Säljledare
Apoteket AB
Apotekstekniker

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området egenvård i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad egenvårdsrådgivare att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som, med service och omtanke, har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som säljledare på Apoteket Täby kommer du arbeta nära tillsammans med våra regionala säljledare i Stockholm Nord samt Säljsupport, Sortiment och Marknadsavdelning för att vi ska nå våra mål. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår egenvårdsavdelning och tillsammans med apotekschefen sätta upp försäljningsmål och handlingsplaner. För att driva och utveckla både den personliga och mekaniska försäljningen förväntas du coacha, inspirera och leda dina kollegor till att bli framgångsrika i varje unikt kundmöte. Vi ska utvecklas som en framgångsrik apoteksverksamhet och vi vill ha med dig på den resan. I rollen som Säljledare förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att vi blir ett självklart val för våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsområden Försäljningsledning: Du kommer att ansvara för att öka vår egenvårdsförsäljning och säkerställa att vi når våra försäljningsmål KPI-uppföljning: Du kommer följa upp våra framsteg genom att använda nyckeltal som artiklar per kund och medelköp Kampanjhantering: Planera, genomföra och följa upp kampanjer för att säkerställa att rätt information och varor når våra kunder. Du kommer att vara den som säkerställer att våra kampanjer är effektiva och attraktiva Butiksförberedelse: Du ser till att butiken alltid är säljklar. Det innebär att hyllor är fyllda, skyltning är attraktiv och personalen är utbildad och engagerad Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är utbildad apotekstekniker eller egenvårdsrådgivare och har flerårig erfarenhet av försäljning inom apotek eller detaljhandeln. Ett plus är om du tidigare haft en ledande roll med större ansvar och om du har erfarenhet av resultat- och rapportuppföljning. Utöver detta vill vi att du Är målinriktad och har en stark affärsmässig förståelse Har en passion för kundservice och att hjälpa kunder att göra de bästa valen för sin hälsa och välbefinnande Är strukturerad och har förmågan att arbeta både självständigt och i team Har en positiv och inspirerande attityd som smittar av sig på ditt team Har en god kommunikativ förmåga vilket innebär att du är pedagogisk och kan förmedla information till både kollegor men också till kunder Har ett lösningsorienterat förhållningssätt vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Har ett ögat på detaljerna och arbetar strategiskt för att uppnå de önskade resultaten Har goda kunskaper i MS Office När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 09:00-20:00, helger 10:00-18:00. Välkommen till Apoteket!

77 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Personlig assistent sommarvikariat till kvinna i Täby
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en  kvinnlig sommarvikarie hos en rullstolsburen självständig kvinna som bor i villa i Täby med sina barn och hund och söker nu dig som vill bli en del av hennes vardag. Om rollen Som assistent kommer du att vara det stöd som får familjens vardag att fungera. Vem är du Du är en ansvarsfull, pålitlig, stresstålig och lyhörd kvinna med god fysik. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är personkemin samt att du förstår din roll som personlig assistent i familjens vardag. Du är inte hundallergiker eller rädd för hundar. Det är viktigt att du är flexibel och kan arbeta dagtid mån-fre men även kunna hoppa in vardagkvällar och helger vid behov.. Det är ett plus om du bor i Täby eller dess närhet. Vad du kan förvänta dig av jobbet Du får en arbetsplats där ni tillsammans skapar en meningsfull vardag. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid, måndag-fredag Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, sommarvikariat med möjlighet till förlängning. Märk din ansökan med "Täby" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

78 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Enhetschef HSL, leg. Sjuksköterska, till Villa Täby Park
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Nu söker vi på Villa Täby Park en Enhetschef HSL, legitimerad sjuksköterska, för tillsvidareanställning. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Kollektivavtal Om rollen I rollen som enhetschef så leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt i gruppen för den legitimerade personalen. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Rollen är fördelad på ca 80% kliniskt arbete som omvårdnadsansvarig sjuksköterska, och ca 20% administrativt arbete. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till verksamhetschef och ingår i hennes ledningsgrupp samt har ett delat budget och resultatansvar för verksamheten. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Enhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Villa Täby Park Villa Täby Park öppnade i februari 2022 i moderna lokaler i den nya stadsdelen Täby Park, gamla galoppfältet. Vi har 80 lägenheter för äldre med inriktning demens och somatik. Demenscertifiering: Vi kommer under hösten 2025 bli ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här kommer vara utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Bra arbetstider, måndag-fredag 7-16, 40h/vecka, inga helgdagar. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Gruppchefer: Du har en chef för omvårdnadspersonal nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. VR-teknik: Vi har infört VR-teknik på boendet, som gör det möjligt för de som bor här att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg, är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap. Alla Verksamhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 20250601 eller enligt ök. Sista ansökningsdag: 20250430 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Camilla Sundqvist, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

79 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Boendestödjare till Viljan barn- och ungdomsboende i Täby Kyrkby
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi boendestödjare till vårt team på Viljan. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Om Viljan Viljan är ett barn- och ungdomsboenden enligt LSS 9:8 för barn och ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller autismliknande tillstånd med plats för 4 boende. Viljan ligger i utkanten av ett villaområde i Täby kyrkby, norr om Stockholm. Vi har nära till stora grönområden och Vallentunasjön Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd främst till eftermiddag- och kvällstid. Dagtid, helg och sovande jour förekommer också. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg, barn och fritid eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-27 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

79 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Undersköterska/samordnare hemtjänst i Täby
Noga Omsorg Haninge AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Noga Omsorg söker nu en engagerad medarbetare till vårt team i Täby Arbetsuppgifter för omvårdnadspersonal/samordnareAnställningen är en kombinerad samordnare/omvårdnads personal roll. Du kommer mesta delen att vara ute hos kund och arbeta. En viss del av din arbetstid kommer vara som samordnare. Som en väsentlig del av vårt team i Täby kommer dina arbetsuppgifter att inkludera: I rollen som samordnare ingår att lägga scheman, ta mot nya kunder, svara i telefon, prata med kunder, ha god kontakt med biståndshandläggare, planera personal på olika scheman, skriva genomförandeplaner, ha bra kontakt med personalen, arbeta i våra olika datasystem med mera. Som omvårdnadspersonal kommer du vara fast omsorgs kontakt till dina kunder. Du kommer utföra omvårdnad, inköp, städ, promenader m.m Kvalifikationer för tjänsten som omvårdnadspersonal/samordnare För att bli framgångsrik i denna roll behöver du ha följande kvalifikationer: Du behöver ha en slutförd omsorgsutbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Minst 36 månader, sammanhängande praktisk erfarenhet som arbetsledare heltid inom äldreomsorg och/eller personer med funktionsnedsättning med utgångspunkt från socialtjänstlage Ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter och allmänna råd. Dokumenterad erfarenhet av administration och datorvana. Behärska svenska språket i tal och i skrift. Det innebär kunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1-C2 enligt Europarådets språkskala (Europeiska rådet: Gemensamma europeiska referensramen för språk (CEF)). Kunna arbeta i Excel. Merit är om du kan Epsilon, Phoniro och Quinyx. B-körkort Erfarenhet från hemtjänst Personliga Egenskaper vi Värderar Vi söker dig som är: Kommunikativ och kan effektivt interagera med både kunder och teammedlemmar Empatisk med förmågan att sätta dig in i andras behov Samarbetsvillig och arbetar väl i team Noggrann Strukturerad Socialkompetent Bra på att prioritera, följa upp och vara kommunikativ. Arbetstid och Anställningsform Vi erbjuder en heltidstjänst och en tillsvidareanställning. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgGenom att arbeta hos oss får du: Stöd från ett engagerat och hjälpsamt team En arbetsmiljö där du dagligen gör skillnad Kollektivavtal som säkerställer trygga anställningsvillkor Möjligheter till kompetensutveckling. Hur du Ansöker till omvårdnad/samordnare rollen i Täby Är du redo att bli en del av vårt dedikerade team? Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, eftersom urval och intervjuer sker löpande. Din ansökan bör innehålla: Ett personligt brev CV Referenser

80 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025
Säljare helgextra till Åhléns Täby
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Drivs du av försäljning, service, människor och mode? Då kanske du är den Säljare vi söker till Åhléns i Täby. Vi erbjuder dig Som Säljare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att: - Genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna - Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen - Arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter Du jobbar i team och övriga roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö, Makeupartister och Hudterapeuter. Du kommer att rapportera till Varuhuschef. Vi letar efter Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig: - Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln - En stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd - Ett stort intresse för mode, trender och våra produkter För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 5h/v och arbetstiderna kan variera mellan kl 08-20. Du jobbar på schema som framförallt sträcker sig över helger. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag! Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

80 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Lärare Naturkunskap
Cedergrenska AB
Gymnasielärare

Planerad föräldraledighet gör att Tibble Gymnasium Campus Täby kan erbjuda ett vikariat på 100% under läsåret 2025-26 i ämnet Naturkunskap. Tjänsten innebär att man i nära samarbete med ämneskollegor ska planera och bedriva undervisning i detta ämne enligt gällande läroplan samt utföra inom yrket förekommande arbetsuppgifter. Vi söker dig som är behörig och legitimerad gymnasielärare i Naturkunskap. Du är lika intresserad av eleverna, både av deras kunskapsutveckling och deras utveckling individuellt och socialt. Du kan leda, motivera och skapa engagemang i undervisningssituationen, och du utvärderar och utvecklar din undervisning systematiskt. Du samarbetar med lärare, elevhälsoteam och andra skolfunktionärer och bidrar till ett gott klimat och konstruktiva lösningar. Digitala verktyg kan du använda på ett sätt som höjer kvaliteten på pedagogiskt och organisatoriskt arbete.

81 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Enhetschef HSL till Villa Täby Park
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Nu söker vi på Villa Täby Park en Enhetschef HSL för tillsvidareanställning. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Kollektivavtal Om rollen I rollen som enhetschef så leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt i gruppen för den legitimerade personalen. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Rollen är fördelad på ca 80% kliniskt arbete som omvårdnadsansvarig sjuksköterska, och ca 20% administrativt arbete. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till verksamhetschef och ingår i hennes ledningsgrupp samt har ett delat budget och resultatansvar för verksamheten. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Enhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Villa Täby Park Villa Täby Park öppnade i februari 2022 i moderna lokaler i den nya stadsdelen Täby Park, gamla galoppfältet. Vi har 80 lägenheter för äldre med inriktning demens och somatik. Demenscertifiering: Vi kommer under hösten 2025 bli ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här kommer vara utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Bra arbetstider, måndag-fredag 7-16, 40h/vecka, inga helgdagar. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Gruppchefer: Du har en chef för omvårdnadspersonal nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. VR-teknik: Vi har infört VR-teknik på boendet, som gör det möjligt för de som bor här att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg, är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap. Alla Verksamhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 20250601 eller enligt ök. Sista ansökningsdag: 20250430 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Camilla Sundqvist, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

81 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Undersköterska till Aleris Basal hemsjukvård Täby
Aleris Sjukvård AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som undersköterska? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Vi utgår från vårt kontor i Täby och arbetstiden är förlagd till kvällar, helger och röda dagar - under tider när vårdcentralen är stängd. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Inom Basal hemsjukvård arbetar vi vanligtvis på uppdrag av vårdcentraler eller husläkarmottagningar när de har stängt – kvällar, nätter och helger. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Rollen I rollen som undersköterska delegeras du av sjuksköterska och dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat läkemedelsadministrering, insulin, sond, stomi, inhalation och lättare sårvård. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg för att planera arbetspassen. Hos oss har du alltid ett administrativt team som hjälper till att planera och strukturera arbetet. Tillsammans arbetar vi för att skapa en trygg och kvalitativ vård för våra patienter. Vi utgår från kontoret i Täby och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesöken använder du våra miljöklassade bilar. Våra arbetstider är förlagda till kvällar, helger och röda dagar. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på hemsjukvården erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska och innehar skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Har tidigare erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet Take Care Innehar B-körkort Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är även mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom hemsjukvård. Vi ser att du är självständig och ansvarstagande med en god förmåga att hantera föränderliga situationer med lugn och fokus. Samtidigt arbetar du strukturerat och metodiskt, även i ett högt tempo. För oss är det även viktigt att du har patienten i fokus. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning eller timanställning Omfattning: Deltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi använder specialanpassade tester i denna rekryteringsprocess för att objektivt bedöma relevant kompetens hos våra kandidater. Om du uppfyller våra grundläggande krav kommer de första testerna att skickas ut automatiskt. För att gå vidare i processen är det viktigt att du genomför testerna och uppnår godkänt resultat. Vi ser fram emot att höra från dig!

84 dagar sedan
Sista ansökan:
21 september 2025
Undersköterska till Villa Täby Park, somatisk avdelning
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Villa Täby Park en undersköterska för tillsvidareanställning på 75% till vår somatiska avdelning. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Villa Täby Park Villa Täby Park är ett modernt boende med plats för 80 äldre där varje avdelning har ett gemensamt kök, stor uteplats och balkonger. Vi har en vacker och livfull trädgård. Vi planerar att under 2025 bli ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här kommer vara utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Vi jobbar helt tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Till exempel har vi infört VR-teknik som gör det möjligt att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 20250501 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 20250430, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Annika Lager, [email protected] 079-1406505 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här.

84 dagar sedan
Sista ansökan:
21 september 2025