Lediga jobb i Öckerö
Sök totalt 16 lediga jobb i Öckerö
Nu söker vi ett nytt team personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder som bor i Göteborgs skärgård. Beskrivning av tjänsten Vill du bli en del i ett nytt team hos oss? Här får du möjligheten att tillsammans med andra bidra och skapa en fungerande vardag för en kvinna i medelåldern med Alzheimer. Hon bor med sin man och deras katt ute på vackra Hönö. Här är hon gärna ute på promenader och hon har ett intresse för natur och trädgård. Som person är hon social och i tidigare yrken har hon jobbat med människor. Hon är en del av ett tjejgäng som träffas regelbundet. Hennes fritidsintressen är mat, film, musik, utomhusaktiviteter och umgås med nära och kära. Vi ser gärna att du som söker delar hennes intressen. I arbetet ingår sedvanliga assistentuppgifter. Det kan vara stöd vid personlig omvårdnad, hushållsarbete och aktiviteter. Vid Alzheimers får de flesta problem med minnet och språket, därav ser vi att du som söker tjänsten pratar bra svenska och kan kommunicera tydligt. Även tänkandet och koncentrationen påverkas av sjukdomen. Och det blir svårare att utföra praktiska sysslor som att handla, laga mat eller ta sig till ställen utan hjälp. Exempelvis kommer du stötta kvinnan med att: · Komma ut på promenader, bada i havet eller göra andra utflykter · Läsa högt eller titta på TV-serier · Laga mat, kanske baka eller göra saft · Stötta vid personlig omvårdnad som påklädning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Kunden söker dig som:· Är kvinna · Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. · Är rökfri · Tål pälsdjur och tycker om katter · Tar ansvar och ser vad som behöver göras · Är positiv och glad · Har ett lugnt och ödmjukt bemötande · B-körkort är ett plus Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: deltid, ca 70 % Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsterna kommer starta under hösten 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2024-09-22 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Behrooz Rahro, Verksamhetschef, 010-130 34 83 Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi ett nytt team personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder som bor i Göteborgs skärgård. Beskrivning av tjänsten Vill du bli en del i ett nytt team hos oss? Här får du möjligheten att tillsammans med andra bidra och skapa en fungerande vardag för en kvinna i medelåldern med Alzheimer. Hon bor med sin man och deras katt ute på vackra Hönö. Här är hon gärna ute på promenader och hon har ett intresse för natur och trädgård. Som person är hon social och i tidigare yrken har hon jobbat med människor. Hon är en del av ett tjejgäng som träffas regelbundet. Hennes fritidsintressen är mat, film, musik, utomhusaktiviteter och umgås med nära och kära. Vi ser gärna att du som söker delar hennes intressen. I arbetet ingår sedvanliga assistentuppgifter. Det kan vara stöd vid personlig omvårdnad, hushållsarbete och aktiviteter. Vid Alzheimers får de flesta problem med minnet och språket, därav ser vi att du som söker tjänsten pratar bra svenska och kan kommunicera tydligt. Även tänkandet och koncentrationen påverkas av sjukdomen. Och det blir svårare att utföra praktiska sysslor som att handla, laga mat eller ta sig till ställen utan hjälp. Exempelvis kommer du stötta kvinnan med att: · Komma ut på promenader, bada i havet eller göra andra utflykter · Läsa högt eller titta på TV-serier · Laga mat, kanske baka eller göra saft · Stötta vid personlig omvårdnad som påklädning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Kunden söker dig som:· Är kvinna · Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. · Är rökfri · Tål pälsdjur och tycker om katter · Tar ansvar och ser vad som behöver göras · Är positiv och glad · Har ett lugnt och ödmjukt bemötande · B-körkort är ett plus Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: deltid, ca 70 % Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsterna kommer starta under hösten 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2024-09-22 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Behrooz Rahro, Verksamhetschef, 010-130 34 83 Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi ett nytt team personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder som bor i Göteborgs skärgård. Beskrivning av tjänsten Vill du bli en del i ett nytt team hos oss? Här får du möjligheten att tillsammans med andra bidra och skapa en fungerande vardag för en kvinna i medelåldern med Alzheimer. Hon bor med sin man och deras katt ute på vackra Hönö. Här är hon gärna ute på promenader och hon har ett intresse för natur och trädgård. Som person är hon social och i tidigare yrken har hon jobbat med människor. Hon är en del av ett tjejgäng som träffas regelbundet. Hennes fritidsintressen är mat, film, musik, utomhusaktiviteter och umgås med nära och kära. Vi ser gärna att du som söker delar hennes intressen. I arbetet ingår sedvanliga assistentuppgifter. Det kan vara stöd vid personlig omvårdnad, hushållsarbete och aktiviteter. Vid Alzheimers får de flesta problem med minnet och språket, därav ser vi att du som söker tjänsten pratar bra svenska och kan kommunicera tydligt. Även tänkandet och koncentrationen påverkas av sjukdomen. Och det blir svårare att utföra praktiska sysslor som att handla, laga mat eller ta sig till ställen utan hjälp. Exempelvis kommer du stötta kvinnan med att: · Komma ut på promenader, bada i havet eller göra andra utflykter · Läsa högt eller titta på TV-serier · Laga mat, kanske baka eller göra saft · Stötta vid personlig omvårdnad som påklädning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Kunden söker dig som:· Är kvinna · Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. · Är rökfri · Tål pälsdjur och tycker om katter · Tar ansvar och ser vad som behöver göras · Är positiv och glad · Har ett lugnt och ödmjukt bemötande · B-körkort är ett plus Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: deltid, ca 70 % Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsterna kommer starta under hösten 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2024-09-22 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Behrooz Rahro, Verksamhetschef, 010-130 34 83 Varmt välkommen med din ansökan!
I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Söker du ett meningsfullt extrajobb? Vill du arbeta med att hjälpa människor och ge stöd i deras vardag? Vi söker dig som vill arbeta med personer med funktionsvariationer inom Funktionstöd! ARBETSUPPGIFTER Avlösare Avlösarservice i hemmet innebär att du som avlösare vistas hemma hos den person som beviljats avlösning för att anhöriga ska få tid till egna aktiviteter eller vila. Avlösarens uppgift är ge stöd utifrån den enskildes behov och finnas där som en trygghet och sällskap. Avlösningen utgår med ett visst antal timmar i månaden. Timanställning med timlön. Ledsagare Som ledsagare stöttar du den enskilde till en aktiv, social och meningsfull fritid. Du som ledsagare förväntas ge möjlighet för personen att delta i fritidsaktiviteter utanför bostaden. Aktiviteterna utgår från den enskildes önskemål och kan vara t.ex. att delta i föreningslivet, utöva sport, gå på bio, restaurang eller andra fritidsaktiviteter. Ledsagning utgår med ett visst antal timmar i månaden. Timanställning med timlön. Kontaktperson Som kontaktperson ska du vara en medmänniska som ger ett stöd i vardagliga situationer. Du finns där för den enskilde som ett stöd för att bryta isolering och bidra till en mer social och händelserik vardag. Ni träffas vanligtvis varje/varannan vecka och gör saker tillsammans, t.ex. promenera, fika, gå på bio eller liknande. Uppdragsanställning med arvode och omkostnadsersättning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: * har en positiv människosyn, är ansvarsfull och är medmänsklig. * har förmågan att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag och arbeta med fokus på den enskildes behov och intressen. * är strukturerad, kan planera, organisera och kan arbeta självständigt. * har fyllt 18 år. * talar och skriver god svenska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av pedagogiskt arbete, arbete inom LSS eller övrig vård och omsorg eller utbildning inom exempelvis vård, socialpedagogik eller psykiatri. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att arbeta inom LSS krävs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Utdraget: Barn med funktionsnedsättning kan beställas elektroniskt via Polisens hemsida för snabbare handläggning. Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Ta med ditt registerutdrag och kontaktuppgifter till dina referenser om du blir kallad till intervju. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Till vår produktion på Öckerö söker vi nu fler montörer Vi behöver förstärka gruppen som ansvarar för montering och testning av hydraulikenheterna till våra propelleranläggning på Öckerö. Vi söker dig som är väl insatt inom verkstadsområdet och är teknisk lagd. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av underhåll och reparationer. Vi tror att du har en hög ambistionsnivå och är motiverad och engegerad i ditt arbete. Kvalitet, noggannhet och ordningssinne är egenskaper vi värdesätter högt hos dig. Vi ser att du är en flexibel, positiv och pigg person med hög arbetsmoral som alltid strävar efter att göra ett bra jobb. Arbetet är delvis fysikskt och tunga lyft kan förekomma. Du kommer att montera såväl stora som små delar och detaljer för olika propelleranläggningar. Truck och traverskort är en merit men inget krav. Kunskap och erfarenhet av följande är meriterande. Ritningsläsning Svetsning TIG och MMA Mätning mikrometer Hydraulik Mekanisk montering Om oss Vi är ett familjärt bolag där alla hjälps åt, vi arbetar prestigelöst och tror att rätt inställning och en vilja att lära sig räcker långt. Att vi är olika ser vi bara som en styrka. Vi vet att utveckling sker när vi utmanar andra och oss själva och strävar därför efter att ha team som kompletterar varandra. Våra medarbetare är kärnan i vår verksamhet där mångfald både berikar och utvecklar. Vi arbetar aktivt för medarbetarnas välbefinnande genom bla. teambuilding och andra aktiviteter för det är tillsammans som vi lyckas. Förutom möjligheten att vara en del av ett fantastiskt team med grymma medarbetare och vänner från hela världen erbjuder vi dig också: Utvecklingsmöjligheter inom ett progressivt företag med stark fokus inom energieffektiva systemlösningar för fartyg Möjlighet att lära sig och dela kunskap och erfarenhet med andra Bra personalförmåner som flexibla arbetstider, bra pensionssystem, sjukförsäkring, förmånscyklar, bara för att nämna några Och sist men inte minst, de mest fantastiska arbetsplatserna i Göteborgsområdet, med havet som närmaste granne och en utsikt som slår det mesta Om Berg Propulsion BERG PROPULSION startade som ett litet svenskt skeppsvarv 1912, och idag är Berg Propulsion ett världsomspännande företag. Vi är en av världens ledande designers och tillverkare av ställbara propellrar. Vi levererar helt kundanpassade huvudpropellrar, azimutpropellrar, tvärgående thrusters och manöversystem ihop med elektrisk systemintegration.Vi står inför spännande tider med en transformation inom den marina sektorn där elektrifiering och automatisering kommer att vara en nyckel för att uppfylla miljökraven. Med vår vision "att göra den globala sjöfarten säker och hållbar" i fokus vill vi vara med på denna resa, driva utvecklingen av morgondagens lösningar och bidra till en hållbar framtid för branschen. www.bergpropulsion.com För mer information om tjänsten, kontakta Produktionschef Dick Ekhammar på; Mobil: 0768-69 05 01
Nu söker vi ett nytt team personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder som bor i Göteborgs skärgård. Beskrivning av tjänsten Vill du bli en del i ett nytt team hos oss? Här får du möjligheten att tillsammans med andra bidra och skapa en fungerande vardag för en kvinna i medelåldern med Alzheimer. Hon bor med sin man och deras katt ute på vackra Hönö. Här är hon gärna ute på promenader och hon har ett intresse för natur och trädgård. Som person är hon social och i tidigare yrken har hon jobbat med människor. Hon är en del av ett tjejgäng som träffas regelbundet. Hennes fritidsintressen är mat, film, musik, utomhusaktiviteter och umgås med nära och kära. Vi ser gärna att du som söker delar hennes intressen. I arbetet ingår sedvanliga assistentuppgifter. Det kan vara stöd vid personlig omvårdnad, hushållsarbete och aktiviteter. Vid Alzheimers får de flesta problem med minnet och språket, därav ser vi att du som söker tjänsten pratar bra svenska och kan kommunicera tydligt. Även tänkandet och koncentrationen påverkas av sjukdomen. Och det blir svårare att utföra praktiska sysslor som att handla, laga mat eller ta sig till ställen utan hjälp. Exempelvis kommer du stötta kvinnan med att: · Komma ut på promenader, bada i havet eller göra andra utflykter · Läsa högt eller titta på TV-serier · Laga mat, kanske baka eller göra saft · Stötta vid personlig omvårdnad som påklädning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Kunden söker dig som:· Är kvinna · Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. · Är rökfri · Tål pälsdjur och tycker om katter · Tar ansvar och ser vad som behöver göras · Är positiv och glad · Har ett lugnt och ödmjukt bemötande · B-körkort är ett plus Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: deltid, ca 70 % Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsterna kommer starta under hösten 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2024-09-22 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Behrooz Rahro, Verksamhetschef, 010-130 34 83 Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi ett nytt team personliga assistenter till en av våra kvinnliga kunder som bor i Göteborgs skärgård. Beskrivning av tjänsten Vill du bli en del i ett nytt team hos oss? Här får du möjligheten att tillsammans med andra bidra och skapa en fungerande vardag för en kvinna i medelåldern med Alzheimer. Hon bor med sin man och deras katt ute på vackra Hönö. Här är hon gärna ute på promenader och hon har ett intresse för natur och trädgård. Som person är hon social och i tidigare yrken har hon jobbat med människor. Hon är en del av ett tjejgäng som träffas regelbundet. Hennes fritidsintressen är mat, film, musik, utomhusaktiviteter och umgås med nära och kära. Vi ser gärna att du som söker delar hennes intressen. I arbetet ingår sedvanliga assistentuppgifter. Det kan vara stöd vid personlig omvårdnad, hushållsarbete och aktiviteter. Vid Alzheimers får de flesta problem med minnet och språket, därav ser vi att du som söker tjänsten pratar bra svenska och kan kommunicera tydligt. Även tänkandet och koncentrationen påverkas av sjukdomen. Och det blir svårare att utföra praktiska sysslor som att handla, laga mat eller ta sig till ställen utan hjälp. Exempelvis kommer du stötta kvinnan med att: · Komma ut på promenader, bada i havet eller göra andra utflykter · Läsa högt eller titta på TV-serier · Laga mat, kanske baka eller göra saft · Stötta vid personlig omvårdnad som påklädning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Kunden söker dig som:· Är kvinna · Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. · Är rökfri · Tål pälsdjur och tycker om katter · Tar ansvar och ser vad som behöver göras · Är positiv och glad · Har ett lugnt och ödmjukt bemötande · B-körkort är ett plus Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: deltid, ca 70 % Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsterna kommer starta under hösten 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2024-09-22 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Behrooz Rahro, Verksamhetschef, 010-130 34 83 Varmt välkommen med din ansökan!
I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Tjänsten är placerad på säkerhetsenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. På säkerhetsenheten arbetar vi kommunövergripande med strategiskt, styrande, stödjande och samordnande trygghets- och säkerhetsfrågor. Våra ansvarsområden är säkerhet, krisberedskap, civilt försvar, säkerhetsskydd, brottsförebyggande och trygghetsarbete. Inom säkerhetsenheten har du säkerhetschefen som närmaste chef. Vi arbetar med flexibla arbetsplatser och har delade kontor. När arbetet tillåter kan du arbeta upp till två dagar i veckan från annan plats efter överenskommelse med din chef. Är du en engagerad och driven person som är kunnig inom säkerhet? Då kan du vara den vi söker. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en säkerhetssamordnare med bred kompetens inom områdena civilt försvar, krisberedskap, säkerhet, brottsförebyggande arbete och säkerhetsskydd. Tillsammans med kommunens säkerhetschef kommer du att driva det strategiska och operativa arbetet inom området genom utveckling, uppföljning, analys och verksamhetsstöd. Du kommer även att ingå i kommunens krisledningsorganisation. Rollen innebär att du förväntas leda och driva egna projekt och processer, men också delta i och vara ett stöd i andras uppdrag. Du kommer också att ha kontakt med offentliga och privata aktörer, frivilligorganisationer och allmänhet. Som säkerhetssamordnare arbetar du inom ett brett område och du förväntas kunna ta till dig nya förutsättningar och sätta dig in i nya ämnesområden samt vara behjälplig och ta ansvar för hela uppdraget. Du kommer även att arbeta med andra frågor inom området, såsom informationssäkerhet, valsäkerhet, säkerhet för personal och förtroendevalda med mera. - Kartläggning och analys enligt lagen om kommuners brottsförebyggande ansvar. - Utbildningar inom brottsförebyggande metoder, såsom Grannsamverkan. - Uppföljning av risk- och sårbarhetsanalyser samt åtgärdsplaner. - Ta fram och implementera riktlinjer och rutiner inom krisberedskap och säkerhetsskydd. - Driva egna projekt inom civilberedskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial eller högskoleutbildning med inriktning på säkerhet eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete såsom brottsförebyggande arbete, civilt försvar, krisberedskap och säkerhetsskydd samt erfarenhet från den offentliga sektorn, framförallt kommun. Du har förmåga att initiera, planera, samordna och prioritera arbete på ett effektivt sätt, oavsett om det handlar om det strategiska och förebyggande arbetet eller att agera vid en större samhällsstörning eller händelser som kräver samordnade insatser och ledning. Arbetet sker både kommunövergripande och verksamhetsnära därför behöver du ha en förmåga att anpassa dig i både tal och skrift utifrån målgruppen. Som person är du trygg, stabil och utåtriktad och du arbetar strukturerat och systematiskt. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som vi arbetar i olika arbetsgrupper där vi stöttar varandra. Du är pedagogisk och har intresse av att utbilda och dela med dig av dina kunskaper inom säkerhetsområdet. Vi erbjuder Öckerö kommun är arbetsplatsen för dig som vill bidra till ett hållbart samhälle och en enklare vardag för våra invånare, företagare och besökare. Vi söker dig som är engagerad och vill vara delaktig i att ständigt förbättra och utveckla vår kommun. Delaktighet, nytänkande, gott ledarskap och samarbete är våra ledord. Vi vill vara en organisation där vi ger varandra förutsättningar att göra vårt bästa. Vi erbjuder en tjänst i en organisation och verksamhet som är under utveckling och i ett spännande skede. ÖVRIGT Rollen är säkerhetsklassad.
Är du nyfiken på hur saker fungerar och har ett intresse för motorer? Då hoppas vi att du vill bli en del av oss på Ö-varvet nu när vi söker motormekaniker! Vi letar efter två nya kollegor med ett genuint motorintresse, som trivs med att arbeta i en varierande och händelserik miljö. Här får du möjlighet att arbeta med tunga dieselmotorer och utvecklas tillsammans med likasinnade. Vi jobbar med allt från Försvarsmaktens båtar till fiskebåtar. Totalt är vi ca 130 medarbetare på Ö-varvet men du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp där vi har olika kunskaper och erfarenheter vilket gör att vi hela tiden lär av varandra. Hos oss blandas arbete i verkstaden med uppdrag ombord på båtar, vilket gör att ingen dag är den andra lik. Vi arbetar främst med motorer från Volvo, Scania och Caterpillar, men oavsett vilket märke motorerna har ser vi till att lösa problemet. Du kommer arbeta med flera projekt samtidigt och ibland behöva omprioritera när något mer akut dyker upp. Vi söker dig som har en naturlig nyfikenhet för motorer och kanske redan har plockat isär en moped eller åtminstone funderat på hur allt hänger ihop. Självständighet och initiativförmåga är viktiga egenskaper hos dig, liksom förmågan att snabbt anpassa dig till olika uppgifter. Samarbete är också centralt, då vi alla arbetar tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat och göra våra kunder nöjda. Har du erfarenhet av att arbeta med motorer är det meriterande, och körkort är en fördel men inte ett krav. Det viktigaste är inte vad du redan kan, utan ditt engagemang och din vilja att lära. Med rätt inställning hjälper vi dig att utvecklas. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska eller engelska. Eftersom några av våra största kunder är FMV och Försvarsmakten kommer de som blir aktuella för tjänsterna att genomgå en säkerhetsprövning. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Peter Larsson på 0709-269075 alternativt [email protected]. Ansök genom att klicka på "ansök nu" och fyll i formuläret där du kommer få besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. Vill du även bifoga ditt CV går det bra men det är inget måste. Ö-varvet är ett nybyggnads- och reparation /servicevarv som utför torrsättning, reparation/service, ombyggnation, nybyggnation och marinelektronik på Öckerö. Vår mekaniska produktion sker på Hönö där vi utför till exempel tillverkning av vinschar samt stål- och aluminiumkonstruktioner. Vi finns i en fantastisk miljö ute på Öckerö. Bor du ute på öarna har du säkert koll på hur du tar dig hit men att ta sig till oss från stan är också enkelt. Färjorna avgår var tionde minut från Lilla Varholmen och resan tar endast 12 minuter. Väl över på andra sidan är det endast ett par kilometer till Varvet och det finns både bussförbindelse och fin cykelväg. Ö-Varvet är en del av Öckeröborgen.
Öckerö Maritime Center är Sveriges ledande utbildare inom högkvalitativa sjöfartsutbildningar enligt STCW Manila. ÖMC bedrivs som ideell förening och har som målsättning att vara en resurs för sjöfarten och som ett led i detta har ÖMC sedan 25 år ett samarbete med Öckerö kommun i att utbilda framtidens sjöfarare på Öckerö seglande gymnasieskola. Historiskt har man utbildat Sveriges fiskare, men numera ligger fokus på Sjöfarts- och Marinteknikutbildningen. Om tjänsten Vi söker nu personer med pedagogisk förmåga som lärare till flertalet av de kurser där vi utbildar elever inom sjöfartsprogrammet. Det är inget krav att du har yrkeslärarutbildning/lärarutbildning men vi ser att du har pedagogisk erfarenhet av något slag Vi söker dig som har ett genuint intresse, kompetens och förmågan att i teori och praktik guida våra elever på resan mot att bli framtidens vaktgående däck- och/eller maskinpersonal. Hos oss får du möjlighet att kombinera ditt nuvarande arbete med att pröva på att vara inspiratör och kunskapsförmedlare i den viktiga rollen som lärare. Vi söker lärare i en eller flera av kurserna; Maskintjänst 1 Maskintjänst 2 Maskinbefäl Däcktjänst 1 Däcktjänst 2 Säkerhet och miljö Lasthantering och passagerarsäkerhet Svets Grund Omfattning För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Tjänsten kan också erbjuda timanställning, där urvalet av kurser i vilka du kan erbjuda dina tjänster avgör omfattningen. Arbetsuppgifter Att tillsammans med utbildningssamordnare ta fram studiematerial, planera och genomföra undervisning på maskinteknik och koppla teoretiska moment till den mängdträning som sker ute på olika marinföretag där eleven gör sin APL (arbetsplatsförlagt lärande). Kvalifikationer Du har erfarenhet från arbete i maskinavdelning ombord på ett fartyg och ett genuint intresse för att förmedla kunskap och att vara en inspiration för elever i deras utveckling mot en yrkesroll som vaktgående maskinpersonal. Ditt arbetssätt utmärks av kreativitet, flexibilitet och noggrannhet. Du har mycket goda kunskaper i att arbeta med dator, telefon och läsplatta och behärskar Microsoft Office 365. Du har mycket goda kunskaper i svenska och behärskar engelska språket i tal och skrift. Du innehar B-körkort. Meriterande Om du har yrkeslärar- eller lärarutbildning. Övrigt I arbetet ingår nära samarbete med både kollegor och elever och vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Vid frågor om tjänsterna kontakta utbildningssamordnare William Nilsson på e-post: [email protected] eller telefon 070-996 27 28. Rekrytering sker fortlöpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdag. Välkommen med din ansökan!
Visar 1 till 10 av 16 jobb