Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 7 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro och Örebro. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass, och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Nu finns möjligheten att bli en del av oss på Orkla Foods i Kungshamn! Vi söker en målinriktad och närvarande ledare som vill ta ansvar för både det dagliga operativa arbetet och det långsiktiga utvecklingsarbetet på en av våra produktionslinjer. Har du ett tydligt ledarskap, ett strukturerat arbetssätt och ett genuint engagemang för människor och produktion? Då kan du vara den vi söker! OM ROLLEN I rollen som Produktionsledare har du ett helhetsansvar för en produktionslinje med fokus på att skapa ett starkt team, nå uppsatta mål och driva förbättringsarbete inom EHS, kvalitet, leverans och kostnad. Du leder ett team om cirka 30 livsmedelsoperatörer, där du är en synlig och engagerad ledare i det dagliga arbetet. Du ansvarar för planering, uppföljning och utveckling – samtidigt som du coachar, delegerar och säkerställer att medarbetarna har rätt förutsättningar att lyckas. Rollen innebär ett nära samarbete med andra stödfunktioner i fabriken. Exempel på arbetsuppgifter: * Leda och utveckla teamet i det dagliga arbetet med fokus på säkerhet, kvalitet och leverans * Rapportera och följa upp produktionsutfall * Personalansvar inklusive kompetensutveckling och målstyrning * Delansvar i produktionsplanering tillsammans med planerare Driva analys och förbättringsarbete på din produktionslinje PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av ledarskap inom produktion, gärna inom livsmedel eller annan processindustri. Du är trygg i att fatta beslut, har en naturlig förmåga att skapa engagemang och är inte rädd för att ställa tydliga krav. Du motiveras av att se dina medarbetare växa och av att arbeta mot tydliga mål. Vi ser också att du: * Har tidigare erfarenhet av personalansvar * Har god kommunikativ förmåga och trivs i en operativ roll * Är strukturerad, lösningsorienterad, samarbetsvillig och har ett coachande ledarskap * Har goda kunskaper i MS Office – meriterande är erfarenhet av SAP Talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska Dina värderingar går hand i hand med våra: du är modig, inspirerande och pålitlig! OM ORKLA FOODS I KUNGSHAMN I det vackra Kungshamn tillagar vi våra sjömatprodukter med stolthet och precision. Här finns ett tjugotal produktionslinjer där vi producerar kaviar, sill, matjessill, ansjovis, pastejer, stuvningar, fiskbullar och makrillprodukter för olika marknader. Vår råvarucentral, även kallad "bergrummet", är en unik anläggning insprängd i det bohuslänska urberget. Här lagras och mognar råvaror såsom rom och sill i upp till 100 000 tunnor, vilket bidrar till den höga kvaliteten på våra produkter. På anläggningen arbetar cirka 250 personer med att tillaga livsmedel under välkända varumärken som Abba, Kalles Kaviar, Grebbestads, Svennes och Ejderns. Sedan 2016 är all elenergi vi använder förnybar, något vi är mycket stolta över! Vill du bli en del av vår fabrik och bidra till att leverera högkvalitativa livsmedel till svenska folket? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Vad kan Orkla erbjuda dig? Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad. Hur ansöker jag? Klicka på länken och följ stegen för att skapa en profil och ansöka till jobbet. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.
Projektledare till Swede Ship Composite i Hunnebostrand Vill du arbeta med världsledande innovation inom kompositbåtar och bli en del av ett engagerat team i en naturskön miljö? Swede Ship Composite söker nu en driven och engagerad projektledare som vill vara med och utveckla framtidens båtar! Om Swede Ship Composite Swede Ship Composite är ett företag beläget i Hunnebostrand som specialiserar sig på utveckling och produktion av högkvalitativa kompositbåtar. Vi är ett världsledande företag som arbetar med hela båtbyggnadsprocessen, inklusive kompositlaminering, motorinstallation och -utbyte, elinstallationer, interiörarbeten, ombyggnationer och ytbehandling. Vår arbetskultur genomsyras av ödmjukhet, yrkesstolthet och samarbete. Vi strävar efter att skapa de bästa projekten genom stark teamkänsla och delaktighet i hela produktionskedjan. Vill du få en inblick i vårt arbete? Se vår koncernvideo här: Swede Ship Composite Är du nyfiken på Hunnebostrand och vill veta mer om den vackra platsen där vi verkar? Läs mer här: Upplev Hunnebostrand Om rollen som projektledare Som projektledare hos oss får du en varierad vardag där du ansvarar för projektens framgång, leder och fördelar arbetet samt bidrar operativt i produktionen. Du kommer att ha en central roll där du driver projekt från start till mål, hanterar kundkontakter och säkerställer att tidsplaner och budgetar hålls. Du är inte rädd för att dra på dig blåstället och delta i produktionen för att motivera och engagera teamet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Leda och samordna projektmöten samt dokumentationsarbete Sköta ekonomi, budget och tidsplanering Delta operativt i produktionen för att säkerställa kvalitet och effektivitet, dagliga insatser i produktionen Ansvara för kundkontakter och leveransuppföljning Vem är du? Vi söker dig som har en bakgrund inom projektledning, gärna med erfarenhet från skeppsbyggnad eller byggbranschen. Du har ett stort marint intresse och uppskattar att vara nära produktionen. Du trivs med att växla mellan kontorsplanering och golvarbete – du ser inget konstigt i att ha arbetskläder på kontoret och ute på verkstadsgolvet varje dag. För att lyckas i rollen ser vi att du är en flexibel och prestigelös ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera teamet. Du är strukturerad och kommunikativ samt har förmågan att ta hjälp när det behövs. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av att arbeta i projektform Kunskap inom båtbyggnad och marinteknik och/eller kompositmaterial Förmåga att hantera flera projekt samtidigt Ritningsläsning och grundläggande CAD-kunskaper (meriterande) Goda språkkunskaper i svenska och engelska B-körkort Vad erbjuder vi dig? Hos Swede Ship Composite blir du en del av ett engagerat och samarbetsinriktat team i en naturskön miljö nära havet. Vi erbjuder en spännande roll i ett företag som ligger i framkant inom kompositteknologi, där du får möjlighet att vara delaktig i hela produktionsprocessen. Du kommer att få de verktyg du behöver för att lyckas i rollen, inklusive dator, telefon och arbetskläder. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal och en arbetsplats där du kan utvecklas både personligt och professionellt. Eftersom du är del av det operativa arbetet täcks du av IF-metalls kollektivavtal. Placering: Hunnebostrand Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team på Swede Ship Composite! Notera att bilden är ifrån ett annat varv inom koncernen. Om Jobwise Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång. Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.
Leröy Smögen Seafood AB söker fler livsmedelsoperatörer till vår produktionsanläggning i Kungshamn. Vill du bli del av ett härligt gäng i en fabrik placerad precis vid havet? Då är vi helt rätt för dig! Leröy är en komplett leverantör av fisk- och skaldjursprodukter till såväl detaljhandeln som till restaurang och storhushåll. Vår verksamhet omfattar distribution av färska och frysta fiskprodukter samt en produktion av högförädlade kylda fisk- och skaldjursdelikatesser som rökt lax, skaldjur i lake och sallader. Som livsmedelsoperatör kommer du bland annat att arbeta med beredning, skivning och paketering av fisk- och skaldjursprodukter. Exempel på arbetsuppgifter: · Förbereda råvara t.ex. upplägg på rökvagnar/gravning. · Påfyllning av material tex. råvara, ingredienser, emballage. mm. · Truck-körning, transport av material och service. · Delaktig i vårt ständiga förbättringsarbete. · Genomföra kvalitetskontroller. · Övervaka produktionen, åtgärda stopp och genomföra finjusteringar. Som person är du pålitlig, initiativrik och ansvarsfull. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och samtidigt kunna hålla god kvalitet i ditt arbete. Har du tidigare erfarenhet av arbete med livsmedel ses det som meriterande. Intervjuer för den här tjänsten sker löpande. Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Vi söker en sushikock som har minst 2 års erfarenhet i restauranger. Att kunna svenska, engelska, mandarin, thailändska är merit. Övrigt så behöver man vara stresstålig, serviceinriktad och kunna arbeta självständigt.
Vi söker 1 special kock som har minst 5 års erfarenhet av det asiatiska köket och kan laga asiatisk mat. Att kunna svenska, engelska, mandarin, thailändska är merit. Övrigt så behöver man vara stresstålig, serviceinriktad och kunna arbeta självständigt.
Om föreningen Kungshamns Idrottsförening grundandes 1919 och är en stolt 100-åring som en Bohusläns största idrottsföreningar med över 600 medlemmar. Föreningen har idag en verksamhet bestående av över tio olika idrotter. Här finns fotboll, friidrott, boxning, volleyboll, badminton, beachvolleyboll, parasport, gymnastik (gruppträning), judo samt barnidrott. Det gör Kungshamns IF till en stor idrottsfamilj. I samband med 100-årsjubileumet 2019 förverkliga Kungshamns IF sin dröm om ett Idrottens Hus i Kungshamn. Idrottens Hus ska vara en generationsanläggning och samlings- och mötesplats för att kunna träna, träffas och umgås, fullt med aktiviteter för alla åldrar. Platsbeskrivning Vi söker nu en ledare, förebild och föreningsmänniska som tillsammans med Kungshamns IF på riktigt vill göra skillnad genom att skapa aktiviteter för alla åldrar i och runt Idrottens Hus i Kungshamn. Tillsammans vill vi skapa ett hus fyllt med möjligheter för att människor med olika intressen i olika åldrar ska kunna träffas, umgås och delta i olika sociala idrottsaktiviteter inom-och/eller utomhus. Vi vill kunna erbjuda aktiva och meningsfulla fritidsaktiviteter som är varierad, både vad gäller ledarledd och fri verksamhet som stimulerar till lek, rörelseglädje, och socialt umgänge Arbetsuppgifter: De vanligaste områdena som ingår i tjänsten är som funktionen aktivitetsledare som denna befattning kommer att utföra regelbundet är: - ansvara för dagliga driften av Idrottens Hus, planera, leda, och arrangera aktiviteter. - samverkan med andra aktörer såsom kommunala verksamheter och civilsamhället - möta olika mål-/åldersgrupper och arbeta för att skapa sociala idrottsaktiviteter. - planera för olika ledar- och fria lovaktiviteter på dag-/kvällstid med barn- och unga. - marknadsföra, informera, vägleda, inspirera och motivera till olika sociala aktiviteter. Du arbetar med flera arbetsuppgifter samtidigt, men ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att utveckla, leda och driva barn-och ungdomsverksamheten. Du får ett utvecklande arbete där du får växa med uppgiften och lära av erfarenheter på vägen. Ett Idrottens Hus ska vara ett nav för sociala aktiviteter i Sotenäs kommun. Här ingår bland annat att: - proaktivt skapa engagemangformer för idrottsföräldrar och vardagshjältar. - samordna föreningens samlade verksamhet under året utifrån olika aktiviteter. - leda och fördela det dagliga arbetet i föreningen utifrån verksamhetens behov. - arbeta i strategiskt i riktning mot föreningens ramverk och söka projektmedel. - delta i möten samt ha löpande dialog och med olika samarbetspartners. Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara föreningens ansikte utåt för Idrottens Hus olika mål-och åldersgrupper. Du ska vara genuint intresserad av att skapa, underhålla och vårda goda relationer genom olika aktiviteter Du behöver ha erfarenhet av socialt arbete med människor och helst ha någon pedagogisk utbildning, Pedagogisk utbildning är meriterande, men inget krav. Vi förväntar oss att du är kreativ, initiativrik, tycker om nya utmaningar, har ett positivt och inkluderande förhållningssätt och är flexibel i tanke och handling. Du har lätt för att kommunicera och har ett genuint intresse av att möta människor från olika mål-/åldersgrupper. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete från barn- och ungdomsverksamhet med idrottsinriktning. Du har god förmåga att skapa ömsesidiga relationer och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort med B-behörighet är ett krav. Möjlighet till fortsatt anställning finns förutsatt att erforderliga beslut fattas. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag
Vi söker säljare till vår sommarbutik i Hunnebostrand Så här jobbar vi: Vi är först och främst säljare som levererar hög servicenivå. Hos oss ska våra kunder känna sig välkomna, sedda och hörda. Vi guidar och hjälper alla våra kunder, och vi lägger stor vikt på att vara förtroendeingivande, engagerade och ödmjuka säljare. Vi har tydliga gemensamma mål med vår framtida försäljning, strävar ständigt efter att utveckla våra säljaregenskaper och jobbar alltid med personlig styling. Vi är positiva, resultatinriktade och entusiasmerande med starkt eget driv. Vi jobbar nära i ett mindre team, är flexibla och stöttar varann. För att trivas hos oss tror vi att du: Är engagerad i ditt jobb, trivs med att ha ansvar, har förmågan att skapa både nära och långsiktiga kundrelationer. Gillar att jobba självständigt i oftast högt tempo, och ser utmaningar som både roliga och spännande i vardagen. Är noggrann, kreativ, strukturerad och du uppskattar en arbetsdag med varierande arbetsuppgifter. Har erfarenhet av sälj i butik och känner stor glädje i mötet med människor som vill bli inspirerade till att komplettera sin garderob. Känner att det är motiverande att ha en viktig roll som butikens högra hand. Tjänsten är på ca 20 t/v under fram till v35 med ersättning enligt gällande kollektivavtal. Arbetstiderna varierar och inkluderar både vardagar samt helger. Känner du att du vill bli en i teamet och att ovan stämmer in på dig? Då är du välkommen med din kortfattade ansökan samt foto till [email protected] Din erfarenhet av sälj i butik och din personliga lämplighet värdesätts högt i rekryteringsprocessen. Urval sker löpande så vänta inte med att söka.
Smögens Hafvsbad är en av Sveriges vackraste hotell-, konferens- och spaanläggningar, beläget i Bohuslän på den svenska västkusten. Här finns 76 hotellrum fördelade på två hotellbyggnader, Spa-avdelning med stort utbud av behandlingar, pool, bubbelpool och stor konferensanläggning samt à la carte restaurang specialiserad på havets läckerheter. Smögens Hafvsbad ingår, tillsammans med systerhotellet Vann Spa Hotell Konferens, i Meholmen Hotell AB. Vår ägare, Aspelin Ramm Fastigheter, står för att solvent ägande och en sund personalpolitik. Vi kan erbjuda dig en energifylld och händelserik arbetsplats. Våra ambitioner är höga och målsättningen är att varje gäst skall få en upplevelse i världsklass. Som receptionist på Smögens Hafvsbad arbetar du med gästservice, bokning via telefon och mail, värdskap på konferens och är en resurs på andra avdelningar vid behov, t ex hjälpa till med frukostbuffé mm. Du skall ha en genuin känsla för service och ett stort intresse för våra gäster. Du måste vara flexibel, ansvarsfull och en positiv person. Erfarenhet från att arbeta under tidvis mycket stor arbetsbelastning är en fördel. Du måste också ha mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Arbetet sker främst dagtid men även natt vid enstaka tillfälle. Tjänsten är på 80% enligt överenskommelse och är ett tolv månaders vikariat med chans till förlängning. Tillträde 1 september för utbildning och introduktion eller enligt överenskommelse. Månadslön enligt kollektivavtal. Har du frågor kring tjänsterna, kontakta assisterande hotellchef Helen Gustafsson, tel: 0523 668450 eller mail: [email protected]
Är du en erfaren VVS-montör som vill ta mer ansvar? Trivs du med frihet under ansvar, varierande uppdrag – och att faktiskt hinna hem till middag? Då kan Väströr vara rätt för dig! Vi söker en självgående VVS-montör som vill vara med och bygga upp ett bolag med stort driv och tydlig framtid. Du bör ha några år i ryggen – och vilja ta täten i projekt. Hos oss får du frihet, trygghet och en arbetsvardag där det är mer fokus på verktyg än möten. Som VVS-montör hos Väströr arbetar du i huvudsak inom Sotenäs kommun med omnejd. Vi har fullt upp med både nyproduktion och renovering: allt från småhus och badrum till flerbostadshus med 15 lägenheter. Du jobbar med hela installationen från ax till limpa. Dina uppgifter inkluderar: Installation och service av VVS-system. Felsökning och driftsättning. Kundkontakt, beställning och materialhantering. Möjlighet till ledande ansvar vid större projekt. Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med trygga villkor. Servicebil. 25 dagars semester. Gemensamma aktiviteter så som grillkvällar, julbord, och mässor tillsammans. Vi söker dig som: Har minst 8–10 års erfarenhet som VVS-montör. Är certifierad VVS-installatör. Är självgående, driftig och lösnings orienterad. Tycker det är kul att ta ansvar – både för kunder och projekt. I denna rekrytering samarbetar Väströr med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Adam Wilander, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Vår kund, en ung man i tjugoårsåldern med autism, söker nu efter personlig assistent som är glad och positiv och inte rädd för att bjuda på sig själv. Vidare bör du som assistent vara aktiv och ha god fysik för att när det behövs kunna hänga med i högt tempo. Samtidigt är det viktigt att du kan förmedla ett lugn och inge trygghet. Kunden saknar talat språk men kommunicerar med bilder - ett plus om du har erfarenhet av detta. Annars kommer du att få lära dig det. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av/utbildning i lågaffektivt bemötande. Teamet kring vår kund är viktigt, därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att det ”klickar” mellan dig och vår kund. Tidigare erfarenhet är ett plus, men det viktigaste av allt är att du är en person med hjärtat på rätta stället och att du har ett genuint intresse av att finnas till för någon annan. Kunden bor för tillfället tillsammans med sina föräldrar men ska inom kort flytta till egen lägenhet. Då det krävs en tids introduktion och god kännedom om kunden och hans rutiner ser vi gärna att du är tillgänglig omgående. Det krävs att du som personlig assistent ser långsiktigt på ditt uppdrag. Kunden har dubbelassistans dygnerunt så arbetet innefattar dag,kväll och nätter vardagar och helger. Under veckan går han på daglig verksamhet dagtid. Vi söker även personer som vill vara vikarier. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi kommer vid anställning efterfråga utdrag från belastningsregistret. Företagsinformation Bärkraft Assistans AB är ett företag som arbetar med personlig assistans för barn, ungdomar och vuxna som har funktionsnedsättningar som ger rätt till personlig assistans enligt LSS.
Välj ett jobb för att visa detaljer