Sway Sourcing Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Sway Sourcing Sweden AB

AML Specialist – Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vi söker en erfaren AML Specialist som kan gå in på ett uppdrag med start omgående. Vår kund arbetar inom banksektorn. Arbetsuppgifter - Att hjälpa medarbetare i AML-teamet gällande larm från transaktionsmonitoreringen - Genomföra noggranna undersökningar av ovanligt och misstänkt beteende - Skicka rapporter till polisen inom finanssektorn - Ta hand om utredningar och eventuella förfrågningar - Erbjuda expertstöd åt verksamheten Krav Vi söker en expert som har minst fyra års erfarenhet inom AML (anti penningtvätt) inom banksektorn, varav minst två års erfarenhet inom transaktionsövervakning, utredning och rapportering till finanspolisen. Du bör ha omfattande erfarenhet av att hantera både privat- och företagskunder samt arbetat med olika spar-, låne- och betalprodukter. Du bör även uppfylla följande krav: - Utbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område på högskolenivå. - Tidigare arbete med CM1 eller liknande verktyg. - Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska i både muntlig och skriftlig form. - God kompetens i Excel. - Gedigen erfarenhet av att nyttja informationstjänster såsom Infotorg och UC. Tillträde och ansökan Startdatum: omgående Uppdragslängd: 6 veckor Sista ansökningsdagen: snarast Ort: Stockholm Kontaktperson: +46 790 06 27 11 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

18 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Category Buyer - Gothenburg

Dina arbetsuppgifter We are looking for a Category Buyer for our client who works in the autmotive industry. In Procurement, you are a member of an international team dedicated to cultivating and upholding a competitive and environmentally responsible worldwide network of suppliers. Securing the provision of goods and services at optimal cost, quality, and utilizing cutting-edge technology is crucial for advancing the company. Ultimately, the focus is on collaborating with individuals both within and outside the organization to deliver an authentic experience for the customers. The Interior Team is looking for a Category Buyer who has a strong interest in improving business operations, problem-solving, collaborating with different departments, and continuously seeking personal and professional growth. This role is temporary. You will manage and enhance your business at every stage of its development in cooperation with both internal and external partners. In this position, you will be in charge of managing the effects of different program changes, identifying and discussing cost-saving opportunities in production operations, and minimizing and addressing risks. You will also ensure that suppliers can meet the requirements, including adapting to changes in capacity and manage supplier cost disputes and instances of not meeting the clients’ needs. As a Category Buyer you will provide updates and plans for your business area to higher management and maintain the integrity of systems for ordering, planning, price and capacity updates. You will address any unexpected issues that may arise for your business. Requirements You should have a minimum of 3 years of experience in procurement or sales in a complex industry. It is advantageous to have experience in both areas and in project management. A Bachelor's or Master's degree in Procurement, International Business, Business Administration, Industrial Engineering, or a related field is required. Tillträde och ansökan Start Date: 2024-05-01 End Date: 2025-01-31 Deadline: ASAP Location: Torslanda Contact person: +46 790 06 27 11 Selections and interviews are ongoing! Om oss Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

17 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Löneadministratör till vår kund i Malmö

Dina arbetsuppgifter Om rollen: Vi söker nu en löneadministratör som brinner för lön! Som en del av ett team bestående av 5 lönespecialister/administratörer och HR-generalist inom avdelningen HR Support kommer du att ha en central roll. Arbetsuppgifter: Hantera administrativa uppgifter i lönesystemet SAP Ge support och svara på frågor från anställda, chefer och HR-kollegor Ansvara för skatteavdrag och rapportering för att säkerställa efterlevnad av skatteregler Administrera nyanställdas data i lönesystemet och uppdatera anställningsinformation Genomföra fakturering, hantera semester och ATF-kompensation samt interna kontroller Rapportera till externa parter såsom Försäkringskassan och Skatteverket Driva förbättringar av arbetssätt och kontinuerliga förbättringar tillsammans med kollegor Kravspecifikation: Erfarenhet av löneadministration Erfarenhet av SAP som lönesystem Strukturerat och noggrant arbetssätt Nyfiken och initiativtagande Ödmjuk och lagspelare Övrig information: Startdatum: ASAP Slutdatum: 20 mars 2025 Plats: Malmö med möjlighet till visst distansarbete Option: Möjlighet till förlängning av uppdraget finns Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

16 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Avtalssamordnare till Sundbyberg

Dina arbetsuppgifter Beskrivning av rollen: Vår kund söker en erfaren avtalssamordnare för att stödja en enhet i arbetet med markåtkomst, skadereglering och fastighetsfrågor relaterade till kraftledningsbyggnation. Du kommer att vara ansvarig för handläggning av avtal, dokumentation, utskick, samt administrativa processer i samband med markåtkomstfrågor. Arbetsuppgifter: Handläggning och dokumentation av avtal, fullmakter och förrättningshandlingar Administrera och genomföra utskick av olika typer av avtal och information Framtagande av utbetalningsunderlag för skadereglering Registrera handlingar i ärendehanteringssystem Säkerhetsprövning av leverantör och konsult på grund av sekretesskrav Kvalifikationer: Relevant utbildning inom området 2-5 års erfarenhet med liknande uppdrag Förmåga att hantera administrativa uppgifter noggrant och effektivt God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter Erfarenhet av att arbeta med avtalsadministration är meriterande Placering och Arbetsvillkor: Du kommer att arbeta på kontoret i Sundbyberg under hela uppdragstiden. Distansarbete är inte möjligt för detta uppdrag. Säkerhetsprövning krävs innan uppdraget påbörjas. Notering angående Omfattning: Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100% under hela uppdragstiden. Den angivna omfattningen är en uppskattning och kan variera beroende på behov. Konsulten kan även komma att delta i andra projekt hos kund, förutsatt att arbetsuppgifterna är desamma och inte överstiger en heltidstjänst. Plats: Sundbyberg Startdatum: 01 Jun 2024 Slutdatum: 31 May 2025 Sista ansökningsdag är den 23 Apr 2024. Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

16 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Interimschef för internrevision - Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vi söker en interimchef till vår kund i Stockholm då deras ordinarie internrevisionschef är tjänstledig. Den interna revisionen leds av en chef för internrevision, som rapporterar direkt till generaldirektören, för att garantera objektivitet och oberoende gentemot den granskade verksamheten. Chefen för internrevisionen har ingen personal under sig. I uppdraget ingår det att granska och komma med förslag på hur myndighetens process för riskhantering, ledning och intern styrning och kontroll kan förbättras, samt att ge råd och stöd till generaldirektören. Arbetet med riskanalyser och revision utförs enligt den årliga internrevisionsplanen och löpande granskningar. Internrevisionen omfattar all verksamhet som myndigheten driver eller ansvarar för. Det finns möjlighet att arbeta upp till 40 % på distans. Krav • Universitetsutbildning inom relevant område såsom ekonomi, statsvetenskap, juridik eller liknande. • Minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av internrevision inom statlig förvaltning eller annan komplex organisation med minst 3 000 anställda. • Besitter god kompetens inom revisionsmetodik och följer regelverket för statlig internrevision samt internationella standarder för internrevision. Har djup förståelse för rollen som statlig internrevisionschef. • Har stark förmåga att analysera och förstå komplicerade frågor och kan tydligt och pedagogiskt förklara hur de kan gynna kunden. • Erfarenhet av att representera internrevisionen gentemot insynsråd och externa intressenter. • Har tidigare arbetat inom statlig verksamhet. • Besitter kunskap om den politiska strukturen och de besluts- samt beredningsprocesser som råder inom statsförvaltningen. • Uttrycker sig effektivt i både tal och skrift på svenska. • Du kan lämna två referenser från tidigare arbetsgivare. Minst en av dessa referenser bör vara från en organisation inom offentlig sektor. • Tillgänglig för intervju (digitalt eller på plats) den 6 maj 2024. • Uppnå minst betyget "Godkänt" vid intervju. Tillträde och ansökan Startdatum: 2024-05-27/ 2024-06-03 Slutdatum: 2024-12-31 Sista ansökningsdagen: 2024-04-22 Ort: Solna Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

16 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Interim Enhetschef sökes till Lund

Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en erfaren och engagerad Interim Enhetschef för en spännande uppdragsperiod från 1 maj 2024 till 1 maj 2025. Som Interim Enhetschef kommer du att spela en avgörande roll i att leda och utveckla en av kommunens förvaltningar under en period av förändring. Om Uppdraget: I rollen som Interim Enhetschef kommer du ansvara för att leda och utveckla verksamheten, personalen och budgeten för enheten. Du kommer att ha kontakter internt inom förvaltningen och med andra förvaltningar i kommunen, samt med externa intressenter. Uppdraget kräver en trygg och stabil ledare med fokus på arbetsmiljö och säkerhet. Vi Letar Efter Dig Som: Har erfarenhet av att leda inom facility management eller liknande områden i en utmanande miljö Är van vid att leda i förändring med starkt fokus på arbetsmiljö, medarbetare och företagskultur Har högskoleexamen och behärskar svenska och engelska flytande Dina Egenskaper: Vi söker en kommunikativ, inkluderande och förtroendeingivande ledare som kan skapa trygghet och stabilitet i en organisation under förändring. Du är bra på att skapa och upprätthålla förtroende, och har förmågan att få medarbetare att växa i sina roller. Krav och Meriterande Erfarenheter: Tidigare chefserfarenhet inom facility management eller liknande område Erfarenhet av att hantera personalärenden och driva förändringsarbete kopplat till arbetskultur Förmåga att behålla fokus och göra korrekta avvägningar i stressiga situationer Meriterande: Erfarenhet från politiskt styrd organisation eller affärsmässig verksamhet Förväntat Resultat: Ditt bidrag som Interim Enhetschef kommer att vara avgörande för att verksamheten fortsätter sin utvecklingsresa under interimsperioden. Du förväntas hålla en hög kvalitet på kommunikation, information, samarbete och samverkan. Arbetsvillkor: Startdatum: 1 maj 2024 Slutdatum: 1 maj 2025 med möjlighet till förlängning efter 6 månader Arbetsomfattning: 40h/vecka, med 10% distansarbete Plats: Lund, Sverige Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

16 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Användarsupport/Utbildningsansvarig, Stockholm

Dina arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi en kandidat till rollen som Användarsupport/Utbildningsansvarig med start 1 augusti och ett år framåt. Bolaget spelar en central roll i omställningen till en hållbar energiförsörjning och du blir en viktig kugge i att kunna genomföra transformationen till att elektrifiera landet. Konsulten kommer att ha i uppgift att ge direkt operativt stöd till användare av IFS-systemet inom ramen för anläggningsförvaltning. Detta inkluderar att utbilda användare och driva förbättringar för att göra systemanvändningen mer effektiv och effektfull. Ansvarsområden Operativt stöd: Ge dagligt användarstöd genom ärendehantering och direktkontakt med både interna och externa användare. Processutveckling: Stödja i utvecklingen av affärsprocesser relaterade till IFS och assistera i att översätta dessa processer till systemstödsbehov. Utbildning och dokumentation: Delta i skapandet av digitala manualer och e-lärningsmaterial med övningsuppgifter, genomföra användarutbildningar och se till att alla aktiviteter är väl dokumenterade. Kommunikation: Upprätthålla aktiv kommunikation med användarna om förändringar som påverkar dem och säkerställa att de är adekvat utbildade om nya funktioner och uppdateringar. Projektengagemang: Deltaga i och eventuellt leda prioriteringen av backloggen inom ledningsgruppen, föreslå och delta i utvecklingen av nya funktioner eller strukturer i IFS. Krav Erfarenhet: Höga kompetenser och utbildning inom relevant område, med 5-9 års erfarenhet och en historik av att utföra liknande högkvalitativa uppdrag. Ledarskap och självständighet: Förmåga att leda ett mindre team, arbeta självständigt och ta ansvar för ett specifikt område. Samarbete och rådgivande färdigheter: Fungera som förebild för andra konsulter och ge expertisråd inom ditt specialiseringsområde. Säkerhet och efterlevnad En säkerhetsprövning inför uppdraget kommer att genomföras. Placering och logistik Den primära arbetsplatsen är ett kontor i Sundbyberg, även om en del resor (både inrikes och utrikes) kan vara nödvändiga. Möjligheter till distansarbete kan finnas men beslutas i samråd med närmsta chef. Kontraktsdetaljer Uppdraget är heltid Tillträde och ansökan Start: Snarast Uppdragets längd: 1 år Ort: Sundbyberg, Stockholm Sista ansökningsdagen: snarast Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

16 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Digital Content Designer - Gothenburg

Dina arbetsuppgifter We are looking for an experienced Digital Content Designer for our client in Gothenburg. Our client is a hygiene and health company dedicated to enhancing well-being with innovative, sustainable products. As a Digital Content Designer, your role involves designing and creating attractive and captivating content for the clients’ brands. This content will be used on various platforms, including Instagram, TikTok, newsletters, and website. Job Assignments • Design graphics such as banners in static and animated formats for newsletters and website. • Create illustrations for web and social media. • Produce engaging content for social media platforms like Facebook, Instagram, TikTok, and Snapchat through motion design. • Edit and create compelling videos. • Collaborate on generating and developing content concepts. Requirements • An appropriate educational background. • At least 3 years of experience as a Digital Content Designer or similar, either in an agency or an in-house department. • Proficiency with graphic tools like Adobe Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects, Premiere Pro – or similar motion graphic tools) and Figma. • Strong knowledge of various digital channels’ requirements to create compelling and attractive content. • The workload is demanding, requiring effective task prioritization skills. • Proficient in both English and Swedish languages. Meritorious • Experience with Smartly. • Understanding of e-commerce. Tillträde och ansökan Start of the assignment: 2024-04-29 End of the assignment: 2024-12-31 Deadline: 2024-04-28 Location: Gothenburg Contact person: +46 790 06 27 11 Selections and interviews are ongoing! Om oss Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

16 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Ekonomiassistent sökes omgående - Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vi letar efter en motiverad och självständig ekonomiassistent för en intressant position i Stockholm. Du kommer att ingå i ett team och ha ansvar för att hantera leverantörsfakturor, utföra löpande bokföring samt skattehantering. Arbetsuppgifter - Fortlöpande registrering av fakturor och balansavstämning - Skapande av löpande skattedeklarationer - Granskning av dokumentation för reseersättningar och representation - Bekräfta och administrera leverantörsfakturor i programmen Readsoft samt Raindance - Ta hand om påminnelser om betalningar och verkställa betalningar Krav Vi vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav: - Utbildning på gymnasie- eller högskolenivå inom ekonomi - Praktisk erfarenhet av hantering av fakturor i ekonomisystem och löpande bokföring - Färdigheter i användning av MS Office Personliga egenskaper Du är noggrann, organiserad och har förmågan att arbeta självständigt med att hantera arbetsuppgifter och prioriteringar effektivt. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att samarbeta med dina kollegor. Din inställning är ödmjuk och du bidrar till en positiv arbetsmiljö där teamwork och samarbete är viktigt. Ditt engagemang och ansvarsfullhet syns tydligt i hur du tar hand om dina arbetsuppgifter, och din nyfikenhet driver dig att ständigt lära dig nya saker. Meriterande Det är ett plus om du har erfarenhet av filinläsningar från bassystem till ekonomisystem. Tillträde och ansökan Startdatum: Omgående Uppdragslängd: 5 månader Sista ansökningsdagen: snarast Ort: Stockholm Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

15 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Junior redovisningsekonom - Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vår kund är en mobil plattform som samordnar kundernas laddningsaktiviteter. Kunden ansvarar för avtalsstyrning, partnerskap med operatörer och transaktionshantering för laddningsaktiviteter i hela Europa. Med en betydande tillväxtpotential kan det finnas möjligheter att avancera till mer seniora befattningar. Som junior redovisningsekonom kommer du att stödja redovisningsspecialister i vardagliga finansiella processer och operativa redovisningsuppgifter, inklusive: - Framställning av finansiella rapporter enligt schemalagda krav - Månadsvisa kontoavstämningar för korrekt rapportering och redovisning - Analys av finansiella rapporter för avvikelser och problem - Hantering av kundfordringar och leverantörsskulder - Veckovisa BI-betalningar och dagliga bankavstämningar - Bokföring av journalposter - Bokföring av leverantörs- och försäljningsfakturor samt anställdas kostnader - Förberedelse av momsböcker för granskning av KPMG Personlighet Vi söker en individ som trivs med att arbeta i en snabbt föränderlig miljö, är noggrann och lösningsorienterad med en positiv inställning till att lösa problem. Tillträde och ansökan Start: Snarast Uppdragets längd: 1 år Ort: Stockholm Sista ansökningsdagen: snarast Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

15 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024