IOT-tekniker
Bravura Sverige AB
Drifttekniker, IT

Vi söker nu en driven servicetekniker till OneCo. I denna roll får du en varierad vardag där du arbetar med installation av IT-, data- och kommunikationsutrustning. Här blir du en viktig del av teamet där du får möjligheten att ta stort eget ansvar. Tjänsten är tillgänglig omgående, så skicka in din ansökan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos OneCo. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget OneCo är en ledande leverantör av servicetjänster inom teknisk infrastruktur. Deras ambition är att vara en god bidragsgivare i den utveckling och förändring som kommer till följd av det gröna skiftet och digitaliseringen. Det gäller användning av energi och produkter på ett klimatvänligt sätt, men även teknik för att förnya, förenkla och förbättra värdeskapande och innovation på ett hållbart sätt. OneCo bygger fibernät, WiFi- och mobilnät och arbetar i nära samarbete med energibolag inom mätning, distribution och datainsamling. OneCo har idag 3000 anställda internationellt och i Sverige cirka 500 medarbetare. De agerar ofta som länk mellan operatörer, energibolag, slutanvändare och leverantörer. Kunderna är internationella bolag, lokala företag, kommuner, elnätsbolag, fiberföreningar, nätägare och konsumenter. Arbetsuppgifter Som servicetekniker får du en varierande och dynamisk roll där du ansvarar för att byta ut och uppgradera utrustning på stationer samt installera switchar. Arbetet sker både på nätverksnoder och vid behov direkt hos kunder, vilket ger dig en bred och omväxlande arbetsmiljö. Tjänsten är resande och sträcker sig över hela Norrbotten, vilket innebär att ingen dag är den andra lik. Detta är en roll för dig som trivs med att kombinera tekniskt arbete med nya miljöer och utmaningar. • Installation och byte av utrustning • Resor runt om i Norrbotten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Intresse inom it/nätverk/telekom • B-körkort • Svenska och engelska, i tal och skrift Vi söker dig som värdesätter en varierande roll där resor är en naturlig del av arbetet. Du trivs i ett högt tempo och har förmågan att anpassa dig till olika situationer med flexibilitet och engagemang. För oss är det viktigt att du är noggrann och arbetar med ett starkt fokus på kvalitet, samtidigt som du tar ansvar för att leverera arbete av högsta standard. Din förmåga att hantera en dynamisk vardag med entusiasm och professionalism är något vi värdesätter högt. Övrig information Start: OmgåndePlats: NorrbottenLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-01-31.

157 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Javautvecklare till familjärt företag i Luleå!
Syspartner Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du vår nästa Javautvecklare?Om du har ett stort intresse för Javautveckling och söker en roll i ett företag där gemenskap och generositet står i centrum, då ärdu va den vi letar efter. På SysPartner erbjuder vi en utmanande och dynamisk roll som Javautvecklare, där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna och delta i spännande projekt hos våra kunder, som varierar från medelstora till stora företag. Om rollen som Javautvecklare Som Javautvecklare på SysPartner kommer du att ha en central roll i spännande utvecklingsprojekt ute hos våra kunder.Ditt arbete kommer att innefatta utveckling av Java-applikationer och -system, samt nära samarbete med kunder för att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Kvalifikationer Relevant akademisk utbildning Minst 2 års erfarenhet av Java-utveckling Erfarenhet av arbete med databaser Erfarenhet av API-utveckling och integration Förmåga att arbeta självständigt och i team Befattningen kan komma att kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. Meriterande erfarenhet Kunskap om webbaserad utveckling och moderna ramverk som Angular eller Reactär ett plus Erfarenhet av molntjänster som AWS eller Azure Kunskap i kontinuerlig integration och leverans (CI/CD) Erfarenhet av Docker och Kubernetes för containerbaserad utveckling och orkestrering Din ProfilDu är initiativrik, en lagspelare och bidrar med positiv energi till teamet. Du trivs med nya utmaningar och har en analytisk förmåga samt systematiskt arbetssätt. Vilka är SysPartner?SysPartner, grundat i Linköping 2005 och med kontor i Luleå, Stockholm och Västerås. är experter inom systemutveckling och IT-infrastruktur. Vi förenar en familjär företagskultur med spännande och utmanande uppdrag hos våra kunder och lägger stor vikt vid varje medarbetares personliga bidrag och delaktighet. Vi värdesätter det lilla företagets familjära känsla, samtidigt som vi ger våra konsulter möjlighet att arbeta i större projekt hos våra kunder. Hos oss är personliga egenskaper och bidrag till företagskulturen av stor betydelse. Vi uppmuntrar att ta med personliga intressen till arbetet och erbjuder generösa personalförmåner samt en mängd sociala aktiviteter. Intresserad? Om du känner att denna roll passar dig, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta vår framgångsresa!

160 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Senior Systemutvecklare till SysPartner
Syspartner Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi växer och vill bli fler!Vi söker flera systemutvecklare till vårt kompetenta teami Luleå. Välkommen att bli en del av vårt härliga gäng! I rollen som konsult får du ett omväxlande jobb med en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Din profilVi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, som drivs av att arbeta med ny teknik och att hänga med i branschens utveckling. Att du gillar att koda och att hitta lösningar på problem bör komma som en självklarhet. Dugillar att arbeta systematiskt och har båda fötterna på jorden. I ditt arbete som konsult läggs stor vikt på att kunna samarbeta med andra på ett konstruktivt sätt och att kunna leverera projekt på utsatt tid. Nuletar vi efterseniora IT-kollegor. Vitror att du som söker tjänsten nyligen tagit examen inom programmeringsområdet, eller har hunnit arbeta alltifrån ett till flera årmed programmering. Vi ser gärna att du är högskole- eller civilingenjör inom exempelvis datateknik eller motsvarande. Erfarenhet och kunskap kan i viss mån väga upp för avsaknad av fullständig utbildning. Det är meriterande om du har jobbat som systemutvecklare i arbetslivet eller med egna hobbyprojekt. Vilket programmeringsspråk du har kunskaper i är sekundärt men vi tror att du har ett par språk som du är extra förtjust i. Du kan exempelvis ha allmänt goda kunskaper inom något av programmeringsspråken C#, Java, Golang. Du har god förståelse för agila utvecklingsmetoder, exempelvis Scrum. Du har ocksågod förståelse av både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Befattningen kan komma att kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. Om ossSysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. SysPartner grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat med kontor även i Stockholm, Västerås och Luleå. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen. Välkommen med din ansökan!

160 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Orderadministratör / Administratör
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Nu finns möjligheten att starta din karriär inom administration och kundservice hos Telia i Luleå. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter Som orderadministratör arbetar du med orderläggning och registrering i flertalet system. Du löser och hanterar en stor variation av beställningar till privatkunder. Du hanterar även felregistreringar och avvikelser, där din uppgift är att se till att ärendet blir löst och att berörda parter är informerade. I rollen ingår kontakt med både dina kollegor och kunder. Du tillhör en avdelning med nya och erfarna kollegor i samma roll, tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder. Första veckorna på din anställning erbjuds du en introduktion och utbildning. Därefter har du kontinuerlig dialog med din närmsta chef på Telia och Bravura. Du får stöttning i ditt dagliga arbete för att ta nästa steg i din utveckling och få kunskap inom ytterligare kompetensområden. Beroende på din utveckling och intresse finns det goda möjligheter att vidareutveckla din karriär inom Telia. Telia erbjuder en modern och flexibel arbetsplats med möjligheter att arbeta hemifrån när du blivit självgående i din roll. • Administrera order, felregistreringar och avvikelser • Supportera ärenden via telefon och chatt • Samarbeta med kollegor för att lösa kundens behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Erfarenhet inom administration/kundservice är meriterande I rollen som orderadministratör är det viktigt att du visar ett stort engagemang till att bidra med en god service och nöjda kunder. Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift då du hanterar många olika kontaktytor. Rollen kräver att du tar egna initiativ och har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och varierande arbetsuppgifter. Du ingår i ett team där det är viktigt att man värnar om varandra, därav ser vi att du är en lagspelare som trivs i samarbete med andra. Övrig information Start: 24e februariPlats: LuleåLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-02.

162 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
AI/ML-utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en AI/ML-utvecklare med bakgrund inom mjukvaruutveckling? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning och ha roligt på jobbet? Då hade du gillat oss på Softhouse! Vad vi kommer att göra tillsammans AI och Machine Learning blir allt viktigare i många av våra projekt. Som AI-utvecklare bidrar du och leder regionens arbete inom AI/ML-området och delar din tid i flera aktiviteter. Vi tror att dina arbetsuppgifter kan se ut såhär: I tidiga faser av projekt, som t.ex. införsäljning och förstudier, bidrar du med att se potential, affärsmöjligheter och hjälper kunden att förstå AI. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. I utvecklingsfasen bidrar du hands-on och driver arbetet med att integrera AI samt stötta våra utvecklare och kunder. I projektens slutfas hjälper du till med lösningar och rutiner för att säkerställa långsiktig förvaltning av modeller och dataflöden. Då området är nytt för oss i regionen kommer du att vara först in på rollen lokalt, men ingår i koncernens AI-grupp med fler kollegor från olika kontor. Vi ser flera möjligheter där du också kommer kunna bidra lokalt genom att tillföra kunskap kring AI/Data engineering, och hämta inspiration och kunskap från t.ex. lokala nätverk, för att sedan sprida vidare på vårt kontor i form av workshops, föreläsningar samt i projekten. Om dig För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet - vi värdesätter vår konsultmässighet och hur vi agerar mot varandra i team och i dialog med kund. Vi tror att du är kommunikativ och lyhörd, och agerar förtroendeingivande gentemot både kund och kollegor. Du har driv och förmåga att ta dig an varierande roller, viljan att söka förbättring, lyfta teamet runt dig och hjälpa kollegor att växa. För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Ca 5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll och vana att arbeta med hantering och analys av data. Solida kunskaper inom tekniker för Deep learning, Neurala Nätverk och optimering av modeller för effektiv hantering. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vad du får hos oss På Softhouse blir du en del av ett framåtsträvande bolag med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi är prestigelösa teamspelare och drivs av att leverera produkter, tjänster och mjukvara av högsta kvalitet. Och, förutom kollegor i världsklass och garanterat roligt på jobbet erbjuder vi även: Möjlighet attvara med och forma strategioch lokalt erbjudande för hur vi arbetar med AI på Softhouse i Norr. Möjlighet att utmanas tekniskt med kompetenta kollegor i en mix av kunduppdrag och leveransmodeller. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor, både lokalt och över kontoren. En given plats i ett tight team som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet, varje dag. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord:Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre!

162 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Reseadministratör/servicedesk
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Trivs du i en social och serviceinriktad miljö? Är du en initiativtagande person som med driv och engagemang tar ditt arbete framåt? Länstrafiken i Norrbotten AB söker nu reseadministratörer till sin servicedesk i centrala Luleå, med start omgående! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Länstrafiken i Norrbotten AB och det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet somen anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt atttesta olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Kollektivtrafiken är en spännande bransch i ständig förändring! På vår arbetsplats finns en stor bredd av olika yrken som tillsammans jobbar för en utmärkt kollektivtrafik i vårt län. Länstrafikens uppdrag är att inom Norrbottens län bedriva och utveckla kollektivtrafiken. Verksamheten omfattar den allmänna kollektivtrafiken med buss och även serviceresor, vilket innefattar färdtjänst och sjukresor. Trafiken bedrivs tillsammans med upphandlade företag som genomför resorna. Vi som jobbar på Länstrafiken Norrbotten är dem som planerar och administrerar kollektivtrafiken. Vår vision är ”Länstrafiken i Norrbotten driver en hållbar kollektivtrafik som ger en hög tillgänglighet, är enkel att använda och har en hög kvalité”. Det innebär att vi med ett så bra trafikutbud som möjligt ska erbjuda våra resenärer en tillgänglig, enkel och säker resa i sin vardag och där kollektivtrafiken bedrivs med omtanke om våra resenärer och vår omvärld. Arbetsuppgifter I rollen som reseadministratör/servicedesk är du en nyckelspelare för att säkerställa hög kundnöjdhet och leverera förstklassig service. Tillsammans med din kollega ansvarar du för att ge stöd och vägledning till kunder som behöver ersätta sina gamla busskort med nya, samtidigt som du informerar om Länstrafikens digitala lösningar, såsom deras appmiljö. Genom att erbjuda relevant och tydlig information hjälper du kunderna att förenkla och digitalisera sitt resande inom kollektivtrafiken. Utöver detta svarar du på frågor relaterade till avgångar, bussar och övriga resefrågor för att säkerställa en smidig och positiv upplevelse för resenärerna. Arbetsplatsen är vid en frontdesk på busstationen i Luleå, där du arbetar i en serviceinriktad miljö med direktkontakt med kunder. Dina arbetsuppgifter kommer vara: • Byta ut gamla busskort till nya busskort • Informera och guida i appmiljön • Besvara frågor och funderingar som berör kollektivtrafiken och länstrafikens verksamhet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • God data- och systemvana • Servicerfarenhet från t.ex. café, hotell eller liknande • Flytande i svenska, goda kunskaper inom engelska • Meriterande med erfarenhet från kundtjänst För att trivas och lyckas i denna roll är det viktigt att du är en utåtriktad och social person med en naturlig förmåga att skapa kontakt och bygga relationer. Du uppskattar att möta människor och ser varje interaktion som en möjlighet att ge ett positivt intryck. Din starka servicekänsla gör att du alltid strävar efter att hjälpa till på bästa sätt och du är inte rädd för att ta initiativ eller inleda dialoger. Du är öppen för feedback och ser det som en värdefull möjlighet att utvecklas och förbättras i din roll. Dessutom drivs du av att uppnå mål och leverera hög kvalitet, vilket gör att du tar dig an arbetsuppgifter med engagemang och entusiasm. Övrig information Start: Början av februariPlats: LuleåLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-01-24.

163 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Lösningsarkitekt till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden.Om Softhouse Inom Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll - där du drivit och väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta.Utöver det ser vi också att du: Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling. Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov. Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt utval sker löpande, skicka in din ansökan!

168 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Erfaren utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans.Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling.Vi ser gärna att du har bra koll på backend ochJava-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken.För att lyckas i rollen tror vi att du: Har fleraårs professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling.Du behärskar Java men har också vana attnavigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!

168 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Har du elkompetens och vill arbeta med tågunderhåll i världsklass?
Euromaint Rail AB
Industrielektriker

Nu söker vi Lokreparatörer med elinriktning till vår verkstad i Svartön, Luleå! Har du erfarenhet av elteknik och vill använda din expertis i en spännande och framtidssäker bransch? Hos oss får du en central roll i att säkerställa säkerhet och funktionalitet för våra lok, med särskilt fokus på elektriska system och högspänningskomponenter. Elkompetens är ett krav – din kunskap är avgörande för vårt framgångsrika arbete! Om rollenSom Lokreparatör med elinriktning blir du en viktig del av vårt team som arbetar med underhåll, felsökning och reparation av våra ellok och diesellok. Du kommer att hantera både planerade insatser och akuta reparationer, med ett tydligt fokus på elektriska system. Rollen är tekniskt avancerad och erbjuder dig en arbetsmiljö där du får använda och utveckla din elkompetens i kombination med modern teknik och innovativa arbetsmetoder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra felsökning, reparation och underhåll av elektriska system, högspänningsutrustning och övriga komponenter på våra fordon. Analysera och lösa problem med hjälp av elritningar och elektriska scheman. Säkerställa att elrelaterade arbeten uppfyller högt ställda säkerhets- och kvalitetskrav. Dokumentera utförda arbeten och rapportera avvikelser enligt gällande rutiner. Delta i förbättringsarbete och bidra till ett positivt arbetsklimat. Vad erbjuder vi dig?Euromaint är Sveriges största företag inom tågunderhåll och en del av den globala CAF-koncernen. Hos oss får du möjlighet att växa i en roll som både utmanar och utvecklar din elkompetens. Vi erbjuder: Utveckling och utbildning: Specialanpassade internutbildningar som gör dig till expert på våra fordon och system. Stark teamkänsla: Du arbetar i ett sammansvetsat team där samarbete och gemenskap är en självklarhet. Karriärmöjligheter: Goda möjligheter till vidareutveckling och karriär inom en expansiv och framtidssäker bransch. Framtidsfokus: Arbeta med hållbara transportlösningar och teknik i framkant. Din profil Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning inom elteknik, elektroteknik eller liknande. Erfarenhet av att arbeta med elektriska system och komponenter, gärna inom fordon eller industri. Förmåga att läsa och tolka elritningar och elektriska scheman. God datorvana och strukturerad arbetsstil. Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Meriterande: Erfarenhet av arbete med högspänningssystem eller ellok. Kunskap om lean production och förbättringsarbete. Ett tekniskt intresse och en vilja att fortsätta utvecklas. Elkompetens är ett krav för att lyckas i denna roll. Vi söker dig som är noggrann, lösningsorienterad och ansvarstagande, med förmåga att arbeta både självständigt och i team. Praktisk information Tjänsten kan innebära både dagtid och skiftarbete. En godkänd medicinsk hälsoundersökning krävs innan anställning. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Säkerhet:Som en del av vårt säkerhetsarbete kommer vi att göra en bakgrundskontroll och id-kontroll på slutkandidaten. Placering: Verkstaden i Svartön, Luleå. Ansök senast 2 februari! Vill du bli en del av vårt team? Ansök redan idag, då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor om tjänsten:Kontakta produktionschef Patrik Öström på 070-184 72 22. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och få välkomna dig till vårt team! Om oss:Euromaint erbjuder kvalificerade servicetjänster som säkerställer tillförlitlighet och livslängd för alla typer av spårburna fordon, inklusive passagerartåg, godsvagnar och arbetsmaskiner. Med över 1 000 anställda och en omsättning på 1,7 miljarder SEK (2022) är vi en av de ledande aktörerna inom järnvägsunderhåll. Sedan 2019 ingår vi i den spanska koncernen CAF. Läs mer om oss på www.euromaint.com.

168 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Auktionsmäklare
Blinto AB
Företagssäljare

Vi expanderar och söker nu en auktionsmäklare med placering iLuleå med omnejd. Läs mer om rollen nedan. Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare ska få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att få till en affär som alla parter är nöjda med. Detta görs genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort samt tala och skriva svenska flytande. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Välkommen med din ansökan!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025