Undersköterska till Nyhem
Oskarshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen är förvaltningens största område med ansvar för särskilda boende, gruppboende, korttidsboende, trygghetsboende, hemtjänst, anhörigstöd, träffpunkt och myndighetshandläggning. Vi arbetar efter socialförvaltningens löften där vi lovar att möta dig och dina anhöriga i din situation och sätta dina behov i centrum. Att bemöta dig respektfullt och professionellt. Att vara ett tryggt stöd med kontinuitet i vårt arbete och att värna om din delaktighet samt personal som samarbetar för ditt bästa och som är lätta att nå. På Nyhem i Kristdala finns fyra särskilda boenden. Nu söker vi en undersköterska till oss. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, personalplanerare, undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Tillsammans bedrivs ett nära teamsamarbete med sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt distriktsläkare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet består av att verkställa beviljade omsorgsinsatser och serviceinsatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och hälso/sjukvårdsinsatser enligt Hälso-sjukvårdslagen (HSL). Nyhem är ett särskilt boende där du tillsammans med övrig personal verkställer beviljade insatser för omsorg, vård och service till personer bosatta i det egna hemmet. Arbetsuppgifterna är skiftande, det kan handla om personlig omvårdnad, aktiviteter, städ och inköp av mat. Vi håller på att utveckla ett arbetssätt där vardagsrehabilitering och aktivering för de som bor på Nyhem. Detta ska vara en naturlig del i vardagen. I uppdraget ingår det även att vara kontaktman samt att upprätta genomförandeplaner. Vidare ingår det att ge medicin enligt delegering. Det kan även förekomma andra sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående. För kännedom finns det en katt på boendet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Likaså erfarenhet gällande demens och/eller psykiatri. Som person är du öppen, trygg i dig själv och har en professionell framtoning. Du har en analytisk förmåga och är positiv. Du har god förmåga att se helheten och varje enskild individs förutsättningar och behov. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger även stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Löpande rekrytering tillämpas så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

11 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Socialsekreterare till Utredningsenheten, Individ- och familjeomsorgen
Oskarshamns kommun
Socialsekreterare

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Socialförvaltningen är en av de större arbetsplatserna i kommunen. Inom socialförvaltningens Individ- och Familjeomsorg (IFO) finns det tre enheter som arbetar med ärenden gällande barn och familj; en Utredningsenhet, en Placeringsenhet samt en Råd och Stödenhet.  Vi är samlokaliserade i nya lokaler med närhet till övriga enheter inom IFO.   Vill du göra skillnad i ett barns liv? På Utredningsenheten barn och familj får du som socialsekreterare möjlighet att vara en del i att förbättra uppväxten för barn och unga. I arbetet som utredande socialsekreterare får du ett omväxlande arbete med stora möjligheter till fortsatt utbildning och personlig utveckling. Vi utökar vår verksamhet och söker nu två socialsekreterare till Utredningsenheten. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare i Utredningsenheten ingår bl.a. följande arbetsuppgifter: • Utreda barn och ungdomars situation efter ansökan eller anmälan • Följa upp bistånd gällande familjebehandling • Ett nära samarbete med andra enheter inom Individ- och familjeomsorgen, t.ex. ett nära samarbete med Råd och stöd gällande familjer i behandling och ett nära samarbete med Placeringsenheten inför placeringar i familjehem eller HVB • Dokumentera enligt BBIC Introduktion som nyanställd hos oss får du: • Egna introduktörer som följer dig under introduktionen. • Möjlighet att komma in i arbetet utan ansvar för egna ärenden under de första månaderna • Lära dig yrket både genom teori och praktik, du får lära dig handläggning samtidigt som du är med i samtal och besök och får se hur vi arbetar på nära håll Utvecklingsmöjligheter som anställd hos oss får du: • Ta del av Yrkesresan som är en länsgemensam utbildningssatsning • Regelbunden handledning av specialiserade handledare • Möjlighet att nischa dig inom ditt intresseområde inom ramen för vårt arbete • Chansen att bidra med din kunskap och nya perspektiv • Vara en del av att skapa framtidens socialtjänst då vi står inför en ny lagstiftning Hållbart arbetsliv som anställd hos oss får du: • Nära arbetsledning och ett strukturerat arbetssätt som ökar känslan av kontroll i arbetet • Kollegialt stöd, hos oss arbetar man alltid två socialsekreterare i varje utredning • Stöd i ditt arbete via b.la. ärendetavla, regelbundna ärendegenomgångar, ärendetyngdsmätningar och veckomöten • En arbetsledning som i samverkan med fackliga arbetar för en hållbar arbetsplats med socialtrygghet • Möjlighet att arbeta hemifrån i samband med utbildningar, dokumentationsdagar eller vid överenskommelse med arbetsledning KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom med tidigare erfarenhet av arbete med barn, ungdomar och familj. Du har kunskap om gällande lagstiftning inom SoL och LVU. Vi ser det som meriterande om du är van vid att arbeta utifrån BBIC samt har kunskaper i Treserva.  Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och tar initiativ till att lösa problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, för oss är det viktigt att du är en trygg och positiv lagspelare som kan skapa hållbara relationer. Du har god förmåga att hantera stressade situationer och anpassar dig väl till rådande omständigheter. Dokumentation är ett återkommande inslag, därför behöver du kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Körkort B krävs. ÖVRIGT Intervjuer kommer hållas fortlöpande under ansökningstiden. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

12 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Roll - Teknik
Human IT-support AB
Supporttekniker, IT

Vi erbjuder en roll där du kommer förvalta en bred teknisk plattform, med stora möjligheter till både tekniskt lärande och personlig utveckling. Det är en inspirerande arbetsplats där trivsel, kundservice och säkerhetstänk är i fokus. I rollen som Supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling och förvaltning av kundens system och tjänster. Vi söker dig som är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person är du snabblärd, har lätt för att sätta dig in i nya verktyg och system, och trivs och presterar i en miljö med periodvis högt tempo. Du kommer att arbeta med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden via telefon, portal och mail, från både kunder, interna och externa användare. Arbetsuppgifter: Du kommer att lösa inkomna ärenden med kundservice och säkerhet som högsta prioritet Hantera beställningar av tex behörigheter och konton Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med kundens system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling Bidra med din kompetens till teamet Samarbeta med kunder och leverantörer Kvalifikationer: Erfarenhet av teknisk support Driv att arbeta med ständiga förbättringar Känsla för att hjälpa till Ett brinnande intresse för teknik Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett enkelt sätt för olika intressenter Relevant utbildning och/eller certifieringar är meriterande Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Oskarshamn Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Enhetschef till Omsorg för personer med funktionsnedsättning, OF
Oskarshamns kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en enhetschef till Området för funktionsnedsatta, OF. Som enhetschef hos oss ingår du i ledningsgruppen som består av 10 enhetschefer, verksamhetsutvecklare och enhetsassistent. Du är underställd områdeschefen och har ansvar att verkställa beslut inom LSS och SoL. OF: s verksamhet växer och det pågår ständiga utvecklingsarbeten där vi försöker ta tillvara olika enhetschefers kompetens och erfarenhet inom olika områden så att det ska bli så bra som möjligt för verksamheterna. I ditt uppdrag ingår det att du ska omvandla politiskt fastställda mål till effektiv verksamhet. Enhetschefens ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Inom verksamheten OF vill vi ständigt ligga i framkant och driva utvecklingsarbeten och där har du som enhetschef en viktig roll att fylla. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning och gärna med en tidigare erfarenhet av arbetsledning. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Tjänsten kräver att du är strukturerad och organiserad, med ett gott sinne för administration. Du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer vilket innebär att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Ditt ledarskap skapar delaktighet och ansvarstagande ute i organisationen. Du är aktiv, lyhörd och närvarande som ledare med en förmåga att hantera så väl sakfrågor som medarbetare på ett professionellt sätt. I ditt uppdrag ingår det varierad dokumentation varför du behöver kunna formulera dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi använder oss av en mängd olika datasystem som exempelvis Medvind, WinLas, Visma och Treserva. Det är därför viktigt att du, förutom en grundläggande datavana, lätt kan ta dig an olika datasystem. I ditt arbete har du stöd av HR-partner, ekonom och framförallt av ditt team. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Löpande rekrytering sker och provanställning kan förekomma. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

12 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Miljöanalytiker med fokus på fältprovtagning, provfiske och analys
Sveriges Lantbruksuniversitet
Växt- och djurbiologer

Institutionen för akvatiska resurser Vi söker en engagerad och kunnig biolog till tjänsten som miljöanalytiker vid SLU Aqua, Kustlaboratoriet. Du kommer att bidra till vårt arbete med att ge råd till förvaltningen och att utveckla kunskapen om hållbart nyttjande av ekosystem i kust- och havsområden. Du kommer att arbeta med provtagning i fält och analyser inom ramen för EUs datainsamlings-förordning samt med nationell- och regional miljöövervakning av fisk i kustvatten. Om jobbet Du kommer huvudsakligen arbeta med den biologiska och radiologiska miljöövervakningen vid Oskarshamns kärnkraftverk, EUs datainsamlingsförordning, samt datainsamling inom nationell- och regional miljöövervakning. Därtill kan du komma att arbeta inom flera olika miljöanalysprojekt vid institutionen. I arbetsuppgifterna ingår det att utföra provfisken längs kusten (främst ostkusten men vid behov även i andra delar av Sverige) och övriga fältuppdrag, samt insamling av olika typer av data via provtagningsprogram ombord på yrkesfiskets båtar liksom på forskningsfartyg av olika storlekar. Det innebär även biologisk provtagning av fisk och analys av biologiska prover, rapportering av resultat, samt övriga uppgifter inom ramen för SLU Aquas verksamhet. Arbetsuppgifterna innebär tidvis arbete i fält vilket medför flexibla arbetstider, resor, och kan även innebära visst arbete på helger. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid efter verksamhetens behov. Din bakgrund  Du har ett stort intresse för den marina miljön, fisk, fiske och marina däggdjur. Som person är du ansvarstagande och bra på att kommunicera. Du tycker om att arbeta i grupp men du är också bekväm med att arbeta självständigt om så krävs. Du behöver vara noggrann, ha lätt för att lära dig nya saker, van vid att arbeta systematiskt samt ha ett flexibelt förhållningssätt. Vid anställningen läggs stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, noggrannhet, samt ämnesmässig skicklighet och dessa bör exemplifieras i ansökan. Du ska: • ha ett gediget intresse för marinbiologi, fisk, fiske och Östersjöns ekosystem • ha god sjövana • ha god erfarenhet av fältarbete • ha erfarenhet av provfiske, gärna med översiktnät och/eller ryssjor • ha körkort för bil • kunna utrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du: • har goda artkunskaper om fisk i Östersjön • har erfarenhet av att framföra styrpulpetbåtar • har erfarenhet av biologisk provtagning på fisk • har erfarenhet av arbete i databaser • har erfarenhet av projektledning • har erfarenhet från yrkesfiske eller arbete på forskningsfartyg • har erfarenhet av kvantitativ analys av bilder och/eller filmmaterial • har erhållit certifikatet fartygsbefäl klass VIII • har körkort med BE behörighet • har aktuell sjösäkerhetsutbildning för att få arbeta ombord på fiskebåt • har aktuell utbildning i djuretik • har erfarenhet inom biologisk statistik och statistikprogram (R, SPSS etc.) • har erfarenhet av att skriva vetenskapliga texter eller rapporter Behörighet Kandidatexamen i biologi eller motsvarande ämne. Om oss SLU, Institutionen för akvatiska resurser, Kustlaboratoriet, söker en biolog eller en person med motsvarande bakgrund och kvalifikationer för en anställning som miljöanalytiker vid kontoret i Simpevarp i Oskarshamns kommun. Vill du arbeta i en inspirerande miljö och bidra till ett hållbart nyttjande av våra hav, sjöar och vattendrag? Vi på institutionen för akvatiska resurser (SLU Aqua) brinner för vår vision ”starka fiskbestånd i friska vatten”. Vi söker medarbetare som vill utvecklas och göra skillnad tillsammans med oss. Institutionen för akvatiska resurser bedriver miljöanalys, rådgivning, forskning och utbildning i akvatisk ekologi med fokus på fisk och skaldjur. Institutionen är SLU:s största och har anställda vid fyra huvudorter: Lysekil, Öregrund, Uppsala (Ultuna) och Stockholm (Drottningholm), samt fyra fältstationer. Vår verksamhet är starkt profilerad mot datainsamling och analys av fisk, fiske och ekosystem. Institutionen präglas av en intensiv samverkan med det omgivande samhället. Detta skapar en vital forskningsmiljö och ger oss unika möjligheter att ta fram kunskap som är förvaltningsnära och direkt tillämpbar i praktiken. För mer information om institutionen: www.slu.se/akvatiskaresurser Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Simpevarp, Oskarshamns kommun. Anställningsform: Vikariat till och med 2026-02-30 med möjlighet till förlängning Omfattning: 100% Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-29. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juli 2025
Serviceledare EL
Bravida Sverige AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Är du en driven och relationsskapande ledare som brinner för kundrelationer och teknik? Vill du dessutom bli en del av ett av Nordens ledande företag inom branschen? Nu söker vi en serviceledare inom el till vårt team i Oskarshamn. Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Som serviceledare hos oss på Bravida får du en nyckelroll där du både leder och utvecklar ditt team samtidigt som du driver affärer och skapar mervärde för våra kunder. Ditt arbete kommer att vara varierande, och du kommer ansvara för både serviceuppdrag och mindre installationsprojekt från start till mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att: • Leda, engagera och utveckla ditt team för att leverera högkvalitativa lösningar. • Utveckla och stärka kundrelationer genom att vara lyhörd och proaktiv. • Identifiera och skapa merförsäljning genom tilläggstjänster och uppgraderingar i projekt. • Ansvara för avtal och uppföljning av ekonomiska resultat, teknisk kvalitet och dokumentation i våra uppdrag • Planera och samordna resurser, inköp samt arbeta med kvalitet och arbetsmiljö. Uppdragen är omväxlande och varierande, ingen dag är den andra lik. Samtidigt som vi värdesätter kvalitet och nöjda kunder förstår vi vikten av att ha roligt på jobbet. Ditt nya team Bravida EL i Oskarshamn, ett starkt team med bred kompetens På Bravida EL i Oskarshamn är vi närmare 40 medarbetare som arbetar med både entreprenad- och serviceuppdrag. Våra projekt varierar i storlek, från stora entreprenader till mindre serviceinsatser, vilket gör att vi kan erbjuda ett brett spann av tjänster till våra kunder. Vår styrka ligger i vår mångsidighet och breda kompetens. Vi samarbetar tätt med andra avdelningar inom Bravida, inte minst med vår vs-avdelning som vi även delar lokaler med. Här är vi ett sammansvetsat gäng som arbetar nära varandra och som tycker att det ska vara både givande och roligt att gå till jobbet varje dag. Vi söker dig som • har tidigare erfarenhet inom el • brinner för service och goda kundrelationer • har kunskap och förståelse för ekonomi • har god dator/systemvana • innehar B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet som serviceledare eller liknande roll. Som person är du noggrann, strukturerad och resultatorienterad. Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper, bra samarbetsförmåga och är lyhörd. Din drivkraft, ditt engagemang och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid. Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Hur söker jag jobbet? Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi kommer att tillämpa löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 30 augusti. Vi ser fram emot din ansökan! Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.     Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.www.Bravida.se

14 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Produktutvecklare
Saft AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Saft-koncernen är ledande inom forskning, utveckling och tillverkning av högteknologiska batterier för industri-, kommunikations-, rymd- och försvarsapplikationer. Koncernen har drygt 4,000 anställda, 31 säljkontor runt om i världen och 16 tillverkande enheter. Saft är ett helägt dotterbolag till TotalEnergies som är ett stort världsomspännande bolag inom energibranschen. På Saft i Oskarshamn arbetar drygt 450 medarbetare som utvecklar, producerar och levererar produkter och tjänster till kunder över hela världen. Är du en kreativ problemlösare som vill göra skillnad i en industriell och global miljö? På Saft AB i Oskarshamn utvecklar och tillverkar vi avancerade batterisystem – från grunden – som exporteras över hela världen. Nu söker vi en produktutvecklare som vill vara med och forma framtidens energilösningar. Om rollen Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat utvecklingsteam bestående av mekanikingenjörer, kemister och applikationsingenjörer. Rollen innebär både förbättringsarbete och teknisk innovation, där ditt arbete direkt bidrar till utvecklingen av processer och produkter. Vi vill förstärka vår mekaniska grupp samt vårt applikationsteam och baserat på din profil kommer vi att försöka styra din inriktning av projekt och uppdrag. Vi jobbar nära den producerande enheten, marknad och försäljning, samt inköp och reklamationshantering för att stötta med värdefull teknisk kunskap. Vi söker dig som Har ett kreativt och analytiskt tänkande Trivs med att arbeta självständigt men också i tvärfunktionella team Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Gillar ett dynamiskt arbetssätt med varierade kontakter och uppdrag Relevant högskole-/universitetsutbildning Meriterande erfarenheter Produkt- och processutveckling Projektledning eller projektdeltagande CAD-design Kunskap inom batteriteknik eller energisystem Vad vi erbjuder Hos oss får du arbeta i en innovativ teknisk miljö med stort fokus på säkerhet och hållbar produktion. Du blir en del av ett engagerat team som värdesätter kreativitet och teknisk fördjupning. Här finns goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Om du är redo att ta ett nytt steg i din karriär och du tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt team är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Rekryteringsprocessen pausas under semesterveckorna v.29–32. För en säker och trygg arbetsmiljö tillämpar vi drogtester och bakgrundskontroller i samband med nyanställning.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Mekanikkonstruktör till Saft AB – Vill du forma framtidens teknik?
Saft AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Saft-koncernen är ledande inom forskning, utveckling och tillverkning av högteknologiska batterier för industri-, kommunikations-, rymd- och försvarsapplikationer. Koncernen har drygt 4,000 anställda, 31 säljkontor runt om i världen och 16 tillverkande enheter. Saft är ett helägt dotterbolag till TotalEnergies som är ett stort världsomspännande bolag inom energibranschen. På Saft i Oskarshamn arbetar drygt 450 medarbetare som utvecklar, producerar och levererar produkter och tjänster till kunder över hela världen. Vill du arbeta med avancerad teknik i en miljö där innovation, automation och säkerhet står i centrum? Nu söker vi på Saft AB i Oskarshamn en driven och erfaren mekanikkonstruktör som vill vara med och utveckla vår maskinpark och produktionsmiljö. Om rollen Som mekanikkonstruktör hos oss spelar du en nyckelroll i utvecklingen av både befintlig och ny maskinutrustning. Tillsammans med vårt produktionstekniska team är du med och skapar lösningar som gör oss mer konkurrenskraftiga, hållbara och framtidssäkra. Dina ansvarsområden Design och utveckling av mekaniska funktioner och system med fokus på säkerhet, prestanda och kostnadseffektivitet Skapande och granskning av 3D-modeller och ritningar (Inventor & AutoCAD) Hållfasthetsanalyser och tekniska bedömningar Teknisk support inom konstruktion och samarbete med andra avdelningar Följa branschstandarder för säkerhet och kvalitet Stödja projektledare med tekniskt underlag och dokumentation Vem är du? Du är kommunikativ och lösningsorienterad som trivs med att ta eget ansvar. Du har lätt för att skapa goda relationer, både internt och externt, och du värdesätter struktur och kvalitet i ditt arbete. Vi tror att du har: Gymnasial utbildning i grunden samt eftergymnasial utbildning inom konstruktion, mekatronik eller automation (meriterande) Minst 3 års erfarenhet av mekanisk konstruktion Mycket goda kunskaper inom AutoCad, Inventor (2D och 3D) alternativt program som kan bedömas likvärdigt Erfarenhet av att arbeta med prototyper och hållfasthetsberäkningar God förmåga att analysera, lösa problem och arbeta både självständigt och i team Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vad vi erbjuder Hos oss får du arbeta i en innovativ teknisk miljö med stort fokus på automation, säkerhet och hållbar produktion. Du blir en del av ett engagerat team som värdesätter kreativitet och teknisk fördjupning. Här finns goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Om du är redo att ta ett nytt steg i din karriär och du tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt team är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Rekryteringsprocessen pausas under semesterveckorna v.29–32. För en säker och trygg arbetsmiljö tillämpar vi drogtester och bakgrundskontroller i samband med nyanställning.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Driftchef sökes till Gatuavdelningen på Oskarshamns kommun
Oskarshamns kommun
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun! På Tekniska förvaltningen hittar du vår gatuavdelning, fastighetsavdelning, Kost- och städavdelning samt VA-avdelning. Vi är ca 200 anställda inom förvaltningen och som ytterst leds av vår Tekniska chef. Gatuavdelningen ansvarar för kommunens skogar, parker, gator, parkeringar, vårt vatten och spillvattenledningsnät. På vår avdelning arbetar totalt 37 medarbetare. Till vår avdelning söker vi nu en ny Driftchef. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som driftchef på Gatuavdelningen innebär att leda och utveckla medarbetare på individ- och gruppnivå men även att arbeta mot uppsatta mål och driva utveckling inom ramen för gatuenhetens område. I rollen ansvarar du för drift och underhåll i gatumiljön. Du har ett budget- och arbetsmiljöansvar, samt personalansvar för 6 till 8 medarbetare. I ditt uppdrag ingår det även att besvara synpunkter och föra dialog med medborgare, företagare och myndigheter i olika frågor. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs effektivt, kostnadsmedvetet och i enlighet med politiskt uppsatta mål. Kommunen tillämpar en löftesstyrd modell med medborgare och näringsliv i fokus, bland annat för en hållbar framtid med trygga utemiljöer.  I dagsläget innefattar tjänsten även ett uppdrag som Gatuingenjör med ansvar för planering och underhåll av beläggningarna på gator och vägar i kommunen. Därför är det meriterande om du tidigare arbetat med gatufrågor över hela året så som tjälskador, vinterväghållning och beläggningsplanering. En naturlig del i din roll är att använda IT-verktyg för att öka transparens och underlätta planering. Du bidrar till kommunens utveckling i samverkan med dina två chefskollegor inom drift och underhåll på gatuavdelningen som är driftchef skog och park och driftchef fordon och transport där du är direkt underställd avdelningschefen. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har:   • arbetat som chef tidigare alternativt har ett intresse för övergripande frågor i en verksamhet och människorna som arbetar i den. • arbetat med styrning och uppföljning av ekonomi och personal mot uppsatta mål och visioner. • erfarenhet av arbete med eller i en politiskt styrd verksamhet med god förståelse för den politiska beslutsprocessen. • erfarenhet av upphandling enligt LOU (lagen om offentlig upphandling). • en akademisk utbildning motsvarande lägst kandidatnivå som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget till exempel inom teknik eller samhällsbyggnad, alternativt lång erfarenhet från liknande uppdrag kombinerat med annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarar utbildningskravet. • genomfört utbildningen utvecklande ledarskap (UL).  • B-körkort.  I din roll som ledare har du helhetssyn, är handlingskraftig och agerar utifrån hela kommunens förutsättningar och behov där långa och kortsiktiga mål integreras. För dig är det självklart att utveckla organisationen och medarbetarna med ett förhållningssätt som grundar sig i tillit till den enskildes kunskap, förmåga och vilja. Du har förmåga att skapa goda relationer och bygga effektiva nätverk inom och utanför organisationen. För jobbet krävs mycket god kommunikativ förmåga och du uppfattas som lyhörd, trygg och tydlig. Du är en ambassadör i din roll och har ett professionellt förhållningssätt som bygger på mycket god självkännedom. Du delar vår värdegrund som bland annat innebär att vi visar respekt, har en helhetssyn, främjar arbetsglädje och att vi är aktiva och engagerade. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o Intervjutider kommer att bokas i vecka 30 efter planerad semester. Intervjuer är planerade att hållas vecka 31 till 32.  Varmt välkommen med din ansökan!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Undersköterska till Kastanjegården och Bockara hemtjänst
Oskarshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen (ÄO) är ett av fyra områden inom Socialförvaltningen. Det är vår största verksamhet med ca 700 anställda och omfattar boende, hemtjänst, aktivering samt biståndshandläggning. Äldreomsorgen samverkar i olika frågor med diverse områden, förvaltningar, region och myndigheter. Hos oss är värdegrunden viktig – den präglar allt vi gör och fungerar som vår ledstjärna. Nu söker vi en undersköterska till särskilda boendet Kastanjegården i Bockara och Bockara hemtjänst. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, undersköterskor och vårdbiträden. Tillsammans bedrivs ett nära samarbete med sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att du arbetar brukarfokuserat och utför insatser gällande vård och omsorg till våra brukare som är bosatta på det särskilda boendet. Det kan även förekomma sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Kastanjegården är ett särskilt boende med åtta platser fördelat på både somatik- och demensinriktning. Personalgruppen ansvarar även för att enligt planering utföra hemtjänstinsatser i ett geografiskt område runt Bockara. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har förmåga att se helheten men också varje enskild individs förutsättningar. För oss är det självklart att du gillar att arbeta i en verksamhet med högt tempo där arbetsglädje står i fokus. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten med god problemlösningsförmåga. Vi vill att du är stresstålig, lyhörd och trygg i dig själv med en professionell framtoning. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. ÖVRIGT Eftersom vi har löpande rekrytering så vill vi gärna ha in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://flyttahit.nu/ och https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

18 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025