Lediga jobb i Smedjebacken
Sök totalt 37 lediga jobb i Smedjebacken
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Välkommen till Smedjebackens kommun! Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord. Bergaskolan Bergaskolan är en 7-9-skola som ligger centralt i Smedjebacken. Skolan har ca 250 elever och 40 personal. Lokalerna är genomgående ändamålsenliga, rymliga och fräscha. Skolans placering erbjuder, trots sitt centrala läge, fina grönytor och närhet till skog och mark. Skolans storlek möjliggör att alla vuxna och elever känner igen varandra, även om inte alla möts i undervisningen. Vår skola präglas av goda relationer och ett gott samarbete, både mellan personal, elever och vårdnadshavare. Lärarna arbetar tillsammans i ämneslag, som de också delar arbetsrum med, och varje vecka träffas arbetslag där lärarna som undervisar samma elever hjälps åt med olika strategier. De flesta lärarna är mentorer, men vi har också studiecoacher som stöttar upp extra kring de elever som behöver det. Arbetsuppgifter Just nu söker vi en lärare i svenska som andraspråk. .I arbetsuppgifterna ingår undervisning i ämnet för årskurs 7-9, samt mentorskap. .Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden. Tillträde i augusti 2025. Kvalifikationer .Vi söker i första hand dig som är legitimerad lärare för undervisning inom grundskolan. .I andra hand söker vi dig som har goda ämneskunskaper samt erfarenhet av undervisning eller arbete med ungdomar. Personliga egenskaper .Ett engagemang för lärande och att vara en viktig vuxen i våra ungdomars liv. .Du är en positiv och tydlig ledare, som visar eleverna vägen och skapar delaktighet. .Din undervisning är välplanerad och du kommunicerar höga förväntningar på eleverna, samtidigt som du stödjer elevernas möjlighet att leva upp till dessa. .Du har en god värdegrund och en positiv människosyn, som märks både i ord, handling och bemötande. .Du skapar goda relationer till alla elever, genom att vara öppen, prestigelös och en god förebild. .I relation till kollegor är du intresserad av att dela med dig av erfarenheter, lära av andra och att samarbeta. .Du är lösningsfokuserad, och vill arbeta på en arbetsplats där tillit är grunden för vårt förhållningssätt och bemötande. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi erbjuder När du anställs hos oss får du en introduktionsperiod som anpassas efter dina förkunskaper. Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. På smedjebacken.se kan du läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Sara Sundh, Rektor, 0240660204, [email protected] Anders Varga, Sveriges lärare fackligt ombud, [email protected] Arbetsplats Skolgatan 23 A 777 31 Smedjebacken
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Välkommen till Smedjebackens kommun! Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord. Rehabenheten, kommunala hälso- och sjukvården Ser du möjligheter och vill bidra till att forma framtidens kommunala hälso- och sjukvård? Brinner du för det proaktiva arbetet och ser med spänning på vad digitalisering och välfärdsteknik kan göra för rehabiliteringsprocessen? Då är Rehabenheten i Smedjebackens kommun en plats för dig! Vi söker dig som vill arbeta i en mindre och personlig kommun där arbetsplatsen ger dig möjligheter för personlig utveckling i kombination med arbetsglädje och innovativa lösningar. Vill du lära känna vår verksamhet bättre? Följ oss gärna på Instagram: hemsjukvårdensmedjebacken Arbetsuppgifter Hos oss arbetar fysioterapeuten/sjukgymnasten i team tillsammans med arbetsterapeut, rehab-assistent, sjuksköterskor, enhetschef, biståndshandläggare samt vård- och omsorgspersonal. Teamet arbetar för att uppnå en nära och effektiv vård och omsorg utifrån brukare- och processorienterad verksamhet. Som fysioterapeut hjälper du människor att leva ett mer självständigt liv. Detta gör du bland annat genom individuell behovsbedömning och uppföljning av insatser. Du bedömer, behandlar och förebygger olika typer av rörelseproblem. Arbetet innebär också att ge handledning och stöd till enskild patient, närstående och personal i ett rehabiliterande förhållningssätt för att upprätthålla god hälsa. Du förväntas att aktivt delta i utvecklingen av den kommunala hälso- och sjukvården. I och med den nya Socialtjänstlagen kommer vi att ställa om vårt arbete för att jobba mer med friskfaktorer med fler proaktiva och hälsofrämjande insatser än tidigare. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden. Kvalifikationer .Leg Fysioterapeut/sjukgymnast alternativt mindre än ett år kvar på Fysioterapiutbildningen .Körkort B Meriterande .Tidigare arbete inom kommunal hälso- och sjukvård. .Tidigare arbete i WebSesam och Procapita. Personliga egenskaper För oss är det viktigt att du tycker om utmaningar och ser lösningar hellre än hinder samt trivs bra med att jobba i team. Din närmaste fysioterapeutkollega Pia brinner för det proaktiva arbetet. Hon upplever att det bästa med arbetet just nu är att få ha börjat jobba mer hälsofrämjande med patienterna. Att ta till vara på det patienten fortfarande klarar av i stället för att endast fokusera på det som inte fungerar. Hon ser mycket fram emot hösten och den fortsatta utvecklingen av detta arbete. Brinner du som Pia för det proaktiva arbetet eller känner att du kan komplettera henne på andra sätt? Varmt välkommen med din ansökan! Vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning under förutsättning att studierna är avklarade, heltid, 100%, dagtid. Provanställning kan komma att tillämpas. Eventuella intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. På smedjebacken.se kan du läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Ester Danielsson, Enhetschef, 0240-66 88 77, [email protected] Pia Malmqvist, Fysioterapeuterna/Leg fysioterapeut, 0240-66 03 45, [email protected] Arbetsplats Uvbergsgatan 24 777 32 Smedjebacken
Vill du arbeta nära verksamheten och omvandla siffror till insikter? Har du redovisningskunskaper och ett fokus på analyser och uppföljning? Då kan det här jobbet vara något för dig! Nu söker vi en engagerad controller som med sin analytiska förmåga vill vara med och bidra till en hållbar utveckling inom våra verksamheter. WBAB är samhällsbyggare och en viktig lokal aktör som säkerställer de grundläggande funktionerna för ett hållbart samhälle – rent vatten i kranen, miljösäkert avlopp och effektivt omhändertagande av avfall. Din roll Som controller hos oss arbetar du med redovisning, ekonomisk uppföljning, analys och visualisering för att stödja verksamheterna i dess styrning och utveckling. Du kommer att samarbeta nära chefer och ledning och bidra med ett faktabaserat och målstyrt arbetssätt. Dina huvudsakliga uppgifter är att genomföra löpande uppföljningar och analyser av verksamheternas ekonomiska utfall. Detta innefattar deltagande i redovisnings- och bokslutsarbete samt kvalitetssäkring av ekonomisk information. Du är ett proaktivt stöd till chefer vid analys av nyckeltal, avvikelser och måluppfyllelse samt medverkar i budget- och prognosarbete. Det ingår också i ditt uppdrag att utveckla och ta fram rapporter, beslutsunderlag och skapa tydliga visualiseringar. Din profil Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av liknande roll med fokus på analys, uppföljning och verksamhetsnära stöd. Vi ser det som en självklarhet att du har god vana av att arbeta i verksamhetssystem för uppdraget. Vi förutsätter även att du är en van användare av Officepaketet och särskilt i Excel. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av bokslutsarbete för aktiebolag. Personliga egenskaper Som person har du en analytisk förmåga och arbetar strukturerat. Du är prestigelös och har ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt. Din samarbetsförmåga är hög och du arbetar lika bra i grupp som självständigt. Du har ett skarpt öga för siffror men också förmåga att se till helheten och kan omsätta data till konkreta förbättringsförslag. Din kommunikation är tydlig och du har lätt för att förklara ekonomiska samband på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Våra värdeord är ärlig, öppen, nyfiken, delaktig och professionell. De vägleder oss i det vi gör och hur vi gör det och kommer även att fungera som kompass för dig i ditt uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Sista ansökningsdag är den 17 augusti 2025. Skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv via e-post till [email protected]. Skriv: ”Ekonom/controller” i ämnesraden. På WBAB strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Dina ansökningshandlingar kommer vi att spara under pågående rekryteringsprocess och radera efter avslutad rekrytering. Välkommen med din ansökan! Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt mediesäljare och liknande. Kort om oss WBAB är ett kommunalt bolag som ansvarar för vatten, avlopp, avfall och återvinning i Ludvika och Smedjebackens kommuner. Vårt fullständiga namn är WBAB WessmanBarken Vatten & Återvinning AB, men vi kallar oss för WBAB. Vi är cirka 85 anställda och vårt ledningskontor ligger i Smedjebacken. Vårt uppdrag är att säkerställa en trygg, serviceinriktad, effektiv och hållbar verksamhet. Hos oss är du med och gör skillnad!
Om tjänsten Är du en praktiskt lagd person med erfarenhet inom mekanik och en förmåga att lösa problem och hitta kreativa lösningar? Är du ansvarsfull och driven? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en skiftgående mekaniker till vår kund Ovako i Smedjebacken. Tjänsten är en direktanställning hos Ovako där du erbjuds goda arbetsvillkor, kollektivavtalad lön och en arbetsplats präglad av gemenskap, samarbete och trivsel – det ska vara roligt att gå till jobbet! Som skiftmekaniker arbetar du med reparationer, underhåll och projektarbeten. Du bidrar också med förbättringsförslag för att optimera produktionsflödet. Du är ansvarstagande och självgående, och du trivs i team. Flexibilitet och vilja att lära är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Ansvarsområden• Underhålla och reparera produktionsutrustning • Montera och justera maskiner enligt ritningar eller instruktioner • Identifiera och byta ut defekta komponenter i hydrauliska och pneumatiska system • Svetsa med metoder som el och MIG • Genomföra maskinbesiktningar enligt fastställda rutiner • Bidra till att reparationsverkstaden hålls i gott skick • Delta i projekt vid behov • Arbeta i underhållssystemet API för att hantera arbetsordrar och reservdelar Ort: Smedjebacken Omfattning: Heltid Arbetstider: 4-skift Om digVi söker dig som har en bakgrund från industrigymnasium eller motsvarande utbildning. Du har erfarenhet av svetsning och är skicklig på att läsa ritningar. Du är ansvarsfull, noggrann och har ett starkt driv. Som person är du serviceinriktad, samarbetsvillig och har en tydlig kommunikationsstil. Eftersom säkerheten är av största vikt, kan du agera metodiskt och behålla lugnet vid oväntade situationer. Kvalifikationer• Utbildning inom industrigymnasium eller motsvarande • Erfarenhet av svetsning • God kunskap i ritningsläsning • God datavana Meriterande• Traverskort • Skyliftutbildning Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om OvakoOvako är en ledande aktör inom tillverkning av rent och högkvalitativt specialstål, anpassat efter kundernas behov inom lager, transport och tillverkningssektorer. Deras stål är känt för att vara både lätt och hållbart, vilket möjliggör mer hållbara och miljövänliga lösningar. Med ett starkt engagemang för hållbarhet uppnådde Ovako i januari 2022 koldioxidneutral produktion, baserad på återvunnet stål och fossilfri elektricitet. Med 2900 engagerade medarbetare, en global närvaro i över 30 länder och en omsättning på cirka 1,1 miljarder euro, är Ovako, ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en stolt medlem av Nippon Steel Corporation, en viktig aktör inom stålindustrin. Deras syfte är tydligt: Tillsammans skapar de stål för ett hållbart samhälle. Se gärna deras företagsfilm – HÄR Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du bli en nyckelspelare i ett högkompetent team inom svensk industri? Har du erfarenhet av automation och brinner för förbättringsarbete? Då är det här jobbet för dig. Ovako i Smedjebacken söker nu en erfaren automationsingenjör som vill vara med och bidra till driftsäkerhet, teknikutveckling och ständiga förbättringar i produktionen. Du blir en viktig del av ett engagerat team med stark sammanhållning och hög teknisk nivå. Om rollen Som automationsingenjör hos Ovako i Smedjebacken spelar du en central roll i att säkerställa en stabil och tillförlitlig drift av våra styr- och drivsystem. Du är den vi andra vänder oss till när det kärvar – den som har förmågan att snabbt felsöka, analysera och hitta lösningar vid akuta problem. Ditt arbete är både operativt och utvecklande. Du driver förbättringsarbete, följer upp investeringar och är delaktig i såväl mindre som större projekt. När projektavdelningen färdigställt en ny installation är det du som tar vid och ansvarar för driften av systemen. Rollen innebär också ett nära samarbete med specialistfirmor och att du bistår andra enheter med teknisk expertis. I ditt uppdrag ingår även - dokumentation och hantering av backupper samt hålla styrsystemens funktionsbeskrivningar uppdaterade. Allt arbete dokumenteras och rapporteras i underhållssystemet (API). - att utbilda personal vid nyanskaffad utrustning - felsökningsarbete vid elstörningar Du har också ett viktigt ansvar för säkerheten – om du upptäcker brister som påverkar kvalitet, miljö eller personsäkerhet, har du mandat att omedelbart stoppa produktionen. Tjänsten rapporterar till Patrik Engzell, sektionschef för underhåll i mediumvalsverket. Din profil Vi söker dig som har en praktisk ådra och ett analytiskt sinne. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande, samarbetssam och en god kollega. Din erfarenhet kan variera, men vi tror att du har minst fem års erfarenhet som automationsingenjör eller liknande. Gärna från stål-, processindustri eller liknande. Erfarenhet som programmerare i mindre automationsfirmor kan också vara intressant. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har: - Eftergymnasial utbildning inom automation eller motsvarande - Djup kunskap inom PLC, HMI och DCS - Mycket god förståelse för Siemens system (även ABB är meriterande) - God förståelse för el- och styrsystem - Vana från arbete i underhållssystem - Förmåga att läsa och förstå teknisk engelska - PC-vana och erfarenhet av att läsa/konstruktion av el-scheman - Erfarenhet av IBA är ett stort plus Ovako erbjuder Ovako i Smedjebacken präglas av en kombination av teknisk spetskompetens och en stark gemenskap. Här finns en stolthet över det som produceras och en vilja att ständigt utvecklas. Med ett tydligt fokus på hållbarhet och resurseffektivitet ligger anläggningen i framkant när det gäller klimatsmart stålproduktion. Här blir du en del av en dedikerad organisation som bidrar till en grönare framtid. Som anställd på Ovako blir du med fördel en del av den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härligt kamratskap och en starkt driven organisation. Som anställd hos Ovako erbjuds du: - En tekniskt avancerad miljö där du får arbeta med moderna system och lösningar - Ett erfaret team med stark sammanhållning och högt engagemang - Stor möjlighet att utmana, påverka och förbättra våra processer på riktigt - En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande. - Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter. En jämställd arbetsplats Ovako är känt för att vara en arbetsplats med stark gemenskap och en inkluderande företagskultur. I Smedjebacken arbetar företaget aktivt för jämställdhet och mångfald. Information och ansökan I denna rekrytering har Ovako valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter, Fiddelie Nyvall eller Linda Axäng: - [email protected] - 070 844 61 12 - [email protected] - 079-340 54 42 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Observera att annonsen är publicerad under sommar- och semestertider, vilket kan innebära något längre svarstider än vanligt – vi tackar för ditt tålamod. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi arbetar på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU har ca 250 anställda, ca 1 800 elever och omsätter ca 225 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra olika skolor hittar du på vår hemsida.Dina arbetsuppgifter Du ska undervisa i yrkesämnen på vård- och omsorgsprogrammet. Mentorskap är en självklar och viktig del av uppdraget. Du kommer att ingå i ett programlag med engagerade, kunniga och prestigelösa kolleger och ha bra förutsättningar att göra ett gott arbete. Tillsammans med övriga arbetslaget förväntas du utveckla arbetssätt, förhållningssätt och bredda den pedagogiska verktygslådan i ett redan starkt och välfungerande arbetslag. VBU har fokus på goda relationer och en god skolkultur. På introduktionsprogrammet lägger arbetslaget stor vikt vid hela skolans utbildningsuppdrag och arbetar med social träning i samverkan med hemmet och andra aktörer kring eleverna. Varje vecka har vårt elevhälsoteam möte. Teamet består av kurator, skolledare, skolsköterska, socialpedagog, elevsamordnare och elevcoach. Mentorer och undervisande lärare deltar och samtalar tillsammans med elevhälsans alla professioner om olika elevärenden och pedagogiska frågor. Kvalifikationer Vi söker dig som har god kännedom om personers olikheter och har erfarenheter inom LSS och äldreomsorgen, och därigenom har en god inblick inom kommunal verksamhet och de lagar som styr verksamheterna. Det är också önskvärt att du har har god kännedom om systematiskt arbetsmiljöarbete samt BPSD och lågaffektivt bemötande som metod inom omsorgen. Du ska arbeta med APL samt studiebesöksmöjligheter. Du ska ha goda kunskaper om bemötande och kommunikation, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, lagar, förordningar och författningar samt god inblick i vad som krävs för att bli och vara en anställningsbar undersköterska. God kännedom om psykisk ohälsa samt frisk- och riskfaktorer, lagar, förordningar och författningar samt god inblick i vad som krävs för att bli och vara en anställningsbar undersköterska är viktigt för tjänsten. Erfarnehet av arbete inom psykiatri meriterande. Det är meriterande om du har ett etablerat kontaktnät inom Ludvika och Smedjebackens kommun. Vi ser helst att du har lärarlegitimation samt flera års erfarenhet av undervisning och mentorskap samt att du har goda och djupa ämneskunskaper och en bred pedagogisk verktygslåda. Din profil: • Lyhörd och har ett genuint intresse för de personer du möter. Goda relationer är den del av en tillgänglig lärmiljö. • Driven av att stötta och hjälpa individen att växa och utvecklas. • Fantasifull och kreativ i mötet med elever. • Tålmodig i lärandet med eleverna. Det tar tid att hitta rätt och varje gång du tror att du misslyckats har du bara byggt en grund för att lyckas. • Prestigelös! För att få andra att växa och utvecklas behöver du vara beredd att utveckla dig själv tillsammans med andra. Övrigt Tjänsten är tillsvidare på heltid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Smedjebacken under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Smedjebacken under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Kyrkskolan Vi är ett gäng härliga barn som letar efter just dig! Vi går på Kyrkskolan i Söderbärke, Smedjebackens kommun, i klass 4-6. Vi upptäcker och lär oss en massa viktiga, roliga saker i skolan, nu hoppas vi att Du vill vara med och lära oss ännu mer. Du ska vara engagerad och duktig på att skapa relationer till alla elever. Främja gott samarbete med elever, föräldrar och kolleger. Kyrkskolan är en 4-9 skola. Våra lärare ser också fram emot att få nya medarbetare! Arbetsuppgifter Du jobbar med undervisning och planering och utvärdering. Samt övriga arbetsuppgifter tillhörande läraryrket. Enkelt skulle vi kunna säga att du kommer arbeta med planering, undervisning, handledning och värdegrundsarbete utifrån läroplanen (LGR22). Men att vara lärare idag handlar om så mycket mer, något som vi känner stolthet för. Att arbeta som lärare handlar om att ständigt utvecklas utifrån de elever vi möter. Att fånga elevernas intressen och utifrån det skapa rolig och utmanande undervisning. Det handlar också om att dokumentera elevernas lärande för att möjliggöra deras chanser att nå sina mål. Förutom pedagogiken arbetar vi också med elevhälsoarbete för att säkerställa att våra elever mår bra och känner sig trygga i skolan. Som lärare får vi aldrig glömma att känna glädje i vårt arbete och att vi finns där för eleverna. Kvalifikationer .Vi söker dig som är legitimerad lärare för undervisning inom grundskolan. .Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket samt att dokumentera och använda digitala verktyg. .Vi förväntar oss att du är trygg i ditt pedagogiska ledarskap och aktivt använder dig av digitala verktyg (IKT) i klassrummet. Alla elever har olika förutsättningar till lärande, därför anpassar du ditt sätt att lära ut för att möta elevernas olika lärstilar och skapar inkluderande lärmiljöer. Du skapar tillit, är en förebild och bygger relationer med elever och deras vårdnadshavare. I våra verksamheter ställer vi upp för varandra och vi tror att du är en person som älskar att samarbeta och ser nyttan av samplanering och att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter till varandra. Erfarenhet från arbete med interkulturella barn/elevgrupper, samt från språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt ses som meriterande. Personliga egenskaper .Du är positiv, engagerad och möter alla elever/barn utifrån deras individuella förutsättningar .Du har goda ledaregenskaper och förmåga att organisera och planera verksamhet på både grupp samt individnivå .Du har lätt för att samarbeta och arbetar för att främja gott samarbete med elever, föräldrar och kolleger .Du ser tydliggörande pedagogik och ett lågaffektivt bemötande som en självklarhet i arbetet .Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa eventuella konflikter .Du är noggrann, flexibel, lösningsfokuserad och lyhörd för kollegorna och elevernas behov. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Fredrik Hedlund, Rektor, 0240-66 04 72, [email protected] Josephine Molin, Rektor, 0240-66 04 71, [email protected] Julia Sörbring, Sveriges lärare, 0240-66 04 80, [email protected] Arbetsplats Kyrkogatan 4 777 60 Söderbärke
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Välkommen till Smedjebackens kommun! Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen. Ekonomi- och upphandlingsavdelningen Vi söker en upphandlare till Ekonomi- och upphandlingsavdelningen som totalt består av åtta personer. Upphandlingsenheten består av en upphandlingsansvarig och en upphandlare. Hos oss har du möjlighet att få vara med och påverka och göra skillnad för våra medborgare och vårt samhälle. Du får ett spännande arbete och blir en viktig person i en vår organisation med mycket kunskap. Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen. Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal. Arbetet omfattar hela processen från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och avtalsskrivning till att bistå och delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår avtalsdatabas. Arbetet innebär en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar enheten ansvarar för. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, då du ofta har flera projekt pågående samtidigt. Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden. Vi använder E-avrop som upphandlingsverktyg. Kvalifikationer Vi ser att du har: .Erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU/LUF eller inköp inom offentlig sektor .Goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och goda kunskaper av arbete med avtal .Erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna projekt .God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska .Eftergymnasial utbildning som är relevant för område Erfarenhet av arbete i digitala upphandlingssystem, projektledning och strategiskt inköpsarbete ses som meriterande. Personliga egenskaper För att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Du trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar. Vi vill att du är initiativtagande, strukturerad och självgående. Du är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift. Vidare som person är du positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tillträde är omgående, men vi tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Kontaktinformation Jonas Källman, Ekonomichef, 0240-660147 (åter 14 juli från semester) Lina Kihlmark, Upphandlingsansvarig, 0240-660154 Anna Hane Karlsson, Vision, [email protected] Arbetsplats Vasagatan 17 777 30 Smedjebacken
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 37 jobb