Personlig assistent till man i Holmsveden

Jag är en man på 65+ som bor tillsammans med min fru i Holmsveden norr om Lingbo. Jag har en funktionsnedsättning som bland annat innebär att jag ärrullstolsburen. Mina assistenter jobbar självständigt, och hjälper mig medpersonlig omvårdnad, förflyttningar, kommunikation och övriga rutiner somingår i ett liv såsom matlagning, städning och att komma ut på aktiviteter.Jag söker nu personliga assistenter för både ordinarie tjänst och vikarier vidbehovJag söker dig som är flexibel vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider. Du ärtrygg i dig själv, noggrann och följer upprättade rutiner. Du är ansvarsfull, hargott omdöme, är lyhörd för mina behov och kan arbeta självständigt.Körkort är ett krav då jag har egen bil som assistenten kör. Stor vikt kommer attläggas vid personlig lämplighet då det är viktigt att vi trivs bra ihop, så jag villdärför att du i din ansökan berättar lite om dig själv.Arbetstider: Arbetstiden är fördelad på dag/kväll/nattpass, vardag som helg.Omfattning: Är du rätt person så kan vi erbjuda en ordinarie tjänst på ca 75%,Vi söker även vikarier vid behov. OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
CE-chaufförer sökes för sommaruppdrag

TopWork söker nu ansvarsfulla chaufförer till kund i Ockelbo!   Vi söker nu chaufförer som vill bredda sin kompetens under sommaren hos vår kund belägen i Ockelbo. Vi söker dig som är punktlig och trivs med att arbeta i ett högt tempo med god servicekänsla! Du kommer att arbeta med distribution inom Gästrikland och angränsande län. Arbetet kan vara förlagt under veckans alla dagar, vi ser därför att du som söker är flexibel när det kommer till arbetstider. Arbetet är ett sommarvikariat som kommer vara från vecka 21 till vecka 34. Vi ser att du är: Ansvarsfull Punktlig Intresserad av att utvecklas Formella krav: CE- behörighet Giltigt YKB Digitalt förarkort Behärska det svenska språket i tal och skrift Låter detta som din nästa möjlighet att utvecklas som chaufför? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden gått ut.

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Arbetsterapeut Ockelbo

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och engagerad Arbetsterapeut! Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats. Utföra administration som tillhör uppdraget Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet Bidra till nöjda deltagare Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP). Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. VI ERBJUDER: Nya spännande utmaningar varje dag! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor - vi har roligt på jobbet! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete Möjlighet att göra skillnad - hjälpa människor till sysselsättning Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter. Har du frågor, maila ansvarig gruppchef Annika Holm [email protected] Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Varmt välkommen med din ansökan!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
INTERIM fabrikschef Gävleborgs län

Vi söker en INTERIM fabrikschef till en tillverkande enhet i Gävleborgs län. Personen vi söker har erfarenhet av att leda en produktionsorganisation och är van att arbeta nära verksamheten. Du trivs bäst när du är synlig och operativ i det löpande arbetet samtidigt som du ansvarar för budget, lönsamhet, kvalité och förbättringsarbetet. Tydligt och coachande ledarskap med förmåga att engagera och motivera ditt team är ett måste. Har du även erfarenhet av skärande bearbetning är det meriterande men inte ett krav. Fabriken som är belägen ca 4 mil norr om Gävle och har ca 40 medarbetare. Uppdraget statar så snart som möjligt och beräknas pågå ca 6 månader.

4 mars 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Personlig assistent till man norr om Hamrånge

Kunden är en man som är 50+ år och är boende i trakterna norr om Hamrånge tillsammans med sin sambo. Arbetsuppgifter: I uppdraget är du en stöttepelare i vardagen där du hjälper till med hus, hem och omvårdnad. En viktig del av arbetet är att ta med kunden ut på sociala aktiviteter, naturnära fritidsintressen samt närvara och hjälpa kunden med träning i hemmet men också på träningscenter. Du som assistent är lyhörd, lättsam och har gärna erfarenhet av att jobba som personlig assistent/inom vård och omsorg. Du har också väldigt gärna erfarenhet av att jobba som personlig assistent i ett hem med fler sammanboende. För att vara aktuell för uppdraget behöver du körkort och egen bil. Arbetstider: Arbetstiderna kan variera från 07:00-16:00 till 07:00-22:00 veckans alla dagar. Omfattning: Det kommer att på sikt behövas minst 2 ordinarie personal på 50-90%. Fördelning av tjänstgöringsgrad och antalet assistenter avgörs till stor del av personlig lämplighet för uppdraget. _______________________________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se (http://www.viomsorg.se/) _______________________________________ Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Välkommen in med din ansökan! Rekryteringen sker löpande. Så ansök redan idag.

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Assistent till Ockelbo sökes

Vi söker en assistent till en snart 20-årig tjej som flyttar till egen lägenhet efter sommaren. Kunden går sista terminen på träningsgymnasiet i Sandviken. På fritiden gillar hon att rida, bada, gå på bio och på bibliotek. Och förstås fika och hänga med sina kompisar. Hon behöver hjälp och stöd med kommunikation, förflyttningar, personlig omvårdnad. Som person behöver du vara trygg i dig själv och gilla utmaningar. Du har skinn på näsan och glimten i ögat. Erfarenhet av personlig assistans och lågaffektivt bemötande är meriterande. Men det är dina personliga egenskaper och personkemin mellan kund och dig som är det viktigaste. Kunden ser helst kvinnliga sökande. Krav: - Rökfri - B körkort - Flytande svenska i tal och skrift Arbetstid: Dygn Tillträde: Betald introduktion påbörjas efter överenskommelse. Tjänsten: 35% på fast schemarad samt vikarie vid behov. Goda möjligheter till ökad tjänstgöringsgrad. Du behöver uppvisa utdrag från belastningsregistret innan anställning påbörjas. Då detta kan ha lång handläggningstid rekommenderar vi att du begär ut det redan nu om du är intresserad av tjänsten. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Hos oss har du som kund ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent, när din assistent ska jobba, vad din assistent ska göra på jobbet, hur assistenten ska utföra sina arbetsuppgifter och vilka assistenter som ska jobba med dig i särskilda situationer. Samtidigt som vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål prioriterar vi god arbetsmiljö för våra medarbetare Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning

28 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Sommarjobba som personlig assistent!

Vill du bidra till att en medmänniska kan leva på det sätt som han eller hon önskar i sommar? Då kan vi på OP Assistans erbjuda dig ett omväxlande sommarjobb hos någon av våra kunder i och runt Ockelbo! Tänk på att sommarjobb som personlig assistent ger goda chanser till fortsatt arbete året runt. Det kan finnas möjlighet att börja jobba extra redan innan sommaren också. Hos oss är du lika viktig oavsett om du är ordinarie eller jobbar extra vid behov. Självklart får du introduktion och får känna dig för innan du börjar jobba. Att vara anställd på OP Assistans innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och schyssta semestervillkor. Som anställd hos oss får du också ett förmånligt friskvårdsbidrag. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent. De faktiska arbetsuppgifterna, tiderna och platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar. OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Vi söker timvikarier till sommaren inom vård och omsorg Ockelbo kommun

Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen. Vill du jobba med någonting roligt, utvecklade och meningsfullt och få värdefull erfarenhet inför framtiden? Vi rekryterar flera medarbetare till timvikariat under sommaren 2024 för att säkerställa vård, omsorg och stöd till våra brukare och medborgare i behov av omsorg i Ockelbo kommun. Inom vård och omsorg innefattas verksamheterna Särskilt boende, Hemtjänst samt LSS och Socialpsykiatri. ARBETSUPPGIFTER Din uppgift hos oss är att ge våra brukare och medborgare en trygg och god omvårdnad, stöd i det dagliga livet samt en stimulerande fritid. Du kommer få introduktion inom allmän omvårdnad, förflyttningsteknik samt handledning och utbildning i läkemedelshantering. För dokumentation och planering används anpassade datasystem som du kommer att introduceras i. Som timvikarie inom vård- och omsorg kommer du i huvudsak att ge omsorg och stöd till våra brukare utifrån biståndsbeslut, lagen om särskilt stöd och Socialtjänstlagen. Du kommer arbeta med att hjälpa våra brukare och medborgare utifrån individuella behov med omvårdnad och serviceinsatser. Arbetet kan även innefatta delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Särskilt boende Bysjöstrand På äldreboendet möter du äldre människor i behov av vård- och omsorg, du arbetar tillsammans med dina kollegor i mindre gruppvård. Här kommer du att hjälpa brukarna med bland annat personlig omsorg såsom hygien, måltider samt sociala aktiviteter. Du kommer också medverka vid social dokumentation och ha kontakt med anhöriga vid behov. Hemtjänst Arbetar du inom hemtjänsten möter du människor i sina egna hem, du arbetar ofta självständigt. Här kommer du hjälpa brukarna med personlig omsorg såsom hygien, måltider, sociala aktiviteter, ledsagning till läkare/samhällsbesök och vissa hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån brukarnas individuella behov. I ditt arbete kan även vardagliga sysslor som att städa, tvätta och handla ingå. LSS och Socialpsykiatri Här arbetar du med personer i olika åldrar som behöver olika mycket hjälp och stöttning i vardagen. Det kan bland annat handla om stöd med personlig omsorg såsom hygien, måltider, sociala aktiviteter och social samvaro. Praktiska uppgifter som till exempel matlagning och hushållsarbete kan också förekomma. Arbetet kan ibland vara utmanande vilket kräver att du är trygg i dig själv. Du kommer också medverka vid social dokumentation och ha kontakt med anhöriga vid behov. Rekryteringen avser timvikariat under semesterperioden 2024. Vi erbjuder dig timvikariat under hela eller delar av vår semesterperiod. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill göra skillnad inom vård och omsorg och som trivs med att arbeta oregelbundna arbetstider. Du har fyllt 18 år eller fyller 18 år innan 1:a juni 2024. Det är önskvärt att du har utbildning eller tidigare erfarenhet inom vård och omsorg. Vid intresse av att arbeta inom Särskilt boende eller Hemtjänsten är det meriterande om du är utbildad undersköterska men det är inget krav. För att arbeta natt inom Hemtjänsten är det dock krav på att du behöver vara utbildad undersköterska. Vid intresse av att arbeta inom LSS och Socialpsykiatrin är det meriterande om du är utbildad undersköterska eller har studerat barn och fritidsprogrammet men det är inte ett krav. Vid anställning som undersköterska behöver du kunna uppvisa bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. B-körkort är mycket meriterande för arbete inom Hemtjänsten samt LSS och socialpsykiatrin. Som person är du ansvarstagande, idérik och har ett stort tålamod. Du ser och möter varje brukare utifrån dennes individuella behov och värderar ett gott bemötande högt. Du har förmågan att prioritera och arbeta metodiskt i ett högt arbetstempo och förstår vikten av ett väl fungerande samarbete med dina kollegor och andra funktioner inom verksamheten. Du behöver ha god förmåga till att uttrycka dig i svenska, både i tal och i skrift, då både skriftlig dokumentation och kommunikation med våra brukare och medborgare är viktiga delar av arbetet. I din ansökan önskar vi att det framgår vilken verksamhet du främst är intresserad av att arbeta inom: Särskilt boende, Hemtjänst eller LSS och Socialpsykiatri. Vi kan dock inte garantera att du vid anställning får arbeta inom den verksamhet du angett som mest intressant. Vi träffar kandidater löpande under hela annonseringstiden, vilket innebär att vissa verksamheter kan bli klara med sin sommarbemanning tidigt under våren. Skicka in din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Bor du utanför Ockelbo? Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!

1 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024