Lediga jobb i Övertorneå
Sök totalt 10 lediga jobb i Övertorneå
Vi söker nu en kock, tillsvidare på heltid. Kost- och lokalvårdsverksamheten är en samlad verksamhet med hela kommunen som ett arbetsområde, vilket kan innebära förflyttning mellan olika arbetsplatser inom yrkesområdet. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter: Tjänsten är för närvarande placerad vid Centralköket men tjänstgöring kan ske i våra andra kök också efter verksamhetens behov. Du ska självständigt kunna sköta matlagning, hantera specialkost, konsistenskost och salladsberedning samt övrigt förekommande arbetsuppgifter som tillhör yrket kock. Du har förmåga att anpassa arbetet där du behövs för dagen. Bra planeringsförmåga i kombination med flexibilitet krävs och bra samarbete i grupp. Grundläggande kunskaper i det svenska språket är ett krav för att bl.a. säkerställa specialkost och innehållsdeklarationer. Kvalifikationer - Utbildning som Kock - Erfarenhet värderas - Kunskap om egenkontroll - Datakunskaper Dina personliga egenskaper - God initiativförmåga/planeringsförmåga - Ett brinnande intresse för matlagning - Engagerad - Flexibel - Serviceinriktad - Samarbetsvillig Omfattning: Tjänsten är tillsvidare på heltid. Start enligt överenskommelse. Facklig företrädare: Kommunal Norrbotten, 010-442 99 16 Övrigt: Vi har tobaksfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan: Välkommen med med din ansökan senast 17 juli 2025. Du kommer att få en bekräftelse på att din ansökan kommit in. Skulle du inte motta en sådan bekräftelse ber vi dig att kontakta oss på [email protected]. Vi är förvaltningskommun för finska och meänkieli och det är därför positivt om du kan något av dessa språk. Då vi är en totalförsvarsmyndighet kan tjänsten medföra krigsplacering. Mer om Övertorneå Övertorneås samhällsservice och geografiska läge ger möjlighet att ägna dig åt sådant du vill, inte sådant du måste. Bara för att nämna några fördelar med vår kommun så har vi en enda rondell på 250 000 hektar, kollektivtrafiken är nästan gratis och vi utsågs till Sveriges bästa skolkommun 2020 och 2021 samt årets e-hälsokommun 2024! Förutsättningarna för att du ska trivas tror vi alltså är väldigt goda! Sugen på att flytta hit? Kolla in Hej Hemby. Genom detta projekt kan du som vill flytta till Övertorneå få hjälp med att förverkliga din dröm. Vi verkar för en jämställd arbetsplats där vi ser mångfald som en styrka. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.
Projektledare till Arvsfondsprojekt för samverkan kring barn med NPF-diagnos eller liknande problematik Placeringsort: Norrbotten (ev. möjlighet att utgå från din hemkommun) Omfattning: Heltid, tidsbegränsad anställning till 2027-02-28 Tillträde: Tidigast 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse ABF Norr söker en ny projektledare till det treåriga Arvsfondsprojektet Vita Rosen. Projektet skall utveckla och etablera en hållbar modell för samverkan kring barn med NPF-diagnos eller liknande problematik. Projektet utgår från barnets och familjens behov, och strävar efter att olika samhällsaktörer – skola, hälso- och sjukvård, socialtjänst och civilsamhälle – gemensamt tar ansvar för stödinsatser, utan att föräldrarna själva behöver samordna dem. Projektet omfattar både en aktivitetsmodell, som just nu testas i Överkalix, och en samordningsmodell. Arbetet sker i nära dialog med barn, föräldrar och professionella och har ett starkt fokus på inkludering, tillgänglighet och långsiktig förankring. Ditt uppdrag När du påbörjar tjänsten är ungefär halva projekttiden avverkad, men Du kommer få en organiserad överlämning av den tidigare projektledaren. Förutom att du i din roll skall leda projektet framåt så är det byggandet av samordningsmodellen i en kommun i Norrbotten som är i fokus. Du leder ett team bestående av barn- och föräldrastöd, projektsamordnare, verksamhetsutvecklare och insatser från Psykologpartners. Du rapporterar till Verksamhetsområdeschef Projekt och Uppdrag ABF Norr och du kommer ha kontakt med projektets kontakt på Allmänna arvsfonden. Till din hjälp har du stöd och support från ekonomienhet samt Verksamhetsområdeschef. Vi söker dig som • är bra på att samarbeta och få människor att dra åt samma håll • är organiserad och har förmåga att driva processer framåt • kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift • trivs med att ta ansvar och fatta beslut • har körkort och tillgång till bil Det viktigaste är hur du arbetar – inte vad du har gjort tidigare. Du behöver inte vara expert på NPF eller ha arbetat i liknande projekt tidigare. Det går att läsa in sig. Men du behöver ha vilja, struktur och ett gott omdöme. Meriterande • Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter och civilsamhälle • Kunskap om barnrätt och/eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar • Kännedom om Norrbottens kommuner och förutsättningar • Erfarenhet av att arbeta med projekt inom ideell sektor eller offentlig förvaltning Om oss ABF Norr är en del av Sveriges största studieförbund och har ett starkt engagemang för demokrati, folkbildning och social rättvisa. Som projektledare hos oss blir du del av ett sammanhang med erfarna kollegor och ett brett nätverk av samarbetspartners. Ansökan Senast 2025-08-03 genom att skicka personligt brev och CV till [email protected]. Märk mejlet med "Ansökan projektledare Vita Rosen". Frågor om tjänsten besvaras av Fredric Holmström, Verksamhetsområdeschef Projekt och Uppdrag 076-582 11 13 | [email protected] Länkar https://www.abf.se/norr/projekt-vita-rosen/ https://www.arvsfonden.se/projekt/alla-projekt/projektsidor/vitarosen?utm_source=chatgpt.com
Vi söker en enhetschef som har intresse av att bygga framtidens primärvård! Inom primärvården ska vi främja hälsa och möta människans behov av en god och tillgänglig vård i livets alla skeenden. För att möjliggöra en stark och konkurrenskraftig verksamhet söker vi en enhetschef till Övertorneå hälsocentral. Övertorneå HC har sex allmänmedicinska slutenvårdsplatser integrerade i verksamheten. I uppdraget kommer stor tyngdpunkt att läggas vid att stimulera utveckling och spridning av goda arbetssätt med rätt användande av den kompetens som finns i verksamheten, att utveckla samarbetet mellan hälsocentralerna och att skapa en god och rekryterande arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Vi sökerSom enhetschef är det betydelsefullt att du har förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat med god laganda genom att informera, engagera och motivera dina medarbetare. Vi söker dig som har erfarenhet och/eller intresse av ledarskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av primärvården. Du får gärna ha sysslat med ett brett perspektiv av frågor såväl strategiska som operativa. Du har förmåga att planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt samt är tydlig i din kommunikation. Du har ett genuint intresse av att leda människor och förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Att kunna samverka med andra är viktigt i denna roll och därför ser vi att du har en god samarbetsförmåga. Som person tror vi att du är strukturerad, självständig, kommunikativ och prestigelös. Du har relevant utbildning inom hälso- och sjukvård. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Det här får du arbeta med Du är ansvarig för hälsocentralens allmänmedicinska slutenvårdsplatser, leder och organiserar det dagliga arbetet och ansvarar för personal, arbetsmiljö, patientsäkerhet och ekonomi. Du och dina medarbetare ansvarar gemensamt för att utveckla en god arbetsmiljö som gynnar hälsa och trivsel. Du är underställd verksamhetsområdeschef och ingår i ledningsgruppen för primärvården Östra Norrbotten, där du förväntas bidra till utveckling och uppfyllelse av verksamhetens mål. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenAnställningen är en tillsvidareanställning i din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande på tre år. Arbetet är på 50 % som enhetschef och du arbetar resterande del i verksamheten i din grundprofession. Tjänsten är förlagt till dagtid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Individ och familjeomsorgen söker nu en administratör. Om dig: Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning, alternativt högre utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som passande för arbetsuppgiften. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du lyhörd, har en hög servicekänsla och är lösningsorienterad. Samarbetsförmåga är viktigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor, samtidigt som du också behöver trivas med ett självständigt arbete. Du är noggrann, kan arbeta under tidspress, har förmåga att lära nytt och anpassa dig till den utveckling och förändring som sker. God IT-vana krävs. I dagsläget använder vi oss bland annat av IT-systemen Pulsen combine Du behärskar svenska både skriftligen och muntligen. Dina arbetsuppgifter: I dagsläget är det dessa arbetsuppgifter som ingår i administratörens uppgifter men förändring kan ske. • Ha mottagningen genom att svara i telefon, sortera posten och kontrollera socialtjänstens e-post. Lämnar sedan över till 1:e socialsekreterare för hantering av ärenden. • Vara behjälplig med att boka/avboka besök med klienter och samverkanspartner, boka besöksrum, bilar, resor, tolk etc. • Scanna in dokument i akt. Ta emot handlingar, journalföra inkomna handlingar, registrera anmälningar/ansökningar. • Skicka begäran om att inhämta handlingar/information/journaler etc till olika instanser. • Vara behjälplig med statistik- även till ekonomi och kommunledning. • Vara behjälplig med loggning i verksamhetssystemet. • Attestera fakturor. • Betala vårdfakturor. • Överlämnar rapporter till ekonomi (ersättningar/ arvoden/omkostnader). • Handläggning av dödsboanmälan • Protokollföra och skriva anteckningar vid APT. • Skriva försättsblad till handlingar till AU/SN. • Skicka kallelse till SIP, föra SIP-protokoll. • Vid behov vara med i klientmöten, placeringar etc, skriva utkast till dokumentation i ärenden (som socialsekreterare sedan kontrollerar, godkänner och slut signerar). Anställningsvillkor: Tjänsten är ett vikariat på heltid. Start snarast eller enligt överenskommelse t o m 2025-12-31, tjänsten kan förlängas och övergå till en tillsvidareanställning. Upplysningar: För mer information om tjänsten kontakta Lena Löpare, tf IFO chef, tfn 076-108 70 41 , e-post: [email protected] Facklig kontaktperson: Johanna Huhtasaari, Vision, tfn 0927 72000, e-post: [email protected] Ansökan: Välkommen med Din ansökan senast 13 juli 2025. Du kommer att få en bekräftelse på att din ansökan kommit in. Skulle du inte motta en sådan bekräftelse ber vi dig att kontakta oss på [email protected]. Vi är förvaltningskommun för finska och meänkieli och det är därför positivt om du kan något av dessa språk. Då vi är en totalförsvarsmyndighet kan tjänsten medföra krigsplacering. Mer om Övertorneå Övertorneås samhällsservice och geografiska läge ger möjlighet att ägna dig åt sådant du vill, inte sådant du måste. Bara för att nämna några fördelar med vår kommun så har vi en enda rondell på 250 000 hektar, kollektivtrafiken är nästan gratis och vi utsågs till Sveriges bästa skolkommun 2020 och 2021 samt årets e-hälsokommun 2024! Förutsättningarna för att du ska trivas tror vi alltså är väldigt goda! Sugen på att flytta hit? Kolla in Hej Hemby. Genom detta projekt kan du som vill flytta till Övertorneå få hjälp med att förverkliga din dröm. Vi verkar för en jämställd arbetsplats där vi ser mångfald som en styrka. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.
Kyrkoherde med hjärta för kultur, samarbete och framtidstro Övertorneå församling söker en ny kyrkoherde – en lyhörd och stabil ledare som vill vara med och bygga framtid, både bildligt och bokstavligt. Vi är en liten församling med stort hjärta, stor bredd i uppdraget och stor framtidstro. Nu söker vi dig som vill leda oss vidare. Välkommen till en unik plats I Tornedalen möts språk, traditioner och livsformer. Hos oss lever meänkieli och den tornedalska kulturen starkt, och många församlingsbor har finska som modersmål. Det är viktigt att du har förståelse och respekt för detta. Kunskaper i meänkieli eller finska är meriterande, men inte ett krav. En församling i förändring – och i rörelse framåt En stor händelse som präglar vår framtid är återuppbyggnaden av Hietaniemi kyrka som tragiskt brann ner i september 2023. Du kommer ha en viktig roll i att leda församlingen genom detta arbete – både i det praktiska och i det känslomässiga. Vi är ett litet arbetslag där alla tar stort ansvar och ofta arbetar brett. Samtidigt samverkar vi aktivt med andra församlingar i regionen, vilket gör god samarbetsförmåga till en nyckel. Vi söker dig som... - är prästvigd inom Svenska kyrkan - har erfarenhet av ledarskap och vill vara närvarande, tydlig och lyssnande - vill arbeta nära och i dialog med kyrkorådets ordförande och andra ideella krafter - ser möjligheter i en mindre organisation där engagemang och delaktighet är centralt - vill vara med och utveckla arbetet med idealitet - gärna har intresse för – eller erfarenhet av – flerspråkighet och mångkultur Har du ännu inte slutfört den behörighetsgivande kyrkoherdeutbildningen, men är intresserad av tjänsten? Hör av dig ändå – vi är öppna för att tillsammans hitta en lösning. Vi erbjuder Ett varmt välkomnande arbetslag, en församling som tror på framtiden och en arbetsmiljö där du som ledare gör verklig skillnad – varje dag. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 24 augusti. Bifoga CV, personligt brev samt prästbrev.
Tekniska Enheten på Övertorneå kommun sköter drift, underhåll och förvaltning av kommunens och Stiftelsen Matarengihems fastighetsbestånd. Totalt omfattar innehavet ca 450 lägenheter och ett 30-tal kommunala fastigheter som nyttjas av kommunens olika verksamhetsutövare, såsom skola, vård och omsorg. Tekniska Enheten består av ett 30-tal medarbetare som förutom fastigheter hanterar även renhållning, VA, gator, parker och grönytor samt fordonssamordning. Tekniska enheten söker nu en fastighetstekniker till Övertorneå. Söker du ett varierat arbete? Trivs du med att utföra tillsyn och skötsel och att felsöka och reparera anläggningar och tekniska installationer? Som fastighetstekniker arbetar du i grupp men ibland enskilt, med tillsyn och skötsel samt felsökning och reparation av fastighetstekniska system inom bland annat el, värme, rör och ventilation. Du kommer även beställa arbeten från entreprenörer och följa upp deras arbete. Beredskap ingår i tjänsten. Arbetet innebär dagligt samarbete med entreprenörer, underleverantörer och verksamheter. Kvalifikationer: • Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom drift och underhåll av fastigheter, tekniska system eller motsvarande erfarenhet. • Om du har slutfört gymnasieutbildning eller yrkesutbildning med inriktning mot el eller VVS är det en fördel. • Det är meriterande om du har utbildningar inom VVS, el- och elektronik eller fastighetsrelaterade driftutbildningar av till exempel larm, ventilation, undercentraler, fastighetsstyrning eller liknande. • Du har god administrativ förmåga, god datorvana som användare av stödsystem samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. • Det är fördel om du har erfarenhet av samarbete med både beställare, entreprenörer och kunder. • Du har god förmåga att samarbete och ser vikten av tydlig dialog för att skapa förtroende. • Du tar ansvar för att arbetet blir utfört, strukturerar, prioriterar och följer upp. • För att lyckas i rollen krävs att du är uthållig och engagerad i att driva ditt eget arbete framåt. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ditt engagemang. Vi behöver dig som är lugn, stabil och fungerar väl i pressade situationer samt har förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Vad erbjuder vi dig? Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Övertorneå. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontaktperson: Jacob Lahti Fastighetschef +46(0)706280131 [email protected] Facklig företrädare: Kommunal Övertorneå +46(0)10-4429916 Ansökan: Välkommen med din ansökan senast 6 juli 2025. Du kommer att få en bekräftelse på att din ansökan kommit in. Skulle du inte motta en sådan bekräftelse ber vi dig att kontakta oss på [email protected]. Vi är förvaltningskommun för finska och meänkieli och det är därför positivt om du kan något av dessa språk. Då vi är en totalförsvarsmyndighet kan tjänsten medföra krigsplacering. Mer om Övertorneå Övertorneås samhällsservice och geografiska läge ger möjlighet att ägna dig åt sådant du vill, inte sådant du måste. Bara för att nämna några fördelar med vår kommun så har vi en enda rondell på 250 000 hektar och ett enda trafikljus, kollektivtrafiken är nästan gratis och vi utsågs till Sveriges bästa skolkommun 2020 och 2021 samt årets e-hälsokommun 2024! Förutsättningarna för att du ska trivas tror vi alltså är väldigt goda! Sugen på att flytta hit? Kolla in Hej Hemby. Genom detta projekt kan du som vill flytta till Övertorneå få hjälp med att förverkliga din dröm. Vi verkar för en jämställd arbetsplats där vi ser mångfald som en styrka. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.
Övertorneå kommun söker medicinskt ansvarig sjuksköterska, MAS / enhetschef för hälso- och sjukvårdsenheten, HSE. Omfattning: Heltid Varaktighet: Tills vidare Om dig: Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med relevant vidareutbildning och med erfarenhet av yrket. För tjänsten fordras B-körkort. Du har: • god förmåga att leda andra och dig själv genom att prioritera ditt arbete, se olika lösningar, visa handlingskraft samt fatta beslut • mod att testa på nya saker och utmana rådande arbetssätt samtidigt som du ger förutsättningar för dina medarbetare att göra detsamma • god förmåga att värna om goda relationer till den enskilde, dess anhöriga, medarbetare samt kollegor och har lätt för att samarbeta • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Du ska tillsammans med kollegorna driva verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och önskar att du har ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Eftersom vi är förvaltningskommun för finska och meänkieli är det meriterande om du kan något av dessa språk. Dina arbetsuppgifter: Tillsammans med förvaltningens enhetschefer ansvarar du för kvalitet och säkerhet inom den kommunala hälso- och sjukvården. Din roll som MAS innebär att du ansvarar för arbetsuppgifter som finns beskrivna i gällande författningar. Du granskar och följer upp verksamheten utifrån lagkrav och riktlinjer. Du föreslår förbättringar utifrån identifierade brister. Du analyserar patientsäkerhetsarbetet och drar slutsatser som kan användas i verksamheten för att förebygga vårdskador. Du informerar om lagar och riktlinjer samt utvecklingen inom patientsäkerhetsområdet. Ditt uppdrag innefattar även att ta fram riktlinjer, rutiner och instruktioner för hälso- och sjukvårdsarbetet samt att följa upp att verksamheterna arbetar systematiskt med patientsäkerhet. Som MAS ingår du i ett MAS-nätverk i länet och i socialförvaltningens ledningsgrupp. I din roll som enhetschef för HSE kommer du att arbeta självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till socialchef och ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp. I uppdraget ingår fullständigt chefs- och ledningsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö. Som enhetschef förväntas du arbeta efter uppsatta mål och sträva efter att utveckla verksamheten tillsammans med medarbetare, kollegor, chef och andra yrkeskategorier. Socialförvaltningen arbetar just nu bland annat med utvecklingsfrågor gällande nya digitala lösningar och Nära vård. Anställningsvillkor: Heltid. Tillsvidareanställning med tillträde snarast/enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Övertorneå kommun har tobaksfri arbetstid. Upplysningar: För mer information om tjänsten kontakta: Carina Ylipuranen, tf. socialchef, 070-628 00 19, e-post: [email protected] Facklig kontaktperson: Vårdförbundet Norrbotten, 0771–420 420 (vx) Ansökan: Välkommen med din ansökan senast 6 juli 2025. Ange gärna löneanspråk. Du kommer att få en bekräftelse på att din ansökan kommit in. Skulle du inte motta en sådan bekräftelse ber vi dig att kontakta oss på [email protected]. Vi är förvaltningskommun för finska och meänkieli och det är därför positivt om du kan något av dessa språk. Då vi är en totalförsvarsmyndighet kan tjänsten medföra krigsplacering. Mer om Övertorneå Övertorneås samhällsservice och geografiska läge ger möjlighet att ägna dig åt sådant du vill, inte sådant du måste. Bara för att nämna några fördelar med vår kommun så har vi en enda rondell på 250 000 hektar, kollektivtrafiken är nästan gratis och vi utsågs till Sveriges bästa skolkommun 2020 och 2021 samt årets e-hälsokommun 2024! Förutsättningarna för att du ska trivas tror vi alltså är väldigt goda! Sugen på att flytta hit? Kolla in Hej Hemby. Genom detta projekt kan du som vill flytta till Övertorneå få hjälp med att förverkliga din dröm. Vi verkar för en jämställd arbetsplats där vi ser mångfald som en styrka. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Vill du arbeta med avancerad fordonsteknik i en unik arbetsmiljö? Vi söker en erfaren bilmekaniker med en stark arbetsmoral och högt säkerhetstänk, som trivs att arbeta i team och uppskattar ett varierande arbetsinnehåll. Känner du igen dig? Då kan du vara den vi söker! Om rollen: Bilbolaget i Gällivare är i en expansiv fas och söker nu en erfaren och driven Bilmekaniker till vårt team på verkstaden belägen inne på LKAB:s område. Du kommer att arbeta i en modern och välutrustad verkstad ovan jord, mitt i en unik gruvmiljö. Här blir du en del av ett engagerat och tekniskt kunnigt team där samarbete, kvalitet och säkerhet står i fokus. Tjänsten erbjuder en varierad och utvecklande vardag, där du får möjlighet att arbeta i fina verkstadslokaler med avancerad fordonsteknik i en stimulerande och teknisk arbetsmiljö. Arbetsuppgfiter: Service och underhåll av personbilar (gruvbilar, transporters, king cab). Felsökning och reparationer. Självständigt arbete samt samarbete i team. Vi söker dig som har: Erfarenhet som bilmekaniker eller motsvarande relevant erfarenhet. Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet. Ett serviceinriktat och självgående arbetssätt. Förmåga att ta ansvar och leverera hög kvalitet. Krav för tjänsten: B-körkort. Behärskar svenska språket och engelska väl, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i industri- eller gruvmiljö, men det är inget krav. Praktisk information: Arbetstider: Måndag–torsdag 06:00–17:00 eller Måndag–fredag 06:00–14:30 Boende: Som anställd erbjuds du ett eget rum i ett fullt möblerat hus beläget i centrala Gällivare. De gemensamma ytorna så som kök, vardagsrum och WC, delas med tre andra anställda vid Bilbolaget. Boendet erbjuder ett bekvämt och socialt boendealternativ med närhet till både arbete och service. Varför Bilbolaget? Stabil arbetsgivare: En del av AB Persson Invest – en anrik, familjeägd koncern sedan 1932. Utvecklingsmöjligheter: Bli en viktig kugge hos en ledande aktör inom bilbranschen i Norrland. Mångfald och inkludering: Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och eftersträvar en jämn könsfördelning. Förmåner som erbjuds: Vinstdelning via Årsringen, möjlighet att hyra boende i Åre & Hemavan, tjänstepension, personalrabatter, friskvård m.m. Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Bilbolaget samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos Bilbolaget i Gällivare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected] eller på telefon 070-336 67 30. Låter detta som nästa steg i din karriär? Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av teamet hos Bilbolaget i Gällivare. Om företaget Bilbolaget har funnits sedan 1932 och verkar inom en rad olika områden inom bilägande. Vi är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford samt begagnat och säljer totalt 9 000 bilar per år. Vi säljer personbilar och transportbilar, har hyrbilsverksamhet, verkstad, däckhotell, erbjuder tankning och tvätt samt har välsorterade bildelsbutiker. Bilbolaget har ca 490 medarbetare och finns på 15 orter i Norra Sverige. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.
Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort. Välkommen till Samhall! Om tjänsten Distrikt Norr- & Västerbotten söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Övertorneå. Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: • Ledarskapserfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder • Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande • Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Du kommer att få återkoppling på din ansökan och kring processen så fort som möjligt och senast i samband med sista ansökningsdag. Om du har frågor eller behöver komma i kontakt med oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss enligt nedan. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Sista datum för ansökan: 13 juni 2025 Ansvarig rekryterare: Mikael Lindh, HR verksamhetspartner, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Robert Ekman, Ledarna, 072-2064585 Cathis Sjöbom, Unionen, 0730-429420 Johnny Schödin, SACO, 070-3300445 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb