Mekaniker Täby
Aura Personal AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Bilmekaniker sökes med start omgående! Vi söker en erfaren och engagerad mekaniker för att ansluta sig till vår kunds dynamiska team. Som mekaniker kommer du att spela en viktig roll i vår verksamhet genom att utföra reparationer och underhåll av fordon. Vi är dedikerade till att erbjuda högkvalitativ service till våra kunder och strävar efter att upprätthålla ett starkt rykte inom fordonsbranschen. Om tjänsten • Utföra felsökning, reparationer och underhåll på olika fordonstyper. • Utföra service och rutinmässiga kontroller för att säkerställa fordonens prestanda och tillförlitlighet. • Diagnostisera elektriska och mekaniska problem och åtgärda dem effektivt. • Hantera och använda verktyg och utrustning på ett säkert sätt. • Följa tillverkarens rekommendationer och branschstandarder för reparationer och underhåll. • Dokumentera arbetet noggrant och ge korrekt information om reparationer och kostnader till kunder och kollegor. Vi söker dig som • Utbildning eller certifiering inom fordonsreparationer är önskvärt. • Erfarenhet av att arbeta som mekaniker och god kunskap om fordonsreparationer och underhåll. • Kompetens inom felsökning och diagnostik av mekaniska och elektriska system. • Förmåga att arbeta självständigt och effektivt, samt vara en lagspelare. • Starka problemlösningsfärdigheter och förmåga att fatta beslut under press. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kan utveckla dina färdigheter och bli en värdefull medlem till vår kunds team. Om du är passionerad inom fordonsbranschen och har en stark arbetsmoral, skicka in din ansökan och CV idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Specialistläkare till Familjeläkarna i Arninge

När Familjeläkarna startade 2008 var vår vision att ge patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision driver oss fortfarande. Vi är engagerade, bryr oss om människor och tar ansvar för att göra skillnad. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Familjeläkarna är idag en framgångsrik vårdaktör med ca 1000 medarbetare som tillsammans skapar en varm och familjär arbetsplats. Vi driver vårdcentraler i både Stockholm och Uppsala län och erbjuder en arbetsmiljö där du får stimulans, professionell utveckling och möjlighet att påverka verksamheten. Vi söker nu en specialistläkare i allmänmedicin till Familjeläkarna Arninge Om tjänsten Som specialistläkare i allmänmedicin hos Familjeläkarna Arninge blir du en del av ett sammansvetsat team som arbetar för framtidens primärvård. Vi erbjuder: Intern och extern fortbildning. Journalföring via Tandem Health.  Nytänkande vårdcentral med bra arbetsmetoder och hög medicinsk kvalitét. Dina arbetsuppgifter omfattar planerade patientbesök, lättakut och akuta besök samt handledning av AT-Läkare och ST-Läkare. Vi arbetar evidensbaserat och strävar efter ständiga förbättringar. Om vårdcentralen Familjeläkarna i Arninge är en snabbt växande vårdcentral med cirka 6000 listade patienter, belägen i norra delen av Täby. Här arbetar läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor och psykologer i nära samarbete. Vår mottagning omfattar också BVC och vi har ett eget PNA -lab.  Vi erbjuder moderna och ljusa lokaler med en god arbetsmiljö. Vi söker dig som Är Specialist läkare i allmänmedicin med intresse för primärvård och BVC. Vill arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med korta beslutsvägar. Är flexibel, kvalitetsmedveten och har intresse för digital utveckling. Hos oss får du en trevlig arbetsplats med möjligheter till utveckling och en konkurrenskraftig lön baserad på din kompetens. Vi arbetar med utökade öppettider på 5 h. under vår och höst där alla bidrar till att verksamheten fungerar. Ansökan Vill du bli en del av vårt team? Varmt välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av jobbannonser.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025
Tandsköterska till Folktandvården Täby
REGION STOCKHOLM
Tandsköterskor

Vi på Folktandvården Stockholm är engagerade i att förbättra regionens munhälsa genom forskning och praktiskt arbete. Hos oss får du möjlighet att utvecklas personligt och professionellt och när du utvecklas till det bättre så gör även stockholmarnas folkhälsa det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Ditt uppdrag Som tandsköterska hos oss arbetar du med såväl vuxna, ungdomar som barn med varierat vårdbehov. Du arbetar i team med tandläkare. Inom dina ansvarsområden ingår bland annat: assistans, steril- och receptionsarbete med stort fokus på kundservice. Vidare i ditt uppdrag delar du med dig av dina erfarenheter för att både motivera och inspirera dina kollegor. Vi är en stor klinik på 15 rum med många medarbetare, vi är också en nischnod klinik med flera nischtandläkare. Vi kännetecknas av erfarna, kompetenta och positiva medarbetare. Vill du utvecklas så är vi kliniken för dig. Hos oss finns all modern utrustning. Vi gör allt från basundersökningar till implantatkirurgi, sedering, laser och lustgas.   Vi ligger mitt i Täby Centrum i anslutning till Roslagsbanan och bussar. Det finns även parkeringsmöjligheter. Vad du behöver för att lyckas Vi söker dig med avslutad tandsköterskeutbildning och du får gärna ha god erfarenhet. Dessutom är du en person som motiveras av att utveckla dina färdigheter och din kompetens ytterligare. För dig är tandvård av god kvalitet en självklarhet, liksom ett professionellt bemötande till både kunder och kollegor. Du håller en hög servicenivå och har en mycket god kommunikativ förmåga i det svenska språket i både tal och skrift. Som person är du positiv, lösningsorienterad även i utmanande situationer. Du tar till dig feedback och ser det som en möjlighet att utvecklas. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Som tandsköterska hos oss på Folktandvården Stockholm finns det möjlighet till: Att få handleda tandsköterskeelever mot ett extra arvode Karriärutveckling inom exempelvis uppdrag såsom nischtandsköterska, profylaxtandsköterska, BVC-informatör, fluortant och arbetsledare Helgtjänstgöring med extra helgtillägg Folktandvården Stockholm erbjuder dig även olika förmåner såsom: Friskvårdsbidrag på 5 000 kr Tjänstepension Löneväxling till pension Extra semesterdagar till dig över 40 år Tillägg vid föräldraledighet Möjlighet till del av incitamentsmodell Frisktandvård Subventionerad läkarvård Anställning Välkommen med din ansökan senast 29 juni 2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan förekomma och tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Vi tar referenser från din klinikchef om du varit/är anställd hos oss. Inför intervju behöver du kunna styrka ditt medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd, eller dokumentation som visar att du är undantagen från kravet. För att bli aktuell för anställning krävs även en godkänd nyanställningsundersökning. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta: Petra Möller- Ahmsetter, klinikchef, tel. 08-123 166 64 eller Sukaina Govani arbetsledare, tel. 08-123 164 79 Som medarbetare hos Folktandvården Stockholm är du en av våra viktigaste resurser. Vi strävar efter en kultur baserad på tillit och starkt medarbetarskap. Här uppmuntrar vi olikheter, erbjuder goda möjligheter till vidareutveckling och prioriterar ditt välmående. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där vi trivs och vill arbeta länge. Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

15 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Inköp & ledsagning inom hemtjänsten i norrort
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Rollbeskrivning I rollen kommer du att utföra inköp och leverera matkassar till kunder i norrort. Du är ansiktet utåt för Aleos kunder och rollen kräver hög serviceförmåga och engagemang. Tillsammans jobbar vi med kontinuitet, bemötande och kvalité för att du ska känna dig 100% trygg, i ett glädjefyllt arbete med ren känsla. Meriterande Du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst/omsorg Du har erfarenhet av inköp Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Ett öga för detaljer både i hemmet men även för individen God lokalkännedom och kan följa GPS Krav: B-körkort Datavana Behärska svenska i tal och skrift Kan arbeta minst 2 dagar/veckan Ett lugn och en stark social förmåga Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Arbetsuppgifter: Dessa uppgifter kan variera och ändras under tidens gång, men här är några exempel på vad som kan ingå Inköp - handla livsmedel till våra äldre och leverera Ledsagning/promenader Social samvaro/sällskap Arbetsperiod och tider: Din arbetsplats är i hela norrort det är därför viktigt att du har en god vana inom lokaltrafiken och dessutom är en stjärna på att hålla tider. Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag mellan 08.00-15.00 där din start-och sluttid kan variera. Vi önskar att du kan arbeta minst 2 pass/vecka. Du utgår från vårt kontor i centrala Täby. Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Personlig assistent till man vid Täby centrum
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Assistenter sökes till en kund boende vid Täby centrum.   Kunden är en man med ryggmärgsskada som behöver hjälp med förflyttningar, hygien, matlagning och vardagssysslor. Vi söker dig som kan arbeta kortare pass då han i nu har har assistans kortare pass morgon, middag och kväll. I dagsläget är passen kortare men kan komma att förlängas med fler timmar inom en snar framtid. Passen idag är ca: 8-9.40, 12-13.30 samt 18-21.  Vi söker dig som är social och lyhörd, flexibel samt talar och skriver svenska, gärna erfarenhet av att arbeta som personlig assistent.    Vi söker personer för timanställning som kan arbeta vid behov vid ordinarie personals sjukdom, semester mm. Du bör bo nära Täby eller ha tillgång till bil då passen är kortare.   Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent.     Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Carelli Assistans är ett assistansbolag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Säljare till Europeiska Motor
Next U AB
Företagssäljare

Nyrenoverad toppmodern anläggning i Täby öppnar i januari – vi söker drivna säljare som vill vara med i vårt säljteam! Europeiska Motor satsar stort och öppnar under Q1 2026 en nyrenoverad, toppmodern Toyota-anläggning i Täby. Vi söker nu engagerade säljare med erfarenhet av uppsökande försäljning, som är redo för nästa steg i karriären och vill vara med när vi tar anläggningen till nästa nivå. Du börjar din resa redan nu hos oss på vår etablerade anläggning i Rissne – där du får en gedigen introduktion, utbildning och stöttning inför flytten till Täby. Om rollen Vi erbjuder dig chansen att utvecklas i ett starkt varumärke och växa i en organisation som tror på långsiktighet, kvalitet och kundnöjdhet. • Du ansvarar för hela försäljningsprocessen – från första kontakt till bilens leverans • Du säljer både nya och begagnade bilar, samt tillbehör, finansieringslösningar och serviceavtal • Du arbetar proaktivt med kundkontakter via telefon, mejl och personliga möten • Du bygger relationer och skapar kundupplevelser som leder till långsiktigt förtroende Vem är du: • Har minst 1 års erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna mot konsument • Trivs i ett högt tempo och drivs av tydliga mål och resultat • Är professionell, självgående och har en stark känsla för service • Har B-körkort och mycket goda kunskaper i svenska • Har ett intresse för bilar eller är nyfiken på att lära dig mer Vi erbjuder dig: • En unik möjlighet att vara med från start i vår nyrenoverade anläggning i Täby (öppnar under Q1 2026) • En start redan nu på vår anläggning i Rissne, med utbildning och upplärning • Attraktiv lönemodell där du påverkar din egen inkomst • Tydlig karriärväg med stora utvecklingsmöjligheter • Ett familjeägt bolag med stark kultur, trygghet och långsiktighet • Ett framtidssäkert varumärke – Toyota Om Europeiska Motor Europeiska Motor AB är Sveriges största återförsäljare av Toyota med anläggningar i Sundbyberg, Täby, Vällingby, Arlandastad samt verkstad i centrala Stockholm. Företaget är familjeägt, grundat 1960 och har idag ca 150 medarbetare. Med vår nya storsatsning i Täby förstärker vi vår position ytterligare – och du kan bli en viktig del av det.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Lärare SV/EN år 7-9 sökes till Skarpängsskolan Täby kommun
Täby kommun
Grundskollärare

Just nu söker Skarpängsskolan i Täby kommun en engagerad lärare med behörighet att undervisa i svenska, engelska. Det är även meriterande om du har SVA i din utbildning. Om jobbet Som lärare hos oss driver och utvecklar du undervisningen tillsammans med elever, kollegor och skolledning. Skolans mål är att utveckla alla elever oavsett kunskapsnivå. Som lärare innebär det en utmaning där skolan försöker tillmötesgå varje elevs behov. Med en varierad undervisning, större och mindre grupper samt muntligt och praktiskt arbete lyckas våra elever. Lärarna på Skarpängsskolan, har både hjärta och hjärna i sitt uppdrag. Vem är du? Vi vill att du som söker tjänsten: • har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i svenska/engelska (meriterande med SVA i din utbildning) • arbetar både formativt och språkutvecklande • är väl förtrogen med styrdokumenten och kan omsätta dessa i ett för eleverna begripligt och meningsfullt lärande • använder digitala verktyg för elevernas lärande • ser hela elevens studiesituation i ditt mentorskap och samverkar med elevhälsan där så behövs   Som person är du strukturerad, välplanerad och entusiasmerande i din undervisning. Du är samarbetsinriktad och intresserad av att bidra till verksamhetens professionella utveckling. Du har förmåga att planera och organisera både ditt eget arbete och elevernas arbete på ett effektivt sätt och skapar ett tillitsfullt klassrumsklimat där alla elever kommer till tals. Vi ser gärna att du har arbetat som lärare i några år, men även nyexaminerade lärare är välkomna att söka tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Täby kommun erbjuder Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en spännande och utvecklande arbetsplats där var och en dagligen får möjlighet att göra skillnad. Genom Täby Akademi för pedagogisk professionsutveckling finns rika möjlighet till kompetensutveckling och nätverkande för dig på kommun-, verksamhets- och individnivå.  På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.  Övrigt Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 30:e juni. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Tjänsten är en tillsvidaranställning om 50% fördelat på två till tre dagar. Tillsättning sker enligt överenskommelse.  Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet. Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Riksarkivet söker en sektionschef till vår platsoberoende verksamhet
Riksarkivet
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du utvecklingsinriktad, bra på ärendehandläggning och vill leda ett eget team? Då ska du arbeta hos oss! Riksarkivet förstärker nu ärendehandläggningen med en platsoberoende sektion och söker dig som vill leda den verksamheten. Vi erbjuder ett omväxlande uppdrag och är inne i en utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsformer. Som sektionschef blir du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling av hur vi lämnar ut handlingar och besvarar förfrågningar.   Placeringsorten är flexibel.   Om uppdraget Tjänsten är placerad vid sektionen för platsoberoende ärendehandläggning. Sektionen bildar en enhet tillsammans med Avdelningen för arkivverksamhets verksamhet i Marieberg och Visby. Enheten leds av en enhetschef. Enhetens cirka 40 medarbetare ger service till dem som begär att få ta del av eller frågar om de handlingar som finns i arkiven. Vi bidrar också till arkivens framtid genom att vårda handlingarna. Sektionen som skapas under hösten 2025 ska svara på frågor med hjälp av handlingar som är digitalt tillgängliga. Inledningsvis ligger fokus på det som rör folkbokföringen före den 1 juli 1991. Sektionen beräknas ha cirka åtta årsarbetskrafter med medarbetare som arbetar minst 60 procent på sektionen och ägnar resterande tid åt verksamheten på den ort där de har sin fysiska arbetsplats. Som sektionschef leder, planerar och utvecklar du arbetet tillsammans med medarbetarna. Du ansvarar också för att följa upp verksamheten och har personalansvar och arbetsmiljöansvar för sektionens medarbetare. Inledningsvis är din främsta uppgift att bygga upp den nya sektionen och ta fram fungerande arbetsformer. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och din sektion kommer att samverka med avdelningens övriga sektioner och med alla som bidrar till ärendehandläggningen. I dina uppgifter ingår därför att etablera och upprätthålla goda kontakter inom och utom myndigheten. Eftersom medarbetarna rekryteras internt kommer du att ha medarbetare på de flesta av våra verksamhetsorter. Det innebär resor i tjänsten och att du leder medarbetare på distans. Du ska ha: • En akademisk examen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, statsvetenskap, förvaltningsrätt, historia eller annat ämne som bedöms lämpligt. • Goda ledaregenskaper, vilja att leda och ta rollen som ledare på stort allvar. • Intresse för att bygga upp och utveckla nya arbetssätt samt erfarenhet av att utveckla och förändra en verksamhet. • Aktuell och flerårig erfarenhet av att bemöta allmänheten och handlägga ärenden självständigt i den offentliga förvaltningen. Du ska också ha prövat frågor om utlämnande enligt gällande lagstiftning. • God förmåga att arbeta och kommunicera digitalt. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av Riksarkivets ärendehandläggning. • Väl vitsordad erfarenhet som ledare eller chef. Dina arbetsuppgifter varierar och vår verksamhet utvecklas. Du trivs därför med att arbeta i förändring. Du är en god arbetsgivarrepresentant som tar ansvar för verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och som drivs av att motivera, engagera och utveckla andra. Du har god förmåga att organisera arbetet och leda en grupp. Du ser lösningar och kan växla mellan det strategiska och det operativa perspektivet. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare är du en lyhörd kommunikatör som anpassar ditt sätt att kommunicera till mottagaren. För att bli aktuell för anställning ska du motsvara högt ställda krav på omdöme och lämplighet. Det innebär att du står upp för de demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Riksarkivets verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Om Riksarkivet Riksarkivets viktigaste fråga är att säkra att information förblir autentisk, tillgänglig och användbar idag och för framtida generationer. Den snabba teknikutvecklingen och digitaliseringen har skapat nya förutsättningar för samhällets informationshantering. I vår roll som nationalarkiv befinner vi oss därför i stark utveckling för att kunna säkra långsiktig informationshantering och digital förvaltning. Vårt uppdrag är att säkerställa samhällets arkivinformation och göra den möjlig att använda över tid. Tillgång till kulturarv och autentisk information som kan användas i forskning, rättsskipning och för allmänhetens insyn är grundläggande i vårt demokratiska samhälle. Du kan läsa mer om oss och våra uppdrag på riksarkivet.se.   Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetsplats: Platsoberoende med placering vid någon av Riksarkivets verksamhetsorter. Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas.  Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-06-30 Du måste vara svensk medborgare eftersom tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Säljare – Telenor Shop in Shop på Costco
Telenor Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Letar du efter en arbetsplats för framtiden?      Sedan 2024 har Telenor drivit ett unikt Shop in Shop-koncept inne på Costco i Stockholm – en butik där kundupplevelse, engagemang och innovation står i fokus. Nu söker vi en ny kollega till vårt etablerade team som tillsammans skapar en butik i absolut toppklass. Här får du chansen att växa, utvecklas och göra skillnad – varje dag.   Är du vår nya säljare?      Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon.      Driv och engagemang är något vi värderar högt, och vi ser det som en grund för att skapa resultat och långsiktig framgång. Vi söker dig som har disciplin i ditt arbete – tar ansvar och arbetar strukturerat och pålitligt, även när ingen annan ser. Du ser möjligheter där andra ser hinder och tar initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna – både för kunden, teamet och dig själv.         Har du tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundservice eller försäljning i butik eller via telefon, är det meriterande och grundläggande kunskaper i säljteknik är ett stort plus.     Våra löften till dig     Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar.       Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum.      Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående.      Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här.       Sök till oss idag           Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag.      Anställningsform: Visstidsanställning, deltid vid behov på uppskattningsvis 50%   Frågor? Kontakta Malek Aho på 0700531721 eller [email protected] (vi tar ej emot ansökningar via mejl).       Bra att känna till    Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och dina färdigheter. Syftet med testerna är att vi på ett rättvist och objektivt sätt ska bedöma dina kompetenser i förhållande till tjänsten. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Undersköterska under dagen till hemtjänsten - Täby
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst, och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi på Aleo fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmåga att hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande.  Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker och Vaxholm. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025