Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, anpassad skola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Utbildningsförvaltningens olika verksamheter har ett tydligt gemensamt fokus på alla barn och elevers förutsättningar för fullföljda studier. Oxledsskolan är en kommunal grundskola i Partille kommun med ca 380 elever i årskurserna F-6, belägen i den kommundel som kallas Södra Sävedalen. Skolan ligger i en naturskön del av Sävedalen, med närhet till en av kommunens mycket uppskattade skolskogar och Delsjöns naturreservat. Vi välkomnar nu en elevassistent till vår flexverksamhet. Här går elever från årskurs F-6 i olika omfattning. I denna verksamhet arbetar olika professioner med särskilt stöd till elever som har behov av extra stöd. Till Flexen kan eleverna komma för att få olika typ av stöd och undervisning, i större eller mindre omfattning. Stödet ges utifrån en individuell planering för varje elev. Eleverna undervisas i grupp eller enskilt. ARBETSUPPGIFTER På Oxledsskolan arbetar vi för barnens lust och glädje i sitt lärande, samt för att de skall trivas, utvecklas och känna sig trygga i sin skolmiljö. Vi strävar mot en hög kvalitet i verksamheten och har ett tydligt fokus på pedagogisk utveckling. Du kommer att arbeta i ett ambitiöst kollegium med hög kompetens, som tycker att omtanke om varandra, goda skratt och trivsel är viktigt I ditt uppdrag som elevassistent i vår flex, även kallat stödverksamhet, kommer du att ge stöd åt våra elever i årskurs F-6. Tillsammans med det team som ingår i stödverksamheten ansvarar du för genomförande av undervisning. Du kommer att ingå i ett arbetslag som samarbetar för trygghet och goda relationer under hela skoldagen. Rollen innebär mycket kommunikation, dialog och samarbete med såväl undervisande lärare, specialpedagog, skolledning och vårdnadshavare. Rekryteringen avser ett vikariat med 100 % sysselsättningsgrad. KVALIFIKATIONER Till denna tjänst söker vi dig som har minst en fullföljd gymnasial utbildning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning som tex stödassistent, stödpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren anser som likvärdig. För att lyckas fullt ut i uppdraget behöver du ha tidigare arbetslivserfarenhet inom yrket. Har du tidigare erfarenhet av av SU-grupp är det meriterande. Du behöver ha kunskap inom och erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. Du har erfarenhet av och kunskap om elever med NPF, tillgänglig lärmiljö, tydliggörande pedagogik samt lågaffektivt bemötande och relationellt förhållningssätt. Du som passar för tjänsten har god samarbetsförmåga och en hög grad av personlig mognad. Du har förmågan att se alla elever och ta hänsyn till deras olika förutsättningar. Du vet att goda relationer till dina elever och ett nära samarbete med vårdnadshavare är en förutsättning för ett framgångsrikt lärande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du uppfyller ovan nämnda önskemål samt att du delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Välkommen att bli en del av ett härligt och kompetent arbetslag på Oxledsskolan! ÖVRIGT Här kan du läsa mer om spännande utvecklingsarbeten som pågår i vår verksamhet! https://www.partille.se/barn--utbildning/inblick/ I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Partille till hösten! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets- eller högskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, anpassad skola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Utbildningsförvaltningens olika verksamheter har ett tydligt gemensamt fokus på alla barn och elevers förutsättningar för fullföljda studier. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en vikarierande lärare för undervisning i svenska i årskurs 6 till 9 på Lexby skola. Du ingår i ett av skolans fyra arbetslag, där vi eftersträvar att ta tillvara allas kompetenser i planering och undervisning. I uppdraget ingår mentorskap. Mentorskapet innebär att du stödjer dina mentorselever i deras kunskaps- och sociala utveckling samt skapar goda relationer med vårdnadshavare. För oss på Lexby skola är det kollegiala samarbetet viktigt. Vi är en mycket engagerad personalgrupp med stort driv och vilja att utvecklas. Vårt kvalitets- och utvecklingsarbete fokuserar på en medveten undervisning där elevuppfattningar är utgångspunkt i undervisningen. Skolan ingår i ett utvecklingsarbete, ÄDK - ämnesdidaktiskt kollegium, där elevernas lärarande är i fokus. Vi strävar mot att var och en ska våga "lägga sin undervisning på bordet" för att tillsammans stödja och utmana varandra med ett nyfiket och kritiskt förhållningssätt. Det är genom att dela med sig av misstag och goda exempel som vi lär och utvecklas tillsammans. Vi söker dig som tillsammans med dina kollegor vill utveckla undervisningen och engagera dina elever. KVALIFIKATIONER Till denna tjänst söker vi dig som är legitimerad lärare och som är behörig att undervisa i svenska för årskurs 6 till 9. Det är meriterande om du har erfarenhet av mentorskap i din roll som lärare. Du har god samarbetsförmåga och en hög grad av personlig mognad. För oss är det viktigt att du är bra på att etablera och upprätthålla goda relationer, är empatisk samt tydlig och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmåga att se alla elever och har kompetens och förmåga att ta hänsyn till deras olika förutsättningar. Du vet att goda relationer till dina elever och ett nära samarbete med vårdnadshavare är en förutsättning för ett framgångsrikt lärande. På Lexby skola har alla elever var sin dator och datorn är en naturlig del av undervisningen. Detta innebär att du som pedagog behöver ha god vana vid att använda dator i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval till intervjuer. ÖVRIGT Här kan du läsa mer om spännande utvecklingsarbeten som pågår i vår verksamhet! https://www.partille.se/barn--utbildning/inblick/ I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
🩺 Erfaren sjuksköterska inom primärvård? Vi söker dig! Har du gedigen erfarenhet från primärvården och söker nya, flexibla utmaningar? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi på Health Connect 365 söker just nu legitimerade sjuksköterskor med god vana inom primärvård/vårdcentral. 🔹 Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har minst 1–2 års erfarenhet av primärvård Är trygg i din yrkesroll och van att arbeta självständigt Har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska med primärvårdsvana Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Jag söker nu ytterligare två personliga assistenter som vill arbeta hos mig i Partille! Jag är 21 år och bor tillsammans med sin mamma. Jag går mitt sista år på gymnasiet och tar studenten nästa sommar. Mina intressen varierar från elinnebandy och springlopp (framerunning) till att åka skoter, fyrhjuling och skidor – här händer det saker! Jag har en spastisk funktionsnedsättning och använder rullstol. Jag talar inte med ord, men kommunicerar med hjälp av min iPad – därför är det viktigt att du är lyhörd och engagerad i vår kommunikation. Jag klarar mycket själv, men med rätt stöd blir jag både starkare, tryggare och gladare i vardagen. Jag söker både dig som vill ha en fast schemarad på 80 %, och dig som vill arbeta som timanställd vid behov – för att täcka upp vid sjukdom eller ledighet hos ordinarie personal. I ansökan väljer du vilken av tjänsterna som passar dig bäst. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till eftermiddagar, kvällar och vissa nätter med jour då jag går i skolan på dagtid. Hos oss får du chansen att vara med på allt från träningar, skoterutflykter till att stötta i de vardagliga sysslorna som matlagning, förflyttningar, kommunikation och personlig omvårdnad. Jag söker dig som: Har körkort. Gillar att hitta på saker och vara aktiv – gärna träningsintresserad! Har god fysisk förmåga. Kan laga mat och gärna gillar det. Talar och skriver svenska obehindrat. Är driven, positiv, initiativtagande och har lätt för att anpassa dig. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Augusti 2025. Sysselsättningsgrad: 80 % + timanställning. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Främst eftermiddag/ kväll, natt med jour samt dagtid under helg. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team
Vi på Granter AB rekryterar just nu personal till Lilla Rummet i Kungsmässan och Göteborg. Brinner du för service och gillar barninredning och leksaker? Då vill vi träffa dig! Lilla Rummet är en mysig och omtyckt baby- och barnbutik som finns i Kungsmässan och snart även i centrala Göteborg. Vi erbjuder ett noga utvalt sortiment av kvalitetsprodukter – från inredning till leksaker – och älskar att ge våra kunder den bästa servicen. Just nu har vi tre lediga tjänster i Kungsbacka och Göteborg! Vi söker dig som: Har ett glatt humör och energi som smittar Trivs i ett högt tempo och klarar av att arbeta både självständigt och i team Är initiativrik, ansvarsfull och hjälpsam Brinner för att ge riktigt bra kundservice Är organiserad, noggrann och gillar att hålla ordning Har ett genuint intresse för barn och inredning Talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska (tal & skrift) Arbetsuppgifter: Kassaarbete och kundservice Slå in paket Packa upp och prismärka varor Hjälpa kunder i butik Hantera reklamationer Hålla ordning och städa i butiken Arbetstid: Helger, storhelger och röda dagar Start: Omgående Omfattning: Deltid, ca 75% Meriterande om du har rätt till nystarsjobb från via Arbetsförmedlingen.
Lindströms Bil är ett familjeföretag som finns på 8 orter. Vi värnar om att behålla den familjära känslan. Vi jobbar dagligen utifrån våra värderingar i Toyota Way och Lindström Way. Det är vad vi kallar BRiT - Best Retailer in Town! Vi är sedan mer än 50 år auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus. Vi har fullserviceanläggningar med bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelsförsäljning i Falköping, Skövde, Alingsås, Trollhättan, Borås, Jönköping, Värnamo och Partille. I Skövde finns även auktoriserad serviceverkstad för Lexus. Lindströms Bil har vunnit "Ichiban 2021, 2023 och 2024 - Best Retailer in Town" i Sverige och “An employer of choice” 2024 som tilldelas en Toyota-återförsäljare som anses vara den bästa arbetsgivaren i Europa. Vi söker dig som vill engagera dig i rollen som Servicechef vid vår anläggning i Partille. Rollen innebär att du kommer driva vår serviceverkstad mot vår vision att bli det självklara valet för bil- och verkstadskunden i området. Du leder aktivt och handfast den dagliga verksamheten och är på alla sätt en närvarande chef. Du ansvarar för budget, resultat och utveckling av verksamheten och säkerställer att kvalitets- och lönsamhetsmål uppnås. Vi söker dig som: Driver och utvecklar verksamheten för hållbar tillväxt och effektivitet Säkerställer att våra värderingar efterlevs i alla led av verksamheten Bidrar till att stärka och bevara den kultur som vi tillsammans har byggt upp Utöver verksamhetsansvaret har du det övergripande ansvaret för personalgruppen som i dagsläget består av servicetekniker och servicerådgivare. Du kommer även att ha ett platsansvar för verksamheten i Partille. Vi vill att du har teknisk bakgrund och drivs av att utveckla och leda en verksamhet, gärna flera års erfarenhet som ledare från verksamheter som liknar vår. Du ska ha kunskaper och förståelse för en serviceverkstads samtliga processer. Du har stor nytta av kunskaper inom personal- och arbetsmiljöområdet och önskvärt att du har kunskaper inom verkstadsjuridik. Vi ser det som meriterande att du har goda kunskaper i fordonsdatasystemet Kobra samt CABAS. För att lyckas i den här rollen behöver du vara en naturlig coach med ett ekonomiskt tänkt som förstår kopplingen mellan engagerade medarbetare och bra resultat i verksamheten. Du tar vara på det som fungerar bra samtidigt som du är lyhörd och drivs av det som i Toyotas värld kallas KAIZEN – ständig förbättring. Att hålla hög kvalité och skapa långsiktiga kundrelationer är viktigt för dig. Du har god planerings- och prioriteringsförmåga, tar dig an utmaningar på att framåtlutat sätt och har en naturlig förmåga att skapa god stämning och teamwork. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du kan vara med att påverka både verksamhet och människor. Vår målsättning är att du ska få lika mycket energi som du ger till ditt arbete. Du kommer dagligen jobba med våra fantastiska varumärken, Toyota och Lexus som är ledande varumärke globalt och är synonymt med hög kvalité och världsledande hybridteknik. Det är ett nära samarbete med Lindströms Bil i Alingsås. B-körkort och goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftlig, är ett krav. Välkommen med din ansökan senast den 24 aug tack! Vi kommer att höra av oss så snart vi är tillbaka från semester. Vi erbjuder dig En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan. Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid. Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt. Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag. Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig. Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension. Pensionsrådgivning - Att vara anställd hos oss ska vara en investering för framtiden. Alla våra anställda har möjlighet till personlig pensionsrådgivning. Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande. Vad säger våra kollegor? ”Det bästa med Lindströms bil är den goda sammanhållningen mellan kollegorna och den starka kulturen! Som Serviceschef för Lindströms Bil är det dessutom en förmån att få jobba med Toyota och Lexus” säger medarbetarna på Lindströms Bil . Vi har R-licens R-licens är en etisk kvalitetsmärkning som identifierar företag vilka har ett rekommendabelt etiskt förhållningssätt. Företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom sin organisation. Licensmärkets R står för rekommenderat företag.
Drivs du av affärsmannaskap och tycker om att leda och utveckla andra? Då kan du vara rätt butikschef för oss! Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Hos oss hittar du allt det där du behöver för både vardag och helg och alltid i en hållbar anda. Vi söker nu en butikschef till vår butik Coop Öjersjö. Som butikschef ansvarar du för butikens alla delar, såsom kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Du har tidigare erfarenhet av att driva en butik som butikschef inom dagligvaruhandeln, gärna från livsmedelsbranschen samt en gedigen vana av budget, resultat och personalansvar. Som butikschef trivs du med att vara aktiv i den dagliga driften, har ett stort intresse för mat, gillar att driva försäljning samt har en bred sortimentskunskap med fokus på färskvaror. Med matglädje som ledord och med kunden i fokus är du duktig på att engagera medarbetarna till att skapa en välkomnande atmosfär i din butik. Varmt välkommen med din ansökan! I ditt arbete ingår att: - I alla lägen vara ett föredöme och agera i linje med Coops värderingar - Säkerställa utifrån gemensamma modeller och verktyg en väl fungerande butiksdrift i alla delar - Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken - Coacha, engagera och utveckla medarbetarna - Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc - Fullt resultat- och budgetansvar för butiken - Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet fungerar i butiken - Ansvara för att Coops hållbarhetspolicy efterlevs - Löpande genomföra uppföljning av mål och handlingsplaner och nyckeltal till butiken Vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap då ledning och utveckling av medarbetare är en stor del i din vardag. För att lyckas med detta måste du ha lätt för att kommunicera, vara tydlig i ditt ledarskap, vara entusiasmerande samt använda din sociala lyhördhet. Vi ser att du har erfarenhet och utbildning från detaljhandeln så du vet vad som krävs för att skapa en effektiv och lönsam verksamhet. Coop erbjuder dig ett spännande och stimulerande chefsjobb i en verksamhet med alla möjligheter för dig som vill utvecklas. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiden innefattar kvällar och helger och omfattar samtliga förekommande arbetsuppgifter som förekommer i butik, såsom kassatjänst, plock och kundbemötande. Utbildning - Minst gymnasieutbildning är ett krav. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom tex ekonomi eller annat relevant område - Ledarutbildning Erfarenhet/kompetens - Tjänsten kräver erfarenhet och kompetens inom detaljhandel avseende försäljning och gärna inom ledarskap - Dokumenterad mycket god erfarenhet av att leda personal - Dokumenterad goda resultat i verksamhet med eget resultatansvar - Dokumenterad erfarenhet av att leda förändrings- och förbättringsarbete - Datavana vad gäller Office-paketet - Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, är ett krav Tempot i butiken kommer att vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål. Vill du veta mer angående tjänsten kontakta Regionchef Lena Filhage tfn: 010-747 00 60 alt mail: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se Coop Väst AB har drygt 940 000 medlemmar och driver idag 184 Coopbutiker med en samlad nettoomsättning på ca 9,3 miljarder kronor. Föreningsområdet är från Strömstad till Laholm i Väst samt Västervik till Borgholm i Öst. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera. Furumossens gruppbostad och Hyggesvägens servicebostad erbjuder en spännande arbetsmiljö där vi är i full gång med att utveckla arbetssätt, metoder och digitalt stöd. Hos oss bor brukare i olika åldrar och med olika funktionsnedsättningar. Nu samplanerar vi mellan enheterna – vilket ger dig möjligheten att arbeta varierat och flexibelt. Vi är mitt i en digital satsning där välfärdstekniken Boet ersätter våra analoga verktyg. Boet skapar nya möjligheter för både brukare och personal – med ökad delaktighet och kvalitet i det dagliga stödet. Vi ser redan positiva effekter och vill fortsätta stärka varje brukares självständighet och inflytande. Här får du en unik chans att bli en nyckelspelare i utvecklingen av framtidens LSS-verksamhet – i nära samarbete med stödpedagogkollegor, stödassistenter, metodutvecklare och enhetschef! ARBETSUPPGIFTER Är du vår kommande stödpedagog? Har du drivet, modet och utvecklingsmotivationen? Som Stödpedagog hos oss har du en central roll i både det pedagogiska och digitala utvecklingsarbetet. Du leder kontaktmannagrupper med stödassistenter kopplat till brukare vilket ger brukarna ett tryggt och samordnat stöd från flera i teamet. Du är en nyckelperson i vår digitala satsning där Boet ersätter analoga verktyg och gör genomförandeplanerna levande och användbara i det dagliga arbetet. Här ansvarar du för kvalitetssäkring och metodstöd kopplat till det digitala arbetssättet. Via Boet håller vi genomförandeplanen levande. Du ansvarar för att driva metodarbetet framåt, säkerställa kvaliteten i dokumentation, genomförandeplaner och handleder stödassistenterna i metodarbetet. Du ingår bl.a. i en stödpedagogkvintett (kommande sexett) där planering och uppföljning av arbetet sker tillsammans med enhetschef, metodutvecklare och stödpedagogkollegor samt i kommunens nätverk för stödpedagoger. Nätverket främjar samverkan över verksamhetsgränserna där vi har nära vägar till allt. En annan viktig uppgift som stödpedagog är att aktivt vidareutveckla brukarnas kommunikation via AKK, gärna i nära samarbete med daglig verksamhet, för att skapa en röd tråd i hela brukarnas vardag. Vårt arbete grundas i ett lågaffektivt och tydliggörande förhållningssätt, där alla medarbetare är utbildade i Studio 3. Som Stödpedagog hos oss har du ett övergripande ansvar för metodarbetet, handledning av kollegor och att driva det systematiska kvalitetsarbetet framåt i nära samarbete med enhetschef. Vi vill gärna bygga vidare på intresseområden hos varje Stödpedagog för att bredda och utveckla teamets kompetens t.ex. åldrande inom LSS, Senior alert, BPSD, eller skydds- och begränsningsåtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning omfattande minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng med inriktning mot funktionshinderområdet och/eller beteendevetenskap. Du har erfarenhet av arbete inom LSS-verksamhet och är trygg i social dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt IBIC. Du har modet och den personliga mognaden att fatta beslut som gynnar brukarna utifrån lagstiftning och verksamhetens mål, snarare än kollegial hänsyn. Du är tydlig i din roll och kan särskilja ditt uppdrag från övriga roller i arbetsgruppen, samtidigt som du är professionell i samarbetet med stödassistenterna. För att hantera uppdraget har du lätt att se helheten och kan arbeta självständigt, strukturerat och med framåtdriv. Du är lyhörd för förändringar och nya förutsättningar ser du som möjligheter. Du är även lösningsfokuserad och ser värdet i gott samarbete och goda relationer både i teamet och i mötet med brukare, anhöriga och övriga kontakter. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du delar våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vi arbetar med löpande urval under hela rekryteringsprocessen. Intervjuer är i första hand planerade till den 22 juli. Välkommen med din ansökan idag! ÖVRIGT I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.
Om oss Capio Vårdcentral Sävedalen är en välfungerande vårdcentral med ca 9300 listade patienter. Vi finns precis vid kommungränsen mellan Göteborg och Partille, nära Östra sjukhuset. Det är lätt att ta sig till oss med kollektivtrafik och nära nog att cykla till och från Göteborg. Bredden bland patienterna är stor och variationsrik vilket många upplever stimulerande att arbeta med. Arbetsplatsen är liten, trivsam och välstrukturerad med bra kollegor som är trevliga, hjälpsamma och mycket kunniga. Vi har en bra stämning i arbetsgruppen, månar om varandra och har kul ihop. Vi tar vara på nya idéer och förbättringsförslag eftersom det är vi tillsammans som utvecklar vården. Hos oss finns läkarmottagning, diabetesmottagning, astma/KOL-mottagning, hypertonimottagning, distriktssköterskemottagning, äldremottagning, motiverande samtal, samordnare vid psykisk ohälsa, psykologmottagning, rehabkoordinator, laboratorium, BVC, samt sekreterare och receptionist. Att jobba som läkare hos oss Vi jobbar mycket med teambaserad vård över alla yrkeskategorier, vilket är ett uppskattat arbetssätt som underlättar för alla. Vi jobbar med dagliga ronder som gör att du som läkare på ett tidigt stadium kan vara med och planera vårdförloppet kring dina patienter på ett effektivt sätt. Det gör att du får kontroll över din tidbok och dina patienter. Vi har även en digital mottagning som bemannas av våra läkare och sjuksköterskor. Att jobba med digital vård är något som uppskattas mycket av personalen då det är ett roligt sätt att arbeta på. Många ärenden kan dessutom lösas digitalt vilket gör att det inte blir samma tryck med fysiska besök. Vi har också ett samarbete med Capio Go, som är Capios centrala plattform, dit kan vi även remittera patienter för till exempel iKBT, rökavvänjning och dietist. Detta avlastar vårdcentralen och ger patienten snabb kontakt för vidare hjälp. Vi erbjuder Förutom kollektivavtal, vilket är en självklarhet för oss, erbjuder vi bland annat: Flexibilitet kring arbetstid och förläggning av administrationstid Möjlighet att jobba viss tid hemifrån Ett närvarande ledarskap Kompetensutveckling, både internt och externt Individuell pensionsrådgivning Friskvårdsbidrag Förmånscykel Enklare frukost dagligen och mysfrukost på fredagar Om dig Är du en engagerad specialist i allmänmedicin med några års erfarenhet i bagaget? Gillar du dessutom att jobba i team? Vi vågar då påstå att vi har en match! Varmt välkommen att kontakta oss för mer information eller för att skicka din ansökan. Sista ansökningsdag: 2025-07-31
Välj ett jobb för att visa detaljer