Vi på Nomi Sushi söker en restaurangbiträde , Ingen tidigare erfarenhet krävs då vi alltid kan lära dig. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning, med möjlighet tillsvidareanställning. Välkommen till Nomi Sushi!
Vi söker dig som är distriktssköterska. Vill du vara med och arbeta tillsammans med oss på vår fina vårdcentral som kännetecknas av kompetens och hjärta? Då ser vi fram emot att välkomna dig i rollen som distriktssköterska! Vad erbjuds du? I rollen som distriktssköterska hos oss arbetar du självständigt men i team och utgör en del av vår fina hemsjukvård som ständigt växer och utvecklas. Vårt uppdragsområde sträcker sig över såväl landsbygd som tätort i vackra miljöer. Vi tar oss till våra patienter med bil, cykel eller egna ben. Vem söker vi? Vi söker dig, en kompetent och positiv distriktssköterska med gedigen erfarenhet av hemsjukvård. Vi lägger stor vikt vid att du tillsammans med dina kollegor bidrar till ett öppet och positivt arbetsklimat. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har lätt för att arbeta självständigt samt har en god samarbetsförmåga med de övriga i teamet. Självfallet har du alltid patienten i fokus och du värnar om ett gott bemötande både i telefon och i det personliga mötet. Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag! Om du har frågor är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef, Ulrika Hansson, [email protected] Vi ser verkligen fram emot din ansökan! Mottagning Trevliga Nykvarns Vårdcentral är belägen i nybyggda lokaler mitt i Nykvarns Centrum. Verksamheten har ca 9000 listade patienter och består av husläkarmottagning med hemsjukvård, psykosocialt team samt barnhälsovård. Verksamheten är även samlokaliserad med Nykvarns Primärvårdsrehab. Personalgruppen omfattar ca 30 medarbetare som tillsammans bidrar till en trivsam arbetsplats. Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard
Vi söker en erfaren Chef för Säkerhet och IT - en nyckelroll i vår kommuns arbete med trygghet och digitalisering! Nykvarns kommun söker en strategisk och drivande chef som vill ta ett helhetsansvar för en avdelning där säkerhet, digitalisering och samhällsnytta möts. Som chef för säkerhet och IT har du en nyckelroll i att stärka vår motståndskraft, vår digitala utveckling och vårt arbete för en trygg vardag för invånarna och den interna organisationen. Nykvarns kommun är en förvaltning med sex kontor. Avdelningen för säkerhet och IT är organiserad under kontoret Samordning och internt stöd som även organiserar avdelningarna kansli och HR. Vi erbjuder: En strategisk nyckelroll med samhällsviktig påverkan. Ett engagerat team och en organisation som tar säkerhet på allvar. Ett nära samarbete med kommunens ledning och övriga verksamheter. En organisation med samhällsengagemang där vi är nära varandra, kommuninvånare och näringsliv. Som chef i Nykvarns kommun innebär att vi: "Tillsammans ska sträva efter en kultur där vi leder med både hjärta och hjärna, där dialog, vänlighet och samarbete genomsyrar vårt arbete. Att vi tillsammans bygger en arbetsplats där vi pratar MED varandra, inte OM varandra, där vi möter varandra med välvilja och respekt på alla nivåer och mellan olika delar av organisationen. Vi ska sträva efter en ökad självinsikt och förståelse för andras perspektiv och hur vi människor fungerar och hur vi fungerar tillsammans. Med öppenhet och tillit skapas en psykologisk trygghet för alla att växa som individer och som organisation." Vill du bidra till en trygg och hållbar framtid i vår kommun? Välkommen med din ansökan - tillsammans bygger vi en smart och säker kommun för alla! Chef för Säkerhet och IT Arbetsuppgifter Som Chef för Säkerhet och IT har du en nyckelroll i vår organisation. Du ansvarar för att samordna och driva arbetet inom säkerhet, informationssäkerhet, brottsförebyggande insatser och IT/digitalisering, en ny avdelning inom kontoret Samordning och internt stöd. Det är inte ett krav att du är expert inom alla områden - det viktiga är att du har god förståelse för helheten och kan leda specialistkompetenser inom både säkerhets- och IT-området. Du blir kommunens främsta rådgivare inom dessa områden och arbetar nära kommunledning, verksamhetschefer och externa samarbetspartner för att driva utvecklingen framåt. Tjänsten innefattar en rad roller bland annat informationssäkerhetschef (CISO). Du leder ett team med sju medarbetare inom både säkerhets- och IT-området och ingår i ledningsgruppen för Samordning och internt stöd. Dina huvudsakliga uppdrag: Strategiskt och operativt ansvar för kommunens säkerhetsarbete, inkl. säkerhetsskydd, beredskap, brottsförebyggande arbete, riskhantering och fysisk säkerhet. Strategiskt ansvar för kommunens IT-verksamhet och att utveckla kommunens IT-strategi, driva digitalisering med fokus på säkerhet, effektiviteten, tillgänglighet och nytta. Stärka säkerhetskulturen i organisationen - från ledning till medarbetare. Säkerställa efterlevnad av lagstiftning och regelverk, som NIS2, GDPR och säkerhetsskyddslagen och implementera strategier, policys och rutiner mm. Representera kommunen i samverkan med externa aktörer, kommuner och myndigheter inom avdelningens ansvarsområde. Leda och utveckla teamet inom avdelningen och ansvara för budget, personal och verksamhetsutveckling. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Tjänsten är säkerhetsklassad varpå slutkandidat kommer att genomgå säkerhetsprövning innan eventuell anställning. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Av arbetsgivaren bedömd relevant högskole- eller universitetsutbildning. Flerårig erfarenhet av strategiskt arbete inom säkerhet och IT/digitalisering, eller båda områdena - gärna inom offentlig sektor. Tidigare erfarenhet som chef med goda resultat. God förståelse för säkerhetsstyrning i ett samhällsviktigt kontext samt hur teknik, informationssäkerhet och brottsförebyggande arbete samverkar. Kännedom om relevanta lagar, standarder och regelverk (t.ex. Säkerhetsskyddslagen, NIS2, GDPR, ISO 27001). God förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativt ledarskap. Lätt för att skapa samarbeten och bygga förtroende i hela organisationen. Hög integritet, analytisk förmåga och vana att arbeta med komplexa frågor. God kännedom om aktuella hot, säkerhetslösningar och regelverk. Mycket god kommunikativ förmåga där du gör komplexa frågor begripliga. Är en trygg och engagerad ledare med vana att driva förändring och skapa resultat genom andra. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskyddad information och krisberedskap. Förståelse för kommunal verksamhet och styrning. Certifieringar inom informations- eller IT-säkerhet. Erfarenhet av förändringsledning och digital transformation. Erfarenhet av brottsförebyggande eller trygghetsskapande samverkan. Erfarenhet av arbete med skyddsvärd och säkerhetsskyddad information. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer här Vår hemsida www.nykvarn.se
Vi söker en erfaren Chef för Säkerhet och IT - en nyckelroll i vår kommuns arbete med trygghet och digitalisering! Nykvarns kommun söker en strategisk och drivande chef som vill ta ett helhetsansvar för en avdelning där säkerhet, digitalisering och samhällsnytta möts. Som chef för säkerhet och IT har du en nyckelroll i att stärka vår motståndskraft, vår digitala utveckling och vårt arbete för en trygg vardag för invånarna och den interna organisationen. Nykvarns kommun är en förvaltning med sex kontor. Avdelningen för säkerhet och IT är organiserad under kontoret Samordning och internt stöd som även organiserar avdelningarna kansli och HR. Vi erbjuder: En strategisk nyckelroll med samhällsviktig påverkan. Ett engagerat team och en organisation som tar säkerhet på allvar. Ett nära samarbete med kommunens ledning och övriga verksamheter. En organisation med samhällsengagemang där vi är nära varandra, kommuninvånare och näringsliv. Som chef i Nykvarns kommun innebär att vi: "Tillsammans ska sträva efter en kultur där vi leder med både hjärta och hjärna, där dialog, vänlighet och samarbete genomsyrar vårt arbete. Att vi tillsammans bygger en arbetsplats där vi pratar MED varandra, inte OM varandra, där vi möter varandra med välvilja och respekt på alla nivåer och mellan olika delar av organisationen. Vi ska sträva efter en ökad självinsikt och förståelse för andras perspektiv och hur vi människor fungerar och hur vi fungerar tillsammans. Med öppenhet och tillit skapas en psykologisk trygghet för alla att växa som individer och som organisation." Vill du bidra till en trygg och hållbar framtid i vår kommun? Välkommen med din ansökan - tillsammans bygger vi en smart och säker kommun för alla! Chef för Säkerhet och IT Arbetsuppgifter Som Chef för Säkerhet och IT har du en nyckelroll i vår organisation. Du ansvarar för att samordna och driva arbetet inom säkerhet, informationssäkerhet, brottsförebyggande insatser och IT/digitalisering, en ny avdelning inom kontoret Samordning och internt stöd. Det är inte ett krav att du är expert inom alla områden - det viktiga är att du har god förståelse för helheten och kan leda specialistkompetenser inom både säkerhets- och IT-området. Du blir kommunens främsta rådgivare inom dessa områden och arbetar nära kommunledning, verksamhetschefer och externa samarbetspartner för att driva utvecklingen framåt. Tjänsten innefattar en rad roller bland annat informationssäkerhetschef (CISO). Du leder ett team med sju medarbetare inom både säkerhets- och IT-området och ingår i ledningsgruppen för Samordning och internt stöd. Dina huvudsakliga uppdrag: Strategiskt och operativt ansvar för kommunens säkerhetsarbete, inkl. säkerhetsskydd, beredskap, brottsförebyggande arbete, riskhantering och fysisk säkerhet. Strategiskt ansvar för kommunens IT-verksamhet och att utveckla kommunens IT-strategi, driva digitalisering med fokus på säkerhet, effektiviteten, tillgänglighet och nytta. Stärka säkerhetskulturen i organisationen - från ledning till medarbetare. Säkerställa efterlevnad av lagstiftning och regelverk, som NIS2, GDPR och säkerhetsskyddslagen och implementera strategier, policys och rutiner mm. Representera kommunen i samverkan med externa aktörer, kommuner och myndigheter inom avdelningens ansvarsområde. Leda och utveckla teamet inom avdelningen och ansvara för budget, personal och verksamhetsutveckling. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Tjänsten är säkerhetsklassad varpå slutkandidat kommer att genomgå säkerhetsprövning innan eventuell anställning. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Av arbetsgivaren bedömd relevant högskole- eller universitetsutbildning. Flerårig erfarenhet av strategiskt arbete inom säkerhet och IT/digitalisering, eller båda områdena - gärna inom offentlig sektor. Tidigare erfarenhet som chef med goda resultat. God förståelse för säkerhetsstyrning i ett samhällsviktigt kontext samt hur teknik, informationssäkerhet och brottsförebyggande arbete samverkar. Kännedom om relevanta lagar, standarder och regelverk (t.ex. Säkerhetsskyddslagen, NIS2, GDPR, ISO 27001). God förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativt ledarskap. Lätt för att skapa samarbeten och bygga förtroende i hela organisationen. Hög integritet, analytisk förmåga och vana att arbeta med komplexa frågor. God kännedom om aktuella hot, säkerhetslösningar och regelverk. Mycket god kommunikativ förmåga där du gör komplexa frågor begripliga. Är en trygg och engagerad ledare med vana att driva förändring och skapa resultat genom andra. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskyddad information och krisberedskap. Förståelse för kommunal verksamhet och styrning. Certifieringar inom informations- eller IT-säkerhet. Erfarenhet av förändringsledning och digital transformation. Erfarenhet av brottsförebyggande eller trygghetsskapande samverkan. Erfarenhet av arbete med skyddsvärd och säkerhetsskyddad information. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer här Vår hemsida www.nykvarn.se
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska Gymnasiet Nykvarn erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: BA,EE,FR,FS,FT,IN,NB,VF och VO-programmen. I dagsläget har skolan ca 230st elever och ungefär 29st medarbetare. Vår skola är nybyggd och vi har fina fräscha lokaler. Vi bedriver lärlingsutbildning för våra elever vilket innebär att de har hälften skola och hälften praktik på schemat under hela läsåret. Om du vill läsa mer, besök oss på praktiska.se/nykvarn Ditt uppdrag Tjänsten är en Tillsvidareanställning motsvarande 100% med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom Sve/Sva 1,2 och 3 och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett arbetslag. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Utöver ämnesspecifika- har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor och tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Det är lika med såväl eleverna som med kollegor. Din profil Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare i Svenska och Svenska som andraspråk på gymnasiet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 27 juni. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Emma Sennebäck via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Hejsan! Vi söker nu personlig assistent som brinner för att hjälpa andra. Jag är en man i 50 årsåldern och bor i ett hus i lantlig miljö precis utanför Nykvarn. Här bor jag med min mor och vår lilla hund. Jag älskar att gå på promenader, ta en fika, konserter och vara med min hund. Mina intressen är musik, gamla bilar. Jag behöver hjälp med det mesta i vardagen då jag har MS och är rullstolsbunden. Som min assistent bör du vara omhändertagande, nyfiken, glad och ha humor. Du har också en god fysik och talar och förstår flytande svenska och kan även arbeta efter skriftliga och muntliga instruktioner utan problem. Jag söker dig som är lyhörd och uppmärksam för mina behov och allmänna mående genom att tolka min verbala förmåga och kroppsspråk. Vi ser helst att du bör ha tidigare erfarenhet av att arbeta inom vården. Körkort är ett krav då kollektivtrafiken går sällan. Har du de kvaliteer som jag eftersöker och du vill jobba hos mig, så finns här god förutsättning att förhandla om en god lön. OBS! I hemmet finns en liten hund så du bör inte vara pälsallergi. Tjänsten: Visstidanställning så länge uppdraget varar Omfattning: timmar Schema: mån-fre kl 10:00-16:00. OBS!möjlighet att även arbeta på helger finns och bestäms då i samråd med dig. Tillträde: Juli 2025 UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget (arbete inom LSS) Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Ansvar, engagemang och glädje är de nyckelord som vi på God Assistans vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta varje pass. Intervjuer kommer ske löpande så ansök så fort som möjligt! Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Om God Assistans: God Assistans bedriver assistansverksamhet över hela landet sedan 2012. Grundaren av God Assistans, Mikael Nordmark har själv en son med flerfunktionshinder, han bytte karriär och bestämde sig för att göra något viktigt i livet... Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu Varmt välkommen med din ansökan!
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Nykvarn! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Uppdragsgivaren är en kvinna i 45års åldern med ALS som bor tillsammans med sin son och katt i en lägenhet i centrala Nykvarn. Hon saknar verbalt tal och använder sig av en ögonstyrd dator för att kommunicera. Stor del av hennes liv går åt rehab, titta på sport och umgås med sin son. Därför kan det vara kul om du delar hennes sportintresse (främst fotboll!), men är inget krav utan bara en bonus! Jobbet som assistent är att vara hennes förlängda armar och ben, men det är väldigt viktigt att förstå också att man jobbar som ett team tillsammans. Därför är personkemin extremt viktig så samarbetet går smidigt och bra. Man arbetar ensam på sina arbetspass men ändå viktigt att du har lagkänsla då man ibland behöver ställa upp för sina kollegor vid oplanerad såsom planerad frånvaro. Vem är du? Du som söker tjänsten är kvinna, och du bör vara social, levnadsglad och positiv. Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad samt har förmågan att lyssna in andra personer och förstå din roll i en familjesituation. Det är också viktigt att du är ärlig, tycker om att arbeta och har förmåga att skapa en positiv atmosfär omkring dig. Du bör gilla barn då dem finns i hemmet. Du bör även vara icke pälsdjursallergiker, då katt finns i hemmet. Viktigt att du inte har några ryggproblem eller diverse då det förekommer en del förflyttningar tillsammans med henne. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Det är viktigt att du förstår att du har birollen och att din uppdragsgivare som har personlig assistans har huvudrollen. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker personer som kan hoppa in vid vakanser, både för tider under dag, kväll men även under natten ( vaken natt ). Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och av kunden och hennes assistenter. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar drygt 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Bygga, bo och miljö tar stort ansvar för komplexa frågor kring kommunens utveckling. Nykvarn växer och vi behöver vara snabbfotade och lösningsorienterade eftersom utvecklingen pågår hela tiden. Vi har ett stort ansvar för att skapa samhällsnytta och att göra det där lilla extra i vårt arbete varje dag. På Plan- och exploateringsavdelningen arbetar vi med hela samhällsbyggnadsprocessen från idé till framtagande av detaljplaner och genomförandet av dem. Vi hanterar även köp och försäljning av mark, arrenden, tomträtter, fastighetsbildning och projektledning av exploateringsprojekt med mera. Avdelningen företräder kommunen som fastighetsägare och förvaltar dess mark. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett trevligt arbetsklimat och en lärorik miljö i en liten förvaltning där du får vara en del av utvecklingen. För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som drivs av en vilja att utvecklas i takt med organisationen. Vi är en liten förvaltning där det krävs att man tar ett stort eget ansvar och har ett starkt driv att lösa problem och utmaningar som dyker upp. Vi tror dessutom att du verkligen gillar att samarbeta och att du trivs i en roll där du får leda andra. Det är av stor vikt att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. I ditt arbete är du självständig, ansvarstagande och lösningsfokuserad och du bidrar till att utveckla och förbättra verksamheten. Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande. Du ser det som naturligt att uppmuntra, respektera och lyssna, både i närmaste gruppen och i större sammanhang. Mark- och exploateringsingenjör Arbetsuppgifter Som vår nya Mark- och exploateringsingenjör får du ett utmanande, omväxlande och framför allt roligt jobb. Du kommer att ingå i Plan- och exploateringsavdelningen, avdelningen ansvarar för översiktsplanering, detaljplanering, markanvisningar/exploatering och upprättade av olika avtal. Hos oss lägger vi stor vikt vid trivsel. Vi tror att samarbetsvilja är en nyckel till framgång. Därför söker vi dig som är framåt, nyfiken och har ett kundorienterat tänk. Du kommer att vara ett stöd i det dagliga arbetet, både internt och för externa parter. Du kommer att ansvara för befintliga och kommande exploateringsprojekt, både i rollen som huvudprojektledare och som delprojektledare. Du kommer att ansvara för förhandlingar, avtalsskrivning, medverkan i planprocessen, arbete med markförvaltning samt med markfrågor såsom servitut, arrenden och nyttjanderättsfrågor. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor inom kontoret Bygga, bo och miljö liksom med allmänheten, näringslivet och olika marknadsaktörer. På avdelningen har vi stort förtroende för varandra och vi förväntar oss att du snabbt blir självgående, har lätt för att ta initiativ, kan ställa om och smidigt växla mellan olika uppgifter. Du har också förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du gillar att hålla dig uppdaterad inom området, vilket är viktigt för att driva utvecklingen av både din roll och våra uppdrag framåt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Övrig information I Nykvarns kommun arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och hälsa och vår strävan är att alla medarbetare ska uppleva en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid. Provanställning kan komma att tillämpas för denna befattning. Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Kvalifikationer Krav: Högskoleutbildning med inriktning mot lantmäteri, väg- och vatten,samhällsbyggnad eller annan utbildning och erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Kunskap eller erfarenhet inom relevant lagstiftning och praxis exempelvis plan- och bygglagen, miljöbalken och fastighetsbildningslagen. Flytande svenska i tal och skrift. B-körkort. Meriterande: Erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. För denna befattning kan intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdatum. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se
Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Aditro Logistics är en ledande aktör inom logistik och distribution och är en del av Posti Group. Vi söker nu engagerade lagermedarbetare till vårt team i Nykvarn i samband med nya kunduppdrag. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du bidrar till att säkerställa en effektiv och kvalitativ hantering av våra kunders produkter! Arbetsuppgifter: Som lageroperatör hos oss får du en varierande vardag inom lagerverksamheten. Att vara lageroperatör innebär att du kommer arbeta med plockning, packning, godsmottagning och leverans av varor. Tunga lyft kan förekomma. Vi vill att ditt fokus ligger på säkerhet, noggrannhet och kvalitet i alla moment, då har du bästa möjligheter för att lyckas. Din profil För att lyckas behöver du: • Vara flytande i svenska både i tal och skrift • Ha erfarenhet av att arbeta i team • Ha en god fysik Meriterande om du: • Har erfarenhet av operativ verksamhet • Har kunskaper i engelska, gärna i både tal och skrift • Har B-körkort, fördelaktigt då arbetskraft kan behövas under tiden där kollektivtrafiken inte är i full gång • Har truckkort • Har en bakgrund inom lagsport eftersom samarbete är viktigt hos oss! Om anställningen: Placeringsort: Nykvarn Anställningsform: 6 månaders visstidsanställning med goda chanser till förlängning & övertag av kund Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Omgående Din personlighet är viktigast! Vi söker dig som är driven, kvalitetsmedveten, noggrann, positiv och älskar att lära dig nya saker. Då det ställs höga krav på samarbete samt eget ansvar att vara delaktig så vill vi att du trivs med att arbeta i team och alltid är beredd att hjälpa till där det behövs. Om du saknar erfarenhet av liknande roll så är det inget hinder förutsatt att dina personliga egenskaper motsvarar våra förväntningar, då vi kommer ge dig den utbildning och stöd som behövs för att du skall lyckas. Övrig information Vi värnar om en säker arbetsmiljö och tillämpar bakgrundskontroller samt slumpmässiga alkohol- och drogtester. Vi är kollektivt anslutna till Transportavtalet och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt andra förmåner via Benify.
Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Arbetsuppgifter Aditro Logistics är en ledande aktör inom logistik och distribution och är en del av Posti Group. Vi söker nu engagerade lagermedarbetare till vårt team i Nykvarn i samband med nya kunduppdrag. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du bidrar till att säkerställa en effektiv och kvalitativ hantering av våra kunders produkter! Arbetsuppgifter: Som lageroperatör hos oss får du en varierande vardag inom lagerverksamheten. Att vara lageroperatör innebär att du kommer arbeta med plockning, packning, godsmottagning och leverans av varor. Tunga lyft kan förekomma. Vi vill att ditt fokus ligger på säkerhet, noggrannhet och kvalitet i alla moment, då har du bästa möjligheter för att lyckas. Din profil För att lyckas behöver du: • Vara flytande i svenska både i tal och skrift • Ha erfarenhet av att arbeta i team • Ha en god fysik Meriterande om du: • Har erfarenhet av operativ verksamhet • Har kunskaper i engelska, gärna i både tal och skrift • Har B-körkort, fördelaktigt då arbetskraft kan behövas under tiden där kollektivtrafiken inte är i full gång • Har truckkort • Har en bakgrund inom lagsport eftersom samarbete är viktigt hos oss! Om anställningen: Placeringsort: Nykvarn Anställningsform: Behovsanställning Tjänstgöringsgrad: Deltid Tillträde: Omgående Din personlighet är viktigast! Vi söker dig som är driven, kvalitetsmedveten, noggrann, positiv och älskar att lära dig nya saker. Då det ställs höga krav på samarbete samt eget ansvar att vara delaktig så vill vi att du trivs med att arbeta i team och alltid är beredd att hjälpa till där det behövs. Om du saknar erfarenhet av liknande roll så är det inget hinder förutsatt att dina personliga egenskaper motsvarar våra förväntningar, då vi kommer ge dig den utbildning och stöd som behövs för att du skall lyckas. Övrig information Vi värnar om en säker arbetsmiljö och tillämpar bakgrundskontroller samt slumpmässiga alkohol- och drogtester. Vi är kollektivt anslutna till Transportavtalet och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt andra förmåner via Benify.
Välj ett jobb för att visa detaljer