Duktig personlig assistent & vän 90-100%
Kristersson, Robin
Personliga assistenter

Skulle du tycka det är givande och roligt att jobba som personlig assistent? Är du en person som har god förståelse vad yrket innebär? Kan du erbjuda mig en trygg och säker assistans? Vill du även bli min vän? Är du trygg i dig själv och har mycket god arbetsmoral? Om du svarat ja på dessa frågor, är det kanske just dig vi söker! Vi önskar att du kan påbörja introduktion någon gång under juni. Vi vill att du som söker har för avsikt att stanna minst ett år, gärna längre. Du börjar med ett introduktionsschema för att sedan få din egna schemarad. Juni t o m augusti har vi sommarschema, tjänsten är då ca 90%. Från ungefär mitten/slutet av augusti kan tjänsten utökas till heltid. Under sommaren kommer schemat vissa veckor vara "luftigt" på så sätt kommer du successivt växa in i din roll med mig och tillsammans med dina nya kollegor. Detta innebär även att du som söker denna tjänst kommer erbjudas en del ledighet i sommar- vi vill därför att du redan i din ansökan anger om någon speciell vecka är viktig för dig att vara ledig under sommaren. Skriv även önskemål om tex. tillträde, arbetstider eller annat som är viktigt för oss att känna till, tack! Jag kan tyvärr inte anställa dig som är pälsdjurs-allergisk eller är tobaksanvändare. Detta innefattar även substitut som vitt snus och e-cigaretter. Det är ungefär lika svårt för mig att kort sammanfatta den här tjänsten som det är för dig att göra en fullständig presentation av dig själv i ett brev. Detta eftersom tjänsten som någons personliga assistent utgår just från personens liv och som du förhoppningsvis förstår är mitt liv lika mångsidigt som ditt. Ändå ska jag försöka mig på att förklara vem jag och mina kompisar/assistenter letar efter... Till att börja med har mina assistenter följande arbetspass: Heldagar 08.00-20.00, förmiddagspass 5–7 h och eftermiddagspass 5–6 h. De vakna nattpassen är 12 timmar, 20.00-08.00. Det är därför viktigt att du har god förståelse och insikt i vad detta innebär. Du ska ha lätt att vända på dygnet och kunna sova på dagen, för att komma pigg och utvilad till mig på kvällen. Jag är således beroende av mina assistenter dygnet runt även om du aldrig arbetar dygnspass. Har du inte tidigare erfarenhet av nattjobb är du givetvis också välkommen att söka, kom bara ihåg att ett nattjobb inte innebär att ditt dygn får 24h. Vila, sömn och återhämtning är mycket viktigt vid arbete nattetid. Introduktionen börjar med dagspass även om du önskar både nätter och dagspass på ditt schema. På så vis lär vi känna varandra ordentligt och du lär dig så mycket som möjligt om mitt liv. Det är även trevligt att du lär känna mina andra kompisar, alla ska kunna samarbeta. Du som söker ska vara självgående och trygg i dig själv. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, du är simkunnig. Vi förutsätter även att du klarar enklare hushållssysslor och kan hjälpa och stödja mig i mitt vardagliga liv. Det är inte ett krav att du har tidigare erfarenhet som personlig assistent även om det ses som meriterande. Din inställning och förståelse för yrket och allt vad det innebär är absolut det viktigaste. En tjänst som min personliga assistent innebär bl a engagemang, ett eget driv, stort tålamod, ett vänligt bemötande, flexibilitet och god samarbetsförmåga. Att utveckla en relation går inte över en natt så jag letar efter dig som verkligen vill göra det bästa för mig genom att lära känna mig och förstår att det är nyckeln till framgång. Det kanske låter hårt men mitt krav är du som söker är driven och ansvarstagande men även kommer med egna initiativ oberoende av min dagsform. Det kan vara väldigt olika hur mycket jag orkar med på grund av min svåra epilepsi och du bör därför kunna ta egna initiativ och vara flexibel när det behöver planeras om. På sommaren älskar jag att bada i min pool, det är verkligen en favorit. Jag gillar även allt från matlagning & löpning med min marathon-rullstol till museer, konserter och gymmet för att ge dig några ledtrådar. En tjänst som personlig assistent är varierande men hos mig kan du tänka att din roll består av tre delar; 1. Du hjälper mig med alla grundläggande behov med stor känsla för integritet och respekt. 2. Du är mitt fysiska stöd vilket innebär att det är en fördel för dig om du själv är mån om din hälsa och tycker om att träna på fritiden. 3. Du är min motor i vardagen och har tillsammans med din kollega ansvar för att planera aktiviteter och rutiner. Dessa tre delar av din yrkesroll ska genomsyras av att du är min vän eftersom det är så samarbetet i min grupp fungerar bäst och så jag vill bli behandlad. Jag själv är dryga 20 år och mitt gäng av kompisar är därför ganska ungt (20-30år). Mitt liv svänger snabbt men mina kompisar är noga med att alltid bjuda på sig själva oavsett vilka förutsättningar eller hinder jag stöter på. De är mina vänner och ser mig för den jag är bakom mina svårigheter och jag vill komplettera med dig som tänker likadant och inte betraktar mig som din patient. Jag kräver en hög arbetsmoral vilket för dig som söker innebär att du är pålitlig och behandlar mig, dina kollegor samt ditt yrke med respekt. Du är även snäll och lugn och förstår att din insats är livsavgörande för mig, din förståelse för flexibilitet och variation i min tillvaro skapar bäst förutsättningar för oss båda. Avslutningsvis, och kanske viktigast, är du behöver ha mycket tålamod och stor förståelse för att mitt liv är annorlunda och kommer med olika utmaningar. Känner du att du stämmer in på det som förväntas? Då tror jag att du har god chans att bli en kompis i mitt team. Vi har kollektivavtal mellan Fremia och Kommunal. Du som söker måste vara 18 fyllda, det är ett krav för att få jobba som personlig assistent. Vi beaktar endast fullständiga ansökningar, den ska därför innehålla; 1. Personligt brev- berätta bl a varför du vill jobba som personlig assistent och vad som gör dig till en lämplig kandidat 2. CV- uppdaterat och komplett 3. Foto Goda referenser & registerutdrag krävs och kommer att efterfrågas! Observera att tjänsten kommer tillsättas så fort vi hittat rätt kandidat, vilket således kan bli innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! OBS! Vi avböjer vänligen men bestämt reklam eller ansökningar via rekryteringsföretag, tack!

29 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Textile Teacher - slöjd lärare
Dibber Sverige AB
Grundskollärare

Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen.  ​​​​​​​ Vi står upp för livslångt lärande och att hålla oss i framkant inom våra professioner. Vi strävar efter att bygga ett professionellt nätverk där vi lär av varandra och som kan stötta och inspirera.  Oavsett vilken del av verksamheten som du arbetar inom, blir du en del av ett team som vill göra en skillnad för barn och elever, och deras framtid. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats präglad av hjärtekultur, lärande och utveckling.  Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Vi har en viktig roll och vill att du är med! Join Our Team: Textile (Slöjd) Teacher Location: Dibber International School, Norrviken, Sollentuna At Dibber International School, we are committed to laying the foundation for lifelong learning, helping students develop both academically and personally. Located just steps from the beautiful Norrviken Lake and close to Stockholm’s pendeltåg, our F–9 school blends the Swedish Lgr22 curriculum with the International Baccalaureate’s pedagogical program, giving our students an international profile and preparing them to be world citizens. We are now looking for a passionate Textile (Slöjd) Teacher to join our inspiring team! About the Role: Plan, deliver, and assess engaging Textile (Slöjd) lessons for students in Grades 3–9. Ensure that the teaching follows the Swedish national curriculum and meets high-quality educational standards. Create a learning environment where creativity, craftsmanship, and practical skills are nurtured. Integrate modern technology and sustainable thinking into your teaching practice. Collaborate with colleagues and contribute to a positive and supportive school culture. Participate in professional development and align teaching with IB methodologies where appropriate. Qualifications: Teaching license (lärarlegitimation) with certification to teach Textile (Slöjd). Experience in planning and delivering Textile (Slöjd) lessons in a school setting. Ability to use digital tools to enhance student learning. Strong English communication skills; Swedish language skills are an advantage. Personal Qualities: You are passionate about inspiring creativity and craftsmanship in students. You see each student’s unique potential and create inclusive, supportive learning environments. You are proactive, responsible, and take pride in your teaching. Collaboration and building strong relationships with colleagues and students come naturally to you. You are committed to professional growth and contributing to the school’s overall development. Why Join Dibber International School? A stunning natural setting near Stockholm city connections A vibrant, international learning environment A strong focus on both academic and aesthetic subjects A modern, forward-thinking approach to education Opportunities for continuous professional growth Are you ready to inspire the next generation of creators and makers? We would love to hear from you! For more information about our school, please visit: www.dibber.se/en/skola/dibber-international-school-sollentuna Är du den vi söker?

29 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
McDonald's Häggvik söker nya glada medarbetare
Food Folk Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Math Teacher / Lärare i matematik
Dibber Sverige AB
Grundskollärare

Om oss Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen.  Vi står upp för livslångt lärande och att hålla oss i framkant inom våra professioner. Vi strävar efter att bygga ett professionellt nätverk där vi lär av varandra och som kan stötta och inspirera.  Oavsett vilken del av verksamheten som du arbetar inom, blir du en del av ett team som vill göra en skillnad för barn och elever, och deras framtid. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats präglad av hjärtekultur, lärande och utveckling.   Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Vi har en viktig roll och vill att du är med! Join Our Team: Inspirational Math Teacher for Grades 7–9 Location: Dibber International School, Norrviken, Sollentuna At Dibber International School, we believe in laying the foundation for lifelong learning, where students grow not only academically but also personally and socially. Situated just a stone’s throw from the beautiful Norrviken Lake and close to Stockholm’s pendeltåg, our F–9 school blends the Swedish Lgr22 curriculum with the International Baccalaureate’s pedagogical approaches, giving our students an international profile and preparing them to be global citizens. Now, we are looking for a passionate Math Teacher for Grades 7–9 to join our vibrant, forward-thinking team! About the Role: Responsible for the planning and teaching of Mathematics for Grades 7–9. Ensure that students meet the knowledge requirements and are supported to reach their full potential. Integrate modern technology and digital tools to enhance learning. Apply both Swedish curriculum standards and IB methodologies, participating in ongoing professional development. Work collaboratively with colleagues and contribute to a positive school culture. Design and follow up on pedagogical surveys and action programs with support from our Student Health Team. Qualifications: Teaching license (lärarlegitimation) for Mathematics, Grades 7–9. Strong planning and organizational skills. Experience with digital tools to support learning. Good communication skills in English; Swedish language skills are merited. Personal Qualities: You see every student’s potential and are committed to helping them succeed. You are proactive, responsible, and contribute positively to the entire school environment. Relationship-building and collaboration are natural strengths. Your passion for teaching shines through in every lesson, inspiring students to engage deeply with their learning. Why Join Dibber International School? A beautiful and convenient location A dynamic international community A strong focus on both academic and aesthetic development A commitment to innovation and student-centered learning Opportunities for continuous professional growth Want to be part of a school where every student feels valued and inspired to reach their full potential? Then we would love to hear from you! For more information about us, please visit: www.dibber.se/en/skola/dibber-international-school-sollentuna Är du den vi söker?

30 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Pysslingen Förskolor Törnskogen söker erfaren barnskötare på tillsvidare an

Som barnskötare inom Pysslingen Förskolor är du med och förverkligar vårt erbjudande ”En trygg och stimulerande värld full av möjligheter” mot såväl barn och vårdnadshavare som medarbetare. Om rollen Förskolan Törnskogen är en förskola med stor gård och närhet till naturen, där vi erbjuder en stimulerande och trygg miljö för barns lärande och utveckling. Vi söker en erfaren och utbildad barnskötare som vill vara med och fortsätta utveckla vår verksamhet, samtidigt som du är med och bidrar till en trygg och lustfylld vardag för våra barn. Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och fortsätta göra vår förskola ännu bättre! På vår förskola har vi höga ambitioner för våra barns lärande och utveckling, och vårt arbete präglas av ett högt engagemang. Genom gemensamma kollegiala reflektioner möter vi varandras tankar och växer i vår profession. För oss är det viktigt att du som vill arbeta som barnskötare hos oss känner nyfikenhet inför ditt uppdrag. En dag på förskolan är fylld av betydelsefulla möten mellan barn och pedagoger, och varje möte är en del av barnets trygghet, utveckling och lärande. Vi vill därför ta tillvara detta för att göra förskolan trygg, lärorik och lustfylld för alla. Som barnskötare hos oss vill vi att du ser hur olika barn lär på olika sätt och har förmågan att få barnen att lära sig i alla vardagssituationer. Genom lek och fantasi vill vi att du utmanar barnen där de befinner sig och ser varje dag som ett lärorikt äventyr. Du ska ha ett engagemang inför ditt uppdrag och förmågan att skapa relationer till både barn och vårdnadshavare. Praktiska krav • Har genomfört en barnskötarutbildning (gymnasie- eller vuxenutbildning) • Kan arbeta med digitala verktyg • Är trygg i förskolans styrdokument • Har goda kunskaper i svenska språket och uttrycker dig väl i tal och skrift • Erfarenhet av arbete i förskolan som barnskötare Personliga egenskaper • Ser varje möte som betydelsefullt • Är nyfiken och medforskande • Vill lära tillsammans med barnen • Ser varje dag som ett lärorikt äventyr • Är inlyssnande och respektfull • Är samarbetsinriktad • Ger och tar emot feedback konstruktivt • Har uppdraget i fokus Vårt medarbetarerbjudande Vi erbjuder dig en varierande och stimulerande roll med många kontaktytor, bra villkor och förmåner och en stark gemenskap. Nyfiken på att veta mer om vårt medarbetarerbjudande? Klicka här. Anställningsform Tjänsten är tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader. Omfattning: 100 %. Tillträde: Augusti, eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i: Förskolan Törnskogen, Sollentuna Ansökan Låter det som ett jobb för dig? Skicka en ansökan nedan och bifoga ditt CV och personliga brev. Vi arbetar med löpande urval, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Belastningsregister Inom förskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Beställningsblanketten hämtar du på https://polisen.se/. Beställ i god tid då det vanligtvis tar minst 14 dagar att få utdraget hemskickat. Kontakt Om du har frågor är du välkommen att kontakta bitr. rektor Miriam Roberthson, [email protected] . Vill du läsa mer om förskolorna? Törnskogen Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
System Manager - ERP & CRM
Culligan Sverige AB
Systemförvaltare m.fl.

Culligan Nordic Group Vi på Culligan Nordic är stolta över att vara en av Nordens största leverantörer inom vatten, kaffe och storkök. Vårt uppdrag är att vara det självklara valet för innovativa och hållbara vattenlösningar för den privata och offentliga sektorn i Norden, och vår målsättning är enkel - alla ska ha tillgång till rent dricksvatten samtidigt som vi minskar engångsförbrukningen av plast! På Culligan Nordic Group arbetar 365 anställda, spridda över Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du känner igen oss på vårt höga kundfokus, pålitliga service och dedikation till miljövänlig & etisk handel. Tjänsten i korthet Vill du vara med och forma en ny IT-organisation i en spännande nordisk koncern? Motiveras du av att förvandla dina kollegors visioner till effektiva tekniska lösningar? Då kan det här vara rollen för dig!  Som System Manager hos Culligan Nordic Group ansvarar du för förvaltning och vidareutveckling av vårt ERP- och CRM-system, med stort eget ansvar och möjlighet att driva egna initiativ. Du samarbetar nära verksamheten och externa leverantörer för att skapa tekniska lösningar som stärker affären.  Det här är en nyckelroll i vår nya IT-organisation, där du får stort eget ansvar och frihet att påverka. Du ansvarar för förvaltning, utveckling och stabil drift av vårt ERP-system Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations, samt successivt även vårt CRM-system SuperOffice. Här får du förverkliga idéer från sälj och ekonomi genom tekniska lösningar och arbeta tätt tillsammans med både interna nyckelpersoner och externa leverantörer. Du kommer att:  Säkerställa förvaltning och vidareutveckling av Dynamics F&O och SuperOffice, i linje med vår förvaltningsmodell. Självständigt genomföra mindre systemändringar och konfigurering, samt leda större utvecklingsprojekt tillsammans med våra leverantörer. Samla in, analysera och dokumentera verksamhetskrav och översätta dem till tekniska lösningar. Delta i systemtester, förändringshantering och förbättringsarbete samt planera förvaltningsinsatser tillsammans med nyckelpersoner. Utveckla processer för systemförvaltning, livscykelhantering och dokumentation. Vid behov utbilda systemanvändare och skapa relevant utbildningsmaterial. Hantera integrationer, datamigrering och säkerställa datakvalitet inom dina system. Vi tror att du:  Har dokumenterad erfarenhet av förvaltning av Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations och kan självständigt genomföra mindre ändringar och konfigureringar.  Har grundläggande kunskaper i databashantering (MS SQL) och erfarenhet av integrationer, gärna med PEPPOL och Synapse för PowerBI.  Är nyfiken och vill lära dig vårt CRM-system SuperOffice.  Har förståelse för informationssäkerhet och GDPR, och säkerställer att systemen följer dessa krav.  Är van vid kravställning, drivs av struktur och är kommunikativ och serviceinriktad i ditt samarbete med både interna och externa parter.  Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.  Är självgående, har högt eget driv och trivs med att ta stort ansvar. Det är även meriterande om du: Har tidigare erfarenhet av CRM-förvaltning.  Har kunskap om Microsoft Fabric eller Dynamic Web Är bekant med ITIL-ramverket och dess tillämpning inom systemförvaltning. Vi erbjuder dig:  En unik möjlighet att med stort inflytande vara med och bygga upp och forma en ny IT-organisation! En roll med stort eget ansvar och frihet att driva utveckling och förändring.  En innovativ och ständigt växande arbetsplats, där du har engagerade kollegor i hela Norden och goda utvecklingsmöjligheter.  Flexibla arbetssätt och möjligheten att arbeta delvis på distans. Plats  Tjänsten utgår från vårt svenska huvudkontor i Sollentuna, med möjlighet att jobba remote.  Hos oss på Culligan gör vi mer än att leverera vatten – vi skapar lösningar som förbättrar människors vardag, hälsa och miljö. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Då kan det här vara din nästa utmaning. Vi rekryterar löpande, och kommer att granska din ansökan så fort vi kan. Om din profil passar för tjänsten kommer vi att kontakta dig för ett första steg, och skulle just den här rollen inte vara en matchning för dig kommer vi oavsett att återkoppla dig. Har du frågor kring tjänsten? Kontakta [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

30 dagar sedan
Sista ansökan:
13 november 2025
Städare i Stockholm

Arbetsuppgifter Städning enligt checklistan för aktuell tjänst Följa instruktioner, regler och företagets policyer Rapportering (in/ut stämpling, kvalitetskontroller) Utbildning och erhåller ytterligare kvalifikationer Arbetar som vikarie på andra avdelningar(vid behov) Biografisk information Utbildning: PRYL, SRY-önskade Arbetslivserfarenhet: Hemstädning-1 år Kunskap: Språk: engelska svenska(krav) Orientering i staden (adresser, tunnelbana, pendeltåg, och annat) Kunskaper om tjänsten vilken utförs till kund Kompetens Förstå kundens önskemål och kontakta kontoret Använda appar för arbete (hitta.se, Sl, parkeringsappar, Tengella osv) Ständig kommunikation med kund och kontoret Uppmärksamhet på detaljer vid städning Professionella kompetenser Förmåga att planera tid och arbete Kundfokus Anpassning till nya arbetsförhållanden Tillhandahåller rapportering Använd kemikalier och städutrustning professionellt Personliga kvaliteter Stresstålighet Goodwill Kunskap om professionell etikett Förmåga att arbeta i team Proaktiv position Företagens värderingar Laganda Efterlevnad av företagets intressen Service av hög kvalitet Fokusera på övergripande resultat Vilja att växa och utvecklas Självständig och pålitlig God kommunikationsförmåga Flexibilitet i arbetstider Om du är intresserad av att ansöka till detta uppdrag, vänligen skicka ditt CV och en kort beskrivning av din erfarenhet inom hemstädning till [email protected] . Vi ser fram emot att höra från dig!) Flexibla arbetstider och konkurrenskraftig ersättning erbjuds.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Kvalitetschef
Avanti Rekrytering & Interim AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland Kvalitetschef Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen. Vill du arbeta för långsiktig lönsamhet och samtidigt bidra till en bättre miljö? Vill du arbeta i natursköna Norrviken i ett stabilt familjeföretag som gör världen lite bättre, varje dag? Då är du välkommen till Ragn-Sells som vår nya Kvalitetschef. Kvalitetsstaben på Ragn-Sells Sverige har i uppdrag att stödja hela organisationen med resurser, metoder och system för arbete med processer, dokument, avvikelser och förbättringar. Kvalitet är mycket viktigt för vår verksamhet, då den skall vara effektiv och ”compliant” men även för vår affär för att Ragn-Sells ska fortsätta vara en trygg och pålitlig leverantör och partner.  I samspel med våra olika affärsområden kommer du att förvalta och förbättra vårt kvalitets- och processarbete i Sverige och ha det övergripande ansvaret för kontinuerlig förbättring och systematisk uppföljning. Det innefattar att vara nära verksamheten och stötta den i både system och i metoder. I din roll ingår även personalansvar för det svenska kvalitetsteamet som arbetar centralt. Dina arbetsuppgifter Du och ditt team ansvarar för att utveckla rutiner och metoder för att säkerställa systematik, kvalitetssäkring, förbättringsarbete samt utredning av avvikelser. Ni säkerställer kompetens att genomföra rotorsaksanalyser och handlingsplaner. Du analyserar statistik och avvikelser för att hitta mönster och fånga upp viktiga områden för förbättringar samt driva förbättringsinitiativ och mäta effekten av dessa i organisationen. I tjänsten ingår även att säkerställa erfarenhetsutbyte mellan företagets olika verksamheter med mål att samordna viktiga förbättringsområden och stärka efterlevnad av gällande lagar, policys och förordningar samt säkerställa att företagets processer och riktlinjer efterföljs. Du ansvarar för vårt ledningssystem och vårt avvikelsehanteringssystem och att utbilda och stödja organisationen i användningen av dessa. Du ansvarar för planering och genomförande av såväl interna som externa revisioner och kompetenssäkring av internrevisorer. Kvalitetsfunktionen medverkar även i kundrevisioner och leverantörsrevisioner. Din bakgrund Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av strategiskt och systematiskt kvalitetsarbete på ett större bolag under minst 5 år och som även haft personalansvar. Vi ser gärna att du är certifierad enligt Lean, Six Sigma eller annan relevant metodik för systematiskt förbättringsarbete. Du har stor erfarenhet av olika metoder för rotorsaksanalys och genomförande av förändringsarbete. God kännedom om och erfarenhet av arbete med ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001 är ett krav. Du som person Du talar och skriver svenska och engelska utan problem samt är tydlig och pedagogisk. Som person är du trygg i din kompetens och i din ledarroll. Du har en stark kommunikativ förmåga och bidrar med positiv energi. Du bygger nätverk och samarbetar för att få till förändring. Du har stor egen drivkraft och är van att arbeta självständigt, systematiskt och strukturerat, på så sätt uppnår du mål och fullföljer planer. Det är viktigt att du har ett strategiskt och övergripande synsätt men även förmåga att sätta dig in i detaljer om så krävs. I denna rekrytering samarbetar Ragn-Sells med Avanti Rekrytering & Interim. Ansvarig konsult hos Avanti är Inez Almquist, tel 0737084194, [email protected] Vi ser fram emot att få din ansökan snarast men senast den 20 juni. Välkommen! #avantirekrytering

32 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Säljare på deltid till Bygghemmas visningsbutik i Sollentuna
Bygghemma Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö och visningsbutiker i Kungens Kurva, Sollentuna, Jönköping, Mölndal och Malmö Svågertorp. Är du en person som brinner för försäljning? Vill du arbeta med nordens starkaste och bredaste sortiment inom produkter för hemmet? Då är du personen vi söker! Vi söker nu en driven och engagerad Säljare på deltid till vår visningsbutik i Sollentuna! Vi är en e-handel som tar steget längre genom att satsa på fysiska visningsbutiker. Majoriteten av våra kunder handlar online, men vissa behöver extra hjälp, rådgivning eller inspiration. Därför har vi visningsbutiker runt om i landet där kunderna kan få personlig service och stöd i sina projekt. Om tjänsten Som Säljare hos oss på Bygghemma spelar du en central roll i att vägleda våra kunder genom deras projekt med hjälp av ett av Nordens starkaste och bredaste sortiment inom produkter för hemmet. För oss är kundnöjdhet lika viktig som den service vi erbjuder. Genom att skapa positiva upplevelser bygger vi långsiktiga relationer och återkommande kunder. I din roll guidar du kunden genom hela köpresan och säkerställer ett tryggt och välgrundat köp, anpassat efter deras behov och önskemål. Du har stöd av engagerade kollegor, en välfungerande supportstruktur och våra leverantörer, som du regelbundet samarbetar med för att säkerställa bästa möjliga service och rådgivning. Lönen är fast, med en rörlig del utifrån både kundnöjdhet och resultat. Om dig Vi söker dig med en passion för försäljning och en konstant fokus på affären, där du ständigt letar efter möjligheter att utveckla den. Du trivs med tanken på att kombinera försäljning, service och kundfokus på ett framgångsrikt sätt. Erfarenhet från försäljning är meriterande, men ännu viktigare är ett starkt intresse för våra produkter och en vilja att ständigt lära dig mer. Att knyta kontakter, bygga relationer och vårda dem är något du ser värde i. Du är kommunikativ och social i mötet med kunden och trivs i en miljö med högt tempo. Som person är du ambitiös och tar alltid personligt ägarskap över din egen kunskapsutveckling. Vi erbjuder Du kommer få vara med på en spännande resa och arbeta tillsammans med en av Nordens ledande e-handelsaktörer. Vi erbjuder en egen grundläggande internutbildning i produkter, sortiment och orderhandläggning. Vi värdesätter ett trevligt arbetsklimat, att du mår bra och trivs. Du kommer arbeta med härliga kollegor som kan stötta dig i din utveckling. Tillsammans brinner vi för att ge den bästa köpupplevelsen för våra kunder. Bygghemmas värderingar är; Ansvar, Enkelhet, Utmana och Tillsammans. Tjänstgöringsgrad 15% (helger) Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Om företaget Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

37 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2025
Shift Leader till Sollentuna Centrum 20h/veckan

Espresso House söker en Shift Leader som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Shift Leader på Espresso House utför du alla arbetsuppgifter som en Barista gör men rollen innebär också ansvar för och planering av daglig drift tillsammans med Coffee Shop Manager.   Arbetstiden är förlagd i coffee shopen, där du arbetar direkt i kontakt med våra gäster, tillsammans med det team av Baristor som är dina kollegor. Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Att du är baristautbildad är en merit men inget krav, eftersom vi utbildar alla våra anställda i egen regi. Din målsättning som Shift Leader skall vara att utvecklas och växa inom Espresso House. Det är därför meriterande om du har arbetat inom café/restaurang eller har likvärdig erfarenhet sedan tidigare och har god kännedom om branschen och är van vid att arbeta oregelbundna tider.  Vad erbjuder du oss? • Du är en glad och positiv person som smittar av sig till kollegor och gäster • Du har förmågan att leda och fördela arbetsuppgifter till dina kollegor • Du är tävlingsinriktad och drivs av försäljning • Du är ansvarsfull och initiativrik och säkerställer att coffee shopen är i toppskick • Du är en effektiv person som trivs bäst i ett högt tempo Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida.   Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

37 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025