Är du en glad och positiv person som brinner för mat, sälj och förstklassig service? Då kan du vara precis den vi söker! Vi söker nu en ny medarbetare till vår butik Coop Markaryd Kronobergsgatan. Vi vill att du som söker har en bra initiativförmåga och en positiv energi som smittar av sig, ser kundens behov och med stolthet och glädje levererar branschens bästa kundbemötande. Som person är du kreativ och kommer gärna med förslag och idéer och har lätt för att arbeta i team. Du har ett öga för detaljer och engagemanget för att skapa en välkomnande, säljande och inspirerande butik. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Du kommer att få arbeta med alla arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i butik, exempelvis; - Arbeta i kassan - Fylla på varor i hyllorna och fronta - Se till att alla varor är prissatta på hyllorna - Bygga exponering på säljtorg och gavlar - Arbeta med fys och svinn - Hålla städat och snyggt i butiken Tillsammans med dina kollegor blir du butikens ansikte utåt och för dig är kunden nummer ett. Du har lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer och har egenskapen att inspirera kunden till köpglädje. Du trivs med att vara på språng och att arbeta kroppen. Arbetet i en butik erbjuder dig ett varierande arbete i emellanåt högt tempo och det är viktigt att du känner dig trygg med att hantera stressiga situationer. Tidigare erfarenhet från arbete i dagligvaruhandeln är mycket meriterande, men personlig lämplighet är minst lika viktigt för oss på Coop. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning vid behov som tillträds enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Butikschef Angelica Nyh på tfn: 010-746 39 71 alt. e-post: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansökan ska göras via Coop.se - God svenska i tal och skrift är ett krav - 18 år fyllda då du ska kunna arbeta självständigt i kassan - Erfarenhet och kompetens från detaljhandel och/eller andra serviceyrken är meriterande Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi söker dig som är automationstekniker till vår kund i Markaryd. Som automationstekniker kommer du arbeta med programmering/lösningar/förbättringar hos vår kund. I din roll ingår också att jobba för öka driftsäkerheten och tillgängligheten på maskinparken. Vi söker dig med teknisk utbildning. Utöver din utbildning innehar du minst några års praktisk erfarenhet som automationstekniker eller inom industrin. Det är extra meriterande om du har arbetat med service, underhåll och driftsättning. Som person är du ansvarsfull och självgående som gärna ser nya möjligheter och driver förbättringsarbete. Du är noggrann och säkerhetsmedveten. Du talar och skriver svenska obehindrat. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
TopWork söker fordonsmontörer för framtida uppdrag hos kund i Osby! Är du intresserad av fordon? Trivs du att arbeta i högt tempo med bra kvalité? Då är du den vi söker! Vi söker nu montörer för ombyggnad till kundanpassade fordon. Arbetet kommer vara varierande, med olika typer av montage inom mekanik, hydraulik, pneumatik viss del elektronik med mera. För att trivas i rollen som montör bör du vara självgående, tålmodig och tycka om att jobba med dina händer som främsta verktyg. Du lägger stor vikt vid kvalité i ditt arbete och kan arbeta utifrån givna instruktioner och ritning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara aktuell för tjänsten tror vi att du har: - Körkort B och tillgång till bil. - C-körkort är meriterande. - Relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet. - Har ett intresse för teknik. - Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. - Truckkort är inget krav, men meriterande i flera av tjänsterna vi tillsätter! Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att du som konsult senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent? Trivs du med administrativt arbete? Adecco söker nu ekonomiassistenter till framtida uppdrag hos våra kunder i Halland. Om tjänsten I rollen som ekonomiassistent arbetar du hos Adeccos kunder. Arbetsuppgifter som att hantera och administrera företagets kund- och leverantörsreskontra. Svara på frågor kring fakturor. Arbetstider är förlagda på dagtid. I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Hantering av kund och leverantörsreskontra. - Fakturahantering och redovisning - Övriga förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning. Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenheter inom ekonomi. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskilt Excel och har vana av att arbeta i olika affärssystem. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, analytisk, strukturerad och brinner för att göra ett bra arbete. Viktigt för tjänsten är att du: - Besitter en god allmän datorvana och har erfarenhet från olika affärssystem. - Har en utbildning inom ekonomi eller liknande och har några års erfarenhet utav att ha arbetat som ekonomiassistent. - Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Om anställning och ansökan Tjänsten är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] / 0736-84 76 63 Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord ekonomiassistent, ekonomi, adminsitration, Halmstad, Laholm, Markaryd, Adecco
Är du serviceinriktad, drivs av att ha nära kontakt med kunder och att överträffa deras förväntningar? Nu finns det möjlighet att få arbeta som kundsupport hos växande Lekolar i Osby och ingå i deras fantastiska gäng! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av inkommande samtal och mail där du hjälper kunder med olika typer av ärenden så som orderhantering, frågor om produkter, leveranser mm. All administration sker i Lekolars interna system som du bli visad och lärd på plats. Du kommer att ingå i ett härligt gäng om tio kollegor där man har nära till varandra, hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Din profil Vi söker dig som är ansvarsfull, kundorienterad, engagerad och har lätt att se lösningar. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du gillar att möta kunder, är öppen och social som person och kan arbeta både självständigt och i grupp. Här välkomnas du till ett härligt gäng med trevlig atmosfär och fin trivsel där ni tillsammans sitter i nya och ljusa lokaler. Som ny kollega kommer du in och bidrar med fortsatt god trivsel och ett positivt klimat i arbetsgruppen. Krav för tjänsten: Erfarenhet av service och kundkontakt God social förmåga God datorkunskap Kommunicera obehindrat i svenska och engelska i både tal och skrift Är strukturerad Meriterande: Erfarenhet av försäljning, administration och kundservice Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Osby Start: Enligt ök. Varaktighet: Till årsskiftet med eventuell möjlighet till mer Arbetstid: 08:00-17:00 Lön: Enligt ök. Lekolar har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Jenny Öster via mail [email protected] Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Lekolar är ledande i Norden på att utveckla lärmiljöer för barn och unga. Det har vi blivit genom att i över 50 år förse skolor och förskolor med det de behöver för att driva och förbättra sina verksamheter - från enskilda möbler och helhetslösningar, till leksaker och pedagogiska hjälpmedel. Med ett högkvalitativt sortiment av säkra och hållbara produkter möter vi de behov som skolor och förskolor har idag, och tillsammans med våra kunder skapar vi inspirerande lärmiljöer där barn och unga kan blomstra. Vår historia började 1971 som en del av BRIO och 2006 blev vi Lekolar. Vi är runt 370 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland, med huvudkontor i Osby. År 2021 hade vi en omsättning på 1,53 miljarder kronor. Sedan 2017 ägs bolaget av Nalka Invest.
Vi söker Tekniker/Ställare till Emballator i Vittsjö Till Emballators produktionsanläggning i Vittsjö söker vi dig som är nyfiken och har viljan att lära, är noggrann och har en teknisk förståelse med ett serviceinriktat tänk. ARBETSUPPGIFTER Då Emballator är en liten enhet är det viktigt med flexibilitet och kunna hjälpa till där det behövs. Du kommer att ha ett varierande arbete där du arbetar med ställ, felsökning både för formsprutningsprocessen och automationen. Men även enklare förebyggande underhåll och reparationer av vår utrustning. Reparation och större underhåll av våra formverktyg hanteras av vår enhet i Ljungby. Då vi endast är 14 personer i vår enhet kan du även få hoppa in som Maskinoperatör vilket innebär, plock av material, kvalitetskontroller och packning. Du blir en viktig del för att stötta och vägleda övriga medarbetare för att öka deras kompetens att kunna hantera problem i vardagen. Idag finns ytterligare två Tekniker/Ställare i verksamheten i Vittsjö. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att nå framgång i denna tjänst tror vi att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet av mekanik, automation och pneumatik. Felsökning och problemlösning ser du som en del av dina vardagliga arbetsuppgifter. Du bör vara en social person som har lätt för att samarbeta tillsammans med andra kollegor och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Rollen innebär även att vara ett stöd till övriga medarbetare, där service och social förmåga avgör framgång. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser självständigt till att utföra dem på ett noggrant och effektivt sätt. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Tekniker/Ställare hos oss är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund Emballator. Under upplärningstiden är arbetstiden förlagd till dagtid men kommer därefter att övergå till ständigt eftermiddagsskift. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker direkt på www.eterni.se ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Du kommer naturligt bli en del av företagets produktionsorganisation. Här ansvarar vi bl.a. för produktionens behov av kalkylering samt strategisk, taktisk och operativ planering. Du har ett samarbete med produktionschef, arbetsledare, teknisk chef m.m. och erbjuder planeringsstöd genom hela produktionskedjan - från ej bearbetad produkt till färdigställning av en order. Några av dina ansvarsområden: Kapacitets/beläggningsplanering samt planera och organisera produktionsprocesser för att säkerställa effektivitet och kvalitet. Övervaka produktionen och lösa eventuella problem som kan uppstå. Samarbeta med olika avdelningar för att optimera produktionsflödet. Föreslå och implementera förbättringar i produktionsprocesserna. Dagliga justeringar av tillgängliga resurser/kapacitet. Följa upp och bevaka produktionstider, ledtider, materialflöde och leveranstider internt & externt samt planera om efter behov. Planering och schemaläggning av personal. Är du den vi söker? För att trivas i rollen krävs en djup förståelse för våra produktionsprocesser och att aktivt delta i de operativa uppgifterna faller dig naturligt. Du bör också ha intresse av ERP system och produktionssystem samt en förmåga att utveckla och sammanställa nödvändiga rapporter. Vi uppskattar initiativ och beslutsamhet då varje dag innebär prioriteringar och optimeringar. Vi förväntar oss också att du är villig att driva förbättringsarbete då det är en integrerad del av rollen. Du kommer att vara en viktig länk mellan produktion och försäljning. Du bör trivas i en hektisk miljö där multitasking är en del av vardagen samt känna dig bekväm med att ha många bollar i luften samtidigt. Din kommunikativa förmåga är utmärkt och du anpassar dig lätt till olika typer av människor. Dessutom har du ett analytiskt och problemlösningsorienterat synsätt. Att lyfta blicken och se helheter är inget problem. För att lyckas i rollen behöver du även ha mycket god datorvana samt erfarenhet av att jobba i affärssystem. Har du erfarenhet av Monitor är det ett stort plus. I din roll kommer du även arbeta med vårt optimeringsprogram 3TEC, som är ett komplement till Monitor. Du bör ha en akademisk utbildning inom lämpligt område eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. I din roll rapporterar du till Produktionschefen och placeringsorten är Strömsnäsbruk. Vi erbjuder en heltidstjänst på Skandinaviens ledande företag inom bänkskivetillverkning. Vid frågor kontakta Produktionschef Tobias Svensson, 0433-527712. Ansök på [email protected]. Gör det snarast då tjänsten kan komma tillsättas innan ansökningstiden löpt ut som är 27/9. Du ska vara beredd på att uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.
Vi fortsätter att stärka och utveckla vår inköpsverksamhet och söker en ny strategisk inköpare / projektkoordinator till Sourcing. Du får möjlighet att komma till ett företag som ligger i framkant inom sitt område, med goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Om du tror att du har rätt erfarenhet och vill vara en nyckelspelare i vår organisation så ser vi fram emot din ansökan! Om rollen I denna roll kommer du att leda det strategiska inköpsarbetet av direkt material i en eller flera produktkategorier till vår anläggning i Markaryd. Rollen innebär också att du kommer att driva förhandlingar, leverantörsutveckling, koordinering av inköpsaktiviteter, driva förbättringsprojekt, ge stöd till olika delar av organisationen och andra ansvarsområden som är relaterade till rollen som strategisk inköpare. Du kommer även att vara delaktig i att driva projekt inom Konecranes Group och arbeta nära det globala inköpsteamet för att utveckla inköpsarbetet. Vid behov stöttar och hjälper du även till med operativa inköp. Varför söka sig till oss? Vi erbjuder dig en internationell miljö med stort fokus på att utveckla de bästa produkterna. Som ett världsledande varumärke erbjuder Konecranes en mängd olika möjligheter till personlig utveckling för alla anställda. Vi litar på våra medarbetare och tror att var och en av oss gör skillnad. Lär dig mer om Konecranes som arbetsgivare och vad dina framtida kollegor har att säga genom att kolla in karriärberättelser på Youtube eller på hemsidan www.konecranes.com under Careers: Meet our people. Vem är du? Vi tror att du har en relevant utbildning eller motsvarande aktuell erfarenhet av strategiskt inköpsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från tillverkningsindustrin. Vidare har du god förhandlingsvana, en förmåga att vara lyhörd och tänka strategiskt, är affärs- och resultatinriktad och kan vara kreativ i din problemlösning. Vi värdesätter ett samarbetsinriktat förhållningssätt och förmågan att skapa förtroende hos interna och externa partners i en interkulturell miljö. Du har goda IT-kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av SAP som affärssystem. Eftersom vi verkar i en internationell miljö behöver du ha mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Intresserad? Vi välkomnar dig att ansöka via vår karriärsida. Vi uppskattar tidiga ansökningar och förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringsprocessen så snart vi hittat rätt kandidat. Om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta Global Procurement Manager PS LT Procurement Johnny Sjöqvist [email protected] eller TA Specialist Niclas Fagerlund, [email protected]. Unionen kontakt: Robert Axelsson [email protected] eller Pernilla Borgström [email protected] För ytterligare information om de produkter som vi erbjuder containerhanteringsindustrin, kolla in vår video på Youtube.
Vi söker kantpressare Som kantpressare ingår du i en mindre arbetsgrupp med högt i tak. Du arbetar uteslutande med kantpressning där du själv ansvarar för att ställa maskinen och även hantera grundläggande service och underhåll. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av att programmera. Din verkstadsvana är mycket god och du har sinne för ordning och reda. Vidare trivs du med att arbeta självständigt och har en viss kreativ förmåga samt gillar att vara lösningsorienterad. Du har lätt för att se helheten och trivs med att vara en viktig del av en fullständig produktionsprocess. Rollen ställer även krav på god materialkunskap och erfarenhet av ritningsläsning. Meriterande om du tidigare har arbetat med automatiserade robotar. PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har någon form av praktisk utbildning och/eller minst ett par års praktisk erfarenhet av manuell kantpressning eller liknande arbetsuppgifter med känsla för både kvalitet och noggrannhet. Du fungerar väl i grupp, bidrar med bra inställning och strävar alltid efter att lämna ifrån dig jobb med mycket hög kvalitet. Som person är du en god lagspelare, en trevlig kollega och någon som lägger stort engagemang i det du tar dig an. Du är nyfiken, noggrann och bidrar med positiv inställning på din arbetsplats. Du är van att ha ett kvalitetstänk med dig och du trivs med att arbeta självständigt. OM TJÄNSTEN Tjänsten som kantpressare är ett konsultuppdrag på heltid som varar tillsvidare, möjlighet med anställning hos kund finns. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vi söker kantpressare Som kantpressare ingår du i en mindre arbetsgrupp med högt i tak. Du arbetar uteslutande med kantpressning där du själv ansvarar för att ställa maskinen och även hantera grundläggande service och underhåll. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av att programmera. Din verkstadsvana är mycket god och du har sinne för ordning och reda. Vidare trivs du med att arbeta självständigt och har en viss kreativ förmåga samt gillar att vara lösningsorienterad. Du har lätt för att se helheten och trivs med att vara en viktig del av en fullständig produktionsprocess. Rollen ställer även krav på god materialkunskap och erfarenhet av ritningsläsning. Meriterande om du tidigare har arbetat med automatiserade robotar. PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har någon form av praktisk utbildning och/eller minst ett par års praktisk erfarenhet av manuell kantpressning eller liknande arbetsuppgifter med känsla för både kvalitet och noggrannhet. Du fungerar väl i grupp, bidrar med bra inställning och strävar alltid efter att lämna ifrån dig jobb med mycket hög kvalitet. Som person är du en god lagspelare, en trevlig kollega och någon som lägger stort engagemang i det du tar dig an. Du är nyfiken, noggrann och bidrar med positiv inställning på din arbetsplats. Du är van att ha ett kvalitetstänk med dig och du trivs med att arbeta självständigt. OM TJÄNSTEN Tjänsten som kantpressare är ett konsultuppdrag på heltid som varar tillsvidare, möjlighet med anställning hos kund finns. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!