Vi behöver anställa fler av Sveriges bästa socialsekreterare. På Barn och Ungdom får du ett meningsfullt och utmanande arbete. Vi utför arbetsuppgifter som gör skillnad för våra barn och unga – hos oss är det på riktigt. Myndighet Placering möter utsatta barn och deras familjer. Vi utgår alltid från Barnkonventionen med barnets behov och delaktighet i fokus och handlägger barnavårdsärenden med hög kvalitet och effektivitet. Vår enhet består av 22 socialsekreterare, 1 administratör, 3 gruppledare samt en resultatenhetschef. Vi är sedan 1 september 2024 en ny enhet som samarbetar tätt med familjehemssekreterare på Uppdragstagarenheten. Vi har ställt om verksamheten inom Barn och Ungdom till att stödja förhållningssättet Signs of safety. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs, därför arbetar vi konstant med att utveckla arbetssätt och verktyg för att vi tillsammans ska kunna nå våra utmanande mål och klara vårt uppdrag. Här finns möjligheter att påverka utveckling och utformande av arbetssätt. Utifrån Nya socialtjänstlagen ska föräldrar till placerade barn erbjudas stöd. Vi vill nu öka stödet till biologiska föräldrar och söker därför en socialsekreterare med inriktning föräldrastöd. Tjänsten är en projektanställning till och med 271231. Eftersom vi är en ny enhet kommer vi 2025 att lägga fokus på: - Arbetsmiljö - Det är viktigt att vi ha en bra arbetssituation och trivs på jobbet. - Att tydliggöra roller och förväntningar - Vi vill förebygga oklarheter och förvirring genom att vi alla på enheten vet vad som förväntas av mig själv och vad jag kan förvänta mig av chefer och kollegor. - Att alla placerade barn har en relation med sin socialsekreterare - vi ska träffa barnen ofta och utveckla vår kunskap i att prata med barn om svåra saker och våld. Jag som chef vill att du ska känna: - Att dina tankar och idéer tas emot positivt. - Att du är viktig på arbetsplatsen. - Att jag har tid för dig. - Att du får det stöd du behöver. Dina arbetsuppgifter Eftersom detta är en helt ny tjänst kommer du att få vara med i utvecklandet av tjänsten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ge stöd till föräldrar vars barn är stadigvarande placerade utanför hemmet enligt SoL eller LVU. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med barnets socialsekreterare och dennes gruppledare där ni tar fram en plan för hur stödet till föräldern ska utformas och följas upp utifrån barnets bästa. Du kommer att arbeta självständigt tillsammans med föräldern. Exempel på stöd som arbetet kan innebära att: - Följa med föräldern och se till att den får rätt stöd för sin psykiska ohälsa eller sitt skadliga bruk/beroende. - Stötta och förklara för föräldern varför barnet är placerat och vad som behöver hända för att barnet ska kunna flytta hem på sikt. - Stötta föräldern i att förstå hur barnet påverkas av bristerna som föranlett placeringen och vad föräldern kan göra för att hjälpa barnet i dess tankar och känslor. - Arbeta för att barnet får trygga och stabila umgängen med sin förälder. - Utforska nätverk hos barn som inte har tillgång till sina föräldrar för att se om barnet kan få börja träffa någon annan viktig person i nätverket, där det inte är möjligt med umgänge med föräldrarna. Vem är du? På enheten Myndighet Placering representerar du Socialtjänsten Barn och Ungdom gentemot klienter, medborgare och samverkansparter. Du besitter därför en bred kunskap om socialtjänstens myndighetsutövning och insatser. Personliga egenskaper: - Vi söker dig som har ett tydligt barnperspektiv. - Vi ser att du är professionell i din yrkesroll och visar respekt för ditt uppdrag och arbetar utifrån vår värdegrund. - Du är ansvarstagande, vilket innebär att du tar ansvar för ett arbetsklimat som utvecklar verksamheten. - Du är engagerad och motiverad och använder din kunskap och dina förmågor för att utveckla verksamheten. Krav: - Socionomexamen - God datorvana (t.ex. Office-paketet) - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - Körkort B - Erfarenhet av familjehemsvård Myndighetutövning - Erfarenhet av förhållningssättet Signs of Safety Meriterande: - Erfrenhet av familjebehandling eller annat behandlingsarbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetstiden är förlagd till kontorstider 8-17, men visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Lavita Assistans bedriver personlig assistans i hela Sverige. Vi söker nu en semestervikarie till en brukare i Södertälje. Brukaren ser helst kvinnliga sökanden och är noga med att kommunikationen fungerar. Därför är det viktigt att du behärskar det svenska språket. Lyft kan förekomma. Erfarenhet och utbildning är meriterande. Det är bra om du har tillgång till bil då hemmet ligger en bit utanför Södertälje och bussförbindelserna inte är de bästa.
Verksamhetsområde Kvinnor-Barn omfattar BB Södertälje, Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning (BUMM) samt Gynekologi och kvinnosjukvård. Vi är ett verksamhetsområde, med ca 300 medarbetare, som arbetar nära varandra, oavsett profession. Hos oss är patienten och familjen alltid i fokus. Med hög delaktighet och korta beslutsvägar finns en stor möjlighet att göra skillnad som medarbetare. Centralt i vår verksamhet är en inkluderande atmosfär som drivs av hög kompetens, god stämning, starkt engagemang och en öppenhet för förändring. Specialistläkare/biträdande överläkare/överläkare till Kvinnor-Barn på Södertälje sjukhus: Vi söker dig som är specialist inom obstetrik/gynekologi och som känner dig redo för nya utmaningar. Tjänsten innefattar arbete på gynmottagning, gynakut, operation, förlossning/BB och specialist mödravård. Våra nya lokaler erbjuder en bra och funktionell vårdmiljö för både patienter och medarbetare. Dina personliga egenskaper: Du har en god förmåga att skapa relationer och kommunicera med patienter och medarbetare. Vi ser gärna att du tar initiativ och bidrar till utveckling av verksamheten samt har ett intresse för utbildningsfrågor. Förmåga att samarbeta är av yttersta vikt för oss. Du har ett genuint intresse för gynekologi och obstetrik och vill tillsammans med oss, arbeta för en god evidensbaserad vård av hög kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Dina kvalifikationer: Krav för specialistläkare: Svensk läkarlegitimation med specialistbevis inom obstetrik och gynekologi. Krav biträdande överläkare: Svensk läkarlegitimation med specialistbevis inom obstetrik och gynekologi med minst tre (3) års klinisk heltidstjänstgöring i specialiteten efter erhållen specialistkompetens. Undervisnings- och handledarerfarenhet. Definierat ansvars- och kunskapsområde samt aktivt varit drivande inom utvecklings- och förbättringsarbete. Krav överläkare: Svensk läkarlegitimation med specialistbevis inom obstetrik och gynekologi, med minst fem (5) års klinisk heltidstjänstgöring i specialiteten efter erhållen specialistkompetens. Bakjourskompetens. Undervisnings- och dokumenterad handledarerfarenhet (minst 2 år). Definierat ansvars- och kunskapsområde samt aktivt varit drivande inom utvecklings- och förbättringsarbete. Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid, 40 timmar/vecka. Jourtjänstgöring ingår. Ditt sjukhus genom karriären: Vi är stolta över att vara ett mellanstort akutsjukhus med korta beslutsvägar och närvarande chefer. Vi har en stöttande kultur som ger dig möjlighet att växa i din roll och få nya utmaningar. Vi är cirka 1300 medarbetare. Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag Personalgym, inomhus och utomhus Friskvårdsrabatter Ersättning vid sjukvårdsbesök Fler semesterdagar efter du fyller 40 Kompensation vid föräldraledighet Läs mer om fler förmåner på vår webb: Våra förmåner (sodertaljesjukhus.se) Du tar dig till Södertälje sjukhus med pendeltåg, buss eller bil. Vi har cykelgarage för dig som vill cykla hit. För dig som bor i Stockholm kan direktbussen från liljeholmen vara det snabbaste alternativet, sök i SL-appen efter Polhemsgatan (Södertälje). Ditt sjukhus genom livet: Vi brukar säga att vi är Ditt sjukhus genom livet, eftersom vi finns här för våra patienter under livets alla skeden. Vi erbjuder specialistvård inom internmedicin, kirurgi, ortopedi, urologi, obstetrik-gynekologi, pediatrik, geriatrik, palliativ vård och ASIH. Vår akutmottagning och förlossning har öppet dygnet runt. Vi har också en omfattande radiologisk verksamhet. Hos oss finns en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård. Vi är en del av Region Stockholm. Inlämnade ansökningshandlingar betraktas som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt Offentlighets- och sekretesslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Välkommen till VO AN/OP/IVA på Södertälje sjukhus som omfattar operationsavdelning, dagkirurgi, sterilenhet, intensivvårdsavdelning och smärtmottagning. Vi är en del av det lilla sjukhuset med ett stort hjärta. De korta beslutsvägarna hos oss gör att vi lättare och snabbare kan utveckla nya effektiva sätt att arbeta på och alltid med fokus på det bästa för våra patienter. Vi värnar om god arbetsmiljö och ett gott samskapande klimat, både i och utanför vårt verksamhetsområde. Vill du bli en del av oss? Operationssjuksköterska till operationsavdelningen på Södertälje sjukhus: Som operationssjuksköterska på Södertälje sjukhus får du härliga kollegor, roliga och spännande arbetsdagar i fräscha och ljusa lokaler. Vi är ett härligt och glatt gäng där allas åsikt är viktig för att vi tillsammans ska kunna driva och utveckla vår verksamhet. Du erbjuds en stor variation mellan gyn, ortopedi, urologi, kirurgi och kvinnokliniken där du som medarbetare har möjlighet att utvecklas och specialiseras inom alla specialiteter. Vi har även infört 5-6 studiedagar per år för att kunna erbjuda kompetensutveckling inom vår specialitet för alla medarbetare. Södertälje sjukhus är det ”lilla” sjukhuset med ett stort hjärta och vår småskalighet gör att vi har korta beslutsvägar. Vi ser till att vara flexibla och förändringsbenägna i både planering och arbetsuppgifter utifrån patientens och verksamhetens behov. Det är ett högt arbetstempo där alla jobbar tätt tillsammans i team och varje medarbetare är en nyckelperson. Vi följer våra kvalitetsindikatorer på veckobasis för att ständigt förbättra och finslipa den perioperativa vården. Vi söker dig som är intresserad av att utvecklas som operationssjuksköterska och vidareutveckla vår verksamhet tillsammans med oss på Södertälje Operation. Din inskolningsplan utformas individuellt utifrån dina tidigare erfarenheter. Dina personliga egenskaper: Vi söker en ansvarsfull och erfaren operationssjuksköterska som är självgående och kan hantera arbetsuppgifter effektivt och självständigt. Du har en god samarbetsförmåga och trivs i team, där du bidrar till att skapa ett positivt arbetsklimat. Du har även lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer med både kollegor och patienter, vilket främjar en trygg och respektfull arbetsmiljö. Som en strukturerad person har du en stark förmåga att organisera ditt arbete, hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera effektivt för att säkerställa högsta kvalitet och säkerhet i ditt arbete. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Dina kvalifikationer: Krav: - Specialistsjuksköterska med inriktning operationssjukvård. - Minst två års klinisk erfarenhet som specialistsjuksköterska på operation. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Heltid, 3-skift. Som sjuksköterska inom 24/7-verksamhet tillämpas arbetstidsavtal med möjlighet till kvarstannandebonus (i tid) och förkortad veckoarbetstid vid nattarbete. Om du arbetar förtätad helg och fler schemalagda nätter har du även möjlighet till ytterligare intjänad tid som kan tas ut i ledig tid, pengar eller pensionsavsättning. Rekrytering till denna tjänst sker fortlöpande under ansökningstiden gång. Det här säger medarbetare som arbetar på operationsavdelningen: "Här är arbetsuppgifterna bra fördelade." "Det är prestigelöst här, det är skönt att känna sig respekterad i sin roll." "Här får vi variation på operationer, från enklare ingrepp som kan ta tio minuter, till längre operationer på fyra timmar." "Vi har jättebra koordinatorer som planerar in operationerna så att vi inte behöver flytta på utrustning mellan salarna i den mån det går." Ditt sjukhus genom karriären: Vi är stolta över att vara ett mellanstort akutsjukhus med korta beslutsvägar och närvarande chefer. Vi har en stöttande kultur som ger dig möjlighet att växa i din roll och få nya utmaningar. Vi är cirka 1300 medarbetare. Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag Personalgym, inomhus och utomhus Friskvårdsrabatter Ersättning vid sjukvårdsbesök Fler semesterdagar efter du fyller 40 Kompensation vid föräldraledighet Läs mer om fler förmåner på vår webb: Våra förmåner (sodertaljesjukhus.se) Du tar dig till Södertälje sjukhus med pendeltåg, buss eller bil. Vi har cykelgarage för dig som vill cykla hit. För dig som bor i Stockholm kan direktbussen från Liljeholmen vara det snabbaste alternativet, sök i SL-appen efter Polhemsgatan (Södertälje). Ditt sjukhus genom livet: Vi brukar säga att vi är Ditt sjukhus genom livet, eftersom vi finns här för våra patienter under livets alla skeden. Vi erbjuder specialistvård inom internmedicin, kirurgi, ortopedi, urologi, obstetrik-gynekologi, pediatrik, geriatrik, palliativ vård och ASIH. Vår akutmottagning och förlossning har öppet dygnet runt. Vi har också en omfattande radiologisk verksamhet. Hos oss finns en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård. Vi är en del av Region Stockholm. Inlämnade ansökningshandlingar betraktas som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt Offentlighets- och sekretesslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Arbetsbeskrivning Digifysisk skolsköterska till Järna sökes till hösten! Brinner du för att arbeta med barn och unga i ett hälsofrämjande sammanhang? Vi söker nu en varm och engagerad skolsköterska till en liten F–9-skola i centrala Järna. Du trivs med nära elevkontakter och är bekväm i miljöer med variation och många kontaktytor. Om tjänsten Omfattning: 30% Plats: Grundskola i Järna Upplägg: Hög flexibilitet – arbete kan delvis ske hemifrån som digifysisk skolsköterska Anställning: Konsult via Klara Start: Hösten 2025 Du blir en del av skolans elevhälsoteam och bidrar med förebyggande och hälsofrämjande insatser. Tidigare erfarenhet som skolsköterska är meriterande, men inte ett krav. Ansök redan idag – tjänsten kan komma att tillsättas snabbt! Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!
Enhetschef till vård- och omsorgsboende En av våra resultatenhetschefer går efter många år i Södertälje kommun vidare till nya utmaningar. Vill du vara med i omställningen för att möta framtidens äldreomsorg? Med ett samledarskap får du goda förutsättningar för nära ledarskap som bidrar till ett gott arbetsklimat. På de boenden som har många medarbetare har vi två till tre enhetschefer. Målet är omkring 30 anställda per chef. Du får god kompetensutveckling samtidigt som vi tillsammans skapar förutsättningar för att leda utifrån det nära ledarskapet. Detta innebär: Transformerande ledarskap där alla chefer erbjuds utbildning, ett utvecklingsprogram, coachning, kollegial chefshandledning och mentorstöd Styrning och ledning som genomsyras av ett salutogent förhållningssätt där vi bedriver ett intensivt arbete för att skapa en kultur med större engagemang och stolthet Det här är en unik möjlighet att tillsammans med din nya kollega vara med att forma och utveckla verksamheten. Nu söker vi enhetschefer till Heijkensköldska gården vård- och omsorgsboende. Här kan du läsa mer om respektive boende: Våra äldreboenden - Södertälje kommun (sodertalje.se) Ledarskap i Södertälje Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun. Uppdraget I rollen som enhetschef är det viktigt att se till att de boendes delaktighet och självständighet värnas liksom att dina medarbetare har en god arbetsmiljö. För att lyckas med det behöver du fokusera på kvalitet, medarbetares arbetsmiljö och ekonomi. Självklart ser du också till att Södertälje kommuns värderingar och riktlinjer efterlevs och att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet. För att trivas och lyckas hos oss så tror vi att du trivs med att jobba med ett mångsidigt och ett utvecklingsinriktat uppdrag. Som enhetschef har du tillsammans med din enhetschefskollega ett helhetsansvar för att leda, utveckla och följa upp resultatenhetens verksamhet. Tillsammans med dina enhetschefskollegor och utifrån vårt omställningsprogram är du med och får möjlighet att påverka utvecklingen inom äldreomsorgen och dess kompetensförsörjning. Vi jobbar mycket med kompetensutveckling av befintlig personal och har ett utvecklande samarbete med exempelvis Telge Tillväxt och arbetsförmedlingen. Vem är du? För att lyckas som enhetschef vill vi att du är vad vid att driva och följa upp verksamhet. Du får möjlighet att jobba tätt med en erfaren kollega för att utvecklas i uppdraget. Genom din personlighet och ledarskap är du bra på ledarskap och se sammanhang. Du är bra på att se sammanhang och ta ansvar för helheten. Du är uppmuntrande och positiv till nya försalg och ideér där du får andra att må bra och möjlighet till utveckling. Krav Förmåga och kompetens att utmana och frigöra kraften hos dina medarbetare samtidigt som du är tydlig, strukturerad och kommunikativ Högskole- eller universitetsexamen som till exempel socionom, sjuksköterska eller beteendevetare Vi ser att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande Chefserfarenhet inom vård- och omsorg eller för området funktionsnedsatta Erfarenhet av digitalisering och välfärdsteknik inom omsorgen Erfarenhet av att arbeta i en miljö där olika kulturer och förhållningssätt möts och/eller erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet Utbildningar inom arbetsmiljö, arbetsrätt och ledarskap Erfarenhet av att jobba i systemen Timecare, Combine och Självservice Vi erbjuder dig Som en av oss är du med och skapar förutsättningar för en god omsorg och vård till våra medborgare. Vi ser olikheter som en styrka i vårt arbete. Det ger oss en bredd och kompetens att ge stöd till människor för att kunna leva ett så tryggt och självständigt liv som möjligt. Inom våra verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom ett systematiskt kvalitetsarbete, digitalisering och kompetensutveckling. Omsorgskontoret består av totalt ca 1700 medarbetare som nu hoppas på att du vill bli en av oss. Vi erbjuder dig ett arbete som berör och har betydelse! Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har även ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som ledare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet inom försäljning och drömmer om att få komma in i bilbranschen? Vi söker nu en engagerad säljare som har erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna från telefonförsäljning eller som account manager. Är du van vid att skapa långsiktiga kundrelationer och drivs av att skapa resultat, så är detta rätt möjlighet för dig! Som säljare hos vår kund, en välkänd och attraktiv bilhandlare i Södertälje, kommer du att arbeta mot både privatpersoner och företag. Din huvuduppgift kommer att vara att aktivt kontakta potentiella kunder via telefon, skapa nya affärsmöjligheter och sälja bilar. Du kommer vara en viktig del i teamet där målet är att erbjuda exceptionell service och skräddarsydda lösningar för varje kund. Dina arbetsuppgifter: • Aktivt prospektera och kontakta potentiella kunder via telefon • Genomföra uppsökande försäljning mot både privatpersoner och företag • Skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer • Förhandla och slutföra affärer • Arbeta med att följa upp leads och säkerställa hög kundnöjdhet Din Profil Vi söker dig som: • Har erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna från telefonförsäljning eller som account manager • Är målmedveten och driven av resultat • Är van vid att arbeta i högt tempo och hantera många kontaktytor samtidigt • Har en hög aktivitetsnivå och är bekväm med att sätta och nå egna mål • Är kommunikativ och duktig på att bygga relationer både via telefon och i personliga möten • Erfarenhet från bilbranschen är meriterande men inte ett krav Vi erbjuder: • En spännande och varierad arbetsmiljö • Alla förutsättningar för att lyckas i rollen med kontinuerlig support och utbildning • Ett starkt och energiskt team där vi hjälps åt för att nå våra mål • Möjlighet att arbeta på en attraktiv arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter • Konkurrensmässig lön och förmånspaket Placering: Södertälje Om företaget Mer information om kundföretaget ges vid en eventuell intervju. Hos Autorekrytering, Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom fordonsbranschen, hjälper vi dig att hitta uppdrag som passar din kompetens, erfarenhet och ambition. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Vi samarbetar med branschens mest välrenommerade företag – från återförsäljare och generalagenter till leasing- och finansbolag. Oavsett om du är en erfaren ledare, specialist inom kundservice och administration, eller kommer från en helt annan del av motorbranschen, så kan vi erbjuda dig spännande och utvecklande uppdrag. Varför välja Autorekrytering? • Vi har ett brett nätverk i fordonsbranschen och starka relationer med marknadens ledande aktörer • Trygghet & flexibilitet – Vi hanterar alla praktiska delar, så att du kan fokusera på ditt uppdrag • Personlig matchning – Vi ser till att du hamnar i en roll där din kompetens verkligen gör skillnad • Branschkunskap – Våra rekryterare har djup insikt i fordonssektorn och förstår vad som krävs för att lyckas i olika roller Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på tel. 070 622 60 19 eller mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Är du en lagspelare med gediget intresse för framtidens teknik, fordon och motorer? Då är du kanske vår nya provcellsingenjör! Detta är en tjänst för dig som lockas av breda och varierande, teoretiska och praktiska arbetsuppgifter. Just nu söker vi provcellsingenjörer till våra anläggning i Södertälje. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att vi går igenom, kontaktar och intervjuar kandidater i den ordning ansökningarna kommer in. DINA ANSVARSOMRÅDEN: • Förbereda, installera, och övervaka provobjekt • Kalibrering, underhåll & service av provobjekt och provcell • Kvalitetssäkring samt analys av provdata • Konfigurera mätsystem hårdvaru- och mjukvarumässigt • Systematisk felsökning • Daglig dokumentation och nära arbete med kund • Godshantering • Praktiskt arbete på provobjekt och provutrustning • Identifiera och rapportera brister/avvikelser Din Profil DIN PROFIL: • God förmåga att arbeta i såväl grupp som självständigt • Ständig vilja att utveckla din kunskapsbank • Erfarenhet av praktiskt mekaniskt arbete på fordon, maskiner eller liknande • Följer arbetsprocesser och rutiner men kan även arbeta med problemlösning självständigt • Kvalitetssäkrar och värdesätter förbättringsarbete • God kunskap och förståelse av drivlinor • Kommunicerar tydligt i tal och skrift på både svenska och engelska • Trivs med att arbeta enligt skiftschema (2,3 eller 4-skift) • B-körkort är ett krav • Meriterande med eftergymnasiala studier inom relevant område eller dokumenterad teknisk utbildning Meriterande med erfarenhet från provning och/eller utveckling i kontrollerad miljö Om företaget AVL är världens största privatägda företag för utveckling, simulering och provning av drivlinor (hybrider, förbränningsmotorer, transmissioner, elektriska drivsystem, batterier, bränsleceller och styrteknik) för personbilar, lastbilar, anläggningsmaskiner, stora motorer och dess integration in i fordon. Placering för tjänsten är på vår anläggning i Södertälje. Ditt arbete är belagt i 4-skift där du kombinerar dagtid- och kvällstidsarbete. Upplägget erbjuder en långhelg och dessutom en helt ledig vecka varje månad! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på tel. 070 622 60 19 eller mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Det här är möjligheten för dig som vill få möjlighet att arbeta nära utvecklingen av ny teknik kopplat till fordon! Som Battery Technician hos AVL kommer du att arbeta med att förbereda och färdigställa provobjekt inför provning. Du kommer med att arbeta med instrumering av batteripack. I ditt arbete kommer du att arbeta inom samtliga områden, cellnivå, respektive modul och batteripack. Vidare kommer du även att montera/demontera provobjekt från grund eller byta/modifiera provartiklar. Felsökning förekommer även av såväl hård som mjukvara. Arbetet bygger på nära samarbete, dokumentation och kvalitetssäkring av utfört arbete. Eftersom du kommer att arbeta med spänning (V) tillhandahåller vi utbildningar inom området. Placering för tjänsten är på vår anläggning i Södertälje och arbetet är förlagt under dagtid. Din Profil I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du besitter en social förmåga och trivs med att arbeta i nära samarbete med kollegor. Vi är en framåtlutad organisation där du får möjlighet att löpande lära dig nya saker, därmed ser du positivt på att utvecklas. Du trivs med praktiska arbetsmoment, förstår vikten av att arbeta enligt rutiner/uppsatta processer och har förståelsen för att alltid sätta säkerheten först! Vi ser att du har tidigare arbetslivserfarenhet av mer praktisk karaktär. Har du tidigare erfarenhet av elarbeten ser vi mycket positivt på det. Kunskap inom området kan vara förvärvad genom arbete eller genom ett gediget privat intresse, kanske ägnar du fritiden till att felsöka/reparera elektronikutrustning. Vi ser även positivt på tidigare erfarenhet av arbete där du har erfarenhet av att följa uppsatta processer. Du talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska och innehar ett giltigt B-körkort. Om företaget AVL är världens största privatägda företag för utveckling, simulering och provning av drivlinor (hybrider, förbränningsmotorer, transmissioner, elektriska drivsystem, batterier, bränsleceller och styrteknik) för personbilar, lastbilar, anläggningsmaskiner, stora motorer och dess integration in i fordon. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen, tel. 070-622 60 19. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning Hedin Automotive söker nu en engagerad, målinriktad och affärsdriven säljare till vår anläggning i Södertälje. Här får du chansen att arbeta med bilmärket Ford och vara en del av ett team som brinner för försäljning, kundrelationer och affärer. I rollen som bilsäljare hos oss ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från första kundkontakten till att överlämna nycklarna till en nöjd kund. Du säljer både personbilar och transportbilar och arbetar proaktivt med att identifiera och kontakta potentiella kunder via telefon. Uppföljning, kundmöten och skräddarsydda lösningar är en central del av din vardag. Vi erbjuder en provisionsbaserad lönemodell där ditt driv och din prestation direkt påverkar din ersättning. Helgarbete förekommer som en del av tjänsten. Din Profil Vi söker dig som älskar försäljning och trivs med att arbeta i en affärsdriven miljö. Du har ett starkt kundfokus och brinner för att skapa långsiktiga relationer. Med en självgående inställning tar du initiativ, hittar nya affärsmöjligheter och drivs av att nå och överträffa dina mål. Eftersom uppsökande försäljning via telefon är en stor del av jobbet, behöver du vara bekväm med att aktivt kontakta och bearbeta kunder. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av uppsökande försäljning • Ett starkt affärssinne och förmåga att driva hela säljprocessen från start till avslut • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort • Tidigare erfarenhet av bilbranschen är starkt meriterande men inget krav Vi ser fram emot din ansökan! Inkludera gärna ett personligt brev där du motiverar varför just du passar in på beskrivningen ovan. Om företaget Hedin Automotive är ett dotterbolag till Hedin Mobility Group som är en av Europas största privatägda mobilitetsleverantörer. Hedin Automotive är en av Sveriges största marknadsplatser för fordon och fordonstjänster med 124 anläggningar runt om i landet och ca 3000 medarbetare. Visionen är att bli branschens ledande bilföretag med de bästa produkterna och den bästa servicen. Hela koncernen sysselsätter fler än 13000 personer och har cirka 350 anläggningar i 14 länder. Hedin Mobility Group representerar över 50 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på tel. 070 622 60 19 eller mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer