Gruppchef till Ametisten i Solna
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss.Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget!Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coachaocharbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet.Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen.Du arbetardagtid, helger och kvällar. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisationför att säkerställa ett näraledarskap och ge stöd.Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om AmetistenAmetisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Vi samarbetar med bland annat hembygdsföreningen, filmstaden och biblioteket i Solna. Ungdomar från Ung Omsorg besöker boendet för att sätta en extra guldkant på tillvaron. Vi är en entreprenadverksamhet och våra uppdragsgivare är Solna Stad. Aktivitetsansvarig:Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande viaDemensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du och dina medarbetare har möjlighet attpåverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget. Ung Omsorg: Vi har ettsamarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i omsorgen och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska.Erfarenhet från äldreomsorgoch ledarskapär meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram:Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära.Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser.Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Snarast Sista ansökningsdag: 2025-03-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetarehär. Facklig kontakt:Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

164 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Sjuksköterska till Ametisten Solna/ Nattjänst
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Ametisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Vi samarbetar med bland annat hembygdsföreningen, filmstaden och biblioteket i Solna. Ungdomar från Ung Omsorg besöker boendet för att sätta en extra guldkant på tillvaron. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner:Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter:Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar:Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd:Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Om rollenDu är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs.Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Denna tjänst är förlagd nattetid ( 20.50 till 07:05)vilket innebär att du ansvarar för boendesvård och omvårdnad under natten. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner.Din erfarenhet och kunskapDu är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen.Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan.God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att struktureraoch organisera ditt arbete. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Snarast Sista ansökningsdag: 2025-01-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetarehär. Facklig kontakt: VårdförbundetMail:[email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

164 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Integrationsutvecklare
Apoteket AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Apoteket har en avgörande roll i samhället vilket är att främja hälsa för hela Sveriges befolkning. Som integrationsutvecklare hos oss har du möjligheten att vara en del av detta viktiga uppdrag. Vår verksamhet ställs inför många utmaningar och har därmed behov av teknisk expertis och att vi levererar de bästa lösningarna. Med ett komplext systemlandskap som inkluderar en mängd olika integrationer, är din kompetens som integrationsutvecklare en viktig del. Vi står inför en spännande transformation där vi går från vår nuvarande integrationsplattform, Oracle SOA Suite (On prem), till en mer hybrid miljö med Azure. Är du en tekniskt nyfiken problemlösare som brinner för innovation och samhällsnytta? Då är det här rollen för dig! Integrationsutvecklare på Apoteket Som integrationsutvecklare blir du en del av Apoteket Tech och vår avdelning Integration – ett distribuerat team med 11 engagerade medarbetare i olika roller. I din roll kommer du att arbeta nära andra utvecklingsteam på Apoteket för att säkerställa att våra lösningar skapar affärsvärde och stärker verksamheten. Du får en nyckelroll i att utveckla integrationer som binder samman hela vår verksamhet. Dessa integrationer omfattar en bredd av system, inklusive interna plattformar, egenutvecklade lösningar och externa SaaS-tjänster. Dina huvudsakliga arbetsområden Du kommer att utveckla nya integration utifrån de satsningar vi gör i organisationen Du kommer att arbeta med att förvalta och förändra befintliga integrationer Du och dina kollegor i teamet kommer att samarbete och gemensamt bidra till vår utveckling genom nya idéer och angreppssätt för att utveckla vårt område Dina kompetenserVi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och drivs av att lösa komplexa integrationsutmaningar. Utöver detta vill vi att du har Har erfarenhet inom några av följande områden: Java, Oracle DB, Git/Bitbucket, Nexus eller Maven Är strukturerad och analytisk i ditt arbets- och tillvägagångssätt Är kreativ i dina problemlösningar och innovativ när det kommer till nya idéer Har lätt för att skapa goda samarbeten med andra och förstår vikten av att arbeta tillsammans för att uppnå våra mål God förståelse för engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat agilt och erfarenhet av andra integrationsplattformar, molnlösningar Azureoch Oracle ODI. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket!

164 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Fältsäljare för Kaminvärme
Kaminvärme Sverige AB
Företagssäljare

Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation.Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen.Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder- Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning -Garantilön + provision -Möjlighet till ren provisionslön -Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar -Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar)Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.

164 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Mobilutvecklare Android/iOS/Multiplatform
Knightec AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Därför är detta ett jobb för dig: Du vill vara en del av ett engagerat team där du kan nyttja och utveckla din tekniska bredd med utgångspunkt i ditt djup inom mobilutveckling. Du vill vara en central del i produktutveckling mot såväl små som storastartups, produktbolag och myndigheter.De senaste årenhar vifokuserat mycket pådigitalatjänster inom bl.a. energi och klimatvilket viärjätteglada för,dåvi drivs av att göra skillnad, i det lilla och i det stora,och för framtida generationer. PåDaresayjobbarviefterenprodukutvecklingsprocess där slutanvändarenstår icentrum. Vi jobbar när designers och står för en hög tekniskkompetensför att skapa digitala produkter som möter verkliga behov och verkligt värde.Tekniskt är vi agnostiska och väljer plattform eftersituation, Android, iOS eller genom moderna ramverk för kodddelning som React Native och Kotlin Multiplatform. Du har en nyfikenhet på att utforska nya teknologier och trivs i en miljö där dina idéer och lösningar kan påverka och förbättra vår produktutveckling. Arbetsuppgifter: Designa, utveckla och underhålla digitala produkter, primärt mobilapplikationer för Android och/eller iOS. Samarbeta nära med designers och backend-utvecklare för att skapa sömlösa och användarvänliga lösningar. Arbeta med CI/CD pipelines för att säkerställa kontinuerlig integration och leverans av högkvalitativa applikationer. Delta aktivt i tekniska diskussioner och beslut kring arkitektur, teknikval och designmönster. Utforska och implementera nya teknologier och ramverk för att förbättra utvecklingsprocessen och användarupplevelsen. Bidra till en positiv och lärande kultur där delning av kunskap och erfarenheter uppmuntras. Bidra till vår och våra kunders utveckling genom att förstå deras övergripande mål och därigenom vägleda i hur vi kan hjälpa våra kunder på bästa sätt och göra dem och oss ännu starkare. Kvalifikationer: Minst 3 års erfarenhet av mobilutveckling, antingen native (Android/iOS) eller med hybridramverk som React Native, Kotlin Multiplatform eller Flutter. Erfarenhet av att sätta upp och underhålla CI/CD pipelines. Stark förståelse för systemarkitektur, teknikval och designmönster i tidiga faser av ett projekt. God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta effektivt i team. Erfarenhet av verktyg och teknologier som RxSwift/RxJava, Docker eller andra virtualiseringslösningar är meriterande. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder: Hos Daresay får du möjlighet att arbeta i en kreativ och stöttande miljö som värdesätter din personliga och professionella utveckling. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner inklusive tjänstepension, friskvårdsbidrag, och en egen budget för kompetensutveckling. Med en hybrid arbetsmodell främjar vi balansen mellan arbete och privatliv, och vårt inkluderande arbetsklimat gör att du kan växa och utvecklas tillsammans med oss. Om Daresay by Knightec: Daresay, en del av Knightec, är en ledande digital design- och innovationsbyrå med en passion för att skapa digitala lösningar som gör skillnad. Vi arbetar med både små och stora kunder inom flera branscher, med fokus på att leverera högkvalitativa och användarcentrerade produkter. Genom ett nära samarbete och en agnostisk syn på teknik, strävar vi efter att alltid hitta de bästa lösningarna för varje enskilt projekt. Knightec som är en strategisk partner inom såväl fysisk som digital produkt- och tjänsteutveckling. En spännande resa med Knightec Group Vi på Knightec går nu samman med vårt systerbolag Semcon och bildar Knightec Group. Tillsammans blir vi den ledande aktören i norra Europa inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Vårt gemensamma erbjudande blir både bredare och djupare, vilket gör att vi kan ta oss an stora, strategiska kundprojekt på högsta nivå av innovation och komplexitet. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter till kompetensutveckling och karriärvägar. Låter detta som platsen för dig? Häng med oss på denna spännande resa! Ansökningsproccesen: Vi ser fram emot att få din ansökan tillsammans med ditt CV och gärna referenser till tidigare projekt. Ansökningar behandlas löpande, och tjänsten är öppen tillsvidare. Om du har några frågor eller vill veta mer om rollen, kontakta Mikael Westh, rekryteringsansvarig på Daresay, på [email protected].

167 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Chef Ekonomiservice
Apoteket AB
Gruppledare för kontorspersonal

Som Chef för Ekonomiservice har du en nyckelroll i att utveckla och leda våra finansiella processer för att stödja Apotekets övergripande mål. Vi söker en empatisk och trygg ledare som kommer att ansvara för ett team av 13 ekonomer som arbetar med leverantörsreskontra, kundreskontra och fakturamatchning. Rollen erbjuder möjligheten att kombinera operativt ansvar med strategiskt tänkande för att driva innovation och effektivitet i våra finansiella processer. Denna roll tillhör vår enhet Ekonomi och Affärsstyrning där du ingår i enhetens ledningsgrupp och kommer rapportera direkt till Apotekets CFO. DINA HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN Leda Ekonomiservice teamet med ansvar för Leverantörsreskontra, Kundreskontra och Fakturamatchning. Leda arbetet kring finansiell rapportering samt budgetering, och säkerställa hög kvalitet och noggrannhet. Bidra till utvecklingen och implementeringen av företagets övergripande ekonomiska strategier. Leda och coacha teamet, säkerställa kompetensutveckling och främja en positiv arbetsmiljö. Identifiera och genomföra förbättringar av ekonomiska processer för att öka effektivitet och noggrannhet. Säkerställa att finansiell rapportering följer gällande lagar och standarder, samt hantera relationer med interna intressenter och externa parter, inklusive revisorer och myndigheter. Leda och implementera förändrings- och förbättringsinitiativ för att stärka företagets finansiella resultat. DINA KOMPETENSER Vi söker dig som har erfarenhet av leda team eller projekt i en liknande roll med stort fokus på att driva utveckling av finansiell rapportering, inklusive implementering av automatiserings- och digitaliseringslösningar. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och har en stark förmåga att prioritera och navigera i en komplex kontext med många olika kontaktytor. Du brinner för ledarskap och har förmåga att skapa trygghet och engagemang i gruppen du leder. UTÖVER DETTA VILL VI ATT DU HAR Erfarenhet av olika större ekonomisystem (Oracle, SAP, Visma etc) Har akademisk utbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande Har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Stort intresse för AI och digitalisering När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket!

168 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Farmaciledare
Apoteket AB
Apotekare

Utveckla din karriär som farmaceut hos oss! Letar du efter en givande möjlighet där du kan tillämpa din farmaceutiska expertis och göra en skillnad i människors liv? På Apoteket Mall of Scandinaviavälkomnar just nu en engagerad farmaceut att ansluta till vårt team. Om rollen Välkommen till Apoteket Mall of Scandinavia, en dynamisk och pulserande arbetsplats med 12 engagerade medarbetare, varav 4 farmaceuter. Vi är belägna mitt i ett av Sveriges största och mest populära köpcentrum – Mall of Scandinavia – där du har nära till allt från restauranger och butiker till bekvämligheter och evenemang. Våra långa öppettider gör att vi alltid finns tillgängliga för våra kunder, oavsett om de är shoppare i farten, besökare på väg till Friends Arena, eller bara passerar förbi för att få hjälp med egenvård och recept. Med ett stort fokus på egenvårdsprodukter möter vi dagligen en varierad kundkrets som uppskattar vår personliga service och vårt breda sortiment. Som farmaciledare på vårt apotek Mall of Scandinavia har du en central och viktig roll där du aktivt driver utvecklingen av kundmötet inom receptkanalen. Genom att dela med dig av din expertis och engagemang skapar du en stimulerande arbetsmiljö och förstärker en positiv kundupplevelse. I denna roll samarbetar du med säljledare, läkemedelsansvarig (LMA) samt regional farmaciledare i det strategiska arbetet kring våra nyckeltal för att vi tillsammans ska nå våra mål. Din förmåga att inspirera och coacha dina kollegor är nyckeln till vår framgång. Vi ska utvecklas som en framgångsrik apoteksverksamhet och vill ha med dig på den resan. I rollen som farmaciledare förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att vi blir ett självklart val för våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsområden Coacha, stötta och inspirera dina kollegor i kundmötet i receptkanalen Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Driva förbättringar och aktiviteter kopplat till kundmöte och nyckeltal I samarbete med läkemedelsansvarig, driva användning av EES Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du har arbetat i minst ett år som farmaceut på apotek. Förutom det letar vi efter dig som har: En passion för kundservice och att hjälpa kunder att göra de bästa valen för sin hälsa och välbefinnande Förmåga att hålla dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor En stark affärsmässig förståelse och målinriktning Ett lösningsorienterat förhållningssätt vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår God samarbetsförmåga och bidrar till att skapa välfungerande team Goda kunskaper i MS Office När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramarna för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09.00-21.00, helger 10.00-21.00. Välkommen till Apoteket!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på ApoteketKarolinska Universitetssjukhuset i Solna. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Karolinskakommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. På Apoteket Karolinska Universitetsjukhuset möter du ett framstående team med totalt 12 medarbetare, varav 8 är erfarna farmaceuter. Vårt apotek ligger i direkt anslutning till Sveriges största sjukhus, vilket gör oss till en viktig del av vårdkedjan. Här möter vi patienter från hela landet, operationsavdelningar och sjukhusets specialistmottagningar, liksom stammisar från närområdet. Vi är stolta vinnare av priset "Årets Raket 2024", vilket speglar vår snabba tillväxt och framgång! Med ett ökat tryck på receptkanalen och ett av landets högsta kundflöden (topp 100), erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens som farmaceut verkligen gör skillnad. Hos oss arbetar du på ett modernt och fräscht apotek där både patienter och kollegor står i fokus. Vi kombinerar farmaceutisk expertis med en varm och personlig service, vilket gör oss till en trygg partner för våra kunder och en stimulerande arbetsplats för dig som söker nya utmaningar. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 07-19, helger 10-15. Välkommen till Apoteket!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Data Engineer - Data Warehouse
AB Svenska Spel
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Svenska Spel är nu inne i en transformation kring decentraliserat arbetssätt med inspiration från Data Mesh, där data betraktas som en produkt. Dataprodukterna vill vi ska vara väl beskrivna, konsumentvänliga och de utvecklas decentraliserat ute i de olika teamen där data uppstår runt om i vårt IT-landskap. Vi söker nu en Data Engineer som vill vara med och forma och utföra denna förflyttning med oss. Kanske är det du? Vad kommer du att göra? Ett antal dataprodukter finns nu tillgängliga i Svenska Spels Data Lake, sökbart och dokumenterat i en datakatalog. Arbetet med att göra dataprodukter tar nu fart på allvar. Här behöver vi hjälp. Som Data Engineer blir du viktig i denna transformation. Du kommer ha nära kontakt med dataproducenter och föra fram konsumentperspektivet, du kommer föra fram värdet av data och vara en ambassadör för vår förflyttning. Du kommer transformera vårt Data Warehouse till att nyttja bättre källdata, med tydliga kontrakt och ägandeskap. Att renodla och förenkla. Du kommer att arbeta med att införa produkttänk även i vår leverans från Data Warehouse. Så att vi också lever som vi lär. Att erbjuda datakonsumenter ett rikare utbud av data får oss att bli mer datadrivna och innovativa och därmed starkare. Inte minst för att våra kunder ska få en glädjefull och trygg spelupplevelse hos oss. Är du den som kommer att göra det? Som person är du framåtlutad och gillar att jobba i en organisation och med teknik som är i ständig förändring. Du tar dig mer än gärna an nya kluriga uppgifter och driver gärna på arbetet tillsammans med dina kollegor med glimten i ögat. För att lyckas ser vi att du har erfarenhet av följande: Infrastruktur i molnet Programmering i Python DevOps ETL-arbete Extra meriterande om du också har erfarenhet av: Produktifiering av data enligt Data Mesh eller liknande Data Management-strategi BigQuery SQL Terraform Dataform Om Tech på Svenska Spel På Svenska Spel hanterar vi 10000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss. Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby eller Solna/Stockholm med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst, ibland är det i hemmet och ibland på något av våra kontor. För frågor om tjänsten, kontakta Michael Olofsson, Chef Data & Analytics, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, [email protected] Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan.#LI-HYBRID

170 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025
Verksamhetschef inom personlig assistans
Abonos omsorg AB
Övriga administrations- och servicechefer

Abonos Omsorg AB erbjuder individuellt anpassade tjänster för personer med olika typer av funktionsnedsättningar och är en ledande aktör inom LSS personlig assistans. Vi strävar efter att ge våra brukare en trygg och självständig vardag med hög kvalitet och omsorg. Vårt mål är att skapa en verksamhet som präglas av ett starkt engagemang, respekt för individen och långsiktig hållbarhet. Vi har kollektivavtal, Vårdföretagarana. Ditt uppdrag: Som Verksamhetschef för vår personliga assistansverksamhet kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en hög kvalitet på våra tjänster. Du ansvarar för att våra assistenter levererar omsorg av bästa möjliga standard, och du är en förebild för både medarbetare och brukare. Ditt arbete innefattar bland annat att: Leda och utveckla verksamheten inom personlig assistans Säkerställa god bemanning, rekrytering och schemaläggning Ansvara för personal- och verksamhetsutveckling Leda arbetet mot uppsatta mål och resultat inom kvalitet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö Hålla regelbundna kontakter med brukare och deras anhöriga Arbeta nära andra chefer och bidra till en positiv och utvecklingsinriktad arbetsmiljö Kvalifikationer: Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning Erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg, gärna inom LSS och personlig assistans God kunskap om relevanta lagar, förordningar och föreskrifter inom området Erfarenhet av budget-, personal- och arbetsmiljöansvar Förmåga att hantera verksamhetssystem och IT-verktyg God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift Vi söker en ledare som: Är inspirerande, lyhörd och utvecklingsorienterad Har en förmåga att skapa engagemang och delaktighet i sitt team Är flexibel, prestigelös och har ett lösningsorienterat förhållningssätt Trivs i en ledarroll och ser möjligheter för ständig förbättring och innovation Är kommunikativ och har god samarbetsförmåga Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete med stort ansvar och möjlighet att påverka En positiv arbetsmiljö med kunniga och engagerade kollegor Stöd i din ledarroll genom erfarenhet och gemensamt lärande Ansökan: Skicka din ansökan via vår mejladress eller kontakta oss direkt för mer information. Vi ser fram emot att höra från dig och att välkomna en ny verksamhetschef som vill vara med och utveckla Abonos Omsorg AB. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Rekryteringsansvarig Abonos Omsorg AB Telefon: 073 721 90 45 E-post: [email protected] Välkommen med din ansökan!

170 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025