Lediga jobb i Örkelljunga

Sök totalt 38 lediga jobb i Örkelljunga

CNC operatör till Ekets Precision i Eket!
Temp-Team Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av: Övervakning och kvalitetskontroll av maskiner Ritningsläsning Påfyllning av material Svarvning Fräsning Som CNC operatör kommer du ingå i ett större produktionsteam där ni tillsammans har ni ett viktigt uppdrag att säkerställa en effektiv drift av hög kvalitet. Här möts du av en maskinpark med stor flexibilitet och stor blandning av såväl manuella som styrda maskiner, till stor del Heidenheinbaserade men även andra maskiner såsom Okuma och Nakamura. Din profil Vi letar efter dig som är självgående, kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbetssätt. Med rätt inställning och en vilja att lära finns det goda utvecklingsmöjligheter då Ekets Precision gärna kompetensutvecklar sin personal.CNC operatörs utbildning eller motsvarande Några års erfarenhet som CNC operatör Erfarenhet av ritningsläsning och mätningsteknik Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift Truckkort är meriterande Bra att veta! Start: Omgående, enligt överenskommelseTjänsten är på 3 skift. HeltidDag: Mån-tors 06-14 Kväll: Mån-tors 14-22:30, Fre 12:00-18:00 Natt: Mån-tors 20-06:30 Denna tjänst kan antingen innebära en rekrytering där du anställs av Ekets Precision eller en anställning som konsult hos Temp-Team där du omfattas av avtalsenliga villkor, friskvårdsbidrag och en engagerad konsultchef som finns där under din anställning. Intresserad? Är du CNC operatören vi söker? Skicka in din ansökan snarast då vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor är varmt välkommen att kontakta rekryterare [email protected] ser fram emot din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Biståndshandläggare
Örkelljunga kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Socialförvaltningen i Örkelljunga kommun består av socialtjänst, äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård, omsorg för funktionsnedsatta och förebyggande funktioner. Vi är organiserade i förebyggandeenhet, myndighetsenhet och verkställarenhet. Vårt ledord är teamwork, att använda den lilla kommunens styrka som är att kunna arbeta nära varandra i korta beslutsled för en effektiv organisation och ett verksamhetsnära perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som biståndshandläggare innebär handläggning av ärenden enligt socialtjänstlagen, vad gäller äldreomsorg och socialpsykiatri. Du tar emot ansökningar, utreder och fattar beslut enligt delegationsordning samt följer upp biståndsinsatser. Din närmsta arbetsledare är enhetschef för Vuxen/LSS på myndighetsenheten. Arbetet innebär kontakt med brukare, anhöriga och samverkan med bland annat vår egen verkställarenhet samt sjukvården.  Vår biståndshandläggargrupp består av fyra handläggare, och är en grupp med mycket och bred erfarenhet. En av kollegorna i gruppen tar sig an en ny utmaning och går vidare till annan tjänst på vår enhet och vi söker därför en ny kollega till biståndshandläggargruppen. Vi har en tydlig struktur och uppdelning av arbetsuppgifter i gruppen för att skapa möjlighet att göra ett bra jobb under bra förutsättningar, men också en flexibilitet där vi stöttar upp varandra när det behövs.  Som medarbetare på myndighetsenheten ingår det i varje medarbetares uppdrag att vara delaktig i vår kvalitetsutveckling och bidra till utvecklandet av nya arbetssätt, riktlinjer och rutiner och följsamheten till dessa. Detta innebär också att alla medarbetare har möjlighet att vara med och utveckla och påverka i arbetet. Socialtjänsten står inför en stor omställning med ny socialtjänstlag och här behöver vi alla hjälpas åt att hitta nya arbetssätt och möjligheter som den nya lagen medför. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill jobba med oss för att ge hjälp och stöd till våra kommuninvånare, att handlägga rättssäkert och att göra ett jobb med god kvalitet. Du ska vilja vara en del av en arbetsgrupp där vi samarbetar och delar med oss av våra erfarenheter och vår kompetens för att tänka klokt tillsammans och hjälpa varandra. Du behöver ha ett driv vad gäller kvalitetsutveckling och vilja vara en del av en enhet där förbättringsarbete är en naturlig del av det dagliga arbetet. Du behöver vara socionom eller ha annan utbildning som vi bedömer lämplig. Det är meriterande om du har erfarenhet av biståndshandläggning eller annan myndighetshandläggning enligt socialtjänstlagen. Det är också meriterande om du har erfarenhet av IBIC, LifeCare, Mina planer samt om du har kunskap om äldreomsorg, äldres livsvillkor och psykiska funktionsnedsättningar.  Bemötande och värdegrund är viktiga frågor för oss, och vår verksamhet är HBTQI-certifierad. Du behöver dela våra värderingar om alla människors lika värde och att alla som möter oss ska känna sig välkomna och inkluderade för att kunna arbeta hos oss. Övrigt: I samband med erbjudande av tjänst behöver den sökande lämna in utdrag från belastningsregistret, enligt socialförvaltningens riktlinjer. ÖVRIGT Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras. I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret innan anställning kan ske. Vi krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt annonseringskanal och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Resurspedagog till von Reisers skola
Örkelljunga kommun
Elevassistenter m.fl.

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. ARBETSUPPGIFTER Har du ett genuint intresse för att arbeta med barn och unga i behov av extra stöd? von Reisers skola i Örkelljunga kommun söker just nu en resurspedagog som vill vara med och skapa en trygg och inspirerande lärmiljö för våra elever på mellanstadiet. Om uppdraget: Som resurspedagog på mellanstadiet kommer du att arbeta nära elever som behöver särskilt stöd för att kunna delta i undervisningen och skolans övriga aktiviteter. Målet är att främja deras utveckling och lärande utifrån individuella förutsättningar och utbildningens mål.  Du samarbetar dagligen med lärare och annan skolpersonal för att skapa en trygg, stimulerande och inkluderande lärmiljö. Ditt uppdrag kan innebära arbete med enskilda elever eller mindre grupper, beroende på behov. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Att stödja elever i undervisningssituationer, såväl praktiskt som pedagogiskt. • Att hjälpa elever att hitta studiero för att främja deras lärande. • Ge stöd under raster, förflyttningar, måltider, på utflykter eller under andra delar av skoldagen. • Att delta i arbetslag och samarbeta med kollegor samt ha kontakt med vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för att arbeta med barn och unga i behov av extra stöd. Du är en trygg vuxen som bygger goda relationer och bemöter elever med lugn, empati och ett lågaffektivt förhållningssätt. Du anpassar dig efter olika behov, tar egna initiativ och arbetar självständigt. Samtidigt är du strukturerad, tydlig och van att samarbeta i team med ett gemensamt ansvar för elevernas hela skoldag. Vi vill att du som söker tjänsten har: • pedagogisk utbildning eller annan relevant utbildning •  erfarenhet av arbete med barn och elever med neuropsykiatriska funktions variationer (NPF) och utmanande beteenden • goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. • förmåga att kommunicera tydligt och lyhört med både kollegor och vårdnadshavare •  erfarenhet av arbete i mindre undervisningsgrupper i grundskolan är meriterande ÖVRIGT Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras. I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret innan anställning kan ske. Vi krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt annonseringskanal och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Byggarbete
Morgan Nilsson Bygg&Betong AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Söker byggarbetare som har erfarenhet av stålhallar eller byggnationer som kräver att man orkar med hårt arbete när det krävs och är energisk på jobbet. Omväxlande arbete från djurstallar till husbyggnationer. Går att börja omgående.Mvh Morgan Nilsson

4 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025
Sommarjobb med möjlighet till fortsatt anställning i Klippan

Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik? Då passar du in i vårt team! Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag. Du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar. Det vi erbjuder Dig är: Grundlig utbildning Feedback och stimulans Goda möjligheter att avancera inom företaget, skräddarsytt efter dina önskemål Fast lön + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Vi vill utbilda dig från grunden där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Humor och envishet är ett stort plus. Det viktigaste är att Du ser försäljning som ett framtidsyrke där Du vill utvecklas och göra karriär. Du får verktygen av oss. Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi emellanåt åker till varmare platser för teamutbildningar! Du har körkort & tillgång till egen bil. Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky NTS, ett av världens mest hälsosamma luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Eftersom vi skräddarsyr dina kund besök får du ett schema som är anpassat efter dina önskemål, som du kan med fördel kombinera med dina fritidsintressen, familj och vänner. Då besöken är förbokade känner du dig alltid välkommen dit du kommer. Bifoga CV och ditt personliga brev i din ansökan! Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Välkommen med din din ansökan redan idag! Produkten Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky NTS är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 49 länder över hela världen. Clear Sky NTS tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Account Manager till Internationell Roll
Emploid AB
Företagssäljare

Om företaget SafeSack är ett familjeägt, solitt och expansivt företag med huvudkontor i Örkelljunga. Sedan starten 1999 har de blivit en av Nordens ledande aktörer inom industriella förpackningar med ett särskilt fokus på storsäckar för bygg, lantbruk och farligt avfall. Med närvaro i hela Norden, Tyskland och Polen och med en gedigen kundbas är SafeSack en innovativ partner med stark kundfokus. Företaget omsätter dryga 350 miljoner kronor och har en hög grad av självfinansiering, långsiktighet och hållbarhet i allt de gör. Läs mer på safesack.se. Om rollen I rollen som säljare på SafeSack får du chansen att växa och utvecklas in i en komplex och internationell affär med fokus på att utveckla och stärka företagets närvaro i Polen. Tjänsten är baserad i Örkelljunga och innebär resor till Polen cirka en vecka per månad. Din roll är bred och varierad – du arbetar både med befintliga och nya kunder inom en rad olika industrier såsom jordbruk, livsmedel, läkemedel och tung industri. Det är en lösningsorienterad och rådgivande försäljning där varje affär är unik och där du får använda både ditt affärssinne och din tekniska nyfikenhet. Du erbjuds en gedigen introduktion där du under provanställningen följer med på sambesök och lär dig affären i grunden. Med tiden bygger du upp din egen kundbas och har stor frihet att påverka både pris, kundrelationer och arbetssätt. Mer konkret innefattar tjänsten: - Prospektering och kundbesök – initialt tillsammans med en erfaren kollega - Skräddarsydd försäljning och offertarbete - Koordinera med leverantörer och fabriker för att matcha kundbehov - Långsiktig kundvård och affärsutveckling - Hög närvaro i Polen med regelbundna resor och kundbesök Om dig Vi söker dig som är en genuin, nyfiken och engagerad person med ett naturligt intresse för teknik, affärer och människor. Du är lyhörd, kommunikativ och har en förmåga att anpassa dig till olika personligheter och kulturer – detta är särskilt viktigt då rollen innebär nära samarbete med kunder och leverantörer internationellt. Att bygga långsiktiga relationer är något du värdesätter och du har tålamodet som krävs för att skapa förtroende över tid. Du är en person som gillar att ta eget ansvar, hitta lösningar och lära dig nya saker. För dig är det självklart att vara strukturerad i ditt arbete – du dokumenterar, följer upp och använder de digitala verktyg som finns. Samtidigt är du ödmjuk, prestigelös och trivs i en miljö där hjälpsamhet och samarbete är en självklar del av vardagen. Följande är krav för tjänsten: - Ett par års erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll, alternativt erfarenhet av B2B försäljning - Flytande kunskaper i svenska och engelska - Körkort B - Har ett intresse för teknik och affär, och gillar att förstå hur saker hänger ihop Följande är meriterande: - Kunskaper i polska Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Du utgår från huvudkontoret i Örkelljunga och reser till Polen ca 1 vecka per månad Omfattning: Heltid Arbetstider: måndag-fredag Lön: Grundlön samt förmånlig bonus Övrigt: Förmånsbil erbjuds efter ca 6 månader Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anna Svensson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Nyckelord: Sälj, försäljning, säljare, resande säljare, internationell säljare, utesäljare, account manager, AM, kundkontakt, service, polska, Polen, B2B, export, kundfokus, leverantörskontakt, rekrytering, Örkelljunga, Helsingborg, Ängelholm

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Dygnspass timvikarie Örkelljung
Furuboda Assistans AB
Personliga assistenter

Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.  Om uppdraget Vi söker en personlig assistent som är framåt och positiv till en härlig, rullstolsbunden kvinna i 60-årsåldern som bor i sin mysiga lägenhet i centrala Örkelljunga. Hon är en social och glad person som älskar promenader, dansbandsmusik och att sjunga med i låtarna. Hon uppskattar även gamla TV-program och sällskapsspel. Känner du igen dig? Då kanske just du är den vi letar efter!  Som personlig assistent kommer du att vara en viktig del av hennes vardag. Du kommer att hjälpa henne med det mesta, från att sköta hushållssysslor och laga husmanskost, till att assistera med hygien och omvårdnad. Din uppgift är att se till att hennes dagar blir meningsfulla och trygga. Det handlar om att göra vardagen lite ljusare, att finnas där med ett leende och en hjälpande hand.  Du ska vara självständig, ordningsam och tycka om att ta ansvar.  Du har erfarenhet som personlig assistent eller inom ett liknande yrke. Meriterande om du har någon form av sjukvårdsutbildning gällande insulin och sond. Talar och förstår svenska bra, då kommunikation är viktig för att kunna ge den bästa omsorgen.  Du är rökfri, då detta är viktigt för vår kund. Vi tror att du är en person som tycker om att sprida glädje. Viktigast av allt är att du ser människan bakom behovet och förstår vikten av att skapa en trygg och meningsfull vardag. Assistera och stödja i vardagen utifrån hennes behov.  Vara ett positivt sällskap och en trygghet.  Upprätthålla god kontakt med anhöriga och nätverket runt henne.  Arbetstider, 09.00-09.00 (dygnspass) Tjänstgöringsgrad: Vid behov Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du skulle passa för jobbet. Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du blir en del av vårt team!  Kvalifikationer Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Örkelljunga söker Socialchef
Örkelljunga kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst i en kommun där närhet, engagemang och utveckling står i centrum? Örkelljunga kommun söker nu en strategisk, relationskapande och trygg ledare till rollen som socialchef. Som socialchef har du det övergripande ansvaret för kommunens socialtjänst, som består av, äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård, omsorg för funktionsnedsatta och förebyggande funktioner. I vår förvaltning är vi organiserade i förebyggandeenhet, myndighetsenhet och en verkställarenhet. Vårt ledord är teamwork, att använda den lilla kommunens styrka som är att kunna arbeta nära varandra i korta beslutsled för en effektiv organisation och ett verksamhetsnära perspektiv. Du leder en engagerad organisation med fokus på kvalitet, rättssäkerhet och hållbar utveckling. I Örkelljunga har vi samlat våra förvaltningschefer och kommunledning under samma tak, vilket innebär att vi har nära till varandra för stöd och råd. Du kommer få en rådgivande roll i kommundirektörens ledningsgrupp, där vi tillsammans driver kommunens övergripande utveckling framåt. I ledningsgruppen erbjuds du också tid för samtal och för feedback gällande din egen utveckling och arbetsmiljö. Örkelljunga kommun har en slimmad och effektiv organisation, vilket innebär att man både som chef och medarbetare ibland tar sig an uppgifter utanför sin arbetsbeskrivning – och för att trivas hos oss behöver man tycka att det är kul. ARBETSUPPGIFTER Socialchef är en nyckelroll i vår samhällsutveckling. Ditt huvuduppdrag blir att leda, utveckla och följa upp socialförvaltningens verksamheter. Du ska tillsammans med förvaltningens medarbetare säkerställa att lagstiftning, riktlinjer och mål efterlevs. Du arbetar strategiskt med budget, personal och verksamhetsutveckling. Vi söker en tydlig, transparent och närvarande chef för förvaltningens enhetschefer som har ett intresse av att skapa goda relationer med våra chefer och medarbetare. I en liten kommun är samverkan med interna och externa aktörer av stor vikt, så vi letar efter dig som ser samverkan som en framgångsfaktor, bidrar till ett gott samarbetsklimat och sätter laget framför jaget. Det är också avgörande att du är lyhörd för den politiska viljeinriktningen och har förmåga att omsätta politiska beslut i en fungerande verksamhet. Du behöver känna dig trygg i att på ett transparant sätt arbeta i en politiskt styrd organisation och kunna föra en förtroendefull dialog med våra förtroendevalda. Vi erbjuder: Ett meningsfullt uppdrag där du gör skillnad varje dag En arbetsplats med korta beslutsvägar och stort förtroende Stor möjlighet att påverka och utveckla socialtjänsten i Örkelljunga kommun Kompetenta chefer och kollegor som hjälper dig att lyckas i ditt uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning, t.ex. socionom eller annan likvärdig utbildning • Flerårig erfarenhet av ledarskap inom socialtjänstens område • God kunskap om aktuell lagstiftning och styrning inom socialt arbete • Förmåga att leda i förändring och skapa engagemang • Ett transparent ledarskap och en god kommunikativ förmåga • En relationsskapande personlighet och ett genuint intresse för samarbete ÖVRIGT I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret och genomgå och bli godkänd i vår säkerhetsprövning innan anställning kan ske. Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras.  Vi krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt kanaler för annonsering och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Fysioterapeut till Solljungahälsan i Örkelljunga
Prima Vård Sverige AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vi välkomnar nu ytterligare en fysioterapeut till vårt team på Solljungahälsan. Hos oss har alla medarbetare en viktig roll i vårt gemensamma arbete med våra patienter. Vi värdesätter kompetens, samarbete och en god arbetsmiljö. Här har vi tillsammans skapat ett bärande arbetssätt med stor tillgänglighet och öppna enkla vägar till varandra. Team Solljunga bygger på kunskap, kommunikation, utvecklingsvilja och ett stort gemensamt ansvar och intresse för att varje dag lösa primärvårdens stora uppdrag på allra bästa sätt. Det är i de tvärprofessionella mötena man tar sig fram genom dom snårigaste vägarna! Vi välkomnar dig till en mycket stabil arbetsgrupp, på Solljungahälsan täcker vi in primärvårdens samtliga delar. Här arbetar : Specialister i allmänmedicin, ST-läkare,  distriktssköterskor, sjuksköterskor, psykiatrisjuksköterska, BVC sköterska, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeut, dietist, barnmorskor, medicinska läkarsekreterare samt BT- och AT- läkare Vi har en stabil listning på ca 4500 patienter i varierande åldrar. En fin kommunsamverkan och mkt fin lokal byggd just för oss. Till Örkelljunga tar man sig enkelt såväl med kommunalt färdmedel som med egen bil. Det är mkt närmre än du tror! Vad erbjuds du? Arbetet som fysioterapeut innebär bedömning, triagering, behandling och rehabilitering. Som fysioterapeut inom primärvården är du ofta första instans för patienter med besvär i rörelse/stödjeorganen. En stor del av din tid ägnar du åt mottagningsarbete där du tillsammans med patienten formar mål och metod. Du kommer att arbeta tillsammans med en rutinerad och engagerad kollega. Vi har varje vecka gott om tid avsatt för möjlighet till olika tvärprofessionella diskussioner rörande patientfall, samt daglig konsultationsmöjlighet för de akuta ärendena.  Här vet alla sitt värde och att om vi skulle vara utan någon länk så minskar inte bara kapaciteten utan allra mest kvaliteten. Det är viktigt att du har med dig en vilja att bidra med såväl kompetens som arbetsglädje och ansvar för vår gemensamma arbetsmiljö.  Vår värdegrund är empatisk, engagerad och kompetent.  Vem söker vi? Vi söker dig som är leg. fysioterapeut och som gärna har klinisk erfarenhet inom primärvård eller företagshälsovård. Detta är dock inte avgörande!  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och att du är självständig, positiv och flexibel, tar stort ansvar och gillar att arbeta som ett lag. Mottagningen använder sig utav journalsystemet PMO Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte nu! Välkommen till Team Solljunga Om du har frågor är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef, Nina Vitas Lundberg [email protected]  0764928311     Vi undanber oss vänligen all kontakt med rekryterings- och bemanningsbolag.  Mottagning Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Kommunikatör
Örkelljunga kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Örkelljunga är en kommun med stora ambitioner. Som medarbetare hos oss blir du unik i din anställning, du bygger ditt anseende på goda relationer med våra användare. Nu söker kommunledningsförvaltningen en nyfiken och engagerad kommunikatör som vill utveckla kommunens kommunikationsarbete gentemot våra invånare och våra anställda. Din placering blir central och du rapporterar direkt till kommundirektören. Kommunledningsförvaltningen består av förvaltningsledning, administrativa enheten, ekonomienheten och fastighetsenheten. Vi är få medarbetare alla är nyckelpersoner och tillsammans ett härligt gäng som har möjlighet att påverka och styra riktningen på det övergripande arbetet inom alla förvaltningar i kommunen. Kommunikatören utgör en viktig del i arbetet med att utveckla och implementera kommunikationsstrategier men även utföra delar av det operativa kommunikationsarbetet. ARBETSUPPGIFTER Kommunikatörens huvuduppdrag består av tre delar:   • Säkerställa kommunens förmåga att kommunicera under kris och krig. • Marknadsföra kommunen genom strategisk planering samt vidareutveckling av befintliga kommunikationskanaler. • Samordna kommunens kommunikationsarbete, lära upp och ge stöd till övriga redaktörer samt utföra extern och intern kommunikation för kommunledningsförvaltningens räkning För att trivas i rollen ser vi att du har en fallenhet för det skrivna ordet, en vana vid grafisk produktion och webbpubliceringsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är ansvarstagande och har förmåga att driva processer framåt, både självständigt och i grupp. I uppdraget ingår att ha många kontaktytor och därför behöver du vara serviceinriktad, ha lätt för att bygga relationer och skapa förtroende hos människor du möter. Både inom enheten och i samarbete med andra enheter är du lyhörd, ser möjligheter och räds inte att ge förslag till förbättringar.  Du har en akademisk utbildning inom kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Vi efterfrågar en kommunikatör som har mycket god förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift. I rollen behöver du ha förmåga att snabbt sätta dig in i en fråga, förstå och förklara komplicerade sammanhang för olika målgrupper. Du behöver hantera kommunikativa utmaningar utifrån egna erfarenheter, i en liten kommun är kommunikatören unik i sin anställning. Du behöver därför ha kunskap om och praktisk erfarenhet av flera arbetsuppgifter som vanligen förekommer på en kommunikationsenhet. Det innebär bland annat erfarenheter av grafisk form, trycksaksproduktion, textbearbetning och publicering i digitala kanaler. Meriterande är erfarenhet av: • Kommunikationsarbete inom offentlig verksamhet • Kriskommunikation  • Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyget Sitevision, Adobeprogrammen (InDesign, Photoshop mfl) samt i Sharepoint ÖVRIGT Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras. I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret innan anställning kan ske. Vi krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt annonseringskanal och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025