Lediga jobb i Örkelljunga

Sök totalt 43 lediga jobb i Örkelljunga

CNC-operatör till kund i Örkelljunga!
NearYou Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget Företagsinfo lämnas ut längre fram i processen! Tjänstebeskrivning Vi på Nearyou söker nu en erfaren CNC-operatör inom svarv till vår kund i Örkelljunga. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att kunna köra självständigt svarv maskiner. Man ska även kunna mäta, läsa ritningar och kontrollera detaljerna man kör. Detta är en heltidstjänst. Skiftarbete förekommer längre fram. Dagskift: Mån-Tor, 06:45-16:00, Fre: 06:45-13:00 Kvalifikationer Krav för tjänsten är att man flerårig erfarenhet av att köra svarv maskiner. Egenskaper som är meriterande för tjänsten är att du är uppmärksam, noggrann, tekniskt intresserad samt lyhörd. Viktigt är att du kan samarbeta och är en god lagspelare men även att du är självständig och kan arbeta på egen hand. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Känner du igen dig då är du varmt välkommen att ansöka redan idag! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 mars 2025
junior systemadministratör med stort intresse för teknik och support
Safesack Scandinavia AB
Systemadministratörer

Företaget: Vi är en innovativ och framåtsträvande verksamhet som specialiserar sig på försäljning av industriemballage i Norden och Europa. För att möta vår växande efterfrågan och stärka vårt team söker vi nu en junior systemadministratör med stort intresse för datorer, nätverk och installationer. Vårt företag använder ett egenutvecklat affärssystem baserat på FileMaker, och vi söker en nyfiken och engagerad person som vill växa och utvecklas tillsammans med oss. Arbetsbeskrivning: Som junior systemadministratör kommer du att arbeta med vår IT-senior, där dina huvuduppgifter kommer att inkludera: – Ge teknisk support och hjälp till våra användare – Assistera vid programinstallationer och underhåll av datorer och nätverk – Delta i datainregistrering och administrativt arbete – Stötta ekonomiavdelningen i olika uppgifter Du kommer att få möjlighet att lära dig om vårt affärssystem och med tiden assistera i dess utveckling genom att samarbeta med vår seniora affärsutvecklare. Kvalifikationer: – Stark passion för datorer och teknik – Grundläggande kunskaper inom nätverk och systemadministration – Erfarenhet av programinstallationer (även om det är i ett privat sammanhang) – Förmåga att arbeta självständigt och i team – Goda kommunikativa färdigheter och servicekänsla – Noggrann – Meriterande med erfarenhet av FileMaker eller liknande system – Meriterande med kunskaper inom API, Databaser, JSON och HTML Vi erbjuder: – En möjlighet att växa och utvecklas inom IT-området – Stöd och vägledning från erfarna kollegor – En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö – Utbildning och utvecklingsmöjligheter inom vårt affärssystem

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Erfarna CNC-Operatör till Ekets Precision
OnePartnerGroup Skåne AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vi söker nu efter flertalet erfarna CNC-operatörer till vår kund Ekets Precision. Är du en person som trivs i miljöer av tillverkande industri och utveckling? Har du minst 2 års erfarenhet av att arbeta som CNC-operatör inom svarv eller fräs? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst hos Ekets!   Om vår kund Ekets Group har sedan starten utvecklats till en av norra Europas mest kvalificerade företagsgrupp inom avancerad skärande bearbetning. Med totalt 4 produktionsenheter, en omsättning på ca 850 mkr och 485 medarbetare förser vi våra kunder i stora delar av världen med avancerade produkter. Vi har fabriker i Skillingaryd, Eket, Alvesta och Habo. Till vår fabrik i Eket tar du dig på ca 10 minuter med bil från Örkelljunga eller ca 30 minuter från Helsingborg.   Om tjänsten I din roll som CNC-operatör ingår ansvar för produktion, operatörsunderhåll. Du kommer arbeta i CNC-styrda maskiner, utföra verktygsbyten samt ställ. Vidare kommer även kvalitetskontroller samt avsyning ingå i ditt arbete, arbetstiden är 3-skift.   Den vi söker Gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande. Utbildning inom CNC-teknik alt. lång yrkeserfarenhet av produktion i CNC-styrda maskiner. Har du erfarenhet av styrsystem som Iso, Heidenhain, Fanuc, Traub är det meriterande. För att trivas i rollen bör du som person ha lätt för att samarbeta och drivas av att lära dig mer och utvecklas. Du är noggrann med kvaliteten och strävar alltid efter att göra ett bra jobb. Vidare tror vi att du har en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska.   Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Jacob Edström på 072-174 82 62 alternativt [email protected].  I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning, alkohol-drogtest och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
23 februari 2025
Personlig assistent sökes till aktiv kvinna. Dygnspass med sovande jour
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Om dig   För vår kunds räkning i Örkelljunga/Eket, söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål.    Vi söker nu personal på fast schemarad. Hos kunden arbetar man främst dygnspass (med jour), delade pass kan även förekomma. Vi inväntar nytt beslut för kund så kan i dagsläget inte säga en exakt tjänstgöringsgrad. Skriv gärna i din ansökan hur många % du önskar att arbeta.    För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.     Kunden är en ung kvinna i 20-års åldern med en intellektuell funktionsnedsättning. Hon lever ett aktivt liv och är mycket intresserad av musik och att komma ut och göra roliga saker såsom bad, shopping och konserter. Kundens funktionsnedsättning innebär att hon är i behov av ständig tillsyn och motivering i vardagsaktiviteter. I arbetsgruppen jobbar man med lågaffektivt bemötande.    Kunden kommunicerar ej verbalt utan via kroppsspråk och delvis bildstöd.    Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar.  Meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden.   Dina arbetsuppgifter   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
5 mars 2025
Sjuksköterska till Örkelljunga Vårdcentral
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. På vårdcentralen Örkelljunga arbetar cirka 20 medarbetare med 6000 listade patienter. Vi har specialister i allmänmedicin, ST- och AT-läkare. Därtill bedriver vi sjuksköterske- och distriktssköterskemottagning inom astma/KOL, diabetes, äldrevårdsmottagning, rökavvänjning och blodtrycksmottagning. Här finns en Familjecentral med tillhörande BVC-mottagning. Vidare har vi ett mycket välfungerande samarbete med vår sjukgymnastikmottagning med fysioterapeuter/sjukgymnaster och arbetsterapeut samt med vår kurator med KBT-inriktning. Hos oss arbetar medarbetare varje dag för att främja hälsa hos våra patienter och invånare. Hos oss kommer du till en varm och trevlig arbetsplats där vi stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi trivs tillsammans och känner stort engagemang för det vi gör. ARBETSUPPGIFTER Nu har vi möjligheten att välkomna en sjuksköterska till oss! I din roll bedriver du en egen mottagning med ett ansvar för äldre och minnesmottagning. Därtill ingår schemalagd telefonrådgivning och triagering av patienter. Tillsammans ser vi till att du får den kunskap du behöver för att lyckas i din roll. Du erbjuds därför en individuell introduktion som anpassas efter dina erfarenheter, kompetenser och önskemål. Sköterskegruppen är stabil och har en låg personalomsättning och tillsammans hjälps vi åt för att göra vården bra för våra patienter KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett utpräglat servicetänkande och alltid har patienten i fokus. Självklart har du ett genuint intresse för människor och en god kommunikativ förmåga. Vidare är det viktigt att du kan samarbeta och är flexibel då vi är en mindre arbetsplats. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att vara aktuell för tjänsten är du legitimerad sjuksköterska behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från Primärvården. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
19 februari 2025
Vi söker dig som är CNC-operatör!
TopWork Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vi på TopWork söker CNC-operatörer till växande industriföretag!  Har du erfarenhet av CNC-maskiner och vill arbeta i en stabil och växande industri? Då kan detta vara jobbet för dig!   Om tjänsten Som CNC-operatör kommer du att arbeta med inställning, övervakning och kvalitetskontroll av CNC-maskiner. Beroende på avdelning kan arbetet innebära fräsning, svarvning eller annan bearbetning av metallkomponenter. Vår kund satsar på modern teknik och effektiva produktionsflöden, vilket ger dig goda utvecklingsmöjligheter i rollen.   Vi söker dig som: Har erfarenhet av CNC-maskiner, gärna inom fräsning och/eller svarvning Kan läsa och tolka ritningar Har ett öga för detaljer och kvalitet Trivs i en produktionsmiljö och har god samarbetsförmåga Har relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet inom området   Meriterande: Kunskap i att programmera CNC-maskiner Erfarenhet av att arbeta med Fanuc, Heidenhain eller Siemens-styrsystem Truck- och traverskort   Om kunden Vår kund är ett stabilt och växande industriföretag med en modern maskinpark och god arbetsmiljö. Här finns möjligheter att utvecklas och arbeta med spännande tillverkningsprocesser.   Om tjänsten Arbetstider: Skiftgång kan förekomma Start: Enligt överenskommelse   Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss.   Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
16 mars 2025
Utvecklingsinriktad Kommunsekreterare
Örkelljunga kommun
Planerare och utredare m.fl.

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Örkelljunga är en kommun med stora ambitioner. Som medarbetare hos oss blir du unik i din anställning, du bygger ditt anseende på goda relationer med våra användare.  Nu har du chansen att bli en nyckelperson i en organisation som arbetar för invånarna och kommunens framtid. Som kommunsekreterare är du navet i ärendeprocessen och spelar en viktig roll i kommunledningsförvaltningen. Du blir den viktiga länken mellan förvaltningsledning, politiken och våra övriga förvaltningar. Du ansvarar för att samordna, kvalitetssäkra och utveckla den politiska processen i kommunen. Tillsammans med nämndsekreterare i andra förvaltningar arbetar du för att skapa en enhetlig, digital och effektiv beslutsprocess. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bidra till utvecklingen av en politiskt styrd organisation då är detta rätt roll för dig! Du ansvarar bland annat för att: • Bereda ärenden till kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges sammanträden, samt andra politiska organ som presidieberedningar. • Planera, administrera och delta i sammanträden, upprätta protokoll och vissa beslutsunderlag, samt arkivera och registrera handlingar med koppling till dina nämnder. • Säkerställa att den politiska processen följer kommunallagen och andra styrdokument samt kvalitetssäkra ärendehanteringen ur juridiskt och språkligt perspektiv. Detta innebär att du kvalitetsgranskar alla ärenden som ska upp för beslut. • Ge råd och stöd till politiker, chefer och tjänstemän i frågor som rör offentlighet, sekretess och ärendehantering. • Genomföra utredningar och upprätta tjänsteskrivelser samt hantera utlämnande av allmänna handlingar. • Vid behov utbilda och stödja verksamheten i ärendeprocesser och dokumenthantering. • När det är val-år kommer du att ha en central roll för att genomföra säkra val i kommunen. I uppdraget ingår att vara ett stöd i IT-frågor gällande hantering av digitala handlingar och system samt Ipads, e-postadresser för förtroendevalda i nämnderna. Systemförvaltning kan bli aktuell samt utveckling av e-tjänster, vårt gemensamma e-arkiv i samarbete med andra systemförvaltare och övriga centrala funktioner. I tjänsten ingår också ett spännande förvaltningsövergripande uppdrag. Här bidrar du genom att stödja flera verksamheter i olika frågor, lösningar som gör hela vår politiska verksamhet rättssäker och effektiv. Kvalitetsarbete med utformande och revidering av rutiner och riktlinjer samt uppdatering av delegationsordningar, dokumenthanteringsplaner med förenkling och digitalisering är i fokus. I uppdraget kommer du bli involverad i flera olika processer så det viktigt att du är flexibel och snabbt har förmågan att prioritera bland dina uppdrag. Du trivs med att arbeta självständigt, blir snabbt självgående och har en strävan efter att ständigt förbättra arbetssätt och resultat. Samtidigt uppskattar du att arbeta med andra och värdesätter samarbete och lagarbete. Du är strukturerad och tydlig i ditt arbetssätt samt en skicklig kommunikatör både muntligt och skriftligt. Du är pedagogisk och kan förmedla budskap så att de känns begripliga och inspirerande för alla. Du värdesätter och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. KVALIFIKATIONER För uppdraget söker vi dig som har: • Högskoleexamen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdragen. • Spetskunskap om lagar som kommunallag, förvaltningslag, offentlighetsprincipen och sekretesslag. • Erfarenhet från arbete i offentlig sektor som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdragen. • God kommunikationsförmåga och helhetstänk. • Kunskaper om IT och digitaliseringsarbeten. Du kommer att få ansvar för att vidareutveckla och förbättra användningen av våra digitala system. • Erfarenheter av utvecklingsarbetet inom nämndarbeten är meriterande. För att passa i rollen behöver du vara serviceinriktad, initiativtagande och ha lätt för att bemöta människor. Tillit och förtroende är nyckelord. Att hålla tidsplaneringar och koordinera uppdrag utifrån helhetstänk är grundläggande. ÖVRIGT Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras. I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret innan anställning kan ske. I denna rekrytering kommer vi att intervjua sökande som matchar vår kravprofil löpande under ansökningstiden så är du intresserad sök omgående! I Örkelljunga krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt annonseringskanal och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 februari 2025
Förvaltningssekreterare med utvecklingsinriktning
Örkelljunga kommun
Förvaltnings- och organisationsjurister

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Socialförvaltningen i Örkelljunga kommun består av socialtjänst, äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård, omsorg för funktionsnedsatta och förebyggande funktioner. Vi är organiserade i förebyggandeenhet, myndighetsenhet och verkställarenhet. Vårt ledord är teamwork, att nyttja den lilla kommunens styrka som är att kunna arbeta nära varandra i korta beslutsled, skapa en effektiv organisation i ett verksamhetsnära perspektiv. Tjänsten som förvaltningssekreterare med utvecklingsinriktning innebär att du blir socialchefens närmsta medarbetare och en av förvaltningens nyckelpersoner. Ditt nätverk internt blir övriga förvaltningars nämndssekreterare när det gäller nämndsarbetet. I utvecklingsarbetet samverkar vi dels inom förvaltningen och dels med centrala resurser inom kommunledningsförvaltningen. Örkelljunga är en del av Familjen Helsingborg, där gemensamma utvecklingsarbeten sker via olika nätverk som är utvecklande att vara en del av. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som förvaltningssekreterare med utvecklingsinriktning kommer du kombinera två spännande ansvarsområden, nämndsekreterare för socialnämnden och verksamhetsutveckling för hela förvaltningen.  I rollen som nämndsekreterare arbetar du nära både förvaltningschefen och den politiska ledningen och ansvarar för att planera och organisera socialnämndens alla möten. Du driver beredningsprocessen, samordnar ärenden, kallelser, protokoll och övrig administration ditt ansvar blir att se till att nämndens arbete löper smidigt. Kvalitetsarbeten med rutiner och riktlinjer, uppdatera delegationsordning, dokumenthanteringsplan, är exempel på uppdrag där du strukturerat och ordningsamt utvecklar administrationen med kvalitet, digitalisering och effektivisering i fokus. Tillsammans med andra nämndsekreterare i kommunen arbetar ni för att skapa en enhetlig och effektiv politisk process. I rollen ingår också ett spännande förvaltningsövergripande utvecklingsuppdrag. Här bidrar du genom att stödja verksamheten i olika frågor inom området och föreslår lösningar som gör vår verksamhet rättssäker och effektiv. I rollen verksamhetsutvecklare är du den viktiga länken mellan förvaltningsledning, verksamhet och våra centrala funktioner. Du leder koordinering av internkontroll, ansökningar om statsbidrag, undersökningar, behandling av begäran om uppgifter och sekretessprövningar. Du kommer vara publicist och kommunikatör av förvaltningens information på kommunens webb och intranät. KVALIFIKATIONER För uppdraget söker vi en person som har högskoleexamen inom juridik, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för rollerna i uppdraget.  Erfarenhet från offentlig sektor, nämndadministration, exempelvis som nämndsekreterare och registrator är meriterande. Körkort är ett krav. För att trivas i rollen behöver du upplevas serviceinriktad, initiativtagande och ha lätt för att bemöta människor. Tillit och förtroende är nyckelord. Att hålla tidsplaneringar och koordinera utifrån helhetstänk är grundläggande. Eftersom du kommer bli involverad i flera olika processer är det viktigt att du är flexibel och har förmågan att prioritera bland dina uppdrag. Du trivs med att arbeta självständigt, blir snabbt självgående och har en strävan efter att ständigt förbättra arbetssätt och resultat. Samtidigt uppskattar du att arbeta med andra och värdesätter också samarbete och lagarbete. Du är strukturerad och tydlig i ditt arbetssätt samt en skicklig kommunikatör både muntligt och skriftligt. God kommunikationsförmåga då du förväntas skapa intern och extern information till både webbplats och intranät och även besvara övriga handlingar inom vårt ansvarsområde som inkommer. Du behöver upplevas och vara pedagogisk och kunna förmedla budskap så att de känns begripliga och inspirerande för alla. Du värdesätter och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Hos oss är det en hjärtefråga att vi bedriver utvecklingsarbeten tillsammans och som en naturlig del av vardagen. ÖVRIGT I denna rekrytering kallar vi kandidater till intervju löpande under ansökningstiden. Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras.  I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret innan anställning kan ske. Vi krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt annonseringskanal och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
16 februari 2025
Söker en timvikarie till Örkelljunga. Refnr: 172-2025
Mejdej-Kooperativet
Personliga assistenter

Om jobbet Jag är en 40 årig man med utvecklingsstörning, epilepsi och fysiska funktionshinder. Jag behöver assistans med allt i min vardag för att leva ett gott liv. Jag bor i en marklägenhet i ett lugnt område nära centrum i Örkelljunga. Jag vill gärna vara ute på rullstolsrundor samt gåträna med min rullator. Tre dagar i veckan är jag på daglig verksamhet och där är min personliga assistent med mig. Jag tycker om sång och musik och rider en dag i veckan. Du som söker ska: Ha stort tålamod och positiv livsåskådning Kunna tolka mina signaler och assistera mig på ett bra sätt trots att jag inte har förmåga att själv kunna förmedla vad jag vill och behöver Ha lätt för att samarbeta med mina övriga assistenter Vara rökfri Ej vara allergisk mot häst Vara lugn och ansvarstagande Vara självständig och kunna jobba ensam med mig Kunna jobba dygn Vara fysiskt stark Kan hjälpa mig med alla förekommande sysslor i ett hushåll så som städning och matlagning Tycka om att vistas ute oavsett väder Jag söker nu en timvikarie som kan arbeta vid behov samt som sommarvikarie. Jag lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utbildning och erfarenhet är meriterande. Före erbjudande om anställning önskas att ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: 172-2025.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
10 mars 2025
Receptionist, reception, golfshop, golf, hotell
Woodlands Country Club Golf AB
Hotellreceptionister m.fl.

Woodlands är en 27 håls anläggning med 43 privatägda livstilshus samt 44 bäddar för golfpaket. Klubben har ca: 700 medlemmar och ca: 10 000 gästspel om året. Woodlands Country Club Golf AB driver anläggningen i sin helhet med restaurang, golfshop, hotell och golfpaket samt proverksamhet. Vi söker nu en receptionist till vår golf & hotellreception. Du ska vara, positiv, snabbtänkt, flexibel och kunna ha många bollar i luften samtidigt. I arbetet ingår försäljning av golfprodukter, kassahantering, bokningar, in & utcheckningar medmera. Är du golfintresserad och känner till systemen GIT & hotsoft är det ett plus. Tjänsten är en deltidstjänst april-september på ca 75-100% belagd mestadels på helger.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
5 mars 2025