Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som operationssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom operationsvård. Du kommer att ansvara för instrumentering, förbereda operationssalen och samarbeta med kirurgteam. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och operationstyp. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Operationssjuksköterska till Örebro intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som operationssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom operationsvård. Du kommer att ansvara för instrumentering, förbereda operationssalen och samarbeta med kirurgteam. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och operationstyp. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Operationssjuksköterska till Örebro intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Är du på jakt efter ett jobb som erbjuder variationsrika och mångsidiga arbetsdagar? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en Employer Branding & Internal Communications Coordinator till Epiroc i Örebro. Uppdraget sträcker sig initialt över sex månader, men ambitionen är en långsiktig lösning - för rätt person finns mycket goda möjligheter till fortsatt uppdrag. Start sker så snart som möjligt. Vill du vara med på Epirocs resa? Välkommen med din ansökan till oss på Jefferson Wells! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och Epiroc. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos Epiroc. Om rollen I denna roll blir du en viktig del av Epirocs arbete med att stärka sitt arbetsgivarvarumärke och skapa engagerande intern kommunikation. Du får en bred och varierad arbetsdag där du arbetar både strategiskt och operativt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Arbeta med intern kommunikation, bland annat genom att skriva och skicka mejlutskick till medarbetare. * Publicera intern information via företagets interna kommunikationskanaler. * Koordinera interna besök, boka föreläsare och guida vid interna evenemang (huvudmålgrupp är högstadie- och gymnasieelever) * Skapa visuellt material som affischer och informationsblad i InDesign och/eller Photoshop. Till uppdraget hos Epiroc söker vi dig som har: * Relevant utbildning inom kommunikation, media eller likvärdig arbetslivserfarenhet. * Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. * Erfarenhet av InDesign och Photoshop. * B-körkort. * Erfarenhet av att skapa enklare filmklipp med mobilkamera är meriterande. För att lyckas i rollen tror vi att du: * Tar egna initiativ och trivs med att arbeta självständigt. * Är kommunikativ, strukturerad och tydlig i din informationsförmedling. * Har ett kreativt tänk och vågar testa nya idéer. * Är serviceinriktad, social och har lätt för att samarbeta. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas genom olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup, vilket ger tillgång till nya och spännande uppdrag som främjar din personliga utveckling och karriär. Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Malin Löf via e-post: [email protected] Vänta inte med att ansöka - vi arbetar med löpande urval och tillsätter uppdraget så snart vi hittar rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig!
Sjuksköterska till 1177 direkt centrala enheten - med möjlighet att kombinera med 1177 på telefon och vårdcentralsjouren i Örebro. Vi har valmöjligheterna! Digitalt, fysiskt eller både och? Vi erbjuder - du väljer. I mars 2023 öppnade 1177 direkt för patienter att söka primärvård på distans. Idag består vårt team av sjuksköterskor, läkare och psykolog - och vi fortsätter växa! Vi söker dig som lockas av att ge distansvård till patienter via Region Örebro läns digitala plattform. Arbetet kan ske på plats i våra kontor eller efter överenskommelse, från exempelvis hemmet. Vill du ha en varierad och stimulerande roll där du gör skillnad - oavsett om du möter patienter digitalt, via telefon eller fysiskt på plats? Då kan vi skapa en flexibel kombinationstjänst inom våra verksamheter: 1177 Direkt, 1177 på telefon och vårdcentralsjouren. Alla verksamheter är en del av länsverksamheter inom Nära vård, vilket ger dig möjlighet att arbeta nära patienter på olika sätt - men alltid med hög kvalitet och patientfokus. Som sjuksköterska hos oss får du möjlighet att kombinera arbete inom: 1177 Direkt - digital rådgivning och bedömning via chatt. 1177 på telefon - telefonrådgivning. Vårdcentralsjouren - fysiskt patientmöte på vårdcentralsjouren på kvällar och helger. Du har möjlighet att själv påverka upplägget för din eventuella kombinationstjänst i dialog med närmaste chef, beroende på intresse, erfarenhet och verksamhetens behov. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Sjuksköterska till 1177 direkt Arbetsuppgifter Att kombinera arbete inom 1177 Direkt, 1177 på telefon och vårdcentralsjouren ger dig en unik möjlighet att bredda din kompetens och få variation i vardagen. Du får arbeta i flera olika vårdmiljöer - digitalt, via telefon och i fysisk patientkontakt - vilket skapar en dynamisk roll med stort eget ansvar. Du möter patienter i olika skeden och kan bidra till trygg och tillgänglig vård oavsett vårdform. Genom att växla mellan kanaler utvecklar du både din kommunikationsförmåga, din kliniska bedömningskompetens och din helhetssyn på primärvården. Tjänsten utformas i dialog med dig, utifrån verksamhetens behov och dina önskemål - vilket gör det möjligt att skapa ett hållbart och meningsfullt arbetsliv. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet. Det är en fördel om du har distriktssköterskeutbildning. Har god kommunikativ förmåga. Har ett intresse för digital vård och utvecklingen inom nära vård. Gillar att arbeta självständigt men också i team. Du behöver ha goda språkkunskaper i svenska för att kunna möta patienter, dokumentera korrekt och samarbeta effektivt med kollegor. Digital vård både expanderar och forskas på, vilket innebär att förändringar och förbättringar är att vänta i framtiden. Därför är det viktigt att du är motiverad att arbeta i en digital miljö och att du är nyfiken på att utforska hur ny teknik kan användas för att förbättra vården. Vi erbjuder: En flexibel och utvecklande roll inom tre välfungerande verksamheter. Kompetenta kollegor och ett gott samarbetsklimat. Möjlighet att vara med och forma framtidens nära vård. Individanpassad introduktion och fortbildning. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Vi söker specialpedagog till neuropsykiatriska teamet. Tror du att detta är ett arbete som passar dig, så är du varmt välkommen med din ansökan till oss! Neuropsykiatriska teamet vänder sig till barn och ungdomar med autism och normalbegåvning från 7år och tills de slutar gymnasiet. I det Neuropsykiatriska teamet samarbetar du med 6 psykologer, 6 kuratorer, 2 logopeder, 6 arbetsterapeuter, 4 specialpedagoger, läkare, teamsekreterare och enhetschef. Barn- och ungdomshabiliteringen erbjuder stöd och behandling till barn och ungdomar med funktionsnedsättningar samt deras familjer och nätverk. I teamet samarbetar flera olika yrkesprofessioner. Hos oss finns kurator, logoped, psykolog, specialpedagog, läkare, sekreterare, enhetschef, arbetsterapeut och fysioterapeut. Habilitering och hjälpmedels verksamheter ska främja människors utveckling och finna varje människas bästa möjliga funktionsförmåga, skapa förutsättningar för fysiskt och psykiskt välbefinnande, jämlikhet i livsvillkor och delaktighet i samhällslivet. Verksamheterna ska också stödja anhöriga och närstående. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Specialpedagog, Barn- och ungdomshabiliteringen, Neuropsykiatriska teamet Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som specialpedagog i Neuropsykiatriska teamet innebär teamarbete med insatser riktade till barn och ungdomar med autism med normalbegåvning samt deras familjer. Hos oss får du ett intressant och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter. I neuropsykiatriska teamet har vi lagt fokus på att utveckla våra individuella insatser och gruppbehandlingar enligt evidensprövade metoder. I ditt arbete som specialpedagog i neuropsykiatriska teamet kommer du att möta många barn och ungdomar i samtal. Syftet är ofta att ge fördjupad förståelse för vad det innebär att leva med autism och att ge strategier för att hantera vardagen. I arbetet möter du också föräldrar i samtal om hur de kan anpassa och bemöta sitt barn med utgångspunkt från autismproblematik. Tjänsten innebär också att du kommer att leda ungdomsgrupper samt hålla kurser och föreläsningar på olika teman inom autismområdet. Fler exempel på arbetsuppgifter är egen planering av arbetet, bedömning och samverkan med samarbetspartners runt det enskilda barnet och familjen. När du är nyanställd har du den första tiden en mentor hos oss samt kontinuerlig extern handledning i yrkesgruppen. Neuropsykiatriska teamet är en länsövergripande verksamhet, den utlysta tjänsten som specialpedagog har sin placering i Örebro. Hos oss får du intressanta, utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Välkommen med din ansökan! Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Lärarexamen samt Specialpedagogiskt program. Erfarenhet av och intresse för arbete med barn och ungdomar med autism är meriterande. Resor ingår i tjänsten varför körkort erfordras. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Barn- och ungdomshabiliteringen https://www.regionorebrolan.se/sv/vard-och-halsa/habilitering-och-hjalpmedel/barn--och-ungdomshabiliteringen-enhetssida/ Johan Wiren, Tf verksamhetschef, 019-602 28 33 v. 28-29, [email protected] Johan Sarkkinen, enhetschef, 019-602 28 06 v.30-31, [email protected] Maria Kaivanto, enhetschef NP- teamet, 019-602 28 24 v.32-, [email protected] Berit Lord, specialpedagog och yrkesgruppsföreträdare, 019-602 74 18, [email protected] SACO, Anders Bäckman, 076-496 35 75, [email protected]
Är du en affärsdriven kategorichef/inköpsansvarig med erfarenhet av kategoristyrning inom dagligvaruhandel? Har du ett genuint intresse för träning, hälsa och kosttillskott? Då kan du vara den vi söker till en nyckelroll på Proteinbolaget, ett ledande bolag inom sportnutrition och livsstil. Här får du arbeta nära marknadens starkaste varumärken och ta ägandeskap över affären – från sortiment och marginaler till kampanjplaner och tillväxt. Professionals Nord söker i samarbete med Proteinbolaget en kategorichef/inköpsansvarig med tydligt kategoriansvar för externa varumärken inom kosttillskott. Välkommen med din ansökan, löpande urval! Information om tjänsten Med ett brett sortiment av kosttillskott och hälsoprodukter representerar Proteinbolaget en destination för träning och hälsa. Visionen är tydlig: att guida sina kunder genom djungeln av kosttillskott och sportnutrition och med det göra hälsosamma livsstilar enklare, roligare och tillgängligt för alla. Proteinbolaget fortsätter sin framgångsresa och Professionals Nord söker därför för deras räkning en kategorichef/inköpsansvarig. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Proteinbolagets önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds En roll med fullt kategoriansvar där du styr sortiment, prissättning och kampanjer – påverkar försäljning, marginaler och kundupplevelse En dynamisk och växande organisation med passion för träning, hälsa och entreprenörskap Möjlighet att arbeta med marknadens ledande varumärken inom sportnutrition Arbetsuppgifter I rollen som kategorichef/inköpsansvarig ansvarar du för att driva lönsamhet och tillväxt inom ditt område. Det innebär att du arbetar långsiktigt med kategoristrategier, förhandlingar och sortimentsoptimering, samtidigt som du säkerställer att vi kontinuerligt erbjuder kunderna marknadens mest relevanta och efterfrågade produkter. Du ingår i ett engagerat kategoriteam och samarbetar tätt med marknad, ekonomi och logistik. Dina arbetsuppgifter kommer innebära:Sortimentsarbete: Analysera, revidera och optimera nuvarande sortiment samt introducera nya varumärken och produkter. Inköps- och kategoristrategi: Lägga och genomföra strategisk och taktisk plan, inklusive sortimentsrevidering, nyintag, prisstrategi och kampanjer – i linje med övergripande affärsmål. Kampanjplanering: Utforma kampanjer i linje med den övergripande marknadsplanen och kategoriplanen. Datainsamling och analys: Samla in artikeldata, genomföra analyser och initiera åtgärder för att förbättra försäljning och lönsamhet. Lanseringsarbete: Driva in registreringsfiler, texter och bilder inför produktlanseringar. Vi söker dig som: helst har en universitetsutbildning, förslagsvis inom inköp, marknad, ekonomi eller affärsutveckling. Du har något års erfarenhet av kategoriarbete eller en strategisk inköpsroll inom dagligvaruhandel. Vidare är du avancerad användare i Excel samt goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Det är meriterande om du besitter kunskap inom kosttillskott, kapslar, vitaminer etc och har ett genuint intresse för träning och hälsorelaterade produkter. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som kategorichef/inköpsansvarig hos Proteinbolaget. Du har ett starkt affärsdriv, ett analytiskt mindset och trivs med att ta ansvar för sortimentets lönsamhet och utveckling. Du är datadriven, målinriktad och har förmåga att omsätta insikter till konkreta affärsbeslut. Vidare är du en tydlig och kommunikativ lagspelare som skapar resultat genom struktur, samarbete och beslutsamhet. START: OmgåendeOMFATTNING: HeltidSTAD: I denna roll kan du antingen utgå från kontoret i Stockholm (Kungsholmen) eller kontoret i Örebro.URVAL: Sker löpandeKONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Asbest-Ident utför analyser av asbestförekomst i byggnadsmaterial och våra kunder återfinns i huvudsak inom bygg- och fastighetsbranschen. Företaget är i ett expansivt skede och vi söker nu ytterligare en medarbetare för att stärka upp vårt team. I ditt arbete kommer du främst att ansvara för laboratoriet i Örebro och där analysera prover via okulär mikroskopisk bedömning. Utöver detta ingår att ta emot kunder, fakturera, göra inköp till laboratoriet samt utföra enklare diversearbete. En viktig del av arbetet är att samverka med laboratoriekollegor samt sälj-/kundansvarig, likaså att bidra i utvecklingen av våra tjänster och det löpande förbättringsarbetet på företaget. I tjänsten kan det även förekomma kortare arbetsresor till våra labb i Malmö respektive Umeå. För att trivas ihop Vi söker dig, en ansvarsfull lagspelare som tror dig trivas med en bra mix av praktiskt laboratoriearbete, administrativa uppgifter och kundinriktat arbetsinnehåll. Vi ser gärna att du är noggrann med god blick för detaljer i analysarbetet, är pålitlig, serviceinriktad, framstegsfokuserad och flexibel, att du uttrycker dig väl i tal och skrift (svenska) samt har goda datakunskaper. Vi tror även att du gillar att arbeta självständigt samtidigt som du trivs i grupp och gärna möter kollegor och kunder i en kreativ och samarbetsinriktad anda. Erfarenhet från främst laboratoriemiljö och mikroskopi, men även byggbranschen är starkt meriterande. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Hos oss möter du en förhållandevis lugn arbetsplats med ett positivt arbetsklimat. Företaget har korta beslutsvägar där du ges stor frihet att planera ditt arbete i samarbete med kollegor inom verksamhetens ramar. Vi erbjuder dig ett varierat arbetsinnehåll och utvecklingsmöjligheter i ett företag med teamkänsla, ambitioner och framåtanda. Övrigt Tjänsten är tillsvidare på 100% där vi kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Din anställning inleds med en internutbildning delvis förlagd i Umeå under ledning av Eva, laboratorieansvarig för Asbest-Ident. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen att skicka din ansökan (märkt "Ansökan laboratorieansvarig Örebro") eller kontakta oss med frågor om tjänsten. Om företaget: Asbest-Ident Umeå AB har funnits sedan 2013 och har sitt huvudkontor och labb i Umeå där vi servar kunder i Norrland men även övriga Sverige. Under de senaste fyra åren har stora satsningar gjorts för att utveckla tjänsteutbudet samt bredda upptagningsområdet bland annat med etableringar av nya labbkontor i Örebro och Malmö.
Vi söker legitimerad psykolog till Neuropsykiatriska teamet. Varmt välkommen med din ansökan till oss! Neuropsykiatriska teamet vänder sig till barn och ungdomar med autism och normalbegåvning från 7 år och tills de slutar gymnasiet. I det Neuropsykiatriska teamet samarbetar du med 5 psykologer, 6 kuratorer, 2 logopeder, 6 arbetsterapeuter, 5 specialpedagoger, läkare, 2 teamsekreterare och enhetschef. Barn- och ungdomshabiliteringen erbjuder stöd och behandling till barn och ungdomar med funktionsnedsättningar samt deras familjer och nätverk. Vi arbetar i team med olika yrkesprofessioner. Hos oss finns kurator, logoped, psykolog, specialpedagog, läkare, sekreterare, enhetschef, arbetsterapeut och fysioterapeut. Habilitering och hjälpmedels verksamheter ska främja människors utveckling och finna varje människas bästa möjliga funktionsförmåga, skapa förutsättningar för fysiskt och psykiskt välbefinnande, jämlikhet i livsvillkor och delaktighet i samhällslivet. Verksamheterna ska också stödja anhöriga och närstående. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Psykolog, Barn- och ungdomshabiliteringen, Neuropsykiatriska teamet Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som psykolog i Neuropsykiatriska teamet innebär teamarbete med insatser riktade till barn och ungdomar med autism och normalbegåvning samt deras familjer. I neuropsykiatriska teamet har vi lagt fokus på att utveckla våra individuella insatser och gruppbehandlingar enligt evidensprövade metoder. När det gäller de individuella insatserna arbetar psykologer med fokus på behandling av framför allt ångestproblematik i kombination med förståelse av svårigheter och styrkor utifrån autism. I gruppverksamhet erbjuder vi bland annat social färdighetsträning. Andra arbetsuppgifter för psykologer är planering, leda grupper, konsultation, och samverkan med samarbetspartners runt det enskilda barnet och familjen. Inom Barn- ungdomshabiliteringen i Örebro län finns 13 psykologtjänster varav huvuddelen har sin placering i Örebro och några sin placering vid länsmottagningarna i Nora, Karlskoga och Hallsberg. Vi har också PTP-psykolog inom verksamheten och tar emot psykologkandidater. När du är nyanställd har du den första tiden en mentor hos oss samt kontinuerlig extern handledning i yrkesgruppen. Neuropsykiatriska teamet är en länsövergripande verksamhet. Den utlysta tjänsten som psykolog har sin placering i Örebro. Hos oss får du intressanta, utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Tror du att detta är ett arbete som passar dig är du varmt välkommen med din ansökan! Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad psykolog. Erfarenhet av och intresse för arbete med barn och ungdomar med autism är meriterande. Resor ingår i tjänsten varför körkort erfordras. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Barn- och ungdomshabiliteringen https://www.regionorebrolan.se/sv/vard-och-halsa/habilitering-och-hjalpmedel/barn--och-ungdomshabiliteringen-enhetssida/ Johan Wiren, Tf verksamhetschef, 019-602 28 33 v. 28-29, [email protected] Johan Sarkkinen, enhetschef, 019-602 28 06 v.30-31, [email protected] Maria Kaivanto, enhetschef NP- teamet, 019-602 28 24 v.32-, [email protected] Karin Nordh, psykolog och yrkesgruppsföreträdare, 019-602 28 45, åter från semester 7/8, [email protected] Facklig företrädare: Karin Lorin, SACO, 019-602 28 26
Bygg vidare på något stort – led Rockesholm in i framtiden Skyddsvärnet söker en enhetschef med entreprenörsanda och ambition! Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar förebyggande mot social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Nu söker vi en enhetschef till vårt nyförvärvade HVB-hem Rockesholm i Grythyttan och stödboende i Örebro. Rockesholm tar emot personer över 18 år med beroendetillstånd, med eller utan psykisk sidoproblematik. Stödboendet Per aspera i Örebro vänder sig till vuxna, 21 år och uppåt med olika former av problematik. I rollen som enhetschef har du operativt ansvar för verksamheten. Här arbetar du med ett team av ca 9 personer och du ingår i en grupp av enhetschefer inom Skyddsvärnet. Utgångsläget är att värna om det som fungerar och vidareutveckla verksamheten mot nya mål. Om digDu är en person som besitter förmågan att se möjligheter och överför idéer till handling. Du är intresserad av att skapa en effektiv, konstruktiv och kreativ verksamhet och arbetsmiljö. Du är en tydlig, coachande ledare med fokus på teamet. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö där struktur och tydlighet ger utrymme för flexibilitet och nytänkande. Du är en erfaren ledare som kan arbeta långsiktigt och har en stark entreprenörsanda. Vi ser helst att du har erfarenhet av och ett intresse för förändringsarbete. Du har minst tre års erfarenhet av ledarskap och budgetarbete samt gärna kunskap om gällande lagstiftning inom området. Att jobba som enhetschef innebär att ansvara för: Enhetens kvalitet, struktur och ekonomi Arbetsmiljö- och personal på enheten Att förvalta befintliga kunder och att hitta nya Att aktuellt regelverk och riktlinjer inom verksamhetsområdet efterföljs Skyddsvärnet erbjuder: Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och pension Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Erfarenhetsutbyte över hela landet Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid (100%) (sex månaders provanställning) Tillträde snarast möjligt, intervjuer kommer att ske löpande. Placering i Rockesholm Grythyttan och Örebro (stödboende) Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret varför det är bra om du beställer det redan idag. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av Skyddsvärnet anno 1910!
QUALITY LOUNGE Quality Lounge söker fler medarbetare till vår spaanläggning. Omfattningen av tjänsten är ca 30-50 timmar per månad. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med en härlig arbetsmiljö. Quality Lounge är en spaanläggning i centrala Örebro. Anläggningen invigdes 26 November 2022. Vi sätter alltid våra gäster i fokus och vill att ett besök hos oss på Quality Lounge skall ge gästen en välbehövlig egen tid, ökat välmående och en liten guldkant på tillvaron. Nu söker vi glada och positiva medarbetare som brinner för att ge god service och som vill vara med och ge våra gäster en minnesvärd och trevlig upplevelse hos oss. Du arbetar självständigt, är ansvarsfull, flexibel samt har en god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av restaurang eller hotellbranschen men det är inget krav. Vi söker dig som är -Serviceinriktad -Stresstålig -Gillar att arbeta i grupp -Social -Bra svenska i tal och skrift. Arbetsuppgifter -Ta emot beställningar, förberedning samt servering av mat och dryck. -Städning mellan gästerna. -Ta emot telefonsamtal och hjälpa gäster att boka vid behov. -Övriga dagliga rutiner som påfyllning av varor mm. -Utbildning innan påbörjad arbete. -Vi är i behov av timanställda vid behov. -Arbetsintervjuer sker löpande. Ansökningar skickas till nedan mejl, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer