Vill du jobba som personlig assistent? Starta nu och fortsätt i sommar!

Vill du sommarjobba som personlig assistent? Kan du börja som vikarie redan nu? Då är du kanske den vi söker! Om jobbet Som personlig assistent har du ett viktigt uppdrag där du stöttar en individ för att han eller hon ska kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv, oavsett funktionsnedsättning. Ditt jobb är där kunden befinner sig, vilket kan vara både i och utanför kundens hem. Arbetet kan innebära att stötta vid personlig omvårdnad, hushållssysslor, socialt stöd, stöttning vid skola/arbete eller fritidsaktiviteter, kommunikation och samspel med mera. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är ansvarsfull och pålitlig, med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Som personlig assistent behöver du vara flexibel och öppen för att arbetet utgår ifrån kundens behov och önskan. Du behöver hantera det svenska språket mycket väl eftersom att kommunikationen är viktig. Har du erfarenhet av personlig assistans eller andra yrken inom omsorgen så är det meriterande. Men det är inget krav, då vi värdesätter den personliga lämpligheten och personkemin mellan dig och kunden allra mest. Ni kommer att spendera mycket tid tillsammans, så det är av högsta vikt att ni trivs ihop. Arbetstider och placering Arbetstiderna varierar utifrån vilken kund du jobbar hos. Hos de allra flesta av våra kunder arbetar assistenten dygnspass med väntetid. Andra arbetstider förekommer också, som till exempel dag, kväll och vaken natt. Kan du jobba alla typer av pass är det meriterande. Vi söker vikarier hos flera av våra kunder. Så placering diskuteras vid intervju. Vi erbjuder En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!

140 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Produktionsledare Ockelbo
Elis Textil Service AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Välj inte Elis om du inte gillar teamwork… …men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss! Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang. Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Produktionsledare till Ockelbo Vill du komma in i ett expansivt företag och få möjligheten att utvecklas? Vi stärker upp och söker ytterligare en produktionsledare som kommer att få vara med på en härlig resa där samarbete i team värdesätts. Vad innebär rollen som produktionsledare? I denna tjänst blir du produktionsledare för ett team och specifikt produktionsavsnitt med ca 20 medarbetare. Tjänsten är en heltidstjänst och du behöver vara beredd på skiftgående arbete i linje med kollektivet. Våra skift i dag är mellan kl. 05.30 på morgonen till kl. 23.30 på kvällen. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att: Planera, prioritera och fördela teamets dagliga uppgifter Bemanningsplanering Leda och driva förändringsarbetet mot uppsatta mål Löpande mäta och rapportera utfall Styra, leda och coacha efter våra värderingar I tjänsten rapporterar du till produktionschefen. Vad har Lars Melin, platschef i Ockelbo, att säga om tjänsten och företaget? "Här på Elis anläggning i Ockelbo kommer du mötas av ett team med siktet inställt mot framtiden. I denna, för ett tvätteri, mycket viktiga roll kommer du att stormtrivas om du gillar högt tempo, att pendla mellan operativt och strategiskt, att ta eget ansvar, att självständigt och tillsammans med teamet driva saker i mål, att äga din avdelning och ditt ansvar till 100% och att med din personlighet samverka till den bästa arbetsmiljön utan avkall på produktivitet och kontroll. Vi värderar våra medarbetare mycket högt och att se till att de trivs är viktigt för oss och står högt på agendan. Genom innovativt utvecklingsarbete sätter vi hållbarhetsagendan i främsta fokus och du får vara med och påverka på ett unikt sätt. Välkommen till oss!" Vem är du? Tjänsten som produktionsledare passar dig som vill arbeta i ett professionellt företag och som gillar att jobba i ett högt tempo med många parallella uppdrag på bordet. Du är drivande, strukturerad och har förmågan att inspirera och få med dig andra att sträva mot gemensamma mål. Du är ansvarstagande och van vid att prioritera mellan brådskande och viktigt. Du ser lösningar i stället för problem. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad kan du? Du har gärna ett par års erfarenhet av att driva team framåt samt motivera och utveckla dina medarbetare. Vi tror att du har lägst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning eller annan relevant teoretisk utbildning. Kunskaper i engelska krävs. Vi ser gärna att du har allmän kunskap om eller erfarenhet av arbete enligt LEAN. Det är meriterande med erfarenhet av projektledning och att driva förbättringsarbete. Varför ska du välja Elis? Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Förutom att få ingå i ett härligt glatt team så erbjuder vi löpande utveckling såväl professionell som personlig. Du kommer att få nödvändig utbildning och löpande coachning och det finns goda framtida utvecklings-möjligheter inom företaget. Kontakt och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontaktaLars Melin, platschef, på tfn. 070-650 19 10. Vill du vara med och bygga upp vårt produktionsteam? Sök då tjänsten redan idag! Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom ansökningsknappen. Din ansökan vill vi ha senast söndagen den 9 mars 2025. Välkommen med din ansökan!

140 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vill du jobba som personlig assistent? Starta nu och fortsätt i sommar!

Vill du sommarjobba som personlig assistent? Kan du börja som vikarie redan nu? Då är du kanske den vi söker! Om jobbet Som personlig assistent har du ett viktigt uppdrag där du stöttar en individ för att han eller hon ska kunna leva ettsjälvständigt och meningsfullt liv, oavsett funktionsnedsättning. Ditt jobb är där kunden befinner sig, vilket kan vara både i och utanför kundens hem. Arbetet kan innebära att stötta vid personlig omvårdnad, hushållssysslor, socialt stöd, stöttning vid skola/arbete eller fritidsaktiviteter, kommunikation och samspel med mera. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är ansvarsfull och pålitlig, med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Som personlig assistent behöver du vara flexibel och öppen för att arbetet utgår ifrån kundens behov och önskan. Du behöver hantera det svenska språket mycket väl eftersom att kommunikationen är viktig.Har du erfarenhet av personlig assistans eller andra yrken inom omsorgen så är det meriterande. Men det är inget krav, då vi värdesätter den personliga lämpligheten och personkemin mellan dig och kunden allra mest. Ni kommer att spendera mycket tid tillsammans, så det är av högsta vikt att ni trivs ihop. Arbetstider och placering Arbetstiderna varierar utifrån vilken kund du jobbar hos. Hos de allra flesta av våra kunder arbetar assistenten dygnspass med väntetid. Andra arbetstider förekommer också, som till exempel dag, kväll och vaken natt. Kan du jobba alla typer av pass är det meriterande. Vi söker vikarier hos flera av våra kunder. Så placering diskuteras vid intervju. Vi erbjuder En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025