Skiftledare till vår restaurang, med gästupplevelse, service & värdskap i fokus Nu söker vi SKIFTLEDARE till vår restaurang som med servicen i sitt DNA och med sitt eget unika jag skapar personliga gästupplevelser och arbetsglädje. Du arbetar på ett strukturerat sätt, är en stark lagspelare och tar dig an arbetsuppgifterna med driv & kraft. Har öga för kvalité samt de små detaljerna. En förmåga att snabbt ställa om vid oförutsedda händelser och en förmåga att behålla lugnet under stressiga situationer är en grundförutsättning för att lyckas i denna fartfyllda verksamhet. I restaurangen serveras frukost, lunch och middagar. Vi ansvarar även för baren samt servering av för- och eftermiddagsfika till våra konferensgäster. Arbetet som skiftledare innebär att du är arbetsledare för teamet under ditt pass men också delaktig i de dagliga arbetsuppgifterna på avdelningen. Du är delaktig i planering av avdelningens arbete. Du både leder och säkerställer en god servicenivå samt entusiasmerar och utvecklar arbetsgruppen. Vana att leda ett team både på den mindre middagen och den stora banketten. Våra gäster kan vara allt från den lilla arbetsgruppen till det stora företagseventet med galamiddag i Runöhallen vilket ger stor variation i arbetsuppgifterna. Till viss del även privata tillställningar och arrangemang. Tjänsten innebär: Att ansvara för driften i restaurangen under ditt arbetspass. Att leda det dagliga servicearbetet och säkerställa en hög servicenivå. Driva försäljning och gästnöjdhet. Introducera och motivera nya medarbetare. Se till att företagets standards och rutiner efterföljs. Varierade arbetstider. Kvalifikationer och kompetens: Tre års erfarenhet av matsalsarbete och erfarenhet av bankett- och konferensverksamhet. Kunskap och intresse för mat- och dryck. Utbildning inom hotell och restaurang eller liknande. Genuin känsla för service och värdskap. God samarbetsförmåga och flexibilitet. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskap. Målmedveten och driven gällande merförsäljning. Kvalitets och varumärkestänk som ger trygghet åt medarbetare och gäst. Vi rekommenderar att du har B-körkort och tillgång till bil (då vi ligger en bit från kommunala färdmedel). Vi erbjuder: Ett variationsrikt arbete. Pension, försäkring och schyssta villkor genom kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och träningsmöjligheter. En arbetsplats vackert belägen där utveckling av verksamhet och medarbetare är viktigt. Har du klipp i steget, brinner du för service, god mat och dryck och vill utvecklas med oss, tveka inte att söka. Tjänsten är på heltid med varierade arbetstider. Tillträde enligt överenskommelse men gärna nu under hösten. Ansökan: Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV. Ansökningar tas endast emot till e-post [email protected]. Ange Skiftledare restaurang i ärenderaden. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka snarast dock senast den 30 augusti Du som söker samtycker i samband med din ansökan till att Runö Möten & Events får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet kopplat till detta rekryteringsärende i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgifter sparas i upp till 24 månader.
Brinner du för IT och teknik? Vill du arbeta med den allra senaste tekniken på ett företag som dessutom har en grym sammanhållning? Då tycker vi att du ska läsa vidare! MicroNät är en branschledande leverantör av luftburet bredband och intresset för våra produkter och tjänster är stort runtom i landet. I dagsläget finns vi i Skellefteå i norr till Norrtälje i söder. Just nu befinner vi oss i en spännande fas där vi expanderar kraftigt och för att kunna möta den stora efterfrågan söker vi nu en ny kollega. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är tekniskt kunnig, händig och har ett stort eget driv. Som installationstekniker är det du som ansvarar för att installera MicroNäts produkter och tjänster, där du både självständigt och i grupp utför mätningar, montering och installation av utrustning, samt löser eventuella problem som uppstår. Det är viktigt att du är serviceinriktad, professionell, social och lösningsorienterad. Det är också meriterande om du som söker har erfarenhet som elektriker, nätverksinstallatör, installationstekniker eller något annat liknande. Jobbet i korthet · Arbetar tillsammans med kollega ute hos kund · Teamet förses med servicebil och nödvändig utrustning · Vanligtvis övernattning måndag-fredag, bekostas av MicroNät · Installerar Radio-Fiber hos kunder En vanlig arbetsvecka inleds med morgonmöte på kontoret i Åkersberga där veckans schema presenteras, och du packar servicebilen med veckans material. Tillsammans med din team-kompis reser du till den ort där veckans installationer börjar. Du installerar Radio-Fiber hemma hos villakunder efter att ha kontrollerat signalstyrkan från masten. Vi erbjuder arbete i en inspirerande och innovativ miljö tillsammans med trevliga och drivna kollegor, där du som medarbetare får möjlighet att jobba och utvecklas med den senaste tekniken. Kvalifikationer · Gärna erfarenhet av att arbeta med teknisk installation · Minst gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik. · Mycket goda kunskaper i svenska och engelska · Baskunskaper i konfiguration av router och wifi-produkter · Körkort: B Omfattning 100% Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Jonas Hellström 0660-660102. Ansök redan idag med CV och personligt brev, vi gör löpande intervjuer.. Örnsköldsviksbaserade MicroNät har sedan 2010 byggt trådlösa bredbandsnät och finns idag representerade från Skellefteå i norr till Norrtälje i Stockholm i söder. Förutom sin långdistansprodukt 8XG och 10XG för privatkonsumenter, tillhandahåller MicroNät en kortdistansprodukt speciellt anpassad för företag och lägenhetshus i stadskärnor och tätorter, 6XG, som levererar hastighet upp till 1000 Mbit/s Krav: Körkort: * B (Personbil)
Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår nystartade Restaurang Vin & Vänner vid Östanå Slott från 1700-talet och ligger ca 1,5 mil nordost om Åkersberga utanför Stockholm. Vår inriktning är i första hand ost, chark och vin, men vi kommer förstås ha en välsmakande varmrättsmeny bestående av mestadels klassiska maträtter som Club Sandwich, Toast Skagen, Biff Rydberg, Entrecote med tillbehör, smörstekt Röding m.m. Vi kommer också servera Pinsa, matvåfflor, något vegetariskt och veganskt. Har du intresse/kunskap om och för goda viner gör det inget. Vi kommer tillsvidare ha säsongsöppet från mitten på Juli till sista helgen i oktober fre-sön. Med ett positivt genomslag hos våra besökare kan detta förstås snabbt ändras. Våra tänkta öppettider är fredagar 17-22, lördagar 11-23 och söndagar 11-15. Tjänsten motsvarar ca 60 procent av en heltid. Vi följer självklart de branschvillkor som finns vad det gäller rekommenderade löner, OB, arbetstider etc. Lön utifrån meriterad erfarenhet. Vi ser gärna att du har genuina kunskaper i yrket, då vi sätter stort värde just på kontakten mellan oss på Vin & Vänner och våra gäster. Ett leende är alltså ett av dina främsta verktyg.
Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår nya Restaurang Vin & Vänner belägen vid Östanå Slott ca 1, 5 mil nordost om Åkersberga i Stockholm. Vår huvudsakliga inriktning är ost, chark och vin, men där förstås en härlig varmrättsmeny ska finnas med. Den kommer inte vara överdrivet stor och vi hjälps åt med att sätta menyn, men tanken är klassiskt svenskt. En Club Sandwich, en Toast Skagen, en Biff Rydberg, en Entrecote med tillbehör, en smörstekt röding m.m. Vi vill också erbjuda våra gäster en Pinsa, en god matvåffla, något vegetariskt och veganskt alternativ, dock utan att tillhandahåll en gigantisk meny. Vi kommer inledningsvis ha säsongsöppet från mitten på juli till sista helgen i oktober, men med rätt genomslag hos allmänheten ser vi inga problem med att utöka detta. Vi kommer i första hand ha öppet fre-sön och med öppettider 17-22 fredag, 11-23 lördag, 11-15 söndag. Dessutom räknar vi med att ha mat och vinprovningar, slutna sällskap, abonnemang, Quiz-kvällar m.m. I grund motsvarar tjänsten ca 60-65 procent av en heltid, men med diverse arrangemang mer än så. Erfarenhet är förstås en merit och ett krav är att du är hemmastad i ett restaurangkök. Du behöver inte ha haft en ledande befattning, men aktiv i beredningen av maten. Du ska alltså känna dig trygg i tillagning av de rätter vi t.ex. nämnde ovan. Ålder är inget vi bryr oss om. Ditt leende är viktigare. Du kan komma färsk från en kockskola likväl som du kan vara en pensionär som inte riktigt känner sig klar med arbetslivet.
Husläkarna i Margretelund, en väletablerad läkarmottagning inom Praktikertjänst med 12 700 listade patienter mitt i Margretelunds Centrum, Åkersberga. Vi är en välfungerande arbetsplats med stabil bemanning med drygt 20 medarbetare som arbetar tillsammans i team. Här sätter vi patienten i fokus och strävar efter att ge bästa möjliga vård. Det är en stark och kompetent personalgrupp med många års erfarenhet av primärvård. Arbetsglädje, samarbete, korta beslutsvägar och ett bra bemötande ligger i fokus. Stor vikt läggs vid hög medicinsk kvalitet och på personalens arbetsmiljö och trivsel. Vi är 7 specialister i allmänmedicin, 1 ST-läkare,1 AT-läkare, 5 sjuksköterskor, 5 distriktssköterskor, 2 undersköterskor, 2 administratörer och en psykolog. Vi har sjuksköterskeledda mottagningar inom diabetes, hypertoni, osteoporos, övervikt, Astma/KOL och en rehabkoordinator. Tidigare har vi haft underleverantörer som vi remitterat till för psykolog- och psykoterapeutkontakt men sedan maj 2025 har vi en nystartad psykosocial mottagning med legitimerad psykolog på plats. Arbetsuppgifter - Fortsätta bygga upp en psykosocialmottagning på vårdcentralen enligt principerna för integrerad beteendehälsa (IBH). - Bedöma och behandla vuxna patienter med mild till måttlig psykisk ohälsa inom primärvård. - Kartläggning, bedömning av vårdbehov och vårdnivå samt tillämpning av stegvis vård. - Rådgivning och kortare behandlingskontakter för behandling av ångest, stress, depression, kris och sömnproblematik, inklusive behandling i grupper. - Utbildning och tätt samarbete med läkarna och sjuksköterskor på mottagningen. Det kommer finnas möjlighet att arbeta en del av arbetstiden på distans om önskemål finns. Inom Praktikertjänst finns ett regionalt psykosocialt primärvårdsnätverk för utbyte av arbetssätt och kollegialt stöd. Du kommer få regelbunden internhandledning samt handledning av ledningspsykolog på Praktikertjänst. Kvalifikationer - Legitimerad psykolog - Kompetens inom KBT - Erfarenhet av arbete inom primärvård är meriterande - Nyfikenhet och vilja att utveckla psykosociala teamets arbetssätt på vårdcentralen - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Personliga egenskaper Du har siktet inställt på att arbeta som psykolog på vårdcentral. Du är noggrann, driven, empatisk, har lätt att samarbeta med andra och strävar alltid efter att ge bästa vård i samtliga patientkontakter. Du sprider en positiv stämning omkring dig och vill bidra till en god arbetsmiljö. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper samt förutsättningar för att träda in i en roll som psykolog på vårdcentral. Övrig information Tjänsten är på halvtid (50%). Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning och 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Om Diamax Diamax är ett norrländskt företag - vilket vi sätter stort värde i. Vi är trygga, genuina och rejäla och är dessutom bra på att prata för oss. Vi har funnits sedan 2011 och har sedan starten varit ett företag med familjär sammanhållning där vi sätter stort fokus på individuell utveckling och långsiktighet med alla anställda. Om Uppdraget Från centrala Täby jobbar vi som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken. Diamax jobbar med välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher där vi jobbar med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Vi jobbar både med försäljning mot privatpersoner och företag samt mötesbokning för flertalet nationellt starka varumärken, vilket ger en direkt trygghet för dig och kunden. Oavsett din tidigare erfarenhet så kommer du få en gedigen utbildning inom sälj där du får varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Hos Diamax blir man aldrig lämnad vind för våg utan vi finns med dig hela tiden! Just nu söker vi fler kollegor som ska få representera några av Sveriges starkaste varumärken för Telias räkning! Du kommer under hela din anställning att få coachning, feedback och vidareutbildning dagligen. Hos oss är det alltid nära till nästa steg i karriären då vi för den karriärsugne erbjuder en bred portfölj av projekt med varierande komplexitet och rekryteringar till ledande befattningar sker alltid internt hos oss. Din utveckling är vår framgång! Vad vi söker För oss är det viktiga inte vad du har för erfarenheter utan hur du är som person. Vi söker personer som de kommande åren vill skaffa sig en bred förståelse för försäljning och som värdesätter utveckling och gemenskap. Vi tror att egenskaper som stämmer in på dig är öppenhet, driv och nyfikenhet. Vi tror att du är motiverad att lära dig försäljning och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du vill arbeta på ett företag där vi har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad. Det enda förkunskapskrav vi egentligen har är att du behärskar det svenska språket mycket väl i både tal och skrift, men har du tidigare erfarenhet av telemarketing är det så klart mediterande. Vi söker dig som till en början har möjlighet att jobba hemifrån medan vi iordningställer våra nya lokaler i Täby centrum. Du behöver då ha tillgång till egen dator och headset. När kontoret är inrett och färdigt då arbetar man från vårt nya kontor med fantastiska kollegor och en mycket kompetent och stöttande kontorschef. Vad vi erbjuder Vi tar jobbet på allvar, men mellan samtalen prioriterar vi att skratta, umgås och att dricka stora mängder kaffe. En och annan kaka återfinns också i fikarummet. Den som inte har bråttom hem får gärna hänga med ut på en after work med kollegorna. Så om du tror att du passar hos oss så erbjuder vi dig: - Stimulerande arbete i fantastisk arbetsgrupp - Delaktighet och gemenskap - Ett utvecklingsprogram som sträcker sig under hela din anställning där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget. - Självklarheter som att du som anställd har en fast lön med ett utarbetat bonussystem - Friskvårdsbidrag - Sveriges absolut bästa arbetskollegor Anställningen är i första hand på heltid. Jobbet startar 19/8-2025 arbetstider är Måndag till Fredag mellan 09:00-18.00. Ansök så snart som möjligt, vi kommer att hålla intervjuer löpande. För att vi ska gå vidare med din ansökan är det viktigt att du både skickar med personligt brev och CV. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Vi är ett stort litet företag. Vi är ett 30 - tal kollegor som sitter i Umeå, men alla känner alla. Vi har en platt liten organisation, där fokus ligger på att hjälpa dig utvecklas och på så sätt få nöjdast tänkbara kunder. Tillsammans har vi en vision och det är att erbjuda dig en trivsam, utvecklande och glädjefylld arbetsplats.
I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag.Om Österåkers gymnasium Österåkers gymnasium är en mindre gymnasieskola (ca 600 elever) med stora skolans möjligheter. Det ger oss bra förutsättningar för att aktivt arbeta med goda relationer och att möta våra elever med höga förväntningar. Vi erbjuder Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet, Teknikprogrammet och två Introduktionsprogram. Vi har säkrat sju års finansiering från EU för våra Erasmus-projekt och utlandssamarbeten. Skolan har också många UF-företag som konkurrerar med sina affärsplaner och samverkar med vårt lokala näringsliv. Att vara i en kommun med tydlig företagsprofil ger stora möjligheter. Elever kan även kombinera sina studier med profiler inom idrott och estetiskt skapande. Vår Golf-profil är en NIU - nationellt godkänd idrottsutbildning och tar emot sökande från hela regionen.Vi har en mycket hög andel behöriga lärare (96%) och låg personalomsättning. ÖG har bland annat lärare som avlagt doktorsexamen, lärare som fått sina litterära verk publicerade och lärare som arbetat med kompetensutveckling på nationell nivå inom undervisning. Vi har också sex förstelärare som arbetar med skolutveckling genom lektionsdesign. Elever som vill studera mer eller ha extra tid med sina lärare ges möjlighet till det, bland annat genom många bemannade studietider.Skolans trygghetsteam har ett särskilt uppdrag att öka tillgängligheten för eleverna och att vara närvarande i lokaler och på lektioner. Trygghetsteamet och mentorerna samarbetar genom att regelbundet samtala om trygghetsfrågor och hur man ska bete sig mot varandra. Vid senaste trygghetsmätningen angav 91% av eleverna att de känner sig trygga i vår skola. Ditt nya jobb Vill du inspirera och utbilda framtidens ekonomer? Vi söker en engagerad lärare som brinner för undervisning och entreprenörskap.Som gymnasielärare kommer du att undervisa i ekonomiska ämnen, entreprenörskap och juridik. Det är ett långtidsvikariat med stor möjlighet till förlängning. Du blir en del av vårt engagerade arbetslag och ämneslag. Din profil • Legitimation som gymnasielärare. • Djupa ämneskunskaper inom ekonomiska ämnen och entreprenörskap. Behörighet i juridik är meriterande. • Du ska vara mycket kunnig i digitala system som Teams, olika hjälpmedelsprogram och metoder för att främja inlärning och engagemang. • Du ska ha erfarenhet av att planera och genomföra spännande och engagerande aktiviteter som ökar elevernas motivation och stärker deras självförtroende. • Du ska ha ett undersökande, lösningsinriktat och kritiskt förhållningssätt inför de utmaningar skolan står inför när AI gör insteg i skolan. Anställningens omfattning 100% Anställningsform Tillsvidare Tillträde 12 augusti eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 1 augusti Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Internationella Engelska Skolan har gjort stor skillnad för elever i 30 år. Vi är övertygade om att det är tack vare vårt tydliga etos med engagerade och närvarande ledare som våra skolor har en miljö där alla arbetar mot gemensamma mål. Hos oss får du möjlighet att besöka världen fast på hemmaplan. Skolan har en internationell inriktning och undervisningen bedrivs både på engelska och svenska. Vi strävar mot att vara en skola där lärare kan fokusera på att undervisa, elever ges möjlighet att lära sig och där alla tycker om att komma till skolan. IES Österåker är en skola för förskoleklass till årskurs 9 som öppnade i augusti 2024. När skolan är fullbelagd kommer den att ha cirka 600 elever fördelade på två parallella klasser per årskurs. Arbetsuppgifter: Som elevassistent arbetar du för att ge stöd till en eller flera elever i och utanför klassrummet. Eleven behöver stöd i både lärande och social utveckling. Du stöttar upp lektioner och raster samt övrigt förekommande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du bidrar till att skapa en trygg miljö och att du samarbetar med övrig personal. Att du tycker om att arbeta i team och har god samarbets- och kommunikationsförmåga ser vi som en självklarhet! Vi söker dig som: - har erfarenhet från arbete med personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) - har erfarenhet från arbete med personer med olika typer av funktionsvariationer. - är trygg, framåt, positiv och flexibel, - är engagerad och målmedveten, - är driven, kreativ och har lätt för att samarbeta, - är intresserad av att arbeta i en pedagogisk miljö - har goda kunskaper i svenska och engelska Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökningar tas emot bara via IES Careers databasen Tjänsten är 80% under läsåret 2025/26 Tillträde i augusti eller enligt överskommelse.
I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag.Österskärsskolan är en F-6 skola med cirka 400 elever och cirka 50 personal. Skolan ligger naturskönt i ett villaområde i vackra Österskär med närhet till Tunafjärden och Roslagsbanan. Österskärsskolan har hög akademisk ambitionsnivå med behöriga lärare och en hälsoinriktning för maximalt lärande. För att varje elev, oavsett förutsättningar, ska utvecklas och komma så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling är trygghet, hälsa och lärande avgörande för att nå framgång. Ditt nya jobb Vi söker en barnskötare till vårt fritidshem som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en stimulerande verksamhet för våra elever. Tillsammans med dina kollegor organiserar och genomför du olika aktiviteter för att utveckla skolans pedagogiska arbete utifrån Lgr22 och skolans prioriterade utvecklingsområden. Du har eleven i fokus och samverkar med elever, kollegor och vårdnadshavare på ett professionellt sätt. I ditt uppdrag som barnskötare i fritidshem ingår att: • Bedriva verksamheten på fritidshemmet och stötta läraren i undervisningen under skoltid. • Arbeta medvetet för att eleverna ska vara trygga och trivas i skolan och på fritidshemmet. • Följa upp, analysera och hitta åtgärder för att förbättra fritidshemmets verksamhet. • Ha ett tätt samarbete med kollegor på fritidshemmet och i skolan Din profil Du är utbildad barnskötare och du: • har erfarenhet av att arbeta på fritids och vad det pedagogiska arbetet på fritidshemmet innebär • är väl förtrogen med skolans och fritidshemmets styrdokument. • arbetar självständig samtidigt som du kan och vill arbeta i team. • är nyfiken, trygg och positiv i din roll. • har utmärkta språkkunskaper i svenska i tal och skrift då du arbetar med unga elevers språk- och läsinlärning Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningens omfattning 100% Anställningsform Tillsvidare Tillträde 2025-08-11 Sista ansökningsdag 2025-07-03 Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på kvällstid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har även ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. Vi ser också att en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmågan att hantera de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl. 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer utgå från vårt kontor i Österåker, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välj ett jobb för att visa detaljer