Lediga jobb i Sölvesborg

Sök totalt 39 lediga jobb i Sölvesborg

LSS-handläggare
Sölvesborgs kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund. Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden. Placering: Arbete- och välfärdsnämnden - myndighet och kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta självständigt samtidigt som du är en del av ett team? Gillar du möten med människor och möjligheten att påverka någons liv? Som LSS-handläggare i Sölvesborgs kommun ska du informera, kartlägga resurser och behov av stöd, inhämta underlag, bedöma behov, besluta om insatser samt följa upp enligt gällande lagstiftning. Handläggningen sker enligt gällande lagstiftning (LSS och SoL) och vi använder metodstödet IBIC (Individens behov i centrum).  Hos oss får du ett stort mått av teamkänsla och arbetsglädje, kompetenta kollegor i arbetsgruppen, ett nära ledarskap och en samsyn kring vikten av att våra medborgare upplever en professionell handläggningsprocess och väl förmedlade beslut. Arbetet innebär samverkan med andra professioner samt myndigheter och du kan komma att representera verksamheten i olika grupper, både lokalt och regionalt. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning samt kunskap om gällande lagstiftning, LSS och SoL. Vi ser gärna att du har god kännedom om och erfarenhet av målgruppen. Har du kunskap i verksamhetssystemet Lifecare samt har arbetat i IBIC är det meriterande.  Vi söker dig som har ett positivt synsätt och som har förmåga att se möjligheter. Du har lätt för att samarbeta med andra, kan hantera olika sorters möten med människor och är stresstålig. Du är vana att informera både enskilda personer och grupper. Du är tydlig i din kommunikation såväl skriftligt som muntligt. För arbetet krävs god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vår förhoppning är att du ska trivas i vår arbetsgrupp.  B-körkort krävs. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Specialpedagog till anpassade gymnasieskolan och IM-programmet
Sölvesborgs kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Barn- och utbildningsförvaltningen har helhetsansvaret för förskola, skola och gymnasieskola. Totalt är vi cirka 600 medarbetare som tillsammans arbetar med utbildning och utveckling för åldersgruppen 1-19 år. Vårt arbetssätt präglas av höga och positiva förväntningar på att människor växer i mötet med andra människor. Placering Furulundsgymnasiet ARBETSUPPGIFTER Furulundsgymnasiet söker en specialpedagog. Som specialpedagog kommer du i ditt specialpedagogiska uppdrag vara ett stöd för såväl elever som lärare på anpassade gymnasiet, IM-programmet och elever inom autismspektrat. Du kommer vara en del i vårt elevhälsoteam som består av specialpedagoger, kuratorer, skolsköterskor, SYVare, skolpsykolog (vid behov) samt skolledningen. I arbetet ingår, inom ditt uppdragsområde, ansvar för pedagogiska utredningar, frånvaroutredningar, åtgärdsprogram, att arbeta på både individ- och gruppnivå, externa kontakter samt vara spindeln i nätet för vårt arbete med extra anpassningar och en tillgänglig lärmiljö. Du har ett nära samarbete med elever, lärare, vårdnadshavare och skolledning. Du skapar förtroendefulla relationer till elever och övriga samarbetspartners som genomsyras av positiva förväntningar. Du marknadsför även skolan och utbildningen på mässor och öppet hus för att attrahera framtidens elever. Du är drivande och ser arbetslagen som en naturlig och viktig del av det utvecklande arbetet med eleven i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad specialpedagog. Du är en trygg ledare som har lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du ska ha förmåga att planera individanpassad och varierad undervisning utifrån översiktlig pedagogisk plan. Du är intresserad av skolutveckling och vill utveckla lärandemiljöer som passar elevernas behov. Du har god samarbets- och kommunikativ förmåga. Du som ledare präglas av förmåga att sätta gränser och du är en god representant för vår värdegrund.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
10 juli 2025
Säljare med ambition att utvecklas i Sölvesborg
Finance Systems Sweden AB
Företagssäljare

Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd
Sölvesborgs kommun
Socialsekreterare

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund. Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden. Placering: Försörjning- och integrationsenheten (FIA) inom individ- och familjeomsorgen. Totalt är vi cirka 60 medarbetare inom individ- och familjeomsorgen och inom FIA är vi åtta medarbetare. Enheten erbjuder en arbetsplats som genomsyras av en helhetssyn gentemot våra medborgare och bejakar medarbetarnas personliga styrkor. Vi lägger stor vikt vid delaktighet och samarbete. Vårt arbetssätt baserar sig på ett lösningsfokuserat synsätt, inkludering och att se varje individs förmågor. Inom enheten ansvarar vi utöver ekonomiskt bistånd också för mottagande av nyanlända och för våld i nära relationer. Vi erbjuder dig bland annat: • Individuellt anpassad introduktion genom mentorskap. • Tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning. • Engagerade kollegor. • Friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Flexibel arbetstid. • Ny och fräsch arbetsplats mitt i centrum, nära till allmänna kommunikationer. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en socialsekreterare och kollega med intresse av att jobba med förändringsarbete för en bred målgrupp och som vill vara med och utveckla framtidens socialtjänst inom ekonomiskt bistånd. Du möter individer som befinner sig i olika livssituationer. Uppdraget innebär att stödja personen i att bli självförsörjande och under tiden utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd. Vi strävar efter att alltid se till det som fungerar hos varje enskild individ och fokuserar på att alla ska få individuellt anpassat stöd i sin planering mot självförsörjning genom studier eller arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom eller som har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd är meriterande.  I din yrkesroll är det viktigt att du har inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet i mötet med de personer vi tillsammans arbetar för. Du ska ha god förmåga att samarbeta med både kollegor och verksamhetens samarbetspartner. Arbetet kräver en god förmåga att analysera, bedöma samt fatta rättssäkra beslut. En god kommunikation och prestigelöshet är betydelsefullt för att vi tillsammans ska lyckas med vårt uppdrag. Vi söker dig som tar initiativ och kan driva arbetet framåt på egen hand. Du har ett coachande förhållningssätt och trivs med att stödja och inspirera andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att dina kunskaper i svenska är goda i såväl tal som skrift. B-körkort för manuellt växlad bil är ett krav. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. Är du intresserad av att söka tjänsten, skicka in din ansökan så snart som möjligt. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Sölvesborg
NOA Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en engagerad personlig assistent till en av våra kvinnliga kunder i Sölvesborg. Ditt jobb blir att stötta kunden i hennes vardag med personlig omvårdnad samt allt vardagligt som tillhör hemmet. Du arbetar till största del i kundens hem, men din formella arbetsplats är alltid där kunden befinner sig. Kunden har ett fritidshus på Österlen där dem tillbringar några veckor under året. Även natt kan förekomma enligt överenskommelse. I början av din anställning kommer du att få upplärning i alla moment genom att följa och utbildas av en rutinerad assistent. Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter med mycket livserfarenheter. Din profil Det viktigaste för oss här på NOA är att matchningen mellan kund och assistent blir rätt. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet, vilja och intresse för assistans yrket när vi rekryterar. Personliga egenskaper vi värderar högt är arbetsmoral, lyhördhet och omtanke. Att kunna ta egna initiativ men ändå respektera kundens vilja och behov är minst lika viktigt. Utbildning som personlig assistent, undersköterska, lång erfarenhet eller motsvarande är meriterande. För att vara aktuell för denna tjänst är du en person som trivs med att arbeta i en lugn och ordningsam tillvaro. Du är lyhörd för vår kunds behov och respekterar att hon själv styr sin vardag, samtidigt som du finns i närheten och stöttar vid behov. Detta kan vi erbjuda dig Som arbetsgivare vill vi erbjuda dig en attraktiv och utvecklande arbetsplats. Vi lägger stor vikt på att ta hand om dig och erbjuder friskvårdsbidrag och löpande utbildningar som krävs för ditt uppdrag som exempelvis hjärt- och lungräddning, brandskydd m.m. För oss är det viktigt att du som assistent trivs och känner dig trygg, därför tillämpar vi kollektivavtal som skapar förutsättning för en god arbetsmiljö. Vi är även måna om ett positivt klimat, att ha roligt och skratta tillsammans. Vi tror nämligen att även detta är en viktig framgångsfaktor. Ovanpå allt detta sker trevliga sammankomster för både assistenter och kunder. Anställningsvillkor Anställningsform: Så länge uppdraget vara. Tjänstgöringsgrad: Cirka 70-80% Arbetstider: Dagtid/Eftermiddag/Kväll, samt var fjärde lördag. Tillträde: Augusti 2025 B-körkort är ett krav. Anställningen omfattas av kollektivavtal. Innan anställningen påbörjas ska du ha uppvisat giltiga utdrag från belastningsregistret. Uppdatering av dessa utdrag sker sedan årligen. Om oss NOA Personlig Assistans är en assistansanordnare som levererar det där lilla extra. Vi värnar om matchningen mellan assistent och kund med syfte att kunna erbjuda den bästa assistansen. Precis som oss människor är assistansen föränderlig därför måste vi även förändra för att förbättra. Vi tar tillvara på kunder och assistenter genom närheten, tillgängligheten och gemenskapen som präglar NOA. Företaget grundades 2005 av Jerry och Eva Håkansson och har kunder i Blekinge, Småland och Skåne.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Hemstädning Sölvesborg (start nu eller i aug)

Sölvesborg med omnejd (du utgår från ditt hem) Vi söker en noggrann och serviceinriktad hemstädare. Är du en person som trivs med att arbeta praktiskt och är van vid att arbeta självständigt. Då är detta rätt jobb för dig! Som hemstädare kommer du att: Utföra rengöring och tvätt av mattor och möbler och grundlig städning med hjälp av professionell utrustning. Samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och leverera bästa möjliga resultat. Ansvara för underhåll av rengöringsutrustning och förbrukningsmaterial. Bidra till en hög kundnöjdhet genom trevligt bemötande och högkvalitativt arbete. Du har: Körkort. Tillgång till egen bil under provanställningstiden Ingen pälsdjursallergi. kunskaper i svenska språket för att kunna kommunicera med alla våra kunder. Att du har erfarenhet av städning eller rengöring sedan tidigare är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder: Utbildning av städutrustning och tekniker. Bonus utöver timlön Tillgång till tjänstebil vid 75%-100% anställning efter provanställningstiden. Vi brinner för att skapa en ren, hälsosam och trivsam miljö för våra kunder. Vill du vara med och göra skillnad i vardagen? ANSÖK NU! ‍ Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Trygg och pålitlig timvikarie sökes till 30 årig man i Asarum
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille i 30-års åldern som bor i egen lägenhet i Karlshamns kommun. Behöver assistans dygnet runt och hjälp med allt. Jag sitter i rullstol och förflyttningar sker med lift. Har ett eget språk med ljud och förstår även tecken och tal. Tycker om fysisk kontakt men på mina villkor. Eftersom jag har epilepsi är det viktigt att du alltid har ett öga på mig om jag skulle få ett anfall. Hos mig gör man allt ifrån promenader, hygien och skötsel av min lägenhet. Viktigt att du som assistent är pålitlig och trygg. Eftersom jag är en person som tycker om att vara aktiv så är det viktigt att du som assistent har en god fysisk form och tycker om att röra på dig. Promenader och gymnastik tycker jag om. Jag vill gärna att du har lite tidigare erfarenheter inom vård men också att du kan anpassa dig och göra efter mina rutiner. Utbildning är en merit men det viktigaste är en anpassningsförmåga och sunt förnuft. Viktigt att du pratar svenska och kan göra dig förstådd både verbalt och i skrift. Ej rökare. Arbetstider är förlagda på veckans alla dagar och tider. Varmt välkommen med din ansökan! Ytterligare information Vi som arbetsgivare kommer begära in utdrag från polisregistret och personbevis för arbete från Skatteverket.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Besöksintervjuare Sölvesborg - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Avtals- och kundadministratör med ekonomiskt sinne till DOT i Sölvesborg
Maxkompetens Sverige AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Vill du arbeta i en affärsnära och analytisk roll där struktur, noggrannhet och affärsförståelse är nyckeln till framgång? Har du erfarenhet av administrativt och ekonomirelaterat arbete samt trivs i en roll där du får vara både ett administrativt nav och ett viktigt stöd till försäljningen? Då kan detta vara tjänsten för dig! Det är dessutom en nyinrättad tjänst som du får vara med och forma tillsammans med dina kollegor i säljorganisationen. DOT AB, med huvudkontor i Sölvesborg, söker nu en avtals- och kundadministratör som vill bidra till att skapa ordning, effektivitet och kvalitet i verksamhetens kund- och avtalsflöden. Du välkomnas till en verksamhet med stark tillväxt och hög ambitionsnivå, där din roll är central för att säkerställa affärsmässighet och en komplett försäljningsorganisation. Dina arbetsuppgifter I rollen som avtals- och kundadministratör får du ett brett ansvarsområde med inslag av både ekonomi, administration och säljstöd. Dina arbetsuppgifter kommer utgöras av: * Daglig fakturering och kvalitetssäkring av att avtalsvillkor överförs korrekt till faktureringsunderlag. * Säkerställa att nya kundavtal dokumenteras korrekt enligt överenskommelse med utesäljare. * Fånga upp och hantera avvikelser från standardiserade villkor. * Hantera och kontakta kunder vid uteblivna betalningar. * Administrativt stöd till säljarna vid avtal, uppföljningar, kundregister och enklare offertunderlag. Därtill övriga administrativa/ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Då rollen är ny kommer du vara med och forma den efter hand tillsammans med försäljningschef och dina kollegor. Du sitter i nyrenoverade kontorslokaler med bästa hamnläge i Sölvesborg tillsammans med ett glatt och drivet team. Din profil Vi söker dig som är självgående, trygg i din kompetens och trivs i en roll där du får ta ansvar, driva arbetet framåt och skapa struktur. Den erfarenhet och kompetens vi tror att du tar med dig till oss är: * Ett antal års arbetslivserfarenhet från liknande roll inom avtal, ekonomi eller säljstöd. * Mycket god administrativ förmåga. * Förståelse för affärsmodeller, avtal och faktureringsprocesser. * God systemvana. * God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Dina egenskaper och din inställning är avgörande för framgång i denna nya nyckelroll på säljavdelningen. Du är som person strukturerad, noggrann och detaljorienterad och har en god analytisk förmåga. Du är serviceinriktad med god kommunikationsförmåga och skapar goda relationer såväl internt som externt. Vidare är du orädd och trygg i dig själv när det kommer till att ställa krav och göra rättelser inom ditt ansvarsområde. Att deadlines emellanåt blir snäva och pulsen stiger med tempot tycker du är stimulerande. Övrig information * Placeringsort: Sölvesorg * Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid * Varaktighet: Tillsvidare * Arbetstid: Dagtid, heltid * Lön: Individuell lönesättning Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en spännande utmaning? Då ser vi fram emot att höra av dig. DOT har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här processen. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast då vi kommer arbeta med ett löpande urval, med sista ansökningsdag den 10 augusti 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Om kunden "DOT är Nordens ledande fullserviceleverantör av ytbehandling och med vår enastående leveranssäkerhet, logistikkedja och produktionskapacitet levererar vi kompromisslös ytbehandling varenda dag." DOT koncernen har sitt huvudkontor i danska Fasterholt och grundades 1984. Sedan dess har en mycket stor efterfrågan på marknaden lett till att företaget har genomgått en omfattande fusionsprocess. Det innebär att DOT i dag har produktionsanläggningar i Sölvesborg, Eskilstuna, Halmstad, Lysekil och Säffle. DOT koncernen har dessutom 5 produktionsanläggningar i Danmark, närmare bestämt i Vildbjerg, Fasterholt, Ferritslev, Køge och Stilling i Danmark. Nyligen förvärvade koncernen även en fabrik i Norge (Stokke), vilket innebär att DOT finns i tre nordiska länder. Det betyder att företaget numera förfogar över flera produktionsanläggningar och större kapacitet när de levererar samma kärntjänster till deras lojala kunder i Sverige, Danmark, Norge och Nordtyskland. DOT sysselsätter ca 590 medarbetare, varav 400 finns i Danmark och 190 i Sverige. Under årens lopp har DOT specialiserat sig på ytbehandling, vanligtvis varmförzinkning, metallisering och målning. Varje dag levererar företaget ett otal olika färdigbehandlade konstruktionsdelar till lika vitt skilda branscher. Deras produktionsanläggningar är konstruerade enligt de modernaste principerna och optimeras löpande med den senaste tekniken medan företaget givetvis tar största möjliga hänsyn till miljön. Lång erfarenhet och stora kunskaper innebar att DOT redan 1992 certifierades enligt ISO 9001, kvalitetsledning, och 2002 enligt ISO 14001, miljöledning.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personlig assistent (Felicia)
God Assistans i Syd AB
Personliga assistenter

Häng med på denna 20 åriga killes spännande äventyr! Han har flyttat från Lidingö i Stockholm till Valjeviken i Sölvesborg för att studera i ca. 2 år. Som assistent till denna kille hjälper du honom i sin dagliga livsföring och allt vad det innebär. Han har en fysisk funktionsnedsättning som gör att musklerna försvagats och han använder sig av bland annat permobil. Hörseln, talet och synen är kraftigt påverkade så det är bra att du talar och förstår svenska obehindrat. Han har ingen kognitiv nedsättning så tycka och tänka klarar han på egen hand. Eftersom assistansen kan handla om att hjälpa till vid på/avklädning, förflyttnings stöd/lyft, hjälp vid toabesök och dusch med mera så ser vi att du som söker är mellan 25-50 år helst då detta blir mest bekvämt för kunden. Du kommer även att hjälpa honom med att städa, tvätta, delta i aktiviteter som t.ex. bassängträning och hjälpa honom med vissa fysiska moment i skolan samt skriva/läsa upp uppgifter som ska utföras av honom. I skolan händer det mycket runt omkring och han behöver en hel del hjälp av dig att navigera vad som ska skrivas ner, vad han ska göra, vad uppgifterna är och be om extra hjälp av skolan om han behöver mer stöd. Det är viktigt att du har ett stort tålamod och är inkännande. Du vill lyssna på hur han vill ha det, ibland kliver du fram och ibland kliver du tillbaka. Det är ett måste att du är simkunnig! Killens största intresse är att följa politiska debatter och samhällsprogram och politiska youtubers och det är viktigt och fint att du kan engagera dig i kundens intresse. Du får gärna vara intresserad av att pröva på nya aktiviteter men inte vara främmande för att ta det lugnt och kunna sysselsätta dig själv när det är en vanlig hemmakväll. Vi söker dig som är en lättsam person, gillar att haka på spontana aktiviteter, men också uppskattar och inte blir uttråkad av egentid. Du behöver ha gott tålamod och inte ta illa vid dig om han ibland blir frustrerad över olika situationer som uppstår. Meriterande om du bor i närheten av Valjeviken! Under jullov och sommarlov kommer han att åka till Stockholm och du är varmt välkommen att följa med och jobba upp till heltid under 1-2 veckor eller om du vill passa på att vara ledig eller jobba med annat denna tid. Han bor vid Valjeviken och assistentrummet är i samma lägenhet, men i eget rum. Kunden har assistans dygnet runt med väntetid under natten ca 22.30-06:30 på vardagar och 23:00-07:30 på helgdagar och lov, under den tiden är det jourersättning enligt Vårdföretagarnas kollektivavtal. Arbetsledning finns på plats. Tillträde: Träff och introduktion från vecka 33 (13 augusti). Tjänster som ska tillsättas ser ut som nedan (4 veckors): Tjänst nr 1 (60%) - Vecka1: Ti 08-16, To 08-08 Dygn. Vecka 2: Ti 16-08, Fre och Lö, Sö 08-16. Vecka 3: Ti 08-16, To 08-08 Dygn. Vecka 4: Ti 16-08, Lö 16-08. Tjänst nr 2 (50%) – Vecka 1: On 16-08, Lö och Sö 08-16. Vecka 2: To 08-08 Dygn. Vecka 3: On 16-08, Fre och Lö 08-16. Vecka 4: To 08-08 Dygn. Tjänst nr 3 (44%) – Vecka 1: Ti och Fre 16-08. Vecka 2: Ti 08-16, Fre 16-08. Vecka 3: Ti 16-08, Fre 16-08. Vecka 4: Ti och Fre, Lö 08-16. Tjänst nr 4 (21%) – Vecka 1: Sö 16-08. Vecka 2: Sö 16-08. Vecka 3: Sö 16-08. Vecka 4 Sö 16-08. Tjänst nr 5 (15%) – Vecka 2: On 16-08. Vecka 4: On och Fre 16-08. Tjänst nr 6 (14%) – Vecka 1: Lö 16-08. Vecka 2: Lö 16-08. Vecka 3: Lö 16-08. ' Intervjuer och anställningar kommer att ske löpande fram till vecka 33 när skolan startar. God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Så här säger en av killens personliga assistenter: "Det bästa med att jobba som personlig assistent här är att man hela tiden lär sig nya saker, men framför allt att få hjälpa en annan människa, att underlätta och förbättra någon annans vardag. Att jobba som personlig assistent är det roligaste jobbet jag haft!" OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning). Varmt välkommen med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025