Lediga jobb i Ockelbo

Sök totalt 13 lediga jobb i Ockelbo

Personlig assistent 80% till kvinna med MS
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

PERSONLIG ASSISTENT Vi söker nu en personlig assistent som kan arbeta 80% till en rullstolsburen kvinna med MS i Lingbo/Ockelbo kommun.  Arbetet är förlagt till dagtid, även helger (varannan helg) 9-18. Endast kvinnliga sökande. Erfarenhet som personlig assistent eller motsvarande är meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter. För ett arbete hos oss bör du vara lyhörd, flexibel, uppmärksam, tycka om människor och att hjälpa andra. Vi ser att du som söker har körkort behörighet B Det är meriterande att du talar finska, det är dock inget krav. Kunden pratar bra svenska. Arbetet är förlagt till dagtid, även helger (varannan helg). Erfarenhet som personlig assistent eller motsvarande är meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter. För ett arbete hos oss bör du vara lyhörd, flexibel, uppmärksam, tycka om människor och att hjälpa andra. Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. ANSÖKAN Ansökan görs endast via extern webbplats (följ länk nedan). Ansökan på annat vis kommer tyvärr ej att accepteras. Rekrytering sker löpande, då vi ser att tjänsten tillsätts snarast. Välkommen med din ansökan Carelli Assistans är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil)

12 september 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Vikarie till kvinna med MS
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

PERSONLIG ASSISTENT Vi söker vikarie till en rullstolsburen kvinna med MS i Lingbo/Ockelbo kommun.  Arbetet är förlagt till dagtid, även helger (varannan helg) 9-18. Endast kvinnliga sökande. Erfarenhet som personlig assistent eller motsvarande är meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter. För ett arbete hos oss bör du vara lyhörd, flexibel, uppmärksam, tycka om människor och att hjälpa andra. Vi ser att du som söker har körkort behörighet B Det är meriterande att du talar finska, det är dock inget krav. Kunden pratar bra svenska. Arbetet är förlagt till dagtid, även helger (varannan helg). Erfarenhet som personlig assistent eller motsvarande är meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter. För ett arbete hos oss bör du vara lyhörd, flexibel, uppmärksam, tycka om människor och att hjälpa andra.  Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. ANSÖKAN Ansökan görs endast via extern webbplats (följ länk nedan). Ansökan på annat vis kommer tyvärr ej att accepteras. Rekrytering sker löpande, då vi ser att tjänsten tillsätts snarast. Välkommen med din ansökan Carelli Assistans är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil)

12 september 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Legitimerad Förskollärare till Ockelbo Kommun
Ockelbo kommun
Förskollärare

Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad, på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen. Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 2 000 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv. Ockelbo förskola genomför kontinuerligt olika fortbildningsinsatser för din personliga och utbildningens utveckling. Vi har 6 utvecklingsdagar per år som förläggs 3 per termin. Vi erbjuder även avgiftsfri pedagogisk lunch. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare medverkar du till att en positiv och utvecklande miljö, med en god balans av omsorg och lärande, dagligen skapas för varje barn och för hela barngruppen. Tillsammans med kollegorna i arbetslaget leder du de målstyrda processerna i undervisningen utifrån styrdokumenten. I arbetet ingår pedagogiskt arbete i barngrupp, planering av utbildning, dokumentation, uppföljning samt utvärdering av utbildningen enligt beslutade mål och riktlinjer. Du tillsammans med arbetslaget ansvarar för att genomföra utbildningen på förskolan, både enskilt och i grupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och lärarlegitimation. Du är väl förtrogen med förskolans styrdokument och utvecklar arbetet på förskolan i enlighet med dessa. Du är öppen, drivande och har lätt för att kommunicera med barn, kollegor och vårdnadshavare. Som person är du ansvarskännande och har lätt för att skapa tillit. Du ser samarbete som en självklar del i ditt arbete och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper, samtidigt som du är öppen för nya arbetssätt. Då god kommunikation är av stor vikt för att lyckas i denna tjänst är det ett krav att du besitter god förmåga till att utrycka dig i svenska, både i tal och i skrift. Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning. Tjänsten är tillsvidare men provanställning kan komma att tillämpas. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Bor du utanför Ockelbo? Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!

11 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Produktionschef till Elis Textil Service
Bravura Sverige AB
Arbetsledare inom tillverkning

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Elis Textil Service. Välj inte Elis om du inte gillar teamwork… …men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen! Om företaget: I Elis-koncernen finns 54 000 kollegor i 30 länder som hjälper sina kunder inom olika branscher. Anläggning i Ockelbo har en lång och fin historia och är en av Elis största anläggningar i en mindre lokalort. Anläggningen har tidigare varit i Landstingets ägo. År 1999 togs anläggningen över av Berendsen, numera Elis. Genom att vara kommunens främsta arbetsgivare har anläggningen spelat en central roll i att skapa och upprätthålla sysselsättning i området, vilket har bidragit till att stärka den lokala ekonomin och gemenskapen. Anläggningen producerar idag ca 29 ton textilier per dag till hotell, restauranger, samt till olika områden inom vård och omsorg. Kunderna finns på orterna Gävleborg, Dalarna, Jämtland, Härjedalen och Uppsala. Platschefen ansvarar för anläggningen och leder den lokala ledningsgruppen. Ledningsgruppen är nyckeln till att säkerställa en effektiv och smidig drift av anläggningen. Genom att ha specialiserade chefer för kundservice, distribution, produktion, lager och MKA, kan anläggningen adressera olika aspekter av verksamheten på ett strategiskt och fokuserat sätt. Elis har arbetat utifrån en cirkulär affärsmodell sedan starten. Som Europas ledande leverantör av textil- och hygienlösningar har de ett ansvar men också unik möjlighet att leda den utvecklingen. Med omkring 110 medarbetare lokalt, varav majoriteten involverade i produktionen, skapar anläggningen en betydande mängd möjligheter för människor i regionen. Arbetsuppgifter: Som produktionschef innehar du en central position där både operativt och strategiskt arbete ingår. Dina ansvarsområden inkluderar produktionsplanering, rapportering, och uppföljning, samt ledning av förändringsarbete för att förbättra produktiviteten. Du har övergripande ansvar för anläggningen och arbetar tätt ihop med fyra produktionsledare som leder cirka 90 produktionsmedarbetare i produktionen. Din roll innebär att ingå i ledningsgruppen för anläggningen och rapportera till platschefen. Samarbetet med övriga chefer är avgörande för anläggningens framgång, särskilt med distribution och serviceenheten. Du befinner dig i en miljö med hög kompetens och stabilitet, med självständiga medarbetare. Anläggningen är en framstående pilotanläggning för textilspårbarhet och arbetar kontinuerligt med förbättringsåtgärder för att öka effektiviteten. Ditt uppdrag innebär att förvalta och utveckla verksamheten genom kontinuerliga förbättringar och uppföljning. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Akademisk utbildning är starkt meriterande • Intresse och erfarenhet av produktionsplanering och styrning, gärna från tillverkande industri och/eller logistikbranschen. • Erfarenhet av ledande befattning med chefsansvar • Du har goda IT kunskaper • Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift För att vara framgångsrik i denna roll behöver du visa en vilja att engagera dig i ett synligt och produktionsnära ledarskap. Du är en energisk person med en stark drivkraft och du trivs i att samarbeta med människor. Ditt ledarskap kännetecknas av en coachande inställning där du styr genom att stötta andra, vilket skapar gynnsamma förhållanden för både medarbetarnas och verksamhetens utveckling. Din ödmjukhet skapar en öppen dialog som främjar en positiv arbetsmiljö. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med nyckeltal och målstyrning samt uppskatta att ta ansvar för projekt och driva dem till framgång. Du är uthållig och har förmågan att engagera och motivera andra för att nå bästa resultat. Struktur och ordning är viktigt i ditt arbete och du är van vid att hantera både det operativa och det strategiska perspektivet. Du värderar alltid goda relationer och är van vid att samarbeta med fackföreningar. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Ockelbo Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

5 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Timvikarier till förskolan
Ockelbo kommun
Förskollärare

Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad, på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen. Vi erbjuder även avgiftsfri pedagogisk lunch. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? ARBETSUPPGIFTER Utbildningen i förskolan är första steget för barnen i utbildningskedjan och är en viktig del för att lägga grunden för barnens fortsatta utveckling och lärande. Vi söker engagerade medarbetare till Ockelbos förskola som vill vara med att skapa de bästa förutsättningarna för barnens utveckling. Som vikarie i förskolan kommer du på kort varsel ersätta ordinarie medarbetar vid deras frånvaro. Arbetet innebär pedagogiskt arbete i barngrupp 1-5 år på våra 5 förskoleenheter. Detta innebär att arbetsplats samt arbetstider kan variera beroende på verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Arbetet ställer krav på att du har en god samarbetsförmåga. Likaså att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt kan planera och organisera ditt arbete på ett framgångsrikt sätt. Har du erfarenhet av arbete med barn är det meriterande. Som person har du lätt för att skapa nya relationer och är initiativtagande i sociala sammanhang. Du har en god kommunikativ förmåga och förstår vikten av att agera respektfulle mot både barn och vårdnadshavare såväl som mot dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att få arbeta inom pedagogisk verksamhet behöver du ha ett godkänt utdrag från Polisens belastningsregister. Beställ gärna ett direkt i samband med att du skickar in din ansökan. Blankett finns här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/. Körkort är meriterande, men inte ett krav. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Bor du utanför Ockelbo? Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!

3 september 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Expo söker drivna säljare!
MidSale Consulting AB
Företagssäljare

Vill du bli en del av ett vinnande team som motiverar, utmanar och lyfter varandra? Då har du hittat rätt! Våra uppdragsgivare är stora och välkända varumärken som du förmedlar genom face2face försäljning. Du ansvarar över att ditt eget försäljningsmål uppnås där du också får kontinuerligt stöd av teamledare och kollegor för att nå framgång. Expo Avenue erbjuder: - En attraktiv lönemodell - Motiverande tävlingar i form av utlandsresor, det senaste inom tekniken m.m - Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag - Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling - Roliga event och en härlig företagskultur med glädje och energi Expo Avenue söker dig som: - Är tävlings- och resultatinriktad - Har goda kommunikativa egenskaper - Trivs med att arbeta med ett högt tempo - Har lätt för att uttrycka dig genom det svenska språket Vi erbjuder en gedigen utbildning inom försäljning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och nå dina mål. Tidigare erfarenhet från försäljning är därför inget krav! Om Expo Avenue: Expo Avenue är ett banbrytande företag med nya idéer och koncept. Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 70 duktiga medarbetare. Våra samarbetspartners är stora och välkända varumärken som alltid kan förvänta sig en hög kvalité och service från oss. Kreativitet, kvalité och passion för service och försäljning är grunderna till vår framgång. Expo Avenue är ett tillväxtföretag som är ett självklart val för dig som har höga ambitioner och vill ha möjligheten till karriär. Mer om oss hittar du här: www.expoavenue.se Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Gävle med omnejd. Du utgår från vårt kontor i Gävle. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Ansökan tas emot via e-post till: [email protected]

29 augusti 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Vi söker konsultsjuksköterska till ett kommunalt uppdrag i Gävleborg
Socionomera Bemanning AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård, SÄBO, korttidsboende och LSS. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, vårdplanering, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll, natt och helg. Uppdraget sträcker sig från 1 september till 30 oktober med chans till förlängning, upp till 100% tjänstgöringsgrad. Ett krav är minst ett års erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård och kunskap i programmet LifeCare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc. Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

23 augusti 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Personlig assistent till kille född -14
Ja-Assistans AB
Personliga assistenter

JA-assistans söker personlig assistent till en kille född 2014. Kunden bor med sin familj utanför Ockelbo. Omfattningen är till en början timvikariat på eftermiddagar, kvällar och helger, men kommer att övergå till en ordinarie tjänst. Vi/du kommer tillsammans med kunden överens om tjänstens omfattning och arbetstider. Du som söker har en humanistisk människosyn, och stor respekt för allas lika värde. Du har en trygg och lugn personlighet. Erfarenhet av arbete inom vård/ omsorg eller barnomsorg är meriterande. Störst vikt läggs dock vid personlig lämplighet och personkemi med kund och familj. Arbetet utförs i främst i kundens hem utanför Ockelbo, men även på diverse fritidsaktiviteter och utflykter. Hundar, kanin och höns finns i familjen. Körkort är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen. Löneformen är timlön utifrån branschpraxis. OB-, jour/ beredskap, semester och övriga förmåner/ villkor enligt kollektivavtal. Betald introduktion påbörjas enligt överenskommelse. Din skriftliga ansökan innehållande CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 2024-09-20. Ange ref JA-2410.

21 augusti 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Timvikarie till Humlan HVB
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb som timvikarie hos oss på Humlan HVB! I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.  Om oss  Humlan HVB är en behandlingsenhet i Ockelbo kommun som tar emot föräldrar till barn 0–16 år, där det finns oro kring föräldraförmågan av olika skäl. Vi driver verksamheten enligt ett unikt koncept där barn och föräldrar bor tillsammans i en lägenhet under observation och stöd av personal. Våra arbetsmetoder utgår från ett systemteoretiskt synsätt och miljöterapeutiskt arbetssätt där vi arbetar med struktur i familjens vardag, bland annat samspelsobservationer, stöd i föräldrarollen, enskilda terapeutiska samtal och familjesamtal. Vi arbetar salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt. Behandlingen styrs av individuella genomförandeplaner som bygger på familjens behov, förutsättningar och styrkor. Målet med behandlingen på Humlan är att familjen ska få hjälp med att kartlägga vad de behöver för ett bra liv tillsammans med barnet/barnen samt en större uppsättning fungerande verktyg att använda sig av i vardagen.  Om tjänsten Som timvikarie kommer du huvudsakligen att arbeta med: - Vardagliga arbetsuppgifter såsom måltidsrutiner och städning - Bistå i utredningsarbete och behandlingsinterventioner - Dokumentationsarbete - Kontakt med socialtjänst och andra myndighetskontakter Vem är du?   Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du har: - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift  - God systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning  - B-körkort Det är meriterande om du har: - En 2årig YH yrkesexamen som social- eller behandlingspedagog alternativt påbörjad utbildning - Tidigare erfarenhet av liknande arbete - Utbildning och erfarenhet av lågaffektivt bemötande  Övrigt:   Anställningsform: Timanställning Arbetstid: Dag, Kväll, Helg Tillträde: Enligt överenskommelse  För anställning hos oss krävs ett utdrag från misstanke och belastningsregistret. Vad händer nu?  Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag!   Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Verksamhetschef Sofie Sjöberg via mail [email protected]  Om Humana  Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm.

15 augusti 2024
Sista ansökan:
18 september 2024
Engagerad boendestödjare
AB Spiragården Psykiatrisk Rehabilitering
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vi söker engagerade och intresserade kollegor till vår verksamhet i Ockelbo! Just nu behöver vi timvikarier som kan jobba dag och/eller natt. Spiragården är ett psykiatriboende som tar emot män och kvinnor från hela landet. Du får förmånen att jobba tillsammans med erfarna kollegor, boendestödjare, samordnare, sjuksköterska och kock. Låter det som nånting för dig? Sök, för vi ser fram emot att träffa dig!

15 augusti 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024