Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu efter en skicklig målare med erfarenhet inom rostskyddsmålning till en av våra kunder i Sölvesborg. Om du har ett öga för detaljer och en passion för att skapa hållbara resultat, kan detta vara den perfekta möjligheten för dig. Verksamheten arbetar med både stora och små projekt inom industrilackering. Verksamheten arbetar med långvariga lösningar, hållbarhet och att alltid ha ett nära samarbete tillsammans med sina kunder. I ditt arbete kommer du bland annat att: - förbereda ytor genom t.ex rengöring och slipning - applicera rostskyddsmålning och andra skyddsbeläggningar på metallstrukturer. - arbeta med olika tekniker/ material för att säkerställa att ytorna är skyddade mot rost och andra påfrestningar. - kontrollera och säkerställa att det arbete som utförs håller hög kvalitet och är hållbart över tid. Arbete är förlagt på dagtid, med start enligt överenskommelse. Din profil För tjänsten krävs det att du tidigare erfarenhet, arbete, med rostskyddsmålning. Du är självgående inom yrket och trivs med utmanande och avancerat arbete. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. - Har erfarenhet av diverse målningstekniker, - Är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. - Kan arbeta både självständigt och i team. - Körkort B. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Samhällsbyggnad Fritid och Kulturförvaltningen består av strategiska avdelningen, fastighetsavdelningen, bygglovsavdelningen, driftavdelning gata/park, måltidservice, städservice och fritid och kultur. Vi är cirka 170 medarbetare som förbereder och planerar så att kommunens vision kan förverkligas. Vårt uppdrag är att planera, bygga, utveckla och förvalta ett hållbart och väl fungerande samhälle samt att skapa ett brett fritid- och kulturutbud för alla. Placering: Parkenheten Sölvesborgs kommun är kommunen nära havet med en gemytlig stadskärna, fina sandstränder och vackra naturområden. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad i våra invånares, företagares och besökares liv. Som Enhetschef Park får du driva arbetet med att utveckla och underhålla park- och utemiljön i kommunen tillsammans med dina medarbetare. Du erbjuds en roll med stor möjlighet till påverkan. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som Enhetschef Park ansvarar du för att leda och planera arbetet för parkenheten som, beroende av säsong, består av cirka 15 kunniga och engagerade medarbetare. Tillsammans sköter ni den offentliga utemiljön såsom grönytor, lekplatser, torg, tätortsnära skog, gång- och cykelvägar med mera. I rollen ingår personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Parkenheten tillhör Samhällsbyggnads, Fritid och Kulturförvaltningen och du rapporterar till verksamhetschefen för Gata/Park. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en trädgårdsutbildning eller naturbruksutbildning alternativt en motsvarande utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av dagligt, operativt ledarskap är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av anläggningsbranschen eller god insikt i kommunal parkverksamhet. Dina kunskaper inom det svenska språket är goda, både i tal och skrift. För tjänsten krävs B-körkort. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig med god förmåga att planera och leda arbetet för att nå verksamhetens mål. Du skapar engagemang och arbetsglädje hos dina medarbetare genom ett tydligt, tillitsfullt och närvarande ledarskap. Som person är du kommunikativ och bygger goda relationer. Som Enhetschef för parkenheten kommer du att möta kommunens invånare och ta emot deras värdefulla input och synpunkter. För att lyckas i denna roll tror vi det är viktigt att du är en person som har intresse för att bygga upp struktur och rutiner för att skapa en välfungerande enhet. ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 370 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen. Placering: Hemtjänst Lister ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som önskar ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad. Du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter inom vård och omsorg, utifrån ett salutogent förhållningssätt. Du bemöter, kommunicerar och samarbetar med brukare och deras närstående för ökad delaktighet och trygghet. Du samverkar med kollegor och andra yrkeskategorier för en personcentrerad vård och omsorg. Som undersköterska hos oss är det viktigt att du möter den enskilda individens behov och önskemål. Arbetet innebär dag- och kvällstjänstgöring samt helg. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska med stort engagemang för omsorgsarbetet. Du är initiativrik och lyhörd inför våra brukare. Du är ansvarstagande och har brukarens behov i centrum. Du är flexibel, stresstålig, har lätt för att samarbeta och är lösningsfokuserad. Du ska kunna bidra till ett positivt arbetsklimat och ha ett gott bemötande mot kollegor och andra professioner. Inom befattningen förväntas du kunna ta emot delegering enligt HSL. Dokumentation och kommunikation är en viktig del av det dagliga arbetet och du behöver därför ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Saknas godkänt betyg i Svenska på gymnasienivå kan språktest komma att användas för att säkerställa kompetensen, rekryterande chef kan göra en bedömning att språktest ska användas även om det finns godkänt betyg. Vi arbetar enligt riktlinjerna för basala hygienrutiner. Erfarenhet av arbete inom hemtjänst samt Phoniro/Lifecare är meriterande. Det är viktigt att du har datorvana och inte är främmande för ny teknik. Vi arbetar med dokumentation och registrering via smartphones. För tjänsten krävs B-körkort. ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 370 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen. Placering: Hemtjänsten Lister ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som önskar ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad. Du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter inom vård och omsorg, utifrån ett salutogent förhållningssätt. Du bemöter, kommunicerar och samarbetar med brukare och deras närstående för ökad delaktighet och trygghet. Du samverkar med kollegor och andra yrkeskategorier för en personcentrerad vård och omsorg. Hos oss är det viktigt att du möter den enskilda individens behov och önskemål. Dag- och kvällstjänstgöring samt helg. Efter sommaren kan det finnas möjlighet till förlängning. KVALIFIKATIONER Utbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning och/eller tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är meriterande. Du är ansvarstagande och har brukarens behov i centrum. Du är flexibel, stresstålig, har lätt för att samarbeta och är lösningsfokuserad. Du ska kunna bidra till ett positivt arbetsklimat och ha ett gott bemötande mot kollegor och andra professioner. Dokumentation och kommunikation är en viktig del av det dagliga arbetet och du behöver därför ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Saknas godkänt betyg i svenska på gymnasienivå används språktest för att säkerställa kompetensen, rekryterande chef kan göra en bedömning att språktest ska användas även om det finns godkänt betyg. Vi arbetar enligt riktlinjerna för basala hygienrutiner. Det är viktigt att du har datorvana och inte är främmande för ny teknik. Vi arbetar med dokumentation och registrering via smartphones. För tjänsten krävs att du har B-körkort. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss, vill skydda vår miljö och främja en hållbar utveckling. Vi, Miljöförbundet Blekinge Väst, är gemensamt miljökontor för Karlshamns-, Olofströms- och Sölvesborgs kommuner. Vi ansvarar för medlemskommunernas myndighetsutövning inom miljö- och hälsoskyddsområdet. Vårt kontor är placerat i Sölvesborg, ca 5 minuters promenad från järnvägsstationen. Här arbetar 29 engagerade medarbetare för en god miljö och hållbar utveckling. Vi erbjuder dig ett intressant och varierande arbete på en arbetsplats med både bred och djup kunskap inom miljö-och hälsoskyddsområdet. ARBETSUPPGIFTER Inom hälsoskyddstillsynen bidrar förbundet till att våra kommuninvånare har en god boendemiljö, liksom att förskolebarn och skolelever inte utsätts för hälsorisker. Vårt tillsynsuppdrag inom hälsoskyddstillsynen omfattar även rökfria miljöer enligt tobakslagen, hygieniska verksamheter, solarier, bassängbad, strandbad, idrottsanläggningar, gym, tillfälliga boenden och objektsbundna smittskyddsutredningar. En mindre del av tjänsten utgörs av alkoholtillsyn på serveringsställen. Merparten av alkoholtillsynen sker helger, kvällar- och nätter. Rollen innebär att du har ansvar att driva dina ärenden från start till slut. Du gör tillsyn ute på plats, kontrollerar brister, följer upp och ställer krav samt tar beslut vid behov. En del av arbetet är att ge information och råd till verksamheter, samt att samverka med medlemskommunerna. Kontakter med media kan även förekomma. Ett professionellt bemötande är en viktig del i arbetet för att skapa en god kontakt med de företag och privatpersoner vars ärenden du hanterar. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på ca 5 personer, som tillsammans planerar, genomför och utvecklar tillsynsarbetet och vårt arbetssätt. Att arbeta med utveckling är en självklar del av vardagen. Du planerar och genomför självständigt dina inspektioner, vilket skapar flexibilitet för dig. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning på miljö- och hälsoskydd, eller likvärdig utbildning och erfarenhet. Erfarenhet från myndighetsutövning och tillsyn är meriterande. Det är önskvärt att du har utbildning inom miljörätt och/eller förvaltningsrätt. Tjänsten innebär myndighetsutövning och du behöver därför kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. På grund av ett rörligt arbete krävs att du har B-körkort (manuell växellåda). Vårt yrke ställer krav på att du har en god kommunikationsförmåga och därigenom skapar engagemang. Du har även ett gott bemötande och ser service till privatpersoner och företagare som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. ÖVRIGT På Miljöförbundet har du möjlighet till friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Intervjuer till denna tjänst sker först efter semestern. Miljöförbundet undanbeder oss alla typer av annonsförsäljare av platsannonser.
Farmaceut till Apotek Hjärtat i vackra Sölvesborg-där småstadkänsla möter hav och horisont. Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen Joanna berättar : Vill du arbeta i en av Sveriges mest charmiga kuststäder, med närhet till både hav, natur och ett levande centrum? Apotek Hjärtat i Sölvesborg söker nu en glad och positiv farmaceut som vill bli en del av vårt härliga team. Vi är ett engagerat lag på åtta medarbetare som med hjärtat och omtanke hjälper våra kundervarje dag. Vårt apotek ligger mitt i centrala Sölvesborg, bara några minuter från havet och ikoniska Sölvesborgsbron -Europas längsta gång- och cykelbro. Här kombinerar du en meningsfull arbetsvardag med livskvalitet utanför jobbet. Vi har öppet : Vardagar 8-18 Lördagar 9-14 Vem vi söker : Du är legitimerad farmacet med ett genuint intresse för kundmöten,rådgivning och samarbete. Som person är du positiv, nogrann och har lätt för att skapa god stämning omkring dig - precis som vi i vårt team! Vi erbjuder trivsam arbetsplats med stort kollegialt stöd , ett personligt apotek med stark lokal förankring och bra anställningsvillkor och utvecklingsmöjligheter inom Apotek Hjärtat. Tveka inte att höra av dig om du är nyfiken! Ansök redan idag - vi tillämpar löpande urval. Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-07-30 Kontaktperson: Joanna Beica tel.0730785155 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om uppdraget: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomarna. Du arbetar tillsammans med ungdomarna på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomarna ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsterna: Omfattning: Ca 82 % Placering: Sölvesborg Arbetstid: Rullande schema, dygnspass Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Krav: Eftergymnasial utbildning om minst två år inom socialt arbete eller beteendevetenskap. Det kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog, behandlingspedagog, sjuksköterska med inriktning psykiatri med flera. Ett annat krav är att du har arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen. Att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att du har B-körkort är ytterligare krav. Meriterande: Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete på HVB. Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskaper i lågaffektivt bemötande och i att hantera hot och våld. Baskunskaper i BBIC. Erfarenhet av olika journalsystem. Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Som medarbetare har du god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille som snart fyller 18år, som behöver extra stöd i vardagen, jag är aktiv och gillar att vara igång, musik och att vara ute är två viktiga inslag i mitt liv. Jag bor i egen lägenhet i Olofström, men jag tillbringar även tid på mina föräldrars gård utanför Jämshög med mina syskon. På gården bor också våra fyrfotade vänner såsom hästar, får, kaniner, hund och katt. På dagarna går jag i skolan där jag även har med en assistent. På min fritid tycker jag mycket om att röra mig ute i skog och mark. Min ”rulle” har ett tredje hjul så att jag kan ta mig fram lite överallt. Jag kan även stå på mina ben och gåträna. Eftersom jag inte har ett talat språk blir det ibland mycket frustration. Därför är det viktigt att du ser tecken och kan avleda mig i tid. På skola och fritids kommunicerar jag med bilder. För mig är det viktigt att jag vet vad som ska hända och känner mig förberedd. När folk inte förstår mig blir jag blixt-arg och kan slänga något i golvet eller veva med armarna. Då är det viktigt att du som assistent håller dig lugn och inte blir rädd. Lika snabbt kan jag bli glad igen. Jag har alltid en räv bakom örat och gillar humor och skratt. Det bästa jag vet är musik. Mina syskon är trötta på att höra samma låtar hela tiden men jag blir glad och lugn av musik. Jag är en aktiv kille som tycker om att vara utomhus. Vem är du som söker jobbet? Kille som tjej är välkommen att söka. Du får gärna gilla att vara aktiv men viktigt att du även kan ta det lugnt. I jobbet är det av stor vikt att hitta balansen mellan aktivitet och vila. Det är meriterande om du har någon typ av vårdvana sen tidigare. Viktigast är att du står stadigt på marken och har hjärtat på rätt ställe. Här har du en chans att hjälpa en ung kille ut i vuxenlivet. Tiderna kan variera men det är kväll , sovande jour och helger eftersom kunden går på skola och fritids. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka med en gång.
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska med teamsamordnaruppdrag på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möte människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Uppdraget som teamsamordnare innebär att du kommer vara delaktig i att samordna vård och omsorgsarbetet på avdelningen, ha vissa administrativa uppgifter, arbeta med struktur och rutiner tillsammans med din chef. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om Timansstenar äldreboende Timansstenar ligger i Ljungaviken i Sölvesborg. Det är ett modernt äldreboende med 60 platser med 30 platser för somatik och 30 platser för demens. Boendet ligger alldeles intill brofästet i ett vackert naturnära område. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar. Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: tillsvidare Omfattning: 85% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-06-15 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Annika Härd Telefonnummer: 010-130 30 79 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer