Städare till hemtjänsten i norrort
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker dig som brinner för att utföra dem sakerna i ett hem som många själv behöver stöd med att få gjort. Tillsammans jobbar vi med kontinuitet, bemötande och kvalité för att du ska känna dig 100% trygg, i ett glädjefyllt arbete med ren känsla Krav: B-körkort Behärska svenska i tal och skrift. Ett lugn och en stark social förmåga. Du har erfarenhet av städ/lokalvård. Meriterande: Mycket meriterande om du har utbildning som lokalvårdare. Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Ett öga för detaljer både i hemmet men även för individen Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Arbetsuppgifter: Dessa uppgifter kan variera och ändras under tidens gång, men här är några exempel på vad som kan ingå; Hemstädning Flyttstäd Fönsterputs Inköp Social samvaro Arbetsperiod och tider: Din arbetsplats är i hela Täby och hela Vallentuna det är därför viktigt att du har en god vana inom lokaltrafiken och dessutom är en stjärna på att hålla tider. Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Du utgår från vårt kontor i Täby eller i Täby Kyrkby. Varför ska du jobba på Aleo? När du jobbar hos oss är det viktigt att du känner dig 100% trygg! Därför har vi självklart försäkringar, kollektivavtal via Fremia och en arbetsledare du kan vända dig till när du har frågor. Du får en introduktionsutbildning vid start och löpande utbildningar i utvecklingssyfte. Vi har många tekniska lösningar som underlättar din arbetsdag, exempelvis har du tillgång till schemat direkt i din mobil. Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag Regelbundna utbildningar Utvecklingsmöjligheter Regelbundna uppföljningar Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

50 dagar sedan
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Personliga assistenter sökes till en kvinna i Täby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej! Jag är en kvinna i 50-årsåldern som får hjälp av två assistenter samtidigt dygnet runt. Mitt nuvarande team behöver förstärkning. Jag söker därför dig som är intresserad av att jobba som assistent åt mig. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll och vaken natt. Du som söker får gärna vara undersköterska eller tidigare ha arbetat inom vården. Erfarenhet av trak och PEG är meriterande. Jag bor ett stenkast från Täby centrum med bra kommunikationer i form av såväl tåg som buss. Med tåget tar du dig till mig på cirka en kvart från Östra station. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt.  Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har genomgått en vårdrelaterad utbildning eller om du har erfarenhet inom vård och omsorg.  Krav är att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.  Rekryteringsprocessen Din ansökan kommer att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

50 dagar sedan
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Boendestödjare till Täby (föräldravikariat)
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du sugen på att jobba med något nytt? Brinner du för att hjälpa andra i vardagen och söker nya utmaningar?  Vi söker en boendestödjare på 80% för ett föräldravikariat (på 6 månader med möjlighet till förlängning) som kan börja omgående.  Ditt uppdrag I rollen som boendestödjare utgår du från klientens i individuella behov och önskemål. Du ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt och stöttar och stödjer klienten i arbetet mot ett självständigt liv. Krav: Du är utbildad undersköterska, eller har motsvarande utbildning och har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska funktionsnedsättningar.  Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Språkkunskaper i andra språk är meriterande.  Du är van att ta eget ansvar och arbeta självständigt. B-körkort Om dig: Som person vill vi att du är strukturerad, har en mycket god samarbetsförmåga, är relationsskapande samt har en god förmåga att bemöta andra människor. Vi sätter stort värde på att du bidrar med engagemang och delaktighet och därför kan vi se att du kan vara meriterad och lämplig till jobbet även om du delvis har en annan utbildning eller erfarenhet. Arbetsperiod och tider: Arbetstiden varierar och är förlagd måndag till fredagar mellan 08.00-16.00. Du utgår från vårt kontor i centrala Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

50 dagar sedan
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Leg. Optiker till Synsam Täby, hel- eller deltid

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas.  Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Arbetstiderna är enligt överenskommelse och kan anpassas efter önskemål. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

50 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Spontanansökan/ youmper - Arninge

Hos oss på Yoump finns en hel del roliga arbetsuppgifter. Det rör sig bland annat om att vara receptionist, instruktör eller varför inte både och? Nedan finner du arbetsbeskrivning för de olika rollerna. Receptionist - Arbetsbeskrivning Som receptionist är du en ambassadör för Yoump. Du kommer att jobba nära våra gäster och du har ett stort ansvar för deras första intryck, servicekänsla och upplevelsen i parken. Det är viktigt att du som receptionist jobbar aktivt med våra gästers trivsel. Vi har som målsättning att alla gäster ska lämna med ett leende på läpparna. Huvudansvar: Som receptionist är du företagets ansikte utåt och med det kommer stort ansvar. Ditt huvudansvar är därför att ta emot gästerna och ge dem din bästa service. Det är viktigt att sprida god stämning hos både gäster och medarbetare. I övrigt har receptionisten ett stort ansvar som innefattar att det ska vara rent och snyggt i hela lokalen. Detta innebär att man som receptionist ständigt måste ha ett vakande öga på vad som händer i receptionsdelen, parken, toaletterna och på de övriga områdena, för att kunna se till att det är så rent och fint som möjligt för alla gäster.  Arbetsuppgifter: - Ta emot och välkomna kunderna. Här agerar du som företagets ansikte utåt, gästernas första kontakt med Yoump och det är väldigt viktigt att våra kunder känner sig välkomna. - Bokning och betalning Hantera både bokningssystemet och kassasystemet. - Kundservice Svara på mejl och i telefon. Som receptionist måste du ständigt försöka hjälpa kunderna och har du inte lösningen på problemet som gästen upplever, be då om hjälp av en medarbetare. Kundservice handlar även om att vara hjälpande mot gäster i parken, exempelvis visa vart instruktionsfilmen finns och var de kan låsa in sina värdesaker osv. - Försäljning av café och merchandise Som receptionist jobbar du med att fronta våra merchandise produkter och ser till att cafét är i bra skick samt att alla produkter ser köpvänliga ut. På så vis ger du dig själv de bästa förutsättningarna att sälja våra produkter och merchandisevaror till kunden. - Kalas och gruppbokningar Du kommer att få ansvara för kalas, mindre eller större gruppbokningar samt personliga instruktörsbokningar. Det är viktigt att du kan ansvara, instruera och leda med glädje för att göra gästernas upplevelse så bra som möjligt. - Ha en bra översikt på gäster som kommer och går. Att hälsa en gäst välkommen och hej då kan ha en stor betydelse för gästens helhetsintryck av Yoump. - Städrutiner Som receptionist har du ett ansvar för parkens renlighet och då gäller det att följa städrutinerna för toaletter och övriga områden i parken. Det är också viktigt att ha en överblick på vad som händer och kunna se om cafédelen, kalasrummen, toaletterna eller övriga områden i parken behöver städas. Allt för att det ska bli så rent och trevligt som möjligt för gästen. - Övriga uppgifter Det kan förekomma andra uppgifter som att hoppa in som instruktör i parken, ansvara för kalas, göra beställningar, skicka och posta brev/paket, ta fram och skriva material, inventering, dagsavslut i kassan samt räkning och bankning av pengar och dylikt.  Instruktör - Arbetsbeskrivning Som instruktör är du en ambassadör för Yoump. Du kommer att jobba nära våra kunder och ha ett stort ansvar för deras säkerhet, träning och underhållning. Det är viktigt att du som instruktör jobbar aktivt med våra kunders trivsel. Vi har som målsättning att alla kunder ska lämna med ett leende på läpparna. Huvudansvar Som Instruktör är du företagets ansikte utåt och med det kommer stort ansvar. Ditt huvudansvar är därför att ta emot gästerna och ge dem din bästa service. Det är viktigt att sprida god stämning hos både gäster och medarbetare. I övrigt ska du som instruktör värna om säkerheten i parken. Du ska se till att gästerna följer säkerhetsreglerna och se till att ni alla tillsammans har uppsyn över hela parken. Arbetsuppgifter: - Ta emot och välkomna kunderna. Här agerar du som företagets ansikte utåt, gästernas första kontakt med Yoump och det är väldigt viktigt att våra kunder känner sig välkomna. Vi har som målsättning att alla gäster känner sig sedda under sin vistelse hos oss. - Instruera, visa och hjälpa till Det är viktigt att våra gäster känner sig trygga och att de får det stöd som de behöver för att våga göra nya saker som de inte gjort tidigare. Att lära ut volter och vara en glad uppmuntrande person betyder mycket för våra gästers helhetsintryck. - Värna om säkerheten Du ska se till så att våra gäster följer de säkerhetsregler och anvisningar som finns. Detta är mycket viktigt för allas säkerhet och trevnad i parken. - Kalas och gruppbokningar Du kommer att få ansvara för kalas, mindre eller större gruppbokningar samt personliga instruktörsbokningar. Det är viktigt att du kan ansvara, instruera och leda med glädje för att göra gästernas upplevelse så bra som möjligt. - Städning Som instruktör ska du se till att det är rent och fint i parken. Det finns ett städschema för varje dag och det är viktigt att detta följs. - Övriga uppgifter Det kan förekomma andra uppgifter som att hoppa in i receptionen, göra beställningar, svara i telefon och på mejl, skicka och posta brev/paket, ta fram och skriva material, inventering och dylikt.

51 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Besiktningstekniker till Carspect Enhagsvägen i Täby
Carspect AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Enhagsvägen i Täby, Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierade besiktningstekniker eller varit certifierad besiktningstekniker. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

52 dagar sedan
Sista ansökan:
2 november 2025
Undersköterska hemtjänst Dag MÅN-FRE TÄBY
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagen. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i centrala Täby. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna.  Det är meriterande om du har B-körkort. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i centrala Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby-Vallentuna. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden i Täby och Vallentuna. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

52 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Mellansjö skola söker pedagogisk assistent, föräldraledighetsvikariat 75%
Nytida AB
Elevassistenter m.fl.

Din roll I din roll som elevassistent är du med och skapar en trygg grund för våra elever som har behov av extraordinärt stöd samt speciellt utformad pedagogik och social träning. Tillsammans med läraren planerar och strukturerar ni skoldagen utifrån skräddarsydd pedagogik som ger förutsägbarhet och trygghet. Du finns med som stöd vid elevernas sida under hela skoldagen, på lektioner och under raster. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera eleverna till att utveckla sina förmågor och skapa möjligheter för lärande. Om Mellansjö skola Mellansjö skola är en resursskola som riktar sig till elever inom autismspektrumet och med tilläggsdiagnoser. Eleverna erbjuds en strukturerad skoldag utifrån skräddarsydd pedagogisk planering som ger förutsägbarhet och trygghet. Vi tar emot elever från årskurs 1–9 och vi har fritidshem för låg- och mellanstadiet. Hos oss hittar du härliga kollegor i en stark gemenskap. Vi jobbar tillsammans i sammansvetsade team med specialpedagogiska utmaningar. På Mellansjö skola vill vi öka elevens möjlighet till god kunskapsinhämtning genom att anpassa lärandet till eleven. Titta gärna på Mellansjö skolas Instagram: https://www.instagram.com/nyti... Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: • har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor • är ansvarskännande och har en personlig mognad • trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller barnomsorg/ barn och fritid, fritidsledare/fritidspedagog alt. annat som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: vikariat   Lön: vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: 2025-08-11 till 2026-01-16 Sista ansökningsdag: 2025-06-08, ansökningarna hanteras löpande. Facklig kontakt: Kommunal tfn 010-442 90 32 Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Bli en Mellansjöare!” nedan. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

52 dagar sedan
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Sjuksköterska redo för nya utmaningar? Kom och bli en i vårt fina gäng!
Humana AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge andra människor möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en passionerad och ansvarsfull sjuksköterska till Humana Hägerneholm, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Det är en möjlighet för dig att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar på ett företag som värdesätter glädje och engagemang. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Hägerneholm får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Humana Hägerneholm är ett nybyggt och modernt äldreboende trevligt beläget i ett bostadsområde i Arninge i Täby. Boendet har totalt 90 platser och vi erbjuder permanent boende för personer med såväl somatsika besvär som demenssjukdom.  Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska på Humana Hägerneholm kommer du bland annat ansvara för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs, följs upp och utvärderas. Du är även en viktig del i verksamhetens och dina medarbetares kompetensutveckling då du vid behov även utbildar och handleder omvårdnadspersonalen. Exempel på arbetsuppgifter  Utföra självständiga bedömningar, medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser Hantera och följa upp dokumentation och avvikelser Vara med vid inflyttning av nya kunder och ansvara för delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter Om anställningen Som sjuksköterska på Humana Hägerneholm arbetar du vardagar dagtid samt var fjärde helg. Vårt veckoarbetsmått för sjuksköterskor är 37 timmar/vecka. Tjänstgöringsgrad: 100 % eller efter överenskommelse Individuell lönesättning, övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Vem är du? För denna tjänst så krävs det att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorg. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har kunskap att dokumentera i journalsystem (ICF alt. VIPS) Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har:  Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg  Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Biträdande verksamhetschef Louise Fällman, [email protected] 073-809 27 30

52 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Mellansjö skola söker pedagogisk assistent 75%
Nytida AB
Elevassistenter m.fl.

Din roll I din roll som elevassistent är du med och skapar en trygg grund för våra elever som har behov av extraordinärt stöd samt speciellt utformad pedagogik och social träning. Tillsammans med läraren planerar och strukturerar ni skoldagen utifrån skräddarsydd pedagogik som ger förutsägbarhet och trygghet. Du finns med som stöd vid elevernas sida under hela skoldagen, på lektioner och under raster. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera eleverna till att utveckla sina förmågor och skapa möjligheter för lärande. Om Mellansjö skola Mellansjö skola är en resursskola som riktar sig till elever inom autismspektrumet och med tilläggsdiagnoser. Eleverna erbjuds en strukturerad skoldag utifrån skräddarsydd pedagogisk planering som ger förutsägbarhet och trygghet. Vi tar emot elever från årskurs 1–9 och vi har fritidshem för låg- och mellanstadiet. Hos oss hittar du härliga kollegor i en stark gemenskap. Vi jobbar tillsammans i sammansvetsade team med specialpedagogiska utmaningar. På Mellansjö skola vill vi öka elevens möjlighet till god kunskapsinhämtning genom att anpassa lärandet till eleven. Titta gärna på Mellansjö skolas Instagram: https://www.instagram.com/nyti... Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: • har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor • är ansvarskännande och har en personlig mognad • trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller barnomsorg/ barn och fritid, fritidsledare/fritidspedagog alt. annat som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: visstidsanställning med god chans till förlängning. Lön: vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: 2025-08-11 till 2025-12-19 Sista ansökningsdag: 2025-06-08, ansökningarna hanteras löpande. Facklig kontakt: Kommunal tfn 010-442 90 32 Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Bli en Mellansjöare!” nedan. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

52 dagar sedan
Sista ansökan:
24 oktober 2025