Undersköterska,koordinatorfunktion-geriatrisk akutsjukvård Sunderby Sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Är du ute efter ett spännande och varierande arbete? Vill du göra skillnad i äldres liv och vara en viktig del av ett dedikerat team? Vi söker en engagerad och strukturerad undersköterska med koordinatorfunktion till vår geriatriska vårdavdelning! Hos oss får du möjlighet att bidra till högkvalitativ, vård och välbefinnande för våra äldre patienter. Här får du möjlighet att arbeta med akutsjukvård och geriatrik samt chansen att vara med och utveckla rutiner och nya arbetssätt tillsammans med en kompetent och positiv arbetsgrupp. Vi sökerVi söker dig som är utbildad undersköterska med god datavana. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i slutenvård, erfarenhet av Lifecare eller ledarerfarenheter.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som person är du strukturerad och självgående samtidigt som du ser nyttan av att samarbeta med andra. Vidare kommunicerar du på ett tydligt rätt och säkerställer att budskap når fram. Det här får du arbeta medSom koordinator kommer du vara länken mellan patienter, anhöriga, vårdteamet och andra aktörer. Du ansvarar för att planera, samordna och följa upp vårdinsatser samt säkerställa att vården flyter på smidigt och patienternas behov tillgodoses. Som koordinator arbetar du dagtid och hjälper till vid in och utskrivningar och med den sociala planeringen av patienter som är anslutna till kommunal omsorg i planeringsverktyget Lifecare. Du har en samordnade roll där du ansvarar för att ta emot inkommande samtal både internt och externt. Det här erbjuder vi dig- Tjänsten utformas i samråd med sökande. Vi erbjuder möjlighet till dag, kväll och helgarbete kombinerat med dagtid som koordinator alternativt heltid dag - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidaretjänst på heltid, arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg med möjlighet till dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Har du CE-behörighet? Se hit!
Professionals Nord Luleå AB
Lastbilsförare m.fl.

Är du nybliven CE-chaufför? Eller är du en erfaren chaufför som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi söker! Hos Sandahls får du stimulerande arbetsuppgifter och en familjär arbetsplats där människan står i centrum. Låter det som något för dig? Ansök redan idag, urval sker löpande! Information om tjänsten Vi på Professionals Nord söker för Sandahls räkning dessa roller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta hos Sandahls under sommarperioden, med möjlighet till fortsatt anställning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och eventuella frågor kring tjänsten riktas till [email protected]. Arbetsuppgifter Som chaufför på Sandahls kommer du utgå från terminalen i Luleå. Tjänsten är på heltid och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är lastning, lossning och transport av gods. Som chaufför kommer du vara kontaktpunkten åt kunder och bidra med god service. Du kommer ingå i en härlig arbetsgrupp där trivsel på jobbet prioriteras högt. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag, arbete under helger kan förekomma vid behov. Vi söker dig som Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Sandahls. Du har lätt för att kommunicera med olika människor och är serviceinriktad. Om du har rätt inställning och driv, är du mest troligt den vi söker! Krav för tjänsten är CE-behörighet, giltigt YKB, truckkort A2-A4 samt flytande svenska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande men inte ett krav för tjänsten. START: Juni 2025OMFATTNING: HeltidSTAD: LuleåURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Lisa Bäckström ([email protected]) Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kvalificerad redovisningsekonom till expansivt bolag
Professionals Nord Luleå AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningsekonom som vill vara med och bygga upp en ny funktion inom ett växande företag? Vi på Professionals Nord söker nu en självgående och analytisk redovisningsekonom för direktanställning hos vår kund. Här får du en nyckelroll i ekonomiavdelningen och stora möjligheter att påverka och utvecklas!   Om rollen I denna roll får du arbeta brett med ekonomifunktionens alla delar, från löpande bokföring till rapportering och strategiska förbättringsprojekt. Företaget befinner sig i en expansiv fas och har nyligen valt att konsolidera redovisningen internt, vilket ger dig en unik möjlighet att forma och utveckla arbetssätt och rutiner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat:    Löpande redovisning och avstämningar Kund- och leverantörsreskontra Lön och skattedeklarationer Bokslutsarbete och årsredovisningar för koncernen Rådgivning och rapportering Kontakt med revisorer Delta i process- och rutinutveckling samt digitaliseringsinitiativ Vi söker dig som  Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna från en bred roll där du arbetat med allt från reskontra till bokslut och rapportering. Du är noggrann, strukturerad och trivs i en dynamisk miljö där du får möjlighet att förbättra och utveckla processer. Att arbeta självständigt är naturligt för dig, men du har även en god samarbetsförmåga och gillar att stötta kollegor inom organisationen. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomi kopplat till fastigheter eller kunskap inom projektredovisning, särskilt med anknytning till Energimyndigheten men det är inte ett krav för tjänsten.   Vad erbjuds? Du erbjuds en spännande möjlighet att bli en del av ett växande företag där du får vara med och bygga upp en viktig funktion. Du arbetar efter bekväma arbetstider måndag till fredag, 07:00-16:00 där även flexibilitet finns mellan att arbeta på kontoret och hemifrån. För rätt person finns även stora möjligheter till utveckling inom koncernen.    Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringsprocessen hanteras av oss på Professionals Nord och du anställs direkt av företaget. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.   Vi ser fram emot att höra från dig!   START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll  Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Veteraner till enklare hantverkstjänster - Veterankraft Luleå
Veterankraft AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Luleå. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 december 2025
C-chaufförer Luleå
Casa Delivery AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

C-chaufförer Luleå  Casa Delivery är specialiserad på hemleveranser i Sverige och Finland. Vårt mål är utsläppsfria hemleveranser i hela verksamhetsområdet. Våra höga miljömål är också orsaken till att flera av Nordens ledande företag inom heminredning och hemelektronik har gett oss förtroendet att sköta deras hemleveranser.  Vi söker serviceinriktade C-chaufförer till vår verksamhetspunkt i Luleå, med Norrland som huvudsakligt distributionsområde.  Vi söker dig som -        kan samarbeta med andra, men också jobba självständigt och ta eget ansvar  -        är stresstålig och duktig på kundbetjäning  -        ger ett professionellt och positivt intryck    Du behöver  -        C/CE-körkort  -        Yrkeskompetens  Vi erbjuder ett intressant och mångsidigt jobb där du har möjlighet att utvecklas professionellt. Du blir del av ett kompetent och humoristiskt team som får saker att ske.  Låter det här intressant och som något som skulle passa dig? Vänta inte, sök redan idag! Arbetet påbörjas genast lämplig person hittas.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Systemspecialist till Vård och Medicintekniska system, Luleå
REGION NORRBOTTEN
Systemförvaltare m.fl.

Vare sig du är erfaren eller mer junior så kan du vara med och göra skillnad för medborgare i Norrbotten. Triggas du av att förstå komplexa flöden och samband så har vi rollen för dig när vi nu söker en systemspecialist till Vård och Medicintekniska system.  På Region Norrbottens IT/MT-avdelning arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny teknik. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen där vi tillsammans arbetar mot vårt gemensamma uppdrag – att utveckla framtidens hälsa och vård. Enheten Vård och Medicintekniska system har i uppdrag att förvalta och utveckla system och medicinteknisk utrustning som används vårdnära. Enheten ansvarar för olika förvaltningsobjekt och driver dessa mot uppsatta mål genom daglig drift, vidareutveckling och nya installationer för att trygga vårdverksamhetens behov. Vi sökerVi söker dig som systemspecialist och som har en akademisk examen från en utbildning med IT-inriktning som är relevant för tjänsten, till exempel som systemutvecklare. Du har också aktuell och relevant erfarenhet från IT-nära branscher och har arbetat med exempelvis drift, underhåll och utveckling av komplexa IT-system. Vidare har du goda språkliga kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, och innehar B-körkort.  Det är meriterande om du har någon eller några av följande meriter: en djup förståelse för systemintegrationer och relaterade arbetsflöden, dokumenterad erfarenhet av att skriva och förvalta teknisk dokumentation, erfarenhet av förvaltning eller införande av nya IT-system samt erfarenhet av verksamhetsutveckling, förändringsledning, digitalisering eller IT-utveckling och om du har erfarenhet av att driva uppdrag och projekt, gärna inom IT.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Rollen kräver att du är självgående och arbetar ansvarsfullt, initiativtagande samt driver dina egna processer framåt. Vidare ser vi även att du arbetar strukturerat och serviceinriktat för att på ett effektivt sätt kunna bemöta andra människors behov. Det här får du arbeta medSom systemspecialist är du expert inom flera system och ansvarar för att proaktivt bidra med specialistkompetens för att säkerställa systemens funktionalitet och teknisk integrering utifrån verksamhetens behov. Denna tjänst har fokus mot system inom laboratoriemedicin och röntgen, men även andra system kan förekomma. Systemen som förvaltas inom enheten Vård och Medicintekniska system har i många fall integrationer mot medicinteknisk utrustning som till exempel analysinstrument och röntgenapparater, alltså behövs ett bra samarbete med de medicintekniska ingenjörerna/teknikerna som jobbar på länets fem sjukhus.  Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära felsökning och hantering av ärenden kopplade till system och integrationer. Test, validering samt produktionssättning av ny funktionalitet. Du kommer även att ansvara för att upprätta och underhålla teknisk dokumentation, rutiner, arbetsinstruktioner och checklistor. Arbetet innefattar att hantera många kontaktytor, både externa leverantörer, interna medarbetare och olika verksamheter. Dessutom kommer du att driva uppdrag självständigt eller tillsammans med andra medarbetare. I din befattning kommer du att anställas som Systemförvaltare, men din arbetsroll motsvarar en systemspecialist Det här erbjuder vi dig- En stimulerande och meningsfull arbetsplats där du får möjlighet att bidra till samhällets utveckling och välfärd - Möjlighet att arbeta med modern teknik i en innovativ och framåtblickande miljö - En stor IT-avdelning med många förmågor och roller, vilket ger goda möjligheter till kompetensutveckling och karriärvägar inom organisationen - En attraktiv arbetsmiljö med möjlighet till flexibel arbetstid och en god balans mellan arbete och fritid - Möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå, en del av arbetet kommer även bedrivas på Sunderby sjukhus. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.  Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Safety Officer - Projektanställning 8 mån
Luleå Industrimontage AB
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Safety Officer – Projektanställning 8 månader Plats: Luleå Industrimontage, Betongvägen 13, Luleå Omfattning: Heltid Start: Omgående eller enligt överenskommelse Luleå Industrimontage (LIMAB) är ett gediget och välrenommerat företag med kunder i processindustri (Stål/Cellulosa/Gruva) Affären är internationell och då med en internationell leverantörsportfölj och en i huvudsak nordisk kundbas. Vi söker nu en engagerad och noggrann Safety Officer till ett av våra pågående projekt. Tjänsten är en projektanställning på 8 månader med möjlighet till förlängning beroende på projektets utveckling. Om rollen: Som Safety Officer är du en nyckelperson för att säkerställa att arbetsmiljö- och säkerhetsregler följs på plats. Du arbetar nära projektledare, entreprenörer och personal för att främja en säker och trygg arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Dagliga säkerhetsronder och uppföljning av avvikelser Riskbedömningar och säkerhetsanalyser Genomföra introduktioner och säkerhetsutbildningar Rapportering av incidenter och tillbud Samarbeta med projektteamet för att utveckla och följa upp säkerhetsrutiner Kvalifikationer: Erfarenhet av arbetsmiljöarbete, gärna inom bygg-, industri- eller energisektorn Erfarenhet av stål-koksverksindustri är meriterande Relevant utbildning inom arbetsmiljö/säkerhet (t.ex. BAM, SAM eller motsvarande) God kunskap om svensk arbetsmiljölagstiftning Flytande svenska i tal och skrift, god engelska är meriterande Förmåga att arbeta självständigt och driva frågor framåt Vi erbjuder: Ett spännande projekt i en dynamisk arbetsmiljö Möjlighet att bidra till en säker och hållbar arbetsplats Konkurrenskraftig lön och goda villkor enligt kollektivavtal Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 2025-06-18. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Projektledare [email protected] 070 – 656 55 09.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Kvinnojouren Iris söker en samordnare för utåtriktat arbete
Kvinnojouren Iris
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Kvinnojouren Iris söker en anställd Är du driven och engagerad i att sprida kunskap och förebygga våld? Vill du bidra till att fler kvinnor och tjejer i Luleå och Norrbotten får det stöd de behöver? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som vill arbeta med vår utåtriktade verksamhet. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Arbetsuppgifterna består av att öka Kvinnojouren Iris synlighet och sprida kunskap om mäns våld mot kvinnor genom att bland annat anordna utåtriktade aktiviteter och uppdatera vår hemsida och våra sociala kanaler. Som anställd hos oss kommer du dels att skapa nya nätverk och utveckla samverkan med lämpliga organisationer, dels fortsätta det redan befintliga samarbetet. Uppdraget innefattar också att erbjuda direkt stöd till kvinnor, tjejer och barn genom samtal på plats eller via telefon och digitala kanaler. I arbetet ingår vissa administrativa uppgifter samt att vid behov bidra till den dagliga verksamheten på boendet. Vi söker dig som: ● Har ett starkt engagemang för feministiska värderingar och kvinnojoursrörelsen. ● Är en god kommunikatör med förmåga att engagera och informera olika målgrupper. ● Är strukturerad, ansvarsfull och drivande. ● Har förmåga att arbeta både självständigt och i team med övriga anställda och ideella jourkvinnor. Alla anställda inom Kvinnojouren Iris förväntas arbeta ur ett feministiskt perspektiv och i enlighet med organisationens värderingar, riktlinjer och stadgar. Vi förväntar oss att du samarbetar med andra anställda och deltar i handledning samt årliga utvärderingar. Arbetstid: Arbetstiden är 38 timmar/vecka. Fackförbund är Unionen. Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. Känner du att detta är någonting för dig? Tveka inte att söka! Skicka ett personligt brev samt CV till: [email protected] Sista datum för ansökan är 1 augusti. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vice ordförande Jonna Lindberg på telefon 070-8268717. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personliga assistenter sökes till man i Råneå!
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Råneå. Vi söker både dig som vill arbeta framförallt dag- och kvällstid på fasta rader på varierande tjänstgöringsgrad.  En del av förmiddagen arbetar man två stycken assistenter tillsammans med vår kund. Uppdraget är under uppbyggnad så det är inte helt klart vilka exakta tjänstgöringsgrader som kommer erbjudas.  Arbetstiderna är följande: Kl 07:00-17:00 Kl 12:00-21:00 Kl 21:00-07:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 55-årsåldern med ett omfattande omvårdnadsbehov. Vår kund behöver din hjälp som assistent i alla moment i sin vardag. Arbetsuppgifterna inkluderar: Hjälp vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Det är en fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil för att enkelt kunna ta sig till arbetsplatsen, bussarna matchar inte alltid arbetstiderna. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg B körkort och tillgång till bil Sysselsättningsgrad: Varierande Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Vikarierande gymnasielärare till lärstudio inom Luleå gymnasieskola
Luleå kommun
Gymnasielärare

Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen Skolan i Luleå en nationell förebild Våra ledstjärnor är; - Engagemang och arbetsglädje - Ansvar, analys och resultat - Kompetens I centrala stan finns Luleå Gymnasieskola som är ett campusområde som samlar de flesta kommunala gymnasieutbildningarna med cirka 2 400 elever. Eleverna i Luleå Gymnasieskola skall ges förutsättningar för ett livslångt lärande genom att fokusera på kunskaper, delaktighet, ansvarstagande och ledarskap så att de förbereds för arbetslivet och som samhällsmedborgare i övrigt. Kontakterna med näringslivet är många och i de lokala styrgrupperna samverkar näringslivet med gymnasieskolan för att skapa goda förutsättningar för eleverna att vara väl förberedda för tiden efter gymnasieutbildningen. I gymnasieskolan finns även lärlingsutbildningar, spetsutbildningar i matematik samt nationellt godkända idrottsutbildningar och riksbasketgymnasium. Vi söker nu en gymnasielärare till en lärstudio inom Luleå gymnasieskola. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som gymnasielärare till en lärstudio inom Luleå gymnasieskola arbetar du pedagogiskt, didaktiskt och socialt nära elever som på olika sätt behöver hjälp, stöd och uppmuntran för att nå olika mål. Tjänsten är placerad i huset Lärkan inom vilka gymnasieprogrammen Estetiska programmet, Barn- och fritidsprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet, Hotell- och turismprogrammet samt IM-språk inryms. Arbetet som gymnasielärare i Lärkans studio omfattar pedagogiska, didaktiska och administrativa sysslor. Pedagogiskt och didaktiskt kan det handla om att hjälpa elever att göra planeringslistor, hjälpa elever att förstå och dela upp uppgifter, arbeta med tankekartor, tidsplanering, uppmuntran samt ren ämnesdidaktik i olika ämnen med mera. Administrativt kan det handla om att ansvara för studions dagliga drift, omprovslistor, omprovstillfällen, in- och utskrivningar av elever i studion, uppföljningar av elever, delta under EHT-möten samt besöksstatistik med mera. Arbetet kräver mycket god samverkansförmåga med elever, lärare, rektorer och annan personal inom huset. KVALIFIKATIONER Du är behörig gymnasielärare och önskvärda behörigheter är särskilt matematik och gärna i kombination med något annat ämne. Pedagogiskt får du gärna vara intresserad av specialpedagogik. Du ska besitta en hög social kompetens för att kunna samspela med olika personligheter och kunna samarbeta med elever och övrig personal inom huset. Planerings- och organisationsförmåga samt effektivitet är viktiga förmågor att besitta då arbetet ofta innebär att kunna hantera många aktiviteter samtidigt. Vi ser även att du är intresserad av utvecklings- och förbättringsarbeten kopplat till både lärstudion och studion som en del av husets övriga pedagogiska, didaktisk och administrativa verksamheter. Som person är du noggrann, har förmågorna att strukturera och organisera samt är initiativrik och flexibel. Du har en förmåga att skapa goda relationer med elever och personal. Du tycker om utmaningar och kan både självständigt och i samverkan med andra lösa uppkomna problem. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om du blir aktuell för tjänsten kommer du behöva visa ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Tillträde 2025-08-13 eller enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att genomföras löpande. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025