Vi fortsätter att växa – och det gör vår produktportfölj också! Nu söker vi en teknisk projektkoordinator som hjälper oss ta våra produkter från idé till färdig produkt. Din roll? Att göra den resan så rak och smidig som möjligt genom alla utvecklingssteg Om PlejdPlejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Genom vår ledande position inom belysningsautomation har vi etablerat oss som en nyckelaktör på den svenska marknaden.Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en bred grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak. Vad vi letar efterVi söker dig som brinner för att skapa struktur, men som samtidigt är flexibel och kan anpassa dig till förändrade situationer och behov. Du har en passion för att säkerställa kvalitet i både processer och produkter. Du tycker om att identifiera och ta bort hinder så att ett team kan röra sig framåt mot sitt mål. I den här rollen kommer du att stödja projektteam för att säkerställa att produkter smidigt tar sig genom utvecklingsprocessen. Exempel på dina arbetsuppgifter är: - Koordinera med teammedlemmar om nästa steg i ett projekt - Hjälpa till att undanröja hinder för teamet när de uppstår - Säkerställa att viktiga milstolpar i varje projektfas uppfylls och att utvecklingsprocessens steg följs - Samla in nödvändig information för att skapa och uppdatera projektets dokumentation Vi är ett väldigt samarbetsinriktat företag, så vi förväntar oss att du arbetar tillsammans med utvecklare från flera avdelningar för att säkerställa kvalitet i den slutliga produkten. Om digVi tror att du har: - En högskoleutbildning (kandidat- eller masterexamen) inom ett tekniskt område – gärna med inriktning mot mekanik eller elektronik - Några års erfarenhet av projektkoordinering eller liknande roll - Full koll på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift - En vilja att jobba i ett innovationsdrivet företag där idéer flyger högt och där vi vänder på varje sten för att uppnå högsta kvalité. Om ProcessenVi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi kan komma att använda olika tester som en del av processen. Håll gärna ett öga på din skräpkorg – ibland hamnar våra svar där av misstag. Vi ser fram emot din ansökan!
Create Your Better Tomorrow With over 50 years of experience in the industry, Kollmorgen, a Regal Rexnord brand, is a technology leader in navigation and fleet control of automated guided vehicles (AGVs) and autonomous mobile robots (AMRs). In our continued effort to innovate and grow, we are now expanding and are seeking talents to join us and be part of our success story. Our definition of success goes beyond customer satisfaction; it includes fostering the talent of tomorrow. At Kollmorgen, we cultivate a collaborative and inclusive environment where innovation thrives and every individual is valued. Our commitment to professional growth and development ensures that you will have the opportunity to advance your career while working on cutting-edge automation solutions. We are looking for a Software Engineer to be part of a dynamic team that is passionate about making a difference in the world of AGVs and AMRs.Position Overview As a Software Engineer, you will be part of our Engineering department, along with the other 70+ engineers working within embedded systems, system software as well as windows applications and web services. In this position, you will be a key player in our Vehicle Controllingteam, focusing on the core technologies that enable our vehicles to navigate and operate autonomously. This team works on vehicle motion control, sensors, and localization. You will be developing tools for configuring sophisticated control algorithms, integrating advanced sensor technologies, and ensuring precise vehicle localization. If you have a passion for robotics and experience with desktop application development, you will find this team both intellectually stimulating and professionally fulfilling. The main tech stack used in the Vehicle Controlling team isC++, Python, React, and Linux. However, we are currently looking for Software Engineers who are proficient in C# as this position will work with the configuration tools within the domain. What does success look like in this position: High Code Quality: Write clean, efficient, and maintainable code that meets project requirements and passes all code reviews; Comprehensive Documentation: Maintain detailed and up-to-date documentation for all projects, facilitating smooth onboarding and knowledge transfer; Proactive Bug Fixes: Identify and fix bugs promptly to maintain software reliability and performance; Effective Cross-Functional Teamwork: Collaborate with project managers, UX designers, and other stakeholders to understand requirements and deliver solutions that meet user needs; Timely Project Delivery: Consistently meet project deadlines, ensuring that all deliverables are completed on schedule. To achieve the mission and success of this position, we believe you already have: Educational background in Computer science, IT, Engineering, or equivalent; Good knowledge C#. Advantageous with knowledge of C++; 5 years of experience working with Software Development and/or the AGV industry; Fluency in English, both spoken and written; Strong collaboration and communication skills; Ability to anticipate, address, and solve complex problems; Commitment to high standards and continuous quality improvement; Drive to challenge the status quo to create breakthrough innovations; Flexibility and adaptability in changing circumstances; Experience working with AGVs and AMRs are considered beneficial. We see that our ideal candidates are committed to personal & professional growth, and they share our core values and genuine enthusiasm for innovation. Our commitment to your well-being and growth includes: Innovation Days - A 24-hour event happening every twelve weeks for the whole company to dig deeper, explore new ideas and solve problem! Office Gym - Always open and free, filled with machines for strength and fitness for all our employees. Company Events - Participate in fun and engaging activities to build team spirit. Group Workout Session - Stay active with various workout sessions led by your colleagues. Career Opportunities - Enjoy the chance to work in different positions and teams over the years, fostering career growth. Online Learning with Coursera - Advance your professional development and boost your knowledge within different areas. Flexi-Time - Enjoy flexible working hours to balance work and personal life. Fixed Hybrid Mode - Benefit from a structured hybrid work model, combining remote and in-office work. Vacation - Take advantage of 6 weeks of vacation to relax and recharge. Work-Time Reduction - Benefits from around 9 extra days off per working year. Wellness Allowance - Receive support for your health and wellness expenses. Home Office Equipment - Get essential home office equipment, including noise-cancelling headphones, screens, and more. Free Parking & Bicycle Garage - Conveniently located outside our office for easy access. Other benefits - Enjoy a Collective Agreement and Occupational Pension. Additional Information Full time employment | Based in Mölndal, Sweden Selection takes place on an ongoing basis, so be sure to apply early. We're excited to hear from you! Kollmorgen - Autonomous Mobile SolutionsWe offer a complete automation solution for AGV and AMR providers. Our NDC Solutions platform is a proven platform that enables efficient and reliable vehicle automation with increased performance. It includes all hardware, software, and navigation technologies necessary to automate a vehicle fleet. The platform has been installed in a vast variety of material handling sites and vehicles across the globe.
På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv! Intersports ekonomifunktion skall genom personlig service och specialiserad kompetens stödja verksamheten genom att effektivt hantera de transaktionella flödena samt skapa kontroll och ekonomisk insikt för hela organisationen. Är du redo att ge dig in i matchen? Anställningsvillkor: Vikariat, heltid Period: 1 juni 2025 t.o.m. 31 januari 2026 Din nya roll Som Redovisningsassistent kommer du kvalitetssäkra intern- och externredovisningen för bolagen inom Intersport-koncernen. Arbetet innefattar följande: Registrering av leverantörsfakturor Koppling av fakturor mot orders Kontering och kostnadsställesallokering Hantering av betalningar Fakturering till föreningar och företagskunder Support mot butik och leverantör Avstämning av bankkonton Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning om minst två år inom ekonomi och redovisning. Du behärskar Excel och vi ser det meriterande om du har tidigare erfarenhet. Personliga egenskaper Rollen kräver någon som är noggrann, trivs med att arbeta på områden som kräver uppmärksamhet på detaljer och upprätthållandet av kvalitet och normer. Arbetet innefattar problemlösning och vi ser att du har god IT-vana. För att passa in i rollen behöver du även ha god samarbetsförmåga där du arbetar bra med andra människor och hjälper till när det behövs. Du delar vår värdegrund och vet att man når mål bäst tillsammans som ett team! Vidare ser vi dig bidra till utveckling av processer och allmänt förbättringsarbete för hela ekonomifunktionen. Varmt välkommen med din ansökan!
Brinner du för avancerad teknik och vill se din kod få verklig betydelse? Hos oss på Aros får du chansen att forma framtidens motorstyrning. Vi söker dig som är analytisk, nyfiken och vill arbeta i teknikens absoluta framkant. Hos Aros får du följa din lösning hela vägen – från första kodraden till färdig produkt i användarens händer. Varför Aros Electronics Vi erbjuder en modern arbetsplats där teknisk innovation möter en högt automatiserad produktionsmiljö. Våra kundanpassade lösningar – som spänner över elmotorer, mekanik och styrsystem – driver applikationer inom allt från industriell automation till tunga fordon och textilmaskiner. På Aros blir du en del av ett framåtblickande team med passion för att skapa lösningar i världsklass. Vi främjar en kultur där dina idéer och din expertis värdesätts, och där du får möjlighet att växa i en stöttande och inspirerande miljö. Din roll Som Software Design Engineer inom Motor Control är du en nyckelperson i att utveckla regleralgoritmer och embeddedmjukvara för avancerade motorstyrningar. Ditt arbete spänner från simulering till verifiering, i nära samarbete med kollegor inom HW, motorkonstruktion och projektledning, samt med kunder och externa experter. Du kommer också vara med och förvalta och vidareutveckla Aros plattform inom området, inklusive utvärdering av nya algoritmer och datorarkitekturer. Ditt fokus Utveckling av embeddedmjukvara i C för kraftelektroniska tillämpningar Simulering och testning av motorstyrning i samverkan med HW och verkliga driftsmiljöer Plattformutveckling och utvärdering av nya lösningar Samverkan internt och externt med kunder, universitet och partners Vi söker dig som har Civilingenjörsexamen inom Elektroteknik, Mekatronik eller Datateknik Gedigna kunskaper i reglerteknik, elektronik och elektriska motorer Erfarenhet av embeddedprogrammering i C Meriterande är också om du har: Erfarenhet av vektorstyrning av 3-fas elmaskiner Kunskap i Matlab/Simulink Förståelse för funktionssäkerhet/functional safety Vana av Python För att trivas hos oss tror vi att du är en person som gillar att förstå komplex teknik på djupet och drivs av en analytisk nyfikenhet. Du har ett brett teknikintresse, tar gärna initiativ och tycker om att kommunicera och samarbeta med andra. Du delar med dig av din kunskap, är öppen för nya perspektiv och har en naturlig nyfikenhet på hur andra löser liknande utmaningar – både internt i teamet och externt i branschen. Bli en del av Aros Electronics På Aros är du mer än bara en medarbetare – du är en del av ett team som formar framtidens teknik. Hos oss får du möjlighet att växa, vara innovativ och arbeta med lösningar som gör verklig skillnad. Var med och utveckla banbrytande teknologi, bidra till hållbarhet och ta nästa steg i din karriär i en inspirerande miljö. Har du frågor? Kontakta gärna ansvarig rekryterare Felicia Löw på [email protected] eller Mikael Hedén, Software Team Manager på [email protected] Låt oss forma framtiden tillsammans – sök idag!
Till vår enhet i Mölndal söker vi nu chaufförer med C-körkort som vill vara en del av vårt viktiga arbete. Som chaufför hos oss hämtar du återvinningsbart material från våra kunder och tillsammans med våra produktionsarbetare se till att verksamheten flyter på, på anläggningen. Här erbjuds du ett varierande och utvecklande arbete och för rätt person så finns det goda möjligheter att utvecklas internt hos oss. Du utgår från Kryptongatan 16 och arbetar i regel vardagar mellan 06-15. Som chaufför hämtar du återvinningsbart material från våra kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och sker i högt tempo. Tjänsten innefattar bl.a.: • Insamling med baklastare • Hantering av fordonsdator och rapportering av avvikelser • Daglig kontroll av fordonet Du får ett socialt jobb där du har mycket kontakt med våra kunder, och gör det där lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • C-körkort och giltigt YKB • ADR är meriterande Som person är du ansvarsfull, flexibel, duktig på att prioritera och kan fatta egna beslut i stressiga situationer. Du har daglig kontakt med kunder vilket ställer krav på dig att ha god social förmåga, vara serviceinriktad och hantera kunder på ett professionellt sätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Allra viktigast är att du, precis som vi, vill jobba säkert - tillsammans. Om REMONDIS Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt. REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Hedin Automotive består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Automotive växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. Arbetsuppgifter Som Reservdelsspecialist ansvarar du för försäljning, beställning och lagerhantering av reservdelar och tillbehör. Du har fokus på kundkontakt och service, och säkerställer hög kvalitet och effektiv kommunikation i ditt arbete. Nyckelkompetenser/förmågor: Meriterande med fordonsteknisk utbildning och tidigare erfarenhet av reparations och servicearbete Data- och telefonvana, gärna med erfarenhet av affärssystemet Kobra Meriterande med truck kort Meriterande med B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Personliga egenskaper Du är en person som trivs i ett högt tempo och hanterar stress med lätthet. Din noggrannhet och strukturerade arbetssätt gör att du har ett gott öga för detaljer och ordning. Samtidigt har du en stark social förmåga, vilket gör att du enkelt skapar goda relationer med både kollegor och kunder. Dessutom har du ett genuint intresse för bildelar och tillbehör, vilket ytterligare förstärker ditt engagemang i arbetet. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Create Your Better Tomorrow With over 50 years of experience in the industry, Kollmorgen, a Regal Rexnord brand, is a technology leader in navigation and fleet control of automated guided vehicles (AGVs) and autonomous mobile robots (AMRs). In our continued effort to innovate and grow, we are now expanding and are seeking talents to join us and be part of our success story. Our definition of success goes beyond customer satisfaction; it includes fostering the talent of tomorrow. At Kollmorgen, we cultivate a collaborative and inclusive environment where innovation thrives and every individual is valued. Our commitment to professional growth and development ensures that you will have the opportunity to advance your career while working on cutting-edge automation solutions. We are looking for a Product owner to be part of a dynamic team that is passionate about making a difference in the world of AGVs and AMRs.Position Overview As a Product Owner at Kollmorgen, you will be working in our recently formed Operations & Visualization team. We develop a real-time SW to visualize the system and vehicle performance and notify customers when support is needed. As Product Owner in this team, there will be close collaboration with customers to understand what needs they have and what features need the highest priority. Over time, the plan is that you will also be Product Owner for another team working with desktop applications neededto design and set-up systems of Autonomous Mobile Solutions and Autonomous Guided Vehicles (AGV) at, for example, factories and warehouses. Your mission as Product Owner in a team will be to maximize the value of the product resulting from the team's work. This involves ensuring that product development aligns with the company's overall strategy and vision. By creating, prioritizing, and maintaining the product backlog, you make sure it reflects the needs and priorities of stakeholders. This requires deep technical understanding, and previous experience of developing or managing web and cloud applications. You support the team by removing obstacles that might impede progress and help them stay focused on delivering value. As a Product Owner, you belong to our Product management team and you will be reporting to our Director of Product management. What does success look like in this position: Backlog management: Break down epics into features, prioritize them, and maintain the team’s backlog. Balancing Development: Balance new feature development with software architectural work for sustainable quality and research in emerging technology areas. Focus on product value: Concentrate on product value with input from customers while the team handles technical details. Strategy alignment: Align tasks with company strategy and the vision for the entire product portfolio. Transparency: Make your work visible and transparent to the rest of the company. Communicate efficiently cross-functionally. To achieve the mission and success of this position, we believe you already have: An academic degree in Software engineering, IT management or similar 3+ experience as Product Owner for software products Experience of developing or managing web and cloud applications Experience of managing customer interaction Excellent communication skills and passionate about stakeholder management We find it beneficial if you have: Experience of working as Product Owner in multiple teams Experience of data visualization, dash boards or similar Experience of one of the big cloud providers (AWS, Azure, Google Cloud Platform) We see that our ideal candidates are committed to personal & professional growth, and they share our core values and genuine enthusiasm for innovation. Additional Information Full time employment | Based in Mölndal, Sweden Selection takes place on an ongoing basis, so be sure to apply early. We're excited to hear from you! Kollmorgen - Autonomous Mobile SolutionsWe offer a complete automation solution for AGV and AMR providers. Our NDC Solutions platform is a proven platform that enables efficient and reliable vehicle automation with increased performance. It includes all hardware, software, and navigation technologies necessary to automate a vehicle fleet. The platform has been installed in a vast variety of material handling sites and vehicles across the globe.
Vi söker dig med erfarenhet av att driva, leda och utföra projekt inom ställningsbyggnation. Krav på utbildning samt B-körkort. Utbildnings om väderskydd är meriterande.
Vi söker dig som är Diplomerad massör och som vill utvecklas i vårt koncept. Vi söker även dig som vill utbilda dig till massör, då vi kan erbjuda dig utbildning till Diplomerad massör. Tjänsterna på 75% innefattar dagtid, kvällstid och varannan eller var tredje helg i ett rullande schema. Vi söker även utbildade massörer för "extra arbete" varannan helg eller någon kväll i veckan. Vi söker lagspelare som är vana att ta i och vill arbeta med kroppen. En idrottsbakgrund ser vi som ett stort plus, då ett intresse för träning och hälsa är betydelsefullt i det här jobbet! Många av våra anställda har läst till massageterapeut, hälsopedagog, hälsopromotion, personlig tränare eller liknande och detta ser vi som en stor fördel då du har stor nytta av dina kunskaper i din roll hos oss. Anställningsform/Lönevillkor Vi har seriösa avtal med 6-6,5 timmars arbetsdag (våra tjänster är 126tim/månad) fast månadslön samt en bonusdel som ger dig ökad motivation samt extra tillägg. Vi har självklart semesterlön, OB, sjuklön och följer LAS. Ingångslönen sätts utifrån ålder, erfarenhet samt utbildning: Grundlönen ligger på 18000-21500kr plus en bonus på 1500-4500kr beroende på bokning, genomsnitt är 3000kr per månad. Sedan har du även mertidsersättning på 500-2000kr samt OB. Så en vanlig månad tjänar våra massörer mellan 23000-28000kr. Erfarenhet Ingen erfarenhet som massör krävs men är ett plus. Viktigaste är personlighet och lämplighet för tjänsten och andra arbetserfarenheter. Varaktighet Tjänsten beräknas starta efter överenskommelse. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Flex-konceptet Vi arbetar med ett koncept som du får utbildning i och som gör det enklare för dig som massör att kunna arbeta hållbart och skonsamt med djupgående massage. Vi ger dig även betald utbildning genom FLEX-ACADEMY så att du känner dig trygg i konceptet innan du startar din anställning. Utbildningen ger dig fördjupning inom massage med nya tekniker, bindvävsmassage, gravidmassage samt våra tekniska system så som bokningssytem, intranät och kassahantering. Alla mottagningar har öppet alla dagar i veckan. Vi besöker även ett 30-tal företagskunder på plats hos dem. Vi är i expansion och kommer att utöka vår verksamhet med fler företagskunder samt mottagningar framöver så tveka inte att skicka din ansökan till Göteborgs största men personliga massagekedja. Vi ser fram emot din ansökan!
Om rollen: Bilmekaniker Som bilmekaniker hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av service, underhåll, felsökning och reparation av personbilar av olika märken. Du kommer arbeta nära dina kollegor i verkstaden för att säkerställa att alla arbeten utförs enligt högsta standard. Utföra felsökning och diagnostik av fordon Reparation och byte av reservdelar Förberedelse och genomförande av service enligt specifikationer Kvalifikationer Erfarenhet som bilmekaniker Kunskap inom modern fordonsdiagnostik och felsökning Manuellt B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Din profil Vi söker dig som är lösningsorienterad och noggrann i ditt arbete. Du är en lagspelare med en positiv inställning och kan arbeta självständigt när det krävs. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är alltid redo att ta dig an nya utmaningar. AnsökanVi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag Om Fordonsakademin Fordonsakademin startades av specialister inom fordonsbranschen. Med mångårig erfarenhet i ryggen upptäcktes en lucka inom området – det saknades branschbaserade utbildningar. Marknaden behövde specialister med dokumenterade färdigheter, direkt kopplade till området.Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen.
Välj ett jobb för att visa detaljer