Butikssäljare Dressman Mora - vikariat​
Varner Retail AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi letar efter vår nya kollega och supersäljare - kan det vara du? Hos oss jobbar du med sälj och service tillsammans med kunniga och duktiga kollegor. Du behöver bry dig om kunderna och tycka om att sätta ihop olika klädkombinationer anpassade till varje kund och för olika tillfällen. Vi stöttar och hejar på varandra och är goda vänner – även på fritiden. Många av oss har jobbat här länge för att vi trivs så bra med varierande arbetsdagar, högt tempo och inte minst att uppnå försäljningsmål genom god service. Vi ser fram emot att komma till jobbet varje dag och vi firar alla framgångar tillsammans som ett team. Om du vill du vara en del av vinnarlaget så hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi tänker att du är: - Utåtriktad, social och alltid sätter kunden först - Effektiv, kan hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med högt tempo - Engagerad, hjälpsam och har en positiv inställning - En som trivs med att jobba i team och som värdesätter vänskap på jobbet högt - Flexibel gällande arbetstid, pålitlig och ansvarsfull Dressmann är en av Nord-Europas största klädkedjor inom herrkläder med över 400 butiker i 4 länder. Kedjan erbjuder kollektioner för alla kvalitets- och prismedvetna män, med bra köp till fritid, arbete och fest. Hos Dressmann gör närmare 2400 medarbetare varje dag ett avgörande arbete för att vi ska lyckas. Dressmann är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Driftchef för fastigheter med fokus på utveckling, Mora kommun
Mora kommun
Fastighetsskötare

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Enheten Service är en del av teknik- och serviceförvaltningen i Mora kommun. Enheten ansvarar och samordnar funktionerna fastighetsdrift, lokalvård och fastighetsadministration. Driftfunktionen består av en vaktmästerigrupp och en servicegrupp som ansvarar för inre och yttre skötsel av kommunens verksamhetslokaler respektive delar av kommunens idrottsanläggningar. Till din hjälp i rollen har en du en arbetsledare. Som komplement till driftfunktionen har förvaltningen upphandlat en driftentreprenör. Som driftchef har du det övergripande ansvaret för att planera, leda och styra driftenheten samt vara delaktig i projekt från idé till färdigställande.  Mora kommun förvaltar cirka 90 fastigheter på totalt 140 000 kvm, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Kommunen står inför många spännande förändringar och har flera stora projekt på gång som kommer att påverka hela kommunen. Som driftchef är du delaktig i detta arbete och får möjlighet att implementera driftverksamhet i dessa viktiga initiativ. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är varierande och sträcker sig från mindre renoveringar till större om- och nybyggnationer. Varje initiativ och projekt bidrar direkt till att förbättra kommunens fastigheter och anläggningar, och den service vi erbjuder våra invånare. Du kommer att arbeta nära fastighetschefen och chefen för infrastruktur, och tillsammans med driftorganisationen formar ni en viktig enhet. Som driftchef får du ett övergripande ansvar för att utveckla och samordna vår driftverksamhet. Du driver arbetet framåt med fokus på långsiktighet och effektivisering och innovation i nära samarbete med både interna och externa aktörer. Du har en viktig roll i vår satsning på hållbar och effektiv fastighetsförvaltning. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt – med allt från uppföljning och processutveckling till upphandling och implementering. I rollen som chef ingår ekonomi-, arbetsmiljö- och personalansvar för dina verksamhetsområden. Du kommer även ha en viktig roll i arbetet kring den nya fastighetsförvaltningen som innebär att verksamhetslokaler ägda av kommunens fastighetsbolag ska organiseras om till fastighetsenheten inom teknik- och serviceförvaltningen. Kvalifikationer • Chefserfarenhet från drift eller förvaltning av fastigheter • Eftergymnasial utbildning inom fastighet eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Kunskaper inom plan- och bygglagen, ABT, AB04, Boverkets byggregler, LOU och arbetsmiljöregler • God förståelse för förvaltningsprocesser, underhållsplaner och livscykelperspektiv • God förståelse för digitala lösningar inom fastighetsdrift • God kommunikativ förmåga för kommunikation med både teknisk personal och icke-tekniska intressenter Vi ser dig även meriterande om du har erfarenhet av driftoptimering eller hållbarhetsarbete samt erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling. Övrigt • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort   Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Lärare i Idrott och hälsa, Mora gymnasium
Mora kommun
Gymnasielärare

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Huvuduppgiften för förvaltningen är att förmedla kunskaper och skapa förutsättningar för att eleverna ska tillägna sig och utveckla kunskap. Utbildningen ska främja elevernas utveckling till ansvarskännande människor, som aktivt deltar i och utvecklar yrkes- och samhällslivet. Den ska bidra till elevernas allsidiga utveckling. Planera och undervisa kurser i idrott och hälsa och aktivitetsledarskap. Tjänsten är ett vikariat. Bifoga gärna din lärarlegitimation med ansökan. Arbetsuppgifter - Undervisning - Bedömning - Kollegialt samarbete - Samtal med elever och vårdnadshavare Kvalifikationer Relevant högskoleutbildning. Lärarutbildning. Behärska det svenska språket i tal och skrift. Kunskap i aktuella styrdokument och lagstiftning. Erfarenhet från arbete i pedagogisk verksamhet. Övrigt   Förmågor och färdigheter Självständighet Flexibel Stabil Samarbetsförmåga Relationsskapande Strukturerad Kreativ Pedagogisk insikt Gymnasieförvaltningen Gymnasieförvaltningen ingår under en gemensam nämnd för Mora, Orsa och Älvdalens kommuner. Förvaltningen ansvarar för gymnasieutbildning och vuxenutbildning i de tre samverkanskommunerna. Vi är en skola med hög kompetens hos personalen och bra resultat hos eleverna. Vi har elevernas kunskapsutveckling i fokus och en stark tilltro till lärarnas förmåga. I verksamheten finns för närvarande 14 nationella program, introduktionsprogrammen, idrottsgymnasium, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, sfi och högskolestudier på distans. Skolan har ca 1100 elever på ungdomsgymnasiet och ca 600 elever inom vuxenutbildningen. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
HR Business Partner till CW Lundberg i Mora
Kraftplan AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats där människor får växa, trivas och prestera? CW Lundberg grundades för 30 år sedan av en entreprenör som brann för att utveckla innovativa produkter! Snabbt, enkelt och nära våra kunder. Idag är andan en del av vårt DNA och något vi stolt bär med oss när vi skapar taksäkerhetsprodukter och solpanelsinfästningar i absoluta världsklass. Vi utvecklar ständigt våra produkter utifrån kundnytta, säkerhet och hållbarhet. Alla våra produkter tillverkas i hjärtat av Dalarna, Mora. Vi ser möjligheter och utvecklar genomtänka lösningar, utan genvägar. Vårt fokus är att designa, utveckla och producera taksäkerhet och solpanelsinfästningar av högsta klass. Det har det alltid varit. Och det är våra medarbetare som gör jobbet, de är viktiga för oss! Vi jobbar alltid för en mer inkluderande och innovativ kultur – för att vara marknadsledande! Nu söker vi en engagerad och erfaren HR Business Partner Vem vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en affärsnära roll där du känner dig trygg i både operativa och strategiska HR-frågor. Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap, företagsekonomi eller motsvarande samt mycket goda kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljö och förändringsledning. Vi ser gärna att du har kunskaper om olika HR-system så som Heartpace, Winningtemp eller liknande men det är inget krav. Som person har du: • Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och resultatinriktat. • En stark kommunikativ och social förmåga där du enkelt bygger relationer. • Ett stort engagemang för att skapa en arbetsplats präglad av inkludering, omtanke, engagemang och utveckling. Som person är du empatisk, lyhörd, prestigelös och modig där du vågar utmana, föra svåra samtal och driva förändringsarbete tillsammans med våra chefer och medarbetare på ett konstruktivt sätt. Om rollen Som HR Business Partner arbetar du i en bred och varierad roll där du är både strategiskt bollplank och operativt stöd i personalfrågor. Du fungerar som en viktig länk mellan verksamheten och vår ledningsgrupp och du bidrar i ditt nära samarbete med våra chefer till att skapa struktur, kvalitet och trivsel i hela organisationen. Du kommer att: • Stödja chefer i frågor som rör arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering och organisationsutveckling. • Driva och utveckla HR-processer som löneöversyn, medarbetarsamtal, successionsplanering och FTE-planering • Vara en nyckelperson i kultur- och värderingsutveckling kopplat till inkludering, ledarskap och engagemang. • Arbeta datadrivet med nyckeltal och analys som grund för förbättringar. • Representera företaget i interna och externa personalfrågor. • Vara en aktiv del i arbetet att utveckla vår arbetsmiljö och mål inom social hållbarhet. Du rapporterar till HR-chefen som sitter i företagets ledningsgrupp och tjänsten omfattar 50% med placeringsort Mora. Vad vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats där vi tror på inkludering, engagemang och omtanke. Med stora möjligheter att påverka och vara delaktig. I din roll kommer du ha ett nära samarbete med engagerade chefer och kollegor som vill utvecklas tillsammans och där din roll och kompetens verkligen gör skillnad – både för verksamheten och medarbetarna! Omfattning: 50% av heltid Ersättning: fast månadslön Startdatum: enligt överenskommelse Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan senast 2025-08-10 men ansökningarna behandlas löpande så vänta inte, ta chansen! Har du frågor? Kontakta vår rekryterare [email protected] eller 070-9393155 Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Genom Rekryteringslots Dalarna och #masadighem kan vi erbjuda medflyttarservice, läs om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se

12 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sjuksköterska Medicin Avdelning 50, Mora
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Avdelning 50 ska nu utöka vårdplatser från 18 till 24, då behöver vi dig! Vi ska bli ett team till. I varje team arbetar 1 sjuksköterska, 2 undersköterskor och 1 läkare med 6 patienter, dagtid mån-fredag. På kvällen och helgen ansvarar varje team för 8 patienter. Vi arbetar 2 av 5 helger. Att arbeta i team är viktigt för att få med hela professionen för ett patientsäkert arbete under passet och ronden. Vi värnar högt om patientsäkerhet och arbetsmiljö.    Vad kan vi erbjuda dig? Avdelning 50 är en allmän internmedicinsk avdelning med inriktning mot nefrologi, KOL och gastroenterologi. Hos oss ges du möjligheten att arbeta i ett härligt team med duktiga medarbetare som präglas av stor kunskap och en stor vilja att hjälpa de patienter som vi möter på avdelningen. Vi tror att en bra inskolning är viktig, därför får du en individuellt anpassad inskolningsplan beroende på dina tidigare erfarenheter och vi har fortlöpande internutbildning. Vi är övertygade om att du som medarbetare är vår största tillgång. Det är därför viktigt för oss att arbeta med ett närvarande och synligt ledarskap. Vi vill finnas för dig som stöd och bollplank när du behöver det. Sjuksköterska Medicin Avdelning 50, Mora Arbetsuppgifter Är du sjuksköterska och vill utvecklas i din yrkesroll? Det får du göra hos oss. I arbetet kommer du dagligen att utveckla din kompetens vilket berikar dig för livet. Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat där sjuksköterskan är del i ett team med patient, läkare och undersköterskor. Vi är en god bit på väg med att jobba mot ett personcentrerat synsätt där patienten har en viktig del i sin vård. Vi har även samordnare för kontakt med kommunen inför hemgång. Vi ser framemot att bli fler på vår avdelning, allt för att skapa en så bra arbetsmiljö så möjligt med patienten i fokus. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Som person är du öppen och gillar att jobba i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

12 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Undersköterska till Avdelning 50, Mora Lasarett
REGION DALARNA
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Avdelning 50 är en allmän internmedicinsk avdelning med inriktning mot nefrologi, KOL och gastroenterologi. Vi söker nu två nya undersköterskor då vi ska utöka våra vårdplatser från 18 till 24. Vi ska bli ett team till. Då behöver vi dig! I varje team arbetar 2 undersköterskor, 1 sjuksköterska och 1 läkare mån -fredag. För att få en bra patientsäkerhet arbetar teamet tillsammans under dagen och på ronden. På kvällen och helger arbetar teamet med 8 patienter. Vi tjänstgör 2 helger av 5. Hos oss ges du möjligheten att arbeta i ett härligt team med duktiga medarbetare som präglas av stor kunskap och en stor vilja att hjälpa de patienter som vi möter på avdelningen. Vi är alltid minst tre team som arbetar tillsammans, vilket gör att du och dina kollegor stöttar varandra under hela arbetspasset. Vi tror att en bra inskolning är viktig, därför får du en individuellt anpassad inskolningsplan beroende på dina tidigare erfarenheter och vi har fortlöpande internutbildning. Vi är övertygade om att du som medarbetare är vår största tillgång. Det är därför viktigt för oss att arbeta med ett närvarande och synligt ledarskap. Vi vill finnas för dig som stöd och bollplank när du behöver det. Undersköterska till Avdelning 50, Mora Lasarett Arbetsuppgifter Avdelning 50 på Mora Lasarett är en internmedicinsk avdelning med inriktning mot njurar, lungor och mag-tarm. Vi arbetar i vårdlag och är ett härligt gäng! Dina arbetsuppgifter kommer att vara: allmän omvårdnad kontroll av mätvärden såromläggning provtagning Du får individuell introduktion, något som vi lägger stor vikt vid. Övrig information Kvalifikationer Krav: att du är utbildad undersköterska som har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen. Meriterande att du har: erfarenhet av arbete inom hälso och sjukvård erfarenhet från aktuell avdelning programfördjupning Akutsjukvård och Medicin 2 (om du gick Vård- och omsorgsprogrammet tidigare) Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

12 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Boendehandledare till stödboende
Mora kommun
Vårdare, boendestödjare

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vill du göra skillnad i människors liv? Nu söker vi dig som vill arbeta med både ungdomar och vuxna. Ovansiljans stödboende är ett boende med sex platser för ungdomar mellan 16–20 år. De som bor hos oss är placerade av socialtjänsten enligt Socialtjänstlagen i en egen lägenhet med närhet till personal och gemensamhetsutrymme. Insatsen syftar till att de boende efter placering ska ha tillräckliga färdigheter att klara sig själv. Om erforderliga beslut tas kommer vi under hösten 2025 öppna ett stödboende med fyra platser för enbart vuxna individer som behöver stöd i sin nykter/drogfrihet. Vi erbjuder dig: - En trygg arbetsgrupp med bred kompetens och erfarenhet - Kontinuerlig handledning, både internt och externt - Möjlighet till kompetensutveckling inom aktuella områden för att klara ditt uppdrag   Arbetsuppgifter Som medarbetare hos oss får du ett meningsfullt arbete där du stödjer våra boende i deras vardag och motiverar dem till att utveckla sina färdigheter. Du arbetar dag- och kvällspass mellan 07:00-21:30, vardagar och helger. Nattarbete ingår ej, då vi har nattpersonal på plats. Du kommer bland annat att arbeta med att: - Ansvara för att erbjuda våra boende motiverande och stödjande insatser i deras vardag. Du är involverad i alla delar som berör våra boende såsom att arbeta med nätverk av professionella samt andra viktiga aktörer. - Stödja de som bor hos oss i att klara det egna boendet och att de har en meningsfull livsstruktur med sysselsättning. - Uppdraget genomsyras av ett helhetstänk, vilket kräver ett nära och tätt samarbete med relevanta aktörer såsom socialtjänst och region. - Stödja våra boende i att bibehålla sin nykter/drogfrihet samt förberedas för en fungerande livsstil med en hög grad av självständighet. - Ansvara för upprättande av genomförandeplaner och att föra journalanteckningar samt håller i samtal. - Planera och genomföra aktiviteter med de som bor hos oss. - Medverka till att de som bor hos oss får ett tryggt och professionellt bemötande. - Vara aktiv och verka för kvalitet och verksamhetsutveckling med målsättning att stimulera och motivera våra boende till att utveckla sina förmågor.   Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har gymnasieexamen och eftergymnasial utbildning relevant för socialt arbete - Har goda kunskaper om Socialtjänstlagen och vana att dokumentera ditt arbete - Har körkort B Erfarenhet av arbete med skadligt bruk och beroende, psykisk ohälsa, lågaffektivt bemötande, ångesthantering, MI och ÅP är meriterande - likaså tidigare arbete och erfarenhet av samsjuklighet samt av att ha arbetat på stödboende/HVB/behandlingshem.   Övrigt Utdrag från polisens belastningsregister kommer att begäras innan anställning. Vi kallar till intervjuer löpande under ansökningstiden.   Förmågor och färdigheter För att lyckas i uppdraget som boendehandledare krävs det att du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och kan möta individer i förändring med respekt och engagemang. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i team och förstår vikten av att alla i teamet gör lika. Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Ekonom som vill göra skillnad
Mora kommun
Övriga ekonomer

Ansök idag. Kollegor imorgon. Är du vår nästa ekonom? Har du erfarenhet av budget och uppföljningsarbete inom utbildningsverksamheterna? Är du intresserad av framtidens arbetssätt med betoning på digitalisering och effektiva arbetssätt? Då kanske det är dig vi söker för rollen som ekonom till vår ekonomiavdelning. I Mora kombinerar du ett meningsfullt jobb med fantastisk livskvalitet: nära till berg, skog och sjöar, korta avstånd och ett levande föreningsliv.  Om jobbet En ekonom i Mora kommun arbetar verksamhetsnära, men även driver övergripande utvecklingsarbete gällande ekonomiprocesserna både enskilt och i projektgrupper. Vi ger förvaltningar och kommunala bolag service och konsultativt stöd inom budget- och redovisningsområdet.  På ekonomienheten får du möjlighet att växa både personligt och professionellt, samtidigt som du bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid ansvar, utveckling och att du är med och driver både verksamheten och dig själv framåt. Hos oss arbetar redovisningsekonomer, ekonomer, ekonomihandläggare, inköpssamordnare och systemcontroller i ett litet ekonomiteam med nära samarbete till våra verksamheter. Vi tror på öppna dörrar, dialog och att man lär sig tillsammans.  Vem söker vi? Vi söker en balanserad person som är målinriktad och utifrån ett realistiskt perspektiv kan fokusera på arbetsuppgifterna. Tillsammans med oss vill du fortsätta utveckla ekonomienheten.  I din roll förväntas du vara en av två ekonomer med fokus mot kommunens utbildningsverksamheter, vars roll är att både vara stödjande och utmanande mot verksamheternas chefer i deras roll som ekonomiskt ansvariga. Detta ställer krav på att du kommunicerar på ett pedagogisk och tydligt sätt men också att du kan vara en naturlig diskussionspartner i frågorna. Det är viktigt att ditt budskap uppfattas av mottagaren och att du säkerställer att det når fram.   I den här rollen kommer du ha kontaktytor såväl inom som utanför kommunorganisationen, det är följaktligen viktigt att du är van vid att kommunicera och hantera olika sammanhang. Vi har ett långtgående samarbete med våra närliggande kommuner och arbetar mycket tillsammans för att effektivisera och utveckla våra ekonomiprocesser. Har du framgångsrikt drivit projekt ser vi det som en stor fördel, då du i rollen förväntas ta initiativ till att utveckla arbetssätt inom ekonomistyrningsprocesserna och ta verksamheten in i framtiden.  Exempel på arbetsuppgifter: - Upprätta budget/årsredovisning tillsammans med verksamhetsansvariga  - Löpande budgetuppföljning och prognosarbete  - Ta fram beslutsunderlag och rapporter till nämnder och chefer  - Analysera ekonomiska nyckeltal  - Identifiera avvikelser och föreslå åtgärder  - Ta fram underlag för verksamhetsutveckling och resursfördelning  - Vara ekonomiskt stöd till rektorer, skolledare och förvaltningsledning  - Delta i ledningsgruppsmöten som ekonomiskt bollplank  - Utbilda chefer i ekonomiprocesser  - Medverka i projekt kring effektivisering och kvalitetssäkring  Kvalifikationer: - Högskoleexamen inom ekonomi, alternativt utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  - Erfarenhet från kommunal sektor är meriterande men inte ett krav  - Avancerade Excelkunskaper  Övrigt I den här rekryteringen fokuserar vi på dina kvalifikationer och kompetenser och har därför valt bort personligt brev. Vi önskar att du lägger ner lite extra tid på att svara på våra kompetensbaserade frågor. I processen kan tester och arbetsprover förekomma.  Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Studielönsanställd Arbetsterapeutstuderande Mora
REGION DALARNA
Arbetsterapeuter

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker två arbetsterapeuter till Mora lasarett. Vi arbetar mot slutenvårdsavdelningar inom medicin, ortopedi och kirurgi, öppenvårdsmottagningar inom ortopedi och geriatrisk rehabilitering samt mot palliativa team. Vilken placering det blir bestäms i samråd. Vi kan erbjuda er: Tillsvidareanställning i ett av Sveriges mest besökta län - rikt på aktiviteter, kultur, traditioner och skön natur sommar som vinter. Vi på Arbetsterapi Mora Lasarett är ett gäng som tycker om att ha kul och skratta tillsammans. Positivt bemötande, gemenskap och utveckling på jobbet är en förutsättning för att trivas och kunna göra ett bra jobb. En av styrkorna är närheten till kollegialt stöd inom olika kompetensområden från såväl den egna professionen som andra professioner. Vi har olika förmåner som tex friskvårdsbidrag, friskvårdsaktiviteter och flyttbidrag för dig som behöver flytta mer än 10 mil för tjänsten och möjlighet till näringslivsförtur och chans att hyra bostad via Morastrand AB. Vill du bli vår nya kollega? Vi välkomnar alla sökanden som tillsammans med oss vill göra skillnad för Dalarnas medborgare! Studielönsanställd Arbetsterapeutstuderande Mora Arbetsuppgifter Nu har vi möjlighet att erbjuda studielön till dig som är arbetsterapeutstuderande. Inom Arbetsterapi och kuratorsenheten Falun Ludvika Mora finns två studielönsplatser för termin 6 med start i augusti 2025 med placering på arbetsterapiavdelningen på Mora lasarett. Under din sista termin får du en studielön om 18 000kr/mån. Du förbinder dig att arbeta som arbetsterapeut på arbetsterapiavdelningen på Mora lasarett under minst 6 månader efter att du fått din legitimation. Arbetsterapi och kuratorsenheten Falun Ludvika Mora är en del av Region Dalarnas specialiserade hälso- och sjukvård. Basenheten består av ca.80 medarbetare vars uppdrag är att bemanna de somatiska klinikerna vid Falu-, Ludvika- och Mora Lasarett med arbetsterapeuter, rehabiliteringsassistenter och kuratorer. Vårt uppdrag riktas mot såväl slutenvård som öppenvård. Verksamheten bedrivs vid 6 enheter fördelat på de 3 orterna. Arbetsterapienheterna är verksamma mot många olika medicinska specialiteter så som Geriatrik, Rehabiliteringsmedicin, Ortopedi, Neurologi, Barn- och ungdomsmedicin, Specialiserad palliativ vård, Reumatologi m.fl. Som arbetsterapeut inom den specialiserade hälso- och sjukvården är specialisering mot ett eller flera kompetensområden självklar. Att få möjlighet att utvecklas inom ett högkompetent arbetsfält i tryggt sällskap av många arbetsterapeutkollegor som stöttar och bidrar till din kompetensutveckling är ett utmärkt sätt att starta din nya yrkeskarriär som arbetsterapeut. Du får introduktion enligt ett introduktionsprogram, fortbildningsinsatser och en fadder som stöd i ditt dagliga arbete. Hos oss är det en självklarhet att du deltar i våra utvecklingsarbeten. Mot vilken specialitet du placeras efter utbildningen beslutas utifrån verksamhetens behov i samråd med dig. Dalarna är ett fantastiskt landskap som erbjuder goda möjligheter till friluftsliv och kultur. Närheten till fjällvärlden möjliggör såväl skidåkning vintertid som vandring och cykling sommartid. Övrig information Kvalifikationer Krav: Studerande vid arbetsterapeutprogrammet med utbildningsstart av sista terminen under höstterminen 2025. B-körkort För att nå framgång som arbetsterapeut inom specialiserad hälso- och sjukvård bör du vara intresserad av teamarbete, klara ett varierat tempo i arbetet, ha förmåga att instruera och motivera andra samt uppskatta variation och förändring. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Din ansökan om studielönsanställning ska ha inkommit till Region Dalarna senast 3/8. Bifoga CV och personligt brev. Då det är semestertider kommer urval och kallelse till intervjuer ske i början av vecka 32 och intervjuer från och med slutet av vecka 32. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

13 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sjuksköterska Centraloperation Mora
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Hos oss på Centraloperation har vi fast schemaplanering, dagtid måndag-fredag innebär 40 h arbetsvecka. Vid jourrad har vi rullande schema och i nuläget en veckoarbetstid på 35,55 h. Jourrad innebär treskift måndag-fredag, tvåskift på helgerna, vi har aktiv arbetstid natt. Som verksamheten ser ut idag får du möjlighet att arbeta dagtid måndag-fredag, på sikt kan rotationstjänstgöring med dag/natt/helg bli aktuellt. Region Dalarna har ett generöst friskvårdsbidrag. Sjuksköterska Centraloperation Mora Arbetsuppgifter Som operationssjuksköterska ingår du i operationsteamet tillsammans med undersköterska och anestesisjuksköterska. Du ansvarar för att systematiskt planera och organisera arbetet i samband med kirurgiska ingrepp, att hygieniska och aseptiska principer tillgodoses samt förebygger smittspridning. I övrigt sedvanliga arbetsuppgifter för operationssjuksköterska. Övrig information Kvalifikationer Våra krav är att du: är legitimerad sjuksköterska med specialistsjuksköterskeexamen inom operationssjukvård Meriterande är om du har: erfarenhet från operationsavdelning Vi söker dig som är positiv och noggrann, har ett patientfokuserat förhållningssätt och ett bra bemötande mot såväl patienter som kollegor. Du har också lätt för att uttrycka dig i svenskt tal/skrift och att arbeta i digitalt journalhanteringssystem. Din simultankapacitet och stresstålighet är god och du har en förmåga att hålla många bollar i luften. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga och ett flexibelt arbetssätt. Du är engagerad och bidrar till en bra arbetsmiljö. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och tidigare referenser. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

13 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025