Lärare i Svenska och Svenska som andraspråk
Södertälje kommun
Gymnasielärare

Lärare i Svenska och Svenska som andraspråk   Täljegymnasiet är Södertälje kommuns största kommunala gymnasieskola med cirka 650 elever, fördelade på våra olika program: Naturvetenskapsprogrammet (NA), Teknikprogrammet (TE), Ekonomiprogrammet (EK), Samhällsvetenskapsprogrammet (SAM), International Baccalaureate (IB), Språkintroduktion (SPV) samt Individuellt alternativ (IA). Vi söker nu en engagerad och kompetent lärare i svenska och svenska som andraspråk som vill bli en del av vårt dedikerade lärarlag och bidra till våra elevers utveckling och lärande.   Dina arbetsuppgifter Som gymnasielärare i svenska och svenska som andraspråk kommer du att ha en central roll i att stödja elevernas språkutveckling och främja deras förståelse för det svenska språket både som modersmål och andraspråk. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar men är inte begränsade till följande: - Planera och genomföra undervisning: Utforma och genomföra välstrukturerade lektioner som syftar till att stimulera elevernas intresse och förståelse för både svenska språket som modersmål och som andraspråk. - Bedöma elevernas framsteg: Utvärdera elevernas språkliga framsteg genom olika bedömningsmetoder såsom prov, uppgifter och muntliga presentationer för att identifiera deras styrkor och utvecklingsområden i både svenska som modersmål och svenska som andraspråk. - Individualisera undervisningen: Anpassa undervisningen efter elevernas individuella behov, språkliga nivåer och bakgrund för att skapa en inkluderande lärmiljö som främjar språkinlärning och kommunikation. - Samverka med kollegor: Samarbeta effektivt med kollegor i arbetslag och ämneslag för att planera och genomföra undervisningen. Genom att utföra dessa arbetsuppgifter på ett engagerat och professionellt sätt kommer du att spela en viktig roll i elevernas språkliga och akademiska framsteg. I tjänsten ingår ett delat mentorskap för en av skolans klasser.   Vi söker dig som: - Har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta tillsammans med kollegor i team. - Är trygg i din lärarroll och har ett tydligt ledarskap i klassrummet. - Är lyhörd och har en god förmåga att bygga relationer med elever med olika bakgrunder och behov. - Är flexibel och lösningsfokuserad i mötet med nya situationer. - Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. - Är engagerad, strukturerad och har ett genuint intresse för elevers lärande och utveckling. Krav: - Du har en lärarlegitimation som inkluderar behörighet i något av ämnena Svenska och Svenska som andra språk. - Du har erfarenhet av att arbeta i skolmiljö. - Du har erfarenhet av att planera undervisning och genomföra lektioner. - Du har erfarenhet av att genomföra examinationer och göra bedömningar av elevers resultat i relation till kursmålen. Det är meriterande om du: - Har tidigare erfarenhet av undervisning på gymnasienivå. - Har tidigare erfarenhet av mentorskap på gymnasienivå. - Har erfarenhet av arbete i de digitala lärplattformarna Vklass och Teams. - Har erfarenhet av att handleda elever i gymnasiearbetet. - Har erfarenhet av arbete inom IB-programmet..   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bland annat trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Kassabiträde till ICA-butiker
Bemannica AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi erbjuder ett flexibelt extrajobb på ICA-butiker. Hos oss finns det möjlighet att jobba dagtid, kvällstid eller helger. Du lägger in din tillgänglighet i vårt schemaläggningssystem och tillfrågas sedan om arbetspass via vår app. Med andra ord är detta ett perfekt extrajobb vid sidan av studier eller ett annat arbete! Du kommer att jobba på olika ICA-butiker i Södertälje och södra Stockholm. Vi försöker dock alltid att minimera mängden olika butiker du är på, för både din och butikernas skull. Arbetsuppgifterna utgår från din kompetens. Du blir bara inbokad på de avdelningar och uppgifter som du har tidigare erfarenhet från.  Vem är då du? Vår erfarenhet säger att de som utför sitt arbete som butikskonsult allra bäst är de som tycker att det är kul att arbeta i butik! Mer konkret vill vi att du ska ha varit anställd på ICA tidigare och att du därifrån har fått erfarenhet av kassaarbete. Som person är du väldigt serviceinriktad och du trivs i daglig interaktion med kunder. Du är flexibel och trivs bra med fartfyllda och händelserika arbetsdagar. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vid behov. Lön: Enligt Handels kollektivavtal med tillhörande OB-tillägg. Vi genomför intervjuer löpande. Omgående start.  Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Ansökningar görs via vår hemsida bemannica.se.   Om oss Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige.  Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se och följ oss på Facebook eller Linkedin för de senaste nyheterna!  Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Konferensvärdinna & Slottshusfru 60%
Engsholms Slott AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu förstärker vi vår organisation med en helt ny tjänst. Du älskar värdskap, göra fint och städa samt är inte rädd för att ”hugga i”. Tjänsten består i att ansvara för: Möblering och planering våra konferensrum Ställa ut vatten mm i lokaler Ta emot gäster o välkomna dem Ha kunskap kring viss teknik Ansvara för, samt städa i slottet o dess omgivning Servera fika och brygga kaffe fm/em samt diska Ta hand om våra blommor Säsongsdekorera i slottet jul, påsk etc Tjänsten är operativ och du måste gilla att ha ett rörligt och ibland fysiskt krävande arbete. Ett krav är att du bor i vårt närområde samt har egen bil för kommunikation till och från arbetsplatsen, men även transporter inom området. Tjänsten är i dagsläget 60% med årsarbetstid. Dvs arbetstiden varierar under säsong och bokningar. Kan bli 100% vissa veckor och kanske helt ledig andra, under vår lågsäsong. Tjänsten kommer tillsättas under augusti o intervjuer sker löpande. Skicka din ansökan till [email protected] och märk ansökan "Konferensvärdinna" Välkommen!

25 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Recruitment Consultant (TA Specialist)
Adecco Sweden AB
Personal- och HR-specialister

About the position Are you passionate about recruitment and ready to make a real impact? Our client, a world leading provider of transport solutions based in Södertälje, is looking for a dedicated Recruitment Consultant (Talent Acquisition Specialist) to join their team and support the recruitment of finance professionals. You’ll work closely with hiring managers to ensure we attract and hire the right talent, at the right time. This is a 12 month consultant assignment via Adecco starting immediately. Key responsibilities • Drive the full-cycle recruitment process, from kickoff meetings with hiring managers to final candidate selection • Use a competency-based approach to ensure high-quality hires • Manage approximately 20 recruitment processes simultaneously in a fast-paced environment • Source and engage top candidates using LinkedIn Recruiter, with a focus on building pipelines for our key finance roles • Collaborate with team members to share candidates and balance workloads • Use SuccessFactors to manage all recruitment activities in line with global processes and compliance standards About you • University degree in Human Resources or a related field • Fluency in both Swedish and English is required • Minimum 3 years of experience in full-cycle, competency-based recruitment • A strong ability to prioritize, stay organized, and handle multiple processes simultaneously • A collaborative team player who thrives in a dynamic and fast-moving environment What We Offer • A supportive and experienced TA team that values collaboration and quality • A hybrid working model with the flexibility to work remotely 2–3 days per week • An opportunity to be part of a global organization with clear processes and tools to support your success Contact information If you have any questions regarding registration, please contact support at [email protected]. Should you have questions about the position or the recruitment process, please contact responsible recruiter Maria von Schantz at 010-173 73 00.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vi söker personliga assistenter under sommaren i Järna
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker nu sommarvikarier med möjlighet till fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden.  Vi söker personliga assistenter under sommaren till en man i 70-årsåldern i Järna Är du engagerad, omtänksam och vill göra skillnad i någons vardag? Vi söker nu personliga assistenter till en trevlig man i 70-årsåldern som bor med sin fru i en villa i centrala Järna. Han har MS och nedsatt talförmåga och använder hjälpmedel, och det är mycket viktigt att arbetet innefattar träning för att bibehålla och förbättra hans funktion. Vi söker nu sommarvikarier som eventuellt kan leda till en tjänst längre fram. Vi arbetar skift. Start omgående. Dubbelbemanning viss tid vid träning dagtid annars är det självständigt arbete. Om kunden: Har behov av hjälp med all omvårdnad samt vid förflyttningar. Är intresserad av matlagning och tycker om att vara med i köket. Gillar att vara ute i trädgården och njuta av naturen Tycker om att göra utflykter och uppleva nya miljöer Arbetsuppgifter: Ge stöd och hjälp i vardagliga aktiviteter med fokus på träning och funktion Assistera vid matlagning och andra intressen Hjälpa till vid utflykter och utevistelser Ge stöd vid förflyttningar och personlig omvårdnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av personlig assistans och van att arbeta självständigt. Är trygg och van vid att arbeta med personer med neurologiska sjukdomar som MS. · Är positiv, flexibel och har ett genuint intresse för att hjälpa andra.  Kan arbeta med fokus på träning och att bibehålla kundens funktion.   Kan dokumentera och prata obehindrat i svenska språket. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

26 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025
Entreprenadupphandlare – Telge Inköp
Telge Inköp AB
Inköpare och upphandlare

Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.   Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad.  Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.   Så här säger Thua-Maria Johem, chef Entreprenad: ”Det här är en spännande tjänst där du har möjlighet att utvecklas vidare kunskapsmässigt i hela inköpsprocessen. Du får ta ett stort eget ansvar och bli del av vårt gäng med humor och god sammanhållning. Vi jobbar med affären i fokus – här vågar vi prova nytt.  Vi på Telge Inköp jobbar tillsammans för att skapa ett öppet och kreativt klimat – vi delar kunskaper och utvecklas tillsammans. Välkommen till ett upphandlingsbolag med affären och samhällsnyttan i fokus. ”   Arbetsuppgifter och ansvar Som Entreprenadupphandlare får du en central roll i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och uppföljning. Du leder, driver, utvecklar och förbättrar inköpsprocessen och kundernas affärer, samt representerar Telge Inköp i olika interna och externa forum. I ditt uppdrag ligger att driva utveckling internt för att vässa oss att bli ännu bättre på det vi gör.  Du arbetar i Entreprenadgruppen (fastigheter, anläggningar, markentreprenader och tjänster) och ger stöd och råd till våra kunder. Prognos- och planeringsarbete, marknads- och omvärldsbevakning och uppföljning med leverantörer är andra arbetsuppgifter som kommer att fylla din vardag. För rätt person är det här en chans att växa i rollen som upphandlare.   Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag drygt 35 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom samhällets alla branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen med din ansökan.   Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi söker en driven upphandlare som tycker att samarbete är nyckeln till framgång. Vi tror att du som söker har relevant högskoleutbildning inom ekonomi/juridik/teknik/bygg- och anläggning eller motsvarande utbildning (yrkeshögskola inom inköp) alternativt flerårig relevant arbetslivserfarenhet inom inköp eller entreprenad.   Du har med största sannolikhet arbetat med både inköp och upphandling inom näringsliv och offentlig sektor, och vill nu ta steget att arbeta tillsammans med verksamheten, med målet att bli en av de mest progressiva inköpsaktörerna. Ett bra alternativ kan vara att du har gedigen erfarenhet av anbudslämning till offentlig sektor inom bygg- eller markentreprenad.   Om du har erfarenhet av projektledning, är affärsmässig, analytisk och strukturerad är detta ett jobb för dig. För att trivas hos oss behöver du också tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Du känner igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som behövs för den här tjänsten.   Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Du kan ha arbetat i en organisation inom fastighet/anläggning, som tekniker, ingenjör, inköpare eller liknande, erfarenhet från politisk styrd organisation. Erfarenhet och kunskap i lagstiftningen, regelverk och avtal på området (Upphandling: LOU, LUF. Regelverk för entreprenad: AB04, ABT06, ABK09. Avtal för fastighetsförvaltning: AFF.   Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.   Sista ansökningsdatum 10 augusti 2025   Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Thua-Maria Johem du ska kontakta, på 08-550 212 48. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected].   Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.   Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

26 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Test Engineer? Vi behöver dig!
Perido AB
Systemtestare och testledare

Har du en ingenjörsutbildning eller liknande bakgrund? Letar du efter en roll där du får använda din planeringsförmåga och ditt sinne för detaljer? Tycker du dessutom att det låter spännande att vara en del av ett globalt företag? Då kan det här vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Test Engineer till vår kund, en världsledande leverantör av transportlösningar som tillsammans med sina kunder och partners driver på omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Södertälje. Eftersom testningen sker i fordonen är det obligatoriskt att alla testingenjörer är på plats varje dag. Dina arbetsuppgifter I rollen som Test Engineer ansvarar du tillsammans med ditt team för att säkerställa kvaliteten på motorns styrsystem och efterbehandling systemprogramvara för drivlinans styrsystem. Gruppen består av testutvecklare som skriver testfallen för systemtestning av programvaran och testingenjörer som utför testfallen i lastbilarna, bussarna och industrimotorerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra säkerhetstester, funktionstester och manuella tester av motorprogramvaran i lastbilar, bussar och industrimotor Dokumentera testresultat och avvikelser som konstaterats vid testning Arbeta med granskning av specifikationer och analys Testa OBD-lagliga krav för den amerikanska marknaden Arbeta med ständiga förbättringar Dina egenskaper För att lyckas i den här rollen söker vi dig som trivs med att arbeta i team och samtidigt tar egna initiativ för att söka information – och gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra. Vi tror också att du är strukturerad, noggrann och har god kommunikationsförmåga. Du är serviceinriktad, självgående och drivs av eget engagemang. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Civilingenjör, högskoleingenjör eller liknande C,CE Körkort Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Kunskap om inbyggda system i fordon D/DE körkort och lång erfarenhet av att köra lastbil och buss Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år med möjlighet till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley, du når henne via [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35318 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

26 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Platschef till Sesol i Södra Stockholm
Sesol AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Sesol erbjuder dig möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap genom ett gediget utbildningsprogram och kompetenta kollegor som du kan bolla med. Vi erbjuder en familjär organisation där alla jobbar engagerat för att ta gruppen och hela bolaget till nästa steg. Är du en stabil ledare med stor kunskap inom byggbranschen och hjärtat på rätta stället så vill vi prata med dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag. I Södra Stockholm sitter vi i området Weda som ligger i Södertälje. På kontoret arbetar montörer, elektriker, projektansvariga och säljare vilket ger en härlig mix av människor och mycket bra förutsättningar för att lyckas.  Din framtida utmaning Platschefsrollen hos oss innebär ett totalansvar för installationsavdelningen d v s montörer, elektriker och projektansvariga. Det betyder att du har ansvar för Södra Stockholms  prestation och effektivitet och förväntas utveckla och stötta dina medarbetare så att ni tillsammans når de mål som är satta. Förutom personalansvar för de i din grupp har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar den fysiska arbetsmiljön på kontoret, gemensamma utrymmen och lagret samt ansvaret för att arbetsmiljökraven efterlevs vid våra installationer. Genom ett aktivt ledarskap arbetar du främjande och förebyggande med säkerhet, hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar. Som platschef ansvarar du också för budget, planering, rekrytering och att kontoret når de uppsatta målen Du rapporterar direkt till vår COO och samarbetar tätt med våra kompetenta platschefer på övriga kontor. I rollen ingår säkerställande av en mycket god kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning och ett ständigt förbättringsarbete. En god sammanhållning på kontoret skapar du tillsammans med vår försäljningschef och självfallet alla övriga kollegor på kontoret i Södra Stockholm. Vem är vår perfekta matchning? Vi letar efter dig som brinner för ledarskap och har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda personal. Sesol är ett bolag som agerar på en snabbrörlig marknad och som ledare betyder det att du behöver vara extremt duktig på att kommunicera och inge trygghet, hela tiden med människan i fokus. Vi vill att du har Flera års erfarenhet av liknande roll inom Bygg- eller elinstallationsbranschen. Mycket god erfarenhet av att arbeta med säkerhet inom bygg eller liknande. Mycket goda ledaregenskaper Körkort Svenska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Relevant eftergymnasial utbildning, t ex byggingenjör Erfarenhet från solcellsbranschen BAS P/U BAM-utbildning Allmän behörighet el Bra att veta om anställningenLön: fast lön Placering: Södra Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Ansvarig rekryterare: Anna Henebäck 0735 236398, [email protected] Om Sesol  Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor flera andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025
Specialistläkare/BÖL/ÖL i urologi, Södertälje sjukhus
REGION STOCKHOLM
Specialistläkare

Vill du arbeta inom ett verksamhetsområde som främjar utbildning och kompetenshöjande insatser för våra medarbetare? Detta för att kunna ge våra patienter bästa möjliga vård och skapa en god arbetsmiljö. Att dela med sig av kunskaper, erfarenheter och att stötta varandra är en självklarhet i vårt verksamhetsområde. Vi har mycket gott och tvärprofessionellt samarbete med övriga verksamheter på hela sjukhuset där våra medarbetare är med och bidrar i sjukhusövergripande utvecklingsarbeten. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor och undersköterskor inom kirurgi, ortopedi och urologi. Till verksamhetsområdet hör KOU-mottagningen och Endoskopimottagningen. Totalt är vi cirka 70 medarbetare. Specialistläkare/biträdande överläkare/överläkare till urologen på Södertälje sjukhus: Inom urologiverksamheten arbetar tre urologspecialister och tre ST-läkare. I verksamhetsområdet ingår en öppenvårdsmottagning där man kan utföra enkla urologiska ingrepp som kan göras i lokalbedövning. På vår operationsavdelning har vi möjlighet till större transuretral- och öppen kirurgi som görs antingen i dagkirurgi eller inom slutenvården. Är man intresserad av att bedriva forskningsverksamhet finns möjligheter för det. Hos oss är det också viktigt med nära samarbete mellan alla verksamhetsområden för att ständigt förbättra omhändertagandet av våra patienter. Som medarbetare här är det självklart med intern och extern kompetensutveckling för att kunna erbjuda en hög vårdnivå. I samarbeta med kirurgin och ortopedin bemannas en primärjourslinje. Bakjour i urologi har vi operationsdagar och helger beredskap mellan 8-14. Vi söker nu en specialist/biträdande överläkare/överläkare i urologi. Hos oss blir du en central del i en bred urologisk verksamhet med malign och benign urologi och avancerad stenkirurgi. I din tjänst ingår operationer, mottagningsarbete, avdelningsarbete samt administrativa uppgifter. Du kommer även att delta i bakjoursarbetet. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och tjänsten kan formas utifrån din kompetens- och intresseområden. Dina personliga egenskaper:   Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta. Du har ett trevligt och professionellt bemötande – både gentemot patienter och kollegor. Vi ser gärna att du har ett starkt engagemang för att utveckla både dig själv och verksamheten. Eftersom utbildning är en central del av vårt arbete, är det viktigt att du har en vilja att bidra till lärande och förbättring. Du har ett tydligt kvalitetsfokus och strävar efter att alltid leverera vård av högsta standard. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Dina kvalifikationer:   Krav: - Svensk läkarlegitimation med specialistbevis i urologi. - För biträdande överläkare krävs minst tre års sammanlagd klinisk tjänstgöring i specialiteten.  - För överläkare krävs minst fem års sammanlagd klinisk tjänstgöring i specialiteten. - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Meriterande: - Bakjourskompetens. - Disputation/docentur/professur. Anställningsform:   Tillsvidareanställning, heltid, 40 timmar/vecka. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ditt sjukhus genom karriären Vi är stolta över att vara ett mellanstort akutsjukhus med korta beslutsvägar och närvarande chefer. Vi har en stöttande kultur som ger dig möjlighet att växa i din roll och få nya utmaningar. Vi är cirka 1300 medarbetare. Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag  Personalgym, inomhus och utomhus Friskvårdsrabatter Ersättning vid sjukvårdsbesök Fler semesterdagar efter du fyller 40 Kompensation vid föräldraledighet Läs mer om fler förmåner på vår webb: Våra förmåner (sodertaljesjukhus.se) Du tar dig till Södertälje sjukhus med pendeltåg, buss eller bil. Vi har cykelgarage för dig som vill cykla hit. För dig som bor i Stockholm kan direktbussen från liljeholmen vara det snabbaste alternativet, sök i SL-appen efter Polhemsgatan (Södertälje).   Ditt sjukhus genom livet Vi brukar säga att vi är Ditt sjukhus genom livet, eftersom vi finns här för våra patienter under livets alla skeden. Vi erbjuder specialistvård inom internmedicin, kirurgi, ortopedi, urologi, obstetrik-gynekologi, pediatrik, geriatrik, palliativ vård och ASIH. Vår akutmottagning och förlossning har öppet dygnet runt. Vi har också en omfattande radiologisk verksamhet. Hos oss finns en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård. Vi är en del av Region Stockholm. Inlämnade ansökningshandlingar betraktas som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt Offentlighets- och sekretesslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

26 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Personlig Servicetekniker
BILIA AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Personlig servicetekniker  Är du på jakt efter nya utmaningar och samtidigt tekniskt kunnig? Då kan du vara den vi söker som personlig servicetekniker till oss på Bilia Personbilar i Södertälje. Vi värdesätter din potential och vilja att utvecklas med oss.  Varför välja Bilia  Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar.   Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner.  Om tjänsten  Som personlig servicetekniker utför du både servicearbete, reparationer och tillbehörsmonteringar på nya och begagnade bilar. Du ansvarar för hela processen: från tidsbokning till att bilen är klar för avhämtning samt för återkoppling till kunden. Genom ditt engagerade och yrkesmässiga förhållningssätt får du alltid kunden att känna sig professionellt bemött.  Vad vi önskar av dig  Vi tror att du har ett tekniskt intresse och trivs bra med att arbeta ut mot kunder. Du tycker om att arbeta i ett team som stöttar och motiverar varandra. Vi ser gärna att du har fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper inom glasaffären och däck. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. B körkort är ett krav.    Övrigt   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning. Placering är på Bilia Personbilars anläggning i Södertälje. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef.  Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.  Vi ser fram emot din ansökan!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025