Biträdande enhetschef till nybyggt äldreboende i Täby kommun
Poolia Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Vill du göra skillnad? ? Avdelning äldreomsorg egen regi och Johannas trädgård söker nu två biträdande enhetschefer som vill vara med och göra skillnad för Täbys äldre. God kvalitet är ett av de viktigaste ledorden för äldreomsorgen i Täby. Vi sätter alltid kunden/brukaren först och söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för målgruppen. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande under sommaren, och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Johannas trädgård i Täby kyrkby är ett nybyggt äldreboende för personer med behov av omfattande omsorg och/eller demenssjukdom. Vi söker nu två biträdande enhetschefer med stort intresse för att vara med och driva äldreomsorg i kommunens egen regi. Johannas Trädgård ligger nära Täby kyrkbys centrum med butiker och kommunikationer. Boendet har 86 ljusa och moderna lägenheter fördelat på tre plan med tre enheter på varje plan. Personalgruppen består av omsorgspersonal, sjuksköterskor, sjukgymnast, arbetsterapeut, samordnare, omsorgshandledare och aktivitetssamordnare. Som biträdande enhetschef har du personalansvar för drygt 30 medarbetare, omfattning fördelas i dialog med enhetschef. Du arbetar tätt ihop med enhetschef och den andra biträdande enhetschefen på Johannas trädgård. Du rapporterar direkt till enhetschef och tillsammans skapar ni innehåll och struktur i verksamheten. Du arbetar operativt genom att leda personalen i förändringsarbete vad gäller, rutiner, metoder och processer och du är ofta ute i verksamhetens dagliga arbete. Du ingår i egen regis ledningsgrupp, där du tillsammans med avdelningschef och kollegor bidrar till en samsyn kring uppdraget. Vem är du? Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom vård och omsorg, exempelvis socionom, sjuksköterska, arbetsterapeut, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet från ledande roller med budget- och personalansvar inom äldreområdet. Goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom äldreområdet. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i MS Office och gärna även i verksamhetssystem som Pulsen Combine och Medvind. Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef i politiskt styrd verksamhet Som chef är du en förebild och har förmåga att coacha och motivera dina medarbetare. Du är trygg i din roll som chef och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är strukturerad och trivs med ordning och reda, men har också förmåga att omprioritera om/när det behövs. För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ person med förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en personlig mognad och är prestigelös. Välfärdsteknik är och kommer att vara en viktig del inom äldreomsorgen, och vi ser därför att du har ett intresse för att medverka i denna utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om rekryteringsprocessen I Täby kommun genomförs rekrytering utifrån metodiken kompetensbaserad rekrytering. Rekryteringen omfattar även olika typer av bakgrundskontroller för en kvalitetssäkrad process. Innan en eventuell anställning i Täby kommun ombeds du som kandidat verifiera relevanta utbildningar och arbetslivserfarenhet samt uppvisa ett utdrag ur Polisens belastningsregister ”Utdrag från belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister”. Utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert och går att beställa på Polisens hemsida Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). I det fall tjänsten är säkerhetsklassad kommer även en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före beslut om anställning. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan begäras ut. Om verksamheten Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Junior testingenjör med inriktning elektronik och mätteknik
Soros Consulting AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Startdatum: 2025-09-01 Slutdatum: 2026-12-31 Språk: Svenska och engelska Om tjänsten Vi söker en junior testingenjör med intresse och grundläggande erfarenhet av elektronikprovning. Du kommer att arbeta i en högteknologisk miljö med funktionstest av produkter för militära applikationer, där höga krav ställs på kvalitet, noggrannhet och teknisk förståelse. Arbetet är både operativt och analysbaserat, med goda möjligheter till lärande och utveckling. Arbetsuppgifter och ansvar Funktionstest av elektronik, främst egentillverkade produkter och testutrustningar Test av underenheter såsom kretskort, vågledare och kraftenheter Mätning av mikrovågsmoduler och starkströmskomponenter Felsökning ned till komponentnivå med avancerad mätutrustning Dokumentation och administration av testresultat och felrapporter Underhåll av testutrustningar och deltagande i framtagning av nya testlösningar Direktkontakt med konstruktion och support vid behov Samverkan med produktutveckling och deltagande i forum och uppföljningar Aktivt arbete med förbättringar, effektiviseringar och rutinförbättringar Deltagande i kundmöten, exempelvis vid FAT/FAAT Kravprofil Gymnasieutbildning med inriktning mot elektronik samt viss akademisk utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet inom elektronikprovning Förmåga att läsa och tolka ritningar och elscheman Goda kunskaper i analog och digital teknik samt mikrovågsteknik/RF och mätteknik God kommunikativ förmåga i både svenska och engelska Personliga egenskaper Strukturerad, ansvarstagande och noggrann Självgående, problemlösande och initiativrik God samarbetsförmåga och vilja att bidra i team Trivs i en tekniskt avancerad och regelstyrd miljö Flexibel och stresstålig med ett professionellt förhållningssätt Övrigt Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan innebära krav på svenskt medborgarskap. Ansökan Är du intresserad av rollen som junior testingenjör? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Förordnande som auditör
Försvarsmakten
Förvaltnings- och organisationsjurister

Försvarsmakten söker auditörer för förordnande enligt lag (1994:1811) om disciplinansvar inom totalförsvaret, m.m. Har du en juristexamen och är intresserad av att medverka till Försvarsmaktens verksamhet? Hos oss blir du en viktig pusselbit i Försvarsmaktens uppdrag att på ett effektivt och rättssäkert sätt handlägga värnpliktigas disciplinförseelser. Arbetet lämpar sig väl som bisyssla. Juridiska avdelningen vid Högkvarteret rekryterar för tjänstgöring på förband över hela landet. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Avge yttrande inför beslut om disciplinpåföljd respektive åtalsanmälan • Närvara vid handläggning av disciplinärenden • Lämna råd i frågor om verkställighet av disciplinpåföljd • Utöva tillsyn över handläggningen av disciplinärenden och ersättningsärenden • Medverka i utbildning och information om tillämpningen av viss lagstiftning KRAV Kvalifikationer • Jur kand eller juristexamen Personliga egenskaper Arbetet ställer höga krav på förmåga att på egen hand organisera och genomdriva handläggningen av de ärenden som uppkommer vid förbandet. Auditörens granskande funktion förutsätter ett stort mått av integritet. Samtidigt är samarbete med andra en nödvändighet för erfarenhetsutbyte och likriktning av bedömningar i olika delar av Försvarsmakten. I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete som domare eller inom andra delar av rättsväsendet • Tingsmeritering • Erfarenhet av Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Förordnandet avser en civil befattning där arvode utgår enligt Försvarsmaktens föreskrifter. Det är alltså inte fråga om en anställning. Arbetet är händelsestyrt varför det inte går att med säkerhet ange omfattning. Över tid har befattningen krävt ungefär två timmars arbete i veckan. Arbetsort bestäms efter vilka behov som meddelas av Försvarsmaktens förband. Ange särskilt om du har några särskilda preferenser i fråga om arbetsort och/eller förband. Tjänsteresor kan förekomma. Tillträdesdatum efter överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Helene Arango Magnusson Ilona Heikka Fackliga företrädare Stefan Ungerth (SACO) Monika Danielsson (SEKO) Kjell Tetzlaff ( Försvarsförbundet OFR/S) Arne Nilsson (Officersförbundet, OFR/O) Samtliga nås via växeln på telefon 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Erfaren projektledare inom systemimplementation
Soros Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ort: Stockholm (distansarbete möjligt i begränsad omfattning) Startdatum: Augusti 2025 Uppdragets längd: 24 månader med möjlighet till förlängning upp till 12 månader Omfattning: Heltid (100 %) Språk: Svenska Om uppdraget Vi söker en erfaren projektledare för ett uppdrag hos en myndighet i Stockholm. Uppdraget omfattar projektledning, förstudier, upphandlingar och implementering av flera administrativa system med koppling till ekonomi, HR/lön samt styrningsverktyg. Du kommer att leda arbetet i nära samverkan med användare, verksamhetsspecialister och IT-roller såsom arkitekter och utvecklare. Uppdraget innefattar bland annat: Förstudie, upphandling/avrop och implementering av nytt ekonomisystem Förstudie, upphandling/avrop och implementering av HR- och lönesystem Implementering av system för budget, prognos och verksamhetsstyrning (Hypergene) Genomförande och dokumentation av förstudier, workshops samt kravhantering Rollbeskrivning Som projektledare fungerar du som en central länk mellan verksamhet och teknik. Du driver arbetet framåt med ansvar för både struktur och leverans. Din erfarenhet och kompetens kommer att vara avgörande för projektets framgång. Kravprofil (ska-krav) Minst 9 års erfarenhet av projektledning i större organisationer (minst 500 anställda) Erfarenhet från minst tre uppdrag där du lett och dokumenterat förstudier inför införande/byte av administrativa system Erfarenhet från minst tre uppdrag där du planerat och lett workshops samt dokumenterat resultat Minst 2 års erfarenhet av kravställning utifrån verksamhetsprocesser Erfarenhet från minst tre uppdrag där du ansvarat för hela kedjan från kravställning till implementation av inköpta system, inklusive: Minst ett uppdrag av ekonomisystem Minst ett uppdrag av HR- och lönesystem Erfarenhet från minst två uppdrag där du medverkat i offentlig upphandling eller komplext avrop enligt LOU Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God samarbetsförmåga och vana vid att arbeta i team Meriterande (bör-krav) Erfarenhet av att implementera system för budget, prognos och verksamhetsstyrning (t.ex. Hypergene) Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet (minst två uppdrag) Erfarenhet av att leda arbete inom förändringsledning (minst två uppdrag) Övrigt Arbetet utgår från Stockholm. Viss distansarbete är möjligt, men huvudsaklig fysisk närvaro krävs Intervjuer sker på plats hos kund Uppdragets längd: 2 år med möjlighet till förlängning med upp till 1 år Är du rätt person för uppdraget? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
EXTRA JOBB SOMMAR /HÖST
Kebab-ish Liljeholmen AB
Hovmästare och servitörer

Vi behöver stärka upp sommaren med extra servis och kökspersonal till våran restaurang. Arbetsplatsen ligger centralt på Liljeholmstoget i Stockholm. Jobbet innefattar dag, kväll och vissa helger, dock bra arbetstider, jobbet innebär en del hjälp i kök så som disk och städning efter arbetade pass men huvudsakligen i baren som servering av mat och av plock, öl och vin hantering samt en del drinkar. Maten vi serverar är en typ av kebab med inslag från Sydamerika, Mellanöstern och Europa . Vi ser gärna att du som söker pratar och kan ta instruktioner på svenska.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lärarvikarie till grundskola åk F-3

Att vara lärarvikarie kräver både pannben och passion. I gengäld får du en glimt rakt in i framtiden och en chans att vara en förebild för vuxenvärlden. Inte alltid enkelt men alltid utvecklande. Dessutom gör du en samhällsinsats! På Lärarförmedlarna är vårt uppdrag att se till att dörren till klassrummet alltid står öppen - även när ordinarie lärare är sjuka eller behöver vara borta. Ett viktigt jobb där du gör skillnad för barn och unga varje dag. Lärarförmedlarna är störst i Sverige på lärarvikarier till skola. Vi har avtal med många skolor och förskolor och massor av olika och spännande uppdrag att jobba med! Nu söker vi dig som vill jobba som klasslärare på lågstadiet (åk F-3) under höstterminen. Så funkar Lärarförmedlarna Med Lärarförmedlarna blir jobblivet enklare! Du kan jobba från förskola till vuxenutbildning, mycket eller lite, ofta eller sällan. Uppdragen varar från några veckor upp till en termin (Vill du jobba på kortare uppdrag eller enstaka dagar? Då vill vi tipsa om vårt systerföretag; Pamoja). Du matchas alltid till ditt bästa uppdrag och behöver aldrig konkurrera med kollegorna om jobben. Det är tryggt för både dig och skolan. Så funkar jobbet I jobbet som lärarvikarie ingår att planera och genomföra undervisning. Dessutom ingår kontakter med kollegor och föräldrar. Jobbet hanterar du enkelt i vår smidiga app. När du behöver stöd är vi alltid nära; i chatten, på telefon eller mejl. Du får både en personlig kontaktperson och ett maffigt nätverk av kollegor att lära av och utvecklas tillsammans med. Vad behöver du kunna? Våra kunder älskar vår personal! Därför är vi noggranna när vi rekryterar. → Du behöver vara utbildad lärare eller ha annan relevant utbildning. → Du behöver ha erfarenhet av undervisning, bedömning och utvärdering. → Du är en skicklig pedagog som ser att jobbet också handlar om att entusiasmera och inspirera. → Du behöver tala och skriva svenska (eller i vissa fall engelska), och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. → Du ska vilja vara en förebild för alla du möter. Smart och snäll helt enkelt:) → Du behöver kunna jobba deltid eller heltid under höstterminen. Så söker du jobbet Första steget i vår smarta rekryteringsprocess är ett jobbtest. I nästa steg ses vi i ett videomöte. Om vi är överens får du en ordentlig introduktion innan du börjar jobba. Om oss Efter 25 år som specialister på lärarvikarier till skolan vet vi att varje vikarie från Lärarförmedlarna gör skillnad. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Läs mer och sök jobb på https://lararformedlarna.se/ansokan/ #jobbjustnu

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Lärarvikarie till grundskola åk 4-6

Att vara lärarvikarie kräver både pannben och passion. I gengäld får du en glimt rakt in i framtiden och en chans att vara en förebild för vuxenvärlden. Inte alltid enkelt men alltid utvecklande. Dessutom gör du en samhällsinsats! På Lärarförmedlarna är vårt uppdrag att se till att dörren till klassrummet alltid står öppen - även när ordinarie lärare är sjuka eller behöver vara borta. Ett viktigt jobb där du gör skillnad för barn och unga varje dag. Lärarförmedlarna är störst i Sverige på lärarvikarier till skola. Vi har avtal med många skolor och förskolor och massor av olika och spännande uppdrag att jobba med! Nu söker vi dig som vill jobba som klasslärare på mellanstadiet (åk 4-6) under höstterminen. Så funkar Lärarförmedlarna Med Lärarförmedlarna blir jobblivet enklare! Du kan jobba från förskola till vuxenutbildning, mycket eller lite, ofta eller sällan. Uppdragen varar från några veckor upp till en termin (Vill du jobba på kortare uppdrag eller enstaka dagar? Då vill vi tipsa om vårt systerföretag; Pamoja). Du matchas alltid till ditt bästa uppdrag och behöver aldrig konkurrera med kollegorna om jobben. Det är tryggt för både dig och skolan. Så funkar jobbet I jobbet som lärarvikarie ingår att planera och genomföra undervisning. Dessutom ingår kontakter med kollegor och föräldrar. Jobbet hanterar du enkelt i vår smidiga app. När du behöver stöd är vi alltid nära; i chatten, på telefon eller mejl. Du får både en personlig kontaktperson och ett maffigt nätverk av kollegor att lära av och utvecklas tillsammans med. Vad behöver du kunna? Våra kunder älskar vår personal! Därför är vi noggranna när vi rekryterar. → Du behöver vara utbildad lärare eller ha annan relevant utbildning. → Du behöver ha erfarenhet av undervisning, bedömning och utvärdering. → Du är en skicklig pedagog som ser att jobbet också handlar om att entusiasmera och inspirera. → Du behöver tala och skriva svenska (eller i vissa fall engelska), och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. → Du ska vilja vara en förebild för alla du möter. Smart och snäll helt enkelt:) → Du behöver kunna jobba deltid eller heltid under höstterminen. Så söker du jobbet Första steget i vår smarta rekryteringsprocess är ett jobbtest. I nästa steg ses vi i ett videomöte. Om vi är överens får du en ordentlig introduktion innan du börjar jobba. Om oss Efter 25 år som specialister på lärarvikarier till skolan vet vi att varje vikarie från Lärarförmedlarna gör skillnad. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Läs mer och sök jobb på https://lararformedlarna.se/ansokan/ #jobbjustnu

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Lärarvikarie till högstadiet åk 7-9 - Textilslöjd

Att vara lärarvikarie kräver både pannben och passion. I gengäld får du en glimt rakt in i framtiden och en chans att vara en förebild för vuxenvärlden. Inte alltid enkelt men alltid utvecklande. Dessutom gör du en samhällsinsats! På Lärarförmedlarna är vårt uppdrag att se till att dörren till klassrummet alltid står öppen - även när ordinarie lärare är sjuka eller behöver vara borta. Ett viktigt jobb där du gör skillnad för barn och unga varje dag. Lärarförmedlarna är störst i Sverige på lärarvikarier till skola. Vi har avtal med många skolor och förskolor och massor av olika och spännande uppdrag att jobba med! Nu söker vi dig som vill jobba som ämneslärare i textilslöjd på högstadiet (åk 7-9) under höstterminen. Så funkar Lärarförmedlarna Med Lärarförmedlarna blir jobblivet enklare! Du kan jobba från förskola till vuxenutbildning, mycket eller lite, ofta eller sällan. Uppdragen varar från några veckor upp till en termin (Vill du jobba på kortare uppdrag eller enstaka dagar? Då vill vi tipsa om vårt systerföretag; Pamoja). Du matchas alltid till ditt bästa uppdrag och behöver aldrig konkurrera med kollegorna om jobben. Det är tryggt för både dig och skolan. Så funkar jobbet I jobbet som lärarvikarie ingår att planera och genomföra undervisning. Dessutom ingår kontakter med kollegor och föräldrar. Jobbet hanterar du enkelt i vår smidiga app. När du behöver stöd är vi alltid nära; i chatten, på telefon eller mejl. Du får både en personlig kontaktperson och ett maffigt nätverk av kollegor att lära av och utvecklas tillsammans med. Vad behöver du kunna? Våra kunder älskar vår personal! Därför är vi noggranna när vi rekryterar. → Du behöver vara utbildad lärare eller ha annan relevant utbildning. → Du behöver ha erfarenhet av undervisning, bedömning och utvärdering. → Du är en skicklig pedagog som ser att jobbet också handlar om att entusiasmera och inspirera. → Du behöver tala och skriva svenska (eller i vissa fall engelska), och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. → Du ska vilja vara en förebild för alla du möter. Smart och snäll helt enkelt:) → Du behöver kunna jobba deltid eller heltid under höstterminen. Så söker du jobbet Första steget i vår smarta rekryteringsprocess är ett jobbtest. I nästa steg ses vi i ett videomöte. Om vi är överens får du en ordentlig introduktion innan du börjar jobba. Om oss Efter 25 år som specialister på lärarvikarier till skolan vet vi att varje vikarie från Lärarförmedlarna gör skillnad. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Läs mer och sök jobb på https://lararformedlarna.se/ansokan/ #jobbjustnu

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Lärarvikarie till högstadiet åk 7-9 - Ma/NO/Teknik

Att vara lärarvikarie kräver både pannben och passion. I gengäld får du en glimt rakt in i framtiden och en chans att vara en förebild för vuxenvärlden. Inte alltid enkelt men alltid utvecklande. Dessutom gör du en samhällsinsats! På Lärarförmedlarna är vårt uppdrag att se till att dörren till klassrummet alltid står öppen - även när ordinarie lärare är sjuka eller behöver vara borta. Ett viktigt jobb där du gör skillnad för barn och unga varje dag. Lärarförmedlarna är störst i Sverige på lärarvikarier till skola. Vi har avtal med många skolor och förskolor och massor av olika och spännande uppdrag att jobba med! Nu söker vi dig som vill jobba som ämneslärare i Ma/NO/Teknik på högstadiet (åk 7-9) under höstterminen. Så funkar Lärarförmedlarna Med Lärarförmedlarna blir jobblivet enklare! Du kan jobba från förskola till vuxenutbildning, mycket eller lite, ofta eller sällan. Uppdragen varar från några veckor upp till en termin (Vill du jobba på kortare uppdrag eller enstaka dagar? Då vill vi tipsa om vårt systerföretag; Pamoja). Du matchas alltid till ditt bästa uppdrag och behöver aldrig konkurrera med kollegorna om jobben. Det är tryggt för både dig och skolan. Så funkar jobbet I jobbet som lärarvikarie ingår att planera och genomföra undervisning. Dessutom ingår kontakter med kollegor och föräldrar. Jobbet hanterar du enkelt i vår smidiga app. När du behöver stöd är vi alltid nära; i chatten, på telefon eller mejl. Du får både en personlig kontaktperson och ett maffigt nätverk av kollegor att lära av och utvecklas tillsammans med. Vad behöver du kunna? Våra kunder älskar vår personal! Därför är vi noggranna när vi rekryterar. → Du behöver vara utbildad lärare eller ha annan relevant utbildning. → Du behöver ha erfarenhet av undervisning, bedömning och utvärdering. → Du är en skicklig pedagog som ser att jobbet också handlar om att entusiasmera och inspirera. → Du behöver tala och skriva svenska (eller i vissa fall engelska), och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. → Du ska vilja vara en förebild för alla du möter. Smart och snäll helt enkelt:) → Du behöver kunna jobba deltid eller heltid under höstterminen. Så söker du jobbet Första steget i vår smarta rekryteringsprocess är ett jobbtest. I nästa steg ses vi i ett videomöte. Om vi är överens får du en ordentlig introduktion innan du börjar jobba. Om oss Efter 25 år som specialister på lärarvikarier till skolan vet vi att varje vikarie från Lärarförmedlarna gör skillnad. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Läs mer och sök jobb på https://lararformedlarna.se/ansokan/ #jobbjustnu

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Customer Success Coordinator
Elcykelpunkten Stockholm AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Rollen som Customer Success Coordinator hos GreenBenefits jobbar du operativt, med ansvar för: Att hantera information via de system som vi kommunicerar med kunden genom. Du hanterar ärenden och frågor från våra avtalskunder gällande lönefilshantering, bruttolöneavdrag och löneadministration – du är deras go-to person och ansvarar för att lönefiler levereras ut korrekt och i tid enligt våra ramavtal.  Att äga och driva arbetet med vår "funktionsbrevlåda" – du ser till att frågor och ärenden tas om hand effektivt. Att se till att kommunikationen till alla relevanta parter (internt och externt) är tydlig, korrekt och i linje med våra mål. Kort sagt – du har en nyckelroll i att skapa nöjda kunder, bygga långsiktiga relationer och driva affären framåt.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Du svarar på frågor från våra kundföretag – ofta via det vi kallar "funktionsmailen" alternativt via vår Administrationsportal – och ser till att all kommunikation följer avtal och regelverk. Kunna svara på frågor från kund som gäller bruttolöneavdrag, lönefilshantering, löneadministration etc  Du jobbar nära Operations för att löpande förbättra våra processer inom GreenBenefits. Du samarbetar också med kollegor på Customer Success, Kundtjänst och KAM för att tillsammans öka kundnöjdhet. Du planerar och sköter det administrativa kring våra kundflöden under och efter beställningsfönstren (svara på frågor kring bruttolöneavdrag, lönefilershantering etc) Du bygger långsiktiga relationer med kunderna och ser till att de trivs med oss. Du hanterar så kallade dellösen – när en slutanvändare av olika skäl behöver avsluta sitt cykelavtal i förtid. Då hjälper du till att administrera avtalet mot banken samt internt om cykeln ska lämnas tillbaka eller köpas av slutanvändaren.  Du sköter slutlösen varje månad, vilket innebär att kontakta de användare vars avtal löper ut och erbjuda dem valet att lämna tillbaka cykeln eller köpa loss den. Du ansvarar för både kundkontakt och administration i våra system. Du håller dig uppdaterad om aktuella myndighetskrav, interna policys och rutiner – och justerar vid behov underlag eller processer så att de är uppdaterade Du är väl insatt i vår administrationsportal som kunderna använder för att registrera ärenden och du bidrar med att supporta kunderna i portalen.    Utbildning/Erfarenhet   Du har:   ·       En stark administrativ bakgrund och är van att arbeta strukturerat med hjälp av system och processer. ·       God förståelse för löneadministration eller relaterade processer. ·       Mycket god kunskap i Excel och använder det effektivt i det dagliga arbetet. ·       Har naturlig förståelse för siffror och samband ·       Har ett tydligt servicetänk och trivs i en roll där kundnöjdhet står i fokus.   Personliga egenskaper    ·       Serviceinriktad och med god social kompetens. ·       God kommunikativ och pedagogisk förmåga. ·       Ansvarstagande och strukturerad. ·       Lösningsorienterad, noggrann och driven. ·       Öga för detaljer - Inget lämnas åt slumpen.   Vad vi erbjuder: En spännande roll i ett växande bolag. Generöst friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Kollektivavtal. Nya fina lokaler i Hammarby Sjöstad/Gullmarsplan i skrapan Sthlm01.  Hos oss finner du en familjär känsla i ett glatt och engagerat gäng. Vill du vara med på vår resa? Ansök redan idag! Urval sker löpande.    Du rapporterar till Head of Sales B2B. Start: Omgående, utefter överenskommelse Om Elcykelpunkten Vi är dedikerade till att främja hållbar transport och en hälsosam livsstil genom försäljning av elcyklar. Med en stark position inom branschen har vi tre huvudfokus som driver vår verksamhet. E-handel Elcykelpunkten har en framstående e-handelsnärvaro där vi erbjuder ett brett sortiment av elcyklar och tillbehör. På vår webbplats kan du utforska olika modeller, jämföra funktioner och priser samt enkelt beställa din elcykel med valmöjlighet för hemleverans eller butiksupphämtning. E-handel utgör en central del av vår affärsmodell och gör det möjligt för kunder i hela Sverige att smidigt köpa elcyklar. Franchisedrivna butiker Med vårt nätverk av franchisedrivna butiker i hela landet får våra kunder möjlighet att testa och uppleva olika elcykelmodeller innan de tar beslutet. Här kan du också dra nytta av personlig rådgivning och service från kunniga säljare. Franchisebutikerna är en viktig del av vår strävan att erbjuda en professionell och personlig kundupplevelse. Förmånscyklar Vårt systerbolag GreenBenefits är nära samarbetande med oss och erbjuder förmånscyklar till företag och organisationer. Anställda har möjlighet att dra nytta av skatteförmåner och rabatterade priser på cyklar genom GreenBenefits. Detta främjar användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsofrämjande transportalternativ och är en mycket uppskattad förmån av anställda. Elcykelpunkten är en mångsidig organisation som kombinerar e-handel, fysiska butiker och förmånscyklar för att främja användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsosamt alternativ. Vårt åtagande att göra elcyklar mer tillgängliga och attraktiva är en viktig del av vår strategi och bidrar till en grönare och mer hälsosam framtid.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025