Lediga jobb i Munkedal

Sök totalt 32 lediga jobb i Munkedal

Projektledare med erfarenhet av försvarsindustrin

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning För vår tekniskt avancerade kund i Västra Götaland söker vi en projektledare som ska arbeta med produktstöd inom deras militära portfölj. Som projektledare kommer du leda ett produktstödsledningsteam bestående av av flera olika roller med ansvar för att exekvera aktiviteter kopplat till produktstöd med tillgänglighet, kostnad och exekveringsmöjlighet i bakhuvudet. Du förväntas leverera i tid, enligt specificerade kvalitetsstandarder och inom budget. Löpande avrapportering till kunder och interna team kommer bli en del av din vardag. Likaså att arbeta med projektrisker och bygga relationer med t.ex. beslutsfattare och tekniska experter. Förutom att övergripande hantera projektet från start till slut förväntas du leda, motivera och driva ditt team genom alla faser. För att lyckas kommer utmärkt samarbete med externa partners och kunder att krävas. AFRY erbjuder en initial visstidsanställning varefter ambitionen från vår kund är att erbjuda fast anställning i deras organisation. Kravspecifikation Du har en ingenjörsexamen inom relevant tekniskt område. Du har visat ledarskapsförmågor med minst 5 års erfarenhet av projektledning. Din erfarenhet visar din förmåga att skapa, hantera och genomföra projektplaner samtidigt som du är en inspirerande ledare som möjliggör tillväxt för dina teammedlemmar. Dina kommunikationsfärdigheter är utmärkta och eftersom kunden arbetar i en internationell miljö krävs både professionell svenska och engelska. Att kommunicera med alla nivåer i verksamheten faller sig naturligt för dig. Du tar ägarskap för projektet och visar en stor mängd ansvarstagande. Att få saker gjorda är inget problem för dig och ditt arbete kännetecknas av resultatfokus. Som person är du mycket analytisk och fattar beslut baserat på fakta. Du är ödmjuk inför intressenter men räds inte att visa auktoritet när det behövs. Du har en gedigen kunskap om system, hur dessa är uppbyggda och integreras. Förutom allt som nämnts ovan är följande kvalifikationer önskvärda: Certifiering i projektledning (t.ex. PMP, PRINCE2 eller IMPA) Erfarenhet av att arbeta inom försvarsindustrin Har arbetat med agila arbetssätt och/eller Azure Devops Vi förväntar oss att du redan bor i och har rätt att arbeta i Sverige. Resor till andra platser inom Sverige samt EU och USA kan förväntas. Positionen kommer kräva att du genomgår och blir godkänd för säkerhetsprövning samt att ett negativt drogtest utförs innan uppdraget påbörjas. Sista ansökningsdag är 2024-08-04. Med hänsyn till sommarsemester kan det dröja med återkoppling fram till augusti. Ytterligare information Vi erbjuder dig karriärsmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. Denna roll är en del av vårt AFRY Future koncept, vilken öppnar möjligheten att få en långsiktig anställning hos kund om ditt uppdrag är lyckat. Inom enheten Project Control & Management (PCM) blir du en del av en mångsidig, inkluderande organisation där våra skillnader är våra styrkor. Vi respekterar varandra, delar med oss av våra kunskaper och har kul på jobbet. Läs mer om vår Future-väg här: https://afry.com/sv/afry-future-graduate-program För frågor gällande tjänsten, kontakta sektionschef Henrik Kindstrand, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post utan klicka på knappen "Apply Now" nedan för att skicka in din ansökan. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

11 juni 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Sjuksköterska! Sluta leta! Låt oss hitta jobbet till dig!

SSK! Inte hittat vad du söker? Låt oss hjälpa dig! Som sjuksköterska har du ett stort utbud av jobberbjudanden att ta del av. Att hitta erbjudanden som passar just dig är därmed inte alltid så lätt. Processen att hitta nästa möjlighet i livet kan tyvärr bli en väldigt tidskrävande process. Mängder av annonser ska läsas och ansökningar ska skrivas. När du väl hittat något som verkar intressant så ska det sedan förhandlas och allt som oftast blir det inte riktigt som man vill eller önskar. Allt som oftast hamnar man i valet att tacka ja till något man inte är helt nöjd med, eller att behöva börja om samma krävande process. Låt istället oss på VårdMatch hjälpa dig att smidigt finna vad du söker. I vårt formulär anger du dina önskemål och preferenser. Du är kanske på jakt efter nya utvecklingsmöjligheter? Eller ett schema som passar bättre in i livet? Kanske är det bara en fråga om ersättning och förmåner? Oavsett vad du söker efter så är vi på VårdMatch alltid här för att lyssna. Sedan återkopplar vi med lämpliga matchningar som har potential att kunna erbjuda vad du söker. Vi på VårdMatch arbetar inte på uppdrag av arbetsgivare utan det är du som kandidat som står i vårt absoluta centrum. Vi representerar dina intressen genom hela processen, även i förhandlingarna. Varmt välkommen till VårdMatch och berätta vad du söker i ditt yrkesliv. Låt livet vara mer än dåliga erbjudanden! Har du frågor angående VårdMatch och våra tjänster så är du alltid välkommen att höra av dig till ansvarig matchare. Filip Ohlin - Rekryterare & Matchare [email protected]

10 juni 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Vi söker en driven miljöarbetare till Hästesked i Munkedals kommun

Om arbetsplatsen Varje dag underlättar Rambo vardagen för över 45 000 hushåll, verksamheter och företag i våra fyra ägarkommuner. Rambo AB är ett kommunägt miljöföretag i mellersta Bohuslän inom återvinning och avfallshantering med hushålls- och företagskunder. Rambos uppdrag är att tillgodose ägarkommunernas och dess invånares behov av en ekonomiskt och miljömässigt långsiktigt hållbar resurshushållning och avfallshantering. Vi står för närhet, enkelhet och förtroende. Rambo ägs av Lysekil, Munkedal, Sotenäs och Tanums kommuner och har ca 100 anställda. Mer om Rambos verksamhet finner du på rambo.se Om tjänsten Rambo är en ledande aktör inom hållbar resurshantering och avfallshantering i mellersta Bohuslän. Som Miljöarbetare vid Återvinningscentralen (ÅVC) Hästesked spelar du en central roll i den dagliga driften och möter kunder från hushåll och företag. Huvudsakliga arbetsuppgifter I det dagliga arbetet som miljöarbetare ingår: Avfallshantering: Välkomna och vägled besökare från hushåll och företag i korrekt avfallssortering. Vid behov tar du även hand om betalning, allt med fokus på effektiv och miljövänlig hantering. Professionellt kundbemötande: Du är vårt ansikte utåt när det gäller att informera positivt om avfallssortering och svara på frågor angående avfallshanteringens processer. Arbetsplatsens skötsel: Daglig insats för att hålla arbetsplatsen ren och organiserad, med användning av maskiner som motviktstruck för smidig hantering av material. Passersystemet: Rambo har sedan 1 januari 2023 infört ett passersystem vilket blir ett av huvuduppdragen att ha god kunskap om för att kunna hjälpa besökande kunder. Säker hantering av farligt avfall: Genom utbildning (som du får hos oss) och ansvarsfullhet tar du hand om; farligt avfall, explosiva och brandfarliga varor i vardagen, allt i enlighet med Rambos riktlinjer. Återbruk och återanvändning: I linje med EU:s avfallstrappa ingår ditt ansvar att främja återbruk och återanvändning av avfall så långt det är möjligt. Arbetsmiljö och administrativt Arbete: Identifiera och åtgärda potentiella orsaker till arbetsmiljö-, miljö- eller kvalitetsproblem. Utföra administrativa uppgifter såsom anteckningar för Naturvårdsverket, transportdokument och dokumentation av farligt avfall. Vem är du? I rollen som Miljöarbetare vid ÅVC på Rambo är du nyckelspelaren i arbetet för en hållbar framtid. Din uppgift är att planera och genomföra den dagliga driften vid ÅVC, där varje moment är en viktig del av vårt engagemang för miljön. Vi ser personligheten som oerhört viktig i denna rekrytering, du ska passa in i det mindre teamet, vara kundorienterad och agera tydligt mot våra besökare. Kvalifikationer God datorvana, då interna system skall hanteras B-körkort fordras Erfarenhet från liknande arbete eller relevant utbildning är meriterande. Kunskap om avfallshantering och arbete med farliga ämnen är meriterande. Praktiskt om tjänsten Placeringsort: Hästesked Återvinningscentral i Munkedals kommun, men anställningen omfattar alla Rambos anläggningar och Återvinningscentraler, vilket innebär att man skall vara beredd på att jobba i andra Rambo-kommuner. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Anställningens omfattning: Heltid Löneform: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan Skicka din ansökan via e-post till [email protected] och märk ämnesraden med "Miljöarbetare ÅVC Hästesked." Sista ansökningsdatum: 2024-07-07 Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut. Kontakt För ytterligare information om tjänsten, kontakta: T.o.m. 2024-06-20: Joakim O Jansson, Affärsområdeschef, via [email protected] eller 0523-66 77 21. T.o.m. sista ansökningsdatum: tf Driftschef Magnus Andersson, via [email protected] 0523-66 87 25. Facklig företrädare Anders Dristig, ombudsman Transportarbetarförbundet avd. 55 e-post: [email protected] tel.: 010-480 36 28 Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

10 juni 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Lärare till Munkedalsskolan

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun! Kultur- och utbildningsförvaltningen vill erbjuda den utbildning, omsorg och inspiration som våra små och stora medborgare behöver genom livets olika utvecklingsskeden. Kultur och utbildningsförvaltningen består av två avdelningar - avdelning skola och avdelning förskola och kultur och fritid. I verksamheterna inom avdelning skola ingår alla skolformer från förskoleklass till vuxenutbildning samt elevhälsan. Avdelning förskola innefattas av kommunens alla förskolor och dagbarnvårdarna samt kultur och fritid bestående av bibliotek, kulturskolan och ung fritid. Vill du bidra till att utveckla våra elever till att nå sin fulla potential?  Vi välkomnar dig som vill utvecklas som lärare tillsammans med oss! Då en av våra lärare skall vara tjänstledig söker vi nu en kollega på ett vikariat inför läsåret 24-25, klasslärare till år tre. På vår skola finns en god laganda, en stor vilja att utveckla sig själv, sin undervisning och skolan som helhet. Vi vill nå framgång genom ett gott samarbete där alla som jobbar på skolan ser sig som en viktig kugge i vårt gemensamma mål, som är att göra Munkedalsskolan till en plats att trivas, utvecklas och nå goda resultat. Vi tycker att vi nått långt i detta arbete och med dig i vårt lag hoppas vi nå ännu längre.  Vi erbjuder Dig - Kollegor som vill utveckla verksamheten och där ett kollegialt lärande är en naturlig del av arbetsdagen hos oss. - Våra medarbetares hälsa är viktig för oss, både på och utanför arbetet, därför erbjuder vi bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, rabatter på gymkort samt tillgång till träningslokalen Styrkan. Beskrivning av jobbet Vi vill skapa en hållbar arbetsmiljö, för såväl pedagoger som elever, och hög kvalitet på undervisning, som båda gynnas av ett kollegialt förhållningssätt och lärande. Vi arbetar utifrån tanken att eleverna till stor del ska vara producenter i undervisningen och tänker att kooperativ undervisning är en metod för att uppnå detta. Så vi hoppas att du tycker det är ett tilltalande arbetssätt för att bedriva undervisning. Som klasslärare hos oss ingår det att planera, dokumentera, analysera samt utvärdera elevernas kunskaper i förhållande till läroplanen. Du har erfarenhet av: - Att vara en behörig lärare och har legitimation att undervisa i årskurs f-6. - Meriterande för tjänsten i år tre är om du har erfarenhet av att ha undervisat i år f-3. En av dina framgångsnycklar är din samarbetsförmåga som gör att du skapar förtroendefulla relationer med så väl elever, kollegor och vårdnadshavare på vår skola. Din förmåga att se elevers olika behov och kan möta varje elev på den nivå där den befinner sig är mycket värdefull för oss. Likväl som din förmåga att skapa struktur men också din flexibilitet och kreativitet att ta dig an oförutsedda situationer som uppstår. Om det är förmågor som du känner dig trygg i då väntar ett givande uppdrag för dig hos oss. Några saker vi vill informera dig om - Innan anställning vill vi att du visar ett utdrag ur belastningsregistret.  - Vi kommer genomföra intervjuer löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag! Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Vår kommun Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun! Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

10 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Ledande larm- och säkerhetstekniker till Fyrstads El

Om företaget Fyrstads El AB grundades 1980. Det innebär att vår elfirma har varit verksam i över 40 år. Med vår breda kompetens inom el kan vi erbjuda allt ifrån elinstallationer av villor och fritidshus till större el entreprenader. Fyrstads El AB är idag cirka 25 anställda som utgår från våra avdelningar i Munkedal, Uddevalla och Trollhättan men är verksamma från Strömstad i norr till Kungälv i söder och ända in till Grästorp nästan mitt i landet. Vi täcker även in kustkommunerna Tanum, Sotenäs och Lysekil samt tvåstadskollegan Vänersborg. Hos oss arbetar erfarna elektriker, tekniker, installatörer och projektledare samt duktig support. Det här gör att vi kan erbjuda spetskompetens inom el, larm, övervakning, passage, tele, solcellsanläggningar med mera. Vi är en av de ledande aktörerna för elektriker i Västsverige och det är något vi är väldigt stolta över. Fyrstads El ingår i Fyrstadsgruppen, som startade 2012 och har idag ca 100 medarbetare inom projektering, installation, service, administration och marknadsföring. Läs gärna mer om Fyrstads El på www.fyrstadsel.se Tjänstebeskrivning Är du en duktig larm- och säkerhetstekniker som är redo att ta nästa steg i karriären? Hos Fyrstads El har du nu möjligheten att bli ledande larm och säkerhetstekniker - ett givande och underhållande jobb! Ta chansen att utvecklas och vara en nyckelperson i Fyrstads Els verksamhet! Som ledande larm- och säkerhetstekniker på Fyrstads El är ditt uppdrag att leda det dagliga arbetet inom installation och underhåll av larm- och säkerhetssystem hos våra kunder. Du kommer också att arbeta ute i fält med installation och underhåll samt vara ansvarig för felsökning och reparationer vid behov. Målet är att se till att våra kunder har fungerande och pålitliga larm- och säkerhetssystem som skapar en trygg och säker miljö. På Fyrstads El värderar vi kvalitet högt. Vi arbetar aktivt med att vara certifierade för att säkerställa trygghet och tillförlitlighet för både våra kunder och medarbetare. Vi erbjuder en positiv och dynamisk arbetsmiljö med korta beslutsvägar. Med nästan 40 års erfarenhet är Fyrstads El en stabil arbetsgivare som erbjuder stora möjligheter till utveckling för dem som delar våra visioner. Kvalifikationer Som larm och säkerhetstekniker hos Fyrstads El förväntas du ha erfarenhet av installation och underhåll av larmsystem, CCTV och accesskontroll. Du behöver också vara väl insatt i säkerhetsföreskrifter och teknisk problemlösning samt inneha B-körkort. En relevant utbildning inom el eller liknande är önskvärt. Du bör vara självgående, noggrann och ha goda kommunikationsfärdigheter. Du behöver ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt vara kapabel att självständigt utföra uppdrag och projekt för våra kunder. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina färdigheter och bredda din kunskap. Vi har en familjär kultur med korta beslutsvägar och stor möjlighet att vara med och påverka. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare trivs och känner sig motiverade i sitt arbete, och vi erbjuder möjligheten till egen servicebil för att utgå ifrån ditt hem. Vår arbetsplats lever efter sunda värderingar med en Fyrstadsanda som utgår från vår värdegrund - trygghet, samarbete och utveckling. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Mira Schoultz tel 070-785 86 38. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

10 juni 2024
Sista ansökan:
21 juli 2024
Distriktssköterska/Sjuksköterska, vikariat

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Närhälsan Munkedal vårdcentral är en välfungerande vårdcentral med en stabil personalgrupp som tar hand om cirka 8 500 listande patienter. Vi är en trivsam arbetsplats med flera olika personalstyrkor så som distriktsläkare, utbildningsläkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, rehab koordinator, vårdsamordnare, medicinska sekreterare, fotvårdsspecialist, kurator, psykolog. BVC har vi på familjecentralen. Vi har även enheten Unga psykiska hälsa som innebär ett teamarbete för psykolog, psykoterapeut och kurator riktar sig till barn 6-18 år med psykisk ohälsa. I vårat hus finns Närhälsans rehab mottagning, ungdomsmottagning vilka vi har ett nära samarbete med. Vi arbetar kontinuerligt med förbättringsarbete både i det kliniska arbetet och för att bibehålla en god arbetsmiljö där vi är måna om varandra, trivs och utvecklas. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar och mentorskapsprogram. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete för att ständigt förbättra arbetssätt och på bästa sätt möta patienternas behov. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan.  Om arbetet Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen spänner sig över ett brett arbetsfält och omfattar det allmänmedicinska området där du möter patienter i alla åldrar och situationer. Du arbetar hälsofrämjande, rådgivande och behandlande i första linjens vård, både via telefon, hembesök, digitala vårdmöten och på mottagningen. Arbetet sker genom både akut och planerad verksamhet. Du arbetar till stor del självständigt med egen mottagning där du triagerar, behandlar och följer upp patienter. Ett nära samarbete sker med dina kollegor på enheten och tvärprofessionellt i teamet, men även tillsammans med andra aktörer såsom hemsjukvård och annan specialistvård. Tillsammans med vårdcentralsledningen ansvarar ni för att utveckla och driva verksamheten framåt. Att utbilda framtidens kollegor är en viktig och givande del av vårt uppdrag, därför ingår även handledning av studenter som del i din roll på vårdcentralen. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning till distriktssköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom primärvård och äldrevård. Vi söker dig som tar initiativ i arbetet och är trygg med att fatta egna beslut. Du är noggrann, har en god problemlösande förmåga och kan på ett effektivt sätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. I arbetet möter du många patienter därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har en vilja att hjälpa andra. Vi tror också att du trivs med teamarbete och för dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga kontakter. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift, samt är en engagerad och god lyssnare vid så väl digitala möten som besök på mottagningen. Vi ser gärna att du har ett intresse för digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Resor i tjänsten förekommer, B-körkort erfordras. Tjänsten avser ett vikariat  t.o.m. 2024-12-31. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på vårdcentralen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

5 juni 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Bilrekonditionerare

Vi söker bilrekonditionerare till Munkedal! Arbetet innebär iordningställande av våra salubilar. Du jobbar enskilt med varje specifikt objekt. Detta innefattar arbetsuppgifter som polering, dammsugning samt rengöring av inredning. Varje objekt funktionstestas grundligt därav krävs relevant erfarenhet/ intresse för denna tjänst. Vi söker dig som är noggrann, har god fysik och är praktiskt lagd. Du bör även vara lösningsorienterad, självgående och tålmodig. Som anställd hos oss förväntas du leverera bästa kvalitet tillsammans med god effektivitet. Hos oss arbetar alla anställda i ett tätt samarbete mellan de olika avdelningarna vilket resulterar i snabba beslut. För oss är hög trivselfaktor samt långvarig arbetsrelation väldigt viktigt. Tidigare erfarenhet inom yrket meriterande. Vi ser fram emot din ansökan! Obligatoriska kvalifikationer: -B-Körkort -God datorvana – Behärskar svenska i tal och skrift väl Tjänsten är en heltidsanställning. Med 6 månaders provanställning. Vi är fackligt anslutna till IF-metall. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. OBS! Första kontakt endast via mail. Vi har inte möjlighet att ta emot besök på plats som inte är bokade. Ansökan mailas till: [email protected] Om Malmgren Bil Malmgren Bil är ett familjeföretag i Munkedal som grundades år 2006. Vi är en fullskalig serviceanläggning som bedriver försäljning, bilverkstad och rekonditionering - allt under samma tak. Återförsäljare för Dodge, Ram , Knaus och Challenger Husbilar. Besök gärna våran hemsida för mer info www.malmgrenbil.se

5 juni 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Distriktssköterska/Sjuksköterska

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Närhälsan Munkedal vårdcentral är en välfungerande vårdcentral med en stabil personalgrupp som tar hand om cirka 8 500 listande patienter. Vi är en trivsam arbetsplats med flera olika personalstyrkor så som distriktsläkare, utbildningsläkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, rehab koordinator, vårdsamordnare, medicinska sekreterare, fotvårdsspecialist, kurator, psykolog. BVC har vi på familjecentralen. Vi har även enheten Unga psykiska hälsa som innebär ett teamarbete för psykolog, psykoterapeut och kurator riktar sig till barn 6-18 år med psykisk ohälsa. I vårat hus finns Närhälsans rehab mottagning, ungdomsmottagning vilka vi har ett nära samarbete med. Vi arbetar kontinuerligt med förbättringsarbete både i det kliniska arbetet och för att bibehålla en god arbetsmiljö där vi är måna om varandra, trivs och utvecklas. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar och mentorskapsprogram. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete för att ständigt förbättra arbetssätt och på bästa sätt möta patienternas behov. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan.  Om arbetet Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen spänner sig över ett brett arbetsfält och omfattar det allmänmedicinska området där du möter patienter i alla åldrar och situationer. Du arbetar hälsofrämjande, rådgivande och behandlande i första linjens vård, både via telefon, hembesök, digitala vårdmöten och på mottagningen. Arbetet sker genom både akut och planerad verksamhet. Du arbetar till stor del självständigt med egen mottagning där du triagerar, behandlar och följer upp patienter. Ett nära samarbete sker med dina kollegor på enheten och tvärprofessionellt i teamet, men även tillsammans med andra aktörer såsom hemsjukvård och annan specialistvård. Tillsammans med vårdcentralsledningen ansvarar ni för att utveckla och driva verksamheten framåt. Att utbilda framtidens kollegor är en viktig och givande del av vårt uppdrag, därför ingår även handledning av studenter som del i din roll på vårdcentralen. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning till distriktssköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom primärvård och äldrevård. Vi söker dig som tar initiativ i arbetet och är trygg med att fatta egna beslut. Du är noggrann, har en god problemlösande förmåga och kan på ett effektivt sätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. I arbetet möter du många patienter därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har en vilja att hjälpa andra. Vi tror också att du trivs med teamarbete och för dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga kontakter. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift, samt är en engagerad och god lyssnare vid så väl digitala möten som besök på mottagningen. Vi ser gärna att du har ett intresse för digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Resor i tjänsten förekommer, B-körkort erfordras. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på vårdcentralen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

4 juni 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Socialsekreterare Barn och Unga Utredning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun! Välfärdsförvaltningens uppgift är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Välfärdsförvaltningen består av enheten kommunal primärvård och de tre avdelningarna vård och omsorg, stöd och IFO (individ och familjeomsorg). Avdelning vård och omsorg består av enheter inom äldreboenden och hemtjänst. Avdelning stöd innefattas av socialpsykiatri och LSS-boenden. Avdelning IFO består av socialtjänst, arbetsmarknadsenhet och biståndsenhet. Kommunal primärvård innefattar rehabilitering och sjukvård i hemmet. Vill du blir vår nya kollega? Delar vi ett gemensamt intresse kring att skapa förutsättningar för barn och unga? Då vill vi gärna ha en dialog med dig. IFO Barn och Unga i Munkedals kommun består av tre mindre grupper: Utredning, Placerade barn samt Familjebehandlare. Vi söker dig som vill bli vår nya kollega i Utredargruppen, som består av fem socialsekreterare.  Som socialsekreterare i Utredargruppen arbetar du i nära samverkan med övriga kollegor vid Barn och Unga, men också med IFOs vuxenenhet och andra aktörer. Utredargruppen är en stabil arbetsgrupp med låg personalomsättning och stor erfarenhet. Munkedals kommun vill ge våra socialsekreterare förutsättningar för att kunna genomföra arbetet med bra kvalitet, vilket skapar goda förutsättningar för välmående hos våra medarbetare. Våra socialsekreterare har därför en rimlig ärendemängd och tid för reflektion. Som socialsekreterare i Utredargruppen har du alltid en medhandläggare med i de ärenden som du själv önskar. För att få en bra introduktion i arbetet så kommer tjänsten att tillsättas redan innan nuvarande socialsekreterare avslutar sin tjänst, vilket innebär att du kommer att kunna "gå bredvid" ordinarie socialsekreterare för att sätta dig in i arbetet, träffa klienter och samverkanspartners.  Verksamheten präglas av en positiv anda där vi alla samarbetar för att nå bra resultat. Vi har förmånen att ha ett nära ledarskap då Barn och Unga har två enhetschefer, vilka också har en arbetsledande roll. Vi erbjuder ett intressant och omväxlande arbete i en stimulerande och positiv arbetsgemenskap. Du erbjuds metodhandledning, relevant fortbildning, kompetensutveckling och extern handledning. Avdelningen har även ett gott stöd av administration och systemförvaltare. Du har möjlighet till semesterväxling och friskvårdsersättning.  Arbetsuppgifter Du kommer som socialsekreterare i Utredargruppen att handlägga ärenden gällande barn och ungdomar, 0-21 år, enligt SoL och LVU samt följa upp olika insatser. I huvudsak kommer dock tjänsten att vara inriktad mot arbete med ungdomar och ungdomsrelaterad problematik och det är därför viktigt att du brinner extra för just denna målgrupp. Du arbetar enligt BBIC och dokumenterar i verksamhetssystemet Combine.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen såsom socionom, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med barn och unga inom socialtjänstens ram. Vi ser gärna också att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning gällande barn och unga. Vi uppskattar ditt genuina intresse för målgruppen, din goda kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag.  I ditt arbete kommer du möta människor med olika förutsättningar, vilket gör att du behöver ha en tydlig och god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Vi värdesätter att du som person är ansvarstagande och kan arbeta såväl självständigt som i nära samverkan, är uthållig samt har ett flexibelt förhållningssätt. Du är förtroendeingivande och har en god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer såväl i arbetsgruppen, som med samverkansparter och i klientmöten. Du tar också ansvar för att god etik råder i alla sorters möten. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för tjänsten. Villkor Vi vill att du innan anställning uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret - HVB hem; HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). Provanställning kan eventuellt komma att tillämpas på tjänsten. Vi genomför löpande intervjuer, så skicka gärna din ansökan redan idag. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Vår kommun Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun! Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

4 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Undersköterska till vår hemtjänst

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun! Välfärdsförvaltningens uppgift är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Välfärdsförvaltningen består av enheten kommunal primärvård och de tre avdelningarna vård och omsorg, stöd och IFO (individ och familjeomsorg). Avdelning vård och omsorg består av enheter inom äldreboenden och hemtjänst. Avdelning stöd innefattas av socialpsykiatri och LSS-boenden. Avdelning IFO består av socialtjänst, arbetsmarknadsenhet och biståndsenhet. Kommunal primärvård innefattar rehabilitering och sjukvård i hemmet. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan skapa ett stort värde för andra människor? Nu söker vi inom Hemtjänsten Munkedal en undersköterska. Vill du vara en del av vår kompetenta, ansvars- och omsorgsfulla arbetsgrupp av undersköterskor? Vi strävar efter en stark gemenskap och gott samarbete för att främja en god arbetsmiljö, där vårt fokus ligger på välmående, hälsa och trygghet för våra äldre och medarbetare. Ditt arbete kommer att innefatta den dagliga omvårdnaden av våra äldre, som du kommer att utföra med hög kvalité efter deras individuella behov och situationer som uppstår. Det ansvarsfulla arbetet består av stor delaktighet och dagliga observationer, i nära samarbete med dina kollegor för att kunna utföra insatser som bidrar till de äldres välmående såsom medicinskt omvårdnadsarbete efter delegering av sjuksköterska. Du ska erbjuda stöttning till våra äldre i hygienarbete, promenader, matlagning, samt sällskap som kommer att bidra till en meningsfull vardag. Kommunikation är dessutom en stor del av ditt arbete, där du skall möta både äldre och deras anhöriga på ett omtänksamt, förtroendegivande och respektfullt sätt. Vi använder mobiltelefoner som vårt dagliga verktyg för att registrera besök hos våra brukare.   Kvalifikationer Vi söker dig som fyllt 18 år och gått omvårdnadsprogrammet eller en annan utbildning som vi bedömer likvärdig.  I arbetet ingår dokumentation i systemet Combine och vi ser att du har god kunskap i svenska i både tal och skrift.  B-körkort är ett krav.  I arbetet inom hemtjänsten ställs det stora krav på ett självständigt arbete och förmåga att hantera uppkomna och ibland stressande situationer, något som du både känner dig trygg i och hanterar med lugn. Du har en god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter och är öppen för att lära dig av andra. Vidare kommer ditt professionella och respektfulla bemötande samt lyhördhet skapa förtroendefulla relationer med våra äldre, anhöriga och kollegor. Vi värdesätter din höga empatiska förmåga och stora engagemang för våra äldre människors välbefinnande, att se till deras olika behov är en självklarhet för dig. Vi ser fram emot din positiva inställning som kommer bidra till ett positivt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg.  Några saker vi vill informera dig om För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret vid intervjutillfället. Beställ redan nu registerutdrag 442,7 på polisens hemsida: https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/&data=04|01|[email protected]|ce3482d446c0471be5a608d984225e67|33a28581027d4a36bc93c9db429a0ea1|0|0|637686105418449849|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|1000&sdata=gxYZ3SIJPpcakg68NAP3vvZDp0E90VC+eGGB6JT7xrk=&reserved=0 Tjänsten är kostnadsfri. Före anställning måste du kunna uppvisa intyg om skyddad yrkestitel undersköterska från Socialstyrelsen. Vi kommer arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan redan idag. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Vår kommun Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun! Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 juni 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024