Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation.Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen.Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder- Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning -Garantilön + provision -Möjlighet till ren provisionslön -Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar -Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar)Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.
Location: Gävle, Sweden Collen is a leading international construction specialist delivering projects in Ireland, Europe, and the UK. We are committed to ensuring a diverse and inclusive workplace, by creating a positive environment where everyone feels valued, respected and included. The successful candidate will be joining a company with an unrivalled reputation for excellence and who was ranked as one of Ireland's 150 best employers 2022. Key Requirements: A degree in Quantity Surveying or Construction Cost Management A proven track record in delivering complex projects on time and within budget Reporting to the Commercial Director , your key responsibilities may vary depending on the nature and stage of the project being worked on, but can include: - Preparing tender and contract documents, including bills of quantities with the architect and/or the client Undertaking cost analysis for repair and maintenance project work Assisting in establishing a client's requirements and undertaking feasibility studies Performing risk, value management and cost control; Advising on procurement strategy Identifying, analysing and developing responses to commercial risks Preparing and analysing costings for tenders Allocating work to subcontractors Providing advice on contractual claims Analysis outcomes and writing detailed progress reports Valuing completed work and arranging payments Maintaining awareness of the different building contracts in current use Understanding the implications of health and safety regulations. Strong time management and communication skills are essential to this role as well as computer literacy and the ability to prepare reports and administer the necessary paperwork. Please submit applications in English
Vill du vara med och driva utveckling av Skandias infrastruktur tillsammans med våra team inom Tech? Som teknisk projektledare inom vårt infrastrukturområde kommer du agera som en Epic Owner. Du leder både stora som små förändringsinitiativ inom området i nära samverkan med övrig IT, leverantörer samt Skandias affär. Är du redo för utmaningen? Sök denna roll redan idag! Att jobba som teknisk projektledare inom infrastruktur I rollen som teknisk projektledare inom infrastruktur är du en del av tågledningen i vårt lean-agila releasetåg tech och rapporterar direkt till chefen för IT gemensamt. Tågledningen består idag av fyra personer: produktledare, RTE och två domänarkitekter där du kommer att ingå. Tillsammans driver tågledningen arbetet med att utveckla Skandias infrastruktur framåt. Eftersom tech, som infrastrukturtåg, ofta själv äger och driver utvecklingsinitiativen innebär det att du i din ledarroll stöttar tågets produktledare och självständigt driver ett brett spektrum av uppgifter. En viktig del i rollen är att driva stora komplexa förflyttningar och utvecklingsinitiativ som spänner över lång tid. I rollen kommer du parallellt med detta även leda mindre omfattande förändringsaktiviteter. Utöver detta verka som mentor för andra inom tåget. En viktig del av rollen, oavsett storlek på förändringsarbetet, är att hantera kommunikation med Skandias utvecklingståg och team samt med externa intressenter. Arbetet sker hybrid vilket innebär i dagsläget minst tre dagar i veckan på vårt kontor vid Lindhagensgatan 86. För att lyckas i rollen Du är flexibel, prestiglös och har en vilja att växla mellan stora och små uppgifter. Som person är du lösningsorienterad, kommunikativ och tar ansvar för sitt arbete själv samt i grupp. Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av att driva infrastrukturnära utvecklingsprojekt. Har arbetat med agila metoder, gärna inom SAFe. Du har ett starkt intresse för infrastruktur, från driftslösningar till leverantörsdialoger. Samtidigt innehar du en förmåga att samarbeta med olika grupper på olika nivåer, inklusive ledningsgrupper. Som person har du en god förståelse för affärsbehov och kan vara ett stöd i dialogen mellan behov och lösning. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Vad händer nu? Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för urvalet. För att göra rekryteringsprocessen kompetensbaserad kommer det att ingå intervjuer, tester via Alva Labs, bakgrundskontroll samt digital referenstagning. Om du har frågor om rollen vänligen ta kontakt med [email protected]. Om du har frågor kopplat till vår rekryteringsprocessen vänligen ta kontakt med [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HB Mer om IT Vi på Skandia IT är stolta över att vara en kundorienterad enhet som levererar effektiva och säkra lösningar för våra kunder. Med cirka 600 engagerade medarbetare är vi mitt i en spännande transformationsresa, där vi utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Framåt tillsammans är vårt motto!Vi arbetar agilt och har sedan 2017 använt oss av SAFe (Scaled Agile Framework) ramverket, där leverans och kundvärde alltid står i centrum. Våra tågledningar och team, jobbar verksamhetsbaserat med aktiviteter som sprintplanering, daily stand-ups, team-synk, code reviews och retrospektiv.Var 12:e vecka samlas vi alla i vår ljusa och inspirerande Ljusgård på kontoret i Stockholm för 2 planeringsdagar. Planeringsperioden består av 6 tvåveckorssprintar, där den sista sprinten är en innovationssprint. Här får du chansen att, själv eller tillsammans med ditt team, utveckla och förfina våra system. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Vill du ta nästa steg och bli en del av vårt nya team IT Martech? Vi söker nu en senior backend-utvecklare som vill utveckla och utvecklas inom området Martech. Vill du arbeta med utveckling på ett bolag med den senaste tekniken och i ett team där vi har kul på jobbet? Då är detta rollen för dig!I rollen får du: - Arbeta med utveckling och förvaltning av marknads tekniska system, backend-applikationer och dataintegrationer. - Ansvara för och optimera den övergripande systemarkitekturen.- Vara med från starten i vårt nya team IT Martech och kommer kunna påverka teamets way of working. - Vara delaktig i att kontinuerligt förbättra teamets utvecklings- och kvalitetsprocesser. - Stödja affären i att uppnå visionen av ett effektivt och datadrivet arbetssätt för att skapa en sömlös kundupplevelse. Martech är all teknologi som används för att optimera marknadsföringsinsatser, inklusive alla verktyg och processer som hjälper marknadsförare att planera, genomföra, mäta och inte minst optimera kampanjer och aktiviteter för att skapa kundvärde och unika och personliga kundupplevelser. Som senior backend developer i vårt team IT Martech kommer du att arbeta med utveckling och förvaltning av marknads tekniska system och backend-integrationer för dataflöden till och från vårt marketing automation system Adobe Campaign – både för att säkerställa att kampanjteamet kan agera på korrekt data och följa gällande lagkrav samt främja ett hållbart spelande hos våra kunder. Rollen innebär även utveckling av nya microtjänster för kundkommuikation samt robusta integrationer till bland annat en molnbaserad dataplattform. För rätt person kan rollen dessutom innehålla uppgifter som tech lead som i samarbete med IT-arkitekterna ansvarar för marknads övergripande systemarkitektur. Du kommer att samarbeta tätt med andra delar av ATG för att bidra till produktutvecklingen och en datadriven kundupplevelse i världsklass.Är det här du? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du som söker har högskoleutbildning eller motsvarande inom systemutveckling samt har förståelse för det agila arbetssättet. Du har även några års relevant arbetslivserfarenhet inom backend-utveckling och ett genuint intresse för den tekniska marknadsföringen och hur man skapar kundvärde genom relevant kommunikation i alla kanaler. Vi ser att du är nyfiken, orädd och ambitiös. Då det är ett relativt nytt team ser vi att du är prestigelös och gillar att dela med dig av din kunskap. Vidare söker vi dig med en god kommunikativ förmåga på både engelska och svenska, eftersom en stor del av arbetet kan ske på engelska. Det är meriterande med erfarenhet inom Machine Learning och AI. Vi ser att du har några års erfarenhet av: - Kotlin/Java/Spring Boot - Python - AWS - Openshift/Kubernetes - REST, SOAP - Robusta dataintegrationer med höga krav på tillförlitlighet, test och kvalitet. ” Tillsammans kan vi flytta berg” Tillsammans kan vi flytta berg - det finns nästan inget som inspirerar mig mer än starka team där individer får ta plats, blir sedda och kan utvecklas och därmed bidra till något alldeles fantastiskt. Jag bygger mitt ledarskap på transparens och kommunikation, vilket är A och O i att skapa engagemang, motivation och tillit och de rätta förutsättningarna för gruppen. På min lediga tid älskar jag att vara ute i naturen tillsammans med min familj och vänner - i löpspåret, skidbacken eller på golfbanan. Just ATGs fokus på hälsa är enastående och vårt hållbarhetsarbete gällande medarbetarna, våra kunder och hästnäringen, tillsammans med en väldigt inkluderande företagskultur gör att det är roligt att gå till jobbet varje dag.” - Rekryterande chef, Solvejg Berntzon, Manager IT Martech We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
Jag är en medelålders man som söker efter en personlig assistent som dessutom vill ta på sig ett utökat uppdrag som arbetsledare. Jag bor i en lägenhet i Tibble i Kungsängen. Det är nära till buss och pendeltåg. Jag är intresserad av sport och tycker att det skulle vara kul om du delade mitt intresse! Jag har en medfödd CP skada med spastisk diplegi. Som min personliga assistent förväntas du assistera med exempelvis alla grundläggande behov, allt ifrån personlig hygien, på- och avklädning, matlagning, uträtta ärenden, intressen mm. Du får gärna ha jobbat med assistans innan men det är inget krav! Att vara arbetsledare i JAG personlig assistans är ett viktigt uppdrag med mycket ansvar. Därför letar jag nu efter någon som är taggad på en utmaning och som vill få möjlighet att utvecklas inom assistentrollen. Det utökade uppdraget innebär att du i samarbete med en annan arbetsledare kommer vara ytterst ansvarig för att assistansen fungerar så som jag vill. Som arbetsledare i assistansen har du ett stort ansvar för att skapa förutsättningen för en trevlig assistansmiljö. Du som person är stresstålig, lugn och ordningsam. Du tycker om att skapa struktur och hitta lösningar som underlättar i min vardag. Tjänsten är i grunden en anställning som assistent med ett utökat uppdrag som arbetsledare. Arbetspassen är förlagda över 24h med 8h sovande jour, men ibland behövs halva pass. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och kunna göra dig förstådd i såväl tal som skrift. Endast kvinnliga sökande. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att just du är den nya stjärnan i mitt team! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och harsysterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!
Vi på Lendo söker en ny kollega inom kundservice som vill arbeta extra på sidan av sina studier! Är du redo för en ny utmaning och älskar service? Nu söker vi efter en stjärna som brinner för kundnöjdhet och service av världsklass. Rollen I rollen som kundservicemedarbetare hos Lendo kommer du att spela en central roll och ingå i ett team på 13 personer som tillsammans ansvarar för Lendos kundsupport. Du hjälper Lendos kunder med olika frågor via telefon, chatt och mejl. Du hanterar bland annat ansökningar utifrån kundens behov och situation och har daglig kontakt med samarbetspartners. Om dig Är du en flexibel student och söker en deltidsroll vid sidan av dina studier på kvällar och helger?Vi tror att du är en relationsskapande person som älskar att ha kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du har tidigare arbetat i en roll som innefattat telefonkontakt med kunder, det är även ett plus om du hanterat ärenden administrativt. Som person är du lösningsorienterad, initiativtagande och positiv samt trivs i en dynamisk och föränderlig roll och organisation. Du är en teamplayer som tycker om att arbeta i grupp. Vidare är du kommunikativ, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har en stark ambition att vilja utvecklas med företaget, såväl på individnivå som gruppnivå och kommer gärna med lösnings- och förbättringsförslag. Din profil -Gymnasieexamen, gärna inriktning mot ekonomi eller liknande -Har erfarenhet från arbete i kundtjänst via telefon -Talar och skriver svenska och engelska flytande -Är serviceinriktad -Du gillar att jobba enligt tydliga mål -God dator- och systemvana Upplägg Vi söker en person med flexibel inställning till arbetstider. Vårt primära behov är varierande mellan måndag-torsdag kl. 16-20 samt lördagar och söndagar kl. 10-14. Arbetstiderna bestäms i samråd med närmsta chef. Du förväntas arbeta 12 timmar per vecka, och tillgänglighet för extraarbete under semestertider, inklusive sommar- och julledighet, är nödvändigt. Detta är en deltidstjänst med placering i centrala Stockholm men man har också möjlighet att kombinera det med arbete på distans. Upplärningsprocessen utgår från kontoret under en period på 4 veckor under dagtid. Start Enligt överenskommelse. Ansökan Rekrytering sker löpande och urval- och intervjuprocess kommer att påbörjas omgående så tveka inte att visa ditt intresse redan idag så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta Victoria Ramirez, ansvarig rekryterare, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business. Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark. Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands. Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially. We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.
Vill du vara med och forma framtidens energilandskap och göra verklig skillnad för kommande generationer? Du behövs för att vi på Ntricity ska kunna fortsätta utvecklingstakten av vår molnplattform Enerhive. Du kommer ingå i ett team av utvecklare som i dagsläget består av 4 personer. Hos oss blir du inte en i mängden utan ditt dagliga arbete kommer ha en stor påverkan på företaget och vår vision att göra förnybar energi lönsam och tillgänglig för alla. Hos Ntricity blir du en nyckelperson i vår resa mot framtidens energisystem. Om rollen Du blir en del av ett team fullstackutvecklare som utvecklar Enerhive - vår molnplattform som kopplar ihop batterier, vindkrafts- och solcellsparker med marknadens möjligheter. Plattformen skapar optimerade bud och körscheman baserat på väder, priser och resursanvändning. Du kommer ha ett stort fokus på att vidareutveckla Enerhives optimerings- och prognosfunktioner. Det kan vara prognoser för hur elsystemet beter sig, prisprognoser, lastprognoser osv. Baserat på prognosering kan vi sedan optimera hur våra resurser körs. Vem är du? Du har en masterexamen – eller motsvarande utbildning. Det har gett dig goda kunskaper i avancerad matematik, vilket behövs för de optimerings- och prognosfunktioner du kommer att arbeta med. Du har erfarenhet som fullstackutvecklare och är kunnig inom .NET/C# och har jobbat med någon form av frontend ramverk och molnlösning. (Vi kör React & AWS – vilka just du har jobbat med spelar ingen roll). - Du har ett genuint intresse för hållbar energi och framtidens energisystem. - Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vilka är vi? Energibranschen står inför en enorm förändring – från storskalig energiproduktion till lokal, decentraliserad förnyelsebar produktion och lagring av energi. Vår mjukvara banar väg för företag att effektivt integreras med elmarknaden, vilket underlättar försäljningen av förnybar energi från batterilagring, solenergi och vindkraft vid tidpunkter som ger bäst betalt. Vi är stolta över att ha ett team bestående av några av branschens bästa och mest engagerade experter, som är dedikerade att göra förnybara energikällor lönsamma. Bra att veta Placeringsort är Stockholm, resor kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Energimarknaden genomgår just nu de största förändringarna sedan avregleringsvågen på 1990-talet. Elnäten digitaliseras. Samhället elektrifieras. Nya aktörer kliver in och bidrar med innovationer, kunnande och flexibilitet till systemet. Den förnybara energin växer starkt och håller på att mogna till en stabil resurs och lönsam affär för allt från kommunala energibolag och industrier till privatpersoner och sol- och vindkraftsägare. Snart kommer bilar, båtar, hus och industrier vara uppkopplade mot elmarknaden och med hjälp av batterier och smarta algoritmer fungera som minst lika viktiga grundbultar i elsystemet som trotjänarna vatten- och kärnkraft. Decentralisering. Demokratisering. En värld där alla kan bidra till att göra hållbarhet till det nya normala. Frågan är: hur ska energibolag, industrier, batteritillverkare och sol- och vindkraftsägare tjäna pengar på den här utvecklingen? Vilka nya produkter och tjänster ligger och gömmer sig på vägen mot framtiden? Ntricity grundades 2019 av Lars Skoglund. Bolaget levererar tekniska lösningar och marknadsmässig expertis & rådgivning till både energibolag och andra energiägare, små som stora, i syfte att effektivisera & kommersialisera nyttjandet av flexibla resurser i elnätet.
Projektledare, Think Tank, diarienr AM2024-190 ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och en statlig myndighet. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. Vi bjuder in allmänheten till att reflektera, debattera och påverka designens och arkitekturens roll i samhället. Vi är en förlängning av gatan, en del av staden, ett forum att lyfta de stora frågorna om vad det innebär att vara människa, hur strukturer formar våra beteenden och hur vårt agerande formar framtiden. Vi är en öppen plats för eftertanke och debatt, en plats för många röster att höras, en plats som synliggör systemet inifrån systemet. ArkDes söker en projektledare På ArkDes Think Tank arbetar tre projektledare, en strateg, en utredare, en koordinator och en enhetschef. Nu söker vi en projektledare för en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, för ett nytt projekt som startar 2025. Think Tank bedriver externa samarbeten med ett flertal aktörer och verkar i nära samverkan med myndigheter inom ramen för Politik för gestaltad livsmiljö. ArkDes är en av myndigheterna i Rådet för hållbara städer och samhällen och har i uppdrag att koordinera noder och regionala nätverksnoder i en nationell samordningsgrupp. Enheten bedriver ett flertal praktiknära forskningsprojekt och koordinerar team inom områden som stads- och samhällsutveckling, mobilitet, återbruk och hållbar design. Med utgångspunkt från designmetodik utgår projekten från arkitekturens och designens möjligheter att bidra till en hållbar utveckling av våra gemensamma livsmiljöer. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med utveckling, framdrift och genomförande av projekt i nära samarbete med externa organisationer och personer från både ArkDes organisation, näringsliv och andra myndigheter. Du kommer att ansvara för projektledning, kontakter, kunskapsinsamling, dokumentation och utvärdering i praktiknära forskningsprojekt. Vidare kommer du att koordinera och samarbeta med ämnesexperter bestående av forskare och praktiker. En stor del av de projekt som bedrivs hos ArkDes presenteras i offentliga arrangemang som kunskapsseminarier, prototypbyggnation och utställningar. Det förväntas därför att du kan göra presentationer vid sådana arrangemang. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har bakgrund och erfarenhet av att bedriva och koordinera projekt i tätt samarbete med externa aktörer och att du säkerställer att projektets kunskapsmål uppnås. Du formulerar dig väl på svenska och i tal och skrift, anpassat för olika typer av mottagare. Du är noggrann, kreativ, lyhörd, analytisk och har en god förmåga att arbeta självständigt. Då rollen har många kontaktytor krävs det att du har god samarbetsförmåga och ett lösnings-orienterat angreppssätt. Du levererar god kvalitet även vid arbete i högt tempo. Vi ställer som krav att du ska ha: • Relevant akademisk examen exempelvis inom arkitektur, stadsplanering eller motsvarande. • Dokumenterad erfarenhet av arbete i privat och offentlig sektor i frågor rörande arkitektur, design och samhällsplanering • Dokumenterad kunskap i att inhämta, analysera och sammanställa praktiknära forskningsresultat • Dokumenterad kunskap om, och erfarenhet av, process- eller projektledning med tonvikt på praktiknära utforskande projekt • Dokumenterad erfarenhet av att arrangera workshops och seminarier • Dokumenterad erfarenhet av samarbetsprojekt Det är meriterande om du har: • Dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst inom det statliga avtalsområdet • Kunskap om hållbarhetsfrågor • Kunskap om fastighetsekonomi och/eller fastighetsjuridik • Kunskap om cirkulär ekonomi, omvandling och förvaltning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ArkDes välkomnar sökande som kompletterar myndigheten avseende jämställdhet och mångfald. Anställning Anställningen är en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, fr.o.m. februari 2025 t.o.m. den 31 maj 2026. Tillträde Februari 2025, eller enligt överenskommelse. Arbetsplats Arbete sker på plats på Skeppsholmen och i våra projekt ute i landet. Viss flexibilitet finns kring arbete hemifrån. Ansökan Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 8 januari 2025. Ange diarienr AM2024-190. Kontaktpersoner Upplysningar lämnas av Jessica Segerlund, enhetschef för ArkDes Think Tank. Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST och Johanna Fogel för SACO-S. Samtliga nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.
Vill du vara med att driva utveckling och förvaltning av Sveriges betalningssystem? Då är det här en tjänst för dig. VI ERBJUDER DIG Utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö där Sveriges betalningsinfrastruktur står i fokus. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och mycket stor möjlighet till kompetensutveckling. DET HÄR GÖR DU HOS OSS Rollen ingår i RIX-enhetens förvaltningsteam och deltar i förvaltningsaktiviteter och forum tillsammans med den interna IT-avdelningen och externa internationella leverantörer. Ditt fokus kommer att ligga på förvaltningen av Riksbankens tjänster för betalningar och säkerheter. Du kommer bland annat att jobba med verksamhetens behovsanalys, kravställning mot externa leverantörer, implementering, konfigurering och test av ny funktionalitet i systemet samt information och support till deltagarna. Just nu pågår flera stora projekt inom betalningsinfrastrukturen där du kommer vara involverad. Viss schemaläggning och 24/7 beredskap förekommer då du kommer att vara en del av incident- och change/releaseorganisationen kring RIX systemet. DITT TEAM RIX-enheten tillhör avdelningen för betalningar med uppdraget att utveckla och förvalta Riksbankens betalningssystem (RIX) för betalningar i svenska kronor på ett säkert och effektivt sätt. Rollen ingår i teamet för vidareutveckling och förvaltning där 15 kollegor arbetar idag. Vi sitter på verksamhetssidan och ansvarar operativt för betalningsflöden och hantering av säkerheter. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation. MER OM DIG Du har erfarenhet av arbete med verksamhetsnära systemförvaltning eller liknande roller, gärna inom bank och finans. Du har relevant högskoleutbildning i förhållande till tjänsten eller motsvarande erfarenhet. Vårt interna språk är svenska men vi arbetar mycket med internationella kontakter vilket ställer krav på att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete med värdepapper, säkerheter, betalningar eller avvecklingssystem inom finansiell infrastruktur, bank eller finansiell sektor väger tungt i urvalsprocessen. Utöver ovanstående ser vi även erfarenhet av incidenthantering, avveckling/clearing, SWIFT och ISO20022 som meriterande. Som person är du initiativtagande, serviceinriktad och är bra på och gillar att arbeta i team. Du är strukturerad, har ett starkt system/ekonomi-intresse och en god problemlösande analysförmåga. Vi ser gärna att du vill utvecklas på lång sikt i vårt team där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter och vara med att bidra till Sveriges betalningsinfrastruktur. MER OM TJÄNSTEN Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Placering: Huvudkontoret Klara, Klarabergsgatan 31-33 Arbetstid: Fast arbetstid, viss schemaläggning Möjlighet att jobba distans: 1 eller 2 dagar i veckan Förmåner: Generösa semestervillkor, löneväxling till pension, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap. ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. ANSÖK Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 12 december 2024. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning. Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser. Kontaktperson Eva Billtén Gruppchef [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11961 till 11969 av 11969 jobb