Vi söker systemingenjör till uppdrag hos våra kunder inom försvarsindustrin! Våra kunder är globala leverantörer av ledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. I denna roll får du det bästa av två världar - en trygg anställning hos ESSIQ samtidigt som du har möjligheten att växa och utvecklas genom olika projekt och kunduppdrag. Genom ett lyhört ledarskap och en öppen företagskultur vill vi ge varje medarbetare möjligheten att forma sin karriär och sin vardag. Orterna som är aktuella ligger i södra Småland/norra Skåne. ROLLBESKRIVNING Som systemingenjör i utvecklingsprojekt hos vår kund kommer du ansvara över att säkerställa leveranser, se till att ni har nödvändiga förutsättningarna genom planering, arbetsuppgiftsfördelning och projektleverans, samtidigt som ni agerar i enlighet med grundläggande värderingar och syften. För att blomstra i denna centrala roll är förmågan att bygga starka relationer av stor vikt, både inom din avdelning och gentemot andra delar i verksamheten och såklart en teknikbakgrund från utvecklingsprojekt. I din roll som systemingenjör kan du komma att bland annat ansvara för: Ta fram och analysera systemkrav. Definiera systemarkitektur och design. Samverka i systemsäkerhetsarbetet. Planera och leda systemintegrationen. Definiera verifierings- och valideringsstrategi på systemnivå och delsystem. Planera och leda verifierings- samt valideringsaktiviteter på systemnivå. Koordinera verifieringsaktiviteter mellan olika discipliner. Följa upp kravtäckning och testresultat. Stödja alla discipliner inom systemintegration, såsom human factor, systemsäkerhet, funktionalitet, tillförlitlighet, underhållsbarhet och logistik OM DIG Vi tror att du är en trygg och självgående individ som tillsammans med dina kollegor aktivt strävar efter att driva organisationen framåt. Du har förmågan att enkelt identifiera områden för utveckling inom projekt samt uppskattar kontinuerligt lärande. Du kommunicerar tydligt, är lyhörd och inkluderande. Det är också viktigt att ha ett flexibelt tankesätt som gör att du kan anpassa dig till förändrade omständigheter inom projektet och olika konsultuppdrag. För att passa denna roll SKA du ha: Civilingenjörsexamen eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med system- eller produktutveckling. Erfarenhet/förståelse för HW/SW-Test. Svenskt medborgarskap (ej dubbelt medborgarskap) God förståelse för kravställande och kravställning. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att passa denna roll BÖR du ha: Erfarenhet av arbete med Systemspecifikation och/eller verifiering. Tidigare erfarenhet av att utveckla, skriva och/eller granska tekniska dokument. Kunskap från nära arbete med Mjukvaruutveckling och/eller Hårdvaruutveckling. Erfarenhet av att jobba med/mot leverantörer. Skicklig i planering med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt för att arbeta mot fastställda deadlines. Erfarenhet från försvarsindustrin. OM TJÄNSTEN Anställningsform: tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Lön och förmåner: Konkurrenskraftig fast eller rörlig lön. Goda utvecklingsmöjligheter och generösa förmåner. Tjänstepension, omfattande försäkringar. OM ESSIQ ESSIQ är teknikkonsultföretaget där allt börjar med dig. Med fokus på individen, flexibla lösningar och en modern lönepolicy attraherar vi de skarpaste, mest professionella och engagerade personerna i branschen. Med denna vision grundades ESSIQ år 2005, sedan dess har vi utvecklats till ett framgångsrikt företag med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi består idag av över 200 medarbetare med olika bakgrund, personlighet och nationalitet, med en god fördelning av kvinnor och män. Vi har över 80 aktiva kunder i spännande branscher – allt från de stora aktörerna till de små innovationsföretagen. ESSIQ:s medarbetare arbetar med användarcentrerad tjänste- och produktutveckling inom följande tjänsteområden: UX & Service Design, Connected & Embedded Systems, IT & Cloud Services, Green Technology & Electromobility, Test & Quality Engineering, Agile Management, Mechanical Engineering samt Simulation & Visualization. Kompetensen levererar vi på plats hos uppdragsgivaren, inhouse och i satellit. Våra medarbetares intressen och ambitioner leder vägen – vårt mål är att göra den perfekta matchningen av individ och uppdrag. ESSIQ är ett familjärt och socialt företag med visionen att vara Sveriges bästa arbetsgivare för alla medarbetare, oavsett roll i organisationen. Vi lägger stor vikt vid gemenskap och har ett uppskattat utbud av professionella och sociala aktiviteter. Vår kommunikationsplattform genomsyras av öppenhet, och främjar nätverkande och kompetensutbyte såväl som fritidsaktiviteter och relationsbyggande. ANSÖKAN Ansökningar kommer hanteras i augusti 2025. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänsyn till GDPR. Vi använder oss av rekryteringsverktyget Teamtailor. Urval och intervjuer sker med start i mitten av augusti men skicka gärna in din ansökan redan idag. Befattningen kräver att du genomgår och uppfyller gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Bakgrundskontroller kommer att göras. Kan även innebära krav på säkerhetsklassinplacering, samt i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. KONTAKT Frågor om tjänsten? Kontakta: Mikael Häll via [email protected] Vill du veta mer om ESSIQ? Besök http://essiq.se och följ oss på våra sociala medier!
Har du en stark försäljningsbakgrund och trivs med att koordinera många kontaktytor och driva projekt tillsammans med kunder och leverantörer? Har du dessutom ett stort tekniskt intresse och en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer? Spännande, då kan du vara AWI Maskins nya Tekniska Säljare i Malmö! Om företaget AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Polymer och Järnvägsindustrin. De säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och kan genom ett brett sortiment erbjuda kunderna lösningar för de flesta ändamål. Kontoret finns i Arlöv utanför Malmö. Läs gärna mer på https://awi.se/ Detta är en direktrekrytering där Mero ansvarar för processen, men du anställs direkt av AWI Maskin. Om rollen Som Teknisk Säljare hos AWI Maskin får du en nyckelroll i att utveckla affären inom järnvägssegmentet. Du ansvarar för hela säljprocessen – från att identifiera behov hos kund till att presentera lösningar, ta fram offert och stänga affären. Du agerar som länken mellan kund och leverantör, med fokus på att ta fram rätt utrustning och maskinlösningar som möter kundernas krav och förväntningar. Du arbetar bland annat med att: Skapa och utveckla relationer med nya och befintliga kunder Fånga upp kundens behov och omsätta dem till tekniska och affärsmässiga lösningar tillsammans med leverantörer Ta fram offerter och anbud – inklusive arbete med offentliga upphandlingar Leda förhandlingar och säkerställa affärsavslut Tillsammans med kund och leverantörer projektleda och säkerställa leverans och koordinering utifrån överenskommelse Om dig Vi tror att du har ett par års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna från maskiner, verkstadsutrustning, tillverkande industri eller liknande område. God kommunikativ förmåga i svenska och engelska, både tal och skrift God datorvana inom Office 365 samt gärna något CRM system B-körkort Som person är du drivande, målinriktad och har förmågan att omsätta idéer till konkret handling. Du är proaktiv, tar gärna egna initiativ och trivs med att driva processer framåt på ett strukturerat och lösningsorienterat sätt. Med ett naturligt affärsfokus och god kommunikativ förmåga bygger du starka relationer – både internt och externt – och skapar förtroende hos såväl kunder som leverantörer. Du har ett genuint tekniskt intresse och en stark vilja att förstå produkter, system och kunders behov på djupet. Dessutom arbetar du systematiskt och är van att följa upp och ta ansvar hela vägen till resultat. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Arlöv Rollen innefattar en del resor och övernattningar, främst inom Sverige. Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. All kontakt i processen går via oss på Mero Rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Joakim Gullin på[email protected] eller 0709-700 016. Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och se människor växa genom dans, musik, teater och det sociala mötet? Vi utlovar ett fartfyllt, tidvis krävande, men oerhört givande och roligt extrajobb där du får vara med och driva vår verksamhet framåt. Om tjänsten Vi söker nu en cirkelledare för att hålla i en av höstens kurser med inriktning teater/musikal. Denna kurs ingår i vår Funkisverksamhet där vi bedriver kulturutövande för personer med funktionsvariation och som behöver extra stöd. Du måste ha erfarenhet av att dansa/sjunga/spela teater samt gärna vara bevandrad inom olika musikstilar. Om du dessutom har erfarenhet och engagemang för målgruppen kan det vara dig vi letar efter! Eftersom det är väldigt blandad nivå så måste du kunna anpassa din pedagogik och ditt sätt att lära ut efter deltagarna i rummet, detta är A och O. Allt från att få deltagarna att förstå enklare taktövningar och rörelser, till att man kanske tillsammans skapar enklare musikalnummer att visa upp. Detta på en nivå som fungerar individuellt och för hela gruppen. Det gäller att alltid sätta deltagarna och deras utveckling främst. Att kunna släppa loss tillsammans med deltagarna är minst lika viktigt som att ha en tydlig struktur och mål för varje termin och lektion. Det måste också finnas en flexibilitet i undervisningen då det sällan blir exakt som man planerat i denna verksamhet, med tanke på målgruppen. Eftersom det är en tidvis krävande verksamhet så kommer du att jobba tätt ihop med en erfaren hjälpledare som finns på plats under varje kurstillfälle. Du kommer att ha huvudansvaret för kursens upplägg och själva undervisningen medan hjälpledaren har huvudansvar för allt annat som sker runtomkring, de individuella och mer praktiska behoven. Det är därför av stor vikt att du är van vid att samarbeta, kommunicera och att du är flexibel. Tiden innan och efter lektionen är minst lika viktig i denna verksamhet. Där har hjälpledaren huvudansvar för att se till att all logistik fungerar, däribland färdtjänst, men du kommer att behöva hjälpa till och vara medansvarig när det behövs. Inte minst så behöver du tillsammans med hjälpledaren ta ansvar för det sociala mötet som sker med deltagarna både innan och efter lektionen. Bra att veta är att vi brukar ordna en liten avslutning i slutet av varje termin, då bjuder vi in lite publik för att dela med oss av allt vi lärt oss, men framför allt av vår glädje! Din kompetens och bakgrund Vi söker dig som: • har erfarenhet av och kunskap om målgruppen • har erfarenhet och kunskap inom dans/musik/teater • sätter deltagarna i främsta rummet • är ansvarstagande och självgående • är lyhörd och känner in rummet • är social och prestigelös • är van vid att samarbeta • är kommunikativ och bra på att anpassa budskapet efter mottagaren • har nyfikenhet, mod och engagemang Som cirkelledare: • planerar, leder och utvärderar du cirkelverksamheten • har du kontakt med deltagare och kontaktpersoner • deltar du i den pedagogiska utvecklingen av verksamheten Vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete i en kreativ miljö där du själv är med och påverkar innehållet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättandet av tjänsten. Om anställningen Till just denna tjänst söker vi, till att börja med, någon som kan jobba en eftermiddag/kväll i veckan under hösten med start i slutet av september. Tjänsten är baserad i Malmö. För ytterligare information och frågor Emma Sturesdotter, koordinator med särskilt utvecklingsansvar 040-691 83 60 [email protected] Funkis är en verksamhet för personer som på olika sätt behöver extra stöd. I gemenskap, med erfarenhet och glädje erbjuder vi ungdomar och vuxna en aktiv fritid genom olika former av kurser samt genom vår fysiska och digitala mötesplats. Läs gärna mer på http://www.folkuniversitetet.se/funkis Folkuniversitetet är ett studieförbund med en verksamhet omfattande folkbildning och vuxenutbildning, skolor samt uppdragsutbildning för företag, organisationer och myndigheter. Vi är en idéburen organisation, fristående från politiska, religiösa, kommersiella och fackliga intressen. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg. Sista dag för ansökan är 20250825
Vi söker nu en resultatorienterad butikssäljare med känsla för service till vår butik i Malmö Hansa. Tar initiativ, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Vara nyfikna, pålästa men aldrig fullärda. Att med ödmjukhet våga bjuda på oss själva, vara ärliga, tillåtande och våga göra misstag ibland. Vara lyhörda, intresserade och generöst dela med oss av våra kunskaper för att stärka varandra och vårt engagemang. Det är vi på Hemtex. Vi erbjuder en kreativ och trivsam arbetsplats där du tillsammans med dina kollegor säkerställer en inspirerande och säljande butiksmiljö. Som säljare på Hemtex arbetar du utifrån våra värderingar och kundlöften mot uppsatta försäljningsmål. Genom att vara Affärsmässig, Inspirerande och Dedikerad levererar du service av bästa kvalitet i varje kundmöte. Din profil Vi tror att du, precis som vi, alltid sätter kunden i fokus och vill ge ett generöst kundmöte med en fantastisk köpupplevelse. Vi söker dig som: • Har ett brinnande intresse för sälj och service • Drivs av att nå resultat genom teamwork • Är idérik och bra på att hitta lösningar • Är nyfiken och vill ständigt lära nytt • Är ansvarstagande och gillar att ta egna initiativ • Är prestigelös och en god lyssnare Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personlig service och försäljning, helst inom detaljhandeln. Det är även meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser. Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattningen är i genomsnitt 5 timmar per vecka. Tillträde: snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten kontaktar du Butikschef Emma Eriksson, tel: 040-6056810. Välkommen med din ansökan snarast, men senast den 8 juli.
Länsstyrelsen Skåne är en statlig myndighet på regional nivå som ansvarar för den statliga förvaltningen i länet. Vi arbetar med att nationella mål ska få genomslag i länet utifrån regionala förutsättningar. Inom våra uppdrag arbetar vi med rådgivning, tillstånd och tillsyn, planer och strategier. Vi förvaltar naturområden och fördelar ekonomiskt stöd. Vi samverkar med aktörer i hela länet. Vi har cirka 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Beskrivning Länsstyrelsen söker en tillsynshandläggare till enheten för tillsyn säkerhetsskydd på beredskapsavdelningen. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Malmö. Anställningen är tillsvidare och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt snarast överenskommelse. Enheten för tillsyn säkerhetsskydd är en av Länsstyrelsens beredskapsenheter med uppdrag inom området civil beredskap och totalförsvar. Vi har som huvuduppdrag att utöva tillsyn enligt säkerhetsskyddslagen och framöver även enligt cybersäkerhetslagen över de verksamhetsutövare (kommuner, regioner och andra) som bedriver verksamhet som faller inom vårt tillsynsområde. Enheten har även uppdrag kopplat till skyddslagen och skyddsobjekt samt utveckling och samverkan inom andra beredskapsfrågor i Skåne län. Denna anställning som tillsynshandläggare inriktning informationssäkerhet tillsätts under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas om att Länsstyrelsen blir ny tillsynsmyndighet enligt SOU 2024:18. Arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att vara delaktig i ett team för att bygga upp och utveckla tillsynsverksamheten inom cybersäkerhetsområdet. Tillsyn inom medicinteknik, NMI- och cybersäkerhetsområdet blir en viktig del av rollen. Som tillsynshandläggare cybersäkerhet kommer du framför allt att arbeta med att förbereda, genomföra och följa upp tillsynsaktiviteter och bedriva vägledning inom cybersäkerhetsområdet samt utveckla och driva arbetet framåt inom området.Tillsynen bedrivs bland annat genom att begära in och granska dokumentation av olika aktörers ledningssystem, IT-miljöer, processmiljöer, cyberfysiska system, tillverkares tekniska filer och annan produktspecifik dokumentation. I tillsynsarbetet ingår även att förmedla kunskap om regelverket till aktörer och användare av medicintekniska produkter. Inspektioner på plats hos medicintekniska tillverkare och andra aktörer ingår i rollen vilket innebär visst mått av resande. Det dagliga arbetet innebär bland annat utredningsarbete, att ta fram olika underlag, svara på remisser, delta i olika forum, samt att ansvara för och driva olika projekt inom området Enheten är inne i en expansiv och utvecklande fas och det finns goda möjligheter att anpassa delar av anställningen efter vilken bakgrund och kompetens som du tar med dig. Som medarbetare på beredskapsenheterna ingår du i Länsstyrelsens krisledningsorganisation. Det betyder att du i händelse av kris eller annan samhällsstörning kan behöva tjänstgöra i stab eller andra krisledningsfunktioner på annan tid än ordinarie kontorstid. Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega samt verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Vi söker dig som har - en utbildning inom informationssäkerhet eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren, tillsammans med erfarenhet, bedömer som likvärdig inom detta område, - erfarenhet av arbete med kravuppfyllnad på informationssäkerhetsområdet enligt relevanta standarder eller ledningssystem för informationssäkerhet, - mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, - svenskt medborgarskap, - B-körkort, - erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning. Det är meriterande om du - har erfarenhet av att arbeta med inspektion/revision av informationssäkerhet, IT-, OT- eller cyberfysiska system, - utbildning i eller erfarenheter av krishantering / krisberedskap / civilt försvar (civil beredskap). Som medarbetare på Länsstyrelsen Skåne har du förmåga att ta initiativ och aktivt söka ansvar för arbetsuppgifter. Du har en god kommunikativ förmåga och kan förklara komplexa cybersäkerhetsfrågor för både tekniska och icke-tekniska målgrupper. Du arbetar målinriktat, sätter upp tidsramar och har förmåga att avsluta enligt plan eller kan omprioritera på ett motiverat sätt. Du är nyfiken och vill utveckla din kompetens inom området. Vår verksamhet ställer krav på att du kan se frågor ur olika perspektiv för att kunna fatta rätt beslut. Du är noggrann i ditt arbete och ser till kritiska detaljer samtidigt som du har förståelse för system och processer. Tillsammans med dina kollegor arbetar du mot gemensamma mål och det är därför en förutsättning att du är bra på att både samarbeta och kommunicera med andra. Säkerhetsklassning Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585). Övrigt Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. https://www.lansstyrelsen.se/skane/dataskydd https://www.lansstyrelsen.se/skane/om-oss/om-lansstyrelsen-skane.html
Är du en person som brinner för att ge utmärkt service? Vill du arbeta för ett bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill skapa ett kundbemötande i världsklass inom den växande Alligo koncernen! Ditt anställningserbjudande Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer få möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper inom försäljning, exponering och våra produktområden. Du omfattas av kollektivavtal och dess förmåner som försäkringar, tjänstepension och semester. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker. Om avdelningen Här arbetar vi i team och tillhandahålla vårt sortiment, hela tiden med kunden i fokus. Vi arbetar relationsbyggande och en väldigt viktig del i arbetet är att vilja ge service samt att träffa nya och återkommande kunder dagligen. Om tjänsten I rollen som butiksmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara: Försäljning och service till kund i butik Uppackning och exponering av varor Klädtryck efter beställning Ansvarig över ett produktområde med ansvar för inventering, beställning samt varuexponering Registrera kundernas köp i kassan samt ta betalt eller fakturera Om dig Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare. För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som brinner för att ge en utmärkt service. Som person är du driven, ansvarsfull, resultatinriktad, kommunikativ samt en lagspelare. Utöver din personliga profil behöver du följande: Utbildning på gymnasial nivå Förstå, tala och skriva god svenska Tidigare erfarenhet av service Erfarenhet av försäljning B2B är meriterande Om din Ansökan: Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta (rekryterande chef) Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Start: Snarast möjligt Omfattning: Heltid, tillsvidaretjänst Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll på alla slutkandidater. Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Kontaktperson / Boendestödjare . Socionom/Socialpedagog Skåne Län med utgångspunkt Malmö. Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis beteendevetenskap, psykiatri eller pedagogik. Socionom eller utbildad Socialpedagog (400YH eller 120-180HP ej distansutbildning) examen är ett krav liksom arbetslivserfarenhet från liknande uppdrag. Fördel om du är van att arbeta med barn. Även fördel om du talar arabiska/persiska men inget krav. BRALIVA började sin resa 2016 och sedan dess arbetar vi dagligen för att leverera en problemfri, långsiktig och hållbar lösning med fokus på individen. Vi är en väletablerad, anpassningsbar och flexibel verksamhet som ständigt utvecklas utifrån våra uppdragsgivares behov. Varje dag arbetar vi för att leverera en problemfri, långsiktig och hållbar lösning med individen i centrum. Vi tillhandahåller boende i hemmiljö genom våra egna lägenheter och hus med ett stöd utformat efter varje individs behov och förutsättningar. Braliva vill skapa trygghet, stöd och framtidstro till våra klienter genom att erbjuda skydd ,individanpassat stöd och kvalitativa boendelösningar som upplevs som ett vanligt hem där man kan bygga upp ett nytt och bra liv. Vi söker en självgående och flexibel kontaktperson/ boendestödjare med engagemang och positiv framtoning till vår verksamhet i Skåne. Arbetsuppgifter: Som boendestödjare finns du till hands för att vägleda och utgöra en trygghet genom individuellt stöd i vardagen. Du kommer vara kontaktperson åt ett antal klienter som du träffar regelbundet. Både vuxna och barn. Allt praktiskt stöd samt samtalsstöd. Samtalsstöd kan bestå utav trauma behandling, krishantering och samtal rörande våldet/situationen för en ökad förståelse. Praktiska stödet kan exempelvis bestå utav transporter, myndighetskontakter, läkarbesök, identifiera sysselsättning såsom praktik eller arbete, främja en bra hälsa genom träning. Ge individerna som bor i våra lägenheter en ökad tilltro till den egna förmågan och ökad självständighet. Administrativa arbetsuppgifter som social dokumentation och upprättande av genomförandeplaner. Vänligen respektera att vi endast tar emot ansökningar via angiven email adress.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Om arbetsplatsen Tjänsten som ekonomiadministratör är en del av den tekniska och administrativa personalen vid Teaterhögskolan i Malmö, som tillhör den Konstnärliga fakulteten vid Lunds universitet. Som ekonomiadministratör arbetar du i nära samverkan med den administrativa chefen, som också är din närmaste chef. Du har även ett nära samarbete med prefekt och utbildningsledare i det dagliga arbetet. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som ekonomiadministratör vid Teaterhögskolan kommer du att arbeta med löpande ekonomiarbete såsom bokföring, kund- och leverantörsfakturor, kontoavstämning, beställningar, utlägg, reseräkningar. Du bidrar till att sammanställa bokslut, ger stöd i budget- och prognosarbete. Andra uppgifter i rollen är att utgöra ett stöd vid inköp och resefrågor. En del av anställningen innebär också att ansvara för viss HR-administration såsom lönehantering, avtalsteckning och uppföljning av tidsbegränsat anställda. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid. Du arbetar i nära samarbete med administrativ chef, prefekt och utbildningsansvariga, producent och studenter. Du ingår också i ett fakultetsövergripande ekonominätverk. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Erfarenhet av kvalificerat ekonomiadministratörsarbete - Goda kunskaper i Excel - Erfarenhet från arbete i större ekonomisystem - God förmåga i att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift - Du arbetar strukturerat och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt Meriterande för anställningen är: - Erfarenhet inom offentlig verksamhet, gärna inom högskolesektorn - Tidigare erfarenhet och kunskap inom dessa system: Raindance, Hypergene, Primula och Proceedo. Övrigt Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde den 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer kommer att genomföras på Teaterhögskolan Malmö den 18 augusti samt 26 augusti. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Konstnärliga fakulteten i Malmö är en av åtta fakulteter inom Lunds universitet och består av Konst-, Musik- och Teaterhögskolan, samt Inter Arts Center. Vid konstnärliga fakulteten finns kandidat-, magister- och mastersprogram inom fri konst, musik och teater, samt ett antal kurser av olika omfattning. Här bedrivs också forskarutbildning och forskning med konstnärlig inriktning och i musikpedagogik. Teaterhögskolan Malmö, som är placerad mitt i Malmös kreativa Möllevångskvarter, är en del av den konstnärliga fakulteten vid Lunds Universitet. Årligen har drygt 100 personer Teaterhögskolan som sin studie- eller arbetsplats. Utbildningsuppdraget är 60 helårsplatser i form av fristående kurser, program på grund såväl som masternivå och forskning inom teater. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Vi söker dig som vill arbeta med och utvecklas inom ett av Sveriges största och mest avancerade elkraftsystem. Som Specialist Elkraft inom reläskydd kommer du att befinna dig i utvecklingens framkant. Specialist Elkraft inriktning reläskydd Arbetsuppgifter Elkraftenheten på Trafikverket är en nationell organisation bestående av ett 60-tal medarbetare med specialistkompetens för kraftsystem, elkraftkomponenter, elmiljö och elsäkerhet inom Trafikverkets kraftförsörjning. Kanske jobbar du i dag på ett nät- eller kraftbolag och arbetar med reläskyddsterminaler och söker nya roliga utmaningar. Eller är du relativt nyexaminerad inom kraftsystem med viss reläskyddserfarenhet. Då ska du såklart söka denna tjänst!! Trafikverket är en av Sveriges största elanläggningsinnehavare och precis som inom transmissions- och regionnäten så utgörs också Trafikverkets anläggningar av bl.a. transformatorstationer, fördelningsstationer, luftlednings- och kabelanläggningar men också av omformarstationer. Du ska utgöra vårt specialiststöd i frågor om reläskydd. Du kommer arbeta med: teknisk kravställning och delta i verifieringsarbeten (FAT, SAT) i projekt vid utbyten, utbyggnader och nybyggnation, utgöra ett tekniskt stöd till våra entreprenörer som hanterar provning och felavhjälpning av reläskydd i anläggningen. Du kommer att ingå i en specialistgrupp som tillsammans arbetar med driftuppföljning, teknisk utveckling, provplanering och skyddsberäkningar. I vårt lilla labb i Borlänge utprovas nya reläskydd innan de förs in i anläggningen så mer praktiskt arbete ingår i tjänsten. I labbet gör vi också kontroll av samspelet mellan reläskydd och stationskontrollutrustningen tillsammans med stationsdatorgänget. Vi erbjuder ett positivt arbetsklimat och en omväxlande tjänst där kontorsarbetet växlas med anläggningsbesök och möten med leverantörer. Verksamheten finns till viss del också i ett europeiskt sammanhang där erfarenheter utbytes med andra förvaltningar och möten med leverantörer förekommer. Arbetet med kravställning sker också genom internationell standardisering varför tjänsten av flera anledningar har en internationell prägel. Övrig information Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid #elkraft För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. Anställningen säkerhetsprövas utan placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Digitala 1:a intervjuer via Skype är planerade till 23, 24 september Möjliga placeringsorter: Borlänge, Gävle, Göteborg, Karlstad, Luleå, Malmö, Solna, Sundsvall, Västerås samt Örebro Kvalifikationer Som person förväntar vi oss att du är analytisk, att du är drivande samt att du har en god problemlösningsförmåga. Då arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt är det också viktigt att du har lätt för att samarbeta och är bra på att kommunicera. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom elkraft 180 hp eller annan utbildning tillsammans med relevant och aktuell arbetslivserfarenhet som vi finner likvärdig har aktuell erfarenhet av elkraftsystem har aktuell erfarenhet av att ha arbetat med reläskydd med arbetsuppgifter så som att göra skyddsinställningar och utföra provning uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och är van att skriva tekniska rapporter och underlag har goda kunskaper i engelska i tal och skrift har körkort för personbil Det är också önskvärt om du har flerårig aktuell erfarenhet av att ha arbetat med reläskydd med arbetsuppgifter så som att göra skyddsinställningar och utföra provning djupare kompetens inom stationskontroll och/eller mättransformatorer erfarenhet från järnvägens kraftförsörjning med en förståelse för systemperspektivet aktuell erfarenhet av att utföra kortslutningsberäkningar och/eller upprätta selektivplaner Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad! På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
We supply the sustainable and innovative paints and coatings that our customers, communities – and the environment – are increasingly relying on. Our world class portfolio of brands – including International, Interpon, Nordsjö and Sikkens – is trusted by customers around the globe. We’re active in more than 150 countries and have set our sights on becoming the global industry leader. It’s what you’d expect from a pioneering paints company that’s committed to science-based targets and is taking genuine action to address globally relevant challenges and protect future generations. Are you a communicative and structured leader with a passion for continuous improvement and cross-functional collaboration? AkzoNobel just outside Malmö is now offering an exciting opportunity to take on the role of Nordic Sales Support Manager. In this position, you will lead both people and processes, drive collaboration across functions and countries, and contribute to delivering an excellent customer experience across the Nordic region. If this sounds like the right next step for you, we look forward to receiving your application. What can AkzoNobel offer you? At AkzoNobel you are met by a warm and welcoming atmosphere. We work together with a focus on innovation and sustainability, to be the leader in our industry. Diversity enriches our workplaces and we work actively together with our employees to make them thrive and develop. We work strategically to become a better employer. This has resulted in that we have been appointed one of Sweden's Karriärföretag and received Top Employer certification 2025. We offer you an international working environment where you take on rewarding and challenging tasks that broaden your horizon and develop you in your role. You will work with competent and like-minded colleagues who share your attitude and enthusiasm. Welcome! About the role As Nordic Sales Support Manager at AkzoNobel, you will play a key role in coordinating and developing our sales support function across the Nordic region. You will lead a dedicated team of six people and be responsible for continuously improving the way we work to create value for both customers and internal stakeholders. You will collaborate closely with Sales, Marketing, Customer Service, and IT, and have the autonomy to identify improvement opportunities, shape processes, and build structure into our ways of working. The role requires both operational insight and strategic thinking, as well as the ability to coordinate initiatives across several markets. Your key responsibilities will include: • Leading and coaching the team in their daily operations • Ensuring efficient and transparent processes for agreements and pricing • Identifying improvement areas and driving initiatives within Continuous Improvement • Creating alignment and trust in change processes – both locally and across the Nordic region • Driving cross-functional initiatives in collaboration with Sales, Marketing, and other key stakeholders – with a focus on business impact and customer value • Securing structure and quality in internal platforms and information flows This position is based at our site just outside Malmö and reports to the Head of Commercial Operations Nordics. We offer a hybrid work model with the opportunity to combine on-site presence with remote work. Who are you? We are looking for a leader who values people, communicates clearly, and thrives in structured collaboration. You have a natural ability to build trust and foster relationships, and you enjoy turning ideas into practical improvements. You are commercially minded, understand how structure and process influence business results, and enjoy working closely with sales and marketing. You are comfortable navigating an international, cross-functional environment where collaboration and communication are key to success. We believe you have experience in leading others, taking ownership, and driving progress – whether through formal leadership, project management, or other leadership roles. Most importantly, you know how to engage others, create clarity, and turn ideas into action. We believe you bring: • Experience in leading teams, coaching employees, and driving improvement work • Experience in project management or leading initiatives in a globally collaborative environment • Understanding of sales flows and business-related processes • Background in customer-facing or commercial functions • Fluency in both Swedish and English, written and spoken • Experience working in a Nordic or international setting • A structured, collaborative, and business-oriented approach Meriting qualifications: • Proficiency in systems such as Excel, Dynamics and SAP • Experience with analytical tools such as Business Warehouse, BI reports or similar • Leadership training or equivalent practical experience Your application At AkzoNobel we are very committed to ensuring an inclusive and respectful workplace where all employees can be their best selves. We strive to embrace diversity, tolerance and respect. Our recruitment process plays a major role in this journey as it lays the foundation for a diverse work environment. In our organization, all qualified applicants are treated from an equal perspective regardless of ethnic origin, religion, gender, gender identity, sexual orientation, age or disability. Kindly note that we will begin reviewing applications and providing feedback from August 11 due to the holiday period. We truly appreciate your patience and understanding and we look forward to reconnecting with you in August. For further information about the role please contact, Carina Ticak, Head of Commercial Operations Nordics, [email protected] For more information about the recruiting process please contact, Ami Sandberg, Talent Acquisition Partner, [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer