Lärare i fritidshem, Vad

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge.  Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.  Välkommen till Smedjebackens kommun! Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord. Fritids Vad Vi är ett gäng härliga elever som letar efter just dej! Vi går på fritids i Vad, Smedjebackens kommun. Vi upptäcker ju en massa viktiga, roliga saker på fritids, nu hoppas vi att Du vill vara med och lära oss ännu mer. Du ska vara positiv och engagerad. Duktig på att skapa relationer till alla elever. Främja gott samarbete med elever, föräldrar och kolleger. Arbetsuppgifter I samarbete med övrig personal ansvara för: .Planering, genomförande, utvärdering och utveckling av verksamheten för elever i skola och fritidshem.  .Ha fokus på inkluderingsperspektivet med elevens hela lärande i centrum.  .Arbeta för att utveckla fritidshemmet utifrån styrdokument och den verksamhetsplan som finns på skolan, verka för att skolan och fritidshemmet kompletterar varandra. .I samband med rekryteringen sker intervjuer löpande. .Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden. Kvalifikationer .Du är utbildad Lärare i fritidshem eller grundskollärare.  .Att du är väl förtrogen läroplanen. .Att du är väl förtrogen med LGR 2022.  .Att du är väl förtrogen med dagens digitala verktyg och ser det som en naturlig del i skolans värld.   Personliga egenskaper Du har en positiv inställning, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och arbetssätt. Du är lyhörd för barnens behov och bemöter såväl barn som föräldrar och medarbetare på ett professionellt sätt. Vidare tycker du om att samarbeta och vill arbeta med att utveckla och höja statusen på skolbarnomsorgen. Du ser rasterna som en viktig del av våra barn/elevers utbildning. Du kan skapa utvecklande lärandemiljöer för att möta individen och gruppen Du är positiv och bjuder på dig själv - kollegialt lärande Att du tycker om att "tänka om och tänka nytt" vågar gå utanför ramarna Vi erbjuder Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.  Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR. Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Varmt välkommen med din ansökan! Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson ([email protected]) så får du hjälp med din ansökan. Kontaktinformation Josephine Molin, Rektor, 0240-66 04 71, [email protected] Fredrik Hedlund, Rektor, 0240-660 4 72, [email protected] Camilla Carlsson, Sveriges Lärare , 0240-66 88 22, [email protected] Arbetsplats Skolvägen 2 777 94 Söderbärke

9 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Driftchef fastighet

Bärkehus AB är ett allmännyttigt bostadsbolag i Smedjebackens kommun som förvaltar lägenheter, lokaler och driftar kommunens fastigheter och parkmarker. Bärkehus vision är att ha en attraktiv och hållbar boendemiljö där alla trivs och medarbetarna utvecklas. Chefer i Smedjebackens kommun har en avgörande roll i förverkligandet av kommunens vision om att vara en kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. I Bärkehus har vi tillit till våra medarbetare och uppmuntrar en öppen dialog. Vår nuvarande Driftchef fastighet går över till att jobba mer operativt och fokusera på vårt nya fastighetssystem samt energioptimering, så vi söker nu hans efterträdare. Vi erbjuder Dig ett omväxlande och utvecklande arbete I rollen som Driftchef fastighet kommer du leda och fördela arbetet inom inre fastighetsskötsel, bostadssocial samordning, uthyrning och reception. Totalt innebär det i dagsläget 12 medarbetare, varav en arbetsledare för fastighetsskötarna. Du rapporterar till fastighetschefen. Tillsammans med övriga driftchefer ansvarar du för att resurser används på ett effektivt sätt, att verksamheten utvecklas och att synergier skapas. I arbetet ingår kontakt med hyresgäster, kommunala förvaltningar och entreprenörer och därför är samordning och koordinering två viktiga arbetsuppgifter. Som Driftchef förväntas du arbeta för att skapa förutsättningar för engagemang och delaktighet tillsammans med dina medarbetare. Du har resultatansvar och säkerställer att gällande lagar, avtal och riktlinjer i verksamheten följs. Du ingår i ledningsgruppen för Bärkehus AB samt den gemensamma ledningsgruppen med våra systerbolag Smedjebacken Energi AB och Smedjebacken Energi Nät AB. Vi är ett sammansvetsat gäng som samarbetar över bolagsgränserna för att tillsammans nå bästa möjliga koncernnytta. Hos oss får du förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Från och med året du fyller 40 får du även generös semester. Vem är Du? För att lyckas i rollen som Driftchef krävs att du har driv, förmåga att ställa om och få verksamheten att leverera de resultat som förväntas. Du är en glad och tydlig ledare med engagemang och förståelse för uppdraget. Du kan skapa hållbara relationer internt och externt så att hög grad av service och samarbete uppnås. Du har en gedigen bakgrund som ledare inom fastighetsbranschen och är trygg och erfaren i de utmaningar och utvecklingsbehov branschen befinner sig i. Som person är du lyhörd, prestigelös och vågar be om hjälp för att dra nytta av all den kunskap som finns i organisationen. Krav Relevant utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet inom området. Tidigare ledarerfarenhet, minst 3-5 år. Erfarenhet av LOU. Goda kunskaper i Officepaketet och ser IT-system som självklara arbetsredskap. Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, kommunikation och informationssäkerhet. Behärska svenska i tal och skrift. B-körkort. Meriterande Högskoleutbildning inom relevant område. Chefserfarenhet från allmännyttigt bostadsbolag. Erfarenhet av systematiskt brandskyddsarbete. Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete. Erfarenhet av fastighetssystemet Momentum. Anställningen Heltid. Tillsvidare. Förtroendearbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Frågor gällande tjänsten besvaras av Fastighetschef Erik Hägerman, 0240-66 88 07. Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av Verksamhetsstöd/HR Veronica Lundberg, 0240-66 88 12 Ansökan Urval sker löpande så ansök redan idag. Välkommen med din ansökan senast den 2024-05-09.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Vi söker sommarjobbare till våra verksamheter inom Vatten och avlopp

Vill du arbeta för ett mer hållbart samhälle och samtidigt ge service till invånarna i Ludvika och Smedjebacken? Då kan detta sommarjobb vara något för dig! WBAB är samhällsbyggare och en viktig lokal aktör som säkerställer de grundläggande funktionerna för ett hållbart samhälle – rent vatten i kranen, miljösäkert avlopp och effektivt omhändertagande av avfall. Nu söker vi dig som vill hjälpa oss med våra reningsverk, vattenverk och pumpstationer i sommar. Din roll Du har ansvar för att spola våra vattenledningar vid våra spolposter. I ditt uppdrag ingår även att hålla rent och snyggt genom att klippa gräset vid våra olika reningsverk, vattenverk och pumpstationer. Utrustning till gräsklippning och utbildning i hur du spolar våra vattenledningar får du av oss. Arbetet är förlagt till både Ludvika och Smedjebackens kommuner. Din profil Du ska vara 18 år fyllda och ha B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar och tillämpar våra värdeord: ärlig, öppen, nyfiken, delaktig och professionell. Som person har du lätt för att samarbeta och har ett gott bemötande. Du gillar att både arbeta självständigt och tillsammans med kollegor. Du är också flexibel, ansvarstagande och noggrann. Du trivs med att arbeta utomhus och kan hantera ett ibland fysiskt krävande arbete. Anställningsvillkor Tjänsten är en visstidsanställning under sommarperioden från vecka 24 till och med vecka 32. Ansökan Då urval, intervjuer och tillsättning sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, dock senast den 30 april 2024 som är sista ansökningsdag. Skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv via e-post till [email protected]. Skriv: ”Sommarjobb, Vatten och avlopp” i ämnesraden. På WBAB strävar vi efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Dina ansökningshandlingar kommer vi att spara under pågående rekryteringsprocess och radera efter avslutad rekrytering. Välkommen med din ansökan! Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt mediesäljare och liknande. Kort om oss WBAB är ett kommunalt bolag som ansvarar för vatten, avlopp, avfall och återvinning i Ludvika och Smedjebackens kommuner. Vi är cirka 85 anställda och vårt ledningskontor med kundservice ligger i Smedjebacken. Vårt uppdrag är att säkerställa en trygg, serviceinriktad, effektiv och hållbar verksamhet. Vårt fullständiga namn är WBAB WessmanBarken Vatten & Återvinning AB, men vi kallar oss för WBAB. Vi ägs av Ludvika kommun och Smedjebackens kommun.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Stödassistent

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge.  Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.  Välkommen till Smedjebackens kommun! Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord. LSS-verksamhet Smedjebacken Är du trygg, lyhörd och kan bemöta individer utifrån deras förutsättningar? Trivs du med ett varierat arbete där du fungerar som ett stöd både i hemmet och ute i samhället på olika aktiviteter? Vi söker dig med relevant utbildning, god kunskap och erfarenhet av arbete inom LSS-verksamheter (LSS - Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade). Vi förespråkar ett lågaffektivt bemötande som präglas av öppenhet, prestigelöshet och reflektion. Arbetsuppgifter Som stödassistent inom LSS boende kommer du arbeta utifrån: .Genomförandeplaner, rutiner och handlingsplaner. .Arbeta med att stödja och motivera individen kring moment i vardagen i syfte att öka självständigheten efter varje individs förmåga. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att stödja de boende med personlig omvårdnad, städ, tvätt, inköp samt vid olika aktiviteter utanför hemmet. .Du arbetar utifrån ett tydliggörande och pedagogiskt arbetssätt, har god kunskap och förståelse kring vikten av ett lågaffektivt bemötande. .Bidra och verka för att skapa en god och attraktiv miljö för alla, såväl kollegor som boende. .Det ingår från sjuksköterska delegerade arbetsuppgifter såsom läkemedels- och insulinhantering. .Föra social dokumentation enligt lagstiftning samt upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner i samverkan med den enskilde. .Du har även uppdrag som kontaktpersonal samt att samverka med den enskildes nätverk och vid behov samverkan med psykiatrin och habiliteringen. .Medverkar i verksamhetens kvalitetsutveckling och deltar i olika möten och utbildningar.  Tjänsten kan innebära att du kommer att arbeta på flera gruppbostäder och förutsätter att du är en flexibel och trygg stödassistent. Kvalifikationer .Utbildning inom vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildning, eller barn- och fritidsprogrammet. Eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. .Kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer med autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning.  .Behärska svenska språket i både tal och skrift för att kunna kommunicera med våra individer, upprätta genomförandeplaner, dokumentera samt samverka med andra aktörer.   Det är meriterande om du har B-körkort och körvana då våra individer har aktiviteter utanför hemmet. Personliga egenskaper .Arbetet kan delvis upplevas både fysisk och psykiskt påfrestande, vilket gör att arbetet kräver god grundfysik och i övrigt god hälsa. .Har ett genuint intresse ett engagemang av att arbeta med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. .Vi ställer höga krav på samarbetsförmåga, öppen kommunikation och att du förstår vikten av teamarbete. Arbetsuppgifterna ställer krav på eget ansvar, flexibilitet och initiativförmåga. .Du har en god samarbetsförmåga, är utvecklingsbenägen samt kreativ i att finna nya former för att öka den enskildes delaktighet, självständighet och kommunikation. .I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande. Provanställning kan tillämpas. .Meriterande för din roll som stödassistent är erfarenhet av att arbeta med TSS (Tecken Som Stöd) eller AKK (Alternativ Kommunikation) liksom erfarenhet av arbete med självskydd, lågaffektivt bemötande och psykisk ohälsa. Giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Vi erbjuder Tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetar efter ett fast schema som anpassas efter verksamhetens behov. Tjänstgöring dag, kväll, helg och natt. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.  Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR. Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Varmt välkommen med din ansökan! Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson ([email protected]) så får du hjälp med din ansökan. Kontaktinformation Kommunal exp, 0104428179 Jennifer Östby, Enhetschef, 02406600379, [email protected] Arbetsplats Johan Ahlbäcks plats 7 777 81 Smedjebacken

9 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Lokalvårdare/städare

Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett sommarjobb från v.24 till och med v.30. Du kommer arbeta som städare/lokalvårdare hos våra kunder. Du utgår från Smedjebacken men din arbetsplats varierar. Du har flera kunder under en dag. Resor mellan kunder sker med företagsbil under arbetstid. Städmomenten innefattar hemstäd, företagsstäd, flyttstäd och fönsterputs. Du kommer arbeta tillsammans med en kollega där ni bildar ett team. Scheman och tidsregistrering sker via webb-baserade appar. Du behöver därför ha tillgång till en smart-phone med internetuppkoppling. Vid anställning kommer du få en introduktion av företaget samt en utbildning inom städtekniker. Vi tillhandahåller arbetskläder och du omfattas av kollektivavtal och försäkringar. Din anställninggrad blir mellan 75-100%. Om dig Vi söker dig som har känsla för service och vill arbeta! Du är ansvarsfull, lyhörd och noggrann. Då större delen av din dag består i kundkontakt är det viktigt att du kan bemöta olika typer av människor och vara trevlig. Har du körkort är det ett plus, men det är inget krav. Om oss Vi är ett litet städföretag från Smedjebacken som startades 2012. I nuläget är vi fem anställda. Vi erbjuder hemstäd, fönsterputs, flyttstäd, företagsstäd, sanering samt golvvård. Våra kunder består av både privatpersoner och företag.

5 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Lokalvårdare ISS

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare över sommaren som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS i Smedjebacken! Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning av kundens lokaler Tjänsten är på deltid med varierande anställningsgrad utifrån behovet i den dagliga driften men minst 50%. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 24-05-05. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Nicklas Lindman på mailadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Nu söker vi fler personliga assistenter till SMEDJEBACKEN!

Hej! Vad kul att du är intresserad av att bli en av våra stolta vardagshjältar! Just nu söker vi fler personliga assistenter i Smedjebacken. Vem vi söker: Då våra kunder har olika behov och kravprofiler, så har vi istället fångat upp några gemensamma grundkrav som alla våra kunden eftersöker hos sina hjälpande händer. - Du uppfattas som en glad och trevlig person. - Du föredrar att alltid vara i tid. - Du brinner för att finnas där för någon annan. - Du behöver goda grundläggande språkfärdigheter i svenska. Vi rekryterar kompetensbaserat; Dvs dina samlade erfarenheter, personliga egenskaper kan bli att matcha hos någon kund. Du kan ha en bakgrund inom vård och omsorg, personlig assistans, LSS, serviceyrken eller kanske rentav inte har någon erfarenhet men är trygg, stabil och hjälpsam? Du kanske sneglat på yrket och undrar hur det skulle vara? Är du garvad inom området och vill jobba extra? Oavsett, så är du varmt välkommen att söka till oss! Arbetstiderna varierar från dag, kväll, natt, dygnspass både helger och vardagar. Vi söker personal både till timvikariat och kommande tjänster. Om du känner att det kan vara något för dig, tveka inte att ansöka direkt då vi rekryterar och tillsätter timvikariaten löpande. Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

4 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge.  Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.  Välkommen till Smedjebackens kommun! Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.Omsorgsförvaltningen Omsorgsförvaltningen är i behov av att rekrytera 3 enhetschefer till våra särskilda boenden för äldre. Vi är inne i ett spännande skede där vi både omorganiserar och stärker upp organisationen med fler chefer för att skapa bättre förutsättningar till en bra arbetsmiljö för både chefer och medarbetare. Vi välkomnar dig att ansluta till vår växande ledningsgrupp som för tillfället består av förvaltningschef, biträdande förvaltningschef och elva enhetschefer och en biträdande enhetschef. Vi hoppas du har glatt humör och humor och gillar de utmaningar som ett chefskap innebär.Vi söker därför nya enhetschefer som aktivt vill delta i utvecklandet av omsorgens verksamheter. Ni kommer vara två enhetschefer i respektive verksamheter och tillsammans ansvara för helheten. Arbetsuppgifter Som chef inom Smedjebackens kommun: -Företräder du arbetsgivaren. - Genomför du politiska styrda uppdrag. -Företräder du ett helhetsperspektiv för kommunen. -Har du ansvar för verksamheten, personal och ekonomi inom ditt område. Vilket innebär: -Du ska säkerhetsställa att den egna verksamheten bedrivs i enlighet med lagar, förordningar och politiska mål i kommunen. -Du bidrar till metod-och verksamhetsutveckling. -Du samverkar både internt och externt. -Du planerar och följer upp verksamheten. -Du deltar aktivt i ledningsgruppens verksamhet. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll kan komma att förändras över tid. cheftjänst 1: Kommer att arbeta på Munkbogården tillsammans med befintlig enhetschef. Ni kommer att dela på ledarskapet för det särskilda boendet samt en hemtjänstgrupp. cheftjänst 2: Kommer att arbeta på Solgårdens demensboende tillsammans med befintlig enhetschef. Ni kommer att dela på ledarskapet för demensboendet och hemtjänstens demensteam. cheftjänst 3: Kommer att arbeta på Allégården tillsammans med befintlig enhetschef. Ni kommer att dela på ledarskapet för Lyktans korttidsboende, en hemtjänstgrupp och ett centralt teknikteam. Ange i din ansökan vilken/vilka av tjänsterna du är intresserad av. Kvalifikationer .Du har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. .Du behöver ha erfarenhet av och kunskaper i schemaläggning. .Det är en fördel om du har erfarenhet av ny teknik inom äldreomsorgen.  .Tidigare chefserfarenhet av särskilt boende, hemtjänst eller korttidsboende för äldre är meriterande. .Kunskaper i finska är meriterande och körkort är ett krav. Personliga egenskaper Du ska vara tydlig i din ledarroll samt vilja och och våga satsa på utmaningar. Vara praktisk och strukturerad, kunna leda och fördela arbetet samt få dina medarbetare delaktiga i verksamheten och tillsammans skapa en bra arbetsmiljö. Du ska ha lätt för att samarbeta och ha ett strategiskt tänk för verksamheten. Du är kvalitetsmedveten och prestigelös. För att lyckas i rollen som enhetschef behöver du även ha hög integritet samt kunna fatta (snabba) beslut när verksamheten så kräver. Som enhetschef ingår du i omsorgsförvaltningens ledningsgrupp. Dessutom ska du vara intresserad av verksamhetsutveckling och inte rädas att kavla upp ärmarna och ha kul på jobbet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder Tillsvidareanställning. Heltid. Lön i överenskommelse parter emellan. Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.  Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR. Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Varmt välkommen med din ansökan! Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson ([email protected]) så får du hjälp med din ansökan. Kontaktinformation Minna Sjöström, Enhetschef, facklig representant för Vision, 0240-660341, [email protected] Elisabet Zimmer, Förvaltningschef, 0240660330, [email protected] Arbetsplats Johan Ahlbäcks plats 7 777 81 Smedjebacken

4 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Montörer sökes till PWS i Söderbärke

Just nu söker vi på Manpower sopkärlsmontörer till ett kortare uppdrag på PWS i Söderbärke. Är du en detaljorienterad person som alltid strävar efter att vara så effektiv som möjligt i ditt arbete? Söker du efter ett fysiskt arbete som är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då har du kommit rätt! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och PWS. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos PWS. Uppdraget beräknas pågå i ca 4-6 veckor. Om jobbet som sopkärlsmontörer PWS är ett ledande företag som utvecklar och producerar produkter och tjänster för effektiv avfallshantering och källsortering. Som montör kommer du att ha en spännande roll med olika utmaningar där du kommer arbeta med montering och demontering av sopkärl. Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för att montera ihop sopkärlen i rätt tid. Detta är ett fysiskt jobb där du arbetar mycket med kroppen. Uppdraget beräknas pågå i 4-6 veckor. Arbetstiderna kommer vara förlagda måndag-fredag kl 07.00-16.00. Övrig information Placeringsort: Söderbärke Start för tjänsten: 15 april Arbetstider: Måndag-fredag 07:00-16:00 Är du vårt nya tillskott? För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett effektivt arbetssätt och att du har en förmåga att se detaljer. Vidare är det viktigt att du arbetar resultatinriktat och att du har ett driv som tar dig framåt i arbetet. Vidare trivs du som bäst när du får arbeta med hela kroppen. Vi på Manpower söker dig som har: * B-körkort och tillgång till bil * Behärskar svenska i tal och skrift Det anses meriterande om du har truckkort samt erfarenhet av arbete som montör eller liknande roller. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hedda Seebass via e-post: [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
HR-chef med strategisk höjd

HR-chef med strategisk höjd ”Att vara HR-chef är mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en viktig del av människors utveckling och framgång. Varje dag är en chans att göra verklig skillnad, inte bara för medarbetare och team, utan även för hela Ovakos verksamhet. Att veta att mitt arbete spelar en central roll i att skapa en stimulerande arbetsmiljö, främja tillväxt och utveckling samt forma företagets framtid fyller mig med en djup känsla av stolthet och glädje när jag går till jobbet.” Linda Axäng, tf. HR-chef Ovako SmeBox. På Ovako är vi stolta! Vi är stolta över vårt jobb, vi är stolta över varandra och vi är stolta över det stål som vi tillsammans producerar. Visste du till exempel att allt vårt stål tillverkas av återvunnet stål? Det gör att vår stålproduktion har hela 80 procent mindre koldioxidavtryck, jämfört med det globala genomsnittet! Som HR-chef hos oss behöver du dock inte vara proffs på just återvunnet stål. Däremot vill vi att du är proffs på människor! På Ovako gör du nämligen det som du är bäst på och som HR-chef är det din uppgift att vara det bästa tänkbara bollplanket, stödet och vägvisaren inom HR. Så medan dina medarbetare kan allt om stål och dess tillverkningsprocess, vet du med säkerhet hur man stöttar chefer och medarbetare för att de ska må bra, utvecklas och växa hos oss.   (Men du, även om du kanske inte kan något om stål idag, kan vi lova dig att du kommer att lära dig massor om stålproduktion längs vägen. Att tillverka stål är nämligen en avancerad och spännande process och vi är, som redan nämnts, oerhört stolta över den.) Varför ska du välja oss? Hos oss får du det bästa av två världar – du får en spännande roll där du har möjlighet att påverka samtidigt som du har förmånen att tillhöra en marknadsledande koncern. Som HR-chef ingår du i ledningsgruppen med stora möjligheter att utveckla arbetet inom HR. Vi tror också att arbetet är mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en del av något meningsfullt. Därför främjar vi en öppen och vänlig atmosfär där varje individ är värdefull och där det finns möjligheter till personlig och professionell utveckling. Din framtid Så hur kommer dina arbetsdagar egentligen att se ut? För att få svar på den frågan bad vi vår tf. HR-chef, Linda Axäng, att beskriva rollen mer ingående. Hon berättar att detta är en tjänst med en enorm bredd och tyngd. Som HR-chef kommer du bland annat att ha det yttersta ansvaret för HR-arbetet på produktionssiterna Smedjebacken och Boxholm med cirka 600 medarbetare totalt. Linda berättar även att du kommer att jobba både operativt och strategiskt inom alla HR-processer i organisationen. Här kommer du att bygga starka relationer och lära känna medarbetare inom olika positioner på Ovako. Nedan följer ett axplock av arbetsuppgifter: Driva och utveckla verksamhetsstödjande processer såsom kompetensförsörjning, ledar- och grupputveckling och förändringsledning. Arbeta nära HR-kollegor på andra affärsområden och på den centrala staben. Fungera som coach och bollplank till chefer och vara deras stöd i arbetsrättsliga frågor. Ansvara för prestationsprocesser, ersättningsfrågor, kompetensutveckling, hälsoarbete och samverkansfrågor. Ansvara för förhandlingar med fackliga organisationer och driva säkerhetsfrågor i ledningsgruppsarbetet. Vara företagets kontaktperson mot myndigheter, kommuner och föreningar. Ansvara för organisationens kommunikation både internt och externt. Driva arbetet för att synliggöra Ovako som en attraktiv arbetsgivare i Sverige och på orten. Vem söker vi? För att du ska trivas i rollen och lyckas i ditt uppdrag har vi några saker som vi gärna vill att du ska checka av. Bland annat önskar vi att du har: Akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Gedigen erfarenhet av HR-arbete både operativt och strategiskt, företrädesvis inom en industriell/tillverkande miljö. Erfarenhet av att hantera organisationsförändringar i både ledande och deltagande roller. God kunskap i svenska och engelska, både i skrift och tal. Erfarenhet av organisationsutveckling och projektledning. Förmåga att förhandla och arbeta effektivt i en miljö med många kontaktytor.          Vi ser att du som söker tjänsten är en mycket erfaren ledare, med strategisk höjd, som motiveras av att se andra människor växa. Ditt driv och engagemang smittar lätt över på andra och du har förmågan att coacha din omgivning till framgång. Din positiva framtoning, din prestigelöshet och nyfikenhet för andra människor gör dig till en utmärkt relationsbyggare som har lätt för att kommunicera med människor på olika nivåer, både inom och utanför organisationen. I denna roll är det viktigt att du uppvisar stor affärsmässighet och förmåga att planera och leverera mot strategi och uppsatta mål. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga samt att du kan ställa om mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Framgången i rollen nås genom att vara ett professionellt HR-stöd till affärsområdet och dess ledningsgrupp och chefer genom att agera på ett sätt som skapar engagemang och delaktighet. Som HR-chef rapporterar du till Business Unit President (VD) för SmeBox.  Om oss På Ovako specialiserar vi oss på rent, högkvalitativt specialstål, skräddarsydda efter behoven hos våra kunder inom lager, transport och tillverkningssektorer. Vårt högkvalitativa stål säkerställer lätta och tåliga produkter samt möjliggör mer hållbara och miljövänliga lösningar. Med ett starkt engagemang för hållbarhet, uppnådde vi i januari 2022 koldioxidneutral produktion baserad på återvunnet stål och fossilfri elektricitet. Med 2900 dedikerade medarbetare och en global närvaro som sträcker sig över 30 länder samt cirka 1,1 miljarder euro i omsättning står Ovako, ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en stolt medlem av Nippon Steel Corporation, i framkant av stålindustrin. Vårt syfte är tydligt: Tillsammans skapar vi stål för ett hållbart samhälle. Upptäck mer om våra innovativa lösningar på www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp och www.nipponsteel.com. Se gärna vår företagsfilm – HÄR Ansökan och information Har vi väckt ditt intresse för tjänsten? Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Tobias Björk: [email protected], 070-977 51 00. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Resor mellan våra olika siter i Sverige förekommer regelbundet. Varmt välkommen med din ansökan.

27 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024