Är du en engagerad och empatisk kurator med ett brinnande engagemang för att stötta kvinnor och barn som lever med våld? Sollentuna kvinnojour söker nu en trygg och professionell person som vill vara en viktig del i vårt arbete för ett samhälle fritt från våld. Om oss Sollentuna kvinnojour är en liten, personlig och ideellt driven verksamhet med ett stort engagemang för våldsutsatta kvinnor och barn. Vi erbjuder stöd både i skyddat boende och i öppen verksamhet. Vi är också en aktiv samhällsaktör och samarbetar med andra organisationer, myndigheter och nätverk för att motverka mäns våld mot kvinnor. Om rollen Som kurator hos oss får du en varierad roll där du arbetar både självständigt och i nära samverkan med kollegor på kansliet samt våra engagerade volontärer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Mötet med kvinnor och barn i kris – i både skyddat boende och öppen verksamhet. Genomföra stödsamtal före, under och efter en uppbrottsprocess. Du ger både emotionellt stöd och praktisk vägledning, till exempel i kontakt med myndigheter. Utföra bedömningssamtal tillsammans med socialtjänstens handläggare samt säkerställa att placeringar följer överenskommen genomförandeplan. Hantera vissa administrativa uppgifter, såsom dokumentation, statistikföring, planering av studiebesök samt intern och extern utbildning/föreläsning. Representera jouren i relevanta externa nätverk. Vi söker dig som: Är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning. Har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. Har dokumenterad erfarenhet från arbete med våldsutsatta kvinnor och barn, gärna som kurator. Har god kännedom om dokumentation i Infosoc och är van att arbeta i Microsoft 365. Har erfarenhet från ideell sektor; erfarenhet från kvinnojoursverksamhet är meriterande. Är certifierad i FREDA, Trappan och Patriark (meriterande). Har möjlighet att arbeta vissa kvällar och helger. Talar och skriver svenska obehindrat; ytterligare språkkunskaper är meriterande. Är självgående, lösningsfokuserad och trivs med att arbeta både individuellt och i team. Är djurvän och har inte pälsallergi (meriterande). Innehar B-körkort. Vi erbjuder: En stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där du gör verklig skillnad. Varierande och utvecklande arbetsuppgifter. Nära samarbete med erfarna och engagerade kollegor. En roll där du får stort ansvar och möjlighet att påverka både din egen utveckling och jourens framtid. Anställning & tillträde Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid. Inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected] så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Kontakt För frågor om tjänsten, kontakta: Yosefin Janabi, Verksamhetschef 📞 076-933 8579
Tycker du om att köra bil, träffa människor och se nya platser? Då kan du vara vår nästa chaufför! Vi söker i dagsläget chaufförer som kan tänka sig att jobba på heltid. Vi samarbetar idag med ett snabbväxande transportföretag inom fordonsbranschen. Din uppgift kommer vara att transportera personbilar av olika märken och modeller runt om i hela landet och även sköta viss kundkontakt. Det krävs att du innehar manuellt B-körkort och att du är flexibel med arbetstider då du ibland kommer att köra sena kvällar och eventuellt övernatta på förutbestämd ort. Vi söker dig som • Flexibel. • Stresstålig. • God körvana. • Erfarenhet från kundbemötande. • Manuellt B-körkort är ett krav. • Flyttande i svenska i både tal och skrift. Tillsättning sker löpande, tveka inte med att skicka in din ansökan idag så att du kan säkra en plats hos en aktör inom fordonsbranschen! Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!
Nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent till en social, busig och levnadsglad kille på 14 år. Han bor tillsammans med sin familj i Helenelund i Sollentuna. Han har omfattande funktionsnedsättningar med nedsatt syn och hörsel och försvagade muskler. Han har inget tal, är infektionskänslig och har epilepsi. Han behöver hjälp med allt i sin vardag och har assistans dygnet runt. I det dagliga arbetet kommer du som assistent att arbeta med bland annat personlig hygien, sjukgymnastik, social interaktion och andningsgymnastik. På vardagar går han i skolan och har då en assistent med sig. På helgerna tycker han om att göra olika utflykter, till exempel besöka café, museum eller promenera i parker och på stan. Vi ser att du som söker är en trygg och stabil person med förmåga att vara pigg och lekfull. Det är viktigt att du är social och omtänksam i relationen med vårdtagare, familj, anhöriga, pedagoger och vårdpersonal. Har du erfarenhet och utbildning inom vård och omsorg är det meriterande. Arbetstiderna är fördelade dag, kväll och natt och du behöver vara flexibel. Under veckorna 28, 29 och 30 behövs du för arbete vaken natt. Vi rekryterar löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Skicka din ansökan så snart som möjligt eftersom tjänsten behöver tillsättas snarast. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut. Då kunden är under 18 år krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Har du inte ett giltigt utdrag ur vill vi uppmana dig att beställa direkt. Utdraget går att beställa digitalt till KIVRA vilket innebär att du kan få det samma dag som du beställer det. Vi gör även en identitetskontroll och kontrollerar att du har rätt att arbeta i Sverige Utdraget går att beställa via denna länk; polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret, där du väljer ”barn med funktionsnedsättning” För att kunna söka denna tjänst behöver du skap ett konto via följande länk; https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken "lediga tjänster". Vi ser fram emot din ansökan! Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare/anhöriga komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige.
Vill du vara med och utveckla affären med några av våra viktigaste partners? Har du erfarenhet av B2B-försäljning? Då kan du vara den vi söker! Vi arbetar målinriktat för att skapa långsiktiga relationer, samtidigt som vi levererar resultat på kort sikt. Om rollen Som Key Account Manager hos Konica Minolta får du ett strategiskt och affärsnära uppdrag där du ansvarar för att förvalta och utveckla relationerna med våra mest betydelsefulla partners. Du kombinerar gedigen affärskompetens med ett starkt eget driv och en passion för att skapa resultat med målet att öka tillväxten och lönsamheten. Du driver hela affären från strategi till avslut och följer upp nyckeltal som omsättning, täckningsbidrag och volymer. Rollen kräver initiativförmåga, affärsfokus och ett starkt relationsdriv. Våra partners finns över hela landet. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för din egen försäljningsbudget inom tilldelade partnerkonton. Utveckla starka samarbeten med nya och befintliga partners. Identifiera tillväxtmöjligheter och driva affärsutveckling tillsammans med partners. Samarbeta internt för att säkerställa lönsamma och hållbara affärer. Aktivt arbeta med CRM och rapportering av försäljningsresultat, prognoser och pipeline. Bidra till den övergripande affärsstrategin och utvecklingen av Konica Minoltas erbjudande. Vi söker dig som har Minst 5 års erfarenhet av försäljning inom B2B, gärna inom Tech- eller IT-branschen. Dokumenterad erfarenhet av att bygga och utveckla framgångsrika kund- och partnerrelationer. Starka kommunikativa egenskaper och god förmåga att förhandla och skapa förtroende. Affärsmässighet, strategisk förståelse och ett lösningsorienterat arbetssätt. God datorvana och erfarenhet av Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) och CRM-system. Vi värdesätter att du har en positiv inställning, trivs i en dynamisk miljö och är van att ta eget ansvar. Du är relationsskapande, resultatinriktad och gillar att samarbeta över teamgränser. Om Konica Minolta Konica Minolta är ett globalt IT-företag som förändrar och revolutionerar framtidens sätt att arbeta. Vi bygger broar mellan papper och digitalisering genom att tillhandahålla innovativa kvalitetslösningar inom print- och IT-infrastruktur och vi utvecklar ständigt våra affärsområden. Innovation ligger i centrum för allt vi gör. Under de senaste 150 åren har vi kontinuerligt förflyttat gränserna för tekniken genom att skapa revolutionerande produkter och tjänster som förbättrar våra kunders verksamheter. Konica Minolta sysselsätter idag ca 40 000 medarbetare världen över med en omsättning på cirka 8 miljarder euro. Som arbetsgivare sätter vi stort värde på våra medarbetare – deras utveckling, trivsel och möjlighet att påverka. Hos oss får du kontinuerligt stöd i din karriärutveckling, både genom kompetenshöjande insatser, affärsprogram och internationella karriärmöjligheter. Vi erbjuder Marknadsmässiga löner En härlig teamkänsla och en trevlig arbetsvardag Givande events med partners och kollegor Tjänstebil Konkurrenskraftig fast lön plus provision utan tak med kvartalsvis utbetalning Kollektivavtal, pensionsupplägg enligt ITP1/ITP2, friskvårdsbidrag, extra förmånliga försäkringspremier Gedigen utbildningsplan Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Konica Minolta med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Kontoret finns i Kista strax norr om centrala Stockholm. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefine Blomkvist på [email protected] eller Kristian Ekelund på [email protected] Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater. Vi ser fram emot att höra från dig!
Sollentuna Vårdcentral söker dig som är Distriktssköterska eller Leg. sjuksköterska, gärna med primärvårdserfarenhet Tillträde enligt överenskommelse. Om tjänsten: I tjänsten ingår alla vanligt förekommande arbetsuppgifter för sjuksköterska på vårdcentral, telefonrådgivning, mottagning med planerade och akuta besök och hembesök. Vi kommer att lägga stort fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du gillar att arbeta både i team och självständigt, är pålitlig och ansvarstagande samt lösningsfokuserad. Vi ser också att du tar egna initiativ, är social, hjälpsam och prestigelös. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med vårdcentralens övriga personal vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och lyhördhet. Om oss: Vi är en vårdcentral vid Sollentuna centrum som arbetar på uppdrag av Region Stockholm . Vår husläkarmottagning har läkare specialiserade inom allmänmedicin, distriktssköterska, sjuksköterskor, undersköterskor, psykolog, psykoterapeut och med. fotsjukvårdare med lång erfarenhet av primärvården. På Sollentuna Vårdcentral bedriver vi kvalitetsarbete med Orna, kvalitetssäkring och ledningssystem. Välkommen med din ansökan till vårt trevliga gäng!!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu en assistent till vår kund i Edsberg, Sollentuna. Kunden är ett barn som är 4 år. Kunden bor hemma med mamma och pappa som också arbetar som assistenter. Han går i förskola 3 dagar i veckan och får även viss hjälp av assistenterna där. Kunden har peg och sondmatas har problem med magen. För övrigt är han en mycket glad och snäll pojke som inte har haft assistans särskilt länge. Vi söker nu två assistenter som vill arbeta deltd/extra. Det gäller framförallt på helgerna men även om du kan hoppa in på dagarna vid behov. Det är fasta helgpass som vi kan erbjuda löpande på schema. Finns chans till mer arbete längre fram. Språk: Engelska och svenska. Det är viktigt att du talar bra engelska Tjänsten startar så fort som möjligt. Jobbtyp: Heltid, Deltid, Tillsvidare, Extrajobb, Vikariat
Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen. Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Vi har en viktig roll och vill att du är med! Bli en del av vårt team: Klasslärare för Åk 4–6 (Svenska, SO, NO) Plats: Dibber International School, Norrviken, Sollentuna På Dibber International School lägger vi grunden för livslångt lärande och hjälper elever att växa både akademiskt och personligt. Skolan ligger nära vackra Norrvikens sjö och Stockholms pendeltåg, och vi kombinerar den svenska Lgr22-läroplanen med Internationella Baccalaureatets pedagogiska program, vilket ger våra elever en internationell profil och förbereder dem för att bli världsmedborgare. Vi söker nu en engagerad Klasslärare för till vårt dynamiska och framåtblickande team! Om tjänsten: Undervisa i Svenska, SO och NO för elever i Åk 4–6. Säkerställa att eleverna når kunskapskraven och utvecklas utifrån sin fulla potential. Integrera modern teknik i undervisningen för att främja lärandet. Planera, genomföra och utvärdera undervisning enligt svensk läroplan och IB-metodik. Arbeta nära kollegor och bidra till en stark och positiv skolmiljö. Utforma och följa upp pedagogiska kartläggningar och åtgärdsprogram tillsammans med Elevhälsan. Kvalifikationer: Svensk lärarlegitimation för relevanta ämnen och årskurser. God förmåga att planera och organisera arbetet. Erfarenhet av att använda digitala verktyg i undervisningen. Goda kunskaper i svenska; kunskaper i engelska är meriterande. Personliga egenskaper: Du brinner för att inspirera elever och stötta dem i att ta ansvar för sitt eget lärande. Du ser varje elevs unika potential och skapar en stödjande och inkluderande lärmiljö. Du är initiativtagande, ansvarstagande och arbetar för hela skolans bästa. Du bygger naturligt goda relationer och trivs med att samarbeta. Du har utmärkta kommunikativa färdigheter och en stark känsla för professionalism. Varför Dibber International School? En fantastisk miljö nära både natur och kommunikationer Ett varmt och välkomnande internationellt sammanhang Fokus på både akademiska prestationer och personlig utveckling Modern och elevcentrerad undervisning Stora möjligheter till kontinuerlig professionell utveckling Är du redo att göra verklig skillnad och inspirera unga elever? Vi ser fram emot att höra från dig! För mer information om oss, besök gärna: www.dibber.se/en/skola/dibber-international-school-sollentuna Är du den vi söker?
Vi söker en engagerad arbetshandledare som kan stödja individer med NPF-diagnoser och intellektuella funktionsnedsättningar. I denna roll kommer du att ge individuellt stöd enligt LSS och arbeta för att arbetsdeltagarna ska kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv. Du verkar utifrån varje enskild brukares individuella planering och genomförandeplan. Aktiviteterna på daglig verksamhet är varierande och sker både individuellt och i grupp. Det kan exempelvis innebära olika former av friskvårdsaktiviteter, bilutflykter, matlagning och bakning. Din bakgrund För att trivas hos oss tror vi att du är trygg i dig själv, strukturerad, positiv, engagerad, nyfiken, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. I ditt arbete bemöter du brukarna lågaffektivt, främjar delaktighet och ser till att upprätthålla kontakt med deras nätverk. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du också för trivsel och ordning i verksamhetens gemensamhetsutrymmen. Förväntningar För att passa in i denna roll tror vi att du är prestigelös, tror på samarbete och kan arbeta både självständigt och i grupp. För dig är det viktigt med goda och förtroendefulla relationer till både ledning, kollegor, närstående och brukare. Du delar våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet. Kvalifikationer Du är utbildad stöd- eller socialpedagog alt undersköterska eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap av LSS-lagstiftningen samt erfarenhet av att arbeta med personer med NPF- diagnoser och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Vi ser också att du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och god vana av social dokumentation. Utöver det har du B-körkort. Vi ser också gärna att du har god datorvana och kunskap om Microsoft Office 365, kunskap i AKK och MI. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Mer om tjänsten: Varaktighet: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning Omfattning: sysselsättningsgrad 100% Arbetstid: Helgfri måndag-fredag Lön: Individuell lönesättning Tillträde: 2025-08-01 Sista ansökningsdatum: 2025-06-27. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Kontakt: Vid frågor om tjänsten, kontakta Filiz Summersett (Verksamhetschef Cameleonten/Bitr. Omsorgschef) [email protected] Fackliga kontaktpersoner: Gunnar Israel, Kommunal, tfn 072 500 15 44 Välkommen med din ansökan! Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Vi på A-J Express-Service söker nu flera flyttarbetare. Vi söker nya personer som vill vara med på vår resa och varje dag ha världens roligaste arbetsplats att gå till. När du ingår i vår flytt- och transport del får du varje dag hjälpa olika kunder med deras önskemål. Första dagen kanske du hjälper en privatkund att flytta sin lägenhet från en adress till en annan. Dagen efter kanske du hjälper ett företag att forsla bort sina gamla skrivbord för att sedan leverera nya. Det är ett väldigt varierande arbete där ingen dag är den andra lik. För att lyckas i rollen krävs det att du kan vara självgående och kunna ta egna initiativ med ett ständigt kundfokus. Att du är stark i kroppen är ett plus, vissa dagar kan vara väldigt fysiskt krävande. Kvalifikationer: Kunna tala och skriva svenska Fysiskt aktiv Positiv inställning och en hög arbetsmoral B-körkort Meriterande: Erfarenhet inom Flytt & Transport Arbetstider: Mån-fre 07.00-16.00 Plats: Sollentuna Tidigare erfarenhet är inget krav. Rätt person med viljan att alltid vilja nå framåt är det enda kravet vi på A-J Express-Service har. Tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt person. Vi erbjuder: En bra lön med goda förmåner. Möjligheter att växa internt på företaget både genom interna utbildningar och eget driv. En arbetsplats som ser långsiktigt på dig. Om oss: Det är vi som är A-J Express-Service . Framtidens flyttbolag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till oss på A-J Express-Service
Har du B-körkort för manuell bil och är mellan 23–32 år? Söker du ett fysiskt, socialt och flexibelt extrajobb några dagar i veckan eller månaden? Då kan du vara den vi söker! Om oss – A-J Express-Service AB A-J Express-Service är ett etablerat och tryggt flyttföretag med hjärtat i Stockholm. Vi har funnits sedan 2000 och är stolta över vår breda erfarenhet inom privatflytt, kontorsflytt, tungtransport och magasinering. Vi sätter kvalitet, pålitlighet och ett gott bemötande i första rummet – varje dag, året runt. Vi växer och söker nu duktiga och drivna personer som vill jobba extra hos oss som flyttmedarbetare, och lära dig ifrån grunden detta yrke som funnits i över 100 år. Kanske studerar du, har ett annat deltidsjobb eller frilansar – och vill kombinera det med ett extraknäck där du får röra på dig, träffa folk och samtidigt komma ut i arbetslivet. Hör av dig till oss för mera information. Vi värdesätter vilja, lätt för att arbeta i grupp, morgonpigga, ett glatt humör.
Välj ett jobb för att visa detaljer