsadministratör med placering på Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle samt Institutionen vid samhällsbyggnad och naturresurser vid Luleå tekniska universitet. Tjänsten erbjuder en stimulerande miljö där du får arbeta nära utbildning, forskning och människor i ständig utveckling. Om rollen Som utbildningsadministratör blir du en viktig del av en arbetsgrupp med 26 kollegor och verkar i nära samarbete med lärare, studenter och ledning. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat: • Handläggning och myndighetsutövning inom utbildningsplanering, tentamen, examensarbete och betygsrapportering • Administration av forskarutbildning och uppdragsutbildning • Aktiv medverkan i universitetets nätverk av utbildningsadministratörer för att utveckla gemensamma rutiner och arbetssätt Det finns möjlighet att delvis arbeta på distans, enligt överenskommelse. Kvalifikationer Krav: • Minst gymnasieexamen. • Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. • God datorvana och förmåga att arbeta i flera olika administrativa IT-system. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande: • Högskoleexamen. • Erfarenhet av arbete inom universitet eller högskola. • Erfarenhet av utbildningsadministrativa system såsom Canvas, Epok och/eller Ladok. Personliga egenskaper: Du är serviceinriktad, strukturerad och har lätt för att samarbeta med många olika intressenter. Du är självgående, initiativrik och trivs i ett arbete där du både tar ansvar och arbetar lösningsfokuserat. Eftersom rollen är en viktig kontaktpunkt för både studenter och personal lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Omfattning och ort Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Luleå. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan tillämpas. Ytterligare information Vid frågor om befattningen vänligen kontakta administrativ chef vid Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhällle Anna-Lena Kero 070-5150874, [email protected] Fackliga företrädare: Fackliga företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och ev examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 1 juli 2025 Referensnummer: 2822-2025
Trivs du med att samverka med andra och har kunskaper inom kulturmiljöområdet med inriktning mot byggnadsantikvariska frågor? Då kan det vara dig vi söker som vår nya kollega! Som medarbetare hos oss är du en del av ett större sammanhang där du får möjlighet att bidra till en hållbar samhällsutveckling både i Norrbotten, nationellt och internationellt. Du kommer att tillhöra enheten för samhällsplanering och kulturmiljö. Vi ansvarar tillsammans för för samordningen av statliga intressen, riksintressen och allmänna intressen enligt miljöbalken samt plan och bygglagen, tillsyn inom plan- och byggområdet, samråd och prövning av beslut om kommunala översikts- och detaljplaner samt statliga stöd inom bostads- och energisektorn. I uppgifterna ingår också att arbeta för att vårt kulturarv och våra kulturmiljöer vårdas, bevaras och utvecklas. Om jobbet Rollen som junior byggnadsantikvarie passar dig som är relativt nyutexaminerad och/eller ny i arbetslivet och behöver bygga upp dina erfarenheter. Du kommer att arbeta tillsammans med våra fyra byggnadsantikvarier som också kommer att ha en stödjande funktion i ditt arbete. Exempel på arbetsuppgifter är inventering och dokumentationer av kulturhistoriskt värdefull bebyggelse, framtagande av underlag till informationsmaterial samt handläggning av enklare ärenden och internsamråd. Uppgifterna kan anpassas efter din bakgrund och kompetens. I arbetet ingår även rådgivning och kontakter med myndigheter, kommuner, företag och enskilda. Arbetet är i ständig utveckling och utifrån vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid. Du behöver därför kunna hantera förändringar. Det ger dig samtidigt möjligheter att utvecklas och både bredda och fördjupa din kompetens hos oss. Om dig Vi söker dig som har: - en universitets-/högskoleutbildning inom kulturmiljöområdet med inriktning mot byggnadsantikvariska frågor eller annan utbildning samt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - grundläggande förståelse och kunskap om kulturmiljövård och kulturmiljölagens tredje kapitel om byggnadsminnen. - Körkort för personbil. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du har förmåga att prioritera, hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. Du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra men kan även arbeta under eget ansvar med tilldelade uppgifter. Vi ser det som meriterande om du har: - erfarenhet av handläggning inom offentlig verksamhet t.ex. länsstyrelse och museum. - erfarenhet av bebyggelseinventeringar och/eller annan dokumentation. För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad till fyra månader. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov. Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap. Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vi jobbar tillsammans för att skapa samhällsnytta var dag och säkerställer att nationella mål och beslut för genomslag i länet. Vi tror på var och ens förmåga att självständigt driva sitt dagliga arbete, där du som medarbetare får rätt förutsättningar till arbetslivsbalans. Vi erbjuder dig: • Goda utvecklingsmöjligheter • Individanpassade anställningsvillkor • Hälsofrämjande aktiviteter och en hållbar arbetsmiljö • Flexibla arbetstider, extra semesterdagar och möjlighet till distansarbete Vi tror på kraften i att arbeta för något större, vikten av att ha plats för livet och att alla våra medarbetare ska känna sig delaktiga i vår kunskapsrymd. Övrigt Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer