Vill du vara en del av ett expansivt företag? BAE Systems Hägglunds har en händelserik tid framför sig med beläggning för lång tid framåt och behöver nu stärka upp sitt team med ännu fler självständiga och noggranna personer till rollen som svetskontrollant. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Välkommen till en framtid fylld av möjligheter! Din framtida utmaning Som svetskontrollant är du med och säkerställer att våra produkter håller högsta kvalitet. Du utför visuell kontroll av skrov och svetsade detaljer, identifierar avvikelser och bedömer svetskvalitet enligt gällande standarder. Du dokumenterar och rapporterar kontrollresultat och samverkar med produktion, kvalitet och arbetsledning för att ständigt förbättra arbetssätt och förebygga fel. Den du är Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och som gärna har arbetat med visuell kontroll innan. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom tillverkande industri inom svetsning. Har du erfarenhet av att arbeta efter ritningar samt kunskap om svetsmetoder såsom MIG/MAG och TIG och god kunskap om material, framför allt stål men gärna rostfritt och aluminium, är även det meriterande. Du har goda IT-kunskaper och behärskar både svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift – något som är viktigt i vår internationella arbetsmiljö. B-körkort är ett krav, och det är meriterande om du även har truckkort. Vi söker dig som är noggrann, engagerad och har ett intresse för kvalitet. Du behöver inte kunna allt från början – det du saknar i erfarenhet, lär vi dig på plats. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta: Enhetschef Operations Martina Sundelin, 0660-87789 eller rekryterare Mathilda Nedelius, 0660216031. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik. Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 3 augusti. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Inom Länverksamhet Ortopedi ingår den ortopedtekniska avdelningen med verksamhet på sjukhusen i Sundsvall och Örnsköldsvik. Här arbetar ortopedingenjörer, ortopedtekniker, fysioterapeut och administratörer i nära samarbete för att skapa individuellt anpassade hjälpmedel som proteser, stödförband och ortopediska skor. Nu söker vi en enhetschef till oss på Ortopedteknik! Vi är en mindre, sammansvetsad enhet där yrkesgränser suddas ut för patientens bästa. Tillsammans utvecklar vi lösningar som förbättrar liv. Anställningen är en tillsvidareanställning i grundprofessionen och chefsförordnandet är tidsbegränsat med Regionens ledarskapspolicy som riktmärke. Som chef i Region Västernorrland företräder du arbetsgivaren och utövar ett ledarskap som har sin grund i god självinsikt och präglas av ärlighet, öppenhet, ansvarskänsla och personligt mod. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Enhetschef till Ortopedteknik, Sundsvall/Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Som enhetschef leder du verksamheten tillsammans med biträdande enhetschef. Du har ett övergripande ansvar för personal, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Du arbetar både operativt och strategiskt, med särskilt fokus på: Kompetensförsörjning Interna processer Utvecklingsarbete. Du är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen för Länsverksamhet Ortopedi. Du förväntas vara närvarande på båda orter och hantera personal på distans. Rollen innebär resor mellan Sundsvall och Örnsköldsvik. Vi erbjuder dig goda möjligheter till ledarskapsutveckling genom chefshandledning och regionens chefsutbildningar. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en akademisk examen inom hälso- och sjukvård eller annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen Har erfarenhet av ledarskap Har god förståelse för fysisk arbetsmiljö och riskanalyser Det är meriterande om du Har gått någon form av ledarskapsutbildning Har erfarenhet av arbete i verkstadsmiljö Är legitimerad ortopedingenjör För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Stabil Ledarskap Beslutsam Samarbetsförmåga Kvalitetsmedveten Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Larmoperatörer till KAC Nu behöver vi rekrytera två larmoperatörer eftersom vi har vakans på våra heltidsrader! Kommunens alarmeringscentral (KAC) tar emot och förmedlar inkommande trygghetslarm, brandlarm, driftlarm, inbrottslarm, överfallslarm, kameralarm och hisslarm. Även jourtjänster och ärenden via radiosystemet Rakel är en vardagssyssla. Vi hanterar i dagsläget inkommande larm och jourtjänster från åtta kommuner med en förhoppning om fler anslutna kommuner. Våra kunder är kommunala förvaltningar och bolag, men även andra myndigheter, företag och privatpersoner som kan välja att koppla in brandlarm till KAC från sina brandlarmanläggningar. Vi samarbetar med ett antal andra kommunala alarmeringscentraler i landet. Det ingår därför i arbetsuppgifterna att vid vissa tillfällen utföra larmhantering från andra alarmeringscentraler. I tjänsten verkar du för att arbeta med målet om att verksamheten ska utvecklas tillsammans med kollegor, kunder, systercentraler och övriga kommunmedborgare. Låter det intressant och som ett jobb för dig eller någon du känner? Ansök själv eller tipsa någon som du tror kan vara klippt och skuren för den här tjänsten. Arbetsuppgifter Som larmoperatör sitter du placerad i kommunens alarmeringscentral där arbetet sker vid ett operatörsbord med hjälp av tekniska stödsystem där du som operatör tar emot och vidareförmedlar inkomna larm. Utöver larmmottagning hanterar KAC växeltelefoni, agerar jourförmedling för olika verksamheter och larmar ut räddningstjänst vid vissa tillfällen. KAC hanterar även radiosystemet Rakel som är ett stöd till förvaltningarna och bolagens verksamheter för en säker och trygg kommunikation. Du behöver trivas i såväl repetitiva som sekundoperativa arbetsuppgifter. Tjänsten är en tillsvidareanställning och innebär arbete varierat på dagtid, nattetid och helger. Arbetet sker i 2- och 3-skift under årets alla dagar enligt ett fastställt schema. Du kommer att genomgå en intern utbildningsperiod innan du får börja ditt arbete som larmoperatör. Denna utbildning börjar i direkt anslutning till anställningen. Vad erbjuder KAC dig? - Fast månadslön - Friskvårdsförmåner - Veckoarbetstid på 34,33 timmar - Ansvarsfulla arbetsuppgifter där just du kan göra skillnad Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har gymnasiekompetens eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. - Är stresstålig samt innehar goda sociala egenskaper. - Har god vana av generell hantering av datasystem men även lätt att lära dig nya datasystem. - Har god prioriteringsförmåga. - Kan agera självständigt och har förmåga att fatta beslut utifrån prioritetsordning. - Kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och känner dig bekväm med att kommunicera på engelska. - Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång. - Har förmåga att arbeta oregelbundna tider där nattskift ingår. - Är tidigare ostraffad och är villig att genomgå säkerhetsprövning och drogtest. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Bifoga CV och framför allt ett personligt brev med din ansökan där du berättar om dig själv, vad som lockar dig med att söka detta jobb och vad du kan bidra med för att få vår larmcentral att bli ännu bättre. Sök redan nu. Du blir kontaktad kort efter ansökningstiden löper ut om du blivit uttagen till intervju. Om du kallas till anställningsintervju vill vi att du förbereder uppgifter till relevanta referenspersoner som vi kan kontakta (namn, mejladress och mobiltelefonnummer). Innan tillsättning av tjänsten kommer kontroll att göras mot polisens belastningsregister. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Om jobbet Är du en ambitiös och analytisk redovisningsekonom som vill utvecklas? Du förväntas ta eget ansvar och bidra med din erfarenhet i det dagliga arbetet. För rollen ser vi dig som är självgående, lösningsorienterad och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Ekonomiavdelningen har två anställda för löpande redovisning. Arbetsuppgifter · Löpande bokföring och avstämningar. · Månads- och årsbokslut. · Moms- och skattedeklarationer. · Hantering av leverantörs- och kundreskontra. . Likviditetsprognoser och betalningar · Rapportering och analysarbete. · Samarbete med revisorer och andra externa parter. · Löpande rapportering till VD. Vi erbjuder arbete i en inspirerande och innovativ miljö tillsammans med trevliga och drivna kollegor, där du som medarbetare får möjlighet att jobba och utvecklas. Ekonomiavdelningen hanterar hela företagsgruppens bolag Företagsgruppen består av ett 10-tal företag där bla. MicroGroup Europé, Mastbyggarna och .I/O Development ingår. Krav • Är 18 år fyllda • Talar och skriver flytande svenska • Kan arbeta heltid (måndag - fredag) Meriterande • Tidigare arbete som Redovisningsekonom Ansök redan idag med CV och personligt brev, vi gör löpande intervjuer. MicroNät är en bransch ledande leverantör av luftburet bredband och intresset för våra produkter och tjänster är stort runtom i landet. I dagsläget finns vi från Skellefteå i norr till Göteborg i söder. Just nu befinner vi oss i en spännande fas där vi expanderar kraftigt och för att kunna möta den stora efterfrågan söker vi nu en ny kollega. Krav: Körkort: * B (Personbil)
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vill du vara med och forma en hållbar välfärd? På avdelningen för utveckling och kvalitet arbetar vi tillsammans med andra för att bidra till en verksamhet med hög kvalitet och goda förutsättningar. Vi är ett engagerat team bestående av åtta verksamhetsutvecklare, en medicinskt ansvarig sjuksköterska, en medicinskt ansvarig för rehabilitering, fem systemsystemförvaltare samt projektledare. Nu söker vi en projektledare som vill ingå i vårt dynamiska team. Välkommen att bidra med din kompetens och engagemang i en roll där du verkligen kan göra skillnad! Arbetsuppgifter Välfärdsförvaltningen startar ett projekt som pågår till och med 31 december 2026. Förvaltningen behöver en projektledare för att: - Projektleda kompetensförsörjningsarbetet enligt Välfärdsförvaltningens kompetensförsörjningsplan. Som projektledare inom välfärdsförvaltningen kommer du att bidra till att införliva den strategiska planen genom att leda prioriterade kompetensförsörjningsaktiviteter tillsammans med utsedda medarbetare inom välfärdsförvaltningen. Arbetet innebär ett nära samarbete med exempelvis kompetensförsörjningsenheten (för vård och omsorg), HR-avdelningen, verksamhetsutvecklare och välfärdsförvaltningens ledningsgrupp. Kvalifikationer Universitets-, högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Praktisk erfarenhet av att leda projekt är en viktig förutsättning och vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalitetssäkring. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du kan arbeta både på operativ och strategisk nivå samt har förmågan att se helheten i organisationen. Vidare har du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Som person är du strukturerad och ser till att arbetet slutförs samt följer upp resultat. Bifoga CV, personligt brev och eventuellt examensbevis med din ansökan. Vid frågor för tjänsten kontaktas; Carina Vestin 070-190 59 09 (under vecka 25-28, 33-35) Kaisa Björnström 070-698 82 19 (under vecka 29-32) http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Utveckling och kvalitet Vill du vara med och forma en hållbar välfärd? På avdelningen för utveckling och kvalitet arbetar vi tillsammans med andra för att bidra till en verksamhet med hög kvalitet och goda förutsättningar. Vi är ett engagerat team bestående av åtta verksamhetsutvecklare, en medicinskt ansvarig sjuksköterska, en medicinskt ansvarig för rehabilitering, fem systemsystemförvaltare samt projektledare. Nu söker vi en vikare för verksamhetsutvecklare som vill ingå i vårt dynamiska team. Välkommen att bidra med din kompetens och engagemang i en roll där du verkligen kan göra skillnad! Arbetsuppgifter Uppdraget som verksamhetsutvecklare inom välfärdsförvaltningen är ett mångsidigt och kvalificerat arbete. I rollen kommer du primärt att stötta förvaltningen genom strategiskt och operativt kvalitetsarbete. Ditt arbete innehåller processutveckling och processinriktade ansvarsområden men också projekt och fördjupningar inom olika områden och frågeställningar. I nära samarbete med verksamheterna kommer du att i din roll som verksamhetsutvecklare verka för att förvaltningen ska vara en attraktiv arbetsgivare och skapa förutsättningar för en hållbar organisation. Du bidrar till att identifiera och driva förbättringsarbete, planera kompetensutvecklingsinsatser för chefer och medarbetare samt samverka med olika professioner och kompetenser inom och utom förvaltningen. I uppdraget ingår även att omvärldsbevaka för att hålla dig och verksamheten uppdaterad med det senaste som är aktuellt. Som verksamhetsutvecklare bidrar du till att skapa en processorienterad verksamhet. Fokus på denna tjänst kommer att vara att arbeta som lex Sarah-utredare i syfte att förbättra verksamheten. Exempel på arbetsuppgifter som lex Sarah-utredare: - I uppdraget ingår att utreda missförhållanden/risker för missförhållanden som rapporterats inom förvaltningens verksamheter. - utredare ansvarar även för att ge utbildning inom missförhållanden till olika roller och funktioner inom förvaltningen eller andra aktörer när behov uppstår. - Bidra till att verksamheten utvecklas och att missförhållanden rättas till. - Bidra till att den enskilde får insatser av god kvalitet, i enlighet med gällande lagstiftning. - Bidra till att skapa förutsättningar för verksamheterna att förebygga och åtgärda missförhållanden/risker för missförhållanden. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer tillräcklig. Meriterande är utbildning inom kvalitetsledning, projektledning och mötesfacilitering. Erfarenhet av arbete inom välfärdens områden (gärna verksamhetskunskap inom socialtjänst och LSS) och att du är insatt i förutsättningarna och arbetsgången i en politiskt styrd organisation är meriterande. Vidare är det önskvärt att du tidigare har erfarenhet av verksamhetsutveckling, kvalitets-, analys- och utredningsarbete. Giltigt körkort med behörighet B är ett krav. Du trivs med att arbeta självständigt och kan driva och leda utvecklingsarbeten och projekt på egen hand samt utveckla processer. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du tänker långsiktigt och har ett brett perspektiv på arbetsrelaterade frågor. Du kan arbeta både på operativ och strategisk nivå samt har förmågan att se helheten i organisationen. Vidare har du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du strukturerad och ser till att arbetet slutförs samt följer upp resultat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då uppdraget kräver god analytisk förmåga, gott bemötande i relation till berörda i utredningsarbetet samt god kommunikativ förmåga i såväl skrift som tal. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan Vid frågor för tjänsten kontaktas; Carina Vestin 070-190 59 09 (under vecka 25-28, 33-35) Kaisa Björnström 070-698 82 19 (under vecka 29-32) http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Är du i början av din karriär som elkonstruktör och vill utvecklas i en teknisk och innovativ miljö? Har du ett stort intresse för elsystem och vill jobba i ett engagerat team där samarbete är nyckeln? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Om tjänsten Det här är en tjänst där du antingen blir direktrekryterad till MacGregor, eller inleder din anställning som konsult hos dem via Bravura. Uppdraget är på heltid och löper initialt över 12 månader, med goda möjligheter till förlängning eller övergång i en fast anställning hos MacGregor på sikt. Om företaget MacGregor är en ledande aktör inom marin- och offshoreindustrin, med fokus på att utveckla och leverera avancerade last- och hanteringslösningar för fartyg, hamnar och offshoreplattformar. Företaget erbjuder produkter och tjänster som optimerar säkerhet, prestanda och effektivitet i maritima operationer. Med gedigen ingenjörskompetens och global närvaro stödjer MacGregor sina kunder genom hela projektets livscykel – från design och konstruktion till installation och underhåll. MacGregors lösningar inkluderar bland annat kranar, lastrumsluckor och lastningshanteringssystem, utformade för att möta kraven i komplexa och krävande miljöer. Arbetsuppgifter Som junior elkonstruktör kommer du att vara en del av vårt tekniska team och arbeta med utveckling, design och dokumentation av elsystem för våra produkter. Rollen innebär ett brett ansvar där du får möjlighet att arbeta i nära samarbete med andra avdelningar som R&D, produktion och eftermarknad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Utföra design av elsystem i enlighet med gällande standarder, regler och föreskrifter Skapa elektrisk hårdvarudesign med hjälp av 2D/3D CAD-programvara Utveckla och förbättra elsystemmoduler och säkerställa att de uppfyller tekniska krav Lagra och underhålla ritningar, datablad och annan dokumentation i PLM-system Tjänsten passar dig som är i början av din karriär inom elkonstruktion och vill utvecklas i en tekniskt avancerad och dynamisk miljö. Du får arbeta i ett tvärfunktionellt team med stora möjligheter att påverka och växa i takt med att du bygger erfarenhet. Det finns goda möjligheter till resor i tjänsten för den som är intresserad – men det är helt upp till dig hur mycket du vill vara på resande fot. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning i elteknik eller liknande kunskaper från praktiskt arbete Kunskap i elkonstruktion och beräkning Mjukvaru-kunskap i CAD-system Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba mot industrin med liknande arbetsuppgifter Vi söker dig som har god social kompetens och trivs med att arbeta i team. Hos oss är det viktigt att du fungerar bra tillsammans med andra, eftersom vi är en sammansvetsad grupp där samarbete och gemenskap är en stor del av vardagen. Vi tror också att du har ett genuint intresse för ditt yrke och är engagerad i det du gör. Du är närvarande i företaget, delaktig i det dagliga arbetet och bidrar aktivt till att utveckla både dig själv och teamet. För att trivas i rollen behöver du vara samarbetsvillig, prestigelös och vilja bidra till en positiv arbetsmiljö där alla hjälper varandra. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Örnsköldsvik Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-08-01. #Specialist
Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik? Då passar du in i vårt team! Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag. Du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar. Det vi erbjuder Dig är: Grundlig utbildning Feedback och stimulans Goda möjligheter att avancera inom företaget, skräddarsytt efter dina önskemål Fast lön + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Vi vill utbilda dig från grunden där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Humor och envishet är ett stort plus. Det viktigaste är att Du ser försäljning som ett framtidsyrke där Du vill utvecklas och göra karriär. Du får verktygen av oss. Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi emellanåt åker till varmare platser för teamutbildningar! Du har körkort & tillgång till egen bil. Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky NTS, ett av världens mest hälsosamma luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Eftersom vi skräddarsyr dina kund besök får du ett schema som är anpassat efter dina önskemål, som du kan med fördel kombinera med dina fritidsintressen, familj och vänner. Då besöken är förbokade känner du dig alltid välkommen dit du kommer. Bifoga CV och ditt personliga brev i din ansökan! Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Välkommen med din din ansökan redan idag! Produkten Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky NTS är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 49 länder över hela världen. Clear Sky NTS tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt
Friskis&Svettis idé är att erbjuda lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalité för alla. Organisationen består av drygt hundra ideella idrottsföreningar där alla är medlemmar i Friskis&Svettis Riks, som är föreningarnas förening. Ditt uppdrag Är du redo att lyfta Friskis&Svettis Örnsköldsvik till nästa nivå? Nu söker vi en verksamhetsledare som med nya ögon och kreativa idéer kan driva föreningen framåt. Du är den trygga ledaren som med van hand entusiasmerar och inspirerar såväl medlemmar som funktionärer och målmedvetet arbetar för att öka försäljning och medlemstal. Här erbjuds du möjlighet att leda föreningen som det vore ditt eget företag. Du har ett operativt och resultatmässigt ansvar för verksamheten och de ideella inom föreningen. Till din hjälp har du en ledningsgrupp med representanter från olika utskott inom verksamheten. Det är mycket på gång inom föreningen och från årsskiftet 2025/2026 antas en ny strategi där du som verksamhetsledare kommer ha möjlighet att forma mycket utifrån lokal verksamhet. Uppdraget omfattar bland annat: Utveckla verksamhetens innehåll och koncept utifrån F&S Riks givna ramar Rekrytera, leda och entusiasmera ideellt verksamma Ansvar för budget och ekonomisk uppföljning Säkerställa kontinuerlig och högkvalitativ försäljning samt skapa nya, och främja befintliga kundrelationer Ansvara och bevaka verksamhetsplan samt säkerställa genomförande Ansvara för att lokaler och utrustning håller en kvalitet som tillmötesgår medlemmarnas krav och förväntningar Utveckla relationer med externa intressenter så som föreningar, skolor, företag och kommun Instruera och leda pass Administration så som fakturering, mail, reception etc Kvalifikationer För att lyckas i rollen bör du ha ett högt sälj- och utvecklingsdriv. Du är en förebild när det kommer till god kundservice och sprider din energi både bland funktionärer och motionärer. Du ser utmaningar som möjligheter och har en god förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Rollen är mångfacetterad och ställer därmed även krav på förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Din tidigare arbetslivserfarenhet bör påvisa erfarenhet av ledarskap samt ekonomi och försäljningsarbete. Tidigare erfarenhet av att verka inom en ideell, idéburen organisation är meriterande och tidigare erfarenheter av att leda träning lika så. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med inledande provanställning. Kvälls- och helgarbete förekommer. Verksamhetsledaren rapporterar till styrelse samt i löpande avstämningar med föreningens ordförande. Sista ansökningsdag är den 16/7, vi tillämpar dock löpande urval. Ansökningshandlingarna skickas till: [email protected] Har du frågor om verksamheten eller rollen? Emelie Parkman, ordförande 070-380 21 35 F&S Örnsköldsvik erbjuder många olika träningsformer så som gym, spinning och gruppträning i olika varianter och intensiteter. Vår medlemsbas är bred och erbjuder rörelse och träning för de minsta upp till senior och pensionär. Vi är cirka hundra ideella engagerade i föreningen i olika roller. Är du redo att skapa ett friskare och svettigare Örnsköldsvik tillsammans med oss?
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent som timvikarie hos vår kund i Örnsköldsvik. Vår kund har nyligen fått ett utökat behov av assistans vilket kommer att ge goda möjligheter till en fast schemarad. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll och vaken natt. Vi ser gärna att du även har möjlighet att jobba mer i sommar under ordinarie personals frånvaro. Vilken tjänstgöringsgrad och arbetstider du jobbar kommer du överens om tillsammans med ansvarig chef. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en snart 14-årig tjej med lindrig intellektuell funktionsnedsättning och autism. Hon använder sig av bland annat rullstol, gåstol, kommunikationshjälpmedel samt andningsstöd vid sömn i form av CPAP. Som assistent på detta uppdrag kommer du både att vistas i skolmiljö och hemmiljö samt följa med kunden på aktiviteter som är planerade för henne. Som personlig assistent kommer du vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket innefattar förflyttningar, personlig hygien, matsituationer, kommunikation, lek och träning. Kunden är en glad och social tjej som tycker om att lyssna på musik, kolla youtube och gå på stan. Pälsdjur finns i hemmet. Är du den vi söker? Vi söker dig som tycker om att arbeta med barn och kan analysera andra individers behov. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med barn sedan tidigare, men det är inget krav. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn, trygg och påhittig, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av lågaffektivt bemötande då bemötande är av stor vikt. I gengäld erbjuds du ett stimulerande och meningsfullt arbete i en familjär arbetsmiljö. KRAV: Icke rökare Ej pälsdjursallergiker Tåla klor/kunna simma Meriter: Körkort Tillgång till bil Vårderfarenhet eller motsvarande Vårdutbildning eller motsvarande Tidigare erfarenhet av att jobba lågaffektivt Sysselsättningsgrad: Timvikariat/Sommarvikariat med goda chanser till fast schemarad Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer