Självständig superkock med oslagbart driv och stor intresse för mat?
NR drift AB
Kockar och kallskänkor

Restaurang Forum är belägen på Örebro Universitet, där vi varje dag serverar dagens lunch till 200–250 gäster – både studenter och personal. Hos oss står god och hållbar mat i fokus. Vi erbjuder alltid två rätter på menyn: en växtbaserad/vegetarisk och en med kött, fisk eller fågel. All mat lagas från grunden med så mycket färska och säsongsanpassade råvaror som möjligt. Våra veckomenyer är varierade, med ett tydligt fokus på grönsaker och smakrik, näringsrik mat. Kort om tjänsten Brinner du för matlagning och älskar att skapa rätter med färska, gröna råvaror? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som har ett genuint intresse för alla typer av mat men ett extra intresse för vegetarisk matlagning och vill bidra till att utveckla våra menyer med ett hållbart tänk. Här får du möjlighet att växa, ta ansvar och vara med och forma framtidens lunchrestaurang – mitt i hjärtat av universitetet. Vi arbetar dagtid måndag-fredag  Hos oss är din kreativitet, ditt engagemang och din kärlek till mat det som gör skillnad. Vad säger kollegorna om Nordrest ”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Vem är då vår nya drömkollega? Du är en glad person med erfarenhet av kock- och serviceyrket som är van vid att skapa bra relationer och kontakter med gäster. Vi arbetar i ett öppet kök där gästerna närhet förgyller våran arbetsdag. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och respektfull mot din omgivning. Vi vill att du har: 3-årig gymnasial kockutbildning eller motsvarande Arbetat tidigare som kock Goda kunskaper i svenska  Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Erfarenhet av menyplanering och varubeställning Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både miljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Säsongsbundenanställning   Omfattning: Heltid Dagtid  Tillträde: 2025-08-04 eller enlig överenskommelse  Lön: Enlig kollektivavtal Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 december 2025
Gör skillnad! Extrajobb för studenter! (Örebro)
Insamlingsstift Läxhjälpen
Övriga utbildare och instruktörer

Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 202/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Örebro till höstterminen 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets- eller högskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se

4 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
IVO söker inspektörer med juristbakgrund till Örebro

Vill du skapa samhällsnytta och värna om välfärden tillsammans med kunniga kollegor med olika kompetenser? Vill du bidra till en säker vård och omsorg av god kvalitet? Då kan du vara den vi söker! Rollen som inspektör  Du kommer i första hand arbeta med att utreda legitimerad personals yrkesutövning inom hälso- och sjukvård. De ärenden du arbetar med kan röra sjukdom (till exempel beroende), kompetens, läkemedelsförskrivning, vård och behandling och/eller journalföring. I utredningarna ingår bland annat att granska förskrivningar och patientjournaler och det förekommer också att du träffar yrkesutövaren som är under IVO:s tillsyn. Du kommer vara huvudhandläggare i vissa ärenden och medhandläggare i andra. Vi arbetar tillsammans nationellt och du har arbetskamrater runt om i landet. Du ingår i ett nära och tvärprofessionellt samarbete med de kolleger som kan ingå i ett ärende, vanligtvis inspektörer med hälso- och sjukvårdsbakgrund, tillsynstandläkare och tillsynsläkare . Ärendena avslutas med någon form av beslut eller anmälan till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd.  Vi söker två nya medarbetare.  Vi söker dig som har • juristexamen (jur kand eller motsvarande) • minst två års aktuell och för rollen relevant arbetslivserfarenhet från offentlig sektor • god förmåga att uttrycka dig på svenska i skrift. Du kommer ingå i tvärprofessionellt samarbete där ditt juridiska perspektiv är ett av flera. Det är därför mycket viktigt att du har både en god samarbetsförmåga och en hög integritet. Du har ett gott omdöme och känner dig trygg i din yrkesroll. Du har lätt för att driva dina egna ärenden och för att se vad du behöver göra för att komma vidare i ditt arbete.    Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från domstol. Erfarenhet av arbete från IVOs tillsynsområden hälso- och sjukvård, omsorg eller socialtjänst är också meriterande. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, med placering i Örebro. Den formella titeln för rollen är inspektör. Tjänsteresor förekommer. Ansökan  Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som lockar dig i uppdraget och hur du tänker att du kan bidra. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Märk din ansökan med diarienummer 2.1.1-18979/2025. Ansök senast den 10 augusti 2025.   IVO bidrar till en säker vård och omsorg Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab. Kontaktpersoner Vänligen notera att kontaktpersoner varierar under sommaren. Åsa Wallén, enhetschef nås v.26-28 Therése Breding, enhetschef nås v.29 Christina Carlsson, enhetschef nås v.30 och framåt Jeanette Ekstedt, facklig representant Saco-S Sara Gunnar, facklig representant ST Carl-Henrik Quick, facklig representant Vårdförbundet Intervjuerna påbörjas v.33 Kontaktpersonerna nås via växel: 010-788 50 00

4 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
IVO söker tillsynsläkare, specialist i allmänmedicin

IVO söker specialistläkare i allmänmedicin för arbete vid någon av avdelningarna i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en specialistläkare inom allmänmedicin för tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal samt andra medicinskt orienterade uppgifter inom myndighetsutövningen. Om jobbet Som tillsynsläkare på IVO kommer du att handlägga ärenden och medverka i utvecklingen av tillsynsarbetet där din kompetens behövs. Du kommer att arbeta med medicinska bedömningar och medverka i tillsynen av primärvård, kommunal- hälso- och sjukvård med åtföljande vårdkedjor och (ex. barnhälsovård, skolhälsovård, företagshälsovård, äldrevård). Tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal är en väsentlig del av tillsynsläkarens arbete. Du kommer i arbetet i kontakt med såväl vårdgivare/personal som allmänhet och media. Tillsynen ska vara riskbaserad och granska det som är väsentligt för patientsäkerheten, samt präglas av tydlighet, trovärdighet och effektivitet, liksom utgå från den statliga värdegrunden. Som tillsynsläkare arbetar man nationellt med olika ärendeslag och därav har geografisk kontorstillhörighet ingen betydelse för att klara sitt uppdrag. På IVO arbetar idag ett 20-tal tillsynsläkare varav flera är specialister inom allmänmedicin. Vi söker dig som har • Läkarlegitimation med specialistbevis inom allmänmedicin. • Flerårig aktuell erfarenhet av kliniskt arbete. • God kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation, juridik och finansiering. Vi söker dig som är intresserad av att tillsammans med övriga medarbetare och kompetenser på IVO, utveckla och förstärka patientsäkerheten i vården. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är saklig, noggrann och tydlig samt pedagogisk i din kommunikation. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara trygg i dina beslut och på ett konstruktivt sätt kunna beakta och omsätta andras synpunkter och perspektiv. Du skall snabbt kunna växla mellan att arbeta självständigt och i grupp. Vidare kräver rollen som tillsynsläkare att du har förmågan att analysera och utreda komplext och omfattande material utifrån ett resursbesparande och generellt perspektiv. Du ska ha lätt för att se helheten och arbeta effektivt. Du har god förmåga att formulera skrivelser och beslutsunderlag samt kommunicerar effektivt resultatet av ditt arbete, både internt och externt. Vi ser det som meriterande om du också har • Erfarenhet av arbete med särskilt ansvar för medicinsk kvalitet och patientsäkerhet, såsom medicinsk rådgivare, ledningsansvarig läkare etc. • Utbildning och/eller erfarenhet av att tillämpa juridisk information och föreskrifter inom det medicinska området. • Erfarenhet av tillsyn eller annat arbete på myndighet. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald.   Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med placering vid någon av IVO:s sex avdelningar i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Det finns möjlighet till distansarbete under del av arbetsveckan. Din befattningstitel kommer att vara inspektör.   Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Du ansöker genom att svara på våra urvalsfrågor och bifoga ditt CV samt ett personligt brev. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Ansök senast den 17 augusti 2025.    Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.   Välkommen med din ansökan!   Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.   IVO bidrar till en säker vård och omsorg Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Cloetta söker godisplockare till Örebro,Arboga,Västerås MO-extra vid behov!
Cloetta Sverige AB
Övriga förmedlare

Vill du ha ett självständigt arbete med varierande arbetsdagar? Är du en positiv, social och självgående person som vill arbeta fritt? Som godisplockare är dina arbetsuppgifter mycket självständiga och du kommer att ha ansvar att se till att Cloettas lösvikts- och naturgodisavdelning är tilltalande och ser säljande ut för butikens kunder. Arbete som godisplockare är ett aktivt arbete där arbetsdagarna går fort. Då arbetet innebär hantering av livsmedelsprodukter innefattar arbetsuppgifterna även löpande rengöringsrutiner samt kontroller av produkternas kvalité. Du kommer även ansvara för att registrera beställningar till butik. Under arbete i butiken representerar du Cloetta både för butikens personal samt butikens kunder. Vem är du? Vi söker nu dig som är positiv och självgående och brinner för att ge kunder god service. Du är en engagerad och social person som förstår att goda relationer med butikerna är en förutsättning för ett framgångsrikt samarbete. Du har ett gott sinne för struktur och organisering. Då arbetet är fysiskt aktivt i butiksmiljö är det viktigt att du är effektiv, stark, har en förmåga att planera dina arbetsdagar samt lösa problem på kort varsel. Som anställd kommer du att få utbildning och förutsättningar för att lyckas i rollen som godisplockare Har du tidigare erfarenhet mot dagligvaruhandeln eller har jobbat i butik är detta ett plus. B-körkort och tillgång till egen bil (fyllda 18 år) är ett krav för tjänsten! Anställningsvillkor Vi söker dig som kan tänka sig att arbeta extra vid behov och andra toppar. Det är bra om man har någon sysselsättning vid sidan om till exempel studier eller något annat så man kan kombinera med att arbeta hos oss. Det planeras in utbildning innan och när man är redo för att kunna arbeta sjävständigt blir man kontaktad av vår arbetsledare när det dyker upp behov. Våra uppdrag är planerade på vardagar/dagtid och vissa lördagar kan förekomma utifrån var behovet finns. Denna tjänst innebär att man kan åka på uppdrag i Örebro, Arboga och Västerås utifrån där behoven finns. Detaljhandelsavtalet mellan Svensk Handel och Handelsanställdas förbund tillämpas. Ansökan Vill du också jobba i ett företag med stolta medarbetare med lång erfarenhet? Skicka då in din ansökan senast den 31 juli 2025. Vi jobbar med löpande urval så ansök gärna direkt. Frågor besvaras av våra teamledare Carina Wiberg-Hansson och Therese Sagstedt. Tillträde enligt överenskommelse! Välkommen med din ansökan! Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. I Cloettas förvärv av Candyking 2017 ingick även Pickalot, ett plockbolag som sedan starten 2007 varit experter på pick & mix-hantering. Pickalot är idag Cloettas egna plockbolag som utför uppdrag för varumärkena CandyKing, Parrots samt Cloettas egna koncept inom pick & mix. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Välkommen att läsa mer på http://www.cloetta.se och http://www.cloetta.com

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Arbetsterapeut till Vuxenhabiliteringens autismteam
REGION ÖREBRO LÄN
Arbetsterapeuter

Vuxenhabiliteringen i Örebro län ger habilitering till personer med bestående funktionsnedsättningar. Målet med våra insatser är ge patienten ökad delaktighet och tillfredsställelse i sitt vardagsliv. Vi arbetar i specialiserade team med olika yrkeskategorier. Vi samverkar med närstående och andra vårdgivare för vår målgrupp. För att trivas hos oss behöver du ha förmågan att se helheten runt patienten och ha ett intresse av att bidra på ett mångsidigt sätt i habiliteringen. Vuxenhabiliteringen ingår i Område Nära vård inom Region Örebro län. Våra vanligaste diagnoser är autism, intellektuell funktionsnedsättning, rörelsehinder, flerfunktionsnedsättning, förvärvad hjärnskada och neurologisk sjukdom. Vi är organiserade i tre diagnosteam. Autismteamet, Neuro- hjärnskadeteamet och Teamet för patienter med intellektuell funktionsnedsättning. Nu söker vi en arbetsterapeut till Vuxenhabiliteringens autismteam. Vi är ett härligt gäng bestående av psykologer, kuratorer, arbetsterapeuter, specialpedagog och enhetschef. Vuxenhabiliteringen ger specialiserad habilitering och rehabilitering till personer i Örebro län som har en betydande funktionsnedsättning. Vi är organiserade i ett tvärprofessionellt team och utför våra insatser med ett långsiktigt perspektiv där vardagen är i fokus. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Arbetsterapeut till Vuxenhabiliteringens autismteam Arbetsuppgifter Som arbetsterapeut i Autismteamet har du ett brett och omväxlande arbetsfält. Du arbetar med personer med Autismspektrumtillstånd och normalbegåvning. Arbetet innebär att bedöma, utreda, planera och genomföra arbetsterapeutiska insatser individuellt och/eller i grupp. Som arbetsterapeut på Vuxenhabiliteringen får du ett självständigt, omväxlande och stimulerande arbete. Du kommer jobba med att prova ut, förskriva och följa upp individuellt anpassande hjälpmedel men även ge rådgivning, konsultation och utbildning till patienten och personer i individens närmiljö. Arbetet sker i nära samverkan med övriga professioner inom Vuxenhabiliteringen samt med personal inom andra verksamheter och myndigheter. Tjänsten utgår från Örebro men patientbesök förekommer också ute i länsdelarna. Du erbjuds introduktionsutbildning, mentor och regelbunden yrkeshandledning. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad arbetsterapeut. Meriterande är erfarenhet av arbete med målgruppen och från habilitering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta i team, med andra professioner och även andra aktörer i samhället. Vidare är det av stor vikt att du är en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du ser möjligheter i stället för svårigheter. Körkort är ett krav. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Andreas Widegren Geschwind, enhetschef 019-602 93 46, (v 27-29) Elisabeth Ljunglöf, Sektionschef 019-602 93 50, (v 30) Marta Björkli, enhetschef 019-602 93 57, (från v 31) Jenny Rodén Nilsson, SACO, 0587-842 07

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
HR Operations Manager
Epiroc Rock Drills AB
Personal- och HR-chefer

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. HR Operations Manager Vi söker dig som bygger starka relationer, inger förtroende och har modet att driva förändring. Med din kompetens, ditt engagemang och ditt utvecklingsfokus blir du en viktig kraft i vårt arbete med att forma framtidens HR – nära verksamheten och tillsammans med ett erfaret team. Låt oss accelerera transformationen. Tillsammans. Bli en del av vårt team Epiroc Rock Drills AB är den största privata arbetsgivaren i Örebro med över 3 000 anställda och konsulter, och spelar en viktig roll inom Epiroc-koncernen. Som vår nya HR Operations Manager kommer du att ha en nyckelroll i att fortsätta vår resa som en av Sveriges mest attraktiva och spännande arbetsgivare. Ditt team består av cirka tio HR-specialister  som stöttar divisionerna vid Epirocs sex operativa områden i Örebro i alla HR-processer. Vi är ett starkt och kunnigt team som arbetar nära tillsammans och hjälper varandra när det behövs. Ditt uppdrag Som HR Operations Manager på Epiroc Rock Drills AB leder du ett stort, kompetent och engagerat HR Operations-team och fungerar som den centrala länken mellan HR och den operativa verksamheten.  Du ansvarar för att omsätta affärsstrategier till konkreta People & Leadership-initiativ, i en komplex och internationell matrisorganisation. Rollen innebär ett nära samarbete med General Managers, HR VPs, fackliga parter och andra HR-chefer inom Epiroc. Du ingår i ledningsgruppen för Epiroc Rock Drills AB och har ett övergripande ansvar för implementering av strategiska HR-projekt, utveckla samarbete med partners, fackliga relationer. Du är motorn i att driva utvecklingen av framtidens HR. I rollen kommer du att: •    Skapa framtidens HR byggt på innovation och samarbete i en nära dialog med de operativa verksamheterna. •    Leda och utveckla HR Operations-teamet, motivera och coacha framtidens HR ledare. •    Driva och implementera strategiska och operativa HR-planer. •    Utveckla samarbete och övergripande ansvar för fackliga relationer byggt på samverkan och ledarskap. •    Utveckla och innovera effektiva HR-processer. •    Kommunicera och informera till olika intressenter, både internt och externt. •    Nära samarbete med övriga HR-chefer inom Epiroc. Placering och resor Denna tjänst är placerad i Örebro. Resor förekommer vid behov. Ansökan och kontaktinformation Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, men senast den 3 augusti 2025.  För frågor om tjänsten, vänligen kontakta:  Rekryterande chef, Jonas Albertsson, Managing Director, Epiroc Rock Drills AB, [email protected] Rekryteringsspecialist, Maria Tedsjö, [email protected]  Under semesterperioden har vi begränsad möjlighet att svara på dina frågor men vi återkommer till dig vecka 32 då vi är tillbaka igen. Din profil Vi söker en senior HR-ledare med gedigen erfarenhet och starka personliga värderingar. Du är skicklig på att bygga förtroende och goda relationer på alla nivåer. Du tycker om att stötta och coacha chefer i att fatta beslut som gynnar organisationens utveckling. Du lyssnar aktivt, kommunicerar tydligt och är öppen för olika perspektiv och kulturer. Om du är tillgänglig, pålitlig och värdesätter att göra det rätta – då kan detta vara rollen för dig! Din bakgrund bör inkludera: •    Universitetsutbildning inom relevant område eller motsvarande. •    Minst 10 års erfarenhet inom HR, inklusive på ledningsnivå. •    Gedigen erfarenhet av svensk arbetsrätt och fackligt samarbete. •    Erfarenhet av att arbeta i en global matrisorganisation, gärna inom industrin. •    Erfarenhet av att leda mångkulturella team och arbeta över kulturella gränser. •    Stark bakgrund i att leda framgångsrika förändringsprocesser. •    Bred förståelse för centrala HR-processer. •    Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. •    Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personlig assistent till ung kvinna i Örebro
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en personlig assistent till ett uppdrag hos en ung kvinna i Örebro.  Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är van att ta egna initiativ och att du med din personlighet medverkar till att skapa en god stämning. Att du är en lugn och trygg person. Att du är lyhörd och känner in personen du skall jobba med. Du ska kunna jobba självständigt men också i samspel med andra i grupp.  Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är helt avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. I uppdraget finns en hund. Vi söker dig som är kvinna mellan 18-40 år. Uppdragsgivaren sitter i rullstol som hon kör själv.  Som krav ser vi att: Du har goda kunskaper i det svenska språket i skrift såväl som tal. Du tål hund Vi ser det som meriterande om: Du har erfarenhet av att ha jobbat som personlig assistent Om anställningen Anställningen är baserad per timme och vid behov. Arbetstider kan variera mellan dag, kväll, natt och helg. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Det kommer finnas möjlighet att jobba på schema till sommaren 2025. I den här rekryteringen tillämpar vi ett personlighetstest för samtliga sökande. Detta tar ca 15-20 minuter att genomföra och du får en inbjudan via din mejl efter du sökt tjänsten. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i uppdraget. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har BankID och godkänner att ditt BankID används i tjänsten.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Senior projektledare till Centrumbildningen för Mat och hälsa
Örebro Universitet
Planerare och utredare m.fl.

Örebro universitet är med och skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. Vi söker nu en senior projektledare för tillsvidareanställning vid avdelningen för Kommunikation och samverkansstöd. Bakgrund Örebro universitetet har under 2025 inrättat två universitetsövergripande centrumbildningar som bygger på tidigare etablerade profilområden och syftar till att främja excellent forskning som tydligt möter samhällsutmaningar och har etablerad samverkan med näringsliv, offentlig verksamhet eller civilsamhälle. Centrumbildningen Mat och hälsa startade den 1 juni 2025 och har den övergripande visionen "Hållbart producerad mat med hälsofördelar blir konsumentens förstahandsval". Målet är att erbjuda en bärkraftig organisation som stimulerar och stöder forskning, kunskapsutveckling och innovation relaterad till komplicerade samhällsutmaningar inom området hälsosamma och hållbara mat- och kostval. Genom kunskapsspridning och utbildningsinitiativ ska centrumbildningen Mat och hälsa också bidra till att forskning gynnar kunskapsutveckling i samhället. En viktig del av centrumbildningen blir därmed samverkan med det omgivande samhället. Avdelningen för Kommunikation och samverkansstöd bidrar med ett professionellt stöd till universitetets centrumbildningar. Den aktuella tjänsten avser stöd till Centrumbildningen Mat och hälsa. Arbetsuppgifter I rollen som senior projektledare ingår att fungera som centrumkoordinator för den nya centrumbildningen Mat och hälsa samt driva arbetet med kunskapsspridning och samverkan med det omgivande samhället. Koordinatorn kommer att ingå i centrets ledningsgrupp och ansvara för att samordna den dagliga verksamheten vid centrumbildningen samt förbereda strategiska diskussioner och beslut kring finansiering, rekrytering och karriärutveckling av centrets medarbetare. Vidare ingår projektledning av den samverkansplattform som finns etablerad och som till stor del finansieras med externa medel för perioden 2023-2026, samt driva arbetet med fortsatt finansiering. Kvalifikationer Vi ser att du har en högskoleutbildning relevant för området eller annan likvärdig utbildning. Du har minst 5 års erfarenhet från en större organisation samt erfarenhet av att arbeta med projektledning. För att lyckas i rollen behöver du ha en strategisk kunskap inom området mat och hälsa, djup kännedom om kunskapsbehov hos olika aktörer inom livsmedelssystemet, samt förmåga att omsätta detta till operativa insatser. Vi lägger även stor vikt vid ditt nätverk inom och kunskap om livsmedelsbranschen ur ett nationellt men även internationellt perspektiv. Erfarenhet och kunskap om universitet och högskola är meriterande. Vidare ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet och din förmåga att jobba i grupp. Information Anställningen är 100 %, tillsvidare. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning. Anställningens befattning kommer att vara samverkanskoordinator. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av bitr. Avdelningschef Markus Klinton 073-270 25 75, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställningen som senior projektledare • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2025-07-21. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Underhållstekniker
Jobway AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Är du en praktiskt lagd allt-i-allo som trivs i rollen som underhållstekniker? Har du erfarenhet av industriell drift och vill bli en del av ett mindre, sammansvetsat team? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig! Lekebergs Smådjurskremering söker nu en underhållstekniker till vår anläggning i Fjugesta. Som underhållstekniker kommer du att ha ett helhetsansvar för drift och underhåll av den tekniska anläggningen. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor i en verksamhet som genomsyras av omtanke, respekt och professionalism. För att trivas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av drift och underhåll inom industriell verksamhet Grundläggande elkunskaper Automationskompetens är meriterande, då vissa programmeringsuppgifter kan ingå Svetskunskaper är ett plus Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift Du erbjuds: Utvecklande roll där du får möjlighet att växa med ansvar En arbetsplats med hjärta, värme och stor passion för det de gör Ett hjälpsamt och sammansvetsat team som stöttar varandra och arbetar tillsammans Om Lekebergs Smådjurskremering AB Lekebergs Smådjurskremering samarbetar med djurkliniker och djursjukhus i Mellansverige, inklusive Stockholm och Göteborg. Tillsammans ombesörjer vi den sista vilan för sällskapsdjur. Är du intresserad och vill veta mer? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar arbetsgivaren med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025