Denna tjänst innebär både undervisning i grupp och specialläraruppdrag. Beroende på kompetens kan fördelningen av uppdragen se olika ut. Många av våra elever har utmaningar kopplade till läs- och skrivförmågan. En viktig uppgift blir att stötta lärare i planering, genomförande och uppföljning av undervisningen kopplat till din kompetens kring läs- och skrivinlärning. Du kommer att ansvara för dokumentationen kring det särskilda stödet och behöver därför vara kunnig kring elevhälsoprocessen och styrdokument. Uppdraget som speciallärare hos oss innebär att du även är en del av vår antagningsgrupp tillsammans med skolledare, speciallärare och skoladministratör. Undervisningen sker i små undervisningsgrupper, utifrån elevernas kunskapsnivå, inlärningstakt samt sociala förutsättningar. Vi arbetar med en tydliggörande, strukturerad och förutsägbar pedagogik, i syfte att skapa både trygghet och lust att lära. Med kompetenta och engagerade pedagoger baserar vi utbildningen på varje elevs förmågor och förutsättningar. Din bakgrund För att du ska trivas hos oss tror vi att du är strukturerad, driven och nyfiken, med en stor vilja att fortsätta utvecklas. Du ser utmaningar som möjligheter snarare än problem och du har ett stort engagemang för vår elevgrupp. Du tror också på alla elevers rätt att utvecklas så långt det är möjligt. Förväntningar Du har erfarenhet av pedagogisk dokumentation såsom pedagogiska utredningar, åtgärdsprogram, tilläggsbeloppsansökningar mm. Du är insatt i gällande lagar, styrdokument och aktuell specialpedagogisk forskning. Du är prestigelös och tror på samarbete. För dig är det viktigt med goda och förtroendefulla relationer till både ledning, kollegor, vårdnadshavare och elever. Du delar våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet. Kvalifikationer Du är utbildad speciallärare med inriktning språk-, skriv- och läsutveckling eller legitimerad speciallärare med specialisering mot intellektuell funktionsnedsättning. Du har erfarenhet och dokumenterade erfarenheter av att undervisa elever med neuropsykiatriska funktionsvariationer, intellektuell funktionsnedsättning och språkstörning. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt har erfarenhet av att handleda pedagoger. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Pro Renata. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Mer om tjänsten Varaktighet: Allmän visstidsanställning/Avtalad visstidsanställning/Vikariat/Tillsvidareanställning. Vid anställning per timme skrivs "Allmän/Avtalad visstidsanställning vid behov" Omfattning: sysselsättningsgrad i 100% Arbetstid: måndag-fredag, rullande schema, oregelbunden arbetstid Lön: individuell lön Tillträde: enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: 2025-06-18. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Kontakt: Vid frågor om tjänsten, kontakta [email protected] 0724523522 eller Carina Köhl, rektor [email protected] 0733563327 Fackliga kontaktpersoner: Jill Halve, Sveriges lärare [email protected] Välkommen med din ansökan! Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Som specialpedagog har du en viktig roll i verksamheten. Du har ett nära samarbete med både skolledning, dina kollegor i elevhälsoteamet samt med lärare och resurspedagoger. I tjänsten ingår att handleda personal både enskilt och i grupp, stötta lärare i planering, genomförande och uppföljning av undervisning, leda fortbildningsinsatser samt ansvar för pedagogiska utredningar, åtgärdsprogram och tilläggsbeloppsansökningar. Du ingår i ett arbetslag bestående av elevhälsans professioner, specialpedagog, speciallärare, kurator, skolhälsa, och skolledning. Undervisningen sker i små undervisningsgrupper, utifrån elevernas kunskapsnivå, inlärningstakt samt sociala förutsättningar. Vi arbetar med en tydliggörande, strukturerad och förutsägbar pedagogik, i syfte att skapa både trygghet och lust att lära. Med kompetenta och engagerade pedagoger baserar vi utbildningen på varje elevs förmågor och förutsättningar. Din bakgrund För att du ska trivas hos oss så tror vi att du är utbildad specialpedagog och som är strukturerad, driven och nyfiken, med en stor vilja att fortsätta utvecklas. Du ser utmaningar som möjligheter snarare än problem och du har ett stort engagemang för vår elevgrupp. Du tror också på alla elevers rätt att utvecklas så långt det är möjligt. Förväntningar Du är utbildad specialpedagog som har kunskap och erfarenhet av att arbeta med barn som har neuropsykiatriska funktionsvariationer. Du är insatt i gällande lagar, styrdokument och aktuell specialpedagogisk forskning. Du är prestigelös och tror på samarbete. För dig är det viktigt med goda och förtroendefulla relationer till både ledning, kollegor, vårdnadshavare och elever. Du delar våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet. Kvalifikationer Du är utbildad specialpedagog med kunskap och erfarenhet av att arbeta med barn som har neuropsykiatriska funktionsvariationer. Du har specialistkompetens inom intellektuell funktionsnedsättning samt autism. Erfarenhet av att handleda pedagoger samt har erfarenhet av pedagogisk dokumentation såsom pedagogiska utredningar, åtgärdsprogram mm. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Prorenata. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Mer om tjänsten Varaktighet: Tillsvidareanställning. Omfattning: sysselsättningsgrad 100% Arbetstid: måndag-fredag Lön: individuell lön Tillträde: enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: 20250618. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Kontakt: Vid frågor om tjänsten, kontakta Cecilia Eriksson, biträdande rektor Fackliga kontaktpersoner: namn, telefonnummer, fackförbund Välkommen med din ansökan! Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Vi söker nu engagerad personal inom social omsorg och seniorstöd i Norrtälje som vill använda sin kompetens för att göra skillnad i människors vardag. Hos Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg, trygghet och kundnöjdhet alltid står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer i behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Om du har tidigare erfarenhet inom vården, exempelvis som undersköterska eller sjuksköterska, och trivs med att arbeta både självständigt och i team, då kommer du att trivas hos oss. Vi söker dig som är en trygg, omtänksam och ansvarstagande person som alltid strävar efter att ge högsta kvalitet på det stöd och den omsorg du erbjuder. Tillsammans med dina kollegor kommer du att bidra till att skapa en miljö där varje kund känner sig sedd och uppskattad, och där ditt arbete gör en verklig skillnad i deras liv. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Stort engagemang för att hjälpa andra och en genuin vilja att göra skillnad Hög social kompetens och känsla för ansvar och vilja att leverera omsorg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Hos Veterankraft får du inte bara en möjlighet att bidra med din erfarenhet och kompetens – du blir också en del av ett team som värdesätter gemenskap, kvalitet och omtanke. Vi erbjuder dig möjlighet till flexibla arbetstider och ser till att du får den utbildning och det stöd du behöver för att fortsätta utvecklas inom ditt område. Om detta låter som något för dig och du vill vara med och göra skillnad i människors liv, ser vi fram emot din ansökan. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, tveka inte att kontakta [email protected].
Trädgårdsarbetare till Veterankraft! Älskar du att arbeta utomhus och skapa vackra, välskötta miljöer? Vi söker engagerade trädgårdsarbetare till Norrtälje som vill bli en del av vårt team! Här får du chansen att arbeta med varierande uppgifter som bidrar till att hålla våra trädgårdar och grönytor i toppskick. Om du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med fysiskt arbete i friska luften – då är det här jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du kommer att vara en del av ett engagerat team där ni ser ni till att varje uppdrag utförs enligt kundens specifika skötselplan och att resultatet lever upp till deras förväntningar. Genom att arbeta nära både kunder och kollegor bidrar du till att skapa välskötta och inbjudande utemiljöer, där noggrannhet och serviceanda är i fokus. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av fruktträdsbeskärning samt häckbeskärning Meriterande med motorsågskörkort A+B och röjsågskörkort Meriterande med erfarenhet av maskinunderhåll förträdgårdsmaskiner Meriterande med erfarenhet/grönt kort i beskärning Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn En självklarhet är att du trivs utomhus och att jobba i alla väder. Du är inte rädd för att hugga i och lägger gärna ner extra energi och tid där det behövs. Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du sjuksköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorg? En sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorg är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möta människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med omvårdnadsuppgifter, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Den legitimerade sjuksköterskans specifika kompetens är omvårdnad. Det omfattar både det vetenskapliga kunskapsområdet och det patientnära arbetet grundat i en humanistisk människosyn. Du ansvarar för att våra boendes behov av hälso- och sjukvård tillgodoses. Som sjuksköterska ansvarar du för och leder omvårdnadsarbetet. Detta innebär att självständigt, i teamsamverkan och i partnerskap med den boende och dennes närstående ansvara för bedömning, diagnostik, planering, genomförande och utvärdering av omvårdnaden. En viktig uppgift är också att handleda, stödja och utbilda övrig omvårdnadspersonal och vara ett gott föredöme för dina kollegor. Du arbetar med omtanke i allt du gör med stort eget ansvar och har förmågan att prioritera och leda andra även vid förändrade omständigheter. Flexibilitet och kollegialt samarbete är av stor vikt i uppdraget. Om stora rospiggen äldreboende Norlandia Stora Rospiggen har 80 ljusa och moderna lägenheter i fyra plan, utrustade med stora anpassade badrum, pentry och specialanpassade sängar. Varje avdelning har kök, matsal/vardagsrum och uteplats. I våra gemensamhetsutrymmen umgås vi, intar måltider och genomför aktiviteter. På varje våning finns det rymliga balkonger för att enkelt ta en nypa luft och blicka ut över omgivningarna och innegården. I vår utemiljö erbjuder vi utevistelse och utomhusaktiviteter. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/norlandia-aldreomsorg/stora-rospiggen-norlandia-aldreboende Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom demensvård alternativt vård av äldre Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet som sjuksköterska inom äldreomsorg Du behöver ha god kunskap om hälso- och sjukvårdens regelverk Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har kunskap att dokumentera utifrån ICF och KVÅ (internationella och nationella klassifikationer och kodverk) Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Körkort krävs i en del anställningar vara ett konsultativt stöd till medarbetare, chefer och andra yrkesgrupper i frågor som rör demenssjukdomar Handleda och utbilda personal i bemötande, kommunikation och omvårdnad. - Utveckla och följa upp arbetssätt, rutiner och riktlinjer enligt Socialstyrelsens nationella riktlinjer för vård vid demenssjukdom. Vara ett stöd till anhöriga – du vägleder och ger råd till anhöriga för att underlätta vardagen och skapa trygghet. Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 80-100% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-07-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Bitr. Verksamhetschef: Madeleine Lindberg Telefonnummer 010 761 34 11 E-postadress [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du göra skillnad i människors vardag? Nytida Lanternan söker nu timvikarier som med kort varsel kan rycka in vid utifrån behov, vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du blir en viktig del av våra boendes vardag. Om oss Boendet har 30 platser och tar emot personer oavsett könstillhörighet från 21 år och uppåt som lever med följande: Riskbruk av droger eller alkohol Psykisk ohälsa som psykossjukdom, affektiva sjukdomar eller neuropsykiatriska diagnoser Ångestproblematik Dina arbetsuppgifter Som timvikarier hos oss kommer du att: Stötta våra klienter i deras vardag Bidra till en trygg, förutsägbar och stimulerande miljö Följa uppgjorda rutiner och arbetssätt Samarbeta med kollegor Vem söker vi? Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande och har ett genuint intresse för människor. Du behöver kunna hoppa i med kort varsel och snabbt kunna sätta dig in i nya situationer. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom vård/omsorg eller socialt arbete. Krav Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Du måste vara minst 18 år Utdrag ut belastningsregistret krävs innan anställning. Vi erbjuder dig Ett meningsfullt arbete där du får göra skillnad Introduktion Ett engagerat och stöttande arbetslag Kontaktuppgifter Camilla Klingberg (Gruppledare) [email protected] 070-168 11 72
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Hamnparken i Norrtälje, öppnade maj 2022. Vi har en inriktning mot sport och spa. Vi har en trevligt och trivsam arbetsmiljö, där personalens välmående är viktigt. Totalt 80 platser, fördelat på 40 demens och 40 somatiska platser Beskrivning av tjänsten Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider under dag/kväll/helg, 25 % som gruppchef och 75% i omvårdnaden Tillträdes datum är den 15 augusti eller enligt överenskommelse Erfarenhet av arbete som undersköterska på ett äldreboende, med erfarenhet att leda andra är önskvärt Gruppchefens arbete innebär: Styrning och uppföljning av verksamhetens mål Coacha och följa upp verksamhetens medarbetare i syfte att nå mål och skapa god trivsel Arbeta i olika system gällande ex planering, nyckeltal som Attendo Nära, Appendo Externa kontakter, som anhöriga Deltar vid rekrytering Deltar i det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbete Gruppchefen arbetar i nära samarbete med sjuksköterska och verksamhetschef, utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer. Gruppchefen ska sträva efter företagets uppdrag "Att stärka individen" utifrån företagets värderingar Omtanke, Kompetens och Engagemang. Personliga egenskaper som efterfrågas: Kundfokus och drivas av att nå goda resultat. Engagerad, flexibel och vilja utveckla Attendo i sin helhet Vilja att utveckla verksamheten och lära både sig själv och verksamhetens medarbetare Se positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbete Utgå från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar, representera på ett positivt sätt och är stolt över det arbete Attendo gör Förmåga att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående Att vara en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team Vi söker dig som har undersköterskeutbildning och/eller relevant yrkeshögskoleutbildning inom serviceinriktad vård- och omsorgsledning med arbetsledaransvar. Dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, noggrann, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre personer. Krav: God datorvana Behärska det svenska språket väl i tal och skrift Tidigare arbete i äldreboende eller annan vård- och omsorg Erfarenhet av övriga serviceyrken inom samordning eller planering är meriterande. Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Om Attendo På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg. Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad. Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje. Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt. Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet. Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp, samt bevis på legitimerad yrkestitel som undersköterska Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!
För dig som har känsla för detaljer, trivs med lokalvård och vill vara en del av något större. Grundtanken med Sweax är att göra livet enklare för bostadsrätts-föreningar, affärscentrum, privata- och offentliga fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierade för kvalitet 9 001 och miljö 14 001 enligt internationell standard. Om tjänsten Du blir en del av vårt team inom fastighetsservice, där lokalvården är en viktig och uppskattad del av helheten. Våra kunder är främst bostadsrättsföreningar och ditt fokus kommer vara trappstädning, källarstäd och fönsterputs– men arbetet kan variera beroende på uppdrag. I den här rollen arbetar du ibland tillsammans med kollegor och ibland självständigt – därför söker vi dig som är trygg i båda delarna och som tar stort ansvar för att lämna ett resultat du är stolt över. Du gillar att jobba fysiskt, är noggrann och ser vad som behöver göras. Vår arbetsmiljö bygger på trygghet, tydlighet och trivsel. Vi hjälps åt, vi är måna om varandra och vi tror på att ha kul – samtidigt som vi gör ett riktigt bra jobb. Din kompetens Vi söker dig som: • Gillar att jobba fysiskt och är van vid att ta ansvar • Har tidigare erfarenhet inom lokalvård, gärna i fastighetsmiljö • Är noggrann, självgående och har en god känsla för service • Trivs både med eget ansvar och att vara en del av ett team • Pratar, förstår och läser svenska obehindrat Personliga egenskaper Din personlighet är minst lika viktig som din erfarenhet. Vi tror att du är en positiv person som bidrar till en god stämning, både ute hos kund och bland kollegor. Du ser vad som behöver göras och gör det – med kvalitet och stolthet. Du tycker om att jobba strukturerat och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vi tror också på kraften i olikheter – olika bakgrunder och erfarenheter skapar en starkare helhet hos oss. Kvalifikationer • Du behöver vara minst 18 år • B-körkort (manuell växel) • Svenska i tal och skrift • Tidigare erfarenhet inom lokalvård är meriterande Anställningsform och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal. Ansök via ansökningsformuläret (ej via mejl), vi sköter ansökningar löpande och rollen kommer att tillsättas när vi hittat rätt person, vänta därför inte med din ansökan! Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Frida Kask Rosén ([email protected]) hos vår rekryteringspartner UrbanUrban. Vi ser fram emot att höra från dig! Våra kärnvärden – LÄSS is more På Sweax drivs vi av fyra ledord: Lösningsorienterade, Ägandeskap, Serviceminded och Stolta. Det genomsyrar hur vi möter kunder, hur vi samarbetar – och hur vi växer tillsammans. Som ett resultat av vår starka kultur och gemenskap är vi stolta över att vara certifierade som ett Great Place to Work. Det är ett kvitto på att våra medarbetare trivs, känner sig trygga och är engagerade – varje dag.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter till en rullstolsburen man som bor i Herräng. Vi söker två personer som vill arbeta extra vid behov under hela juli månad från v. 27-32. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, hushållssysslor, förflyttningar av olika slag, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 10:00-15:15 eller 19:00-23:00 på vardagar, 10:00-15:40 eller 19:00-23:00 på lördagar och söndagar. Om kunden Denna man har ett stort intresse för fiske, att meka med bilar, gå ut och äta samt att titta på TV. Han är i 50-års åldern och för sin egen talan. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, Inte är pälsdjursallergiker, då det finns en katt i kundens hem. Det är meriterande om du Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi en erfaren bilskadetekniker till vår kund i Norrtälje. Ta chansen och sök idag! Om tjänsten Du kommer i denna tjänst att arbeta med krockskadade bilar på många olika bilmärken och hantera såväl små reparationer som stora strukturskador. Exempel på arbetsuppgifter: Byta och rikta karossdetaljer Svetsa, limma och nita Demontering och montering Samverka med planering, skadeberäknare och arbetsledare för att skapa goda resultat Din profil Vi söker dig som är erfaren bilskadetekniker med flerårig erfarenhet. Du har förmågan att arbeta självständigt, är serviceinriktad, engagerad och noggrann. Det är viktigt för oss att du blir en i gänget, att du har stor social kompetens och god samarbetsförmåga. Utöver detta ser vi gärna att du har datavana och förstår hur tidsstämpling fungerar. Tjänsten förutsätter att du har B-körkort. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Företaget startades av specialister inom fordonsbranschen med mångårig erfarenhet från verkstadsarbete. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster är vi med och verkar för en kompetenshöjning i branschen. Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vi tror på varje människas förmåga. Starka individer lyfter varandra. Steg för steg hjälper vi medarbetare och företag att utvecklas och bli starkare – så starka att de i sin tur lyfter andra. Värderingar Vi brinner för att matcha ihop arbetssökanden med företag, och vårt arbete sker helhjärtat i alla delar för att hela processen ska lyckas. Vi är alltid personliga, engagerade och professionella i alla våra uppdrag och möten.
Välj ett jobb för att visa detaljer