Inköpsassistent till Erteco
Bravura Sverige AB
Inköps- och orderassistenter

Är du en ordningsam och driven person med ett starkt intresse för inköp och administration? Vill du vara en del av ett växande företag där du får möjlighet att utvecklas och arbeta tillsammans med kunniga och engagerade kollegor? Hos Erteco får du chansen att bidra till företagets framgång och vara med på deras spännande resa framåt! Om tjänsten Det här är ett vikariat på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Erteco. Om företaget Erteco är en av de största distributörerna av plast- och gummimaterial på den nordiska marknaden. Materialutbudet sträcker sig från bulkprodukter till mer avancerade kompositmaterial och kommer från ledande tillverkare. Ertecos ambition är att vara en aktiv och innovativ partner i kunders utvecklingsprojekt och de erbjuder sina kunder support och service gällande bland annat materialval och simuleringar. De finns representerade med kontor i alla Nordiska länder och har totalt 43 anställda, varav 18 är anställda på Stockholmskontoret. Erteco är ett etablerat och stabilt företag som expanderar. Arbetsuppgifter Som inköpsassistent arbetar du dagligen med att ta emot mail och samtal från leverantörer och kollegor som du stöttar i frågor om inköp och lager. Du lägger och hanterar ordrar, koordinerar avrop och säkerställer att orderbekräftelser stämmer överens med det gjorda inköpet. Du följer upp och bevakar löpande leveranser för att säkerställa att alla varor anländer i tid. Du samarbetar nära med kundserviceavdelningen och har regelbundna dialoger med säljare och leverantörer. Dessutom hanterar du reklamationer, leverantörsfakturor och vanliga frågor som uppstår i samband med inköp. Rollen är administrativ, och du stöttar de övriga inköparna för att tillsammans skapa ett smidigt flöde från order till leverans av Ertecos produkter. Arbetsuppgifter: • Övervakning och koordinering av orderflöden• Följa upp och bevaka löpande leveranser för att säkerställa att alla varor anländer i tid• Ta emot och hantera mail och samtal från leverantörer och kollegor, samt ge stöd i frågor om inköp och lager• Arbeta nära kundserviceavdelningen och ha löpande dialog med säljare och leverantörer• Hantera reklamationer, leverantörsfakturor och vanliga frågor relaterade till inköp och leveranser Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasial utbildning, meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp och logistik• Minst ett års erfarenhet av liknande uppgifter inom administration• Goda kunskaper i officepaketet och god datorvana• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska• Meriterande med erfarenhet inom inköp Som person är du ansvarstagande och självgående, där du uppskattar att kunna driva ditt arbete framåt. Du gillar att jobba med administrativa uppgifter och har alltid ett strukturerat och noggrant arbetssätt med stort fokus på att leverera god service. Du har i och med din erfarenhet skaffat dig affärsmässigt och analytiskt tänkande där du agerar problemlösare på kreativa sätt. Du ser dig själv som en flexibel person som gärna samarbetar med andra på ett prestigelöst sätt. Vidare trivs du med att arbeta i ett team och bidra till en positiv stämning på jobbet och du gillar sociala sammanhang. Övrig information Start: AprilPlats: StockholmLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

170 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Redovisningskonsult till Conlega
Xlnt Search AB
Redovisningsekonomer

Om tjänsten Conlega har kontor i Norrköping och Stockholm och i denna roll kommer du att arbeta med allt från löpande bokföring, kompletta bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Conlega arbetar med flera externa bolag och som redovisningskonsult kommer du att axla rollen som partner för de bolag du arbetar med och stötta dem i deras redovisnings samt faktureringsbehov. I rollen kommer du att arbeta i ett mindre team med erfarna kollegor. För att lyckas i rollen krävs det att du har gedigen kunskap inom området och är självgående i arbetsuppgifterna. Du kommer få möjlighet till stor utveckling inom företaget. Du erbjuds: Utvecklingsmöjligheter i din roll inom ett växande bolag En flexibel arbetsplats med högt i tak Möjligheter att implementera nya idéer och visioner i ditt arbete Goda förmåner Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter i rollen som redovisningskonsult innebär att bli ansvarig för redovisning, bokföring, bokslut, deklarationer och fakturering. Tjänsten innefattar även att: Ansvara för den yttersta kommunikationen med kunder Arbeta med löpande redovisning Arbeta med bokslut och årsredovisningar Tjänsten passar dig som har en stabil grund inom redovisningsekonomi men vill utveckla din kunskap i en ansvarsfylld roll på ett roligt företag. Vi söker dig som Har flera års erfarenhet som redovisningsekonom/redovisningskonsult Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Har mycket goda datorkunskaper i Excel Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare. Placering: Stockholm I denna rekrytering samarbetar Conlega med XLNT Talent och vid eventuella frågor kring rollen når du rekryteringskonsult Robin Ring på [email protected]

170 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Ledsagare sökes till en 30- årig man för fritidsaktiviteter, Rinkeby
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 30-årig man i Rinkeby. Tjänsten är på 10 timmar per månad som delas upp till några tillfällen per månad.Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter och ärenden. Han tycker om att simma och gymma, ta promenader och fika samt besöka moskeér. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, simkunnig ochha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

170 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Head of Corporate Lending
Northmill Bank AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Northmill Bank is a pioneering financial institution at the intersection of technology and finance, committed to revolutionizing the way people manage and protect their financial well-being. We are creating a different kind of banking experience, digital yet personal. Northmill Bank was founded in 2006 and have grown to over 170 employees in 4 countries, 2.500 merchants and 600.000 end users. We use the latest technology to develop safe, smart, and user-friendly products for our customers. They are the sole reason why we do what we do. We are a 100% cloud-based product company where technology is the driver to create smarter banking products. Grab this opportunity to be a part of us and our journey! About the role Northmill Bank is seeking a seasoned Credit Analyst with extensive expertise in real estate financing.The ideal candidate has experience in underwriting large loans secured by real estate, preferably including construction loans, as well as commercial experience managing a portfolio of customers.This role also includes responsibility for the bank's corporate lending department, targeting a 1 billion SEK portfolio growth in 2025.Initially, you will oversee a team of three senior analysts, with the expectation to build and enhance the department's capabilities to ensure efficient and effective operations.You willreport directly to Northmill Bank’s Chief Lending & Analytics Officer and offers the opportunity to make a significant impact on the bank's corporate lending strategy. Responsibilities Underwrite loans secured by real estate, ensuring thorough risk assessment and compliance. Oversee the day-to-day operations of the Corporate Lending Department, driving performance and efficiency. Chair the bank's Credit Underwriting Committee, leading decision-making on loan approvals. Develop and enhance operational capabilities to ensure seamless, efficient, and effective processes. Qualifications We are seeking an experienced Credit Analyst with a proven track record in underwriting real estate loans. The ideal candidate brings extensive banking experience and deep expertise in real estate financing. A university degree in Accounting, Finance, Business, or Economics. At least 10 years of experience in real estate financing. Strong knowledge of relevant regulations, including the Capital Requirements Directive Proven experience in managing distressed assets and loan workouts. Fun Facts: Work-life balance - hit the gym two minutes away or go for a jog in the city. Event - highly appreciated “Northchill”. Health - 5000 kr health care allowance Breakfast and fruits every day, as well as "holy fika” each Friday. Regular after work and celebrated successes at the office. Stockholm's most beautiful office space that the city has to offer, right in the city center with incredible views and our very own roof top terrace. Apply today and be a part of Northmill!

170 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Personlig assistent med viktigt uppdrag som arbetsledare sökes i Kungsängen

Jag är en medelålders man som söker efter en personlig assistent som dessutom vill ta på sig ett utökat uppdrag som arbetsledare. Jag bor i en lägenhet i Tibble i Kungsängen. Det är nära till buss och pendeltåg. Jag är intresserad av sport och tycker att det skulle vara kul om du delade mitt intresse! Jag har en medfödd CP skada med spastisk diplegi. Som min personliga assistent förväntas du assistera med exempelvis alla grundläggande behov, allt ifrån personlig hygien, på- och avklädning, matlagning, uträtta ärenden, intressen mm. Du får gärna ha jobbat med assistans innan men det är inget krav! Att vara arbetsledare i JAG personlig assistans är ett viktigt uppdrag med mycket ansvar. Därför letar jag nu efter någon som är taggad på en utmaning och som vill få möjlighet att utvecklas inom assistentrollen. Det utökade uppdraget innebär att du i samarbete med en annan arbetsledare kommer vara ytterst ansvarig för att assistansen fungerar så som jag vill. Som arbetsledare i assistansen har du ett stort ansvar för att skapa förutsättningen för en trevlig assistansmiljö. Du som person är stresstålig, lugn och ordningsam. Du tycker om att skapa struktur och hitta lösningar som underlättar i min vardag. Tjänsten är i grunden en anställning som assistent med ett utökat uppdrag som arbetsledare. Arbetspassen är förlagda över 24h med 8h sovande jour, men ibland behövs halva pass. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och kunna göra dig förstådd i såväl tal som skrift. Endast kvinnliga sökande. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att just du är den nya stjärnan i mitt team! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och harsysterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

171 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare deltid
Schibsted Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vi på Lendo söker en ny kollega inom kundservice som vill arbeta extra på sidan av sina studier! Är du redo för en ny utmaning och älskar service? Nu söker vi efter en stjärna som brinner för kundnöjdhet och service av världsklass. Rollen I rollen som kundservicemedarbetare hos Lendo kommer du att spela en central roll och ingå i ett team på 13 personer som tillsammans ansvarar för Lendos kundsupport. Du hjälper Lendos kunder med olika frågor via telefon, chatt och mejl. Du hanterar bland annat ansökningar utifrån kundens behov och situation och har daglig kontakt med samarbetspartners. Om dig Är du en flexibel student och söker en deltidsroll vid sidan av dina studier på kvällar och helger?Vi tror att du är en relationsskapande person som älskar att ha kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du har tidigare arbetat i en roll som innefattat telefonkontakt med kunder, det är även ett plus om du hanterat ärenden administrativt. Som person är du lösningsorienterad, initiativtagande och positiv samt trivs i en dynamisk och föränderlig roll och organisation. Du är en teamplayer som tycker om att arbeta i grupp. Vidare är du kommunikativ, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har en stark ambition att vilja utvecklas med företaget, såväl på individnivå som gruppnivå och kommer gärna med lösnings- och förbättringsförslag. Din profil -Gymnasieexamen, gärna inriktning mot ekonomi eller liknande -Har erfarenhet från arbete i kundtjänst via telefon -Talar och skriver svenska och engelska flytande -Är serviceinriktad -Du gillar att jobba enligt tydliga mål -God dator- och systemvana Upplägg Vi söker en person med flexibel inställning till arbetstider. Vårt primära behov är varierande mellan måndag-torsdag kl. 16-20 samt lördagar och söndagar kl. 10-14. Arbetstiderna bestäms i samråd med närmsta chef. Du förväntas arbeta 12 timmar per vecka, och tillgänglighet för extraarbete under semestertider, inklusive sommar- och julledighet, är nödvändigt. Detta är en deltidstjänst med placering i centrala Stockholm men man har också möjlighet att kombinera det med arbete på distans. Upplärningsprocessen utgår från kontoret under en period på 4 veckor under dagtid. Start Enligt överenskommelse. Ansökan Rekrytering sker löpande och urval- och intervjuprocess kommer att påbörjas omgående så tveka inte att visa ditt intresse redan idag så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta Victoria Ramirez, ansvarig rekryterare, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business. Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark. Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands. Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially. We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.

171 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Optimeringsingenjör - Fullstack
Ntricity AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens energilandskap och göra verklig skillnad för kommande generationer? Du behövs för att vi på Ntricity ska kunna fortsätta utvecklingstakten av vår molnplattform Enerhive. Du kommer ingå i ett team av utvecklare som i dagsläget består av 4 personer. Hos oss blir du inte en i mängden utan ditt dagliga arbete kommer ha en stor påverkan på företaget och vår vision att göra förnybar energi lönsam och tillgänglig för alla. Hos Ntricity blir du en nyckelperson i vår resa mot framtidens energisystem. Om rollen Du blir en del av ett team fullstackutvecklare som utvecklar Enerhive - vår molnplattform som kopplar ihop batterier, vindkrafts- och solcellsparker med marknadens möjligheter. Plattformen skapar optimerade bud och körscheman baserat på väder, priser och resursanvändning. Du kommer ha ett stort fokus på att vidareutveckla Enerhives optimerings- och prognosfunktioner. Det kan vara prognoser för hur elsystemet beter sig, prisprognoser, lastprognoser osv. Baserat på prognosering kan vi sedan optimera hur våra resurser körs. Vem är du? Du har en masterexamen – eller motsvarande utbildning. Det har gett dig goda kunskaper i avancerad matematik, vilket behövs för de optimerings- och prognosfunktioner du kommer att arbeta med. Du har erfarenhet som fullstackutvecklare och är kunnig inom .NET/C# och har jobbat med någon form av frontend ramverk och molnlösning. (Vi kör React & AWS – vilka just du har jobbat med spelar ingen roll). - Du har ett genuint intresse för hållbar energi och framtidens energisystem. - Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vilka är vi? Energibranschen står inför en enorm förändring – från storskalig energiproduktion till lokal, decentraliserad förnyelsebar produktion och lagring av energi. Vår mjukvara banar väg för företag att effektivt integreras med elmarknaden, vilket underlättar försäljningen av förnybar energi från batterilagring, solenergi och vindkraft vid tidpunkter som ger bäst betalt. Vi är stolta över att ha ett team bestående av några av branschens bästa och mest engagerade experter, som är dedikerade att göra förnybara energikällor lönsamma. Bra att veta Placeringsort är Stockholm, resor kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Energimarknaden genomgår just nu de största förändringarna sedan avregleringsvågen på 1990-talet. Elnäten digitaliseras. Samhället elektrifieras. Nya aktörer kliver in och bidrar med innovationer, kunnande och flexibilitet till systemet. Den förnybara energin växer starkt och håller på att mogna till en stabil resurs och lönsam affär för allt från kommunala energibolag och industrier till privatpersoner och sol- och vindkraftsägare. Snart kommer bilar, båtar, hus och industrier vara uppkopplade mot elmarknaden och med hjälp av batterier och smarta algoritmer fungera som minst lika viktiga grundbultar i elsystemet som trotjänarna vatten- och kärnkraft. Decentralisering. Demokratisering. En värld där alla kan bidra till att göra hållbarhet till det nya normala. Frågan är: hur ska energibolag, industrier, batteritillverkare och sol- och vindkraftsägare tjäna pengar på den här utvecklingen? Vilka nya produkter och tjänster ligger och gömmer sig på vägen mot framtiden? Ntricity grundades 2019 av Lars Skoglund. Bolaget levererar tekniska lösningar och marknadsmässig expertis & rådgivning till både energibolag och andra energiägare, små som stora, i syfte att effektivisera & kommersialisera nyttjandet av flexibla resurser i elnätet.

172 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Senior Frontend Developer till IT Customer and accounts
AB Trav och Galopp
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

I rollen får du:• Skapa värde för våra produkter och kunder.• Jobba med fantastiska medarbetare i en lärande och utvecklande miljö.• Flexibelt arbete och balans i livet.Vi söker nu en senior frontend-utvecklare till IT customer and accounts. Teamet jobbar med centrala applikationer i ATG:s miljö inom områdena payment, responsible gambling och anti money laundry, så det är en fördel om du trivs med att jobba i komplexa och transaktionstunga miljöer. Gör du det så välkomnas du till ett team som har kul tillsammans och som tror på öppenhet och transparens i arbetet. Vi jobbar blandat på kontoret och hemifrån, men har daglig kontakt i teamet och samarbetar även tvärfunktionellt med andra team inom IT.Är det här du?Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du som söker har flera års arbetslivserfarenhet inom frontend-utveckling. Vidare ser vi att du är nyfiken, prestigelös och gillar att dela med dig av din kunskap. Det är viktigt att du är en teamspelare som har en god samarbetsförmåga. Du bör även ha en god kommunikativ förmåga på både engelska och svenska. Meriterande är om du har erfarenhet av och intresse för backend-utveckling samt app-utveckling och eventuellt vill gå mot att bli fullstack-utvecklare på sikt. För att lyckas i denna roll ser vi att du känner till arbete med agila metoder och värdesätter teamarbete men även eget ansvar. Vidare ser vi att du gillar att hålla dig uppdaterad om och är nyfiken på att lära dig nya tekniska lösningar. Vi ser att du har erfarenhet av: • React • Typescript • Redux • Redux Saga • HTML • CSS • (GraphQL) • (React Native) Meriterande: • AWS • Microfrontend "För mig är det bästa med ATG att det är en otroligt inkluderande arbetsplats. Ett brett samarbete och en närvarande och synlig ledning som bryr sig om och lyssnar till sina medarbetare” Jag är en engagerad ledare som drivs av att se människor och organisationer utvecklas. Jag litar på mina medarbetare fullt ut. De är experterna, och jag finns där för att stötta och skapa så bra förutsättningar som möjligt för att alla ska kunna göra ett bra jobb och trivas på arbetsplatsen. Jag har arbetat med IT sen början av 00-talet, men är själv inte tekniskt utbildad, istället finns mina styrkor i ledarskapet och organisationsutvecklingen. För mig är det bästa med ATG att det är en otroligt inkluderande arbetsplats. Ett brett samarbete och en närvarande och synlig ledning som bryr sig om och lyssnar till sina medarbetare. - Lisa Oldmar, Manager IT Customer and Accounts.We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ​ För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ​ Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.​ Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

175 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Environment Artist
Remedy Entertainment Sweden AB
Grafiska formgivare m.fl.

Remedy Entertainment, the creator of Control®, Quantum Break®, Max Payne®, Alan Wake® and Death Rally®, and one of the leading independent game studios in the world, is looking for an Environment Artist for working on Control franchise. From Cauldron Lake, Monarch HQ to the Oldest House; the environments our artists skillfully craft play a critical part in the world building and setting of the story of our games. We are now looking for an Environment Artist to join us in creating high quality environments within the Control franchise. If you like the idea of working on the level architecture and having a major role in developing the look of the environments while contributing to the overall game experience, then this job is for you. We enthusiastically welcome diverse viewpoints and backgrounds. At Remedy we value and are committed to ensuring an inclusive and safe work environment for all our team members. Join us working on the future of Control franchise! WHAT YOU GET TO DO - Be an important part of the environment creation by setting up the environments in collaboration with your level team (environment art and level design). You enjoy creative problem-solving by creating prototypes and iterating on the levels using our proprietary engine, Northlight - As an Environment Artist, you are capable of creating full locations or levels with a great understanding of art direction, gameplay, player guidance and metrics. Being responsible for your own level/locations you get creative ownership with finding and maintaining the vision for that level. - You actively follow the development of environment creation technology and pipelines in the industry and work together with the Northlight tools team in improving our proprietary technology - Advise, review and provide feedback and guidance to external development partners on maintaining the quality and art style of assets - Proactively communicate with different departments and provide accurate time estimations for your work WHAT YOU BRING TO THE ROLE - You have previous work experience as an Environment Artist, Level Artist or in equivalent role - You have good understanding of shape, composition, and layout - You are familiar working either within Maya, 3DS Max or other 3D software package and have good technical understanding of game engines - Strong understanding of PBR and texture creation in Substance Painter and Designer - You have good understanding for gameplay and level design - You are self-motivated and proactive with a dedication to improving your craft - You thrive working in a team environment, sharing ideas and learning from others. You are used to collaborating with colleagues across different departments and you are able to communicate and present your ideas in a clear way. As a team member you are dedicated contributing towards a friendly and inclusive work environment - Additionally, background in traditional art and any relevant experience or studies, for instance photography or architecture and experience of using level/environment editors are beneficial in this role WHAT'S IN IT FOR YOU? - At Remedy, you get to work on awesome, memorable gaming experiences for our players in a studio where your input is valued, and your creative freedom is encouraged. - We offer a collaborative environment that values both individual and teamwork, ensuring that everyone’s voice is heard and workloads stay manageable. We believe in and support work-life balance — happy people work better! - We offer an extensive set of employee benefits and an annual bonus system as well as opportunities for you to develop your skills further. On top of this, in Finland and Sweden you get up to 5 weeks of paid vacation, in addition to public holidays and other special occasions. - We have two offices, one in Finland, in the Helsinki metropolitan area, and one in Stockholm, Sweden. Both locations are well known for their exceptional quality of life, free education and pristine nature at your doorstep. - If you are not already in Finland or Sweden, our relocation service is there every step of the way to take care of you. You can concentrate on work, while we take care of everything else. - Our studio is embracing a hybrid work model that gives you the flexibility to work from home and have valuable face-to-face time with your colleagues. To apply, please fill in the application form with your CV (in English), work references/portfolio and other information relevant to the position. This position will be filled as soon as suitable applicants are found. Join us and you’ll discover a vibrant, connected universe filled with stories and characters that stay with you long after you switch off.​​ Over the past 25 years we’ve built a unique, people-first environment where​ courageous creativity thrives. You might be surprised by the next thing we release,​ but you’ll have no doubt it’s Remedy. The Remedy culture consists of three core values. They describe who we are and how we work and interact together. We base our decisions and actions on camaraderie, pioneering spirit, and smart creativity. Our three core values together make us One Remedy.

176 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Backend Developer PL/SQL inom Business Intelligence
AB Trav och Galopp
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du jobba med ett avancerat affärskritiskt system för finansiell rapportering? Uppskattar du tekniska utmaningar och har ett stort fokus på datakvalitet? Här finns möjligheten att ta dig an en spännande utmaning och att jobba i ett trevligt och välfungerande team med stor stolthet för teknisk kvalitet, prestanda och att ge rätt produkt och service till våra intressenter! I rollen får du: • Tillsammans med teamet ansvara för ATGs centrala rapporterings- och avräkningssystem som hanterar stora mängder transaktioner med höga krav på korrekthet. • Arbeta med Oracle PL/SQL tillsammans med teamet för att kontinuerligt vidareutveckla, underhålla och anpassa systemet i linje med affärsprioriteringar. • Arbeta i nära samarbete med andra erfarna utvecklare och intressenter. • Bidra med din erfarenhet och kompetens för att designa datamodeller och bygga högpresterande lösningar för att garantera kvalitet och prestanda.• Tillämpa relevanta designprinciper lämpliga för ett finansiellt rapporterings- och avräkningssystem. • Säkerställa datakvalitet, säkerhet, dataintegritet och prestanda samt implementera automatiserade processer för validering.• Vara delaktiv i migreringen av nuvarande system till nästa generations lösning där vi tittar på hur molntekniker kan addera värde där du med rätt intresse kan vara en del av den förflyttningen.Vi söker nu en erfaren och driven Backend-utvecklare med stor erfaranhet av Oracle och PL/SQL. Du kommer få möjlighet att jobba med ett avancerat system byggt i PL/SQL som hanterar stora transaktionsmängder med fokus på beräkningar och transformeringar för att säkerställa rätt finansiell rapportering och uppföljning för både interna och externa intressenter. Teamets uppdrag är att säkerställa det finansiella flödet för ATGs spelprodukter online och i butik. Inom teamet jobbar vi enligt agila principer med stöd från roller som Produktägare, Scrum Master och där vi följer ett modernt agilt arbetssätt. Du kommer vara del av vårt större Business Intelligence-team.Är det här du? Vi ser att du är erfaren, driven, nyfiken och lösningsorienterad. Du är en lagspelare som ser kompetensdelning som en självklar väg till lärande för dig och andra. Du förstår vikten av att aktivt bidra till kontinuerliga förbättringar i kod och arbetssätt och att hålla din egen kompetens aktuell. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska. Vi ser gärna att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom eller motsvarande kompetens och erfarenhet av: • Agilt teamarbete.• Stor erfaranhet av avancerad utveckling i Oracle PL/SQL.• Djup kunskap om hur Oracle som databas fungerar för att kunna optimera och designa på effektivt sätt.• Hantering av stora datamängder med fokus på transformeringar och kvalitet, gärna med ett finansiellt fokus.• Förståelse för AWS och vilka möjligheter molntjänster kan tillföra.• Kunskap om dataarkitektur, design- och datamodelleringsprinciper.• Erfarenhet av transaktionsintensiv verksamhet med höga krav på tillförlitlighet, test och kvalitet, säkerhet och prestanda. Meriterande: • Erfarenhet av Jira, Confluence, GitHub och Solace.• Förståelse för molnarkitektur och vilket värde det kan ge på sikt.”ATG siktar högt, är ambitiösa och har en fantastisk kultur” ATG siktar alltid högt och speciellt inom detta område finns det stora möjligheter att utveckla sig själv och jobba med ny teknik för ett kritiskt område in väldigt dynamisk bransch. Inom teamet har vi påbörjat en förändringsresa och här finns chansen att verkligen komma in och göra skillnad. När det gäller hur vi jobbar är det agila moderna arbetssättet en självklarhet för mig och min syn på ledarskap handlar mycket om att sätta en vision och en riktning och att få alla att känna sig motiverade, engagerade, betrodda och ha full möjlighet att få ut det bästa av sig själva. En annan hörnsten är att alltid leva upp till ATGs kultur och värderingar i hur vi jobbar, kommunicerar och tar oss an utmaningar och självklart har vi kul tillsammans! - Tomas Hagelin, Manager IT Business Inteligence. We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ​ För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ​ Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.​ Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

177 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025