Personliga assistenter sökes för sommarjobb/timvikarier i Skåne län
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren och som fortsatt timvikarie till hösten! Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Skåne med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent och/eller ledsagare samt avlösare. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla våra kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

77 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025
Rivare
Sse-Fastighetsservice Skåne AB
Övriga byggnads- och anläggningsarbetare

Vi söker en erfaren rivare till vårt team! Vi söker en erfaren rivare som vill vara en del av vårt växande och professionella team. Hos oss får du inte bara ett jobb – du blir en del av en arbetsplats där yrkesstolthet, kvalitet och gemenskap står i centrum. Vi har lång erfarenhet i branschen och är kända för att leverera säkra, effektiva och välutförda rivningsarbeten – oavsett projektets storlek. Våra uppdrag sträcker sig från mindre selektiva rivningar till större totalrivningar. Vi söker dig som Har dokumenterad erfarenhet av rivningsarbeten (minst 2 år) Har goda svenska språkkunskaper då arbetet kräver kommunikation med både kunder och kollegor. Har B-körkort Vi letar efter någon som är noggrann, ansvarsfull och trivs med att jobba både självständigt och tillsammans med andra. Du är lösningsorienterad och ser vikten av att göra ett bra jobb – varje gång.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Produktionsarbetare - Malmö/Aimpoint
FolCon AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Aimpoint AB söker fler montörer/operatörer – Vi expanderar och satsar för framtiden! Vill du vara en del av ett företag som växer och satsar stort för framtiden? Folcon AB söker nu fler montörer/operatörer som vill arbeta som konsulter åt vår kund Aimpoint AB i Malmö. Aimpoint är ett världsledande företag inom sitt område, och nu behöver de förstärka sitt team för att möta framtida utmaningar och möjligheter. Vi ser redan nu ett växande behov av både montörer och operatörer, så detta kan vara din chans att bli en del av framtiden hos Aimpoint! Har du vad som krävs? Om du älskar att arbeta med finmotorik och har intressen som kräver precision, som flugbindning, makeup, spelande, eller laddning av ammunition, då är det dig vi söker! Vi vet att du kommer att trivas och lyckas som montör/operatör hos Aimpoint om du har: ✔️ Utmärkt fingerfärdighet ✔️ Hög koncentrationsförmåga och tålamod ✔️ Förmåga att förstå helheten i processer och följa rutiner, samtidigt som du är flexibel ✔️ Ett sinne för detaljer ✔️ Noggrannhet och effektivitet i ditt arbete Vi söker dig som: 🔹 Har fyllt 18 år 🔹 Uttrycker dig obehindrat i svenska, både i tal och skrift 🔹 Är villig att lämna ett utdrag från belastningsregistret Vad vi erbjuder: Du blir anställd av Folcon AB och arbetar som konsult åt Aimpoint AB. Vi erbjuder: 💰 Marknadsmässig lön 🎁 Generösa förmåner 🛡️ En trygg start med 3 månaders provanställning och möjlighet till tillsvidareanställning Aimpoint är på en stark tillväxtresa, och vi söker medarbetare som vill utvecklas tillsammans med oss. Du blir en viktig del av vårt konsult team på Folcon AB, där vi skapar en arbetsmiljö där både du och vår kund trivs och lyckas.  Hur ansöker du? För att ansöka till tjänsten vill vi att du spelar in en kort video (2–3 minuter) där du berättar: 🎤 Kort om dig själv 🎯 Varför du har sökt tjänsten 🏆 Varför just du är rätt person för oss Ladda sedan upp din video i vårt ansökningsformulär. Alternativ, så kan ni kontakta oss, så delar vi en mapp via onedrive som ni kan ladda upp er videopresentation.    ⏳ Tveka inte – ta chansen att bli en del av Aimpoints framgångssaga och Folcon AB:s professionella team! Ansök redan idag!

77 dagar sedan
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Servicerådgivare till Bilia Lexus - Malmö
Fordonsakademin Sverige AB
Övriga förmedlare

Nu söker vi en stjärna till rollen som servicerådgivare med förmågan att sätta kunden i fokus till vår kund Bilia Lexus i Malmö. Ta chansen och sök idag!  Letar du efter en karriär som ger dig möjligheten att arbeta med en premium bilvarumärke? Vi på Bilia söker en Servicerådgivare till vår Lexus-anläggning i Malmö. Om du har en passion för kundvård i toppklass där kunden istället ses som en gäst, då kan detta vara rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia. Om Bilia Lexus Malmö Bilia är en ledande aktör inom bilindustrin i Sverige och erbjuder skräddarsydda lösningar för bilförsäljning och service. Lexus-anläggningen i Malmö är känd för sin toppkvalitet och utmärkt kundvård. Som medarbetare hos oss får du arbeta i ett inspirerande och modernt arbetsklimat där innovation och hög standard är i fokus. Arbetsuppgifter I rollen som Servicerådgivare kommer du att fungera som den primära kontakten för våra kunder, från första mötet till avslutad fordonsservice. Du kommer att ansvara för att boka servicetider, hantera kundfrågor, ta betalt och säkerställa att hela kundupplevelsen är av högsta kvalitet. Dina kunskaper i fordonsteknik hjälper dig att ge rådgivning och skapa skräddarsydda serviceplaner för våra värdefulla kunder. Krav för tjänsten Erfarenhet av kundhantering, gärna inom bilbranschen Starka kommunikativa färdigheter och intresse för tekniska detaljer Förmåga att växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och behålla servicefokus B-körkort (Manuell växellåda) Kunskaper inom Kobra Meriterande Erfarenhet av arbete med premium- eller lyxbilmärken Kännedom om Lexus speciella serviceprotokoll och standarder Kunskap om bilunderhåll och tekniska uppdateringar Personlig profil Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och entusiasmerad av att ge kunder en exceptionell bilupplevelse. Du är självgående, har ett gott öga för detaljer och trivs i en dynamisk miljö där dina insatser värdesätts. Din förmåga att hantera flera uppgifter och samtidigt behålla en positiv inställning är nyckeln till framgång i denna roll. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Bilia Bilia är en av de största bilkedjorna i Norden och erbjuder ett omfattande sortiment av tjänster och produkter. Vårt mål är att alltid leverera högkvalitativa lösningar som förbättrar bilägares upplevelser. Hos Bilia arbetar vi med både nytänkande och tradition för att möta våra kunders behov över hela Sverige.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Projektkoordinator – Malmö
Sway Sourcing Sweden AB
Övriga ekonomer

Vi söker en projektkoordinator för ett spännande och innovativt livsmedelsprojekt till en kund i Malmö. Vi välkomnar en person som är initiatirikt, lösningsorienterad och nyfiken på att testa nya arbetssätt, samtidigt som du har en strukturerad och noggrann arbetsstil. I denna roll kommer du att vara en del av projektteamet med huvudsakligt fokus på att stötta projektledningen och hålla samman projektdokumentation och nätverkskontakter. Ditt ansvar omfattar bland annat administrativa uppgifter kopplade till projektet, omvärldsbevakning, sammanställning av rapporter samt praktiska förberedelser inför och under olika evenemang. Uppgifterna kan anpassas utifrån din bakgrund och intresseområden, vilket ger möjlighet till variation och utveckling. Detta är en roll för dig som vill bidra till ett framtidsinriktat projekt inom livsmedelssektorn och som trivs med att ha en central funktion i projektets framdrift. Skallkrav • Eftergymnasial utbildning inom ett relevant fält, exempelvis livsmedelsområdet, ekonomi eller administration. • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för egna arbetsuppgifter. • God planeringsförmåga och ett öga för detaljer. • Relationsskapande och kommunikativ, med en stark förmåga att samarbeta i grupp. • Flytande engelska och svenska, både muntligt och skriftligt. Meriterande • Tidigare arbete inom EU-finansierade projekt. • Erfarenhet från små och medelstora företag (SME) inom foodtech-sektorn. Tillträde och ansökan Startdatum: 01 jul 2025 Slutdatum: 31 okt 2025. Möjlighet till 6 månaders förlängning Sista ansökningsdagen: 29 apr 2025 Distansarbete: 25% Ort: Malmö Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Bussmekaniker till Bergkvara Buss - Malmö
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi en bussmekaniker till vår kund Bergkvara Buss i Malmö. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor. Din roll Som mekaniker hos Bergkvara får du en varierad och utvecklande vardag. Du arbetar med allt från service och underhåll till avancerad felsökning, diagnos och reparationer. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Kvalifikationskrav För att lyckas i rollen som mekaniker ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå Erfarenhet av fordonstekniskt arbete, gärna inom buss eller andra tunga fordon B-körkort God datorvana Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av diagnosverktyg eller annan spetskompetens inom fordonsteknik Erfarenhet av reparationsarbete på elbussar Certifieringar för alkolås, AC mm. Din profil Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Ansökan Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Business Consultant Dynamics 365 Supply Chain Management – Malmö
Columbus Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Har du erfarenhet av Dynamics 365 och/eller AX2012, särskilt inom supply chain management? Vill du hjälpa våra kunder att maximera potentialen i deras D365-lösningar genom att utmana och vägleda dem? Om du är en duktig kommunikatör som vill vara en trusted digital advisor för dina kunder, kan du vara den vi söker Vad kommer du att göra?I den här rollen kommer du att spela en nyckelroll i att hjälpa våra kunder att maximera potentialen i sina Dynamics 365-lösningar. Du kommer att arbeta nära kunderna för att bygga långsiktiga relationer, förstå deras unika behov och koppla dessa till tekniska möjligheter. Din expertis blir avgörande för att kunderna ska kunna dra full nytta av Microsofts senaste releaser och implementera skräddarsydda lösningar som gör skillnad. Din roll sträcker sig över hela implementationsprocessen – från rådgivning och förfrågningar till att hantera förändringar när kundens verksamhet växer och utvecklas. Du kommer att vara kundens "go-to person", och ditt ansvar blir att identifiera och lösa deras behov genom innovativa och effektiva D365-lösningar. På Columbus tror vi på kraften i delad kunskap, och därför blir du en del av vårt globala nätverk av kollegor, där du aktivt bidrar och lär dig genom erfarenhetsutbyte i våra SME-grupper (Subject Matter Expert). Vårt affärsområde Dynamics är i en spännande tillväxtfas, och vi ser en stark ökning av globala kunder med både utmanande och utvecklande uppdrag. Din arbetsplats? Du kommer att ha din lokala bas på ett av våra kontor i Stockholm, Malmö eller Göteborg. Ditt arbete kommer att vara både varierat och dynamiskt – ibland arbetar du från vårt kontor och ibland är du ute hos kund, där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter att göra skillnad. Vem är du? Vi tror att du har cirka tre års erfarenhet av att implementera D365 och/eller AX2012, med särskilt fokus på supply chain management. Du har förmågan att förstå uppgifter både på en strategisk och operativ nivå. Helst ser vi att du har tidigare erfarenhet av rollen som konsult. Du behärskar engelska och svenska flytande då det är språken våra kunder kommunicerar på.  Vi söker dig som är kundfokuserad, självständig och som gillar att driva initiativ för våra kunder. Och självklart uppskattar vi om du, precis som vi, tycker att det är viktigt att ha roligt och må bra på jobbet! Ansökan och nästa steg Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. I vår rekryteringsprocess tar vi alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller eventuellt erbjudande ges. Har du frågor vänd dig till Miriam Fidler. Intervjuer kommer hållas löpande.  Om ColumbusVi har i över 30 år erbjudit kunder digitala lösningar, och för att skryta lite – har vi gjort det väldigt framgångsrikt. Vi är stolta över den feedback vi får av våra kunder. På Columbus har vi en omfattande branschkunskap som kombineras med ett stort utbud av digitala lösningar och en rejäl dos kundförståelse. Vår strävan är att bli kundens Trusted Advisor och vi hjälper och vägleder kunden i alla delar av processen. Vi bygger, implementerar och förvaltar affärslösningar, lägger strategi och inspirerar! Summa summarum, så hjälper vi våra kunder att forma lösningar i toppklass efter branschspecifika behov så att de kan nå sin fulla digitala potential. Columbus är ett värdestyrt bolag med engagerade medarbetare som stöttar varandra i både framgång som motgång. Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Vi lämnar utrymme för återhämtning och ser till att arbeta proaktivt med blicken på horisonten. Dessutom så är vi riktigt bra på att fira framgångar och det är inte ovanligt med fika, lyxfrukost och AW på kontoret Vi lever efter våra värdeord – Stay Curious, Build Trust, Collaborate och Deliver Customer Success Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025
Affärskonsult inom Business Central till Columbus Dynamics – Malmö ✨
Columbus Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Tycker du det är roligt att arbeta med Business Central och vill vara med och driva digitalisering och affärsutveckling? Trivs du med att omge dig med kunniga kollegor och fortsätta växa i din roll? Då kan Columbus vara rätt plats för dig! Vi är glada att kunna lansera ett nytt, dedikerat Business Central-team inom vårt affärsområde. Vårt mål är att skapa smarta och anpassade lösningar som hjälper våra kunder att utveckla sina affärsprocesser på bästa sätt. Med det här teamet stärker vi vårt erbjudande och säkerställer att vi kan fortsätta leverera värde och expertis till våra kunder Vad innebär rollen? Som senior konsult hos oss får du titeln Functional Solution Architect (FSA) - en nyckelroll där du får kombinera dina expertkunskaper som applikationskonsult, affärskonsultoch lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Du kommer att leda spännande projekt, designa och implementera processer, och tillsammans med ditt team skapa innovativa lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder. I rollen ingår att stödja våra kunder och guida dem i hur de bäst kan utnyttja Business Central i sina verksamheter. Du kommer att jobba nära våra kunder för att förstå deras unika behov och affärsmål, och tillsammans med ditt team skapa hållbara och långsiktiga lösningar. Arbetet innebär en blandning av analys och samarbete där vi tillsammans strävar efter att hitta de bästa vägarna framåt. Att förstå Business Centrals olika moduler och hur de kan stötta affärsprocesser är centralt, liksom att se hur hela kedjan hänger ihop – från inköp och försäljning till lager och ekonomi. Vem är du? Du trivs både med att arbeta självständigt och i team, och har flera års erfarenhet av att arbeta med Business Central. Vi söker dig som har spetskompetens inom områden som Supply Chain, finans och produktionsprocesser, och som vill fortsätta utvecklas i en roll som erbjuder stor variation. Eftersom vi arbetar både lokalt och globalt ser vi att du behärskar både svenska och engelska flytande. Varför ska du jobba hos oss? Här får du göra det du är bäst på, tillsammans med kollegor som uppskattar både dig och det du gör. Du blir en del av ett team som stöttar varandra, firar framgångar tillsamman och gärna skrattar. Vad säger du? Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV. Du behöver inte skicka in något personligt brev. I vår rekryteringsprocess tar vi alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller eventuellt erbjudande ges. Har du frågor vänd dig till Miriam Fidler. Intervjuer kommer hållas löpande.  Om ColumbusVi har i över 30 år erbjudit kunder digitala lösningar, och för att skryta lite – har vi gjort det väldigt framgångsrikt. Vi är stolta över den feedback vi får av våra kunder. På Columbus har vi en omfattande branschkunskap som kombineras med ett stort utbud av digitala lösningar och en rejäl dos kundförståelse. Vår strävan är att bli kundens Trusted Advisor och vi hjälper och vägleder kunden i alla delar av processen. Vi bygger, implementerar och förvaltar affärslösningar, lägger strategi och inspirerar! Summa summarum, så hjälper vi våra kunder att forma lösningar i toppklass efter branschspecifika behov så att de kan nå sin fulla digitala potential. Columbus är ett värdestyrt bolag med engagerade medarbetare som stöttar varandra i både framgång som motgång. Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Vi lämnar utrymme för återhämtning och ser till att arbeta proaktivt med blicken på horisonten. Dessutom så är vi riktigt bra på att fira framgångar och det är inte ovanligt med fika, lyxfrukost och AW på kontoret Vi lever efter våra värdeord – Stay Curious, Build Trust, Collaborate och Deliver Customer Success Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025
Senior konsult inom D365 Finance & Operations - Malmö
Columbus Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du verka som Functional Solution Architect inom D365?  Vi har flest projekt inom Dynamics 365 i Norden, och vi växer snabbt – nu vill vi bli ännu fler! Trivs du med att jobba i projekt och utveckla processer och verksamheter?  Vill du vara en del av Nordens främsta D365-organisation? Då har vi något spännande för dig! Vi söker en Functional Solution Architect (FSA) med kunskap inom Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations.  Du kommer att tillhöra ett av våra centrala kontor i Malmö, Göteborg eller Stockholm, men vi erbjuder även möjlighet till remote-arbete, vilket ger dig flexibiliteten att arbeta varifrån du vill. Vad innebär rollen?Som FSA inom Dynamics 365 F&O kommer du att arbeta med både implementation och viss del förvaltning. Din erfarenhet kommer att vara avgörande för att hjälpa våra kunder att optimera sina affärsprocesser. Hos oss är du aldrig ensam – du jobbar tillsammans med ett kompetent team bestående av konsulter, lösningsarkitekter och projektledare. Du kommer att ha en nära dialog med kunderna, där du coachar dem kring deras strategier och hjälper dem att definiera de KPI:er som är avgörande för att styra och utveckla deras verksamhet framåt. I rollen behöver du vara både specialist och rådgivare och därför är det viktigt med systemkunskaper inom D365. Du fördelar din tid mellan kontoret (eller vardagsrummet) och våra kunder tillsammans ditt projektteam, vilket skapar en varierande arbetsmiljö! Vad vi tror om dig:Vi tror att du har flerårig ekonomikunskap på koncernnivå från internationella bolag och förstår kundens hela process. Du har arbetat med Dynamics 365 i ca 3 år Du kommunicerar på ett tydligt sätt, både externt och internt Du talar och skriver flytande svenska och engelska Kanske är du ekonom idag och vill jobba med finansprocesser och Dynamics? Eller så är du redan konsult och vill jobba i Nordens ledande Dynamics-organisation med internationella, spännande och komplexa projekt Vad vi erbjuder dig: Dynamics har en rad spännande projekt på gång – och fler är på väg! Du kommer att vara en del av ett affärsområde som växer snabbt inom Columbus, där du får möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt. Här får du också tillgång till vår egen plattform, Columbus Academy, som erbjuder utbildningar inom områden som till exempel Change Management. Vi har även sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar erfarenheter och kompetens för att alltid kunna växa tillsammans. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen, och medarbetarnas engagemang är också på topp! Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Det ska vara smidigt! Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot.  Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025
Produktion+Dynamics 365=🧡
Columbus Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens produktionslösningar? Vi söker nu en Functional Solution Architect inom produktion som tycker om att optimera processer, hitta tekniska lösningar och samarbeta med människor. Som en del av vårt ledande team inom Dynamics 365 kommer du att arbeta tillsammans med de vassaste konsulterna i branschen, där vi kombinerar teknik och affärsutveckling för att skapa innovativa lösningar för våra kunder. Fun fact: År 2022 blev vi utsedda till Microsofts Partner of the year inom Dynamics - inte illa va . Vad ska du göra i rollen? På Columbus kallas en senior konsult för Functional Solution Architect (FSA). Det är en blandning av att vara applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Som FSA har du ansvar för att ta lead i projekt inom din specifika modul, sätta processer och driva lösningen framåt tillsammans med ditt team. Du kommer jobba i åtagandeprojekt (ej resurskonsult) och ha kontakt med fabrikschefer, planeringspersonal, montörer, superusers osv. Du kommer bl.a. hålla workshops och göra tester inför Go Live. Att byta ett affärssystem är en stor förändring – din roll kommer vara att guida och rådge kunden i deras produktionsprocesser. Du kommer arbeta i projekt som är både lokala och globala. Ofta har våra kunder även produktion utomlands, så resor i tjänsten kan förekomma, vanligtvis en gång i månaden eller vid behov. Hur du fördelar tiden är upp till dig! Du kan välja mellan kontoret eller vardagsrummet och våra kunder tillsammans ditt projektteam. Vad vi tror om dig: Utbildning inom Supply Chain eller Logistik Jobbat som konsult inom Dynamics 365  Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Vi söker dig som är trygg i din roll och är van att leda och planera produktion inom tillverkning. Du har en processförståelse och förstår vilka andra områden som berörs och de ekonomiska effekterna. Erfarenhet av projektorderstyrd tillverkning är en fördel men inget krav. Vad vi kan erbjuda: Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in, och du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus. Du kommer få möjlighet att utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna läroplattform som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen, om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Innan anställning genomför vi en bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan! Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025