Rekryterare till Inte Bara Post Bemanning (vikariat)
Rp Rekrytering Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

SNABBFAKTA Omfattning: Heltid 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Stockholm, Gärdet Startdatum: 15/9-25 Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Detta är ett vikariat på 12 månader. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Nu söker vi en rekryterare för ett vikariat på 12 månader till vårt rekryteringsteam på Inte Bara Post Bemanning. Inte Bara Post Bemanning är en del av Inte Bara Post Group. Inte Bara Post Group jobbar med Office Management, men framför allt jobbar vi med människor. Våra kunder är företag, men bakom varje företag finns människor med behov, utmaningar och höga förväntningar på sin arbetsvardag. Och det är här vi kommer in – vi löser problemen som gör deras dagar enklare, smidigare och roligare! Kort sagt, vi ser till att företag kan fokusera på det de gör bäst – medan vi tar hand om resten.  VAD GÖR DU SOM REKRYTERARE? Som rekryterare hos Inte Bara Post Bemanning rekryterar du externt till våra kunder. Du har en nyckelroll i att självgående leda och genomföra hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till tillsättning. Med ett affärsmässigt och engagerat förhållningssätt bygger du starka relationer med både kunder och kandidater. Du ingår i ett team med en ytterligare rekryterare och samarbetar tätt med kundansvariga samt övriga i leveransteamet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra kravprofil Skriva och publicera jobbannonser Sourcing och aktiv search av kandidater via ATS-system och olika kanaler så som LinkedIn Genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper Referenstagning och bakgrundskontroller Matcha kandidater med rätt uppdrag och kund Arbeta proaktivt med att bygga långsiktiga relationer med både kunder och kandidater Hantera administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocesserna Säkerställa positivt employer brand genom att arbeta för en positiv kandidatupplevelse VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen är du relationsskapande och nyfiken på människor, företag och dess affärsverksamheter. Du har en positiv och engagerad inställning med ambitionen att alltid arbeta effektivt och strukturerat. Du är prestigelös och förändringsbenägen. Vidare är du en tävlingsinriktad lagspelare som älskar att ha kul – för hos oss på Inte Bara Post Bemanning är jobbet mer än bara en arbetsplats! Vi söker dig som har: Minst ett års erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt Eftergymnasial utbildning God datorvana Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extern rekrytering inom rekryterings- och bemanningsbranschen. ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
Taxiförare/Taxichaufför till Bolt och Uber
Kristersson, Robin
Taxiförare m.fl.

Rubrik: Taxiförare sökes till Green connection Nu söker vi en chaufför med stationering i Stockholm och närliggande kommuner, företaget är ansluten till både Uber och Bolt. Vi ser helst sökande som redan innehar taxilegitimationen då anställningsstart för tjänsten är snarast. Innan anställningsstart kommer utbildning i företagets rutiner och utrustning att genomföras. Företaget har alla nya Toyota Camry Executive med Premium-paket och BMW 520d som är fullt utrustada och är oerhört bekväma att köra. Bilarna finns tillgänglig för dagskift (kl 06:00-18:00) eller nattskift (kl 18:00-06:00) och kan hämtas från Vårby/Skärholmen/Flemingsberg. Det vi söker är Stockholms bästa chaufförer! Med bästa menar vi dig som inte endast är säker bakom ratten utan vi söker personer som kan leverera god service och med ett glatt humör tar hand om våra kunder. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att erbjuda god service och det är en stor fördel om du gillar mötet med kund och är socialt lagd. Du arbetar med kundkontakt vid varje resa utgör en viktig funktion i vardagen för de som nyttjar våra tjänster. Dina arbetsuppgifter som taxichaufför hos oss är att utföra resor från Uber/Bolt App beställningar i Stockholm och att på bästa möjliga vis ge kunder riktigt god service. Förutom att utföra resor och ta hand om våra kunder så ingår det i arbetsuppgiften att hålla fordonen du utför resorna i rena och välstädade. Betalningar för resorna sker säkert då det går direkt via app, inga kort- eller kontantbetalning. Kunderna är i regel väldigt trevliga och både kunder och förare har möjlighet att betygsätta varandra efter utförd tjänst. Företaget betalar sjukförsäkring, trygghetsförsäkring, livförsäkring och tjänstepensionsförsäkring för alla anställda. Tveka inte att kontakta oss vid frågor, annars ser vi fram emot din ansökan! Kontaktuppgifter: E-post: [email protected] Mobilnummer +46 72 8357251

14 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Uppdragsledande konstruktör
Jobway AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en erfaren och visionär ledare som vill ta ansvar för den totala verksamheten inom ett växande företag med starka tillväxtambitioner? Vill du leda en verksamhet där du sätter din prägel och bidrar till hållbara lösningar för framtidens samhällsbyggnad? Då kan detta vara möjligheten för dig - ansök idag! För kunds räkning söker vi nu en uppdragsledande konstruktör till ett framstående konsultföretag som bryter ut delar av verksamheten till ett eget företag där man på sikt kommer att växa in i rollen som VD. Detta är en unik möjlighet för dig att vara med och driva företaget vidare och ta det till nästa nivå. Som en del av deras nya satsning kommer du att vara ansvarig för den totala verksamheten med fokus på konstruktion och fuktsäkerhet. Som uppdragsledande konstruktör kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda och utveckla företaget tillsammans med ditt team på plats i fräscha kontorslokaler i norra Stockholm. Du kommer att driva verksamheten med fokus på kvalitet, innovation och hållbarhet, samtidigt som du ansvarar för den ekonomiska och strategiska utvecklingen. I din roll ingår att bygga och stärka relationer med kunder, leverantörer och samarbetspartners. En central del av ditt arbete kommer också att vara att rekrytera och utveckla nya medarbetare för att säkerställa långsiktig tillväxt och framgång. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Ingenjörsutbildning Tidigare erfarenhet som uppdragsledande konstruktör eller i en ledande roll inom bygg-, teknik- eller konsultbranschen Erfarenhet inom uppdragsledande befattning Erfarenhet som konstruktör Erfarenhet av fuktsäkerhet är meriterande, men inte ett krav Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du besitter förmågan att inspirera och motivera ditt team mot gemensamma mål. Vår kund erbjuder dig: En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling Du blir en del av ett företag som är i framkant när det gäller hållbar utveckling och innovation inom samhällsbyggnad Konkurrenskraftiga villkor och möjligheten att arbeta med spännande projekt som gör skillnad. Möjlighet till delägarskap och aktieoptioner Välkommen med din ansökan: I denna rekrytering samarbetar konsultföretaget med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av David Nyrén, [email protected] eller Nicklas Thorstenson, [email protected] tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.  Om företaget: I en värld där städer växer och miljöpåverkan ökar, drivs de av visionen att skapa innovativa och hållbara lösningar för framtidens samhällsbyggnad. Företaget är ett multidisciplinärt konsultnätverk som specialiserar sig på att leverera tjänster inom bygg, installation och infrastruktur. Verksamheten präglas av samverkan, digitalisering, innovation och hållbarhet. Genom nära samarbete med akademin engagerar de sig i forskning och utbildning för att ständigt vara i framkant. Med bas i Sverige tar företaget sig an uppdrag nationellt, alltid med målet att vara en pålitlig partner för sina kunder.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Breakfast Chef
Royal Viking Hotel AB
Kockar och kallskänkor

Radisson Blu Royal Viking Hotel. Stockholm's top sights, as well as the main shopping district, are within walking distance and Stockholm's Central Station is located just next to the hotel offering smooth connections to nearby areas. The hotel enjoys a great location in an ever-changing, dynamic part of the capital, bordering the new tech hub, just next door to the emerging neighborhood of Sergelstan. Here you will truly feel the city pulse. Designed for a perfect night's sleep Stay in sleek simplicity in our rooms and suites. All our 459 rooms and suites match the modern guest needs and offer carefully selected first-class amenities that focus on well-being and relaxation. The room design features a combination of sober tones, elegant materials, beautiful details, and art from talented, young artists. Everything under one roof The Radisson Blu Royal Viking Hotel is an international meeting point, where guests and locals alike can share a social environment and the perfect place to make your home base during your stay in Stockholm. On-site you'll find our locally established restaurant, Stockholm Fisk—one of the best places in Stockholm to indulge in fish and seafood. If you take the elevator to the top floor, our elegant cocktail bar HIGH awaits you with sweeping views of the cityscape, as well as delicious cocktails. We also offer 17 innovative meeting spaces suitable for both conferences and relaxed gatherings. We are seeking a passionate and experienced Breakfast Chef to join our vibrant team at Royal Viking. This role is ideal for someone who is already based in Sweden, self-motivated, enthusiastic, and has a love for fresh food and professional kitchen standards. About the Role: - Be part of a passionate team delivering creative and indulgent breakfast experiences using traditional techniques and premium ingredients with a modern twist. - Work in a unique hotel breakfast restaurant and also make creative coffee breaks for the Meeting and event guests. - Collaborate with an amazing team dedicated to providing exceptional customer service. Key Responsibilities: - Oversee the breakfast shift, including a full buffet breakfast. - Prepare and present food according to Brand Standard guidelines. - Maintain high standards of food preparation, presentation, and cooking techniques. - Interact with guests, ensuring excellent customer service and memorable dining experiences. - Support stock control, including daily monitoring and reporting stock needs to the Restaurant & Bar manager. - Ensure strict stock rotation and aim for minimal wastage. - Maintain cleanliness and hygiene in all kitchen areas in accordance with Health & Safety and HACCP standards. - Take responsibility for the smooth operation of an assigned kitchen section. - Assist in food preparation for breakfast buffet and function services. - Foster a positive work environment focused on continuous learning and quality improvements. Proven experience as a Breakfast Chef. Excellent knife skills and a passion for fresh, quality food. Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment. Strong communication skills in English and Swedish.  Commitment to hygiene, safety standards, and food handling regulations. Already resides in Sweden and have all necessary documents to to work  Quick start is preferred

14 dagar sedan
Sista ansökan:
23 december 2025
Verksamhetscontroller

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Arbetsuppgifter I tjänsten som VerksamhetsController så arbetar du nära institutionens ledning och ingår i dess ledningsgrupp. Din organisatoriska tillhörighet är dock skolans ledningskansli och här arbetar du tillsammans med övriga VerksamhetsController samt funktionsansvariga ingår i skolans administrativa ledningsråd.  I denna tjänst så arbetar du proaktivt inom samtliga verksamhetsområden och fungerar som en brygga mellan skolkansli, det gemensamma verksamhetsstödet och kärnverksamhet. Du kommer därmed kunna överblicka händelser för hela organisationen.  I rollen som verksamhetscontroller så kommer du hantera och ansvara för  följande arbetsuppgifter: - I samråd med prefekt och ledningsgrupp ansvara för institutionens budgetarbete uppföljning och prognosarbete - Strategisk ekonomistyrning i dialog med institutionens ledning - Utbildningsanalyser - Uppföljning och analys av verksamhetens mål och resultat - Stöd till prefekt och ledning i beslutsfattande genom att tillhandahålla relevant data och analyser - Kvalitetsuppföljning och effektiviseringsarbete inom organisationens olika delar - Säkerställa att verksamheten bedrivs i linje med lagar och regler - Uppföljning och förbättring av arbetsmiljöfrågor - Vidare så kommer du även ansvara för institutionens strategiska lokalplanering- och underhållsplanering samt institutionens nyttjande av lokaler Rollen innebär ett brett, självständigt och varierat arbete med många kontaktytor där du ges möjlighet att få en helhetsbild över hur stödfunktionen fungerar ute i skolans verksamhet. Du kommer ha en central och samordnande roll för hela institutionen. Varmt välkommen med din ansökan, vi är ett positivt och sammansvetsat gäng som väntar på att få välkomna en likasinnad och prestigelös kollega in i vårt team! Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid  - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Relevant högskoleexamen inom ekonomi (eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig),  - Mycket goda excelkunskaper - Mycket hög administrativ förmåga - Mycket goda kommunikationskunskaper i så väl tal som skrift på svenska som engelska då detta krävs i det dagliga arbetet För att lyckas i tjänsten så behöver du inneha följande  färdigheter:  - Kunna förklara ekonomisk information på ett tydligt och pedagogiskt sätt - Kunna identifiera avvikelser och förbättringsåtgärder - Vara lyhörd och kunna föra en dialog med olika delar av verksamheten - Kunna bygga goda relationer och skapa förtroende - Vara pålitlig och stå för kvalitet och saklighet i det du levererar - Kunna ta egna initiativ och vara självgående - Ha en analytisk förmåga att förstå och tolka komplexa siffror, budgetar och verksamhetsdata - Ha förmåga att se helheten i verksamheten – inte bara siffror, utan hur ekonomin hänger ihop med mål, strategier och resultat Vidare så behöver du kunna hantera deadlines och parallella arbetsuppgifter och frågeställningar. Meriterande Kännedom om KTH:s organisation alt god kännedom om arbete på Högskola/universitet.   Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

14 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Sjuksköterska till Aleris Endoskopi & Gastro City
Aleris Sjukvård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Välkommen till Aleris Endoskopi & Gastro City som är belägen på Kungsholmen. På Aleris genomsyras vårt arbete av djup passion för att skapa ett bättre och tryggare samhälle. vi är öppna för förändringar och tror på att tänka nytt för att möta våra patienters behov. Flexibilitet, snabba beslut och möjligheten att påverka är kärnvärden hos oss. Känns detta inspirerande?   Om oss Aleris Endoskopi & Gastro är en av de största specialistmottagningarna inom endoskopi [ Vi utför gastroskopier och koloskopier på våra fem enheter i Stockholm och en enhet i Malmö På Aleris erbjuder vi ett stimulerande arbete i en som är specialiserad och ligger i framkant inom området. Som sjuksköterska hos oss får du ta del av en arbetsplats med ett gott arbetsklimat.Genom våra värderingar: ansvarsfullt, enkelt och innovativt skapar vi en trivsam arbetsmiljö med kompetenta och erfarna kollegor. Här finns möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss när vi skapar den moderna vården. Här skriver du en informativ och inspirerande text om verksamheten. Antal medarbetare, vart det ligger geografiskt, hur är det att jobba här? Ta med vad som gör det unikt att jobba här jämfört med andra arbetsplatser] Rollen Arbetsuppgifterna som sjuksköterska är varierande och utmanande vilket bidrar till en ständig utveckling. Du kommer att assistera vid gastro-och- koloskopier, telefonrådgivning samt administrativa uppgifter. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Interna utbildningar En anpassad och väl utarbetad introduktion En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten] Om dig Vi söker dig som värnar om att ge god omvårdnad, ett personligt bemötande, flexibel och som genom din proffessionalitet upprätthåller hög kvalitet i patientarbetet Erfarenhet av endoskopi är meriterande men inget krav Du är legitimerad sjuksköterska Anställningsvillkor  Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännade och att du blir nyfiken på att få veta mer om oss Sista ansökningsdag 250831 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att söka redan nu Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Enhetschef Åsa Smedfors  [email protected] Hoppas vi hörs!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
DevOps Systemadministratör inom Storage/Lagring
Försvarets Radioanstalt
Systemadministratörer

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? FRA söker nu en ansvarstagande och driven problemlösare för arbete med drift och förvaltning av vår IT-miljö. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv verksamhet där du får vara med och göra skillnad varje dag. På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet Ditt uppdrag Som systemadministratör tillhör du ett DevOps-team inom avdelningen för teknik. Teamet har för uppdrag att utveckla och driftsätta nya tekniska infrastruktursystem och tjänster. Vi jobbar agilt med inspiration av SAFe modellen. I rollen som Storage administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara: Utveckla och förvalta myndighetens lagringsmiljöer Felsökning & åtgärd: Identifiera och lösa hård- och mjukvarufel för en stabil drift. Tät kontakt med konsumenter: Förstå deras behov och leverera högkvalitativa lösningar. Vi erbjuder en innovativ IT-miljö där du får möjlighet att samarbeta med kunniga och erfarna kollegor. Du kommer ha mycket kontakt med andra avdelningar inom FRA och till viss del även externa kontakter och leverantörer. På FRA har vi stark sekretess och det är viktigt att du känner dig bekväm med att hantera det. Du kan Vi söker dig som har: Tekniskt gymnasium Några års arbetslivserfarenhet av:             - Storage lösningar             - S3- lagring             - Automatisering och integration (via ex Ansible)             - Arbete med produkter från bla. netApp, HPE och andra leverantörer             - Agila metoder, såsom Scrum, Safe eller liknande. Kunskap om block, objekt och filbaserad lagring (SAN/NAS) Förståelse kring nätverksinfrastruktur Kompetenser i backupverktyg och disaster recovery Kompetenser inom disaster recovery, ex. regelbunden testning, validering och utveckling av dessa processer Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska   Vi ser det som meriterande om du har: Högskoleutbildning 5 års erfarenhet av arbete med lagring /backup Körkort B Resor i tjänsten kan förekomma. Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har/är: Samarbetsförmåga – Du arbetar bra med andra människor genom att relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Flexibel – Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar. Serviceinriktad – Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Utvecklingsorienterad – Du har lätt för att ta till dig och se möjligheter med nya idéer, metoder och arbetssätt. Du driver och implementerar förändring. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på nummer 010-557 4534. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-08-07. Referensnummer 2024FRA2222-6 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.   Sökord: Storageadmin, Lagring, DevOps, Systemadministratör, Storage

14 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Låstekniker
Jobway AB
Finmekaniker

Är du en erfaren låstekniker med intresse för säkerhet, teknik och kundkontakt? Vill du arbeta i ett stabilt företag med god sammanhållning, hög kvalitet och frihet under ansvar? Då kan detta vara jobbet för dig! Som låstekniker hos Best Lås arbetar du självständigt med installation, service och underhåll av lås- och säkerhetssystem. Du utgår från hemmet och utför arbetet hos våra kunder i Storstockholm. Du blir en viktig del av vårt erfarna team, med stöd från kollegor och ledning som verkligen bryr sig. I rollen kommer du att arbeta med: Installation och service av mekaniska lås, ellås och kodlås Montering av utrymningsbeslag och tillgänglighetsanpassningar Dörrautomatiker och passagesystem Digital nyckelhantering och traditionella låssystem För att lyckas i rollen har du: Minst 3 års erfarenhet som låstekniker Kunskap inom både mekaniska och elektroniska låssystem Förståelse för utrymningsregler och tillgänglighetskrav B-körkort Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) samt grundläggande engelska Meriterande: Erfarenhet av dörrautomatik och passagesystem Meriterande: Erfarenhet av system som CES, iLOQ, EVVA eller BestBase Best Lås erbjuder dig: Flexibel arbetsvardag med stort eget ansvar Korta beslutsvägar och närvarande ledarskap Kollegialt stöd och stark gemenskap Sociala aktiviteter såsom AW, julbord m.m. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Skicka in din ansökan och CV redan idag! I denna rekrytering samarbetar Best Lås med rekryteringsföretaget Jobway. Vid frågor, kontakta rekryterare Oscar Thiele på [email protected]. Urval sker löpande – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Best Lås: Best Lås & Säkerhetssystem AB har i över 40 år levererat skräddarsydda säkerhetslösningar till företag, bostadsrättsföreningar och offentliga verksamheter. Vi arbetar med både traditionella och digitala system och är auktoriserade återförsäljare av flera ledande fabrikat.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Senior Testledare
Castra Group AB
Systemtestare och testledare

Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv! Rollen Är du en erfaren och driven testledare med en passion för kvalitetssäkring? Vi söker en Testledare som vill arbeta med planering, uppföljning och testning av IT-system hos kunder inom både offentlig och privat sektor. I rollen ingår även att förbättra och vidareutveckla testprocesser samt kravställa kvalitet och leveranser mot leverantörer. Kvalifikationer Certifiering inom ISTQB Minst 5 års erfarenhet av testledning och kvalitetssäkring Minst 9 års erfarenhet av testning Erfarenhet av tekniska tester, såsom infrastruktur- eller prestandatester God erfarenhet av acceptanstest Erfarenhet av produktriskanalys och riskbaserad testning Förståelse för IT-system och infrastruktur Erfarenhet av att leda tester i agila projekt Samarbete med roller som kravanalytiker och IT-arkitekter Meriterande Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Sundsvall, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected]

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
Logoped med inriktning barns tal- och språk
Klara T AB
Audionomer och logopeder

Klara logopedmottagningar söker nu en kollega till vår mottagning i Alvik. Klara Logopedmottagningar är ett privat vårdföretag som har avtal med Region Stockholm inom Vårdval Logopedi. Våra mottagningar finns i Alvik, Liljeholmen och Odenplan. I Alvik delar vi mottagning med en barnklinik. Vi är en del av Klara, som är ett auktoriserat kompetens- och bemanningsföretag. Vår vision är ”Vi gör världen lite bättre, en människa i taget”. Vi söker nu en logoped för en tjänst inom barns tal- och språk. Även läs- och skrivsvårigheter kan bli aktuellt. Möjlighet till hybridarbete finns. Vi söker dig som är legitimerad logoped. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av barnlogopedi och läs- och skrivutredningar men det är inte ett krav. Du erbjuds handledning av erfarna kollegor. Arbetet kräver att du kan ta eget ansvar för ditt arbete med stöd av kollegor och verksamhetschef. Hos oss ansvarar du själv för administration vilket ger utrymme för att lägga upp din arbetsdag självständigt inom ramarna för vad arbetet kräver. Du bidrar till att bibehålla goda relationer med våra patienter, anhöriga och remittenter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi är måna om ett gott arbetsklimat och kollegialt samarbete då vi stöttar och hjälper varandra när det behövs. För kvalitetsutveckling och sammanhållning har vi veckovis områdesspecifika möten samt APT månadsvis. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker i september/oktober eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Klara logopedmottagning erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvård, tillgång till förmånsportalen Benify, försäkringar och pension enligt kollektivavtal. Sista ansökningsdag är 2025-07-30. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan! Läs mer om oss på vår hemsida under rubriken ”Logopedi” Klara - Ett bemanningsföretag för vård och välfärd (klarakompetens.se)

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025