🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Vi välkomnar två sjuksköterskor på 75% tjänst som vill bli en del av vårt fantastiska team. Enebacken är ett vård- och omsorgsboende med totalt 108 platser. 2 avdelningar är avsedda för korttids- och växelvård. 3 avdelningar är somatiska och resterande 7 avdelningar har inriktning mot personer med demenssjukdom. Vi har sjuksköterska dygnet runt. På dagtid finns undersköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och aktivitetscoach att tillgå i huset. Dina arbetsuppgifter Du har ett arbetsledande ansvar enligt HSL och ska vara pedagogisk i din handledning av omvårdnadspersonal utifrån MAS riktlinjer och enhetens rutiner. Du ansvarar för att samordna och genomföra HSL insatser. Vi arbetar även med kvalitetsregister såsom Senior alert, BPSD och Svenskt palliativregister. Teamet består av omvårdnadspersonal och en sjuksköterska. Dina personliga egenskaper Du har ett genuint intresse av att arbeta med äldre och personer med olika former av demenssjukdomar. Du ska ha vårdtagarnas bästa i fokus. Ditt arbetssätt är flexibelt och du har förmåga att arbeta resultatinriktat, verksamhetsutvecklande och se helheten i verksamheten. Som person är du självständig och lyhörd samt bidrar med en positiv anda i arbetslaget. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som socialt hög kompetens samt förmåga att leda och samarbeta med såväl uppdragsgivare som boende, närstående och medarbetare. Kvalifikationer Svensk Legitimerad sjuksköterska med vana att dokumentera och med erfarenhet från demens-, somatisk eller geriatrisk vård. Anställningstyp/arbetstider Dag, kväll och helg är på 75% tillsvidareanställning. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Tillträde Omgående Kontaktperson för detta jobb Elnaz Sherafat Enhetschef [email protected]
Nu söker vi SKIFTLEDARE till vår restaurang som med servicen i sitt DNA och med sitt eget unika jag skapar personliga gästupplevelser och arbetsglädje. Du arbetar på ett strukturerat sätt, är en stark lagspelare och tar dig an arbetsuppgifterna med driv & kraft. Har öga för kvalité samt de små detaljerna. En förmåga att snabbt ställa om vid oförutsedda händelser och en förmåga att behålla lugnet under stressiga situationer är en grundförutsättning för att lyckas i denna fartfyllda verksamhet. I restaurangen serveras frukost, lunch och middagar. Vi ansvarar även för baren samt servering av för- och eftermiddagsfika till våra konferensgäster. Arbetet som skiftledare innebär att du är arbetsledare för teamet under ditt pass men också delaktig i de dagliga arbetsuppgifterna på avdelningen. Du är delaktig i planering av avdelningens arbete. Du både leder och säkerställer en god servicenivå samt entusiasmerar och utvecklar arbetsgruppen. Vana att leda ett team både på den mindre middagen och den stora banketten. Våra gäster kan vara allt från den lilla arbetsgruppen till det stora företagseventet med galamiddag i Runöhallen vilket ger stor variation i arbetsuppgifterna. Till viss del även privata tillställningar och arrangemang. Tjänsten innebär: Att ansvara för driften i restaurangen under ditt arbetspass. Att leda det dagliga servicearbetet och säkerställa en hög servicenivå. Driva försäljning och gästnöjdhet. Introducera och motivera nya medarbetare. Se till att företagets standards och rutiner efterföljs. Varierade arbetstider. Kvalifikationer och kompetens: Tre års erfarenhet av matsalsarbete och erfarenhet av bankett- och konferensverksamhet. Kunskap och intresse för mat- och dryck. Utbildning inom hotell och restaurang eller liknande. Genuin känsla för service och värdskap. God samarbetsförmåga och flexibilitet. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskap. Målmedveten och driven gällande merförsäljning. Kvalitets och varumärkestänk som ger trygghet åt medarbetare och gäst. Vi rekommenderar att du har B-körkort och tillgång till bil (då vi ligger en bit från kommunala färdmedel). Vi erbjuder: Ett variationsrikt arbete. Pension, försäkring och schyssta villkor genom kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och träningsmöjligheter. En arbetsplats vackert belägen där utveckling av verksamhet och medarbetare är viktigt. Har du klipp i steget, brinner du för service, god mat och dryck och vill utvecklas med oss, tveka inte att söka. Tjänsten är på heltid med varierade arbetstider. Tillträde enligt överenskommelse men gärna nu under hösten. Ansökan: Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV. Ansökningar tas endast emot till e-post [email protected] senast den 30 augusti. Ange Skiftledare restaurang i ärenderaden. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka snarast. Du som söker samtycker i samband med din ansökan till att Runö Möten & Events får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet kopplat till detta rekryteringsärende i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgifter sparas i upp till 24 månader.
Österåkersdoktorn söker en specialistläkare i allmänmedicin för sedvanliga arbetsuppgifter på vårdcentral. Specialistläkare i allmänmedicin kan vara nyutbildad också. För detaljer och/eller interrese vv kontakta oss på [email protected]
Österåkersdoktorn söker en till distriktsköterska för sedvanliga arbetsuppgifter på vårdcentral. Distriktsköterska kan vara nyutbildad också. För detaljer och/eller interrese vg kontakta oss på [email protected]
Vi söker en yrkeslärare till Bygg-och anläggningsprogrammet med inriktning anläggningsfordon, 100% med start höstterminen 2025. Anställningen är tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega. Vi söker i första hand dig som är behörig och legitimerad lärare. Du ska ha goda teoretiska och praktiska kunskaper inom yrkesområdet. Som person har du lätt för att samarbeta och har en god kommunikativ förmåga. Du förväntas kunna hantera elevers olika förutsättningar och individanpassa din undervisning. I tjänsten ingår även mentorskap och APL-ansvar. Vi lägger stor vikt vid god elevkontakt och hur vi kommunicerar med varandra. Om skolan Skärgårdsgymnasiet är en expansiv och framåtsträvande skola i Åkersberga som i huvudsak är inriktad på yrkesförberedande program. Skolan är lätt att nå med två minuters promenad från Roslagsbanan. På skolan finns programmen Bygg- och anläggning (husbyggnad, målare och anläggningsförare), Hantverk (frisör, stylist), Fordon och Transport, El och Energi, Barn- och fritid, Restaurang och livsmedel (kök, servering, bageri), Handels samt Naturbruk (djurvårdare). På skolan går det ca 480 elever och vi eftersträvar små undervisningsgrupper om ca 15-20 elever. Skolan har ett tillåtande och öppet klimat som präglas av en god stämning mellan elever och personal. Vi tror på att alla elever ska ha rätt att nå sina mål, oavsett förutsättningar. Därför erbjuder skolan möjlighet till extra undervisning, i form av stödtider inom varje ämne. Vår vision Skärgårdsgymnasiet ska genom sin pedagogik, sina yrkesanpassade lokaler, sitt sätt att organisera undervisningen genom en tydlig struktur för elevinflytande, nå visionen att alla studenter skall ta yrkesexamen alternativt ska vara anställningsbara efter sina studier. Skärgårdsgymnasiet ska också vara en föregångare när det gäller att utveckla pedagogiska metoder för att öka ungdomars engagemang och lärande under sin arbetspraktik (APL). På skolan arbetar motiverade lärare, med en yrkesbaserad och tvärvetenskaplig undervisning, i en trygg och tillåtande lärmiljö. Skärgårdsgymnasiet är en verksamhet där elever får en tro på sin egen förmåga och känner hoppfullhet inför framtiden. Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vänligen ange vilken tjänst du söker samt löneanspråk i din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser också att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Österåker. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Österåkers kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.
Vi inom verksamhetsområde vård och omsorg ansvarar för kommunalt driven vård och omsorg inom äldre- och funktionshinderområdet. Våra medarbetare har kompetens inom det medicinska, beteendevetenskapliga och sociala området, samt inom språk och kultur. Vi utgår alltid från kundens behov och ger varje kund ett gott bemötande, bra service, trygghet och inflytande. Vårt arbete präglas av ansvar, möten och samspel med andra människor.Vi söker dig som vill arbeta som Stödassistent inom LSS på korttidsboende och nystartat barnboende. Du kommer möta personer med unika och komplexa behov och vi vill ge dem möjlighet att utvecklas, nå sina drömmar och kunna delta i samhället på sina egna villkor. Här finns stora ambitioner och visioner för framtiden. Ditt nya jobb Ditt arbete handlar till största delen av att ge stöd till kunderna efter deras behov och önskemål. Det kan handla om vardagliga sysslor som matlagning, handling, tvätt och städ men också att tillsammans med kunden planera fritid och andra aktiviteter som kan öka självständighet och tillit till egen förmåga och utveckling. Vi arbetar för att skapa trygghet och trivsel med stor respekt för individens självbestämmande och integritet. Då våra kunder kan ha utmanande eller avvikande beteende blir en viktig uppgift att tillsammans med arbetsgruppen arbeta efter beslutade rutiner och arbetssätt som ger en trygg och säker vardag för alla. Uppdraget kan vara känslomässigt krävande. I dina arbetsuppgifter ingår administration som till exempel dokumentation, riskbedömningar och upprättande av handlingsplaner. Tillsammans arbetar vi för att skapa en arbetsplats där vi sätter höga mål, delar med oss av kunskap, är nyfikna och har kul. Vi sätter alltid kundens intressen i första rummet! Din profil Vi letar efter dig med ett stort intresse av att arbeta med människor samt har ett professionellt och flexibelt arbetssätt. Du har lätt för att arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du kommer utföra ditt arbete under stort ansvar. För att lyckas med det vill vi att du har: • Gymnasial utbildning från Omvårdnadsprogrammet eller Barn- och fritidsprogrammet innehållandes specialpedagogik 1 och 2. Annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant kan vara aktuell. • Erfarenhet av arbete inom LSS verksamhet och kunskap om olika diagnoser inklusive neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) • Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande (LAB) och Motiverande samtal (MI) samt god förmåga att kunna omsätta denna kunskap i det praktiska arbetet med den enskilda kunden. • Goda kunskaper i svenska språket • Goda datakunskaper • Körkort B är meriterande Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Registerutdrag från polisen uppvisas vid intervju. Österåkers kommun tillämpar i vissa system elektronisk signering så du behöver ett mobilt BankID. Anställningens omfattning 75-100 %. Dag, sovande jour och natt. Tillträde Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2025-06-13 Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag.Vill du jobba med kompetenta, vetgiriga och drivna kollegor? Då ska du söka jobb hos oss på Sjökarbyskolan. Varmt välkommen till Sjökarbyskolan som är en F-6 skola med cirka 375 elever. Vi har även förmånen att ha en klass i anpassad grundskola. På Sjökarbyskolan är vi övertygade om att alla kan och vill lära sig. Vi strävar efter att varje elev ska nå sin fulla potential och mötas av en tillgänglig undervisning och lärmiljö. Ditt nya jobb I tjänsten ingår undervsining i åk 2-6 samt anpassad grundskola. Du samverkar med kollegor kring planering, genomförande, utvärdering, analys samt dokumentation av verksamheten. Din profil Vi söker dig som: • är legitimerad lärare med behörighet i slöjd (trä/metall), teknik och bild • har lätt för att samarbeta med andra och samtidigt är mycket självständig • arbetar både formativt och språkutvecklande • är flexibel • är en stabil, trygg och tydlig ledare i slöjdsalen • planerar, organiserar, prioriterar och analyserar din lektionsstruktur på ett effektivt sätt • leder och organiserar ditt arbete så att en trygg och respektfull lärandemiljö skapas • utvecklar elevernas förmåga att lära och gör eleverna delaktiga i planeringen av undervisningen • använder digitala verktyg som en del av undervisningen • tillägnar dig resultatet av aktuell forskning och kan om sätta den i ditt arbete • ser kollegialt lärande som självklart och en förutsättning för att skapa ny och fördjupad kunskap • vill vara med och utveckla skolans verksamhet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningens omfattning Deltid 70% Anställningsform Tillsvidare Tillträde 250812 Sista ansökningsdag 250605 Intervjuer kan ske löpande under annonstiden så tveka inte att söka redan idag! Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
Välj ett jobb för att visa detaljer