Lediga jobb i Öckerö
Sök totalt 26 lediga jobb i Öckerö
I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Om jobbet Öckerö kommun är inne i en förändring av organisationen, där kommunstyrelsen har ett ökat fokus på styrning, ledning och strategiska frågor. Kommunstyrelsens förvaltning arbetar utifrån en matrismodell där förvaltningens processer går horisontellt i kommunens organisation. Syftet är att stärka helheten och bidra till en effektiv och flexibel organisation. Arbetsbeskrivning Som ekonom hos oss på Öckerö kommun arbetar du självständigt och i nära samverkan med socialförvaltningen. Du blir ett viktigt stöd till förvaltningschefen och chefer inom förvaltningens olika verksamhetsområden. Ditt arbete är både operativt och strategiskt, och omfattar: · Kvalificerat budgetarbete · Ekonomisk uppföljning och prognos · Redovisning och bokslut · Kalkylering och ekonomisk analys · Utredningar inom ekonomiområdet · Konsultativt stöd till verksamheterna · Föredragningar inför nämnd Du arbetar aktivt med att öka förståelsen för ekonomiska frågor inom förvaltningen och bidrar med analys och underlag som stödjer verksamhetens beslutsfattande och utveckling. Din bakgrund För att lyckas i rollen som ekonom hos oss behöver du ha en utbildning som förvaltnings- eller civilekonom. Du har mycket god datorvana och är van vid att arbeta i en Windowsmiljö, där Officepaketet är ett naturligt arbetsverktyg för dig – särskilt Excel, som du behärskar väl. Du har minst två års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom offentlig verksamhet, där du arbetat med budget, bokslut, statsbidrag, uppföljning, intern kontroll och kalkylering. Du har goda redovisningskunskaper och är van att göra kvalificerade analyser och bedömningar. Arbetet kräver att du har ett konsultativt förhållningssätt och en förmåga att se helheten i verksamheten. Det är viktigt att du är trygg i att ge stöd och vägledning i ekonomifrågor, och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Som person är du engagerad och tycker om att bygga relationer samt att arbeta nära verksamheten. Du är lyhörd och smidig i samarbetet med andra, och du bidrar till ett gott arbetsklimat genom att värdesätta samarbete och gemenskap. Du har lätt för att skapa struktur även i en händelserik och ibland föränderlig miljö. Noggrannhet, ansvarstagande och en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete är egenskaper vi värdesätter högt. Vi söker dig som är pedagogisk i din kommunikation kring ekonomiska frågor, och som gärna delar med dig av din kunskap för att bidra till förståelse och utveckling i organisationen. Erfarenhet av Visma och Stratsys är meriterande. Vi erbjuder Öckerö kommun är arbetsplatsen för dig som vill bidra till ett hållbart samhälle och en enklare vardag för våra invånare, företagare och besökare. Vi söker dig som är engagerad och vill vara delaktig i att ständigt förbättra och utveckla vår kommun. Delaktighet, nytänkande, gott ledarskap och samarbete är våra ledord. Vi vill vara en organisation där vi ger varandra förutsättningar att göra vårt bästa. Vi erbjuder en tjänst i en organisation och verksamhet som är under utveckling och i ett spännande skede. I Öckerö kommuns riktlinje för distansarbete finns viss möjlighet till att arbeta på distans. Övrigt Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.
Har du en passion för kundservice i världsklass och vill skapa positiva kundupplevelser? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Lära dig om banken, dess produkter och kunder samt hur vi kan hjälpa de många att få en sund och hållbar ekonomi Samarbeta med andra kollegor och bli en del av ett team som har kul på jobbet och som jobbar tillsammans för en god kundupplevelse Få en varierad arbetsdag med olika uppgifter med mycket kundmöten, båda fysiskt men främst på distans via telefon Informera om våra produkter och tjänster till våra privat- och företagskunder samt guida kunderna i våra digitala kanaler I denna roll behöver du: Social kompetens och trivas med att vara bankens ansikte utåt då rollen innebär mycket kundmöten Med fördel har du tidigare erfarenhet av ett kundservicerelaterat arbete, gärna med inslag av försäljning Lagkänsla och en vilja för att jobba tillsammans i team Effektivitet och flexibilitet för olika typer av ärende och kundmöten Energi och engagemang för att nå uppsatta mål En bra känsla för proaktivitet, förmåga att se våra kunders individuella behov och lösningar Ett sinne för problemlösning och ett intresse för ekonomi, bank Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... Bli en del av en grupp med dedikerade kollegor som arbetar tillsammans för att hjälpa och guida våra kunder! Var proaktiv för våra kunders befintliga och framtida behov. Vi är bankens ansikte utåt och får därför träffa kunder i alla olika åldrar, arbeten, ekonomiska förutsättningar mm. Välkommen till ett givande jobb där vi har möjlighet att göra skillnad på riktigt för många privatpersoner och företag." Ulrica Gustafsson, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-05-30 Placeringsort: Öckerö Rekryterande chef: Ulrica Gustafsson Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Nu söker dig som har erfarenhet inom lokalvård och vill jobba hos oss i Primär på ett spännande heltidsuppdrag på Öckerö! Arbetsuppgifter Som lokalvårdare hos Primär arbetar du i detta uppdrag med inre skötsel, med fokus på lokalvård, inom vårdverksamheter på Öckerö. Arbetsuppgifterna består bland annat av: • Städning av kontor, behandlingsrum och andra ytor • Avfallshantering • Tömning papperskorgar • Trappstädning med mera Kvalifikationer • Lokalvårdserfarenhet minst 1 år • Bra språkkunskap i svenska, både i tal och läsförståelse, pga arbetets krav • Städutbildning är meriterande Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter och känner dig extra mån om att ditt arbete blir väl utfört. Som person är du ansvarsfull och ordningsam, och kan trivas med att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta självständigt. På Primär arbetar vi utifrån våra värderingar Tillsammans, Framåt och Kul vilka vi alltid strävar mot ska genomsyra vårt arbete! Om tjänsten Tillsvidareanställning ca 75% med inledande provanställning 6 månader. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Tillämpligt kollektivavtal är Serviceentreprenad Fastighets. Start 30 juni eller enligt överenskommelse. Urvalsprocessen sker löpande. Om Primär Primär startades 1987 och idag är vi nästan 600 medarbetare, omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kund- och medarbetarnöjdhet. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är ISO- certifierade. För mer information Välkommen att kontakta Caroline Larsson [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Tar du studenten 2025 och vill kickstarta din karriär inom försäljning? Vi söker dig som är nyfiken, målmedveten och vill ha ett jobb där du kan utvecklas och tjäna pengar från dag ett – utan krav på tidigare erfarenhet Vad erbjuder vi ? Fast månadslön + marknadens bästa bonusar Unik karriärstege med goda chanser att klättra inom företaget Inspirerande kontorslokaler mitt i Centrala Göteborg (vid Liseberg) Prisbelönt utbildningsprogram inom försäljning, ledarskap och personlig utveckling. Konferensresor till t.ex. Barcelona, Mexiko och Sydafrika Hjälp med att ta körkort (möjlighet till tjänstebil finns) Vilka är Key Solutions? Key Solutions har sedan starten 2008 hjälpt några av världens bästa varumärken med sin kundtillväxt, såsom Google, Telia, Netflix m.fl. En av Sveriges bästa arbetsplatser: Vi har 13 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work och blev nyligen utsedda till Sveriges 3:e bästa arbetsplats 2025. Årets #1 Partner: Vi har flera gånger blivit utsedda till Årets Säljpartner av marknadsledande varumärken som exempelvis Telia, Eon och Tele2. En plats att växa på: Hos oss på Key Solutions blir du en del av ett engagerat team med över 200 kollegor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors. Här får du de rätta verktygen, de bästa förutsättningarna – och en unik möjlighet att utvecklas snabbt och bygga en framgångsrik karriär. Vi ser gärna att du som söker är... - En sann glädjespridare och har god social kompetens - Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet - Tävlingsinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Pratar och skriver obehindrat på svenska Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav. Låter detta intressant?Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Inget formellt CV behövs – berätta istället om dig själv. OBS! Spana in våra sociala medier. https://linktr.ee/keysolutionsse
Betelskolan är en friskola på Hönö i Göteborgs norra skärgård. Här går 180 elever i årskurserna f-9. Just nu söker vi en lärare för fritidshem. På Betelskolan arbetar vi för att alla elever ska bli sedda, vara trygga och kunna utvecklas efter sina förutsättningar. Vi arbetar för goda relationer och elevers välmående, för att kunna arbeta mot kunskapsmålen på ett bra sätt. Betelskolan drivs av en icke vinstdrivande stiftelse som också är huvudman för skolan. Betelskolans fritidshem är en viktig plats för barn efter skolan. Här vill vi skapa en trygg miljö där barnen kan utvecklas. Vi vill ge barnen en chans att leka och umgås med kompisar. Vi vill också utmana barnen att testa olika aktiviteter, som till exempel kreativt skapande, sport och utomhusaktiviteter. Genom att delta i dessa aktiviteter lär sig barnen att samarbeta, prata med varandra och lösa problem tillsammans. Som lärare i fritidshemmet har du en central roll i detta arbete.
I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Vi söker dig som vill arbeta med framtidens hemtjänst! I din roll som enhetschef ska du medverka till att kommunens äldre får en trygg och värdig omsorg av god kvalitet. I Öckerö kommun har du möjlighet att genomföra detta uppdrag i en samarbetsinriktad ledningsgrupp, gemensam för både äldreomsorg och funktionsstöd. Vi utgår från ett processorienterat arbetssätt både inom socialförvaltningen, men också mellan kommunens övriga förvaltningar för att få till de bästa lösningarna för kommunens invånare. Öckerö hemtjänst innefattar tre enheter som är knutna till geografiska områden över våra tio öar. Du kommer ansvara för ett av dessa områden. I detta område ingår även organisationen kring trygghetslarm. Hemtjänsten i Öckerö kommun är en dynamisk verksamhet i förändring och vi står inför flera utmaningar för att fortsatt kunna erbjuda en högkvalitativ och effektiv hemtjänst. Vi är bland annat i starten av en digitaliseringsprocess inom äldreomsorg. Allt för att erbjuda nya möjligheter kring tillgänglighet, säkerhet, trygghet och effektivitet i linje med ny socialtjänstlag. Enligt öppna jämförelser är Öckerö kommuns hemtjänst redan idag en av dem bästa i landet. Arbetsbeskrivning Som enhetschef ansvarar du för att leda, styra, följa upp och utveckla din verksamhet så att kraven i gällande avtal, lagar och riktlinjer följs. I uppdraget ingår ett personal-, ekonomi-, arbetsmiljö och utvecklingsansvar. Socialförvaltningens ambition är att ett tydligt och nära ledarskap ska känneteckna verksamheten. Utifrån politiskt satta mål ska verksamheten planeras för måluppfyllelse i kvalitet och ekonomi i balans där brukaren hela tiden står i fokus. I tjänsten ingår att delta i ledningsgruppen för verksamhetsområde äldreomsorg och funktionsstöd, som tillsammans med verksamhetschef arbetar med att utveckla kvaliteten och uppfylla nämndens mål för äldreomsorgen i Öckerö kommun. Utöver detta kommer du även att ha ett nära samarbete med andra professioner, såsom sjuksköterskor, rehabpersonal samt biståndsbedömare. Du kommer även att ha ett nära samarbete med kommunens övriga stödfunktioner. Vi vill säkerställa att du har bästa möjliga förutsättningar att lyckas i din roll som enhetschef. Din bakgrund Du har erfarenhet av ledarskap och har tidigare arbetat som chef. Du har högskoleexamen med inriktning social omsorg, socialt arbete eller annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet eller intresse av att arbeta med digitalisering. Du är förändringsorienterad och trivs med ett uppdrag där du får stort eget ansvar och där det förväntas att du tar initiativ och driver förändringar. Ditt ledarskap är coachande och du förstår vikten av att tydliggöra målen och följa upp resultatet. Du uppfattas som trygg och tydlig, och har samtidigt förmågan att lyssna aktivt och ta till dig de behov du möter. Vidare så har du god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdsersättning. Körkort erfordras. Vänligen ange referenser. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Öckerö kommun har upphandlade avtal.
Service Engineer at Berg Propulsion – Be Our Technical Troubleshooter in the Field! Are you a technically skilled professional with broad competence in electricity, mechanics, and hydraulics? Do you enjoy variety, independence, and the opportunity to travel the world? Want to work with cutting-edge technology in a company that builds the future of marine propulsion systems? Berg Propulsion is now looking for a Service Engineer, a key player in our global field service team. In this role, you'll play a crucial part in our customer experience and product performance – from installation and service to troubleshooting and technical improvements. What Does the Role Involve? You will work both independently and in teams to: Travel to vessels and shipyards – to install, perform service, and troubleshoot marine propulsion systems. Work hands-on with mechanical, hydraulic, and electrical components in our systems. Interpret blueprints, electrical and hydraulic schematics, and follow technical instructions. Communicate with designers and assembly technicians at our facility in the Gothenburg archipelago (Öckerö/Hönö) to stay updated on products and upgrades. Document actions taken and suggest technical improvements to our engineering and production teams. Participate in new design reviews and contribute to next generation developments. Represent Berg Propulsion in the field – always with a solution-oriented and professional attitude. Formal Requirements: Technical upper secondary education or post-secondary training in electricity, mechanics, hydraulics, or automation. B driving license. Physically fit – the job is practical and requires mobility. Comfortable with computers – and understand the importance of proper documentation and manage this digitally. Must be an EU citizen with a valid EU passport. Technical Skills and Experience: Practical experience with installation, service, and/or repair of technical systems. Understanding of troubleshooting mechanical and electrical systems. Ability to read technical drawings and manuals. Experience in fieldwork, especially within the marine, industrial, or energy sector, is a strong advantage. Proficient in both spoken and written English – most of our customers are international. Key Competencies We Value: Goal-oriented – You like to see tasks through from start to finish, even under pressure. Emotionally stable – You remain calm and focused in both quiet and high-stress environments. Team player – You enjoy collaborating with customers, colleagues, and technical experts. Flexible – You can travel on short notice and adapt quickly to new situations. Communicative – You’re able to clearly explain technical issues and actively listen to others. Humble and curious – You understand that learning never stops and are eager to develop further. What We Offer: An exciting, global job where no two days are the same. The chance to work closely with technology development in a future-focused marine industry. An inclusive, collaborative team where personal fit matters. Strong development opportunities – within technology, leadership, and international projects. About Berg Propulsion: Berg Propulsion is a world-leading designer and manufacturer of marine propulsion systems. Founded as a Swedish shipyard in 1912, we are now a global player with customers worldwide. Guided by our vision “To make global shipping safe and sustainable,” we drive technical innovation at the forefront. Our headquarters is located in beautiful Öckerö, just outside Gothenburg, Sweden.
Har du erfarenhet av kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete och söker en tjänst där du får ta stort ansvar? Vi söker en engagerad och strukturerad KMA-ansvarig som vill vara med och utveckla våra rutiner och arbetssätt för framtiden. Ö-Varvet är en del av Öckeröborgen och ett av Sveriges mest etablerade servicevarv med lång erfarenhet och en stark framtidstro. Vi är cirka 140 medarbetare som arbetar på ett familjärt varv där gemenskap och samarbete är viktigt. Här har vi en platt organisation med korta beslutsvägar och du kommer att ha nära kontakt med många delar av verksamheten. Arbetsuppgifter Tjänsten som KMA hos oss är bred och du blir en nyckelperson i att utveckla våra KMA-processer. Arbetsuppgifterna har tidigare varit fördelade på olika personer men nu söker vi dig som kan ta ett helhetsansvar och driva arbetet framåt. Vi står inför att implementera ett nytt ledningssystem – en stor förändring som innebär att både gamla rutiner behöver ses över och nya skapas. Du arbetar nära produktionen och säkerställer att våra rutiner fungerar i praktiken samtidigt som de möter externa krav och standarder. Tjänsten är operativ vilket innebär att du spenderar mycket tid i verksamheten för att förstå hur vi kan förbättra och förenkla arbetet utan att tumma på kvaliteten. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att: - Driva utvecklingen inom kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor och fungera som kontaktperson för interna och externa frågor - Implementera ett nytt ledningssystem som ersätter det befintliga digitala systemet - Anpassa det nya ledningssystemet efter verksamhetens behov och skapa rutiner som är enkla och användarvänliga - Granska och förbättra befintliga rutiner för att identifiera förbättringsmöjligheter och föreslå lösningar som underlättar för medarbetarna - Planera, genomföra och följa upp både interna KMA-revisioner, samt externrevisioner - Säkerställa certifieringar genom att arbeta med ISO-standarder och andra krav. Vi är idag certifierade i i 9001, 14001 och 45001 (kvalitét, miljö och arbetsmiljö) - Skapa engagemang och delaktighet kring förändringar, även när det finns motstånd Vi är ett familjeföretag där vi hjälps åt och har ett nära samarbete. I den här tjänsten kommer du att arbeta nära vår VD och ta ansvar för att utreda och följa upp olika ekonomiska frågeställningar. Det kan handla om att analysera kostnader, identifiera förbättringsområden och föreslå åtgärder för att effektivisera och optimera verksamheten. Vårt erbjudande Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad. Du kommer att vara med och forma ett nytt ledningssystem samt utveckla och förbättra våra rutiner från grunden. Tjänsten ger dig både strategiskt ansvar och operativt arbete där du har möjlighet att påverka verksamheten direkt. Vi erbjuder en arbetsmiljö där samarbete och gemenskap är centrala värden. Här får du arbeta i nära kontakt med hela verksamheten och har möjlighet att ta hjälp och dela erfarenheter med andra KMA-ansvariga inom koncernen. Du får också vägledning och stöd från KMA-ansvarig på koncernnivå när det behövs. Det här är en tjänst för dig som söker ett stort ansvar och vill vara med och påverka och förbättra verksamheten på ett praktiskt sätt. Vi söker dig som har erfarenhet av kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor och vill ta stort ansvar i en bred tjänst. Kanske har du redan varit ansvarig för att revidera ett bolag och är van att granska och förbättra rutiner. Alternativt har du en relevant utbildning och är trygg i dig själv för att snabbt kunna sätta dig in i verksamheten och göra skillnad. Du har förmågan att se möjligheter och lösa utmaningar samtidigt som du kan lyfta blicken och tänka långsiktigt. Hos oss trivs du om du gillar att vara där det händer – nära verksamheten, engagerad i det dagliga arbetet, och med drivkraften att skapa förbättringar som verkligen gör skillnad. Du behöver också: - Kunna kommunicera obehindrat på svenska (i tal och skrift) - Vara bekväm med engelska för att kunna prata med underleverantörer och förstå avtal - Genomgå en säkerhetsprövning eftersom några av våra största kunder är Försvarsmakten och FMV Att ha körkort är en fördel men inget krav. Ansökan För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Dan Lovén på telefon 031 756 00 22 alternativt [email protected]. Ansök genom att klicka på "ansök nu" och fyll i formuläret där du kommer få besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. Vill du även bifoga ditt CV går det bra men det är inget måste. Vi använder arbetspsykologiska tester som en del av den här processen. Vi ser fram emot din ansökan! Ö-varvet är ett nybyggnads- och reparation /servicevarv som utför torrsättning, reparation/service, ombyggnation, nybyggnation och marinelektronik på Öckerö. Vår mekaniska produktion sker på Hönö där vi utför till exempel tillverkning av vinschar samt stål- och aluminiumkonstruktioner. Vi finns i en fantastisk miljö ute på Öckerö. Bor du ute på öarna har du säkert koll på hur du tar dig hit men att ta sig till oss från stan är också enkelt. Färjorna avgår var tionde minut från Lilla Varholmen och resan tar endast 12 minuter. Väl över på andra sidan är det endast ett par kilometer till Varvet och det finns både bussförbindelse och fin cykelväg. Ö-Varvet är en del av Öckeröborgen.
I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Vi söker nu timvikarier till vår lokalvårds verksamhet. Vi söker timvikarier som kan hoppa in med kort och lång varsel på korta och långa tillfälliga uppdrag. Vi arbetar inom kommunens verksamheter främst inom skola förskola och äldreomsorg men även andra administrativa lokaler förekommer. Vi har verksamhet på sex av kommunens öar. Erfarenhet av lokalvård och utbildning inom området är meriterande. Välkommen med din ansökan.
Vill du ha ett aktivt och flexibelt sommarjobb där du får arbeta med kända varumärken i butik? Trivs du med eget ansvar och gillar att se resultat av ditt arbete? Då kan rollen som Merchandiser vara perfekt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Som merchandiser hos SRB Retail House ansvarar du för att butikshyllorna alltid är välfyllda och att produkterna exponeras på ett säljande sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Påfyllning och skötsel av varor, t.ex. konfektyr (lösvikt och förpackat) Kontroll av skyltning och omexponering vid behov Beställning av varor och uppföljning av lagerstatus Kontakt med butikspersonal och säkerställande av butikens behov Arbeta självständigt i butik och eventuellt besöka flera butiker under en dag I denna roll är frihet under ansvar viktigt - du planerar och genomför ditt arbete självständigt men har alltid stöd från din områdesansvariga och andra stödfunktioner på SRB Retail House. Vem vi söker Vi söker dig som vill arbeta under sommaren veckorna 31, 32, 33. Tjänsten är på ca 3h/vecka. För att trivas i rollen ser vi att du: Har ett intresse för dagligvaruhandeln och gillar ett fysiskt aktivt arbete Är lösningsorienterad, kommunikativ och arbetar effektivt i högt tempo Trivs med att arbeta självständigt och byta miljö under arbetsdagen Är morgonpigg - vi startar arbetsdagarna tidigt på morgonen Har körkort och tillgång till egen bil (krav) Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad vi erbjuder Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning - start och slut vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildning i butik vid start Möjlighet till fortsatt extraarbete efter sommaren - vid kampanjer, arbetstoppar och semestervikariat Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 26 jobb