Vi söker nu dig som tidigare har jobbat med att skifta däck på bilar. Välkommen till oss! Arbetsuppgifter Vi söker duktiga däckmontörer för säsongsarbete som startar under mars månad och pågår cirka 2 månader med eventuell förlängning . Du kommer jobba hos en auktoriserad och professionell bilverkstad med moderna lokaler och verktyg. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att hjälpa verkstadens kunder med däckbyte från vinterdäck till sommardäck. Det kommer även innebära att köra in och ut bilar ifrån verkstaden samt hämta och lämna däck på lagret. Du kommer att arbeta i Åkersberga i Stockholm. Din profil Vi söker dig som tidigare har jobbat med däckskifte/däckmontering eller har ett privat intresse för bilar. Du har gärna läst fordonstekniska programmet på gymnasiet alternativt "hobbymekat". För att lyckas i rollen krävs det att du är arbetsvillig, stresstålig och inte rädd för att arbeta fysiskt. Det här är ett jobb för dig som är självgående och som har ett trevligt bemötande gentemot kunder och kollegor. Krav för att du ska vara aktuell för tjänsten är Du har manuellt B-körkort och har god fysik Du har arbetat med däckskifte tidigare Det är meriterande om du har erfarenhet av montering och balansering av däck Vi ser gärna att du har truckkort, men det är inget krav Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstiderna är förlagda under dagtid måndag-fredag. Detta är en tjänst på heltid, med start under mars månad där uppdraget kommer att pågå i cirka 2 månader. Du kommer jobba som uthyrd konsult och få en anställning hos Starfinder samt en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig i ditt arbete. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Frida Eriksson, 076-009 65 02. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
We are looking for new home cleaners to join our team in Täby och Danderyd. Are you our next star? Welcome to our recruitment meeting in Danderyd! We will have a recruitment meeting in Danderyd where you will get more information about Hemfrid and the position. (We will come back with more information, about time and place). Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Täby och Danderyd. Är du vår nästa stjärna? Välkommen till vår rekryteringsträff i Danderyd! Vi kommer att ha en rekryteringsträff i Danderyd där du kommer att få mer information om Hemfrid och tjänsten. (Vi kommer att återkomma med mer information, om tid och plats för träffen).
Vi välkomnar en sjuksköterska som vill bli en del av vårt fantastiska team! I rollen som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och din kompetens och trivsel värdesätts högt. Vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs, du ges därmed goda möjligheter att växa och utvecklas med oss. Du får en arbetsledande roll i teamet med möjligheter att påverka verksamheten Här kommer du att arbeta Som omvårdnadsansvarig sjuksköterska. Vem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor, är prestigelös och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du samarbetar med kollegor, läkare och eventuellt andra, både interna och externa, kontakter för att säkerställa en god omvårdnad Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu en kollegapå heltid/deltid till en/ett tillsvidareanställning med provanställning med sysselsättningsgrad ”80-100 %” med startdatum 2024-02-01. Legitimerad sjuksköterska Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr du dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag Ange datum 2024-01-20 Kontaktperson Gabriella Malé E-post: [email protected] Telefonnummer: 073-9015799 Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Innehar B-körkort för manuell växellåda, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
We are looking for new home cleaners to join our team in Täby och Danderyd. Are you our next star? Welcome to our recruitment meeting in Danderyd! We will have a recruitment meeting in Danderyd where you will get more information about Hemfrid and the position. (We will come back with more information, about time and place). Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Täby och Danderyd. Är du vår nästa stjärna? Välkommen till vår rekryteringsträff i Danderyd! Vi kommer att ha en rekryteringsträff i Danderyd där du kommer att få mer information om Hemfrid och tjänsten. (Vi kommer att återkomma med mer information, om tid och plats för träffen).
Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund på Ljusterö. Det finns sju lediga tjänster, med sysselsättningsgrad upp till 100%. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08-16 16-22 22-08 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en kvinna i 50-års åldern med intresse för resor och promenader. Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en muskelsjukdom. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Följa med på aktiviteter Är du den kunden söker? Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Du är också lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidare föredrar kunden kvinnliga sökanden. Krav: Erfarenhet av att jobba som personlig assistent Fysisk stark då tunga lyft förekommer Du behöver även vara bekväm med att kunden har fåglar i hemmet För att kunna ta sig till kunden är det en fördel med körkort och bil. Sysselsättningsgrad: 7 st, varierande med möjlighet till 100% Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med Anställningsstöd: Olivia Personlig assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia personlig assistans är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Vi söker nu dig som tidigare har jobbat med att skifta däck på bilar. Välkommen till oss! Arbetsuppgifter Vi söker duktiga däckmontörer för säsongsarbete som startar under mars månad och pågår cirka 2 månader med eventuell förlängning . Du kommer jobba hos en auktoriserad och professionell bilverkstad med moderna lokaler och verktyg. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att hjälpa verkstadens kunder med däckbyte från vinterdäck till sommardäck. Det kommer även innebära att köra in och ut bilar ifrån verkstaden samt hämta och lämna däck på lagret. Du kommer att arbeta i Åkersberga i Stockholm. Din profil Vi söker dig som tidigare har jobbat med däckskifte/däckmontering eller har ett privat intresse för bilar. Du har gärna läst fordonstekniska programmet på gymnasiet alternativt "hobbymekat". För att lyckas i rollen krävs det att du är arbetsvillig, stresstålig och inte rädd för att arbeta fysiskt. Det här är ett jobb för dig som är självgående och som har ett trevligt bemötande gentemot kunder och kollegor. Krav för att du ska vara aktuell för tjänsten är Du har manuellt B-körkort och har god fysik Du har arbetat med däckskifte tidigare Det är meriterande om du har erfarenhet av montering och balansering av däck Vi ser gärna att du har truckkort, men det är inget krav Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstiderna är förlagda under dagtid måndag-fredag. Detta är en tjänst på heltid, med start under mars månad där uppdraget kommer att pågå i cirka 2 månader. Du kommer jobba som uthyrd konsult och få en anställning hos Starfinder samt en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig i ditt arbete. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Frida Eriksson, 076-009 65 02. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Vi på Forenede Care söker dig som vill jobba som vårdbiträde och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Muskötvägen! Som vårdbiträde hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Vi söker nu nya vårdbiträden till vårt hemtrevliga äldreboende. Muskötvägen är ett särskilt boende med inriktning på demensoch har 66platser. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som vårdbiträde och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som vårdbiträde hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få förlängning av tjänsten eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flera kollegorpå heltid/deltidtill ett sommarvikariatmed startdatum 2025-06-01. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som vårdbiträde får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag Ange datum 25-03-31 Du är efterlängtad - välkommen till oss!
We are looking for new home cleaners to join our team in Täby och Danderyd. Are you our next star? Welcome to our recruitment meeting in Danderyd! We will have a recruitment meeting in Danderyd where you will get more information about Hemfrid and the position. (We will come back with more information, about time and place). Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Täby ochDanderyd.Är du vår nästa stjärna? Välkommen till vår rekryteringsträff i Danderyd! Vi kommer att ha en rekryteringsträff i Danderyd där du kommer att få mer information om Hemfrid och tjänsten. (Vi kommer att återkomma med mer information, om tid och plats för träffen).
Vi välkomnar sjuksköterskor som vill bli en del av vårt fantastiska team.Enebacken är ett vård- och omsorgsboende med totalt 108 platser. 2 avdelningar är avsedda för korttids- och växelvård. 3 avdelningar är somatiska och resterande 7 avdelningar har inriktning mot personer med demenssjukdom. Vi har sjuksköterska dygnet runt. På dagtid finns undersköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och aktivitetscoach att tillgå i huset. Dina arbetsuppgifterDu har ett arbetsledande ansvar enligt HSL och ska vara pedagogisk i din handledning av omvårdnadspersonal utifrån MAS riktlinjer och enhetens rutiner. Du ansvarar för att samordna och genomföra HSL insatser. Vi arbetar även med kvalitetsregister såsom Senior alert, BPSD och Svenskt palliativregister.Teamet består av omvårdnadspersonal och en sjuksköterska. Dina personliga egenskaperDu har ett genuint intresse av att arbeta med äldre och personer med olika former av demenssjukdomar. Du ska ha vårdtagarnas bästa i fokus.Ditt arbetssätt är flexibelt och du har förmåga att arbeta resultatinriktat, verksamhetsutvecklande och se helheten i verksamheten. Som person är du självständig och lyhörd samt bidrar med en positiv anda i arbetslaget. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som socialt hög kompetens samt förmåga att leda och samarbeta med såväl uppdragsgivare som boende, närstående och medarbetare. KvalifikationerSvensk Legitimerad sjuksköterska med vana att dokumentera och med erfarenhet från demens-, somatisk eller geriatrisk vård. Anställningstyp/arbetstiderVi erbjuder dig en timanställning där du själv styr över din tid. Efter önskemål kan lägga schema för en kortare period.TillträdeOmgåendeKontaktperson för detta jobb Elnaz Sherafat Enhetschef [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer