Lediga jobb i Österåker
Sök totalt 225 lediga jobb i Österåker
I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot målet har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att vi ständigt arbetar för att höja vår undervisningsskicklighet så att våra barn ska lära sig och utvecklas. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som håller fokus på vårt uppdrag och kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och barn ska få arbetsro, uppleva våra pedagogiska lärmiljöer som trygga samt få vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag.Vill du jobba med oss? På Skogsbackens förskola finns ca 75 barn och 12 pedagoger och hos oss ska barnen få den bästa starten för ett livslångt lärande! På Rydbo skola går det ca 140 barn och 20-tal personal. Verksamheten präglas av lärande, arbetsglädje, trygghet och trivsel. Barnen/eleverna samt deras lärande är i fokus och vi har en övertygelse om att alla kan och vill utvecklas. Vi ser till barnets/elevens hela dag och vi vill motivera och skapa lärande och lärmiljöer som präglas av inkludering, variation och interaktivitet. Ditt nya jobb Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer att få spännande och varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet att ta egna initiativ. I tjänsten ingår också 2 timmar i Rydbo skola kök för att vara behjälplig i skolans matsal samt disk. Tunga lyft kan förekomma. Tjänsten är en delad tjänst med 50% på Skogsbackens förskola och 25% på kommunens måltidsenhet. I rollen som ekonomibiträde på förskolan kommer du att arbeta för att barn och pedagoger på vår förskola ska få en god matupplevelse. Vi lagar mat från grunden i skolans kök (som ligger i samma lokaler) och använder ekologiska råvaror så mycket som det är möjligt. Kunskap om specialkost är meriterande. Arbetsuppgifter: • Att hämta mat i skolans kök samt tillagning av enklare maträtter, sallad, mellanmål etc. • Diska, städa, mottagande och upplockning av varor. • Viss kontering/fakturering. • Tidigare erfarenhet av egenkontrollprogram i storhushåll. Din profil Vi söker dig som: • har arbetat som ekonomibiträde/kock. • anser att varje möte är betydelsefullt. • är nyfiken och medforskande. • vill bidra till en trevlig måltidsupplevelse och göra med det lilla extra för barnen. • ser varje dag som ett lärorikt äventyr tillsammans med barnen och kollegorna. • kan arbeta med digitala verktyg. • är inlyssnande och respektfull. • ger och tar emot feedback på ett konstruktivt sätt. • har uppdraget i fokus • är flexibel och har förståelse för förskolans och skolans uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställningens omfattning 75% Anställningsform Tjänsten är tillsvidare. Tillträde Tillträde enligt överenskommelse, dock tidigast 9 augsti-25. Sista ansökningsdag Vi vill ha din ansökan senast den 15 augusti 2025, intervjuer sker löpande. Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
Produktionstekniker med intresse för elteknik till Gigasense AB, Åkersberga Gigasense AB söker en tekniskt kunnig och självgående produktionstekniker för varierande arbetsuppgifter i ett litet team. Vad gör vi? Sedan 1951 har vi utvecklat högkvalitativa lösningar för kraftmätning och kransäkerhet. Våra produkter används världen över – i stålverk, hamnar och industrimiljöer där pålitlighet är avgörande. Huvudkontor och produktion ligger i natursköna Åkersberga. Din roll hos oss Som produktionstekniker får du arbeta hands-on med att: Montera och testa produkter som dynamometrar och kollisionsskydd Löda och testa kretskort i ESD-skyddad miljö Enklare maskinbearbetning Lagerhantering Upprätta testcertifikat och dokumentation Du blir en viktig kugge i vårt produktionsteam – och har möjlighet att påverka både processer och produkter. Vi söker dig som: Har erfarenhet av teknik, gärna el/elektronik Är händig och gillar problemlösning Trivs i ett team där vi hjälps åt och håller hög kvalitet Goda kunskaper i svenska och engelska Har B-körkort (önskvärt) Varför Gigasense? Möjlighet att utvecklas inom produktutveckling och kvalitet Intern och extern utbildning Värderingsstyrt företag med fokus på Service, Kvalitet, Energi och Respekt ISO 9001-certifierad verksamhet med miljömedvetenhet 📨 Ansök nu! Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected] Vi intervjuar löpande – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! www.gigasense.se
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen som gruppledare kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Boendet riktar sig mot personkrets 1 enligt 9§9 LSS för vuxna och finns i Åkersberga. Om tjänsten Hantverkarens gruppbostad ligger natursköna Åkersberga cirka 40 min från centrala Stockholm norr om stan. Gruppbostaden är belägen i ett radhusområde med skogen som närmaste granne. Boendet är i ett plan och har 6 stycken tillhörande lägenheter med varsin tillhörande uteplats. Rymliga gemensamma utrymmen inomhus och tillhörande vacker uteplats med möjlighet till odling och trevliga möten mellan de boende och personal. Arbetstider: Tjänsten kan innebära arbete under dagtid, kvällstid och nattjour på vardagar samt helger vid behov. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Arbetsuppgifter Du ansvarar för att tillsammans med dina kollegor ge individuellt utformat stöd till de boende i vardagslivets alla delar för att därigenom stärka förmågan hos den boende samt motivera till att nå självständighet utifrån varje individs förutsättningar. Du planerar och genomför aktiviteter med de boende. Du genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Du bidrar och verkar för att skapa en god och attraktiv miljö för alla, såväl kollegor som boende. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare/gruppledare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på verksamheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Du har även goda kunskaper i svenska, både tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet. Det är meriterande om du har: Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet från liknande verksamhet Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, alternativ och kompletterande kommunikation Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern läroportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Kontaktuppgifter: Fredrik Polfors, Verksamhetschef, [email protected] Välkommen med din ansökan!
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Vi behöver stärka vårt team med en driven fordonstekniker under sommaren. Är du redo för nästa utmaning? Har du bred erfarenhet som fordonstekniker? Då kan det vara just dig vi söker! Om jobbet Som fordonstekniker kommer du att tillhöra avdelningen produktion som ansvarar för att leverera vårt högkvalitativa tekniska test av bilar och du kommer att vara en viktig del i våra framgångar. Genom vårt testförfarande och hantering av försäljningsobjekt skapar vi trygghet åt både säljande och köpande kunder. Vi jobbar helt märkesoberoende och hanterar en stor variation av modeller, årsmodeller och fabrikat. Våra huvudsakliga arbetsverktyg är iPads när vi genomför KVD-test på bilarna. Detta jobb är perfekt för dig som söker ett roligt jobb för sommaren men även löpande under året när behovet finns! Din profil Vi söker dig som gillar att arbeta i högt tempo samtidigt som du tycker att det är en självklarhet att alltid göra ditt bästa och leverera god kvalitet. Givetvis har du båda fötterna på jorden och besitter en otrolig förmåga att se möjligheter istället för hinder. Du vet att man kommer längst genom god kommunikation och samarbete, och det sitter i din ryggrad. Du är lugnet själv när det stormar och ses av många som en stöttepelare som står stadigt i både ur och skur. Att vara en tvättäkta lagspelare är en självklarhet för dig, och ditt motto "laget före jaget" visar att du är en pålitlig och värdefull medarbetare. Att du dessutom är en glad och trevlig person som gillar att arbeta gör att du passar in mycket bra hos oss. Vidare ser vi att du… • Har en dokumenterad och godkänd fordonsutbildning • Har hög teknisk kompetens och är en van problemlösare • Har god datorkunskap och är van att arbeta i IT-miljöer • Har erfarenhet av att med diagnosverktyg göra felsökning av fordons elektroniska system (på olika bilmodeller och fabrikat) • Pratar flytande svenska och engelska Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning där du arbetar vid behov enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten kontakta Production Manager Marcus Lindau, via mejl [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser också att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Österåker. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Österåkers kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på kvällstid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har även ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. Vi ser också att en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmågan att hantera de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl. 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer utgå från vårt kontor i Österåker, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Nu söker vi på SAAND en personlig assistent till teamet runt en aktiv och social kvinna med intresse för hästar och hundar i Åkersberga. Tjänsten är en deltidstjänst på dagtid ca 50% där du arbetar 2-3 dagar i veckan. Om tjänsten: Jag är en glad, aktiv och social kvinna med funktionsnedsättningar i armar och ben, som söker en empatisk kvinna mellan 25-55 år som vill dela mitt häst- och hundliv. Du kommer att följa med mig på träningar, shopping, i trädgården och andra aktiviteter i min vardag. Jag bor på en hästgård och har tävlat aktivt i landslaget för paradressyr. Mitt mål är att återvända till landslaget, så du bör ha stor hästkunskap och kunna köra B-korts lastbil till träning, tävling och veterinärbesök. Tävlingserfarenhet och kunskaper i tömkörning är meriterande. Arbetsuppgifter: Assistera mig i mitt dagliga liv, inklusive häst- och hundskötsel. Följa med på shopping och andra utflykter. Hjälpa till i trädgården och med hushållssysslor. Vad vi söker: Empatisk och social kvinna, 25-55 år. Stor hästkunskap, inklusive gärna erfarenhet av att köra B-körkorts lastbil. Flytande svenska i tal och skrift. B-körkort och ickerökare. Du behöver egen bil för att ta dig till arbetsplatsen. Inte allergisk mot pälsdjur. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men personkemin är viktigast. Boende inom rimligt avstånd till Åkersberga (vi kan tyvärr inte ordna boende på gården). Arbetstider och anställning: Vardagar: 8-17, Helger: 8-15 (var tredje helg ingår i schemat). Vi söker någon som kan arbeta 2-3 dagar per vecka med start omgående. Om du känner att du passar in på beskrivningen och vill vara en del av mitt team, ser vi fram emot att få din ansökan!
Vill du stötta och stärka en familj och bidra till barns rätt till en trygg uppväxt? SOS Barnbyar bedriver, med stöd av Erling Perssons Stiftelse, projektet Stark och Trygg för att stötta familjer i Stockholms län där ett eller flera barn är placerat i någon form av heldygnsvård. Genom att stötta föräldrarna och de barn som bor kvar i ursprungsfamiljen med ett preventivt och familjeorienterat stöd vill vi tillsammans skapa goda förutsättningar för att stärka upp familjens skyddsfaktorer. Vår erfarenhet visar att familjer med ett utökat behov av stöd ofta saknar ett individuellt helhetsstöd, framför allt saknas det stöd till de barn vars syskon är placerade. Vi riktar oss till familjer där ett eller flera barn är placerade, oavsett placeringsform eller orsak till placeringen. Om uppdraget som stödperson Som stödperson är du anställd per timme och ditt uppdrag innebär att stötta en familj genom individuella träffar upp till ett års tid. En familj har två stödpersoner kopplade till sig som tillsammans ser till både barnen och föräldrarnas behov av stöd. En stödperson fokuserar på föräldrarna och de yngsta barnen och en stödperson fokuserar på de barn i familjen som är i skolåldern och uppåt. Stödet handlar om att bidra till att barnen i familjen får en stärkt skolgång, en meningsfull fritid och rätt till psykosocialt stöd vid behov. Det handlar också om att stötta och stärka föräldrarnas förutsättningar att kunna trygga sina barns uppväxt. Projektet arbetar utifrån en metod som bygger på individuella målsättningar framtagna utifrån varje familjs livssituation och stödbehov. Vid inskrivning i projektet genomförs en mätning för att förstå familjens behov av stöd. Därefter utformar stödpersonerna tillsammans med familjen en stödplan. Ni träffas på de tider och allmänna platser som passar er, vanligtvis efter kontorstider, kvällar eller helger. Stark och Tryggs mål är att ge varje familj just det stöd de behöver utifrån de individuella behoven. Din uppgift och mål är att skapa en förtroendefull och respektfull relation med familjen. De flesta familjer som kommer att ta del av stödet är bosatta inom Stockholms Stad eller i Österåker kommun. Anställningsformen som stödperson i våra nationella program är flexibel, med andra ord är du inte garanterad timmar. Vi matchar våra stödpersoner och familjer utifrån familjens behov och din erfarenhet. När du tillfrågas om uppdrag stämmer vi av om du har möjlighet att starta upp samt omfattningen av uppdraget. I regel omfattar ett uppdrag cirka 10 timmar/månad och utförs utöver din ordinarie sysselsättning. Inför uppdraget genomgår du en utbildning i SOS Barnbyars regi. Inom ramen för varje stödpersonsuppdrag ingår handledning och kompetenshöjande aktiviteter. Inför anställning kommer utdrag ur Polisens belastningsregister att begäras och referenstagning göras. Vi söker dig som: har utbildning inom socialt arbete eller är under utbildning, alternativt har inhämtat motsvarande kunskaper på annat sätt har erfarenhet av arbete med antingen föräldraskapsstöd och/eller arbete med barn och unga har god kännedom om det svenska samhället och dess struktur god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska Meriterande: erfarenhet av skolvärlden erfarenhet av arbete som kontaktperson inom kommunal, privat eller ideell sektor. Som stödperson hos SOS Barnbyar har du ett ansvar att efterleva och följa vår Uppförandekod samt Child and Youth Safeguarding Policy med tillhörande riktlinje. Detta innebär att vi arbetar utifrån ett riskmedvetet läge och att den enskilda arbetaren är ansvarig för att hens arbete inte på något sätt utsätter barn och unga för risk att fara illa. Svaret på din ansökan kan råka hamna i din skräppost.
Toppenjobb med långa pass! För kunds räkning söker vi en varm och empatisk kvinna som kan hoppa in vid behov för att assistera en man i 45-årsåldern i det dagliga livet. I uppdraget ingår att vara behjälplig vid förflyttningar, matsituation, viss hygien samt förekommande hushållssysslor. Han har nedsatt tal och det är därför av stor vikt att du har mycket god svenska alternativt engelska. Erfarenhet är inte ett krav, men starkt meriterande. Passen är förlagda kl. 8.30-23 vardagar samt 9.00-23 helger. Katt finns i hemmet. För rätt person finns det chans till en tjänst på ca. 80%. Att arbeta på God Assistans innebär: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) innan anställning. * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt dedikerade team. Ansök nu och bli en del av God Assistans! God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Kontaktperson på God Assistans: Therese Elmqvist #Mitt
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 225 jobb