Lediga jobb hos Poolia Sverige AB
Är du en erfaren produktägare med ett intresse för IT och systemförvaltning? Vill du vara med och driva förbättringar i ett företag i tillväxt, verka för hållbarhet och arbeta i en unik bransch? Då kan rollen som Produktägare på Cyclife Sweden vara din nästa utmaning. Tjänsten är på heltid och erbjuder en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Placeringen är hybrid, med huvudsaklig arbetsort på Cyclifes anläggning i Studsvik, strax utanför Nyköping. Om tjänsten I den här rollen ansvarar du för den löpande administrationen av våra IT-system och deras användarhantering. Du fungerar som en länk mellan slutanvändare och systemleverantörer i olika supportscenarier och säkerställer en helhetssyn över våra system. Genom att identifiera och föreslå förbättringar bidrar du till att optimera användningen och effektivisera arbetssätt. Du kommunicerar regelbundet med användare, ger support och samordnar med systemleverantörer för att säkerställa en smidig drift. En viktig del av arbetet är att hantera systemdokumentation, licenser och regelefterlevnad samt att driva och leda både interna möten och leverantörsmöten. Du är den första kontaktpunkten för användare och leverantörer vid frågor eller problem och fungerar som ett stöd för vår utbildningsakademi för IT-system samt för våra interna systemexperter och key users. Genom att arbeta aktivt med att förenkla och automatisera rutiner bidrar du till effektivare processer och en mer optimerad systemanvändning. Du samarbetar löpande med affärsområdeschefen för IT kring mål, planer och systemkostnader. Rollen är placerad inom avdelningen IT & IS, där du har en central funktion i att utveckla och förbättra våra IT-system och dess användning. Vem är du? För att lyckas i den här rollen behöver du vara analytisk, noggrann och ha en stark förståelse för samspelet mellan användare, system och leverantörer. Du är framåtseende, visionär och tar ett tydligt ansvar med en känsla av ägandeskap. Mycket god datorvana är ett krav, liksom gedigen kunskap om IT-system och systemarkitektur. Vi ser att du har erfarenhet från roller som produktägare, systemförvaltare, förvaltningsledare eller systemadministratör. Krav: • Svenska obehindrat i tal och skrift. God engelska • Flexibel gällande gruppens arbetsuppgifter • Microsoft365 produkter, sharepoint, teams, word, excel etc • IT-system administration Meriterande: • Erfarenhet av SAP S4/HANA Public Cloud Edition, Wistbo Driftportal, MeVisio Digitala tavlor, Promark365 och SVALA (avfallsdatabas). • Kunskap om API:er, integrationer och BI-lösningar. • Förståelse för GDPR och informationssäkerhet (NIS2, ISO 27001). • Erfarenhet av processorienterat arbetssätt inom ledningssystem. • Certifiering som produktägare eller motsvarande Om verksamheten Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 200 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt. Våra förmåner: · Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr · Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna · Arbetstidsförkortning 24 timmar per år · Förskottssemester · Subventionerat pris på lokal lunchrestaurang · Laddstolpar för elbil och laddhybrid Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan redan idag.
Ekonomiassistent till uppdrag hos vår kund – start omgående! Om tjänsten Vi söker en Ekonomiassistent för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget har start så snart som möjligt och beräknas pågå i tre månader. Uppdraget är på deltid 80% och du får arbeta i ett härligt team med flera ekonomer. Urval och intervjuer sker löpande och vi välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt. Uppdraget utförs på plats på kontoret i Nol. Är du tillgänglig omgående och redo för ett spännande uppdrag? Ansök redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter är all hantering av kund- och leverantörsreskontra och hantering av utländska kund- och leverantörsfakturor. Din uppgift blir också att hantera uppgifter löneunderlag och till lönebyrå Vem är du? Vi söker dig med tidigare erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra. Det är viktigt att du har erfarenhet av att hantera internationella fakturor, inklusive valutor, moms och tullregler kopplade till handel med USA och Europa. Det är en stor fördel om du har förståelse för lön även om arbetet här innebär att sammanställa och lämna underlag till lönebyrå. Your profile För att trivas i rollen är du en person som är - Noggrann och strukturerad - Självgående och lösningsorienterad Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Är du redo för nästa steg i din karriär och vill vara med och forma framtidens VVS-lösningar? Hos Norrtech får du inte bara en roll som Projektledare, du får en nyckelposition där du både utmanas och utvecklas. I denna strategiska roll ansvarar du för spännande projekt från start till mål, arbetar nära kunder och kollegor och har en aktiv del i att forma företagets framtid. Om du har erfarenhet av projektledning inom VVS och vill arbeta i ett härligt team där varje dag bjuder på nya möjligheter, kan detta vara chansen du har väntat på! Om tjänsten Rollen som Projektledare på Norrtech är variationsrik. Arbetet är uppdelat inom kalkylering, projektledning och de uppdrag som du arbetar på är varierande i längd. Du ansvarar över flera projekt samtidigt och kunderna som du främst arbetar mot är byggföretag och fastighetsägare. Som Strategisk Projektledare kommer din roll även vara att planera produktion, fördela projekten mellan våra projektledare, stötta dina medarbetare och följa upp tidsplaner och ekonomin i pågående projekt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter i din nya roll: • Kalkylering • Projektledning • Inköp • Fördela och följa upp samtliga våra projekt • Ingå i ledningsgrupp och ha stor delaktighet i företagets utveckling i form av strategiskt arbete Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av projektledning inom VVS-branschen. Du har B-körkort och hanterar det svenska språket i tal och skrift då det krävs i dialog med kunder och kollegor. Vi ser att du har god kunskap om flödet - allt från förfrågan till slutprodukt. Även att du har goda kunskaper inom kalkyl, anbud, utförande och överlämning. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Norrtech. Som person är du strukturerad och ordningsam och god förmåga att planera både ditt och andras arbete. Då en viktig del i vårt arbete är att skapa och bibehålla goda relationer så värdesätter vi att du är serviceinriktad och har ett starkt kundfokus. Du är även affärsmässig, driven och resultatorienterad. Du trivs att samarbeta med övriga kollegor, är lösningsorienterad och ser fram emot att komma in i ett sammansvetsat team som gillar att jobba tillsammans! Om verksamheten Norrtech är ett fullserviceföretag inom VVS som jobbar både mot företagskunder och privatpersoner. Företagets målsättning är att ha 100 % nöjda kunder och samarbetspartners genom att, med gedigen personal som har god erfarenhet och branschkunskap, erbjuda snabba och kundanpassade lösningar, utan att tumma på kvalitet. Norrtech VVS & Industri AB grundades 2014 och ägdes av Simon Sandström och Marcus Hermansson fram till bolaget förvärvades och blev en del av Installationsföretaget Instalco i april 2020. Instalco utför projektering, tekniska installationstjänster, service, underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Erbjudandet är helhetslösningar inom el, VS, ventilation, industri, automation och teknikkonsult. För närvarande har företaget 21 medarbetare som verkar i Umeå med omnejd och utför alla typer av rörarbeten. Norrtech vill erbjuda hållbara energisystem och morgondagens energilösningar. Erfarenheterna i företaget sträcker sig från såväl installation som drift, underhåll och projektledning vilket gör att uppdragen varierar mellan allt i från små serviceuppdrag till totalentreprenader. Besök gärna Norrtechs hemsida för mer information: https://norrtech.se/ Vid frågor kring Rekryteringsprocessen så kontakta Rekryteringskonsult Frida Sundelin, [email protected] Vid frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta VD Simon Sandström, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Vi söker dig som vill vara med och ge Ahlsells kunder i Kiruna den bästa tänkbara servicen och stötta dem med kvalificerad rådgivning i butiken. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan! Om tjänsten Ahlsell har sedan starten vuxit sig stora och är idag marknadsledande, men har ändå behållit sin entreprenörsanda. Hos Ahlsell säljer du inte bara produkter, du erbjuder också kunderna effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Ahlsell får ofta höra att de är vänliga och tillmötesgående, vilket de är stolta över. De tar sin position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Ahlsells medarbetare beskriver företaget som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark. De har en arbetskultur som kännetecknas av tillit och öppenhet. För dem är det viktigt att ta tillvara på deras medarbetares olikheter och de vill verka för en inkluderande kultur där du kan vara dig själv. Det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom Ahlsell – du påverkar din egen väg framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Ahlsells kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Som butikssäljare kommer du vara den första kontakten för våra kunder och ansvara för att ge kunden råd, genomföra försäljningen och säkerställa att de lämnar butiken med ett fantastiskt bemötande, service och de bästa produkterna för deras behov. Du kommer att ansvara för din egen avdelning och arbeta med alla de uppgifter som förekommer i en butik. Det förväntas att du tar eget ansvar och initiativ och vill vara med på resan att utveckla butiken mot nya framgångar. I butiken i Kiruna har du 20 medarbetare. Tillsammans med den nya butikschefen och arbetslaget kommer ni att bygga vidare på kulturen med värdeorden ansvar, öppenhet och enkelhet. Arbetstider: Måndag till fredag 06:30-15:15 & 07:15-16.00 varannan vecka. Vem är du? Till tjänsten som butikssäljare söker vi dig som är öppen, ansvarfull och serviceinriktad. För att ge våra kunder bra service är det viktigt att du gillar att samarbeta, har en god kommunikativ förmåga och har en positiv attityd. Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang för service. Din bakgrund kan variera men det är meriterande om du är allmänt teknisk kunnig eller har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare. Om verksamheten Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi utvecklingen tillsammans med yrkesproffs som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass vill vi bidra i byggandet av ett mer hållbart samhälle. Ahlsells heltäckande kunderbjudande ger yrkesproffsen tillgång till ett omfattande utbud av produkter och tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, fastighet, industri, verktyg & maskiner samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning. Vi omsätter cirka 50 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland och Polen Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik? Om tjänsten Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom IT & teknik får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Östergötland och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i. Vanligt förekommande tjänster - IT-support - IT-tekniker - 1st, 2nd, 3d- line - Helpdeskmedarbetare - On-site tekniker - Säkerhet- och nätverkstekniker Om verksamheten När du arbetar som konsult via Poolia ges du möjlighet att arbeta på attraktiva arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi på Poolia vill att du ska trivas och må bra som konsult hos oss och du kommer därför bland annat erbjudas ett bra friskvårdsbidrag och regelbundna sociala aktiviteter tillsammans med andra konsulter inom bolaget. Vi vet att det är viktigt att vara nytänkande inom IT-branschen vilket gör oss experter på att kunna erbjuda lösningar som passar lika bra för våra konsulter som för våra kunder. Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en noggrann och serviceinriktad Projekt- och reseadministratör. I denna roll spelar du en central roll i vår organisation genom att hantera resebokningar och administrativt stöd inom projekt och verksamhet. Om du trivs i en dynamisk miljö, är strukturerad och har en god kommunikationsförmåga, kan detta vara rätt tjänst för dig! Om tjänsten Som Projekt- och reseadministratör kommer du att ansvara för resebokningar och samordning av administrativa uppgifter inom organisationen och våra projekt. Du arbetar tätt tillsammans med projektledare, team och andra administratörer för att säkerställa effektiva processer. Tjänsten är ett korttidsuppdrag under en föräldraledighet och pågår mellan 1 maj 2025 – 30 november 2025. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Boka och hantera resor för organisationens medarbetare och projekt. • Samverka och kommunicera med lokala och globala administratörer. • Stötta projektledare och projektteam i det operativa arbetet. • Ansvara för visumansökningar och andra administrativa processer kopplade till integritet och regelefterlevnad. • Hantera kommersiell korrespondens med kunder. • Koordinera konferenser och möten med interna och externa parter. • Driva strategiska initiativ för att förbättra medarbetar- och kundupplevelsen. Vem är du? Vi söker dig som har ett intresse för administration och service samt en god förmåga att koordinera och hantera flera uppgifter samtidigt. Du är en person med ett proaktivt förhållningssätt som kan förutse både utmaningar och möjligheter. Vidare är du kommunikativ och trivs med att arbeta i en dynamisk och multikulturell miljö. För att passa i rollen bör du ha: • Erfarenhet och intresse av administration och service. • God förmåga att koordinera och strukturera flera arbetsuppgifter parallellt. • Ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt. • Mycket god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt, på svenska och engelska. • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ i en snabbföränderlig miljö. Om verksamheten Vår kund är en ledande aktör inom sin bransch och har en stark närvaro i Västerås. De arbetar med innovativa och effektiva lösningar för en global marknad och strävar ständigt efter att förbättra sina processer och arbetsflöden. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och administrativ miljö där struktur och noggrannhet står i centrum. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så ansök redan idag genom att klicka på ansök. Vi på Poolia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, certifierade av Kompetensföretagen med kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Har du erfarenhet av logistikutveckling och vill spela en central roll i att optimera och effektivisera produktionsflöden? Vi söker nu en Logistikutvecklare för en spännande tjänst hos vår kund. Uppdraget löper från 1 maj 2025 till 31 december 2025, med goda möjligheter till fortsatt utveckling. Om tjänsten I denna roll kommer du att ansvara för att stödja den dagliga produktionen genom att leda logistikrelaterade förbättringsaktiviteter, optimera materialflöden och implementera effektiva metoder och processer. Du kommer att samarbeta med tvärfunktionella team för att identifiera och lösa logistiska utmaningar samt säkerställa att verksamheten följer interna riktlinjer och externa krav. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Dagligt stöd till produktionen och ledning av logistikaktiviteter - Ansvara för att köpa in och implementera nödvändiga verktyg och utrustning för produktionslinjen - Utbilda operatörer i befintliga processer och arbetssätt - Hantera och utveckla befintliga processer inom verksamheten - Ta ansvar för att säkerställa att processer följer standarder och regulatoriska krav - Leda inkommande förpackningskrav och samverka med förpackningsingenjörer - Identifiera brister i verksamheten och driva förbättringsprojekt - Leda och ansvara för uppgifter i projekt för att säkerställa leverans i tid och med rätt kvalitet - Fungera som teknisk projektledare inom logistik och ansvara för tidsplaner, resursallokering och budget - Säkerställa rätt stöd för RTO och andra aktiviteter samt implementera förbättringsåtgärder - Skapa och hantera materialflöden för monteringslinjer Vem är du? Vi söker dig som har ett analytiskt och lösningsorienterat förhållningssätt och som trivs i en dynamisk miljö där du kan ta initiativ och driva förbättringar. Du har en stark förmåga att samarbeta med olika avdelningar och externa leverantörer. Vidare har du goda kunskaper inom logistikprocesser och förståelse för hur man effektivt hanterar materialflöden i en produktionsmiljö. För att passa i rollen bör du ha: - Erfarenhet av logistik och produktionsstöd - Förståelse för logistikprocesser och produktionsplanering - Erfarenhet av förbättringsprojekt inom logistik och materialflöden - Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska Om verksamheten Vår kund är en ledande aktör inom tillverkningsindustrin och arbetar med att utveckla innovativa och hållbara lösningar för en global marknad. De sätter stort fokus på effektiva logistikflöden och optimerade produktionsprocesser. Här får du möjlighet att vara en del av en företagskultur som präglas av innovation och samarbete. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så ansök redan idag genom att klicka på ansök. Vi på Poolia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, certifierade av Kompetensföretagen med kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Tillväxten och expansionen för Boxon Tech i Dalby fortsätter varför man nu söker en utvecklingsorienterad Produktionsplanerare. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Är du en självgående, utvecklingsorienterad och analytisk Produktionsplanerare med gedigen kunskap om affärssystem samtidigt som du har en god produktionsteknisk förståelse? Vill du arbeta i ett framgångsrikt och långsiktigt bolag med en finansiellt stark ägare som expanderar sin verksamhet? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. Boxon Tech kännetecknas av en närhet till sina kunder, korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism. Som Produktionsplanerare ansvarar du för att vi uppfyller våra åtaganden mot våra kunder på det resurseffektivaste sättet genom planering och optimering mot kundorder/prognos. I rollen som Produktionsplanerare jobbar du tätt med produktionsteamet, inköp och kunder för att kunna erbjuda både flexibilitet och kostnadseffektivitet. Som Produktionsplanerare kommer du att ansvara för: • Leda företagets planerings- och prognosarbete samt i samråd med Production Manager sätta rådande kapacitetsnivåer. • Utveckla informations- och materialflödet för att på bästa sätt leverera produkter och tjänster till kunder för att uppnå företagets mål. • Uppdatering av planeringsmodulerna i affärssystemet Monitor G5 • Vara delaktig i att kontinuerligt förbättra produktionens resultat utifrån uppsatta mål (nyckeltal) inom säkerhet, produktivitet och kostnad genom arbete med LEAN (ständiga förbättringar). • Aktivt deltaga i produktionsledningens möten och uppföljningar • Vara spindeln i nätet mellan inköp och lager till prognos- och planeringsverktyget (Monitor G5). • Medverka vid olika förbättrings- och utvecklingsprojekt inom planering, produktion och andra närliggande områden. Boxon Tech har 3-skift och som Produktionsplanerare jobbar du dagtid. Arbetsplatsen är i Dalby i Lunds kommun som du lätt når från stora delar av södra och mellersta Skåne. Tjänsten rapporterar till Production Manager. Vem är du? Vi söker dig som minst har 2 års erfarenhet från produktionsplanering i ett tillverkande bolag. Troligen är du i början av din karriär och vill nu ta nästa steg i din utveckling. Vi är flexibla med din utbildningsbakgrund, d v s du kan ha läst på högskola/universitet, YH/KY eller du har annan relevant utbildning och/eller erfarenhet. Du har förståelse för och erfarenhet av planering och optimering av material, maskiner och medarbetare. Du har goda IT-kunskaper och tidigare erfarenhet från produktionsplanering i affärssystem. Kunskaper i Monitor G5 är meriterande. Vi vill att du har goda kunskaper i Excel. Arbetet innebär delvis internationella kontakter vilket kräver minst normalgoda kunskaper i engelska (tal och skrift). Som person är du självgående och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat och har lätt för att prioritera och fatta beslut. Din kommunikationsstil är tydlig och du kan säga ifrån när det behövs men förstår samtidigt vikten av ett ödmjukt förhållningssätt i en koordinerande funktion mellan produktion, försäljning, inköp och lager. Vi ser det som en fördel om du också är: • Analytisk med en fallenhet för att kunna strukturera problem och se trender • Strukturerad och lösningsorienterad person som involverar de avdelningar och personer • Engagerad, drivande och fattar egna beslut • Bidragande till en kontinuerlig verksamhetsförbättring Tjänsten kräver körkort B. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten Boxon Tech AB omsatte 2023 ca 255 Mkr och har ca 75 anställda varav ca 45 st finns i Dalby. Bolaget grundades år 2004 och vi har konsekvent varit i framkant när det gäller innovation inom fordonsförpackningsindustrin. Vi är specialiserade på lösningar som förbättrar effektiviteten i leveranskedjan och betydligt minskar transport-, hanterings- och förpackningskostnader. Med produktionsanläggningar i Sverige, Slovakien och ytterligare en produktionsanläggning under uppbyggnad i Spanien samt återvinningscentraler över hela världen har vi den unika fördelen att vara en verkligt global partner, kapabel att samarbeta effektivt med kunder var de än befinner sig. Vår omfattande internationella närvaro underlättar inte bara lokala interaktioner utan tillför också en rik mångfald av globala insikter och expertis till varje projekt. Läs mer om Boxon Tech på https://www.boxontech.com/sv/ Boxon är en förpackningspartner som tillför värde till våra kunder genom innovativa och hållbara lösningar. Vårt erbjudande är baserat på fyra individuella erbjudanden; Förpackningslösningar, Etiketter & Spårbarhet, Maskiner & Utrustning samt Tjänster. Ni kan välja att använda våra erbjudanden separat eller koppla samman dem till ett totalkoncept. Med erfarenhet och kompetens sedan 1932 hjälper vi er att öka upplevelsen av ert varumärke, minska klimatavtrycket och stärka era kundrelationer. Vi erbjuder alltifrån lagerförda standardförpackningar till helautomatiska förpackningslinjer. Med hjälp av interna konstruktörer och designers kan vi anpassa förpackningar och utforma etiketter efter era önskemål. Boxon finns i Norden, Europa och Asien. Huvudkontoret är i Helsingborg, Sverige. Vi är ca 270 anställda och har en omsättning på ca 1,8 miljarder SEK. Läs mer på om Boxon på https://www.boxon.se/
Brinner du för arbetsledning, teknisk förvaltning och att skapa effektiva arbetssätt? Vill du vara med och utveckla fastighetsdriften hos en av Sveriges största privata hyresvärdar? Då kan detta vara rollen för dig! Rikshem söker nu en Teamledare för fastighetsteknikerna i Uppsala. I denna nyinrättade roll får du en central position i den dagliga driften, där du leder och samordnar teamet för att säkerställa en effektiv, hållbar och kundorienterad fastighetsförvaltning. Här får du möjlighet att påverka, utveckla och bidra till en hög kundnöjdhet och en bra arbetsmiljö. Det här är en tillsvidareanställning hos Rikshem, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. OBSERVERA att ansökan sker direkt till Rikshem på följande länk: https://jobb.rikshem.se/p/60933-teknisk-forvaltare-copy För att gå vidare i processen behöver du ha skickat in en ansökan till Rikshem! Om tjänsten I denna nyinrättade roll har du ett övergripande ansvar för att säkerställa en smidig och effektiv fastighetsdrift. Du leder och samordnar fastighetsteknikerna, ser till att resurser används optimalt och prioriterar arbetsuppgifter vid arbetstoppar och frånvaro. Utöver det operativa ansvaret har du en viktig roll i att utveckla arbetssätt och processer för ökad effektivitet, kostnadsmedvetenhet och kundnöjdhet. Rollen bidrar till att upprätthålla en god arbetsmiljö hos Rikshem och arbetar proaktivt för att säkerställa att uppsatta mål nås. Teamet består av en grupp engagerade och drivna fastighetstekniker, och du kommer att rapportera till Gruppchef Bostad. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill vara med på en spännande resa i en helt nyskapad roll och bidra till att utveckla framtidens fastighetsförvaltning hos en av Sveriges största privata hyresvärdar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Daglig samordning och arbetsledning av fastighetsteknikerna, säkerställa leverans enligt mål och riktlinjer • Säkerställa att gruppens kompetens utnyttjas effektivt och kontinuerligt arbeta med kompetensutveckling • Säkerställa att egenkontroller och myndighetskrav efterlevs • Stödja fastighetsteknikerna i frågor och följa upp avtal för drift och underhåll • Säkerställa effektiv och kundorienterad arbetsorderhantering och genomföra ronderingar • Arbeta för en hög kundnöjdheten och upprätthålla god samverkan mellan avdelningar och externa samarbetspartners • Stöttar vid behov fastighetsteknikerna med arbetsorderhantering • Samverka med gruppchefer, fastighetsförvaltare samt andra roller inom organisationen Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en relevant gymnasie- eller yrkeshögskoleutbildning, gärna inom fastighetsteknik, eller att du har förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har flera års erfarenhet inom fastighetsbranschen och en bakgrund av operativt arbete som fastighetstekniker, drifttekniker eller fastighetsskötare, där ditt fokus har legat på förvaltning snarare än enbart yttre skötsel. Utöver din tekniska kompetens har du tidigare haft en arbetsledande roll och trivs med att samordna och stötta ett team i det dagliga arbetet. Eftersom tjänsten innebär både interna och externa kontakter är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav då arbetet innebär resor inom fastighetsbeståndet. Utöver din tekniska kompetens och erfarenhet söker vi en person som är affärsmässig och har ett helhetsperspektiv på fastighetsdrift. Du ser till att arbetet utförs resurseffektivt, och du identifierar ständigt förbättringsmöjligheter i arbetssätt och processer. Som ledare är du strukturerad, har en god organisatorisk och administrativ förmåga samt trivs med att leda och motivera ditt team. Din kommunikationsförmåga är en styrka, och du har lätt för att skapa goda samarbeten – både inom teamet och med andra funktioner. Vidare är du självgående och initiativrik, samtidigt som du har förmågan att anpassa dig till förändringar och nya situationer. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där rutiner, system och fastighetsbestånd utvecklas och förändras över tid. Låter detta som du? Då hoppas vi att du söker tjänsten! Om verksamheten Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter. Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. OBSERVERA att ansökan sker direkt till Rikshem på följande länk: https://jobb.rikshem.se/p/60933-teknisk-forvaltare-copy För att gå vidare i processen behöver du ha skickat in en ansökan till Rikshem!
Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och vill arbeta på ett spännande bolag med många utvecklingsmöjligheter? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en rekryteringsspecialist till Saab i Linköping. Du kan förvänta dig en utmanande framtid som är utvecklande och rolig. Saab konstruerar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledning, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige. De har stora operationer över hela världen och är en del av flera nationers inhemska försvarsförmåga. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och 12 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som rekryteringsspecialist kommer din huvudsakliga uppgift vara att nå, attrahera och rekrytera passiva kandidater och bygga långsiktiga relationer. Du kommer rikta in dig på att rekrytera kandidater från olika yrkesgrupper där du arbetar proaktivt för att attrahera Saabs mest kritiska kompetenser. I nära samarbete med rekryterande chefer, employer branding och verksamheten arbetar teamet metodiskt för att höja kännedomen kring Saab bland utvalda talanger, och på så sätt öka antalet medarbetare. Du kommer ständigt arbeta med att attrahera de bästa människorna inom teknikbranschen, upprätthålla ett starkt arbetsgivarvarumärke och säkerställa goda relationer med både kandidater och interna intressenter. Du kommer att arbeta i en miljö med mycket duktiga rekryterare och tillhöra ett team som finns utplacerat på olika orter i Sverige. Career Center ansvarar för alla interna och externa rekryteringar inom Saab i Sverige. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Planera och driva rekryteringsprocesser tillsammans med rekryterande chefer för att attrahera rätt kompetenser. - Arbeta med search för att hitta kvalificerade kandidater, samt presentera dessa för rekryterande chefer. - Säkerställa att vi levererar en professionell och kvalitativ rekryteringsprocess och alltid levererar en utmärkt kandidatupplevelse. - Stödja och vägleda chefer för att möta deras anställningsbehov och fungera som en betrodd rådgivare. - Arbeta proaktivt vid skapande och underhåll av kandidatnätverket. Vem är du? För att lyckas i denna roll är du en självgående person, har förmågan att ta initiativ och skapa struktur i ditt eget arbete. På Saab värdesätts konstruktivt lagarbete. Du samarbetar bra med andra, och du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du stöttar dina kollegor i deras dagliga arbete. Som ambassadör för Saab kommer din kommunikationsförmåga vara mycket viktig, samt din förmåga att skapa goda relationer. Du är strukturerad, flexibel och uthållig i ditt arbete. Du har: - kandidatexamen inom HR eller liknande, samt gärna några års erfarenhet av att arbeta med rekrytering på en konkurrensutsatt marknad. - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från LinkedIn Recruiter och/eller HR-systemet Workday och är certifikerad i Aons testverktyg. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 151 jobb